הילד לא אוכל עזרה

שליחת תגובה

תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: הילד לא אוכל עזרה

הילד לא אוכל עזרה

על ידי אילה_בשדה_הדגן* » 06 מאי 2013, 23:11

נוני ,ספרי מה ניסית ואיך זה נכשל.

הילד לא אוכל עזרה

על ידי נוני* » 04 מאי 2013, 19:10

ביתי בת שנה ושלושה חודשים לא מעוניינת לאכול כלום חוץ מעוגיות ובמבה ומטרנה למישהו יש רעיון ?

הילד לא אוכל עזרה

על ידי פלונית_כלשהי* » 06 נובמבר 2011, 09:13

אני רוצה לציין עוד משהו שמשפיע על הגדילה: הפרעות נשימה, למשל אדנואידים מוגדלים או פוליפים, או שקדים מוגדלים. כשהילד לא ישן טוב בשל הפרעות הנשימה, הוא יאכל מה שמתאים לו אבל לא יגדל כמו שצריך, כי הרבה אנרגיה מתבזבזת בלילה על הצורך לנשום.

הילד לא אוכל עזרה

על ידי פלוני_אלמונית* » 06 נובמבר 2011, 07:21

מסכים מאוד עם אינדי אנית. העצות שנזרקות כאן מאוד יכולות להתאים לילדים אחרים, אבל לבת שלנו זה ממש לא נראה רלוונטי. בדקנו כבר ברזל יחד עם עוד הרבה מאוד (מאוד...) בדיקות, ולא מצאנו שום דבר מחשיד. צליאק כרגע גם נפסל. כרגע אנחנו מנסים לבדוק רגישות לחלבון פרה. לפחות היא יצאה עכשיו מצינון ארוך שעוד יותר הקטין את כמויות האכילה שלה..

הילד לא אוכל עזרה

על ידי רחל_ברמן* » 06 נובמבר 2011, 01:17

זה טיפול בסימפטום
במחשבה שניה, אפילו להתייחס לאכילה מועטה כסימפטום זה לא בהכרח נכון. אם יש נגיד מחסור בברזל אז כן, זה גורם לחוסר תיאבון, אבל אם יש רגישות למרכיב מזון יכול להיות שהילד אוכל בכמויות שמתאימות ובריאות לו אלא שהמזון לא מתעכל היטב. לכן, כשמשנים משהו, לא צריך לבדוק אם הילד אוכל יותר, אלא אם הוא עולה במשקל.

<ואגב, הילדה שלי רגישה מאד לדי הרבה דברים, ביניהם גלוטן, שגרם לה לא לעלות במשקל בשלב מסויים. כך שזה ממש לא תיאורטי מבחינתי).

הילד לא אוכל עזרה

על ידי רחל_ברמן* » 06 נובמבר 2011, 01:01

אינדי אנית, אני מניחה שאת מתכוונת אלי. כתבתי את זה כי היו פה לפחות שתי מתייעצות עיקריות: אחת שהילד שלה אוכל מעט וגדל בסדר (כמו שלי), והשניה שהילד שלה אוכל מעט ולא גדל. לכן סיפרתי על הילדה שלי, לטובת מי שכמו המתייעצת הראשונה, וכתבתי מה הייתי עושה במקרה כמו של המתייעצת השניה - בודקת רגישויות, מקפידה על חושך בלילה, בודקת אם אין טפילים וכו'. לא דוחפת אוכל בכל מקרה, כי לתפיסתי, זה טיפול בסימפטום ולא בבעיה וגם מהווה נזק לטווח ארוך. יותר ברור?

הילד לא אוכל עזרה

על ידי יונת_שרון* » 05 נובמבר 2011, 20:09

כן, אבל אם יש בעיה אז עוד יותר חשוב להזהר עם מזונות מוצקים. כמו שבשמת כתבה, צליאק או רגישות לדגנים יכולים לגרום לבעיות גדילה, ואלה דברים שיחמירו אם מספקים לילדה דייסות ואטריות. דווקא בגלל שיש בעיה צריך להזהר מדחיפה לא מבוקרת למוצקים.

הילד לא אוכל עזרה

על ידי אינדי_אנית* » 05 נובמבר 2011, 18:29

מאמהות שהילדים שלהם לא אוכלים אבל גדלים כמו שצריך
אני מדברת על אלה שמצהירות " גם הילד שלי בכלל לא אוכל והכל בסדר איתו",
אני רק מנסה להביא לתשומת הלב שזה שילד בריא עושה משהו והכל בסדר איתו, זה לא אומר שגם ילד שלא בריא יוכל להסתדר עם אותו "טיפול".
לי אישית זה לא היה מובן מאליו כשהילד שלי סבל מחוסר ברזל ושבר את כל העקומות.

הילד לא אוכל עזרה

על ידי פלוני_אלמונית* » 05 נובמבר 2011, 18:07

עדיין יונקת לא מעט (בנשנושים קטנים לאורך היום, מה שלכאורה אמור להיות בעייתי לפי הדף הזה),
בעייתי לילדים מסויימים.
לילדה שלך זה מתאים ולא מפריע לאכול.

יש ילדים שכן.

הילד לא אוכל עזרה

על ידי מרינה_מאוהבת_בים* » 05 נובמבר 2011, 17:59

ראתי שוב את התחלת הדף
פלוני אלמונית נוספת כתבה לראשונה ב(02.11.2011 16:20):
היי אנחנו גם די באותה סירה. הילדה המקסימה שלנו, בת שנה ושלושה חודשים, ממעטת מאוד לאכול, לא עולה במשקל כבר כמה חודשים טובים ושברה את כל העקומות האפשריות (7.4 קילו).

הילד לא אוכל עזרה

על ידי בשמת_א* » 05 נובמבר 2011, 17:51

מאמהות שהילדים שלהם לא אוכלים אבל גדלים כמו שצריך
על סמך מה את אומרת דבר כזה?
את מכירה פה אישית את הסיפורים של כל הילדים שלנו?
(בטוח שלא, אם את כותבת דבר כזה)

אגב, קראתי שוב את התחלת הדף. בכלל לא ברור שיש ילד שלא גדל כמו שצריך.
וחוץ מזה, פותחת הדף דיברה על תינוק שאוכל שיבולת שועל ופסטה... מי יודע אם מה שפוגע בתינוק הזה איננו החשיפה לדגנים. אולי בכלל יש לו צליאק או סתם רגישות יותר מתונה לגלוטן...
אגב, ראו בקשה מיוחדת של בשמת.

הילד לא אוכל עזרה

על ידי אינדי_אנית* » 05 נובמבר 2011, 15:21

שימי לב שאת מקבלת פה עצות מאמהות שהילדים שלהם לא אוכלים אבל גדלים כמו שצריך. אצלכם יש בעיה אז העצות שלהן לא ממש רלוונטיות לך!
ברור שכשהכל בסדר אז גם אם לא תשימי לב מה הילד שלך אוכל הוא יגדל כמו שצריך. אבל אצלכם כבר יש בעיה אז לא הגיוני שאופן ההתיחסות יהיה כמו לילד שהכל תקין אצלו.

הילד לא אוכל עזרה

על ידי רחל_ברמן* » 05 נובמבר 2011, 11:48

אני מסכימה עם יונת ובשמת. הילדה שלי ינקה כמעט בלעדית עד גיל שנה, ולפחות 80% מהתזונה שלה באה מחלב עד גיל שנתיים. היא היום בת שלוש וחצי, עדיין יונקת לא מעט (בנשנושים קטנים לאורך היום, מה שלכאורה אמור להיות בעייתי לפי הדף הזה), ואוכלת כמויות קטנות באופן יחסי. יש ימים שלמים שהיא אוכלת כמה פירות וזהו (וימים אחרים בהם היא מחסלת סטייק שלם תוך רבע שעה). מבחינתי, כל עוד היא בריאה וגדלה ושמחה אין מה להתעסק בזה. אני דואגת לזה שמה שיהיה בבית אלו מזונות בריאים וטעימים (לי, קודם כל!), אני דואגת לנגישות ומציעה לה לאכול כשאני אוכלת או כשנראה לי שהיא רעבה, אני בעצמי אוכלת בתיאבון ובשמחה, ושם תפקידי נגמר. אין פה "אוירון", מעולם לא האכלתי אותה, אני לא מסתכלת לה ולא מתעסקת לה בצלחת.

ברור שאם יש בעית גדילה צריך לראות מה קורה, אבל גם אז הייתי מסתכלת על די הרבה דברים לפני שהייתי מתעסקת ישירות בכמויות. ברזל, כמו שבשמת אמרה, משפיע על התיאבון. אור בחדר השינה (אפילו אור לילה קטן) יכול למנוע שחרור של ההורמונים שאחראים לגדילה. תולעים, בעיות ספיגה ועוד יהיו חשודים אפשריים. ממש לא כדאי לנסות להאכיל בטריקים, כי מה שזה בעיקר מלמד את הילדים זה לא לסמוך על הגוף שלהם, וזה נזק רציני לטווח ארוך. אם הם באמת מקבלים מסרים מוטעים מהגוף יש פה בעיה אחרת, ועדיף לפתור אותה ישירות.

הילד לא אוכל עזרה

על ידי יונת_שרון* » 05 נובמבר 2011, 09:52

יש ברזל, אבל מעט.
יחד עם זאת, כאמא לילדים עם רגישויות למזונות שונים, אני חוזרת על ההמלצה שלי: להמשיך להסתמך על ההנקה עד שמוצאים מזונות שהתינוק אוכל בתיאבון ובלהיטות. לא להרעיב אותו כדי לנסות לגרום לו לאכול מזונות שאולי בכלל לא טובים לו.

הילד לא אוכל עזרה

על ידי קרו_נה* » 05 נובמבר 2011, 09:12

עד כמה שאני זוכרת , חלב אם זה דבר פנטאסטי, אבל חסר בו ברזל.
המשפט הזה ממש לא נשמע לי הגיוני.... איך יתכן שבחלב אם לא יהיה ברזל? אם ברזל כל כך חשוב להתפתחות התינוק - אז החלב אם יכיל את הכמות שהתינוק צריך.
כמו שהוא מכיל את כל שאר המרכיבים בכמויות שהתינוק יכול להכיל ולעכל. במה הברזל כל כך שונה ומיוחד? הוא חלק מכל המכלול שהתינוק צריך.

הילד לא אוכל עזרה

על ידי אילה_בשדה_הדגן* » 05 נובמבר 2011, 08:10

עד כמה שאני זוכרת , חלב אם זה דבר פנטאסטי, אבל חסר בו ברזל.
וחוסר ברזל גורם לחוסר תיאבון וככה נכנסים ללופ הזה.

וגם תחשבי על עצמך ,את מניקה ומניקה , האם הגוף שלך מקבל מספיק אנרגיה ובעיקר מינראלים, סידן, ברזל?

נראה לי שזה סביר להציע לפעוט לנוק מוקדם בבוקר(0600-בערך)ואז ב08:00 להכין שיק ירוק שזו ארוחת בוקר לכל המשפחה(דף שקיים באתר).
רימונים, תמרים,טחינה מלאה גולמית עם תפוח מרוסק- הכל הולך.

אכל כמה כפיות מזה - יופי, לא אכל-שיקבל לנוק, פשוט , כדי שלא יהיה רעב.
לא הייתי מפסיקה הנקה במהלך היום-בצורה גורפת, כי זה עלול לגרום למצב שהפעוט יהיה רעב .בנתיים לא יודעים מה הבעיה שלו(אם בכלל )ולגרום לו לחוש רעב זה לא לעינין.
מה שכן , היתי מקפידה על 5 ארוחות ביום לפחות.
להיות מאורגנת ככה שלפני שהוא ירצה לנוק כבר הוא יוכל לקבל אוכל ואפילו להיות שבע מזה .

ארוחה זה גם משהו קטן ועדיף כמיות קטנות ומגוון,על פני ארוחת מרובת מנות שבהם הוא סתם משחק .

את יכולה לטחון או ללעוס עבורו אגוזים וזרעונים ולערבב עם בננה מעוכה במזלג.
מרק עדשים מונבטים שאפשר לטחון בבלנדר.
קינואה בלי כלום.
קופסא עם ירקות חתוכים לקחת לטיול בחוץ ולנשנש .
קיטניות מבושלות שאחר כך מקררים ומגישים עם שמן זית וקצת לימון- למי שאוהב- גם אפשרות לארוחת פיקניק
טופו ,אבוקדו

המון בריאות

הילד לא אוכל עזרה

על ידי פלוני_אלמונית* » 04 נובמבר 2011, 16:31

אבל יש לי הרגשה שבמקרה שלנו זה עשה לה רק טוב מבחינת אכילה. השינוי היה די מיידי, היא התחילה לאכול כמויות גדולות הרבה יותר
גם אצלנו היה ככה עם שני ילדים.
אבל בגלל שהיה לנו חשוב לא לוותר לגמרי על ההנקה החלטנו על שעות קבועות להנקה ככה שזה לא היה קשור בכן/לא אכלו אלא היה שעות לארוחות ואם לא אכלו נשארו רעבים.
ושעות להנקות.
כשהצלחנו להיות עקביים ולהקפיד הכמויות שאכלו עלו פלאים [למשקל ולגודל זה לא עזר בכלל].

הילד לא אוכל עזרה

על ידי יוטי_בעיר* » 04 נובמבר 2011, 12:50

טיולים בחוץ ושהיה בחוץ שיפרו אצלנו את התיאבון.
חוזרת על ההמלצה לבדיקות דם.
לי יש תינוק שלא עולה כל כך במשקל ועכשיו גילו לו B12 מאד נמוך וחושדים שזה בגלל זה (בודקים עכשיו למה אין לו B12, אם זה קשור לספיגה של הויטמין ואם חוסר בויטמין הביא לבעיה בספיגת המזון).

גם אני קיבלתי לא מעט המלצות (הוראות ליתר דיוק) להפסיק להניק אותו במהלך היום. בגיל 9 חודשים אמרו לי לתת לו דייסות עם מטרנה והגסטרואנטרולוגית שלו לפני חודש נתנה לי הוראה לתת לו 400CC מטרנה ביום כדי לראות אם זה משפר את בדיקות הדם.
לא שינה לה שהברזל וה B12 שלי בבדיקות דם עדכניות (שעשיתי במיוחד בשביל זה) היו בסדר גמור, היא בעצמה (וגם הדיאטנית שלו) אמרה שהיא לא יודעת מה יש בחלב שלי אבל במטרנה היא יודעת.

אז אני מנסה לסנן את הוראות שנוסעות מבורות בעניני הנקה וכן למלא אחר חלק מהוראות התזונה שקיבלתי כדי להצליח לבדוק מה יש לו ולמה באמת הוא לא עולה במשקל.
זה שיעור חשוב במיקוח וגם בדיקה של כמה אני באמת מאמינה בעצמי וחושבת שאני שפויה כי מנסים להוציא אותי הפסיכית שמתעקשת להמשיך להניק וזה באמת לא קל.

הילד לא אוכל עזרה

על ידי יונת_שרון* » 03 נובמבר 2011, 16:52

העניין הוא שההזנה שהיא מקבלת בהנקה היא גם בריאה וגם עשירה יותר מאשר ההזנה שהיא מקבלת באוכל -- נוגדנים, ויטמינים, מינרלים, חלבונים, פחמימות, ושומנים בריאים. לכן חבל לוותר על זה כל עוד האמא מרגישה נוח עם ההנקה, ובמיוחד אם רואים שהילדה לא עולה במשקל בלי הנקות במשך היום.

מבחינת מזון ״מוצק״, נראה לי שכדאי לחפש את הדבר האחד או שניים שהיא מסכימה לאכול, ולוותר על השאר בינתיים. יכול להיות גם שהיא עדיין לא מעכלת טוב חלק מהמאכלים או שיש לה רגישות אליהם. אם היא טועמת משהו ומפסיקה, לא כדאי להציע אותו שוב. כשהיא תמצא משהו שטוב לה -- היא כבר תדאג להראות לכם באופן ברור שהיא מעוניינת!

הילד לא אוכל עזרה

על ידי פלוני_אלמונית* » 03 נובמבר 2011, 16:30

כותב כאן האבא של הילדה... בכל מקרה, ניסינו גם להניק אחרי האוכל. אנחנו לא בטוחים, אבל נדמה לנו שיותר פשוט להסביר לה שלא יונקים במהלך היום. כשניסינו להניק אחרי ארוחות זה רק גרם לה להתבלבל ולסרב לארוחה של אחרי (או לפחות נדמה לנו כך??)

הילד לא אוכל עזרה

על ידי בשמת_א* » 03 נובמבר 2011, 14:12

ראה את האופן בו היא יונקת (הנקות קצרות של 2-3 דקות) , שכדאי להפסיק הנקות במהלך היום כי היא לא מגיעה לחלב האחורי, העשיר בשומן
נו, מה אני אגיד, לא מבין בהנקה )-:

(וראי כל מה שכתבו לך)

הילד לא אוכל עזרה

על ידי אינדי_אנית* » 03 נובמבר 2011, 12:06

אם את רואה שזה שהיא לא יונקת ביום עוזר לאכילה אז אולי כדאי להמשיך עם זה. אפשר להניק בתור קינוח. אני לא מאמינה שהיא תסרב :-)
אבל מהנסיון שלי (ילד רזה שלא אכל ושבר את כל העקומות ) אין ספק שילדים שמתמלאים מהר אוכלים הרבה יותר טוב כשהם ממש רעבים, וגם הנקה קצרצרה של דקה יכולה לחסל ארוחה שלמה.

ניסית להניק אותה רק אחרי האוכל?

הילד לא אוכל עזרה

על ידי יונת_שרון* » 03 נובמבר 2011, 09:22

אם היא לא תינק אז היא בטוח לא תגיע לחלב האחורי...
במקום זה אפשר לתת לה שוב ושוב לינוק מאותו צד במשך כמה שעות, ואחרי כמה שעות להחליף לצד השני. ככה ההנקות הקצרות יצטברו ויאפשרו לה לקבל חלב שמן יותר.

הילד לא אוכל עזרה

על ידי פלוני_אלמונית* » 03 נובמבר 2011, 08:37

אנחנו אכן די מבולבלים מעצתו של הרופא, אבל חשוב להדגיש שהוא לא רופא אנטי-הנקה. הוא פשוט אמר שבמקרה הספציפי של בתנו, לאחר שהוא ראה את האופן בו היא יונקת (הנקות קצרות של 2-3 דקות) , שכדאי להפסיק הנקות במהלך היום כי היא לא מגיעה לחלב האחורי, העשיר בשומן. אני ממש לא בטוח שכדאי ליישם את העצה הזאת על תינוקות אחרים שלא עולים במשקל, אבל יש לי הרגשה שבמקרה שלנו זה עשה לה רק טוב מבחינת אכילה. השינוי היה די מיידי, היא התחילה לאכול כמויות גדולות הרבה יותר (20-25 כפיות של אוכל בכל ארוחה לעומת 3-4 כפיות לפני זה). חשוב להדגיש כי לא הפסקנו לגמרי, בלילה היא יונקת ממושכות, כך שהקשר האינטימי עם האם לא אובד במקרה הזה..

הילד לא אוכל עזרה

על ידי אר* » 02 נובמבר 2011, 22:57

אני רוצה להוסיף שני דברים-
חלב אם עוזר לעיכול של מזון מוצק. לכן הרבה תינוקות רוצים לינוק מיד בסיום הארוחה, הם פשוט יודעים מה נכון להם. לא תמיד מדובר באלרגיות דווקא, זה יכול להיות סתם התפתחות הדרגתית של המערכת, וכשיהיה מוכן לא תוכלי לפספס את הרצון באוכל.
(ושיהיה ברור- אני ממש מבינה את הדאגה שלך, קשה לעמוד מול מה שלימדו אותנו ומול לחצי הסביבה ולפעמים גם פשוט רוצים להיות קצת פחות בתלות. גם אני, שמאמינה בכל לבי שהתינוק/הילד יודע מה נכון לו, עברתי את שלב ה"מלחמות" ציצי-אוכל (ותמיד הפסדתי :-) ועד היום מוצאת את עצמי לפעמים סופרת ביסים ומשכנעת לאכול. זה מה יש)

לגבי המגוון- כדאי לשים לב אם הצע של מבחר גדול של מאכלים באותה צלחת לא מבלבל אותו. מה שאני רוצה לומר זה שיש ילדים שזקוקים שבצלחת יהיו 2 גג 3 דברים אחרת הם "מתבלבלים". אני שמתי לב בזמנו, כשבתי היתה קטנה יותר, שהיא אוכלת יותר כשהמבחר, גם על השולחן, מצומצם. זה בעייתי לפעמים. ברגע שהיה מבחר גדול, היתה טועמת מכל דבר, משחקת, יכלה לשבת גם שעה, אבל בתכלס לא אכלה כמעט כלום.

הילד לא אוכל עזרה

על ידי בשמת_א* » 02 נובמבר 2011, 22:21

כמו כן, הוא המליץ להפסיק את ההנקה במהלך היום. בינתיים, יש שיפור באכילה שלה, אבל המשקל- רק יורד
אוי איך מעייפים אותי הרופאים האלה ש אין להם מושג ירוק בהנקה ונותנים עצות גרועות וחסרות כל בסיס רפואי על סמך הדיעות הקדומות שלהם נגד ההנקה!
מי שכן מבין בהנקה היה יודע מראש שהמשקל יירד!!!!!
תאמיני לי שאני מחזיקה את עצמי לא לכתוב מלים ממש חריפות על ה &%%$# הזה.
המיתוסים בציבור, ולצורך העניין אנשי רפואה שלא מבינים פסיק בתינוקות יונקים הם "הציבור" כמו כל אחד אחר, אפילו יותר גרועים מסתם אחד ברחוב כי הם מתהדרים בסמכות הרפואית שלהם ולא מגלים לך שהם מדברים מתוך בורות וטיפשות - הם שאם הילד יפסיק לינוק אז הוא יאכל יותר ויעלה במשקל.
טימטום מוחלט.
ראשית טימטום כי ההנקה היא הרבה יותר מסתם "תזונה". היא בונה את המערכת החיסונית, היא עושה עוד המון דברים. זה לא רק "חלב".
שנית טימטום כי בשנה השניה של ההנקה, החלב יותר מרוכז ומכיל אחוזי שומן גבוהים יותר ליחידת נפח וגם יותר נוגדנים עבור מערכת החיסון ועוד.
שלישית טימטום כי בחלב יש מינימום של 70 קלוריות ל-100 סמ"ק וזה אומר שמדובר במזון-על שמספק כמעט את כל צרכי התזונה של התינוק ויש בו כמעט הכי הרבה קלוריות לכמות לעומת כל מזון אחר.
המזונות שעולים עליו מבחינה קלורית הם כאלה שאי אפשר לאכול ממילא בכמויות גדולות, לעומת חלב אם שאפשר לגמרי לצרוך בכמויות...

אז לתינוק שאוכל מעט לוקחים את המזון המרוכז המעולה שלו, שהוא מוכן לאכול - ובמקומו הוא מקבל מזון דיאטתי יותר, חסר יותר, שמכיל רק חלק מהויטמינים והמינרלים לעומת חלב האם, מזון שהוא פחות אוהב ולא בנוי למלא בו את הבטן, וזה אמור לעודד אותו לאכול!

ההגיון של הרופאים האלה גורם לי לחשוב, שכתוצאה מהעובדה שהם לא זכו לינוק בילדותם, חסרות להם די הרבה נקודות IQ וחשבון תינוקי הם לא יודעים לעשות. &^%$#ים.

יש סיבה שהילד לא אוכל יותר מזון מוצק.
חלק מהסיבות הן סיבות חיוביות וטובות, חלק סיבות בעייתיות (חוסר ברזל למשל).
אבל הקשר להנקה קלוש ביותר, אולי רק בשולי-השוליים. מבחינת הילד אלה בכלל שתי פעילויות שונות כל כך שהוא לא תופס את הקשר ביניהן. הן לא חלופיות לדעתו. הנקה היא אמא ואוכל מוצק זה בכלל משהו מעולם אחר.
זה רק אנחנו המבוגרים, ועוד אנחנו המבוגרים שגדלנו בתוך תרבות הבקבוק, שגוזרת גזירה שווה מהבקבוק להנקה - מתוך טעות ובורות שאין כמותן - שחושבים בטעות שאם אבקת חלב מעורבבת במים בתוך בקבוק אמורה להיות תחליף להנקה, זה אומר שמה שהתינוק יונק הוא "אוכל", כביכול מנת חלב שפשוט עוברת במיכל אחר (דרך הצנרת של השד ולא דרך בקבוק פלסטיק).
זה בכלל לא ככה.
התינוק שגדל בהנקה לא רואה בה "אוכל". זה לא כמו בטבלאות של הדיאטות - אפשר מנת חלב אם או מנת שניצל ופירה.
ההנקה היא משהו אחד, רב מערכתי ומקיף, שכולל בראש ובראשונה את אמא - ומזון מוצק זה איזה משהו צדדי, חלקי, שאולי הוא שווה ערך מבחינת התינוק לצעצועי אמבטיה: כבודם במקומם מונח, נחמד כשמגיע הזמן לאמבטיה (או שלא, לפעמים לא בא לו על הברווז, וגם לא על האחרים), אבל איך אפשר בכלל להשוות?!

הילד לא אוכל עזרה

על ידי נועה* » 02 נובמבר 2011, 21:25

הוא המליץ להפסיק את ההנקה במהלך היום
למה?
הרי זה הכי טוב שהיא יכולה לקבל. אני מכירה המון תינוקות בגיל הזה פחות או יותר שיונקים כאוות נפשם ואוכלים לא מעט.
לדעתי הלא מלומדת, אין קשר בין ההנקה לאי עליה במשקל.
הייתי מתייעצת עם עוד מישהו שמבין גן בתזונה וגם בהנקה לפני שהייתי גומלת.

הילד לא אוכל עזרה

על ידי מרינה_מאוהבת_בים* » 02 נובמבר 2011, 20:40

החלב עוזר מאוד לילדים לא אכלנים שהם בד"כ גם ילדים עם אלרגיות...
ומה אם הם לא אלרגים?
פלוני אלמונית, מה היה הסבר של פרופ' אריה לוין בהקשר להפסקת הנקה במהלך היום?
אצלנו במהלך השבוע הוא לא יונק במהלך היום בין 11:30 עד 20:00, כי אני בעבודה, בימיים שאנחנו ביחד ובבית, הוא יכול יום שלם רק לינוק...

הילד לא אוכל עזרה

על ידי הקוסמת_מארץ_עוץ* » 02 נובמבר 2011, 17:25

הוא המליץ להפסיק את ההנקה במהלך היום
אוי ואבוי. המלצה גרועה!!!!
החלב עוזר מאוד לילדים לא אכלנים שהם בד"כ גם ילדים עם אלרגיות...

הילד לא אוכל עזרה

על ידי מרינה_מאוהבת_בים* » 02 נובמבר 2011, 16:50

אני בקצה השני של על אוכל כמקור ניחומים..., במצבי לחץ אני מפסיקה לאכול בכלל. כלומר הייתי מפסיקה. הודות להנקה, אני אוכלת ללא קשר למצב רגשי, מתוך רעב אמיתי.
מכירה את הגישה לגבי התבוננות לפני, במהלך ואחרי אוכל. מתחברת מאוד לגישה. אינני מזהה אצלי הפרעות אכילה (גם בדיקות שלי מעולות וגם אני מאוד רזה, משקל כמעט קבוע במהלך יותר מ15 שנה...בתקופת שאני עושה פעילות ספורטיבית קצת עולה על חשבון שריר)
הקוסמת מארץ עוץ, תמשיכי בבקשה לכתוב.

הילד לא אוכל עזרה

על ידי פלוני_אלמונית* » 02 נובמבר 2011, 16:20

היי אנחנו גם די באותה סירה. הילדה המקסימה שלנו, בת שנה ושלושה חודשים, ממעטת מאוד לאכול, לא עולה במשקל כבר כמה חודשים טובים ושברה את כל העקומות האפשריות (7.4 קילו). אז אמנם אצלנו זה מלווה בעוד בעיות בהתפתחות, אבל בנוגע לתזונה שלה, פנינו לפרופ' אריה לוין שמטפל בהפרעות אכילה של ילדים. ההמלצה שלו היא לתת "זכות סירוב" אחת בכל ארוחה. אם הילד לא רוצה לאכול- מסיימים את הארוחה ולא מנסים לשדל לאכול. כמו כן, הוא המליץ להפסיק את ההנקה במהלך היום. בינתיים, יש שיפור באכילה שלה, אבל המשקל- רק יורד... נשמח גם לעוד עצות.

הילד לא אוכל עזרה

על ידי הקוסמת_מארץ_עוץ* » 02 נובמבר 2011, 15:02

זה כל כך אישי...קודם מתחילים עם התבוננות...התבוננות על עצמי מול אוכל, על אחרים מול אוכל
על אוכל כמקור ניחומים...
כל הזמן התבוננות.
מה שזה יוליד רק אלוהים יודע אבל זו כבר התחלה.
יש גם הרבה חומר ברשת וסרטים מעולים...
וגם באופן אישי לראות איזה אוכל משמח את הגוף. את הגוף ולא את השכל.
איזה אוכל בסיומו את קלה, קלילה ושמחה.

הילד לא אוכל עזרה

על ידי מרינה_מאוהבת_בים* » 02 נובמבר 2011, 08:59

_וגם אני היום במקום אחר אחר אחר בכל נושא התזונה כולל היבטים ריגשיים. זה נושא עמוק
מאוד מבחינתי ולגמרי חלק מהתפתחות אישית ורוחנית עבורי._
הקוסמת מארץ עוץ, תוכלי לכוון איך מתקדמים למקום הזה? אם אפשר, שלבים שעברת בדרך?

הילד לא אוכל עזרה

על ידי מרינה_מאוהבת_בים* » 02 נובמבר 2011, 08:51

סמדר נ , המספרים פחות חשובים, האם ילדיך נהנו מהאוכל?
אני לא דואגת מבריאתו, הוא בריא, אין ולא היו לו שום חסרים לפי בבדיקות דם גם בגיל שנה וגם בגיל שנתיים.
אני דואגת מחוסר תאבון וחוסר הנאה מאוכל. בעקיפין זה משפיע גם על המשקל...

הילד לא אוכל עזרה

על ידי סמדר_נ* » 02 נובמבר 2011, 06:56

_הוא ממש רזה, מקסימום 12 קילו אולי אפילו פחות
גם, בלי נתונים נוספים, נשמע לי סביר בהחלט._
לא אני ולא ילדי ראינו את המשקלים האלה לפני גיל שלוש, ולדעתי גם אז לא (כלומר, הצעיר בן שנתיים ותשעה ושוקל משהו כמו 10.5-11, תלוי). כך שזה נשמע לי אפילו יותר מסביר, אלא אם כן הוא ממש ממש ארוך.
ולפותחת הדף -- ברזל וכל מה שאמרו לך, אבל השני גרוש שלי: מכירה את זה, זה מבאס, זה מפחיד -- וזה עובר.

הילד לא אוכל עזרה

על ידי גליתי* » 02 נובמבר 2011, 06:17

_וגם אני היום במקום אחר אחר אחר בכל נושא התזונה כולל היבטים ריגשיים. זה נושא עמוק
מאוד מבחינתי ולגמרי חלק מהתפתחות אישית ורוחנית עבורי._

מאוד מזדהה. יש לי עוד כברת דרך לעשות.
את השלב הראשוני, בו אני לפחות יודעת מה מזין ומה לא, אני יודעת. למשל, לחם לבן לעולם לא,גם לא סוכרים למיניהם. פירות יבשים,תמרים,משמשים מיובשים טבעיים לנשנוש מתוק כן,
קציצות בקר משולבות בשיבולת שועל ועלים ירוקים,גבינות צאן ולא בקר,ועוד ועוד...זה כבר משהו,לא?
עכשיו שלב היישום...כאן לפעמים אני נתקעת. בבישול היומי משהו לא מסתדר לי. בעיית ארגון כנראה.
נראה לי שיעזור לי מאוד ואולי גם לעוד אימהות כאן, דף בישול יומי שיתופי , למוטיבציה לבשל בצוותא, לדעת שיחד איתך מבשלות באותו זמן עוד אימהות,אולי את אותו הדבר, לקבל ולתת השראה ורעיונות ,שיתוף חוויית האכילה המשותפת ,שיכולה להוביל לשיפור הרגלי תזונה ואכילה של מי שצריך את זה. זה יכול להיות גם דף זמני לשיקום תיאבון והרגלי תזונה או דף קבוע שיעזור להמון אימהות וינוקות.יאללה אני פותחת ומקווה לראות אתכם בדף. שיהיה לנו בתיאבון ובהנאה.

הילד לא אוכל עזרה

על ידי הקוסמת_מארץ_עוץ* » 01 נובמבר 2011, 19:49

קוסמת, את יכולה להסביר יותר?
אני אנסה.
כשנולדה בתי הבכורה לא היה לי את הידע שיש לי היום. רק התחלתי את צעדי בכל נושא
תזונה בריאה למרות שלמדתי 4 שנים רפואה סינית לא ממש הפנמתי ולא יישמתי את מה שאני יודעת.
בהתאמה מוחלטת - בכורתי לא רצתה לאכול כלום. רק ינקה וינקה וינקה
ומקסימום שהסכימה לאכול זה לחם לבן פשוט וזיבלי שהיום לא אגע בו עם מקל (-:

כשנולדה בתי השניה כבר הייתי עמוק בתוך בישולים וארוחות משפחתיות מושקעות
ובהתאמה היא הסכימה לאכול ולטעום כמעט הכל.
עם השנים היא נהייתה יותר בררנית אבל בגדול זה היה תיקון חוויה אדיר לעומת הקושי
שהיה עם הגדולה.
עכשו עם הבנים התאומים זה סוג של תענוג. הם אוכלים מעורבב ומגוון והרבה חי (ירקות חיים
ולא בעלי חיים חלילה..(-:). אני זוכרת שהייתי מסתכלת בהשתאות על ילדים שמוכנים לאכול מעורבב
וצבעוני ומגוון לעומת הבררנות הפתולוגית של בכורתי...
וגם אני היום במקום אחר אחר אחר בכל נושא התזונה כולל היבטים ריגשיים. זה נושא עמוק
מאוד מבחינתי ולגמרי חלק מהתפתחות אישית ורוחנית עבורי.

הילד לא אוכל עזרה

על ידי מרינה_מאוהבת_בים* » 01 נובמבר 2011, 19:36

מה אני מפספסת?
אולי את זה שהוא לגמרי בריא ודומה לך לחלוטין?
אולי, אולי ממקום הזה חשוב לי שלו כן יהיה יחס טוב לאוכל. אני מרגישה שאו שהוא בחוסר תאבון תמידי (אולי כי לא מגיע לנקודה שהוא באמת רעב כי כל הזמן "מנשנש"(יונק)) או שלא אוהב לאכול ...
חשוב לי מאוד שיהנה מהאוכל, מהארוחה...
אשמח לרעיונות. אנחנו אוכלים ביחד וגם מבשלים ביחד, אבל הוא לא רוצה לאכול אפילו את אוכל שהוא מאוד אוהב להכין.

הילד לא אוכל עזרה

על ידי אמא_נמרה* » 01 נובמבר 2011, 11:31

יש לכן אולי מתכונים מנצחים לגיל הזה? משהו מפוצץ ויטמינים אבל גם טעים ומזין?
תמרים.

וזה הזמן לבדיקת ברזל

הילד לא אוכל עזרה

על ידי בשמת_א* » 01 נובמבר 2011, 11:15

אני מבינה שיש קשר בין חוסר ברזל לחוסר תיאבון?
כן.
זה קלאסי.
ויש קשר ישיר בין היחס שלך לאוכל (מטרד, שעמום, משהו שקשה לך מאוד "לבזבז" עליו זמן (-: ) לבין היחס של הילד לאוכל... (-:

הילד לא אוכל עזרה

על ידי פלוני_אלמונית* » 01 נובמבר 2011, 06:52

קוסמת, את יכולה להסביר יותר?

הילד לא אוכל עזרה

על ידי הקוסמת_מארץ_עוץ* » 01 נובמבר 2011, 06:43

אני אישית ראיתי דרך השלב של הינקות אצל כל ילדי את היחס והתודעה לי לגבי אוכל.
היום ברוך השם כשהתאומים שלי אוכלים בשמחה קציצות מאגוזים ועלים ושייקים ירוקים ואני משווה
את זה לבכורתי שאכלה בגיל הזה כלום כלום עם לחם לבן לפעמים
אני רואה את הדרך שעשיתי. זה כל כך משקף שזה פשוט מדהיםםםם.

הילד לא אוכל עזרה

על ידי גליתי* » 01 נובמבר 2011, 01:19

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הי,זו פלוני אלמונית שפתחתי את הדף,פשוט יותר נעים לי בשם שלי...

הי בשמת,אני מבינה שיש קשר בין חוסר ברזל לחוסר תיאבון? בכול מקרה, אניק תוך כדי הבדיקה.

איך נראות הארוחות שלו? תארי את הסביבה, אותו, אותך.
תבשיל קדרה - שאלה מעניינת ומעוררת מחשבה. חקרתי את הקשר שלי עם אוכל. בהחלט יש מקום לעבודה ואפילו סוג של תיקון מתבקש.
אני משתדלת להושיב אותו בכיסא האוכל שלו, לשים לו צלחת מגוונת ודי צבעונית במרכיביה.
באשר אליי, אני מביאה לי גם את הצלחת שלי ומראה לו שגם אני אוכלת.
אגב, הקשר שלי לאוכל הוא גם לא ממש יחסי אהבה תשוקתית,כלומר, הייתי חופשי מדלגת על ארוחות, אבל אני עובדת על זה ממש בימים אלה,כי מדובר כבר לא רק עליי... זה סוג של תיקון רציני בשבילי.
בא לי מהבית לצערי,ולגמרי לא טבעי לי לבשל תבשילים מדי יום,זה משהו שאני צריכה לעבוד עליו.(עיצות אירגוניות כמו מתי אתם מבשלים ומה יתקבלו בברכה,ככה ארגיש שאני עושה איתכם אוכל יחד וזה מאוד יעזור)
שי האופה הי,אני מנסה לשחק איתו לאחרונה כדי לאתגר לו את הביסים.אפילו שקראתי היכן שהוא שזה לא מומלץ,לפחות ככה הוא אוכל ביס או שניים בהנאה.נראה לי שזה פשוט משעמם אותו לאכול ככה סתם.במיוחד שיש לו אופציה לציצי זמין בכול שעות היממה.

הילד לא אוכל עזרה

על ידי דניאלה* » 31 אוקטובר 2011, 22:48

מוכן לאכול גג 10 דקות
זה נשמע לי זמן סביר בגיל הזה, בעיקר אם הוא יושב ולא אוכל תוך כדי הליכה או משחק
הוא ממש רזה, מקסימום 12 קילו אולי אפילו פחות
גם, בלי נתונים נוספים, נשמע לי סביר בהחלט. השאלה יותר חשובה בעיניי היא איך הוא - פעיל? סקרן? נמרץ? איך המצב רוח?
אצלי הבכורה עד היום אוכלת ממש מעט ובהתחלה זה הטריד אותי אבל באיזה שהוא שלב התחלתי להסתכל עליה,
ופתאום הבנתי שלא יכול להיות שילדה שלא אוכלת מספיק או שלא אוכלת טוב תהיה כל כך נמרצת (אבל ממש, כמה מרץ יו אלוהים), סקרנית, חכמה ופעילה.
אם הייתה בעיה היו רואים עליה.

חוץ מזה אני מסכימה עם בשמת
_מה אני מפספסת?
אולי את זה שהוא לגמרי בריא ודומה לך לחלוטין?
אני אף פעם לא אהבתי לאכול ואכלתי תמיד ממש מעט_

האם הוא מקבל חיזוק חיובי על אכילה ? ולהפך...?
אני ממש מקווה שלא... אכילה היא בעיניי פעולה טבעית ופשוטה, לא משהו לקבל עליו חיזוקים חיוביים או הערות שליליות.
ובטח לא שידולים, אין דבר שמבאס ילדים על אוכל יותר משידולים.
בעיניי צריך לעשות הפרדה בין מה שההורה מרגיש למה שהילד עושה.
הרוב בראש שלנו. גם לי קשה לפעמים לומר את המשפט "את לא רעבה? אז אל תאכלי" (-:
אבל אני אומרת אותו בכל זאת כי אני רוצה שהילדים שלי יבינו שכשרעבים אוכלים, ואם לא רעבים לא חייבים לאכול. שילמדו לקשר בין הצורך הטבעי של הגוף לבין המזון.
זה שאני חושבת שהם צריכים לאכול יותר או בשעות אחרות זו הבעיה שלי ולא שלהם

הילד לא אוכל עזרה

על ידי שי_האופה* » 31 אוקטובר 2011, 21:25

ערב טוב
כמה זמן חולף בין ארוחה לארוחה ?
אם תוכלי לתאר מה סדר היום של הילד ומה את מציעה לו לאכול בכל ארוחה.
האם הוא יושב על כיסא אוכל או שאת משחקת איתו ?
האם הוא מקבל חיזוק חיובי על אכילה ? ולהפך...?
אני לא מוצא פה די מידע כדי לנסות ולהבין אם יש פה בעיה ומה פתרונה

הילד לא אוכל עזרה

על ידי נועה* » 31 אוקטובר 2011, 21:15

12 קילו לגיל שנתיים וחד' נשמע לי סביר.
שלי בת שנה ו 11 חוד' ושוקלת 9 קילו.
ילדה בריאה, חיונית, פעילה וחייכנית.
גם לא אכלנית בכלל ובהחלט יונקת לא מעט. כשכבר אין לי כח להנקות ואני רוצה לרווח ביניהן, אני מאכילה אותה.
יושבים כולם ליד השולחן (יש לה עו שני אחים גדולים) כולם אוכלים ואני גם מאכילה אותה.

חוץ מזה, צריך לזכור שלא מודדים לילד מה הוא אכל היום אלא מה הוא אכל במשך השבוע האחרון או לפחות כמה ימים.
הם יכולים לאכול יום אחד הרבה יחסית לממוצע שלהם ואח"כ יומיים שלושה מעט יותר מהממוצע.

ובככל בגיל הזה תינוקות יונקים אוכלים מעט, לפחות כל השלושה שלי.

הילד לא אוכל עזרה

על ידי בשמת_א* » 31 אוקטובר 2011, 20:20

מה אני מפספסת?
אולי את זה שהוא לגמרי בריא ודומה לך לחלוטין?

אני אף פעם לא אהבתי לאכול ואכלתי תמיד ממש מעט
(-:

הילד לא אוכל עזרה

על ידי מרינה_מאוהבת_בים* » 31 אוקטובר 2011, 19:27

גם אצנו לא אוהבים לאכול...ואני לא מצליחה לשחרר...
דניאל בן שנתיים וחודשיים. מאוד אוהב לינוק. מאוד. ממש לא אוהב לאכול.
הוא יכול לינוק הרבה זמן, לעומת זה מוכן לאכול גג 10 דקות, ויכול ישר אחרי לבקש לינוק...
ולא מספיק לו הנקה, הוא ממש רזה, מקסימום 12 קילו אולי אפילו פחות (בגיל חצי שנה שקל כמעט 8 == עלה גג 4 קילו במשך 20 חודשיים ) .
הבדיקות טובות מאוד.אפילו בדקתי לאלרגיות. שלילי.

לבדוק את היחס שלך לאוכל
אני אף פעם לא אהבתי לאכול ואכלתי תמיד ממש מעט אבל! מאז ההנקה מאוד אוהבת לאכול, כמעט תמיד רעבה או עוד שניה רעבה, ומאוד אוהבת לאכול.
כך שהוא לא מכיר אותי בתור "לא אוהבת לאכול".
אז בדקתי, לא הגעתי לשיחרור הנושא או רעיון איך לעזור לו לאהוב אוכל.
מה אני מפספסת?

הילד לא אוכל עזרה

על ידי תבשיל_קדרה* » 31 אוקטובר 2011, 19:23

איך נראות הארוחות שלו? תארי את הסביבה, אותו, אותך.

הילד לא אוכל עזרה

על ידי בשמת_א* » 31 אוקטובר 2011, 19:02

בדיקת ברזל לינוקא. איך עוברים את זה? הוא בטח ממש יתנגד
לא בטוח שיתנגד.
הילד שלי דווקא הלך בעניין רב והסתכל מה האחות עושה.
דבר שני, יתרון גדול שהוא עוד יונק. אני בגיל הזה (הוא היה בן שנה וחצי עד שנתיים) לגמרי עשיתי את כל הבדיקות לילד תוך כדי הנקה. זה גם נמצא במחקרים כמפחית את הכאב והסטרס. מרגיע את הילד.
אצלנו זה היה בבית החולים, אז אם בחדר האחות הילד שכב ואני התכופפתי מעליו והנקתי בזמן שהאחות טיפלה לו בזרוע. ואם שלחו אותי למעבדה, שאז אני יושבת והתינוק עלי, הוא ישב וינק ונתנו לאח במעבדה להתעסק עם היד שבחר, בינתיים. הילד היה עסוק ביניקה...

הילד לא אוכל עזרה

על ידי פלוני_אלמונית* » 31 אוקטובר 2011, 18:48

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

תודה רבה על התגובות המועילות.
בשמת לקחתי את העיצה שלך לתשומת ליבי. מאוד נכון, לא אעשה מזה אישיו או לפחות אנסה לא לשדר לו.
אגב, היום באופן מפתיע חל שינוי.הוא כן אכל קצת אפונה,בלי כלום, אכל כמעט את כול הצלוחית ועוד כמה נשנושים כמו לחם למשל.
יונת, בדרך כלל הוא אוכל פירות וירקות, לאחרונה ממש לא.
קוסמת, זה נכון,חשבתי על זה. אני צריכה לבדוק את היחס שלי עצמי לאוכל. אני גם לא אכלנית,ואין לי תשוקה גדולה לבישולים.כנראה שאני צריכה לעשות עבודה כאן. טוב לדעת שזה משתנה.
בכול אופן, בדיקת ברזל לינוקא. איך עוברים את זה? הוא בטח ממש יתנגד.
בכול אופן, איישם את עיצותיכן הנבונות ואעדכן.
תודה רבה מכול הלב@}

הילד לא אוכל עזרה

על ידי הקוסמת_מארץ_עוץ* » 31 אוקטובר 2011, 18:06

ארוחות משפחתיות. כייפיות.
לבדוק את היחס שלך לאוכל. לפעמים אמביוולנטי ואז הילד קולט שדר כזה.
חוצמזה שהרבה פעמים זה שלב שהולך ומשתנה.
בכורתי עד גיל שנתיים ויותר כמעט ולא אכלה. רק ינקה. היתה מאוד בריאה רק זעירה לגמרי.
מסתבר שהיא היתה אלרגית להמון מאכלים...
פירות, ירקות, אגוזים טחונים, שקדיה, שייקים של פרי ושקדיה וגם שייקים ירוקים -
כל אלו יכולים בהחלט לספק תזונה בריאה ומאוזנת...

הילד לא אוכל עזרה

על ידי יונת_שרון* » 31 אוקטובר 2011, 17:13

יש לכן אולי מתכונים מנצחים לגיל הזה? משהו מפוצץ ויטמינים אבל גם טעים ומזין?

פירות וירקות.

הילד לא אוכל עזרה

על ידי בשמת_א* » 31 אוקטובר 2011, 16:36

וכמובן בדיקת דם לברזל.

הילד לא אוכל עזרה

על ידי בשמת_א* » 31 אוקטובר 2011, 16:33

שמתי לו קצת קורנפלקס צ'יריוס ולפחות את זה הוא אכל
טוב, לא נראה לי שיוצא משהו מועיל מזה שהוא אוכל ממתקים...

שיניים יכולות להשפיע מאוד.

אבל האמת, יש פחות מדי מידע. לא ברור מה באמת קורה. דבר אחד כן ברור לי: חשוב בשלב הזה להיזהר ולא להפוך איזשהו קושי זמני מסתורי - להפרעת אכילה.
אז להמשיך לשים אוכל על השולחן. רצוי אוכל שאת אוכלת בעצמך.
בגיל הזה, הכי עבד עם הילדים שלי, לאפשר להם לטעום מהצלחת שלי. ולא להסתכל על כמויות בכלל.
לשבת יחד, לתת לטעום, לעזוב את הילד לנפשו כשהוא לא רוצה יותר.
לא לדחוף לו, לא להציע כל הזמן. הוא יקבל תחושה שמשהו לא בסדר ויירתע.
מעבר לזה, מעניין מה אחרים יגידו.

הילד לא אוכל עזרה

על ידי פלוני_אלמונית* » 31 אוקטובר 2011, 12:13

יש לכן אולי מתכונים מנצחים לגיל הזה? משהו מפוצץ ויטמינים אבל גם טעים ומזין?
גם אם זה לוקח זמן,מוכנה לקום גם בארבע בבוקר להכין את זה...

הילד לא אוכל עזרה

על ידי פלוני_אלמונית* » 31 אוקטובר 2011, 12:11

תודה על התגובות. הוא ילדון מאוד נבון,מלא חיים,סקרן ופעלתן,אבל גם רגוע ובוגר עד כמה שאפשר להיות בוגר בגיל שנה וחצי....
לא בדקתי אותו מבחינה רפואית. למרות זאת, קבעתי לעצמי תור כי אני מרגיש חולשה ונראה לי שלי חסר ברזל. האם זה קשור?
הוא מאוד התפתח קוגניטיבית בחודש האחרון...צומחות לו שתי שיניים טוחנות ממש עכשיו.
מה עוד השתנה בחודש האחרון? חזרנו מחופש בחו"ל.
שמתי לו קצת קורנפלקס צ'יריוס ולפחות את זה הוא אכל...דחפתי לו לשם כפית זרעי צ'יה....
מה עוד אני יכולה לעשות? אולי זו אשמתי? אולי אני לא יודעת לתת לו לאכול...למרות שכול מה שאני מציעה לו הוא אומר לי לא עם הראש, וגם לא במילה. מקסימום ביס או שניים.הוא בשביתת רעב או מה?!

הילד לא אוכל עזרה

על ידי תבשיל_קדרה* » 31 אוקטובר 2011, 09:32

היניקה בגיל זה לגמרי נורמלית.
אני מצטרפת לשאלה - מה היה לפני החודש האחרון? (אכל? עלה במשקל?)
האם בדקו את רמת הברזל שלו?
איך מצב הרוח שלו? ערנות? התענינות? התפתחות?

הילד לא אוכל עזרה

על ידי פלוני_אלמונית* » 31 אוקטובר 2011, 06:55

בחודש האחרון כמעט ואינו אוכל.
מה היה לפני החודש האחרון? מה אכל, כמה? וגם, נסי לשים לב מה עוד השתנה בחודש האחרון, מלבד עניין האוכל.

הילד לא אוכל עזרה

על ידי אילה_בשדה_הדגן* » 31 אוקטובר 2011, 06:05

מה אמרו לך בבדיקה רפואית?

הילד לא אוכל עזרה

על ידי פלוני_אלמונית* » 31 אוקטובר 2011, 05:08

הינוקא בן שנה וחצי. יונק עדיין.בחודש האחרון כמעט ואינו אוכל. הוא רזה,דק.אני מכינה לו דייסת שיבולת שועל מושקעת, פסטה בולונז,ביצה...וכלום. טועם שני ספגטי,ביס מהדייסה וזהו.
אני מודאגת . האם זה תקין?מה אני צריכה לעשות? האם זה נורמלי כי הוא עדיין יונק?
האם זה קשור לצמיחת שיניים חוסר התיאבון שלו?
איך ניתן להגביר תיאבון?
עיצות יתקבלו בברכה.

חזרה למעלה