אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

שליחת תגובה

להודות על הקיים על פני להתגעגע אל החסר
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי יעל* » 15 אוקטובר 2014, 09:53

לדעתי חשוב ללכת למטפל מנוסה שיתן לו תפריט מתאים כמה שיותר מהר, כולל צמחי מרפא וכמובן להתייעץ איתו מה עוד ניתן לעשות בנושא. אני מכירה מטפל מצויין שהוא גם המרצה שלי לנטורופתיה
אם את רוצה את המספר שלחי לי למייל ואכתוב לך [email protected]

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי פלונית* » 14 אוקטובר 2014, 22:38

לא נעים לי להבהיל, ואמן שזה לא הכיוון בכלל, אבל ממה שאת מתארת, ובעיקר ההתדרדרות המהירה עלולים להצביע גם על גידול במוח. סליחה שאני מלחיצה, אבל עדיף שיתברר כשטויות מלא לבדוק בכלל.
אני מכירה יותר ממקרה אחד שהרופאים, כולל פסיכוגריאטרים ונוירולוגים, פתרו את התופעות כ"צריך למצוא תעסוקה" וכיו"ב. CT מוח זה מה שחייבים לעשות (אם יש אבחון של אלצהיימר, זה חלק מהאבחון, אז אולי נעשה) וגם MRI.
בתקווה שיתברר כלא רלוונטי.

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי פולי* » 14 אוקטובר 2014, 11:54

נכון ששמן קוקוס עמיד בטמפרטורות גבוהות ולכן עדיף לבשל איתו מאשר עם שמן אחר אבל זו לא הפואנטה. בכדי לטפל, יש לצרוך את השמן כמה שפחות לא מחוממם.
ניתן להוסיף אותו לדייסהת או כל מאכל אחר (לקערת ההגשה, כשהמנה לא רותחת), לשייקים ומשקאות (גם שלא יהיו חמים מידי. חמימים זה בסדר, נניח עד 40-50 מעלות). לממרח על לחם.

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי אמא_צעירה* » 12 אוקטובר 2014, 13:08

ממש נוגע ללב, אני מקווה שתצליחו לעצור את הנסיגה המהירה הזו.
לגבי שמן קוקוס הוא עמיד בטמפרטורות מאוד מאוד גבוהות, לכן בדר"כ אפשר להכניס אותו לתבשילים בלי להרוס אותו (לעומת שמנים אחרים שמתחמצנים)
אומגה 3- שמן פשתן וזרעי צ'יה- שניהם או שמן או טחונים טריים, אחרת זה לא מתעכל.
ותדאגו לו לכמה שיותר חברה!! חברה וחברה!! אם זה אנשים שיבואו לשחק איתו משחקים כמו שח מט ודמקה, בהתאם להתעננינות שלו, אם אתם דתיים- ללכת לבית כנסת לפחות פעם ביום ולדאוג שיתעניינו בו בכנות אנשים משם (בתאום מראש כמובן), מועדון קשישים, חברים וידידים שלו שיבואו לבקר (אם הוא יצטרך ללכת אליהם - יתכן מצב שיגביר את הבלבול והלחץ שלו9
מחזיקים לכם אצבעות !!!!

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי מרת_פרת_משה* » 09 אוקטובר 2014, 22:46

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

נשמע שאולי באמת ההופעה לא הייתה כ"כ חדה, אלא פשוט שמו לב לתסמינים רק בדיעבד.
יכול להיות שזה גם התבלבל קצת עם משהו אישיותי שהיה שם קודם (האמת כל החיים היו לו התפרצויות מסוג זה) ולכן היה קשה להבחין.

אני רוצה להוסיף טיפ בעניין התקפי הזעם- עובד עם חלק מהאנשים, חלק מהפעמים: לשבור איכשהו את הסיטואציה. למשל- פשוט לצאת מהחדר לכמה שניות ולחזור, לפעמים זה ממש מאפס.
ואולי זה מה שקרה שם עם הרמת הקול? אין צורך שזה יהיה משהו לא נעים, פשוט משהו שיעצור את המעגל של התקף הזעם, מה שהאדם עצמו לא יכול ליזום.
מצטרפת גם להמלצתו של שחר מ להימנע עד כמה שאפשר מעימותים. וויכוח לא יוביל לשום מקום, אין טעם להסביר בהגיון. זה סתם עומס עליו ועל המשפחה. לזכור שהוא לא עושה דווקא, ושזה לא בשליטתו כמעט בכלל- הוא נמצא בשלב שהמאפיין הכי בולט שלו הוא חוסר-שקט. חלק מזה הוא התקפי זעם, בעיות שינה, צורך לנוע כל הזמן, תנועות חזרתיות ועוד ועוד.
זה שלב, והוא עובר. לא אומרת שמה שבא אחר כך יותר טוב, אבל ברור שכרגע קשה.

לא יודעת מה לעשות....כואב הלב...הוא מבין שמשהו לא בסדר...בוכה ואומר "אני יודע שאני גורם לכם סבל, אני מבקש סליחה" :(
אוח, ליבי איתכם...
באמת שלב קשה מאוד, ואני חוזרת שוב להמלצה להכניס טיפול תומך לבני המשפחה המטפלים, וכמובן גם עבורו.

האם להסביר שמשהו לא בסדר או לא?
זה עניין עדין בשלב זה, כשהוא עוד מבין מה קורה. הסבר עלול להכניס אותו למצב רגשי קשה מאוד, כאשר אין לו זמן וכלים קוגניטיביים להתמודד עם זה. מצד שני, גם אי הידיעה קשה, והבלבול, וחוסר האונים. מאוד תלוי מי האיש ומה הכוחות שלו להתמודדות כזו.
בינתיים אפשר להקל-
לרכך מעברים בין פעילויות, סדר יום ברור ומובנה, חשיבה מראש ומניעת מצבים שעלולים לבלבל אותו (עכשיו חגים- הכל מבלבל ועמוס ולא צפוי!), להמשיך בפעילות גופנית.
בעניין חוסר המעש- יכול להיות שבאמת כדאי בקרוב לחשוב על שילוב במרכז יום מותאם, מה שמייצר שגרה מבורכת וגם הפסקה למשפחה.
המשיכי לעדכן, חושבת עליכם לא מעט
((-))

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי מימי* » 09 אוקטובר 2014, 21:09

פרופ' פרס עזר לסבתא שלי. הוא לא זול, עושה ביקורי בית וממש מבין בדברים האלה. זה נשמע כמו תגובה לתרופות. היה לה גפם משהו דומה והוא שינה משהו בתרופות (מינון) ומצבה השתפר פלאים.

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי בשמת_א* » 08 אוקטובר 2014, 23:19

לא יכול הרבה....
פעילות גופנית: לרדת במדרגות קומה. לעלות חזרה.
או אם בבית קרקע: לצאת מהדלת. ללכת חמש דקות. לעמוד. למתוח את שתי הזרועות לשמיים. לחזור.

זה לא צריך להיות מאומץ. לא צריך להיות טיול ארוך. להיפך:
כל יום.
אבל קצת.
לרדת ולעלות קומה, זו כבר פעילות גופנית ממש טובה.

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי פלוניתית* » 08 אוקטובר 2014, 20:52

אם אנ י לא טןעה יש מועדוני קשישים יחודיים במצבים שכאלה. נדמה לי למשל שיש בטבעון. אולי שווה להתייעץ עם מחלקת הרווחה

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי פלוני_אלמונית* » 08 אוקטובר 2014, 20:31

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

בשמת, תודה יקירה. כל בדיקות הדם שלו בסדר גמור, גם לחץ הדם התאזן. יחד עם זאת הרופאה הפסיכו-גריאטרית אמרה לקחת בנוסף לתרופות גם ויטמיני B.
הבאתי להם שמן קוקוס ושמן זית טוב.

מנסים עם פעילות גופנית פשוטה. ז"א כשמגיע המטפל (דרך ביטוח לאומי) הם קצת מטיילים. כשאני מגיעה פעם בשבוע לוקחת גם. לא יכול הרבה....

שחר, תודה רבה! התפרצויות זעם זה כשהוא מתחיל להתעצבן מאיזו שטות, לצעוק, לבכות, לסגור אגרופים ולדפוק על השולחן....זה לא קורה הרבה, אך קורה. האמת כל החיים היו לו התפרצויות מסוג זה, אבל עכשיו זה מפחיד כי הוא לא במיטבו....מנסים לא לצעוק חזרה, למרות שהוא נרגע באופן מפתיע רק כשמרימים עליו קול וכו' (למשל כשניסה לצאת מהבית וכו').

מה אני אגיד לכם...לא פשוט.
לדעתי העיקר קשה לו גם חוסר מעש. לא הולך כבר לעשות קניות, לא יכול לקרוא (בעיות ברשתית) והיה קורא המון, טלויזיה אף פעם לא עניינה אותו...ככה, מחפשים איזה פתרון.

המון תודה לכם וחג שמח!

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי שחר_מ* » 07 אוקטובר 2014, 20:30

מה זה התפרצויות זעם, תני דוגמא מפורטת. עקרונית לא כדאי להכנס לעימות. אם הוא צורח שהכוס שלו לא במקום, להגיד לו סבא אתה צודק, גם אם לא צודק. אם יש אפשרות להתעלם עדיף. אם אין אפשרות להתעלם לדבר בקול שקט, להגיד לו, סבא אני לא יכולה עכשיו להכין לך אוכל, או כל שימת גבול אחרת. להגיד את זה בקול שקט ונמוך אשר מרגיע את האווירה. אם מגזים להגיד לו בכנות - סבא ההתנהגות שלך קשה מדי, אנחנו נצטרך לחפש פיתרון. זה נגד אלימות מילולית. אלימות פיזית היא כבר סיפור אחר. קחי בחשבון שאלו הצעות כלליות, בכל בית האינטראקציה הפיזית והחברתית שונה, ולכן צריך לברר בדיוק בדיוק מה קורה ולפי זה לכוון התנהלות של הקרובים.

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי בשמת_א* » 07 אוקטובר 2014, 20:29

_העניין הוא שהוא בסדר בדרך כלל, אבל בלילה בעיות לרוב + אפיזודות של בילבול פעם-פעמיים ביום
המשפחה אומרת שבחצי השנה האחרונה כאילו התחיל שינוי בקטנה, אפילו אל שמו לב
בחודשיים האחרונים החריף
וכשלוש שבועות התחיל בלגן ממש_
עבר בדיקות דם מקיפות?
נשמע כמו שינוי מאוד מאוד מהיר, או מחסור חמור בויטמינים/מינרלים או חוסר איזון חמור (נפילה ממש) באיזה הורמון בגוף או משהו כזה, משהו פיזי. איך לחץ הדם? איך הברזל? ויטמין B12? ויטמין D? כל הבלוטות עובדות בסדר? אין אחת שהפסיקה לפתע לתפקד?

אני הייתי אומרת להתחיל עם כמויות שמן קוקוס ושמן דגים (עם תיסוף ויטמין E) בתור פרוטוקול חירום. ופעילות גופנית.

כשהוא ער הוא מחפש דברים בדרך כלל או סתם יושב וסובל
מה עם פעילות גופנית?
פיזיותרפיה כלשהי?
פעילות גופנית הכי פשוטה?
לצאת מהבית, ללכת לטיול קצר ולחזור?

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי פלוני_אלמונית* » 07 אוקטובר 2014, 14:06

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הם תחת טיפול רופא.
מחפשים התנהלות נכונה, בהתפרצויות זעם? איך להתנהג? האם להסביר שמשהו לא בסדר או לא?
צריך לפנות לעמותה?

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי שחר_מ* » 07 אוקטובר 2014, 13:42

לדעתי זה הרגע להכניס איש מקצוע, לביקור בית, אפילו באופן חד פעמי, מהעמותות, עו"ס, פסיכולוג, רופא וכו המתעסקים בתחום, שיתן הכוונה להתנהלות ככל שניתן טובה, של הבית ובני הבית.

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי פלוני_אלמונית* » 07 אוקטובר 2014, 12:45

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

כשהוא ער הוא מחפש דברים בדרך כלל או סתם יושב וסובל :(
העניין הוא שהוא בסדר בדרך כלל, אבל בלילה בעיות לרוב + אפיזודות של בילבול פעם-פעמיים ביום
המשפחה אומרת שבחצי השנה האחרונה כאילו התחיל שינוי בקטנה, אפילו אל שמו לב
בחודשיים האחרונים החריף
וכשלוש שבועות התחיל בלגן ממש
לא יודעת מה לעשות....כואב הלב...הוא מבין שמשהו לא בסדר...בוכה ואומר "אני יודע שאני גורם לכם סבל, אני מבקש סליחה" :(

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי מרת_פרת_משה* » 07 אוקטובר 2014, 10:01

כן, בעיה נפוצה מאוד, במיוחד אם היו גם קודם, ובמיוחד עם טיפול תרופתי חדש. זהירות משוטטות לילה! כדאי לנעול בלילה את דלת הבית ולהוציא את המפתח (אני יודעת, נשמע נורא). מה הוא עושה בלילה כשער? האם ישן בשעות אחרות של היום?
ועוד שאלה לי אליך לגבי איך שתיארת את הופעת התסמינים בתחילת הדף- זה הופיע פתאום? היה איזשהו שינוי קודם בהתנהגות/ אישיות / קוגניציה? אם זה מה שהופיע ראשון, זה נשמע קצת חד מדי בשביל התפתחות אלצהיימר...

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי פלוני_אלמונית* » 06 אוקטובר 2014, 13:11

רציתי לשאול אם בעיות שינה זה משהו נפוץ...
בעיות ברמה של לילות בלי שינה בכלל.
בעיות שינה היו כל החיים, עכשיו החריף מאוד, מאוד מקשה על שאר בני הבית...

התרופות שניתנו ע"י הרופאים גרמו להתקפי זעם ובילבול קשים.

מה יכול לעזור?

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי פלוני_אלמונית* » 05 אוקטובר 2014, 12:35

תודה על התמיכה, חברות וחברים!
נמשיך לחפש מזור ותמיכה...

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי מרת_פרת_משה* » 02 אוקטובר 2014, 21:04

אכן יש אתר די מקיף, ואפשר לפנות גם טלפונית כפי שציינה פלוניתית. יש שם המון מידע וגם אפשרות להתחבר לקבוצות תמיכה ונותני שירותים בתחום.
וגם- תודה על פתיחת הדף הזה, אני מוצאת את עצמי לומדת פה המון.

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי פלוניתית* » 01 אוקטובר 2014, 21:02

בגוגל מצאתי עמותת עמדא טלפון כוכבית שמונה שמונה שמונה תשע.

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי פלוני_אלמונית* » 01 אוקטובר 2014, 14:49

מרת משה רבינו, תודה רבה לך!

יש עמותות שעוזרות ומסייעות אני יודעת...איך למצוא אותן?

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי מרת_פרת_משה* » 01 אוקטובר 2014, 11:54

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אני מהתחום, עובדת עם אנשים בשלבי דמנציה התחלתיים, מכיוון הפרא-רפואי. לא מכירה את ההמלצות התזונתיות שעלו כאן כלל , אבל יכולה להוסיף מניסיוני המקצועי וגם האישי שיש השפעה אדירה להימצאות בחברה, השתתפות חברתית ופעילות גופנית. גם מבחינת איכות החיים וגם מבחינת מניעת החמרה. חשוב מאוד מאוד- טיפול תומך למשפחה ובייחוד למטפל העיקרי שחי עם אותו אדם. זה יכול לשנות דרמטית את ההתמודדות של החולה. אפשר לשמוע יותר על כך דרך עמותת עמד''א.

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי תמרול_ה* » 01 אוקטובר 2014, 01:05

http://www.clalit.co.il/he/medical/phar ... po]vitamin b and alzheimer[/po].aspx
ויטמיני בי.

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי פלוני_אלמונית* » 30 ספטמבר 2014, 21:17

מודה מקרב לב, תודה ותבורכו.

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי בשמת_א* » 30 ספטמבר 2014, 17:28

יתכן שזו תחילתה של דמנציה שמקורה לא באלצהיימר
נקווה שזה לא אלצהיימר, אבל בכל מקרה - כל הטיפים שציינתי רלבנטיים באותה מידה לדמנציה, אבל יעבדו אפילו יותר מהר ויותר חזק!

שמן דגים - מה? כמה? אומגה 3 של אלטמן?
אני אישית קונה מאומגה 3 גליל כי הם הכי טובים ובעיקר, היחידים שמאוכסנים כהלכה (בקירור, שלא יתחמצנו).

באיזה איזור הם בארץ, לגבי רפואה אלטרנטיבית?

ראי הכתבות לאכול נכון כדי שהמוח לא יתכווץ וכן עובר בטל לגבי דמנציה, אלצהיימר וכו', וד"ר ראובן ברק עצמו (רפואה סינית ועוד) בהחלט יכול להיות רלבנטי כמטפל אלטרנטיבי. הוא שולט בחומר העדכני ביותר ויש לו גישה הוליסטית בריאה ולא מבוססת-תרופות.

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי פלוני_אלמונית* » 30 ספטמבר 2014, 16:44

יקרות, תודה!
אנחנו בתהליכים של בדיקות, יתכן שזו תחילתה של דמנציה שמקורה לא באלצהיימר. בודקים. מתפללים.

אשמח אם תעזרו לי לרכז מידע:

שמו קוקוס - ג'מוקה הכי טוב הבנתי. קניתי כבר.
שמן זית - קניתי של יד מרדכי, כבישה קרה.
שמן דגים - מה? כמה? אומגה 3 של אלטמן?

האם יש המלצות לגבי רפואה אלטרנטיבית? אולי דר' תל אורן?

המון המון תודה!

מי יתן ונהיה בריאים עם יקירינו.

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי פלוני_אלמונית_המון_מחשבות* » 30 ספטמבר 2014, 10:41

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

גם שמן פשתן מעולה!

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי בשמת_א* » 30 ספטמבר 2014, 10:02

לגבי שמן קוקוס - הבאתי להם. האם לא יכול להשפיע על כולוסטרול וטריגליצרידים בדם?
לא.
שמן קוקוס עוזר באופן מוכח. חובה כל יום כמה כפות, בתוך שייק או ממרח על לחם או מה שמתאים.
המוח זקוק לשומנים איכותיים כמו שמן קוקוס, שמן זית כתית טהור מכבישה קרה, וכמובן שמן דגים.

גם תזונה: חשוב במיוחד - שפע ירקות אורגניים (ללא חומרי הדברה), שפע עלים ירוקים, ביצים, תה ירוק איכותי.
אלה, בונים מחדש את המוח. לא רק הם אבל זו התחלה טובה.

תנועה: כפי שנאמר כאן, כל פעילות גופנית חשובה. הגוף זקוק לתנועה וזה עוזר לו להפעיל את המוח ולהזרים דם למוח.

אלצהיימר הוא קודם כל מחלה של התנוונות במוח, ניתוקים במוח, התערערות של רשת הקשרים במוח. לכן חשוב כל דבר שמשקם את המוח.

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי פלוניתית* » 30 ספטמבר 2014, 05:55

אני יודעת שיש עמותה למשפחות. אולי יהיה אפשר לקבל תמיכה ןמידע. אם עדיין שלב איבחוני אפשר לפנית לרופאה דר אהרון בחיפה. מקווה שאני לא טועה בשם. אולי בן אהרון

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי פלוני_אלמונית* » 30 ספטמבר 2014, 03:03

לגבי שמן קוקוס, מה קשור כולסטרול? ולא. ותבדקי לגבי דיאטה קטוגנית

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי פלוני_אלמונית* » 29 ספטמבר 2014, 22:42

תודה, יקרים, אני מודה מקרב לב.

לגבי שמן קוקוס - הבאתי להם. האם לא יכול להשפיע על כולוסטרול וטריגליצרידים בדם?

רופאים - מחפשים רופאים להתייעצות.

כל השאר, מנסה להנחיל.

תודה, כל עצה נוספת תתקבל בברכה רבה.

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי אוני* » 29 ספטמבר 2014, 20:05

יש תרופות (קונבנציונליות) שעוזרות למנוע את ההדרדרות. אני לא יודעת איך זה בדיוק עובד, אבל את צריכה רפואה פרטית, כי כנראה הן לא בסל ורופאים או לא יודעים להשתמש בהן, או לא ממליצים עליהן..כי הן לא בסל. אני יודעת בגלל קרוב משפחה שטופל כמה שנים די בהצלחה.
חפשי את הרופאים שהעשירים מתייעצים אתם. אני יודעת שבמשפחה שלי נעזרו בליווי של רופא פרטי צמוד שכל הזמן בדק את המינון.

<גם אני ותיקה באתר, אבל חשובה לי האנונימיות בגלל הקרובים לי>

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי תפוח_אדמה* » 29 ספטמבר 2014, 11:02

שמעתי שמועות על דיאטה קטוגנית. בשילוב עם אומגה שלוש.

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי ג'ני_ענבי* » 28 ספטמבר 2014, 19:46

שמן קוקוס זה מעולה בכמויות גדולות (סביב 5 כפות ליום). צריך להתחיל מ2-3 כפיות ולעלות מינון בהדרגה. ולפנות למטפלברפואה סינית שיש לו נסיון במקרים כמו זה.
בהצלחה

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי תמרול_ה* » 28 ספטמבר 2014, 19:20

מציעה לפנות לפרופ שלמה יהודה מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בר אילן. הוא עסק רבות במחקר הנוגע למחלות דמנטיות ולטיפולים מתאימים. יכול להפנות לדעתי למומחים המעודכנים בנושא.

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי שחר_מ* » 28 ספטמבר 2014, 16:23

אם זה היה קורה במשפחה שלי,
מה שהייתי מציע לחזרה לאיזון: מעבר לאכילה טבעונית - ירקות, פירות, אגוזים, שקדים, תפחא, אורז מלא, קינואה, בטטות. [מאכלים שגדלים על האדמה או על עצים]. הפרדת חלבונים ופחמימות. להקפיד על הליכה יומית, אפילו עשר חמש-עשרה דקות ביום, אפילו לאט לאט, העיקר להניע את מערכות הגוף. ללא תרופות אשר משנות מאוד את תפקוד המערכות. [לא להפסיק תרופות , אם עדיין לוקח, אלא בהדרגה]. להמנע ככל שניתן ממשחות וסבונים, אשר מכניסות חומרים דרך העור. תרגול כל יום חמש דקות, של מדיציית זן, יוצר תהליך מתמשך של רוגע פיזיולוגי, אשר שומר על מערכת חיסונית חזקה.לימוד מדיטצייה אצל תמיר מסס, טלפון בגוגל. אם תרצי פירוט אשמח לתת.
לטיפול דחוף בעזרת אכילה טבעונית - יובל אשרוב, לחפש את הטלפון שלו בגוגל.

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי מיכל* » 28 ספטמבר 2014, 09:21

אלצהיימר עזרתכם הדחופה בבקשה

על ידי פלוני_אלמונית* » 27 ספטמבר 2014, 23:13

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

חברות וחברים,

הנני פעילה ותיקה בדף, כמעט עשר שנים. באתי להתחנן לעזרתכם הדחופה.

איך ניתן לעזור בצורה אלטרנטיבית לאדם הסובל משלבים ראשונים של דמנציה/אלצהיימר?

קרוב משפחה יקר מאוד, קשיש, החל לסבול מאפיזודות של בלבול, הזיות, הלוצינאציות, לפעמים אפילו חוסר זיהוי קרובים.
לרוב אלו אפיזודות קצרות במהלך היום, לעתים יש החמרה בלילות.

הרופאים מנסים להתאים תרופות, אך הן משגעות אותו עוד יותר ובינתיים הוא נמצא כמה ימים ללא תרופות ונראה שמצבו טוב יותר בלעדיהן.

יחד עם זאת, אני יודעת שמצבים כאלה דורשים טיפול דחוף.

אני רוצה לעזור בכל דרך אפשרית. חיפשתי מקורות מידע...מצאתי משהו על שמן קוקוס, שמן זית extra virgin, פעילות גופנית, אבל הכל נדמה שטוב למניעה יותר מראש מאשר עזרה ומניעת החמרה.

אודה מקרב לב לכל עזרה, תמיכה ועצה.

תודה רבה! מי יתן והשנה החדשה תביא בריאות לכולנו!

חזרה למעלה