גזים אצל תינוקות קוליק

שליחת תגובה

רדיפה אחר הכבוד, מרחיקה את היכולת לקבלו
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: גזים אצל תינוקות קוליק

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי פלוני_אלמונית* » 25 אוקטובר 2023, 07:34

שלום, יש לתינוק שלי (בן חודש) גזים והתפתלויות כל פעם אחרי אוכל ולפעמים הרבה אחרי שוב, אני לא אוכלת המון מוצרים שאמרו לי שהוא רגיש אליהם, הלכנו לאוסטאופט וזה עזר ממש קצת אבל הצווחות ממשיכות, המליצו לנו על המוצר טיפטיפות סימיקול לא הבנתי מה הם בדיוק מכילות והאם זה טבעי?
כדאי לתת לתינוק מוצר כזה?

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי מיכל_בז* » 26 דצמבר 2014, 19:48

נוטרליון AR עושה גזים מטורפים.

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי תפוח_אדמה* » 26 דצמבר 2014, 17:47

בטח שיכול להיות קשור. פורמולה משנה את הרכב החיידקים במעיים, דבר שלוקח לו בערך שבועיים להסתדר מחדש.
אם הוא גם במקרה רגיש לחלב, אז זה יכול להיות גם מזה.
ניסית בסוף לעבור להנקה בבלוקים?

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי אמא_של_לולי* » 26 דצמבר 2014, 07:02

היי,
הקטן בן 7.5 שבועות. ביומיים האחרונים כמעט ולא ישן בכלל (לא משהו נדיר ביום אבל בלילה הוא בד"כ שומר על 3 פרקים של 2.5-3 שעות שינה), בוכה המון, מתפתל המון ובעיקר מפליץ המון. הוא סובל מריפלוקס אז אנחנו רגילים לחוסר שקט אבל הפעם זה נראה אחרת. בהמלצת הרופא הוא קיבל מנות קטנות של פורמולה מיוחדת לריפלוקס בימים האחרונים בשילוב עם ההנקה אבל לאור המצב הפסקתי והוא לא קיבל כבר 36 שעות. יכול להיות שזה קשור? עצות מישהי?

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי פלוני_אלמונית* » 29 יוני 2014, 21:29

ברגע שאת כותבת "אני מאתרת לאמא בצורה אנרגטית(!!!!!) את המזונות", האמינות שלך צונחת אל מתחת לאפס!

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי דרור* » 30 יוני 2013, 14:21

להבהיר נקודה, לקבל תשומת לב/אינטאקציה.
אפשר למחוק אם לא תורם/מתאים.

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי יונת_שרון* » 30 יוני 2013, 11:47

דרור, מה את/ה רוצה? למה?

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי דרור* » 30 יוני 2013, 09:32

אני שמחה להיות ספוגה בפיפי של צאצאי העוללים (ושל עוללים בכלל), לא מכבסת ולא מנקה פיפי
זאת חלק מהבעיה, מה שנקרא "משחקת בקקי". זה כמו הורים שמשאירים את הילדים שלהם עם חיתולים עד גיל מאוחר רק בגלל שהם רוצים להוכיח שהם לא נגעלים מהקקי של הילדים שלהם ומוכנים לנקות אותו גם במצבו הקשה ביותר. ואז שואלים אותם למה הם לא מורידים לילד את החיתול והם אומרים שזה לא מפריע להם לנקות את הילדים שלהם. לא חשוב שהילדים סובלים מהחיתולים, רק שמצב הקבעון שלהם כל כך חזק, התלות שלהם בחיתולים כל כך עמוקה, והכי הכי דרכם המעוותת להראות את אהבתם לילדיהם דרך מוכנותם להתעסק שלא לצורך בהפרשותיהם - עד שהם לא מוכנים להתמודד עם הורדת החיתול.

וכך גם אצלך, הצורך שלך להודיע לכל העולם שאת לא נגעלת מהצרכים של התינוק ואף מוכנה להיות מרוחה כולך בריחות השתן, לדעתי מעיד על הבעיה שזימנת לעצמך, שהיא לרוב כלל אינה בעיה, תינוקות יכולים לא לעשות קקי כמה ימים, לא קוראים לזה עצירות.
לגבי הצהרתך בדבר דברים שהוא שונא, חושש מהם, אומלל, קשה לו - כל זאת אינם אלא מראות שלך עצמך עליהם את צריכה לקחת אחריות כדי שהוא לא יהפוך באמת להיות כזה, נבואה שמגשימה את עצמה. אלא שלא יעזור מה שאומר, כי כבר בגילו הצעיר הוא התמלא על ידך בשלל הדברים האלה שציינת. מה שאת צריכה זה בסך הכל תשומת לב וזה בסדר, זה מובן, זה ברור, רק יהיה נחמד אם לא תעשי זאת דרך התינוק שלך שסך הכל רוצה לשחרר את צרכיו לא על עצמו.
תודה.

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי בשמת_א* » 29 יוני 2013, 21:25

נפלא! ואצלי כבר שבוע טוב (-:
תעדכני בהמשך?

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי אפרת_נ* » 29 יוני 2013, 17:00

בשמת, שוב תודה על התמיכה והעצות המועילות. הטיפ עם ההצמדה של הטוסיק ממש עובד! הלילה הוא ישן ממש מצוין, שבע שעות רצוף בלי לינוק, אז נראה לי שמשהו כנראה משתפר שם.
ובאמת לא חשבתי על פרוביוטיקה. הכרוב בגינה מוכן לאכילה וגם השמיר מלבלב, בדיוק בזמן! :-)
אז שוב תודה ושבתשלום

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי בשמת_א* » 29 יוני 2013, 03:22

אוקיי! קודם כל וואו, וואו, כל הכבוד, נפלא!
כמה מרגיע.
כדאי להמשיך לשקול, נגיד כל שבועיים, כי השוואת נתונים בין משקלים שונים לא כל כך אמינה.
אבל, בואי נגיד ככה:

הקקי בשבועות הראשונים אחרי הלידה הוא אחת האינדיקציות החשובות להנקה תקינה.
אבל הוא רק מדד אחד.
מדד יותר חשוב: הגדילה. אם התינוק גדל יפה, ואין שום בעיה רפואית ברקע, אז פחות מדי קקי לא נחשב בעיה.

את אומרת שהוא יותר רגוע עם שני הצדדים - אז יופי. זו אינדיקציה, שעדיף להניק אותו בכל הנקה משני הצדדים, כל צד עד שהוא משחרר אותו באופן טבעי.

לגבי גזים, בעבועים וגרעפסים - מאוד יכול להיות שזה נובע מבליעת אוויר. שזה מרמז על תפיסה והיצמדות לא מלאות.
אז עכשיו נתמקד קודם כל בנוחות שלו, בתופעות אי השקט.

ראשית, כל מערכת העיכול של התינוק חדשה לגמרי. בתוך הרחם הוא עשה רק פיפי, פתאום אחרי הלידה צריך לאכול ולעשות קקי וגם לנשום וכל זה יחד לפעמים עושה בלגן בבטן.
יש כמה דברים שהאמא יכולה לעזור בהם, לגבי הסדרת הפלורה של המעיים וכו':
נטילת פרוביוטיקה איכותית וגם שמן דגים יכולה לעזור (במקום פרוביוטיקה אפשר גם לאכול מזונות כבושים תוצרת בית. למשל כרוב כבוש או מלפפון כבוש. תעשייתי לא ישקם שום פלורה... לכן ביתי).

יש כמה תנוחות החזקה של תינוקות שעוזרות:
  1. כל פעם ששוכב על הגב, לקפל רגליים לבטן (ואם מפשפשים אותו, זה קורה המון פעמים ביום מאליו בגלל תנוחת הפשפוש, וזה מקל).
  2. עיסוי תינוקות.
  3. להחזיק בתנוחת גרעפס, שעון על הכתף, הבטן מתחממת כנגד גוף ההורה.
  4. כל מיני החזקות על אמת היד וכדומה.
את יכולה להמשיך ולעקוב, האם יש שעות מסוימות שבהן יש יותר גזים מאחרות, האם יש קשר בין משהו שאת אוכלת ותמיד כמה שעות אחר כך - יש יותר אי שקט, וכדומה.

וכמובן, להקפיד מאוד על התפיסה וההיצמדות. האם ראית סרטונים של הנקה אינסטינקטיבית? תחפשי בגוגל laid back breastfeeding ותראי. זה יכול לעזור.
גם הנקה בשכיבה יכולה להניב תפיסה טובה יותר.
כך גם תנוחת הפוטבול.
כמו כן, בתנוחת העירסול, נסי להצמיד יותר את הישבן שלו למותן שלך, בעזרת המרפק או אמת היד שלך. ההצמדה הבטוחה של הישבן משום מה משפרת את ההיצמדות בפה. אני אף פעם לא זוכרת איך הטריק הזה עובד, אבל הוא עובד.

אין לי כרגע עוד רעיונות. צריך לנסות... {@

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי אפרת_נ* » 28 יוני 2013, 20:59

  1. 900! נראה לי שקפצנו באחוזונים כלפי מעלה! אתמוןל לא עשה קקי אבל כרגע דווקא כן! אז יכול להיות שהוא באמת פשוט כזה?
ובשמת- מצחיק אבל בדיוק חשבתי אותו דבר אתמול בערב- שאולי בגלל הניסיון שלי מיהרתי לאבחן ולשנות מדיניות הנקה. נכון שקצת משפריץ אבל הוא גדל ועם תשומת לב שלי נראה לי שיכול להתמודד. כי באמת הוא הראה יותר רעב בארבעת הימים בהם הנקתי 'צד אחד'. אז חזרנו לשניים והוא יותר רגוע.
לגבי הגזים- כן, ממש פלוצים שמציקים לו עד שהם יוצאים. והתקפות בכי שבהן אני מרגישה את הבטן שלו 'מבעבעת'.
לגבי בליעת האוויר- אם אני לא מקפידה מאוד הוא צריך לעצור את היניקה לגרעפס כל שתי דקות בערך. זה נראה לי יותר מהרגיל.

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי אפרת_נ* » 28 יוני 2013, 12:49

הולכת לכפר לשקול אותו בבית המרקחת. עדכון בהמשך

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי בשמת_א* » 28 יוני 2013, 06:04

הי אפרת, יופי שחזרת.
שמתי לב שהוא סובל בימים האחרונים משיהוקים איומים שמפריעים לו בהנקה
המממ. השיהוקים אופייניים מאוד ליילודים, עד כמה שידוע לי אין קשר להנקה או לשום דבר אחר. זה מין שלב התפתחותי שעובר.

לגבי ה"גזים" - את מתכוונת לגזים ממש, שהוא כל הזמן מפליץ, או "גזים" במשמעות של "מתפתל, יונק באי שקט, לא רגוע, עושה קולות שנשמעים כאילו משהו מציק לו"?
בכל אופן, אם את לא רואה שום שינוי בעקבות שינויי תזונה, סביר להניח שזו לא הבעיה.

אני רואה שהוא נולד גדול, שאין שום סיבה להפרעה בהנקה או בעלייה במשקל (ברית המילה גורמת לפעמים לנפילת משקל או לעלייה מעטה יותר סביב הברית, לכן השאלה), ושאת יודעת שהוא גדל אם כי אין לך נתונים.
יש אפשרות לשקול אותו פעם בשבוע במשקל של המכולת במשך כמה שבועות? רצוי על אותו משקל ולהניח עם אותם בגדים כדי שאפשר יהיה לנטרל אותם מהמשקל.
כדי לבדוק בכמה הוא עולה כרגע.

בעקבות הניסיון שלי איתה אני מניקה אותו הרבה זמן מציצי אחד לפני שמחליפה
המממ. זה באמת פיתרון למצב שיש "עודף חלב בשד". וסביר שזה הגורם לכך ש
הפעם יש לי הרגשה שבכל זאת פחות משפריץ - הציצי רך יותר ונפול ולא גדוש עד להתפקע

הבעיה עם השיטה הזאת היא, שהיא מורידה את כמויות החלב שלך ולכן צריך לנקוט בה זהירות רבה, במיוחד בשבועות הראשונים. אם אין בעיה אמיתית של עודף חלב, השיטה הזאת עלולה לגרום נזק.

האם הקקי חזר אחרי שחזרת להקפיד מאוד על האחיזה?
ממתי את מיניקה אותו הרבה מצד אחד לפני שמחליפה?
אני ככה מנסה לחשוב איתך..

באיזה משקל הוא היה 3670? אם במשקל של המיילד, האם אפשר לבקש ממנו להביא אותו שוב לשקילה, ועוד פעם בעוד שבוע, שיהיו נתונים על אותו משקל?

המחשבה הראשונה שלי היתה בדיוק מה שתיארת עם הבכורה: הרבה חלב בהתחלה (משפריץ, זרם חזק וכו') ממלא מייד את הבטן בחלב העשיר בסוכרים, ואז אולי לא מגיע לחלב העשיר יותר בשומנים. במקרה כזה אכן רואים הרבה פעמים קקי ירוק והרבה קקי, אבל אפשר גם לא לראות קקי בכלל.
אבל אם את מיניקה מההתחלה בדרך שמונעת את עודף החלב, אז שתי אפשרויות:
  • או שההנקה בסדר, אין עודף חלב, והוא לא עושה מספיק קקי כי הוא מאלה שהם ככה אבל גדלים יפה ואין בעיה.
  • או, אפשרות שניה: שהתוצאה של השיטה היתה שאת מורידה את כמות החלב שאת מייצרת במקום להגדיל, ולכן אין קקי.
אז אולי כדאי לעשות גם ניסוי ולחזור להחליף צדדים בכל הנקה, ולהיניק בכל הנקה משני הצדדים, ולראות מה קורה? מה דעתך? כי לא בטוח שהבעיה שהיתה עם הבכורה אכן חזרה, וקצת בעייתי להניק בצורה הזאת כדי לפתור בעיה של הנקה קודמת כשלא בטוח שבהנקה הנוכחית יש אותה בעיה.

סיכום קצר:
  1. אני בכ"ז מציעה לשקול אותו כדי לראות בנתונים היבשים מה קורה עם העלייה במשקל. זה באמת חשוב במקרים שיש בעיה.
  2. אני מעלה אפשרות שאולי כדאי לשנות כרגע את ניהול ההנקה ולחזור לניהול הנקה קלאסי (בכל הנקה, שני הצדדים עד שהוא משחרר כל צד בעצמו), רק כדי לבדוק אם זה משפר את הבעיה.
  3. להמשיך להקפיד על אחיזה, תפיסה והיצמדות מיטביים. זה באמת מונע בליעת אוויר מיותרת ועוד דברים.
{@

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי אפרת_נ* » 28 יוני 2013, 01:29

בשמת: קודם כל תודה.
החדשות הטובות: אתמול הוא עשה קקי קטן בבוקר וקקי גדול ממש בצהריים. קקי צהוב- חום, נוזלי אך לא מאוד. בקיצור נראה טוב. מאז ועד עתה שוב אין קקי. עם זאת ולמרות החום הכבד יש הרבה פיפי.

והתשובות לשאלותייך:
טל נולד בלידת בית מהירה מאוד. הוא ינק מיד במרץ רב. שקל 3670 ומאז לא שקלתי אותו, אך ברור שהוא גדל (בגדים שהפכו קטנים מדי). הוא גם די שמנמן לגילו (צימח לחיים ופולקעס).
ברית לא עשינו ולא נעשה.
הוא ילד שני, אחותו נורי בת 4.
החלב אצלי משפריץ ונוזל מהצד השני כשמניקה. בפעם הקודמת המשיך לנזול בצד השני עד שהייתה בת שנה וחצי. הפעם יש לי הרגשה שבכל זאת פחות משפריץ - הציצי רך יותר ונפול ולא גדוש עד להתפקע.
הקפדתי מהרגע הראשון על אחיזה- ניתקתי אותו וחיברתי שוב בלי רחמים עד שלמד (מהר מאוד). המיילד שהוא גם יועץ הנקה ראה אותו יונק ביום השלישי ואמר שהאחיזה מושלמת.
דרך אגב בנוגע להנקה הממסד פה (לפי המיילד והדולה) ממש לא יודע ולא תומך, וכתוצאה שיעור ההנקה נמוך מאוד.

תודה רבה על התובנה לגבי ההפרדה בין הקקי (=חסרונו) לבין הגזים. זה ממש 'סידר לי את הראש'. עכשיו אני מבינה שבאמת מדובר בשתי בעיות שונות.
את הדיאטה התחלתי כי ראיתי שהוא סובל מגזים. החלטתי להפסיק מיד את כל 'החשודים המיידיים'- הן אלרגנים נפוצים (מוצרי חלב, גלוטן) והן כאלו שגורמים לי גזים ויש הטוענים שעלולים לגרום לתינוק. הכוונה היא לבדוק אם המצב משתפר ואז לחזור לאכול אותם אחד אחד. בינתיים הוא עדיין סובל.
למרות שההפרדה בין הגזים לקקי חשובה, בכל זאת אני חושדת שיש קשר ביניהם- שהוא בולע הרבה אוויר ולכן אולי גם יונק פחות משהוא צריך (?). שמתי לב שהוא סובל בימים האחרונים משיהוקים איומים שמפריעים לו בהנקה. גם עם אחותו היה קשה בהתחלה בגלל הזרימה החזקה שלי והיא הייתה בולעת המון אוויר ויונקת יניקות קצרות. היא כן עשתה הרבה קקי אבל הוא היה ירוק. שלו צהבהב אבל מועט. את חושבת שזו יכולה להיות אותה בעיה? בעקבות הניסיון שלי איתה אני מניקה אותו הרבה זמן מציצי אחד לפני שמחליפה. גם חזרתי להקפיד מאוד על אחיזה אחרי שכבר התחלתי קצת 'להזניח' את זה כי הוא גדול וחזק ונראה היה שהוא יונק נפלא גם בתנוחות פחות שגרתיות וגם ללא תמיכה של הראש שלו או הציצי שלי.
דרך אגב, בלילות (כמו עכשיו) הוא ישן נהדר (לצדי או עליי) ומתעורר רק פעם- פעמיים ליניקות וממשיך לישון. [במילים אחרות- התינוק שלי ישן, מה אני עושה בבאופן?? מיד למיטה! לילה טוב!]

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי אפרת_נ* » 28 יוני 2013, 00:56

זה אתם חוששים ושונאים את זה ומעבירים לו את התחושות האלה. תשחררו אתם ואז הוא ישחרר.
תודה דרור על האבחנה הדקה. את/ה כנראה מכיר/ה אותי טוב יותר משאני מכירה את עצמי.

ובנימה פייסנית יותר: אני שמחה להיות ספוגה בפיפי של צאצאי העוללים (ושל עוללים בכלל), לא מכבסת ולא מנקה פיפי, וחושבת שקקי של תינוקות יונקים הוא אחד הריחות הנעימים בעולם. את בתי פשפשתי חלקית. נראה שהילד פשוט לא אוהב להיות ערום/ רטוב. מה לעשות. יעבור.

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי בשמת_א* » 26 יוני 2013, 12:06

אני רואה שלא כתבתי מספיק ברור. אם הבעיה היחידה היא שהוא לא עושה קקי, אז אין שום רלבנטיות למה שאת אוכלת. נדיר מאוד שתינוק יבטא אלרגיה - בהפסקת קקי.
אני כותבת "נדיר" רק בשביל האפשרות שיש איפשהו בעולם תינוק אחד שהגיב ככה...

אין שלושה קקי יפים ביממה בגיל שלושה שבועות - זה אכן סימן אזהרה רציני מאוד.
כיוון שהוא כבר עשה קקי, אז אני מנחשת שלא סביר שמדובר בחסימת מעיים או בבעיה מולדת אחרת.

זו לא "עצירות" כי אין שם קקי במעיים שרוצה לצאת ולא יכול.
הבעיה היא שלא נוצר אצלו קקי, כלומר אין מספיק פסולת מהסוג שמייצר קקי (להבדיל מפסולת שמייצרת פיפי, כי פיפי הוא כן עושה).

למרות זאת לא יזיק לדעתי ללכת לרופא ילדים בפורטוגל.
ממסד רפואי שתקוע בשנות השבעים לא נשמע רע - אם גם אחוזי ההנקה בפורטוגל תקועים בשנות השבעים, אז מצבך מצויין.
אין צורך בשום טכנולוגיה מתקדמת. רק נסיון של רופא, ומקסימום סטטוסקופ...
רופא הילדים צריך לבדוק אם יש בעיה רפואית שיכולה להציק לו. כמו חסימת מעיים. הוא צריך לבדוק את הבטן ולהרגיש אם יש שם בעיה, את שק האשכים, את הנשימה, את הדופק וכדומה, כדי לשלול אפשרות של בעיה רפואית שגרמה לו להפסיק לעשות קקי. זה המהלך הראשון.
גם אם הרופא לא מבין שום דבר בהנקה (רופאים לא לומדים על הנקה, כך שהסיכוי שהוא יבין בנושא הוא אם: א. הרופא הוא רופאה שהניקה את ילדיה חודשים רבים, ב. הרופא/ה התמחה/תה ספציפית בהנקה מסיבה אישית) - זה לא משנה לך כי את לא צריכה מרופא עצה על הנקה אלא בדיקה רפואית שהכל בסדר ושאין הסבר רפואי לבעיית הקקי.

אחרי ששללת את הכיוון הרפואי (הניחוש שלי הוא שהרופא ימצא שהכל תקין)
אז הכיוון הוא בדיקות מתקדמות של ניהול ההנקה: מה קורה בהנקות, ואיך העליה במשקל. לצורך זה כל השאלות שיעזרו לי לנסות לכוון לגורם לבעיה.

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי בשמת_א* » 26 יוני 2013, 11:54

תינוק בן שלושה שבועות כבר סובל מעצירות. כבר שלושה ימים בלי קקי. מאז גיל שבוע קקי כל יומיים
שלום אפרת,
דבר ראשון, אני לא הייתי קוראת "עצירות" למצב הזה. אין עצירות לתינוק שיונק הנקה בלעדית ולא אוכל מזון מוצק והוא בן שלושה שבועות.
דבר שני, לא מבינה את כל רשימת המאכלים שאסרת על עצמך. מדוע כל האיסורים הללו?

קטניות ומצליבים, זה מיתוס. במלים אחרות, שטויות במיץ. חלב וחיטה אכן ידועים כבעייתיים אבל אז זה מפני שאת חושבת שאי השקט שלו קשור למשהו שאת אוכלת.
אז צריך להגדיר את הבעיה.
האם הוא עושה הרבה גזים?
מה זה אי שקט והתפתלויות? זה באופן כללי די אופייני לרגעים רבים אצל יילודים, לא הייתי ממהרת לחשוב שיש בעיה בגלל משהו שאת אוכלת.

אם הבעיה היא שאין קקי, אז הדאגה הגדולה היא שהוא לא מקבל מספיק מהחלב ה"שמן" יותר.
איך העליה שלו במשקל? כמה נולד, מה משקל השיחרור מביה"ח אם ילדת בבי"ח, איפה אתם שוקלים אותו כרגע ומה משקלו עכשיו? האם עשיתם ברית?

האם הוא תינוק ראשון?
האם היית אומרת שיש לך שפע חלב, ובהתחלת ההנקה אפילו משפריץ?
באיזה רווחים הוא יונק?
מה משך כל הנקה כרגע? האם כשמסיים את שני הצדדים הוא נרדם?

המון שאלות, אבל חשוב לקבל ממך את המידע כדי להמשיך לברר מה באמת קורה שם (-:

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי פלוניתנית* » 26 יוני 2013, 10:15

פולנטה זה מתירס.... תנסי להוריד אולי. לתינוקות שלי חיטה כן גרמה לחוסר נוחות, אפילו קוואקר, אורז מלא לא ניסיתי.
הפטרוזיליה זה ממש לא חודרני, דגדוג קל בלבד וכמה דקות אח"כ שחרור.

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי דרור* » 26 יוני 2013, 09:21

אבל הוא ממש שונא להתפשט וחושש לעשות פיפי, וגם ככה הוא די אומלל אז קשה לי להקשות עליו יותר.
זה אתם חוששים ושונאים את זה ומעבירים לו את התחושות האלה. תשחררו אתם ואז הוא ישחרר.

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי אפרת_נ* » 26 יוני 2013, 00:26

תודה לכן!
בהמון מקומות (גם פה באתר) אני קוראת שקקי כל כמה ימים זה נורמלי אצל תינוק יונק, אבל החל מגיל ששה שבועות בערך. ולכן אני מוטרדת. וגם כמובן מכיוון שנראה שהוא סובל.
לגבי בלי חיתולים- מנסים, אבל הוא ממש שונא להתפשט וחושש לעשות פיפי, וגם ככה הוא די אומלל אז קשה לי להקשות עליו יותר.
פיפי טפו טפו טפו הוא עושה חופשי (היום החלפתי חמישה חיתולים כבדים שלו ושלושה זוגות מכנסיים שלי מנסיונות פשפוש למרות האמור לעיל)
משהו בטוסיק- אם יכלו כל הקצים אולי אנסה
אייפק- כנ"ל, אם לא ישתפר בימים הקרובים אשקול, תודה
שומר שתיתי כמה ימים והרבה (מזרעים), דווקא טעים לי אבל לא עזר לו בכלל. האמת שהמצב אפילו החמיר באותו זמן אז התחלתי לחשוד גם בתה...
אני אוכלת טוב אופן כללי- פירות (לא בננות), ירקות, אגוזים, זרעים, אורז מלא, פולנטה. היום נראה שבהחלט יש שיפור באי הנוחות שלו, אם כי עדיין אין קקי... התחלתי מתזונה 'קיצונית' בכוונה להוסיף לאט לאט דברים ולבדוק איך משפיע.
וכן- הכל עובר. זאת תקופה וזה עובר. יום אחד, לא רחוק, זה יהפוך לאנקדוטה. אוף

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי אני_צ'ה* » 25 יוני 2013, 23:05

לא הייתי ממהרת להכריז על עצירות......בגיל הזה אני יודעת שעד שבוע נחשב בסדר (אני לא מומחית אבל שמועות שספגתי במרוצת השנים)...מכירה חברות עם תינוקות שעושים פעם בשבוע....והכל בסדר, בלי תלונות כשלהן ואי נעימויות.......עד שעובר ומשתנה....עם זאת, האי נוחות שתיארת זה משהו בפני עצמו שנשמע מציק וכדאי לעזור....נסי להשיג זרעי שומר ולשתות 4-5- כוסות של חליטה ביום...אם זה בא בשקיקים - פשוט תכיני מזה תה, כרגיל, אם בזרעים - תרתיחי את הזרעים דקה או שתיים במים רותחים ואז הניחי לעוד כמה דקות עם מכסה.....סנני ושתי......קר זה אפילו טעים מאד ! אם אין לא זה ולא זה - אז פשוט לאכול שומר......בנוסף הייתי מורידה גם בננות !!! (כך לדברי איילת מטוטלת....בננות ואורז לא משהו לרב התינוקות הרכים) - אבל לגבי כל מה שהורדת מהתפריט - חשוב שתאכלי טוב ושלא תרעבי עם תפריט מאד מאד שונה מכרגיל...את גם צריכה להיות חזקה , ולכן לא הייתי מקצינה כל כך......כן הייתי מורידה לגמרי מצליבים כמו שאמרת, וגם בצל ושום חי.....לגמרי....אבל למשל, חיטה - נשמע לי בסדר, לגבי קטניות - לדעתי אפשר לאכול אבל לאחר הנבטה, גם אורז מלא - אחרי השרייה של כמה שעות.......זה לפחות מנסיון שלי ושל סובבות אותי......בכל מקרה - בהצלחה רבה וזכרי - אניצ'ה - הכל עובר (-:

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי חני* » 25 יוני 2013, 21:04

ממליצה על איבחון אייפק אפשר גם בטלפון
פה באתר יש את עננים בקפה , ממולץ

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי פלוני_אלמונית* » 25 יוני 2013, 19:38

לנו עזר בתופה של עצירות כתוצאה מחום... להכניס גבעול של גרניום לימוני לפי הטבעת. גם עיסוי מעגלי מרכז כף הרגל עם כיוון השעון (אזור המעיים ברלקסולוגיה) יכול לעזור, וגם תה של תלתן אדום. בהצלחה

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי פלוניתנית* » 25 יוני 2013, 17:57

לפעמים עוזר גם להוריד אורז מהתפריט. לוקח זמן עד שהגוף מתנקה אז אל ייאוש. תנסי לפשפש אותו - אולי יעזור לו - תראי כאן דפים על איך עושים את זה.
לדגדג בטוסיק עם עלה פטרוזיליה טרייה.
להכניס לטוסיק את הקצה של מקל אזניים טבול בשמן זית.
אני יודעת שיש תינוקות יומקים שעושים קקי בתדירות רחוןקה וזה תקין. כמה פיפי עושה ביום? צריך 6 ביום.
אולי העצירות לא מפריעה לו אלא הגזים? ואז המתנה להשפעת ניקוי הגוף...

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי אפרת_נ* » 25 יוני 2013, 14:19

תינוק בן שלושה שבועות כבר סובל מעצירות. כבר שלושה ימים בלי קקי. מאז גיל שבוע קקי כל יומיים. מתפתל ויונק באי שקט.
מכירות???????
אני בפורטוגל במקום שכוח אל עם ממסד רפואי שתקוע בשנות השבעים.
ניסיתי: ניהול הנקה קפדני (מבחינת אחיזה, זווית וגרעפסים). המנעות מקטניות, מצליבים, מוצרי חלב וחיטה (את השניים האחרונים מאז אתמול אז מקווה לטוב). עיסוי (שונא), תרגילי רגליים (עוזר לפעמים עם הגזים, לא עם הקקי). להוריד חיתול (עזר כמה פעמים, לא הפעם. והוא שונא ממש ממש להיות ערום וגם מפחד לעשות פיפי כשערום).
פיפי הוא עושה בכמות סבירה מאוד.
הוא אומלל מאוד וגם אנחנו...

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי פלוני_אלמונית* » 19 יוני 2013, 12:21

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

יש לי תינוקת בת 35 יום שכל ערב מתפתלת מכאב למרות שהכבע שלה סדירה .מקפלת טיפות שומר ולא עוזר.
מה ממליצים.

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי יעלה* » 06 מאי 2013, 13:27

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

רציתי לעדכן- בסוף הסתבר שהיה לה ריפלוקס חמור, במצב כזה יש ממש כאבים בזמן ההנקה יותר מאשר בבקבוק. כך אמר לי רופא גסטרו ובסוף גם רופאה טובה שמצאנו...

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי פלוני_אלמונית* » 31 מרץ 2013, 14:29

את בטוחה שזה לא ריפלוקס? היא פולטת?

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי אבא_של_עלמה* » 30 מרץ 2013, 22:56

האם מישהי עם תינוק עם גזים, ניסתה להמנע כליל מסוכר ופירות מתוקים במשך כשבוע ימים? אולי עודפי הסוכר (וגם סוכר הפירות) שמצויים בתזונה המערבית שלנו הם אלו שגורמים לכמות מוגברת של לקטוז בחלב האם. כל מה שקראתי בנושא גזים אצל תינוקות ותזונה תמיד מתמקד בסוגי מזון ולא במרכיבים בסיסיים כגון סוגר.

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי הילה* » 30 דצמבר 2012, 09:27

שלום. האם מישהי שמעה או מכירה את שיטת קרניוסקרל לטיפול בכאבי בטן/גזים וחוסר שקט אצל תינוקות?

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי אמא_של_דני* » 11 אוקטובר 2012, 21:27

שלום לכולן, מקווה שיש פה מישהי שתוכל לעזור בעצה או ידע.
הקטנה שלי נולדה לפני שישה חודשים ואחרי שלושה שבועות חזרתי לעבוד- ככה זה העצמאיות- אז עברנו לבקבוק. היא פתחה קוליק חמור ואף רופא אידיוט לא הקשיב לי שזה חריג- "גזים זה נורמלי עד גיל 3 חודשים"- רק כשהיא הפסיקה לעלות במשקל אחרי חודש כולם התחילו להתייחס ברצינות ל"היסטריה של אמא בפעם הראשונה" שלי כביכול, ברצינות. אז עברנו לסויה ובמהרה הופיעו בעיות גם איתה, הצואה שלה הפכה קשה כמו של גדולים והרופא טען שכנראה יש רגישות גם לזה... השלב הבא היה נוטרומיגן. אחרי ארבעה חודשים, בניגוד להמלצת הרופא יש לציין, החלטתי שאפשר לנסות שוב וחזרנו לסימילאק חלב. היו לה גזים, אבל לתינוקת בת 5 חודשים כבר יש יכולות להוציא אז היא לא סבלה כל כך. אחר כך עברנו לסימילאק קומפורט ומסע הגזים שלנו נגמר...
עד אתמול. לפני 4 ימים היא נכנסה לגן והיא נהנית שם בטירוף, לא בוכה ולא מעניין אותה בכלל כשאני הולכת או באה, (כך שקוליק רגשי זה לא) אבל היא אכלה שם מנה גדולה של "פירות" שהם מכינים הכוללים גם טחינה ופתי בר. את הפתי בר והפירות היא כבר טעמה אז אני לא חושבת שמזה נהיו לה גזים, אבל עם הטחינה זו התקלות ראשונה. מאז אותו יום היא לא ישנה רצוף יותר מחצי שעה, גם בלילה, מתקפלת מכאבים ומגזזת ממש כל שנייה ובקולניות כמו סבתא זקנה. הבכי שלה מזכיר בעוצמתו את התקופה האפלה של הקוליק הינקותי שלה.
עכשיו השאלה: יכול להיות שטחינה עושה גזים?

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי יעלה* » 07 יוני 2012, 16:09

קודם כל תודה לכן על כל התשובות... אני לא חושבת שזה העדפת בקבוק כי היא כן רוצה לינוק וכשהיא רעבה היא בכיף נצמדת לציצי אבל אחרי כמה זמן- לפעמים כמה דקות ולפעמים אחרי כמה שניות, מתחילה לבכות ולהתאמץ- ולפעמים יוצא לה קקי או פוקון... בשלב כזה שהיא מתאמצת ביניקה אם אני נותת לה בקבוק היא כבר לא סובלת, היא לפעמים עדיין מתאמצת לעשות משהו אבל לא בוכה כמו בזמן היניקה... בינתיים אני חייבת להשלים לה עם בקבוק ואני ממש מקווה שהיא באמת לא תעדיף רק בקבוק בסוף.
טליה אלתמן אני ינסה את מה שהצעת, אני מקווה שזה יעזור

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי פלונית* » 28 מאי 2012, 20:40

לי זה נשמע כמו העדפת בקבוק- כלומר תגובה התנהגותית ולא גזים.
מסכימה.

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי טליה_אלמתן* » 28 מאי 2012, 17:56

יעלה
כשזה קורה, תנסי להוריד לה חיתול, ולהחזיק אותה ב"תנוחת קקי" (או פיפי), מעל לכיור, או לאמבטיה, או לשיח :-)
אבל רק אם היא במצב רוח טוב, ולא אם זה מטריד אותה.
אפשר גם להוריד אותה מהשד, ולהחזיק אותה עם הגב אליך, כשכף היד שלך מתחת לטוסיק שלה. כשהיא תעשה פיפי, החיתול יתחמם במהירות (ואז היא תמשיך לינוק בנחת).

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי פלוני_אלמונית* » 28 מאי 2012, 17:06

לי זה נשמע כמו העדפת בקבוק- כלומר תגובה התנהגותית ולא גזים.

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי א_ל_א_ן* » 23 מאי 2012, 12:27

קודם כל מזל טוב.
הייתי בודקת עד כמה נוח לך, האמא כשאת מניקה, עד כמה את עצמך רגועה, מציעה לקרא ספר, או לעשות מדיטציה במשך ההנקה. אני מניחה שתיכף הכל יתאפס.

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי יעלה* » 23 מאי 2012, 10:14

התינוקת שלי בת חודש וחצי ורק בשבועיים האחרונים התחילה לינוק כמו שצריך לאחר ששחררו לה לשון קשורה. לפעמים ההנקה הולכת טוב ולפעמים היא ממש בוכה תוך כדי, אני מרגישה שההנקה גורמת לה להפעיל את השריר שמוציא גזים וקקי וזה ממש גורם לה לסבל בזמן ההנקה. היא תופסת את הציצי ואז מתחילה להתאמץ ולהיות אדומה מרוב מאמץ או מרוב סבל ולבכות ובשניה שאני מוציאה לה את הציצי מהפה היא נרגעת. חשוב לי לציין שאם אני נותת לה בקבוק אין לה בעיה כזאת.

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי אהבת_עולם* » 23 יולי 2011, 22:52

יש צורך לעבור על הדף, וללקט את העצות לרשימה מסודרת בראש הדף.

דף לעריכה.

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי אמונה_בה'* » 04 ינואר 2011, 01:17

דחוף.
נבטי ברוקולי גורמים לגזים?

והבנתי שיכול להיות שיש לי חומציות נמוכה בקיבה? או שזו טעות? אני לוקחת בבוקר עם הברזל 250 מג ויטמין C

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי הילה_של_הקריסטלים* » 05 אוגוסט 2010, 11:47

ממה שידוע לי - אם את מכניסה גזים לגוף שלך אז כן - כי בירה שחורה עושה לך גזים.אם את רוצה יותר חלב יש תה שומר, חילבה ועוד דברים נוספים שכרגע לא עולים לי

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי עדן* » 05 אוגוסט 2010, 10:37

שלום לכולם
ברצוני לברר האם בירה שחורה עושה גזים לעולל, אני שותה בכדי לייצר יותר חלב וזאת לאחר המלצות של נשים רבות
אך לאחרונה שאלתי את עצמי האם בירה שחורה יכולה לגרום לגזים???

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי הילה_של_הקריסטלים* » 05 אוגוסט 2010, 10:17

אחרי שתקפו אותנו הגזיםשיניתי את התזונה שלי עוד יותר - כרגע אני ניזונה מכוסמת, עלים ירוקים, מלפפון, טחינה מלאה דלורית, קישוא ותמרים פחות או יותר..בנוסף התחלנו להשתמש בבקבוק מים חמים, דמיון מודרך, עיסוי,מים וGSE במינון של 2 טיפות על חצי כוס ולתת למיאה 2 כפיות, גם משתמשים במנשא וכדור פיזיו ואתמול עשיתי לה דיקור אחרי שקראתי מחקרים על דיקור של כמה שניות בנקודה קולון 4, חברה המליצה לי על ABC דופילוס - מישהי ניסתה ויכולה להמליץ או לשלול בהקשר של הגזים / קוליק?

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי נטע* » 08 יולי 2009, 00:05

גם אני התחלתי להפליץ המון אחרי הלידה השניה שלי. זה לא הפסיק במשך שנה וחצי בערך. זה היה מחריף בעיקר בשעות אחר הצהריים והערב. החלטתי לנסות להפסיק לאכול לחם שאכלתי באותה תקופה בכמויות גדולות, וזה פשוט הפסיק. אחרי מס' חודשים חזרתי לאכול לחם והגזים לא חזרו. אבל במקביל גם הפסקתי להניק...

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי מישהי* » 17 דצמבר 2008, 21:20

לפלוני אלמונית מ- 2 הודעות למעלה... גם אני משום מה סובלת מגזים לאחר הלידה ובעיקר בהנקה אז גם אני אשמח לשמוע אם למישהיא יש פתרון לבעיה המציקה הזו???

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי צפריר* » 08 דצמבר 2008, 21:47

אורלי,
ראי, הדברים שנכתבו, מתייחסים אל הבעיה הכללית.
אין זה אומר שלא יכולים להיות גזים.
עם זאת, בעיה זו של התרגלות אל מחזוריות החיים, נמשכת עד לגיל ארבעה עד שמונה חודשים ובמובן הזה, ברגיל - 6 חודשים.

לכן, אם הבעיה נפסקה באזור מספר החודשים הזה, הרי שאמונתך, והשפעתך היטיבו עם הילדה מבחינת כאביה.

כאן, כאשר מדובר בגזים בוודאות, ואת אלה הרי שומעים אומ מריחים ביציאתם, בהחלט יש קשר למזונותיה של האם.
עדיין, ברוב המקרים - אין שום קשר לגזים, אם כי ניתן לומר, הקשר הסיבתי מתקרב יותר לחיתוך חבל הטבור, לפני הזמן, מאשר לבעיה של תסיסה במעיים.

לכן, לא ביטול גורף אלא הבהרה לגבי רוב רובם שלהמקרים.

תודות.

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי סיגל_ב* » 08 דצמבר 2008, 21:38

אם מבינים היטב את צורכי התינוק ונענים להם במדוייק, אין קוליק.
לא מסכימה.
וגם לא מסכימה עם כל מה שנכתב אחר כך.
כנראה שהכל עניין של נקודת מבט אישית, כי מי שלא חוותה תינוק עם גזים, לא מבינה על מה המהומה.

אז הנה אני, שתי בנות שתיהן עם גזים. אני עוברת על רשימת סיפוק הצרכים שנכתבה למעלה כדי לעשות וי על הכל ואח"כ אציין למה אני חושבת שהיו לנו גזים, ואיך פתרתי את הבעיה עם הילדה השנייה.

_כלומר, אולי הפיתרון לקוליק טמון בכישרון להבדיל בין סוגי הבכי וההתפתלויות של התינוק ומתן המענה המתאים מתוך אלה (כולם מתוך נסיוני האישי בלבד):
א. הנקה._
וי. הבנות שלי ינקו (ועודן :-)).

ב. שחרור גרעפס ע"י הרמת התינוק במאונך מעל הכתף והמתנה תוך כדי הליכה.
וי.

ג. שחרור קקי/פיפי ע"י פתיחת החיתול (אם יש) והמתנה סבלנית. התינוקת שלי נרגעת ברגע שפותחים לה את החיתול, עוד לפני שחרור היציאות.
וי. פשפשתי וקשקשתי שתי בנות בהתאם לאיתות שלהן.

ד. הרדמה. אצלנו ההרדמה היעילה ביותר היא במנשא לופי (או כל מנשא עירסול אחר) או על הידיים בתוך שמיכה שעוטפת היטב מכף רגל עד ראש.
וי. אצלי בשלב הטרום זחילה התינוקות לא יוצאות מהמנשא למעט לפיפי או משהו כזה.

ה. אם לא אף אחד מהנ"ל, אז אולי משהו מציק לתינוק וצריך לחפש מה זה. לדוגמא, חיתול רטוב, קור, בדידות.
אף לא אחד מהנ"ל. וגם לא הצקות אחרות - תאמינו לי חיפשתי.

למה אני חושבת בכל זאת שמדובר בגזים?
כי ברגע שהלכתי עם הבת השנייה לאיילת מטוטלת (איילת שלו שפרטיה כתובים בתחילת הדף) שאיבחנה (עם מטוטלת, כן זה וודו, אבל אני לא מתווכחת עם מה שעובד) את המזונות שאני אוכלת שגורמים לגזים, ואותם הורדתי מהתפריט - הפלא ופלא, שקט ושלווה. האבחון היה עד כדי כך מדויק, כשבימים שבהם היה פתאום איזה בכי שוב חסר מנוחה ומתפתל, הלכתי לבדוק מה אכלתי אתמול ומצאתי שלארוחה שלי הסתנן לו מרכיב אסור (דבש בחרדל למשל). ירד השימוש בחרדל, חזר שוב השקט.
זה נשמע אולי הזוי, אבל האבחון היה מדויק, והקפדה שלי עליו השתלמה בכל יום של שקט ושמחה בבית. איזה כיף, איזו הקלה!
(גילוי נאות: האבחון היה כבר פחות מדויק כשהוא נעשה בטלפון לצורך התרת האיסורים, לפי המטוטלת יכולתי לחזור לאכול כל מיני דברים מסוימים ובפועל זה לא עבד כל כך טוב ומשכתי את התפריט המיוחד עוד כמה שבועות, אבל בסה"כ: אני מרוצה. על רמת הצלחה כזו אני לא מוותרת, ולא מוותרת גם על ההזדמנות לספר למי שמוכן לשמוע).

עוד דברים שיכולים לגרום לגזים וגם אותם חוויתי פה ושם:
תנוחת הנקה לא אופטימלית, שאז נכנס אוויר ביניקה. זה יכול לנבוע מלשון קשורה למשל (אצלנו היו צקצוקים בהנקה שהעידו על כל זה).
גם שפע חלב יכול לגרום לגזים, ואז עושים ניהול הנקה קצת שונה מהנוהל הרגיל (שהוא צד א' ואז ב' וכו'), כמובן בהתייעצות עם יועצת הנקה.
וגם הסוכרים שבחלב הקדמי נחשבים לגורמים שיכולים לעורר גזים (וגם כאן, ניהול הנקה יכול אולי לסייע, שוב בהתייעצות עם יועצת הנקה מוסמכת).

בקיצור, לדעתי יש כל מיני עניינים שגורמים לגזים, חוויתי אותם על בשרי, ראיתי גם כיצד הפתרונות עוזרים, ואני, באופן אישי לגמרי, לא מתחברת לביטול הגורף של הבעייה שהוצג כאן.

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי ורד_לב* » 08 דצמבר 2008, 13:52

התחברתי לכל מילה שלך, צפריר.
תודה {@

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי צפריר* » 08 דצמבר 2008, 13:14

כבר נכתבו הדברים ונאמרו בעבר.

לא מדובר לא בגזים ולא בקוליק, ולא במזונותיה של האם או של התינוק.

כל אלה לא רלוונטיים.

אלא, מדובר בהסתגלות אל העולם הזה, אל תנאי האור והחושך השוררים בו, ואל התרגלות אל מחזוריות החים כאן, על הפלנטה הזו, יום, לילה, ולאחריו עוד יום.

אם תינתן תשומת לב מספקת, ניתן יהיה לראות שרוב התלונות או חוסר הנוחות של הקטנים, מחריפה בשעות בין הערביים, בזמן בו מתמעט אור היום והלילה יורד.

יש להבין, תינוק שרק הגיח לעולמנו, עדיין לא יודע שהאור, הנעלם לעת ערב מחייו - יחזור למחרת.

ידיעתינו שכך העולם נוהג, ויום בא לאחר יום, איננה מובנת או מוטמעת עדיין ברך בשנים.

ולפיכך, על פני גזים, נמצא אז התינוק חווה ריקנות באזור מקלעת השמש, בין מפתח הלב והטבור.

תחושה זו של ריקנות אם כך, בלתי נסבלת ונתפשת כהיפוכה, לחץ פנימי, לכאורה אלו הם גזים. אך אין הדברים כך, אלא כאמור - ריקנות.

ומה ניתן לעשות?

חיתול הדוק על בטנו של הרך הנולד, מהודק היטב, על מנת להקהות את תחושת הריקנות, החזקת הילד על הידיים, עדיף של האם אבל גם האב יכול לתרום כאן, באופן הזה שאזור הבטן, מקלעת השמש, נמצא מול לב המחזיק את הילד, והרגעה מונוטונית של היילוד, בשעות בין הערביים, הם כל שצריך, וכל שניתן לעשות.

האמונה שמדובר כאן בגזים, ההתעסקות העניפה סביב הנושא, ההתלהבות ניתן לומר לטיפולים שונים, לא רק שלא מועילים אלא מייצרים לחץ פנימי אצל ההורים ובעיקר אצל אמו של היילוד.

לחץ פנימי זה בהחלט מתחבר לרעיון של גזים, שגם אלה הם לחץ פנימי.

עם זאת, עטיפת הילד בחיתול, הידוק החיתול על איזור מקלעת השמש, והרגעת הילד כשהוא מוחזק על הידיים, ובטנו מול לב אימו, הם כל מה שנדרש.

תודה רבה.

<שלם>

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי מטפלת_אייפק* » 08 דצמבר 2008, 12:30

מהנסיון שלי עם עשרות תינוקות מוגזים קשה מאוד עד בלתי אפשרי להכליל לגבי גורמים לגזים וכאבי בטן. הסיבות יכולות להיות כל רקע ריגשי, פיזי, חוסר בשלות של המערכת, רגישות למזונות של האם, רגישות לחלב אם ( כן, יש מצב כזה והוא לא נדיר. אם תרצו אסביר כיצד יתכן) ולכן חיבים להתיחס לכל תינוק באופן פרטני. הנטיה להכליל במקרים אלו גורמת לדעתי יותר נזק ותיסכול לאם מאשר תועלת לתינוק.

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי אמת_וצדק* » 08 דצמבר 2008, 04:01

יעזרו טיפים לאבחנה מבדלת וכו'
חלוקית, אני לא בטוחה שהבנתי את בקשתך.
אם את מתכוונת להסבר כיצד מבחינים בין סוגי הבכי וההתפתלויות של תינוק, אז אין לי הסבר של ממש. אני לא מתיימרת להבין תמיד, אבל משתדלת ומגלה לאט לאט הבדלים בין סוגי בכי וסוגי התפתלות.
קיימת תאוריה (שלא בדקתי עדיין) שנקראת "שפת התינוקות דנסטן" ובאנגלית "Dunstan Baby Language" ומסבירה כיצד להבדיל בין 5 צלילים שתינוקות משתמשים בהן כדי לבטא את צרכיהם. אפשר לקרוא עוד באתר הזה

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי יש_לי_אוצר* » 07 דצמבר 2008, 09:45

אם מבינים היטב את צורכי התינוק ונענים להם במדוייק, אין קוליק.
מסכימה,
לפני שהכרנו את נפלאות הערסול והמנשא, ולפני שהצענו לעשות פיפי וקקי בשירותים סבלנו שעות ארוכות וקשות כל ערב.
ואז... התחלנו להשתמש במנשא (במהלך היום, לא רק בשעות הקשות), והצענו לשחרר גזים בשירותים ופתאום כבר לא היה גזים וסבל ובכי שעות ארוכות.

זה הזמן לשחרר אותו וללמוד לבקש עזרה ולהעזר!
כל כך נכון! כל אחד יכול ללמוד להשתמש במנשא/ לערסל/ לפשפש בשירותים...

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי חלוקית_נחל* » 07 דצמבר 2008, 09:10

האם אין אפשרות שמה שמציק לתינוק הם כאבי בטן או גזים כלואים הקרויים קוליק? מה שניתן להבין מן התגובות הוא שמי שיודעת לאבחן במדויק את צרכי התינוק, הרי שתינוקה לא יסבול מקוליק ולכן, מי שתינוקה סובל מכך הרי שהיא לוקה באבחון צרכיו. אם אכן זו האמירה, יעזרו טיפים לאבחנה מבדלת וכו', אם לא זו הכוונה, כדאי לחדד @}
גם בנותי לא סבלו אולם ייחסתי את זה לסוג של בשלות של מערכת העיכול, הן גם לא פלטו ולא נזקקו לשחרור גרעפס אחרי כול הנקה.

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי ורד_לב* » 07 דצמבר 2008, 08:59

אני מרגישה שזה מאד מסוכן לתת לאמהות מסר שאחרי לידה הן צריכות לפתוח בדיאטות רצחניות "בשביל התינוק".
שהרי מדובר באישה אחרי לידה, שאבדה דם...וחומרים חיוניים מגופה...
זה ממש לא הזמן, לטעמי, להמנעויות למיניהן. נהפוך הוא- היא צריכה להיות מוזנת היטב.
ולגבי מודל ה"סופר אמא"- אני מרגישה בדיוק להיפך. ש זה הזמן לשחרר אותו וללמוד לבקש עזרה ולהעזר! במי שיכול, מוכן וזמין, גם אם זו שכנה שעד כה לא החלפת איתה הרבה מלים, או חברה רחוקה.
הזדמנות פז לשחרר שליטה עבורנו האמהות- נשים!

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי אמא_ממחזרת* » 06 דצמבר 2008, 20:33

מסכימה עם האבחנה הה"ל, אבל אני חושבת שזה משדר שצריך להיות סופר אמא כדי שהילד יהיה רגוע וזה מסר קצת מציק (לי...)
אני הבנתי את זה אחרי שדווקא כן עשיתי דיאטות שונות ולא אכלתי כמעט כלום בהנקה
ואז הייתי בסטייט אופ מיינד שעשיתי כל מה שאני יכולה כדי להקל עליו (כמובן גם צרכים, שינה, מנשא, וכו')
ובעצם אז יכולתי להרפות מייסורי האשמה והמתח שאולי אני עושה משהו לא בסדר
ודווקא אז - גם הם נרגעו... (יש שניים כבר)

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי ורד_לב* » 06 דצמבר 2008, 16:55

מסכימה איתך לחלוטין.
גם אצלנו לא היה קוליק...

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי אמת_וצדק* » 06 דצמבר 2008, 14:21

ממש לא בטוחה במה שאכתוב כאן, זו תחושתי האישית:
אם מבינים היטב את צורכי התינוק ונענים להם במדוייק, אין קוליק.
כלומר, אולי הפיתרון לקוליק טמון בכישרון להבדיל בין סוגי הבכי וההתפתלויות של התינוק ומתן המענה המתאים מתוך אלה (כולם מתוך נסיוני האישי בלבד):
א. הנקה.
ב. שחרור גרעפס ע"י הרמת התינוק במאונך מעל הכתף והמתנה תוך כדי הליכה.
ג. שחרור קקי/פיפי ע"י פתיחת החיתול (אם יש) והמתנה סבלנית. התינוקת שלי נרגעת ברגע שפותחים לה את החיתול, עוד לפני שחרור היציאות.
ד. הרדמה. אצלנו ההרדמה היעילה ביותר היא במנשא לופי (או כל מנשא עירסול אחר) או על הידיים בתוך שמיכה שעוטפת היטב מכף רגל עד ראש.
ה. אם לא אף אחד מהנ"ל, אז אולי משהו מציק לתינוק וצריך לחפש מה זה. לדוגמא, חיתול רטוב, קור, בדידות.

<אף אחת משתי בנותיי לא סבלה מקוליק. אולי שילוב של מזל והנ"ל>

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי רוני* » 25 יוני 2008, 18:27

האם מישהו שמע/ה על כך שבגרייפווטר האניס עלול להיות מסוכן לתינוק?

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי פלוני_אלמונית* » 27 אפריל 2008, 16:53

זה נשמע לי שטויות
זה באמת כך...
ולמיטב ידיעתי קצב גידול הראש לא קשור לתזונה. את הראש באמת בודקים באולטראסאונד (בדיקה קצרצרה) כדי לשלול בעיות מסוימות.

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי פלוני_אלמונית* » 27 אפריל 2008, 15:40

מבקשת את דעתכן...
שלום , יהלי שלי בת חודשיים בדיוק היום. והיא ניזונה רק מהנקה. החודש הראשון של ההנקה היה לי קשה מאוד, כאבי תופת ופצעים אך התגברנו והחלמנו, היא נולדה 3.415 וגדלה מאז בקצב מסחרר של קילו וחצי בחודש היום היא נשקלה 6.770 ק"ג היא אוכלת הרבה אין ספק כל שעתיים שלוש אך בלילה היא ישנה 5-6-7 שעות רצוף. בכל זאת היא סובלת המון מגזים התזונה שלי מוגבלת ללא מוצרי חלב , לחם מלא ללא קפה...זרעי שומר.וכמובן עיסוי . לא עוזר ישנם ימים כלילות עם המון המון בכי קורע לב . אז זה 1 בנוסף בטיפת חלב האחות אומרת שהעלייה במשקל וקצב גידול הראש גם כן הוא חריג ב-3% , והיא רוצה שאני אראה רופא??? ואכנס איתה למישטר דיאטה לא להניק רק כל 4 שעות. היא לא אוהבת מוצץ כך שנראה לי שזאת הולכת להיות חוויה לא נעימה לה ולי . זה נשמע לי שטויות , מה דיאטה? לא אמורים לשמוח בגדילה מהירה?, יש דבר כזה עודף משקל בהנקה??

אשמח להתייחסות אני לא יודעת מה להרגיש
אמא אתי

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי אמא* » 09 אפריל 2008, 12:03

שאלה קצת שונה ...

התינוק שלי בן שלושה וחצי חודשים, הנקה מלאה.
איתו הענין הוא שהוא לא סובל מגזים, ההיפך: משחרר פלוצים בלי סוף כל הזמן (גם מתוך שינה). הם ריחניים וקולניים וקצת מביכים כשאנחנו מחוץ לבית ...

לפני כשבוע וחצי היו יומיים רצופים כאלה ואז יום שלם הוא עשה המון קקי וזה הפסיק.
עכשיו אנחנו כבר היום השלישי שוב בסיפור.

מה קורה כאן ??! שלא תבינו לא נכון, אני שמחה שהוא משחרר וזה לא תקוע לו ומכאיב. הוא שמח ועירני ופעיל.
מצד שני, יש דרך אולי שזה בכלל לא יהיה או לא בעוצמות כאלה ?! אני לא נוגעת בקטניות אבל כן במוצרי חלב. קראתי המון הודעות מעלי ולצערי אני לא יכולה שלא לאכול ממש כלום. יש דברים שהם לגמרי בטוחים ואולי בהם אתרכז ??

ובכלל, מישהו מכיר דבר כזה ??!!

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי פלוני_אלמונית* » 01 אפריל 2008, 01:12

מנסה לרענן לתובנות בענין גזים של האם בזמן ההנקה...
מישהי יודעת? מישהי מכירה?
באמת לא הבנתי מה זה כל הגזים הללו שלי. ובמיוחד אחרי שהוצאנו מהבית את כל המאכלים הקלוקלים.
עד שבאה "הרבה אויר" (3 הודעות מעלי) ושאלה.ואז אמרתי- וואלה, הגזים התחילו מיד לאחר הלידה. וגם שמתי לב שהגזים באים במיוחד בזמן שאני מניקה. נשמע מוזר ממש.
למישהי התובנות והפתרונים??

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי אם_החיטה* » 12 מרץ 2008, 18:20

שאלה לאיילת ולכל מי שמבין/נה:
האם הדיאטות הנ"ל מומלצות רק לשלושת החודשים הראשונים שבהם נוטים התינוקות לסבול מקוליק? או שלמשך כל תקופת ההנקה, ואפילו שנתיים ויותר? תודה למשיבים/ות

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי הצב_של_אורן* » 11 מרץ 2008, 21:12

הרבה אוויר - מענין אני לא ידעתי למה לקשור את זה אז זה קשור להנקה? מנסה להימנע מכל מיני צורות אוכל בעיקר מקמח לבן באטריות לדוגמא... אבל עדיין לא "עליתי" על משהו אשמח לשמוע עוד רעיונות...

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי ילדת_טבע* » 10 פברואר 2008, 12:05

אנחנו כבר שבועיים בדיאטה נטולת ביצים, חלב, עגבניות, תפוזים, שקדים ומצליבים (האחרונים מחוץ לדיאטה שלי רוב הזמן גם ככה). יש שיפור בקקי בבוקר הוא יותר משחתי אבל בערב חוזר להיות נוזלי ושפריצי, לעיתים קיצפי. לאחר התיעצות טלפונית עם איילת והמטוטלת היא אמרה שאין כל אלרגיה ושהכל בסדר, לא המשכנו לכיוון ההוא. התחושה שלי מהימים האחרונים היא שאכן מדובר בסוג של גזים שבאים לידי ביטוי בדרך הזו בעיקר בשל העובדה שהפצפון בלי חיתול (יוצא החוצה במקום להשאר בבטן ולהציק). הוא בינתיים ממשיך לינוק היטב ולעלות יפה מאוד במשקל. מחייך רוב הזמן ומתפתח היטב (מתהפך יפה בטן-גב כבר שבועיים ועושה נסיונות בזחילת גחון, זריז למדי). אני מניחה לו ומרגיעה... אגב, בלילות אני חולמת שאני מתפקרת על כוס חלב ושותה המון... כבר שנים שלא שתיתי חלב ככה נקי וסתם... פיכס...

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי במבי_ק* » 30 ינואר 2008, 16:30

אז מזל שהתמדתי... אגב, בפעם היחידה שחרגתי מהדיאטה של איילת (ללא ידיעתי! אכלנו אצל אחי ארוחת ערב והוא פספס מגבלה אחת. חילקתי למשפחה שלי ולחברים את רשימת ההגבלות, והיו דואגים שתמיד יהיה גם לי מה לאכול, או לבשל לכולם על-פי המגבלות), ובכן - בפעם הזאת הופיעו למחרת גזים. לא הבנו מה קרה. תחקרנו את אחי לגבי מרכיבי הארוחה, ואכן - ברוטב של הסלט היה לימון+סוכר, ערבוב שהיה אסור על-פי הנחיות המטוטלת...

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי בשמת_א* » 30 ינואר 2008, 14:50

אופס, א.ב. צודקת. איך שכחתי בעצמי!

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי א.ב.* » 30 ינואר 2008, 13:56

אצלנו זה לקח עשרה ימים
אני לא בטוחה במה שאני הולכת לכתוב, אבל שמעתי פעם שלחלבון של מוצרי החלב לוקח זמן של עד שבועיים להתפנות סופית מהגוף.

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי במבי_ק* » 30 ינואר 2008, 12:23

_סקפטיות יקרות,
רק יכולה להגיד שכחודש וחצי ניסיתי כל פתרון אפשרי לבעיות גזים, וכלום לא עזר. שלושה ימים אחרי תפריט נטול אבחנותיה של איילת מטוטלת - הגזים נעלמו_

אצלנו זה לקח עשרה ימים, ואח"כ נעלם לגמרי. גם אני סקפטית, הייתי ונשארתי, אבל לא מתווכחת עם מה שעובד :-) (והמלצתי מאז לחברות, לחלק עזר לחלק לא)

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי בשמת_א* » 30 ינואר 2008, 12:10

בגיל חודש, צריך לפחות 3 קקי יפים ביממה.
איך ההנקה מתנהלת? יונק יפה? עושה הרבה פיפי יפה? עולה במשקל?
עוד שתי הערות:
א. לוקח כ-3-4 ימים לראות תוצאות. לוקח כ-6 ימים למעי להחלים מהדלקת שנגרמה מחשיפה לחומרים אלרגניים. אז אחרי 7-8 ימים את יכולה להחזיר משהו אחד (שמן דגים, שחיוני לך, אני מבינה) ולבדוק אם זה עובר בסדר.
ב. אני עדיין ממליצה על איבחון (אייפק, ואולי אפילו איילת). למה לירות באפלה ולהוריד דברים שאין צורך, ולחילופין להשאיר משהו שהוא עדיין רגיש אליו בלי ידיעתך?

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי ילדת_טבע* » 30 ינואר 2008, 11:43

נ.ב. תודה בשמת על התגובה.

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי ילדת_טבע* » 30 ינואר 2008, 11:42

אין סיכוי למוצרי חלב או קזאין, משתדלת לא לצרוך גם ככה (האסטמה ובכלל חורף), עגבניות גם לא צורכת כמעט ודי בגללי, מצליבים בגלל בלוטת הטריס וזו סיבה מספיק טובה להוריד לחלוטין לא? היום הורדתי גם את האומגה 3 היומי והויטמינים שאני לוקחת כי יש סיכוי שזה גם בגלל זה ורק היום זה עלה לי שאני באמת צורכת את זה כל יום. חודש? הגמילה משקדים קשה למדי... יהיה בסדר. מקווה שהאיקזמות שלי בידיים לא יתחרפנו בלי האומגה לחודש שלם. ביצים זה לא בעיה גם כן. גם ככה צרכנו אולי אחת או שתיים בשבוע. יאללה, שיעבוד. אינשאללה. בכל אופן נרשם קקי לא מוקצף בינתיים ופחות בכי ותלונות סביב יציאות אבל עדיין נוזלי מאוד אם כי פחות פעמים ביום.

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי בשמת_א* » 30 ינואר 2008, 11:30

אם איילת עוזרת, יופי, אני יותר בכיוון של האייפק, אבל זה מפני שאני חושבת שאין שום קשר לגזים.

גם אני מרגישה שמדובר ברגישות למשהו שאת אוכלת.
מצליבים לעתים נדירות גורמים לאלרגיה, דרך הדם שלך.
אבל ביצים ושקדים ידועים כאלרגנים. אז באמת הייתי מתחילה פה ורואה אם יש הבדל.
הנה המקום שאני מברכת על הבלי חיתולים - זה כלי יוצא מן הכלל לזהות רגישויות של תינוקות מהר! הכל מתגלה ביציאות, באמת הכל. הכאבים והבכי זה מפני שהמולקולות שיוצרות רגישות גורמות לדלקת במעי S-:
תנסי אלימינציה, ותראי מה קורה.
את יכולה חודש בלי ביצים, שקדים (גם שקדיה היא שקדים, תוותרי לעת עתה) ומוצרי חלב מכל סוג (גם קזאין בתוך מוצר מעובד), ואם ראית שיפור - תנסי להחזיר משהו ולראות מה קורה.
תספרי לנו?

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי נילי_קו* » 29 ינואר 2008, 17:59

סקפטיות יקרות,
רק יכולה להגיד שכחודש וחצי ניסיתי כל פתרון אפשרי לבעיות גזים, וכלום לא עזר. שלושה ימים אחרי תפריט נטול אבחנותיה של איילת מטוטלת - הגזים נעלמו. אני הצטערתי שלא עשיתי את זה קודם.

בהצלחה

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי הולכת_את_מעימי* » 29 ינואר 2008, 14:08

ולא אלך כל כך מהר למטוטלת עקב בעיות סקפטיות משמעותיות
כנ"ל.
אבל אם את חושבת שיש בעיה, כדאי גם לחשוב מה הפתרון

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי ילדת_טבע* » 29 ינואר 2008, 13:11

לא לא מפשפשת מול ראי מפשפשת בכל מקום שזה קורה... ולא אלך כל כך מהר למטוטלת עקב בעיות סקפטיות משמעותיות. חושבת שלהקשיב לגוף שלי ושלו יהיה הרבה יותר מחובר אלינו... אם לא נמצא פתרון בזמן הגיוני אז נשקול ביקור גם אצל מכשפות וידעונים :-)

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי הולכת_את_מעימי* » 29 ינואר 2008, 12:10

אה... מכירה את הסוג הזה של הקקי, שבמקום להיות נוזלי, הוא מימי עם חתיכות.
גם לי זה מתקשר עם "משהו לא בסדר" ואם זה תמיד תמיד ככה אולי כדאי באמת לראות מה. אני קישרתי את זה עם גמבה, ככה היתה לי תחושה שזה קורה אחרי גמבה.
אגב את מפשפשת מול ראי? כי בקקי מהסוג הזה פי הטבעת נראה אחרת, מה שמחזק את התחושה שלי שזה לא כ"כ טוב.

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי א.ב.* » 29 ינואר 2008, 11:29

אז התפריט שלי כרגע נטול מצליבים (אם כי מהתחושה שלי אין שום קשר אליהם כי אני לא צורכת אותם בקביעות או בקנאות אלא פעם ב...), מוצרי חלב (כי גם ככה אני לא אוכלת מוצרי חלב כמעט ובחורף על אחת כמה וכמה), ביצים ושקדים... אם יסתבר שזה עניין של שומשום אני בצרות...
אפשר במקום הימורים וניחושים ללכת לאיילת מטוטלת שתתאים לך את התפריט האישי שלך. כדי שלא תשתגעי בתהליך מציאת המזונות הבעייתיים... :-)

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי ילדת_טבע* » 29 ינואר 2008, 10:53

זה לא רק מוקצף, האמת שזה מוקצף רק לפעמים ואני לא יכולה להגיד שממש יש גזים כאלה כמו שמאפיינים אצל תינוקות, הוא כאוב אחת לכמה ימים ותמיד תמיד הקקי שלו נוזלי מאוד, ממש מים עם מעט מאוד חלקים קשים יותר, נראה ממש כמו שתן צהוב מאוד (מכיוון שהוא עושה בקערה זה ברור שזה לא שתן) מקווה שתיאורים ציוריים של קקי ינוקים זה לא נושא רגיש בדף הזה... בכל אופן הצלחתי איכשהו לקשר את היום הסיוטי שהיה לו אתמול עם הביצה שאכלתי שלשום בערב, הוא ישן שעה, התעורר בבכי וכאבים שחרר קצת מאוד קקי נוזלי ומוקצף ינק ונרדם גמור ושדוד מעייפות, ככה עד שש בערב, אחר כך התעורר שמח וטוב לב. ברור שיש קשר תזונתי. מבליעת אויר לא יוצא קקי נוזלי. אז הורדתי את הביצים מהתפריט וחשבתי לעצמי מה אני אוכלת באופן קבוע ויומיומי שכן היציאות הנוזליות הן קבועות והתזונה שלי לא ממש (יכולים אצלנו לאכול אורז מלא פעמיים ושבוע וגם פעמיים בחודש והחודש הוא החודש של הפעמיים למשל) והגעתי למסכנה שזה יכול להיות שקדים שאני ממש טוחנת לאחרונה. מעניין אם הממצאים יוכיחו את עצמם ואם אני אצרוך למשל שקדיה במקום שקדים אם תהיה רגרסיה ואז יסתבר שזה בכלל מאיזה חומר שמוסיפים לשקדים כדי לקלף אותם או להאריך את חיי המדף שלהם או לדחות חרקים... אלוהים יודע מה מוסיפים שם ומה בדיוק עושה את האיכס... טוב, אז התפריט שלי כרגע נטול מצליבים (אם כי מהתחושה שלי אין שום קשר אליהם כי אני לא צורכת אותם בקביעות או בקנאות אלא פעם ב...), מוצרי חלב (כי גם ככה אני לא אוכלת מוצרי חלב כמעט ובחורף על אחת כמה וכמה), ביצים ושקדים... אם יסתבר שזה עניין של שומשום אני בצרות...

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי הולכת_את_מעימי* » 29 ינואר 2008, 08:23

אצלנו עד היום (7 חודשים) הקקי מוקצף, אבל מה הבעיה? זה אומר שהגזים יוצאים, לא?
הכאבים זה כאשר הגזים לא יוצאים, אאל"ט (למען האמת לא הבנתי מה זה בדיוק גזים? זה אויר שבולעים או תגובה כימית של העיכול בבטן?)
הרי גם למבוגרים יש גזים בבטן, והם לא גורמים כאב, אנחנו פשוט מוציאים אותם. או שאולי גם למבוגרים לא טוב שיש בכלל גזים?

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי יסכו_נט* » 28 ינואר 2008, 19:35

אני מכירה את הקקי המוקצף שאת מדברת עליו, אצלנו הרגשתי שזה סוג של גזים. אבל עכשיו חזר הקקי הסבבה, ועוד יש גזים. נראה לי שזה פשוט שלבי התפתחות רגילים של מערכת העיכול. ו.. אני מהסתומות שכמעט לא אוכלות כלום, כי לא מסוגלת לסבול את הגזים.. ועדיין יש.. פשוט לא רוצה שיהיה יותר.. הכי קשה זה קטניות בימי חורף אלו..

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי ...* » 28 ינואר 2008, 09:49

הייתי מתחילה באמת להוריד מוצרי חלב מהתפריט ולראות מה קורה.
הייתי מוסיפה להורדה - אורז ובננות. ידועים כמעוררי גזים נפוצים ביותר.
אבל אולי באמת כדאי לקבל אבחון מדויק במקום סתם להוריד דברים מהתפריט.

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי אמא_של_דגיגונת* » 28 ינואר 2008, 01:05

הי ילדת טבע,
אצלנו היה אותו דבר. (גם אני זיהיתי את זה בעזרת הבלי-חיתולים, איזה מזל!). הפסקתי לאכול מוצרי חלב וביצים לגמרי - והופס, קיבלנו קקי חרדלי משחתי נהדר... <ולחשוב שהרופאה פטרה אותי ב"ככה זה קקי של תינוקות יונקים". הבורות הבלתי תאמן.>
ניסית דיאטת אלימיניציה? הייתי מתחילה באמת להוריד מוצרי חלב מהתפריט ולראות מה קורה.
יש גם את שיטת ipec, אבל באמת מומלץ לשאול את בשמת א ולהזמינה לדף.

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי א.ב.* » 27 ינואר 2008, 21:19

ילדת,
מוקצף זה עדות אולי לגזים.
(ותקראי לבשמת אישית שתבוא כאן לדף, כדי שהיא לא תפספס).

(בענייני גזים ממליצה מאוד על איילת מטוטלת).

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי ילדת_טבע* » 27 ינואר 2008, 18:52

לא בדיוק קוליק אבל גזים, לפעמים... כתבתי גם בדף צבע הקקי אבל לא קיבלתי תגובות נרחבות ועדיין נראה לי שמשהו לא ממש תקין אז אולי עכשיו מישהו נוסף (בשמת?) יגיב איכשהו...
הפצפון שלנו, בן חודש, בלי חיתולים, עושה קקי בקערה והקקי לא ירוק אבל נוזלי למדי, לא צהוב ומשחתי כמו שאומרים שצריך להיות. לפעמים כשיש אפיזודה של גזים אז הוא גם מוקצף. עם הקטנה שלנו היינו עם חיתולים ככה שאין לי שמץ של מושג איך קקי "חופשי" אמור להראות בהתחשב ביכולת הספיגה של חד פעמיים וגם רב פעמיים סופגים יחסית טוב ומהר נוזלים ונשאר רק המשחתי... אני מוצאת את עצמי מעט מוטרדת שמא הפצפון אלרגי למשהו שאני אוכלת ולכן זה נראה ככה (לא חייבים לשלשל דם נכון?) למישהו יש איזה הארה לתת לי לגבי קקי "חופשי" וגזים?

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי חני_תה* » 04 ינואר 2008, 02:15

לשני הילדים שלי יש והיו המון גזים שהתחילו כבר כשהתחיל החלב, שלשה ימים לאחר הלידה.
בתחילה הגבלתי את התזונה (בלי כרובית, מיץ תפוזים, קטניות... וכו') ולאחר חודש חזרתי לאכול כרגיל. קראתי שהתזונה לא קשורה לגזים.
בכל אופן, כשאני אוכלת מזון שגורם לי לגזים, הוא גורם גם ליונק שלי גזים.
אבל,
אז מה?
זה לא מפריע לי ולא הפריע לבתי ולא מפריע לבני כיום.
הגזים לא מכאיבים ואינם מלווים בבכי.
מה רע בגזים כאלה?

בשבוע השלישי והרביעי לאחר הלידה של בני הוא בכה כל ערב 2-3 וכולם אמרו, זה גזים, זה כאבי בטן.
אני התפלאתי, זה ממש לא נראה לי נכון אבל כיון שדגם ההתנהגות חזר על עצמו (כל ערב) ואמרו לי שתינוקות בוכים כל ערב מגזים... אז קיבלתי.
בשבוע החמישי, הבכי נפסק!

מדוע?
לדעתי, כי פשוט לקח לי חודש להבין את התינוק שלי. ולאחר חודש פשוט ידעתי לזהות שזה היה בכי של עייפות וגירוי יתר.
ברגע שסילקתי גירויים בזמן שהתחיל להתעייף, הכל עבר.
את האנקדוטה הזו הוספתי, רק כדי להזכיר שתינוקות בוכים מסיבות שונות. לאו דווקא גזים.

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי גברת_פלפלת* » 02 ינואר 2008, 00:04

צ'יקו!!
לי עשה את הכאבי בטן האלה תחליף קפה בשם במבו (איזה קטע, ממש לפני שבועיים). איך שהפסקתי (ולקחו לי כמה ימים) זה עבר לי ולו... אז אני מהמרת על הצ'יקו (תאמיני לי, עדיף רגישות לצ'יקו מאשר לקמח!)

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי יסכו_נט* » 01 ינואר 2008, 23:43

עברנו יום של כאבי בטן, יש 2 אפשרויות למאכל שאכלתי והביא לזה או שזה לחם לבן, או צ'יקו.. מה תגידו? נראה לי שהפולי סויה בציקו ככ מעובדים שהסיכויים קלושים.. לא בא לי לוותר על הציקו, הוא מחליף לי את הקפה בצורה מכובדת..

גזים אצל תינוקות קוליק

על ידי נילי_קו* » 01 נובמבר 2007, 12:50

יסכו נט, סביר להניח שאת יכולה לאכול קינואה ובורגול, כי באמת הרגישות היא בעיקר לאורז. ישנם עוד המון מאכלים שגורמים לגזים, אבל זה משתנה מתינוק לתינוק.
בכל אופן, אם שוהם עוד פיצית וסובלת מגזים, שווה ליצור קשר עם "איילת מטוטלת" (פרטים בדף על הקוליק), ואם היא כבר קרובה לגיל שלושה חדשים, אז מצבך טוב, כי סביב גיל שלושה חודשים הרגישות לאורז ודברים רבים נוספים עוברת (עניין של הבשלה של מערכת העיכול).

חזרה למעלה