בית ספר או יקחו לך את הילדים

שליחת תגובה

בכל ויכוח - כולם צודקים
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: בית ספר או יקחו לך את הילדים

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי עטרה* » 03 אוגוסט 2015, 19:34

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום, בית החינוך "בראשית" במירון, אף הוא פועל על פי שיטת מעיינות ר' חייא, בדומה לבית הספר בפרדס חנה. מהכרות אישית, זהו מקום מדהים והוא יכול להוות בחירה ראשונה אחרי חינוך ביתי. היחס, השלווה, האהבה לכל ילד וילד, הצוות שעושה עבודת קודש.. שווה מאד לברר.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי שרה_ק* » 28 אוגוסט 2012, 23:20

בנתיים נראה לי שכל עוד אני באלעד , לא אוכל לעשות חינוך ביתי. יש בית ספר שם שרוצים לקבל את הילדים שלי בזרועות פתוחות כי הקב"סית דרשה מהם ..
. אם וכאשר אמצא מקום אחר שיש שם רשויות שמודעים לזה, זה יסתדר כבר לבד.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי יעל_ש* » 28 אוגוסט 2012, 15:56

בהחלט.
צריך לברר באיזה.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי שרה_ק* » 28 אוגוסט 2012, 15:55

האם יש גם משפחות חינוך ביתי בקיבוצים?

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי ניבה_שקד* » 28 אוגוסט 2012, 13:57

בקיבוצים אפשר לגור בבית נחמד בסביבות ה- 1600 - 2000 שקלים לחודש. רק צריך למצוא קיבוץ שיש בו גם עבודה בתוך הקיבוץ.
רשימת הקיבוצים הדתיים: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7% ... 7%AA%D7%99
אפשר לטלפן לכולם ולברר מה האפשרויות. סביר שבאחד מהם זה יסתדר.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי שרה_ק* » 27 אוגוסט 2012, 15:46

הרגע קיבלתי מייל מהמזכירה של הבית הספר שמקודם אמרו לי שאין להם מקום שהמנהלת רוצה לפגוש אותי. אז נראה מה יהיה. בכל מקרה אם לילדים לא יתאים ללכת לשם, מקווה שיסתדר החינוך ביתי (וגם אברר בשאר האופציות בעמוד הזה..)

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי שרה_ק* » 27 אוגוסט 2012, 15:37

הילדים התחילו לשאול אותי שאלות כמו: איך עושים זכוכית? והקטן מבקש ממני שאלמד אותו חשבון... ואני מראה להם את כל המידע שהם מבקשים במחשב והם מרותקים לכל המידע הזה. היום שלום בן ה10 הכין פיצה לבד. רק אמרתי לו כמה לשים מכל דבר. אני לא דואגת בכלל לגבי ה'חינוך' שלהם. וגם קב"סית לא יכולה לעשות כלום אם בבתי הספר 'אין מקום' שלחתי לה מייל שתעזור לי למצוא חברותא לשלום שילמד גמרא פעמיים בשבוע וגם הסברתי לה שבבית הספר שפניתי, אמרו לי שאין להם מקום לרישום.. ועדיין לא ענתה. נראה מה יהיה הלאה.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי טליה_אלמתן* » 27 אוגוסט 2012, 07:16

בטח יש מלגות. תוכלי לבקש מלגה. תשאלי אותם!

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי אהבת_עולם* » 26 אוגוסט 2012, 23:17

550 שכר לימוד לחודש לילד זה קצת יקר מדי...

בטח על אחים עושים הנחה, לא?
כל הילדים שלך כבר בגיל בי"ס?

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי אני* » 26 אוגוסט 2012, 21:41

כן, בהחלט. אני יודעת שיש כמה משפחות אמריקאיות בפרדס חנה(2 מהם היו בגן עם ביתי..) מחיר הדירה תלוי כמובן במיקום שלה, במצבה ובגודל(כמו שכתבתי..) אני לא יודעת אם אפשר לקבל הנחה בבי"ס, כדאי לדבר עם האחראים(יש טלפונים בדף הפייסבוק שהפנתי אותך אליו..) אם תצטרכי עוד עזרה אשמח לעזור.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי שרה_ק* » 26 אוגוסט 2012, 20:02

550 שכר לימוד לחודש לילד זה קצת יקר מדי... דירה בפחות מ3000 ש"ח זה סביר. האם יש שם גם אמריקאים בפרדס חנה?

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי אני* » 26 אוגוסט 2012, 17:33

שרה שלום,
בי"ס בית חינוך מעיין בפרדס חנה עולה 550 ש"ח לחודש. השכירות בפרדס חנה מאוד תלויה איפה את גרה ואיזה בית את מחפשת. קרקע- יקר מאוד 4000 ויותר. אנחנו משלמים על דירה בבניין 4 חדרים, משופצת, פחות מ3000 ש"ח.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי שרה_ק* » 26 אוגוסט 2012, 16:01

עידכון אני בקשר עם הקב"סית והיא אמרה שהיא מבררת על חינוך ביתי. היא בקשה שארשום אותם לבית ספר לבנתיים, אבל הבית הספר שבדקתי לא פתוחים לרשום את הילדים..נתתי לה מידע על חינוך ביתי, וגם מידע על ממונים שמכירים את זה. אילה א תודה רבה על ההצעה שלך.. כרגע אין לי טלפונים והפרטים של הפייסבוק שלי נמצא בעמוד הבית שלי את מוזמנת להצטרף. ו בשמת א - כן.. אבדוק במיל שלי.. סליחה שלא מצאתי את המיל שלך עד עכשיו.. כתבת לי במיל ישן שאני לא בודקת כל יום .. אכתוב לך מהמיל החדש

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי בשמת_א* » 26 אוגוסט 2012, 09:17

שרה, כתבתי לך כבר לפני כמה ימים למייל שהשארת באתר לתקשורת.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי אילה_א* » 26 אוגוסט 2012, 08:18

שרה אם את צריכה שאעשה עבורך טלפונים שלחי לי מייל עם השאלות ואני אתקשר עבורך .אני בטוחה שיש לך את המייל שלי וגם smsהולך המספר בדף הבית שלי( יש לך פייסבוק?)

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי .* » 25 אוגוסט 2012, 19:49

_בשמת יקרה, יש לי ליקוי שמיעה ואני לא יכולה לדבר בטלפון. האם יש לך ג'ימיל או מסנג'ר?
ולוטם - איך מגיעים למפקחת? שואלים עליה במשרד של הקב"סית?_

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי לוטם_מרווני* » 25 אוגוסט 2012, 15:55

שרה, צריך להתקשר ולברר, אם אלעד משוייכת לפתוח תקווה במחוז אז המפקח הוא חזי סחייק. לטלפן ולגלות.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי לוטם_מרווני* » 25 אוגוסט 2012, 15:19

אוקיי, יש לנו עכשיו גם כתובות ושם וטלפונים. הכל. שרה ק היקרה,
אני במייל
[email protected]
לרשותך, לעזרה בניסוח וכתיבת הבקשה. מה שתצטרכי לעשות זה להכין הכל עד מחרתיים ולשלוח ראשית במייל, עבור גברת מינה ענתבי ואח"כ בדואר רשום עם אישור מסירה.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי לוטם_מרווני* » 25 אוגוסט 2012, 15:17

מחוז מרכז

רח' השלושה 2, ת"א 67060

03-6896666

[email protected]

מנהלת מחוז המרכז
ד"ר סולי נתן

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי לוטם_מרווני* » 25 אוגוסט 2012, 15:16

גברת מינה ענתבי
מפקחת ואחראית חינוך ביתי
משרד החינוך מחוז מרכז
רח' השלושה 2, ת"א 67060

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי לוטם_מרווני* » 25 אוגוסט 2012, 15:04

בדקתי, אלעד שייכת למחוז מרכז.

גב' מינה ענתבי מפקחת כוללת מטעם משרד החינוך. מבררת כתובת למשלוח.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי לוטם_מרווני* » 25 אוגוסט 2012, 15:01

האם הגשת בקשה לחינוך ביתי ? אם לא אולי כדאי להגיש אחת נראה לי שזה השלב הראשון . אם את צריכה עזרה בלכתוב אותה אז נעזור לך
מצטרפת להצעת העזרה בכתיבה וניסוח בקשה רשמית לחינוך ביתי לשלוח לקב"סית וגם למפקחת משרד החינוך באזור.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי אילה_א* » 25 אוגוסט 2012, 14:39

האם הגשת בקשה לחינוך ביתי ? אם לא אולי כדאי להגיש אחת נראה לי שזה השלב הראשון . אם את צריכה עזרה בלכתוב אותה אז נעזור לך

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי תבשיל_קדרה* » 25 אוגוסט 2012, 08:27

בויקיפדיה יש רשימה של הקיבוצים הדתיים: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7% ... 7%AA%D7%99 .

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי מכירה_את_אלעד* » 25 אוגוסט 2012, 05:09

השכירות באיזור פרדס חנה די גבוהה, לפי דעתי. בטח גבוהה בהרבה מהשכירות באלעד.
לא בהכרח
תלוי באיזה אזור בפרדס חנה
אלעד לא עיר זולה כל כך..היא נחשבת "יוקרתית" למגזר..וגם שם-תלוי באזורים
באזור הבעייתי של אלעד (זה שיש בו עבריינים,או כאלה שיש במשפחות שלהם כאלו ש"התפקרו") דירת ארבעה חדרים קטנטנים נעה בין 4,500-5,500 ש"ח שכירות
ובאזורים היוקרתים יותר מזה
כמובן שיש "מציאות"-באזור הנגוע (זה עם הקברים,שהיו בו כל מיני אסונות לכל מיני משפחות)
אפשר למצוא דירת 3 חדרים קטנים ב - 3,300

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי רוני.של.4* » 25 אוגוסט 2012, 00:31

השכירות באיזור פרדס חנה די גבוהה, לפי דעתי. בטח גבוהה בהרבה מהשכירות באלעד. כמו כן, צריך לקחת בחשבון שמסגרת חינוכית שאינה בי"ס ממלכתי/ממ"ד יכולה לעלות גם היא הרבה מאוד כסף.

אני מסכימה עם כל דבריה של תבשיל קדרה.

מאחלת לך המון בהצלחה, אני זוכרת אותך עוד מלפני הרבה שנים מכאן ומתפוז, זוכרת את הלידות של הילדים - את זכורה לי כאשה מאוד חזקה ואני בטוחה שתצליחי לעמוד על שלך מול כל מכשול!

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי שרה_ק* » 24 אוגוסט 2012, 18:11

ניבה שקד, אשמח לשמוע איזה קיבוץ יש? ולגבי בית חינוך מעיין, בפרדס חנה, מה מחיר הדיור שם? וגם מה מחיר השכר לימוד שם?

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי אני* » 23 אוגוסט 2012, 22:21

רק תיקון קטן: מעיינות רבי חייא בפייסבוק קשור לבי"ס שקיים בירושלים.(אותה שיטה) הבי"ס בפרדס חנה נמצא תחת השם: בית חינוך מעיין, בפייסבוק. שיהיה בהצלחה!

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי אני* » 23 אוגוסט 2012, 22:14

שרה שלום,
עקבתי אחרייך הרבה בעבר ולמדתי ממך המון. אני ממליצה לך לברר על בי"ס של עמותת מעיין בפרדס חנה, אנטרופוסופי דתי, בי"ס מדהים..(ילדי התחנכו בעבר בחינוך ביתי וזו המסגרת היחידה שיכולתי להרשות לעצמי לשלוח אותם לשם בלב שקט ושלם) יש לבי"ס דף בפייסבוק תחת השם מעיינות רבי חייא. מומלץ בחום!!! אפילו רק להסתכל כדי להתרשם..
וחוצמיזה יש בפרדס חנה קהילה חזקה ומגובשת של דתיים מכל הגוונים, עזרה הדדית והרבה ראש פתוח. מוזמנת אלינו בשמחה..

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי ניבה_שקד* » 23 אוגוסט 2012, 21:50

בחרי מקום מגורים בהתאם לביה"ס שיש

בדיוק. קודם כל לעזוב את אלעד. יש קיבוצים דתיים מקסימים עם מערכת חינוך טובה ומחבקת, שנותנת יחס אישי ואהבה לכל ילד, ואני בטוחה שתוכלי לגור באחד מהם בשכר דירה נמוך ואפילו למצוא עבודה בתוך הקיבוץ עצמו. תתקשרי לכולם ובטוח באחד מהקיבוצים יהיה גם בית וגם עבודה בו זמנית.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי תבשיל_קדרה* » 23 אוגוסט 2012, 07:58

הי שרה,

ראשית - ברוכה השבה :-)
חסרת פה.

לענין -

קודם כל סדר בביורוקרטיה:
קב"סית הא עובדת המועצה המקומית. תפקידה לוודא שהילדים מגיעים לבית הספר. לפעמים היא מטפלת גם בנושא של חנ"ב, ומשמשת מין ערוץ תקשורת לפיקוח.
מפקח/ת של חנ"ב היא עובדת משרד החינוך. שאלי את שכנותיך לאיזה מחוז של משרד החינוך אתם שייכים, וככה תוכלי למצוא את המפקחת.
אישור חינוך ביתי ניתן ע"י משרד החינוך, ע"ס ביקור בית (בד"כ) של המפקחת עם הקבסית.

אח"כ דוד שלך -
אני מאמינה שהוא רוצה בטובתך.
הדיאלוג שלך איתו קצת לא נעים - את לא רוצה שלמוע ממנו כלום, את לא רוצה לומר לו כלום, רק שואלת מי האנשים שפנו אליו (שאולי רוצים להשאר בעילום שם כי לא רוצים להפגע באיזשהו אופן).
אני חושבת שיש טעם לומר לדוד שלך שאת רוצה בטובת הילדים, אין לך התנגדות שילכו לבית הספר, אולם הילדים לא מסוגלים, ולכן את מחפשת פתרונות אחרים. הפתרון הנוכחי הוא חינוך ביתי, דבר שהוא חוקי בארץ, ותשמחי לעשות אותו באופן חוקי ובלווי הרשויות.

לגבי הילדים וביה"ס -
תראי, התגובה החריפה של הילדיך והסירוב שלהם ללכת לבית ספר מעידים - לדעתי - על איזשהו קושי. אני האחרונה שאחשוב שבי"ס לא מעורר קושי אצל רוב הילדים, אבל תגובה כ"כ חריפה נובעת ממשהו. או משהו קונקרטי בבית הספר, או רגישות גדולה של הילדים (שאין לי מושג ממה יכולה לנבוע, איני מכירה את ילדיך).
במובן זה, אני הייתי מנסה להבין מה בדיוק קורה.
ואחרון - אמרת שאין לך התנגדול לבי"ס, חפשי להם בי"ס שיכול להתאים להם. בחרי מקום מגורים בהתאם לביה"ס שיש.

מאחלת לך שהתקופה הקשה הזאת תפתר.
ת.ק.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי ענת* » 23 אוגוסט 2012, 07:46

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

לגבי "יקחו לך את הילדים"- לא כ"כ פשוט לקחת ילדים.

שאלה: האם בכלל יש בארץ מי שיתבע עליהם חזקה? או שזה רק איום כללי כזה?
אני מבינה שמשפחתו של האב בחו,"ל. האם במשפחתך כאן בארץ יש מי שישתמש באפשרות להוציא מחזקתך את ילדייך בטענת "הזנחה"?
או ישתמש באיום הזה ויפנה למדינה בתביעה על ילדייך?
אולי זה ערוץ ששווה לדבר עליו עם הדוד ולהבין יותר טוב איפה את עומדת מבחינת האיום מתוך המשפחה.

אגב, אם המליצו לך אנשים מהאתר על שני בתי ספר נעימים מאוד בתוך קהילה שהיא לרוחך, הייתי נוסעת לשם ובודקת. יתכן שזה יהיה עבורכם שינוי מרענן שהילדים יאהבו. לא כל בתי הספר הם נוראיים. אני לגמרי איתך בהחלטה לא לכפות על הילדים בית ספר שהם שונאים. אבל יתכן שממתינה לכם אפשרות נעימה שעדיין לא מוכרת.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי ענת* » 23 אוגוסט 2012, 07:37

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום שרה גם אני זוכרת אותך היטב משנים עברו באתר ומצטערת לשמוע שזה מה שמתחולל בחייך כרגע.

רציתי להגיד שני דברים שאינם ממש לגופו של עניין: א. יש לך ילדים יפהפים (הסתכלתי בנוסטלגיה בדף הבית שלך.)
ב. הדוד שלך, עם כל הצער שבעניין שאת נמצאת בו, אין הרבה בני משפחה שנחלצים כך ויוצאים מגדרם בזמן כזה. הוא ממש נגע ללבי. הוא כתב לך באהבה רבה ואכפתיות. אשרייך שיש לך דוד כזה אוהב, ישר, כנה ואכפתי, שחפץ בטובתך ומנסה לחפות עלייך.

הלוואי ויימצא פתרון ומרגוע במהרה, לך ולילדים.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי פלוני_אלמונית* » 23 אוגוסט 2012, 03:48

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

עוד משהו: אם את רשומה כרווקה ואין מידע על האב בארץ, עדיף לך שישאר כך,מבחינת החינוך הביתי. יותר קל.
אבל זה בתנאי שאף אחד ממקורביך לא ילשין.
ולצורך כך כדאי שתזוזי למקום שלא מכירים אותך....

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי פלוני_אלמונית* » 23 אוגוסט 2012, 03:44

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

לגבי "יקחו לך את הילדים"- לא כ"כ פשוט לקחת ילדים.
אני מציעה לך ללכת ליעוץ עם עו"ד (חינם או בתשלום סמלי) בויצ"ו או נעמת.
קודם כל כדי שתרגעי, ואז כל היתר יהיה הרבה יותר פשוט. מנסיון.
עו" תסביר לך באיזה תנאים לוקחים ילדים לפי החוק בארץ, ואז תדעי איפה את עומדת, ותראי שהמצב לא כל כל נורא.
לגבי אישור לחינוך ביתי-רבים כאן באתר ודאי ישמחו לעזור ולייעץ לך.
כדאי מאד לשמור על פרופיל נמוך מול המוסדות ומול המשפחה, שלא תחרטי בזכרונם כ"זאת שעושה בעיות".
אם תעברי למקום שאיש לא מכיר אותך-יהיה לך הרבה יותר קל לפתוח דף חדש, וגם הרשויות "ירדו" ממך.מומלץ וגם עובד.
בהצלחה ואל יאוש.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי טליה_אלמתן* » 20 אוגוסט 2012, 15:55

יש בגוש עציון שני בתי ספר מומלצים ביותר שם, משלבים גם ילדים בעלי מוגבלויות שונות.
כמובן, אלו בתי ספר מאוד פתוחים ונינוחים ורגועים.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי פלונית_כלשהי* » 20 אוגוסט 2012, 14:59

גם אני מאד ממליצה על גוש עציון. בנוסף לכל מה שאמרו לך, יש שם גם מגוון של בתי ספר בכל מיני רמות תורניות, אם בכל זאת תחליטי לשלוח את הילדים לבית הספר. החל מבית ספר מעורב דתי חילוני ועד בית ספר תורני ממש.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי פלונית_אלמונית* » 20 אוגוסט 2012, 10:36

גם בגוש עציון.
סליחה, לא ראיתי שהציעו כבר.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי בשמת_א* » 20 אוגוסט 2012, 10:35

האבא כמעט לא בתמונה, הוא פאסיבי ולא נמצא
אין לך אפשרות לנסח הודעה מצידו ולשלוח לו בפקס עם בקשה רק לחתום ולשלוח לך חזרה? תכתבי לו שזה מסמך בשביל הילדים שצריך עבור הרשויות כאן.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי פלונית_אלמונית* » 20 אוגוסט 2012, 10:35

לאיפה כדאי לעבור, איפה שיש שם גם דוברי אנגלית וגם דתיים ועם עדיפות למקומות שיש בהם משפחות חינוך ביתי?
גם בגוש עציון.
אפרת, אלון שבות, תקוע, יש משפחות דתיות , נחמדות, דוברות אנגלית, שגם בחנ"ב
הרבה הצלחה {@

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי א* » 20 אוגוסט 2012, 10:19

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הבנתי. אם את רשומה כרווקה, אז כל מה שרשמתי אינו רלבנטי עבורך. מה שכן אולי יכול לעזור לך זו להגיש בקשה לחנ"ב לפני שמתחילים לנקוט נגדך בהליכים.

לגבי בי"ס, לא התכוונתי להמליץ לך לשלוח את הילדים לבי"ס. מה שכן ניסיתי לומר, שאם אין לך התנגדות עקרונית לשלוח את הילדים לבי"ס, אז יש כל מיני סוגים של בתי ספר בישראל, וכשאת בודקת מקומות להתגורר בהם, אז כדאי להכניס לרשימת השיקולים, גם את אופיו של בית הספר באותו מקום יישוב.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי שרה_ק* » 20 אוגוסט 2012, 09:39

האבא כמעט לא בתמונה, הוא פאסיבי ולא נמצא. וברשימות הרשמיות אני רשומה כאמא רווקה חד הורית ואין שום תיעוד על האבא. ולגבי בית ספר נחמד - ואם לא יהיה לילדים טוב שם אז מה הלאה? להכריח אותם להמשיך ללכת לשם? הדלת הברזל כבר נטרקה וגורלם נחתם ללכת לשם עד עולם. זה נוגד את העקרונות שלי.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי א* » 20 אוגוסט 2012, 09:05

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

דרך אגב, אם אני לא טועה, כתבת למעלה שאין לך התנגדות עקרונית שהם יילכו לבית ספר, רק שהם לא רוצים. במקרה כזה, אפשר לנסות למצוא בית ספר נחמד, בתוך קהילה נחמדה, שאתם מרגישים בה נוח, ולבדוק אם טוב שם לילדים.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי א* » 20 אוגוסט 2012, 09:03

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

בוקר טוב שרה. אני הפלונית אלמונית מלמעלה.

אני כותבת לך על פי ניסיונן של 2 אמהות גרושות, שביקשו לחנך בבית. לאור מה שקרה להן, אני יודעת שאם אין הסכמה של שני ההורים לחנ"ב, אז אין אפשרות לאשר לך חנ"ב. ככה פשוט.
במקרה כזה את, האפוטרופא שלהם, חייבת לשלוח את הילדים לבית הספר. חייבת נקודה. אני יודעת שזה אבסורדי, אבל זה שהילדים לא רוצים או לא מוכנים ללכת זו בכלל לא סיבה רלבנטית, מבחינת הגורמים המטפלים. שוב, אני יודעת שזה נשמע אבסורדי אבל זה המצב, מבחינה משפטית ומעשית.

אם לא תשלחי את הילדים לבית הספר בלי אישור לחנ"ב, אחרי שהרשויות "עלו עלייך" והן מתנגדות לכך, יש סיכוי גדול, כפי שכתבתי קודם, שפשוט ימררו את חייך. אני מתכוונת לכך ש"הם" יגררו אותך לבית משפט, יחייבו אותך בהוצאות, ואז הוצאה לפועל, יזמנו אותך לפגישות, יגיעו אלייך הביתה, ויש סיכוי שגם יאיימו עלייך בהוצאת הילדים מהבית. אני לא יודעת אם את האיום האחרון הם יממשו, אבל האיום קיים, וזו חרב מתנופפת שלא פשוט לחיות איתה, ובטח לא לקיים בית עם ילדים.

אני מודעת לזה שאני מתארת פה תסריטי אימה (שקרו לאמהות אחרות), ושאולי הם מחלישים, ולא כל כך עוזרים לך כרגע. אני עושה את זה מפני שלמיטב הבנתי, את בשלב שעוד יש לך מה לעשות: הסכמה בכתב של הגרוש, למרות הקושי העצום, להשיג את ההסכמה הזו, תציב אותך בעמדה אחרת לגמרי מול הרשויות המטפלות. לו אני במקומך, שם הייתי משקיעה את מרב המאמצים בשלב הזה. כמובן, שהסכמת האב לא מבטיחה שלא ייטפלו אלייך, אבל שוב, המעמד שלך מולם יהיה שונה לגמרי, אם גם את וגם הגרוש מעוניינים שהילדים יתחנכו בבית.

בכל אופן אני ממשיכה להחזיק לך אצבעות להצלחה ושלווה.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי שרה_ק* » 19 אוגוסט 2012, 23:28

אין לי קשר רשמי עם הגרוש. הוא בארה"ב.הוא מסכים בצורה בלתי רשמית בגלל שגם הוא ראה את המצוקה של הילדים לעומת בית הספר. אני לא יודעת כמה זמן יקח לי למצוא מקום מגורים אחר במחיר סביר. אם לא אצליח להשיג אישור אז אצטרך להעמיד את הרשויות מול המצב שהילדים מסרבים בהיסטריה ללכת לבית הספר ולהחזיק מעמד בנתיים עד שנמצא מקום אחר ולעבור...

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי פלוני_אלמונית* » 19 אוגוסט 2012, 23:12

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שרה שלום, גם אני קראתי אותך פה באתר לא מעט, ואני מצטערת על כל ההשתלשלות הזו.

אני חושבת שהכי חשוב כרגע הוא, להשיג הסכמה בכתב לחינוך ביתי מאבי ילדייך. הסכמת שני ההורים לחינוך ביתי היא תנאי סף. אם אחד ההורים מתנגד לח"ב אין סיכוי שיאשרו לך חנ"ב, והרשויות תמררנה את חייך אם לא תשלחי את הילדים לביה"ס.
את הסכמת האב, שגר בחו"ל, אם הבנתי נכון, כדאי שתקבלי בכתב בימים הקרובים. במקביל הייתי מנסחת בקשה לחנ"ב (פטור מחינוך חובה), ערוכה על פי כל הדרישות הפורמליות, מעבירה אותה לחתימת האב, ומגישה אותה לרשות המתאימה (לא זוכרת כרגע מי: אולי הרשות המקומיץ ??), לפני תחילת שנת הלימודים, שמתחילה השנה ביום 27.8. אם הגרוש שלך מסכים לחותם על הבקשה אבל לא מספיק, מפאת קוצר זמן, כדאי, לדעתי, להגיש את הבקשה חתומה על ידך בלבד, ביחד עם הסכמה כתובה שלו, ולהוסיף כמה מילים על כך ש"מצורפת הסכמת אבי הילדים לבקשה זו. בקשה חתומה על ידי האב, שמתגורר בחו"ל, תשלח אליכם בימים הקרובים".
ֿ
כמובן, שאני מצטרפת לעצה לעבור ל"עיר מקלט", שבה ישנם דוברי אנגלית, שמחנכים בבית, כדוגמת תקוע.

אני גם מצטרפת לעצה שניתנה לך למעלה, לא להכנס לעימותים חזיתיים ועקרוניים עם אף אחד, לא עם הקב"סית ולא עם הדוד. ממליצה לך להיות חכמה, לא מתחכמת ולא צודקת.

אני מחזיקה לך אצבעות, בהצלחה.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי שרה_ק* » 19 אוגוסט 2012, 22:52

בשמת יקרה, יש לי ליקוי שמיעה ואני לא יכולה לדבר בטלפון. האם יש לך ג'ימיל או מסנג'ר?
ולוטם - איך מגיעים למפקחת? שואלים עליה במשרד של הקב"סית?

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי לוטם_מרווני* » 19 אוגוסט 2012, 22:31

לא, את צריכה לעקוף את הקבס"ית כי כנראה שהיא לא בעדך. לפנות ישירות למפקחת (קבסית היא מטעם המוצעצה המקומית, ואילו מפקחת היא שכירה של משרד החינוך והיא הסמכות הקובעת בעניינך)

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי שרה_ק* » 19 אוגוסט 2012, 17:12

לוטם, תודה
... האם אפשר לבקש במשרד החינוך אצל הקב"סית? ממש אין לי נסיון איך מגישים בקשה!

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי לוטם_מרווני* » 19 אוגוסט 2012, 17:06

ושרה, תמיד אהבתי לקרוא אותך, מצער מאוד לקרוא מה שקורה לך באלעד. נראה לי שקודם כל כדאי לשלוח לדוד ה"אוהב" מכתב תודה על התעניינותו, ומצד שני לשלוח למפקחת משרד החינוך באזור (זה אזור ירושליים?) בקשה רשמית לחינוך ביתי. ברגע ששלחת בקשה- העניין בתהליך.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי לוטם_מרווני* » 19 אוגוסט 2012, 17:04

לאיפה כדאי לעבור, איפה שיש שם גם דוברי אנגלית וגם דתיים ועם עדיפות למקומות שיש בהם משפחות חינוך ביתי?
צפונה, אזור צפת, ראש פינה, יש משפחות כמו שאת מחפשת, דוברות אנדלית, חינוך ביתי, חלק דתל"שים וחלק דתיים.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי שרה_ק* » 19 אוגוסט 2012, 16:55

כן, כן בשמת אשמח מאד!

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי בשמת_א* » 19 אוגוסט 2012, 16:38

גם אני מסכימה שההתנהלות מול הדוד צריכה להיות חכמה.
לחקור אותו שוב ושוב, ולהאשים אותו שהוא ממציא או גרוע מזה - לא רעיון טוב בכלל. אף על פי שמאוד יכול להיות שזה הוא שמתלונן עלייך לרווחה, זה לא משהו שאומרים לאדם בפרצוף.
גם אני מסכימה שחשוב קודם כל להרגיע את הדוד, במלים חכמות, ואחר כך - לעבור דירה. את לא יודעת אם הדודה הנהדרת או השכנות המקסימות הן לא אלה שהלשינו עלייך מאחורי הגב!

גם אני אומרת רעננה. אפשר למצוא שם גם מאוד בזול. אם את רוצה אקשר אותך (לדוברי אנגלית דתיים בחינוך ביתי).

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי שרה_ק* » 19 אוגוסט 2012, 16:01

בנתים לא מצאתי דירה במחיר סביר בבית שמש. ולגבי מטה יהודה, איפה זה? ואם מושב, חשוב לי הסעה כי אין לי רכב. (וגם שיהיה קרוב למכולת, ירקות ודואר)

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי פלוני_אלמונית* » 19 אוגוסט 2012, 16:01

לאיפה כדאי לעבור, איפה שיש שם גם דוברי אנגלית וגם דתיים ועם עדיפות למקומות שיש בהם משפחות חינוך ביתי?

רעננה

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי אמא_בבית* » 19 אוגוסט 2012, 14:34

גם אני מייעצת לך לעבור דירה כמה שיותר מהר ולתקשר עם הדוד בצורה עניינית וחכמה.
את לא צריכה את השמות שפנו אליו, את צריכה לצאת מזה וכדי לצאת מזה הייתי מוותרת על הכבוד שלי ועל כל החקירות ועונה לו בדיוק כמו שרחלי הציעה לך.
בעיני בית שמש זה דווקא רעיון טוב. זו לגמרי לא עיר חרדית כמו שחושבים כאן. ( רמת בית שמש כן חרדית ברובה) יש בה גם חרדים אבל גם הרבה חילונים ואזור של אנגלוסקסים דתיים עם אנשים ליברלים יחסית. יש בה גם פה ושם חינוך ביתי.
במועצה אזורית מטה יהודה יש די הרבה משפחות חינוך ביתי וקב״ס שיודע מה זה ולא רודף אף אחד. אולי יתאים לך לשכור בית במושב. ברוב המושבים יש אוכלוסיה דתית, מסורתית וחילונית.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי כרגע_בשליחות_אבל_מכירה* » 19 אוגוסט 2012, 14:16

אני לא רוצה לגור במקום שמחוץ לקו הירוק בגלל שראיתי איך שהממשלה מתנהלת, קודם מעודדים אנשים לעבור לשם, ואז זורקים אותם משם.
לא הייתי פוסלת את גוש עציון.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי כרגע_בשליחות_אבל_מכירה* » 19 אוגוסט 2012, 14:14

לאיפה כדאי לעבור, איפה שיש שם גם דוברי אנגלית וגם דתיים ועם עדיפות למקומות שיש בהם משפחות חינוך ביתי?
הייתי מבררת על גוש עציון.
אולי תקוע, אולי בת עין.
רוצה לפרסם אולי קריאה בככר לבנות גוש עציון לבדוק מי כאן מהגוש?

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי שרה_ק* » 19 אוגוסט 2012, 13:56

אני לא רוצה לגור במקום שמחוץ לקו הירוק בגלל שראיתי איך שהממשלה מתנהלת, קודם מעודדים אנשים לעבור לשם, ואז זורקים אותם משם. עם כל הדרמה בחיים שלנו, אנו לא צריכים את הפחד המרחף הזה מעל הראש ואם זה יקרה זה ממש יוסיף לנו עניין לחיים :) צפת נשמעת טוב, אבל זה רחוק מהמשפחה (אבל אם לא תישאר ברירה אז אולי נלך על זה)

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי גוונים* » 19 אוגוסט 2012, 13:16

אולי צפת?

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי רחלי* » 19 אוגוסט 2012, 13:05

מה לגביי ההתנחלויות בשומרון או בגוש עציון , המחירים שם סבירים ויש שם אנשים מדהימים.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי שרה_ק* » 19 אוגוסט 2012, 12:08

קרית יובל, הגבעה הצרפתית, קטמון או רמות אשכול
בדקתי מודעות משם. הכל יקרררררר

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי יעל* » 19 אוגוסט 2012, 10:16

רעננה יקר נורא.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי אמא_נמרה* » 19 אוגוסט 2012, 09:55

שלום שרה,

אני מסכימה עם רחלי. וממה שנראה הכי כדאי לך לעבור דירה. יש שכנות מקסימות בכל הארץ. בית שמש וטלזסטון גם מאד שמרניים ויהיו לך אותן הבעיות. בירושלים - השכונות שהציעו לך לא כל כך יקרות ואפשר למצוא דיור במחיר סביר, ועוד מקום בשבילך - רעננה! יש בה הרבה אמריקאים דתיים, פתיחות ומשאבי חינוך ממש טובים למקרה שתרצי בית ספר.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי רחלי* » 19 אוגוסט 2012, 08:35

המייל שלי הוא rachelisoffer גימייל נקודה קום.
לי ההתנהלות של הדוד נשמעת סטנדרטית לחלוטין, ככה בדיוק עובדים העסקנים החרדים הם לא פונים ישירות אלא מנסים דבר ראשון לפנות לגורם רציני מהמשפחה אחד שהם סומכים עליו. הם לא רוצים לדבר איתך כי זאת השיטה קודם כל לפנות לגורם מהמשפחה שיסדר את הענייניים הם מבחינתם מעדיפים לסגור את זה ככה לכן אני מבקשת ממך שוב לא להיות צודקת אלא להיות חכמה לשתף פעולה עם הדוד הוא המתווך אם הם יתרשמו שאת מוכנה לשינוי ולשיתוף פעולה הכדור שלג הזה יכול לעצור ולא להתגלגל הלאה הם גם לא רוצים להוציא את הילדים מהבית זאת לא המטרה שלהם אלא רק האמצעי.
אם את אוהבת לגור באלעד ומעדיפה לא לעזוב אולי אפשר למצוא בית ספר אחר לילדים משהו שימצא חן בעיניהם יותר. האם הבת הולכת לבית יעקב? אולי זה לא בשבילה. צריך לחפש אופציות אחרות ובזה הדוד שוב יכול לעזור לך .  אני לצערי לא מכירה את האיזור הזה.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי שרה_ק* » 19 אוגוסט 2012, 05:38

לרחלי, אשמח לדעת מה המייל שלך ולשמוע מנסיונך לגבי עבודתך עם ילדים שהוציאו אותם מהבית.
אגב הבית שלי ברוך השם מסודר בצורה סבירה בד"כ (יש ימים טובים יותר ויש ימים פחות טובים... ) ויש תמיד אוכל במקרר. לגבי שעת השינה של הילדים, הילדים נוטים ללכת לישון בשעה 10 פחות או יותר.. מאד, מאד קשה לשכנע אותם ללכת לישון לפני זה, אני מנסה לעבוד על זה.. לוח זמנים זה לא הדבר החזק אצלי...
הילדים בד"כ בבית בכלל (אפילו יותר מדי בבית).. ולא מסתובבים ברחובות בלי השגחה. מקסימום אני מתחננת שייצאו קצת לגינה שנמצאת מעבר לכביש שיקבלו קצת שמש. לפעמים אני שולחת את הגדולים בני העשר והשמונה לקנות חלב או משהו כזה במכולת שנמצאת מעבר לכביש ובמרחק הליכה של שתי דקות. לגבי גרירת הילדה ברחוב, זה היה חד פעמי כי לחצו עלי ממשרד החינוך להכריח את הילדה ללכת לבית הספר ורציתי להראות להם שמדובר בהתנגדות היסטרית מצד הילדה... כדי שיירדו מעלי!

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי שרה_ק* » 19 אוגוסט 2012, 05:32

לאיפה כדאי לעבור, איפה שיש שם גם דוברי אנגלית וגם דתיים ועם עדיפות למקומות שיש בהם משפחות חינוך ביתי? זה קצת קשה ככה כל כך מהר, וגם צריך מחיר שכירות סביר.. זה קצת מעצבן כי אני בנתיים מאד מרוצה מהשכונה שלי והשכנות הנהדרות.. ומה שעוד מעצבן שזאת משפחה נהדרת עם בני דודים שהילדים מאד אוהבים וקשורים אליהם.. והדודה היא נשמה של דודה. עד עכשיו הדוד היה מקסים, ועכשיו כאן הוא מפתיע אותי ומפחיד אותי. מה שמוזר לי בכל הסיפור ומעורר כמה שאלות, שהדוד בכלל גר בעיר אחרת. מאיפה האנשים 'החשובים' מהעיר שלי מכירים אותו? למה הדוד לא נותן לי את השמות שלהם? ולמה לפי טענתו השיחה מתנהלת בינם לבינו בעוד שאף אחד לא מדבר איתי ישירות? זה נראה לי גישה פטרונית ומוזרה.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי אהבת_עולם* » 19 אוגוסט 2012, 04:57

_לי נראה שהדוד הוא כרגע דמות מפתח מכמה סיבות :
א. הוא לטובתך ואוהב אותך_

אני לא מסכימה בכלל.
לדעתי הדוד לא לטובתך ולא 'אוהב אותך'.
אלא שבצורה צדקנית משהו נדמה לו שהוא פועל לטובת הילדים. (הצדיקים בעיני עצמם האלה, אלה הכי מסוכנים).
זה מעורר בי חלחלה בכל הגוף.

כמו כן, להבנתי, הוא לא רק מתריע על סכנה - הוא גם זה שיוצר אותה.
הוא עד כדי כך מאמין ב-חינוך הילדים, שאני לא אתפלא אם יהיה זה הוא עצמו שינסה לשסות בך את הרווחה.
הוא מסוכן. ועדיף להמעיט איתו בתקשורת ככל הניתן. (לא לענות לו, לא לשאול אותו, לא לשכנע אותו, לא להסכים לו, כלום).

אני לא רואה שום תקשורת איתו שתהיה יותר בונה ומועילה.
לצערי הרב, עם כל הקושי שבדבר, נראה שהפתרון היחיד זה לעבור דירה, ומהר.
ובאותה הזדמנות - להשאיר את הדוד הנתעב מאחור, ולעולם לא להזדקק לחסדיו.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי דרם* » 19 אוגוסט 2012, 00:47

נשמע שהוא לא מעוניין לתת את שמות האנשים, וסיבותיו עמו.
התקשורת מהצד שלך נשמעת לי מאד לא פרודוקטיבית - לא מקדמת את העניין לשום מקום.
בין אם הוא רוצה בטובתך ובין אם לא, הוא מתריע בפנייך על סכנה חמורה לשלום ביתך.
לדעתי כדאי לך לשקול תקשורת עמו שתהיה יותר בונה ומועילה עבורך

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי שרה_ק* » 19 אוגוסט 2012, 00:34

שוב כתבתי לדוד שלי: יש לך בעיה למסור לי את השמות של האנשים שמדברים איתך עלי?

ובתגובה הוא כתב:
שוב אני חוזר על מה שכתבתי לך אתמול. שכנראה עדיין לא הבנת את חומרת הענין, כי אם היית מבינה, לא היית מבקשת את שמות האנשים
אני לא אתן לך את שמות האנשים וגם אם הייתי נותן לך, הם לא ידברו אתך. הדאגה של האנשים זה חינוך הילדים
יש נורמות מקובלות בכל חברה, שילדים צריכים להיות במסגרת חינוכית. את לא תשכנעי אף אחד אחרת,אולי תמצאי איזה מדינה ששם זה אחרת, אבל כל זמן שאת נמצאת בחברה ששם הנורמה היא כך, אז תצטרכי להתאים את עצמך אליהם ואין לך ברירה אחרת

בתגובה כתבתי לו שאם הוא לא נותן לי את השמות, זה בגלל שאו שהוא משתף איתם פעולה, או שהוא ממציא סיפורים

ואז ענה לי כך:

אם את עונה לי כך

אז כדאי שאפסיק אתך את הקשר בנושא זה
אני את ההשתדלות שלי עשיתי.י הבעיה היא שאת לא קולטת את חומרת הענין
הענין לא קשור לאנשים אלו או אחרים, הענין הוא חינוך הילדים
ואת חייבת להפנים את זה, ולהפסיק להיות אנטית
אין לאף אחד מהאנשים משהו נגדך. כל הענין הוא טובת הילדים.
ושתזכרי שכתצטרכי עזרה, אז מי שירצה לעזור, זה רק יהיה אני, אבל הבעיה תהיה שאז זה כבר יהיה מאוחר
וגם אני כבר לא אוכל לעזור

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי רחלי* » 18 אוגוסט 2012, 23:28

בית שמש וטלזסטון לא נשמעות לי אופציות טובות בית שמש חרדית מדיי וטלזסטון קטנה מדיי מה לגביי קרית יובל, הגבעה הצרפתית, קטמון או רמות אשכול שם אפשר להיות ממש אנונימית.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי שרה_ק* » 18 אוגוסט 2012, 22:56

בנתיים חיפשתי בבית שמש ובטלז סטון דירה, אבל יקר בטירוף... ובסה"כ אני אוהבת כאן יש שכנות מקסימות. יהיה חבל אם אצטרך לעזוב. ומצד שני יהיה חבל אם אצטרך לשכנע את הילדים ללכת לבית הספר רק כדי שלא יעשו לנו בעיות. אם הילדים ירצו ללכת לבית הספר מרצונם החופשי אז אין לי בעיה. אני רק רוצה שהאופציה תהייה פתוחה - שילמדו איפה שהם רוצים.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי רחלי* » 18 אוגוסט 2012, 22:22

שרה שבוע טוב! לי נראה שהדוד הוא כרגע דמות מפתח מכמה סיבות :
א. הוא לטובתך ואוהב אותך.
ב. הוא בקשר עם אותם עסקנים שמעורבים בסיפור.
ג. הוא לא רוצה שיוציאו את הילדים מהבית.
ולכן הייתי פונה אליו שוב וכותבת לו כמה את מעריכה את הדאגה שלו ואת הפניה שלו אליך, שהילדים שלך הכי חשובים לך בעולם ותעשי הכל למענם והחלטת לקחת את הדברים שהוא כתב ברצינות ולעבוד עליהם בנוסף שאת רוצה לדעת עם יש עוד נקודות שהוא רוצה לעורר לתשומת ליבך לגביהן. ככה הוא יוכל לחזור לעסקנים ולהגיד להם שהנושא בטיפולו ושבינתיים ירדו מהגב שלך. ככה תרוויחי עוד זמן ומרחב נשימה וגם תשמעי ממנו מה הם עוד רוצים ממך וממה את צריכה להזהר. כמה שזה מרתיח ומלחיץ צריך בעניינים האלה לא להיות צודקת אלא להיות חכמה.
אני כותבת לך מתוך הניסיון שלי גם בתור אישה חרדית וגם שעבדתי בעבר עם נערות שהוצאו מהבתים בעקבות הזנחה או התעללות וזה ממש ממש לא פשוט להוציא ילדים מהבית! הם צריכים לתפור עלייך תיק מאוד רציני וכבד בשביל זה ואת צריכה לדאוג שלא לתת להם ראיות לכך. ולכן את צריכה להראות מאוד נורמטיבית ברשות הרבים ( למשל לא לגרור את הילדה צורחת ברחוב) וגם לשמור על בית נקי ומסודר, ילדים נקיים ורחוצים, אוכל מבושל, שהילדים לא יסתובבו בחוץ בלי השגחה וכו... כמובן שאני לא מכירה אותכם וכותבת את הדברים רק כדי לעורר את תשומת ליבך.
בטווח הארוך כן הייתי חושבת על מעבר מגורים לעיר גדולה ומעורבת ( חרדים חילונים ודתיים ביחד) כדי לא למשוך את העין של אף אחד. 
בהצלחה

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי עדי_א* » 18 אוגוסט 2012, 12:37

יונת, יש כמה כללים לגבי הוצאת ילדים מהבית. למשל, אם לא נמצא על הילד משגיח, או מצאו ילד רוכל. אבל יש כלל כולבו של הזנחה.
נראה לי שזה לא העניין של החוק היבש, האם מותר או לא מותר להוציא ילד מהבית ולמה, אלא עצם ההימצאות בסיטואציה של איום כזה, ללא מערכת תמיכה, הוא שהופך את העניין לנורא.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי טליה_אלמתן* » 18 אוגוסט 2012, 11:27

אהבת עולם
אמרת מילים מאוד יפות, וחשוב מכך - מאוד-מאוד נכונות!

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי הערה* » 18 אוגוסט 2012, 11:25

ואולי כדאי שתשני את שמות הנוגעים בדבר כי לא בטוח שהם היו רוצים חשיפה? במיוחד הדוד שלך ואשתו.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי ורדי_תיק* » 18 אוגוסט 2012, 10:49

הי שרה

כל כך שמחתי לראות את שמך מופיע במה חדש, חשבתי עלייך הרבה במהלך השנים האחרונות ומצאתי את עצמי תוהה אם את בארץ
ומה שלומך, חבל שאלו הנסיבות החזירו את שמך לעניינים...
את צריכה למצוא יישוב דתי או עיר אפילו שיש בהם משפחות דתיות שעושות חינוך ביתי או לחילופין מערכות חינוך שתואמות להלך הרוח המשפחתי שלכם.
אולי תתייעצי עם הרב שאת משתייכת לקהילה שלו, או רבנית שאת קשורה אליה.
נראה לי מהיכרות שטחית עם העיר אלעד, שהפתיחות שם קיימת עם בכלל באופן מוגבל, שלהיות נטע זר בקהילה זה דבר קשה מאד ומחליש
ואת צריכה עכשיו להיעזר במי שאת רק יכולה ולמצוא את מקורות הכוח שלך.
לא משנה אם תבחרו בחינוך ביתי או שתלכו לבי"ס העיקר שהפתרון יהיה לשביעות רצונך ולא תרגישי אנוסה לעשות אותו,
ולכן נראה לי שאת מרב הכוחות כדאי לך להשקיע בלמצוא מקום שבו הילדים שלך יוכלו וירצו ללמוד.
אאין לי הרבה ידע מקצועי אבל אם תצטרכי תמיכה כלשהי את מוזמנת ורד-0523672626

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי יונת_שרון* » 18 אוגוסט 2012, 08:46

יש כאן שני נושאים שונים: האחד הוא חינוך ביתי, והשני הוא הזנחה של הילדים. חשוב להבין שאלה נושאים נפרדים -- על חינוך ביתי לא לוקחים ילדים מהבית.

מה שחשוב לגבי נושא החינוך הביתי הוא שהאבא של הילדים לא יתנגד. כל השאר זה דברים פשוטים לסדר.
מה שחשוב לגבי נושא ההזנחה, אם באמת מישהו מתלונן עליך לרווחה, זה שהעובדת הסוציאלית תראה שהילדים לא מוזנחים.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי אהבת_עולם* » 17 אוגוסט 2012, 22:07

סתם מחשבה, נזכרתי שנעמה וייס (עצם מעצמי) נשארה אחרי גירושין לבד עם 4 ילדים בחינוך ביתי (!!!), ועברה איתם דירה מהערבה למקום נחמד בצפון.
אני חושבת שגם בהתחלה זה נראה לה מאוד קשה, אבל היא עשתה את זה.
אולי תתייעצי איתה....?

אולי תמצאי לך מקום כזה נחמד ולא ביוקר שבו הנושא של חינוך ביתי מוכר לרשויות, ויהיה לך שם השקט שלך?

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי אהבת_עולם* » 17 אוגוסט 2012, 22:02

שרה, למרות כל הנתונים הלא מזהירים שצוינו כאן שכדאי לקחת אותם בחשבון -
אני זוכרת אותך לאורך הדרך מהדברים שכתבת, ואני יודעת שיש לך עוצמות ענקיות.
את עשית דברים שלא הרבה נשים/אנשים מסוגלים לעשות.

לכן, למרות הפחד, אל תשכחי את הכוחות שלך !
את מסוגלת לעמוד בזה ולמצוא מוצא.

(כפי שכתבתי, כרגע נראה לי הכי מועיל לעבור דירה. משערת שזה לא הולך ברגל, אבל מאמינה שאת יכולה...)

מחזיקה לך אצבעות !!!!!

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי עדי_א* » 17 אוגוסט 2012, 21:54

שרה ק
לדעתי את צריכה למצוא לך מישהו או מישהי שיכולה לתמוך בך. להיות סנגור שלך קודם כול מול המשפחה שלך, ואחר כך, אם יהיה צורך, מול הרשויות.
אני מאוד מסכימה עם הרשימה שמופיעה למעלה ואפשר להבין ממנה שאת בסיכון גבוה מאוד להיטפלות של הרשויות.
ויש לי משהו מחליש להגיד, אבל אני באמת מאמינה בו: אם את לבד, ואין לך יכולת לגייס לך תמיכה משום מקום, כדאי לך להכניס את הילדים לבית ספר. השילוב של חברה שמרנית+חד הוריות+מוגבלות בשמיעה שלך, נו, זה נשמע התחלה לא טובה למאבק עם רשויות.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי טליה_אלמתן* » 17 אוגוסט 2012, 20:52

מה הסיפור עם שעת השינה של הילדים?
זה חופשי משהו שיכול להופיע בתסקיר של עו"סית לצורך הוצאה מיידית של ילדים מביתם.
קראתי על מקרה בו הופיע בתסקיר "כביסה באמצע הסלון" (לי יש קבוע 3). כמובן לא זה ולא זה יופיעו כמניע עיקרי להוצאת הילד, אבל עו"סית שתרצה לבסס תיק, זה בדיוק סוג הדברים שיקשטו את הבקשה שלה. [

יעל - צודקת. אבל בסיפור הזה אני חושבת שעדיף להיבהל יותר מדי :-\

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי פלוני_אלמונית* » 17 אוגוסט 2012, 16:58

זה לא עסקו של אף אחד, דוד או לא דוד, באיזו שעה ילדייך הולכים לישון. מי הוא שיחליט עבורכם מהי שעת השינה ההולמת?
זה נכון עקרונית. אבל במקרה כזה כשהמשפחה חשופה לפגיעה, וגם כך היא יחסית חריגה והיישוב כנראה די שמרני, אז יש משמעות לכל חריגה נוספת. ואם החינוך הביתי הוא בנפשה ושעות השינה לא בנפשה, אולי עדיף לוותר על השני.
מעבר לזה ששעות שינה חריגות עלולות להיות עילה לטענות להזנחה הורית.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי אהבת_עולם* » 17 אוגוסט 2012, 16:29

יש לך אפשרות לעבור לגור במקום אחר?
כי כפי שכתבת, אלעד זו עיר דתית/חרדית ואין הרבה סיכוי שיבינו שם את העניין.
ובטח זה מקום שבו את בולטת ב'חריגות' שלך.
גם נראה לי ששם כל אחד מעורב בעניינים של האחר, לא?

ואולי במקום אחר גם איום הרווחה יירד ממך, וגם תוכלי לחיות בשקט שלך בלי התערבויות מהסביבה.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי פלוני_אלמונית* » 17 אוגוסט 2012, 16:14

מה הסיפור עם שעת השינה של הילדים? האם את יכולה לפתור את זה?
השאלה החשובה יותר בעיני, היא האם זה בכלל משהו בעייתי אצלכם במשפחה, או שזה מתאים לכם ככה. זה לא עסקו של אף אחד, דוד או לא דוד, באיזו שעה ילדייך הולכים לישון. מי הוא שיחליט עבורכם מהי שעת השינה ההולמת?

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי פלוני_אלמונית* » 17 אוגוסט 2012, 16:09

אולי מישהו יוכל לעזור לך להבין לאיזה מחוז שייכת אלעד, כך תוכלי לפנות ישירות למפקחת של משרד החינוך של המחוז שלך ולא לקב"סית. סה"כ, לא הקב"סית היא הקובעת בעניין החינוך הביתי, לא היא זו שמעניקה אישורים. אם היא לא מכירה את הכללים הברורים בנושא, ולא מוכנה ללמוד אותם, אני מציעה לעבור הלאה ולעקוף סמכות.

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי פלוני_אלמונית* » 17 אוגוסט 2012, 16:07

ללכת ללישון בזמן כל יום כמו כל הילדים האחרים
מה הסיפור עם שעת השינה של הילדים? האם את יכולה לפתור את זה?

בית ספר או יקחו לך את הילדים

על ידי שרה_ק* » 17 אוגוסט 2012, 15:54

עולה לכיתה ג'

חזרה למעלה