הנקה בזמן מחלה

שליחת תגובה

כאשר נפסיק לחפש אחר החופש מעתה ועד עולם - נוכל לבחור בָּחֵירוּת - כאן ועכשיו.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: הנקה בזמן מחלה

הנקה בזמן מחלה

על ידי מיינקת* » 16 ינואר 2020, 20:37

אנחנו משפחה בת תשעה נפשות, שבעה חלו בשפעת- חוץ מהתינוק בן השנתיים ובעלי. אני הייתי משופעת קשות, עם הסתבכות של דלקת ראות, והתינוק שהמשיך לינוק כרגיל- לא נדבק!

הנקה בזמן מחלה

על ידי בשמת_א* » 16 ינואר 2020, 12:40

{@ {@ {@

הנקה בזמן מחלה

על ידי הילה* » 16 ינואר 2020, 08:05

מדהים בעיני, ומחזק אותי להמשיך להניק את בת ה3 עד סוף החורף, למרות שזה כבר מתחיל להעיק עלי.
יומיים הייתי במיטה לא היתה לי אפשרות אחרת. ותודה לסבא וסבתא שעוזרים לנו מאוד. היום תודה לאל קמתי יותר טוב. מקוה להבריא ולטפל בילדים שלי...

הנקה בזמן מחלה

על ידי בשמת_א* » 15 ינואר 2020, 21:07

כן, כן, יש הרבה דיווחים כאלה. אפילו ד"ר סירס הידוע כותב על זה (יש קישור בהתחלת הדף הזה למעלה עם הסבר שלו באנגלית). זה מפני שהנוגדנים שאת מייצרת עוזרים!
העיקר באמת שתנוחי הרבה...

הנקה בזמן מחלה

על ידי הילה* » 15 ינואר 2020, 19:38

תודה רבה בשמת. הציצי באמת מרגיש פחות מלא, והיא אכן יונקת יותר. גם בגלל שהיא חולה.
מעניין לספר שהתינוקת חלתה גם, אבל בחומרה פחותה. בת ה3 שיונקת רק פעם אחת ביום לפני השינה- קיבל חום של יום אחד.
בעלי וילד בן 6 (לא יונקים...)- קיבלו שפעת כמו בספרים לא זזים מהמיטה. לא מחקר מדעי אבל מגניב.

הנקה בזמן מחלה

על ידי בשמת_א* » 15 ינואר 2020, 18:22

זה דבר טבעי ונכון שהגוף לא רוצה לאכול בזמן השפעת אלא רק לשתות. כדאי לשתות נוזלים שיש להם גם ערך תזונתי כמו מרק צח.
ואל תדאגי להתמעטות החלב. גם אם הכמות תרד מעט בגלל המחלה, הכל יעלה מייד בחזרה. בכל אופן בגיל 4 חודשים החלב מיוצר בזמן שהיא יונקת, כך שכל עוד היא יונקת יש חלב. מקסימום היא פשוט תינק יותר פעמים.
בכל הנקה את מעבירה לה נוגדנים לשפעת שחלית בה, כך שההנקה גם מגינה עליה יחסית.
החלמה מהירה!

הנקה בזמן מחלה

על ידי הילה* » 15 ינואר 2020, 13:19

שלום. אני מניקה בת ארבעה חודשים, וחולה בעצמי בשפעת. אין לי תאבון בכלל אז כמעט ולא אוכלת. מקפידה לשתות. האם יש לחשוש מהתמעטות בחלב?
האם כדאי לי לאכול "בכוח" בשביל שיהיה חלב?

הנקה בזמן מחלה

על ידי תמרוש_רוש » 10 יולי 2016, 02:20

כעיקרון לא.
אבל מחלה מחלישה את הגוף, ולפעמים, בנסיבות מסוימות, אם המחלה קשה או הגוף חלש, גופים מסוימים מגיבים בצמצום זמני של התפוקה.
עוד דבר שיכול להיות (וכנראה יותר נפוץ) זה שבגלל המתח הכללי שגורמת מחלה, רפלקס שחרור החלב איטי יותר. אז התינוק צריך לשבת על השד כמה דקות רצופות לפני שהחלב מתחיל לרדת. יש חלב - הוא פשוט משתחרר יותר לאט ובהדרגה.

הנקה בזמן מחלה

על ידי פלוני_אלמונית* » 09 יולי 2016, 21:14

האם מישהי יודעת אם צינון (של האם( מצמצם את כמות החלב?
תודה

הנקה בזמן מחלה

על ידי תמרוש_רוש » 28 מרץ 2014, 00:09

פלוני, לא רק שאת יכולה להניק, רצוי להניק בזמן מחלה. ההנקה מגנה על התינוק שלך מלהידבק במחלה שלך. דרך החלב את נותנת לו נוגדנים ומלמדת את מערכת החיסון שלו איך להתמודד עם שפעת.

מה שכן, מחלה זה דבר מעייף מאוד והנקה דורשת אנרגיה. חשוב מאוד להיעזר בסביבה כמה שיותר בימי מחלה, כדי שאת רק תניקי ומישהו אחר יטפל בכל הצרכים האחרים, שלך ושל תינוקך.

הנקה בזמן מחלה

על ידי פלוני_אלמונית* » 27 מרץ 2014, 20:40

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אני אם לתינוק בן. 4 חודשים, חליתי בשפעת, כאבי ראש, צינון, אף סתום, וכאבים ברגליים, האם עם תופעות לוואי אלו אני יכולה להניק? הנקה בזמן מחלה

הנקה בזמן מחלה

על ידי אילה_בשדה_הדגן* » 14 מאי 2013, 08:48

כמה אקמול לקחת?

מציעה לך לא להרבות באקמול.לא יותר מ0.5 גרם ב6 שעות.

אם המצב שלך קשה ,לפי דעתי, עדיף לתת לחום (שלך)לעלות,להיות בהקשבה לכל מה שהגוף שלך אומר לך לזמן מה -כמה שעות-יממה.לשכב במיטה ושמישהו אחר יטפל בתינוק.
אולי יש מקום לכך שתבדקי ע"י רופא.
אולי עדיף למצוא אמא אחרת שתניק את התינוק שלך /חלב שאוב/תמ"ל ?

החלמה מהירה.

הנקה בזמן מחלה

על ידי פלוני_אלמונית* » 14 מאי 2013, 00:07

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

האם לקיחת אקומול בזמן הנקה גורמת לתינוק לישון יתר על המידה?

הנקה בזמן מחלה

על ידי בהצלחה* » 20 דצמבר 2012, 22:37

בזמן שפעת ובכלל כשיש חום הגוף מאבד נוזלים רבים ועבור החלמה, חשוב לשתות הרבה מאוד - מים, תה, מרקים - כל הזמן!
כשאת מניקה - על אחת כמה וכמה!
אני מניחה שהירידה בחלב קשורה לסוג של התייבשות ולכן שתייה מרובה תסייע לחלב לחזור.
כמו כן - תשאירי את התינוק זמן ממושך על הפטמה, כי הביקוש יעודד את היצע החלב שלך.

הגוף לא רומז להפסיק את ההנקה - להיפך - גם כשנשים מאוד חולות, הגוף ממשיך לייצר חלב איכותי עם כל המרכיבים שהתינוק זקוק להם. זהו מנגנון של הטבע שבו אם אין חלב אם - התינוק לא יכול לשרוד.

הנקה בזמן מחלה

על ידי יהל* » 20 דצמבר 2012, 22:21

שלום בנות. אני אמא חדשה לתינוק בן חודש וחצי. לפני כשבוע חליתי בשפעת והייצי עם חום מאד גבוה. השפעת עברה ואת מקומה תפסה דלקת בגרון. התייעצתי עם רופא שנתן מרשם לתרופה שמותר לקחת בזמן ההנקה. הבעיה היא שמהיום שעלה לי החום כמות החלב שלי ירדה באופן משמעותי ביותר ואני ממש מפחדת מזה. מישהי יודעת אם המצב אמור להשתפר כשתחלוף הדלקת? או אולי זה רמז של הגוף להפסיק את ההנקה? אני נורא רוצה להניק אך אובדת עצות...

הנקה בזמן מחלה

על ידי דניאל* » 02 אפריל 2012, 11:38

כתבת שהרזיה בזמן הנקה היא מסוכנת - ובכן, האם יש לך מושג עד כמה? הרי רוב הנשים באופן טבעי מרזות בזמן ההנקה וזה כשהתינוק עוד קטן וכל הזנתו מתבססת על חלב. אם אחליט לעבור את הניתוח כשתהיה בת שנה נניח, אז רוב התזונה שלה תהיה מבוססת על אוכל ולא על חלב אם...
אין לי מושג עד כמה, אני גם לא ודעת אם זה מדיד.
נשמע שבאמת ניסית המון דברים, ושהפתרון שתחליטי עליו חייב להיות דרסטי.
זה נכון שהרבה נשים מרזות בזמן ההנקה, אבל אז מדובר על ק"ג בודדים ולא על עשרות.
אבל כמו שאת אומרת, בגיל שנה רוב התזונה שלה תהיה מבוססת על אוכל.
זאת התלבטות מאוד קשה, מצד שני עדיף לילדים שלך אמא בריאה יותר ומאושרת יותר.

הנקה בזמן מחלה

על ידי שמנמנה_מניקה* » 01 אפריל 2012, 21:43

תודה דניאל שאת מגיבה..
נראה לי שאולי האתר הזה הוא לא הכתובת לשאלה הזו שלי.. למרות שאני כותבת ותיקה באתר..
לא חשבתי שזה יהיה קל, מצד שני - כרגע קשה מאוד מאוד. לחיות במשקל 137 ק"ג עם תינוקת קטנה ובן קטן זה מאוד קשה. אני חוששת ממש לחיי, פוחדת שיקרה לי משהו ושהם יישארו ללא אמא.
לדחות לעוד שנתיים - הרבה מדי זמן. עודף המשקל הצטבר בעיקר החל מההריון הראשון ועד עכשיו אם כי גם לפני הייתי שמנה מאוד.

ניסיתי כבר המון דרכים, באמת שהמון - דיאטנית קונוונציונלית, קבוצת תמיכה, ניקוי מקנדידה, טיפול התנהגותי , טיפול רגשי, גמילה מגלוטן ומסוכר, אכלני יתר אנונימיים, ובטח עוד כמה דברים ששכחתי. אני מתמודדת עם עודף משקל משמעותי כבר כמעט 20 שנה ובינתיים הבריאות שלי נפגעת.. ההנקה חשובה אבל גם הבריאות שלי.

כתבת שהרזיה בזמן הנקה היא מסוכנת - ובכן, האם יש לך מושג עד כמה? הרי רוב הנשים באופן טבעי מרזות בזמן ההנקה וזה כשהתינוק עוד קטן וכל הזנתו מתבססת על חלב. אם אחליט לעבור את הניתוח כשתהיה בת שנה נניח, אז רוב התזונה שלה תהיה מבוססת על אוכל ולא על חלב אם...

בכל אופן תודה..

הנקה בזמן מחלה

על ידי דניאל* » 01 אפריל 2012, 19:37

דעה אישית וכנה?
שזה בטח לא יהיה קל, שזה ניתוח לכל דבר ועניין, שההחלמה יכולה להיות קשה, שהרזייה בזמן הנקה היא מסוכנת כמו שכתבת בגלל שיחרור רעלים מרקמות השומן המתפרקות.
אולי כדאי לדחות את הניתוח לאחרי ההנקה? סובל דיחוי? אני הרי מניחה שעודף המשקל הוא הצטברות של שנים ולא משהו של הזמן האחרון.
ואולי בכל זאת יש דרכים אחרות שכדאי לנסות?

הנקה בזמן מחלה

על ידי שמנמנה_מניקה* » 01 אפריל 2012, 17:44

איזה עזרה היית רוצה מאיתנו?
פשוט רוצה לשמוע את דעתכן..

הנקה בזמן מחלה

על ידי דניאל* » 01 אפריל 2012, 13:14

נשמע לי שאת מאוד מודעת לבעיות.
והצהוב- בין השורות כתובות המילים
איזה עזרה היית רוצה מאיתנו?

הנקה בזמן מחלה

על ידי שמנמנה_מניקה* » 31 מרץ 2012, 22:55

אני לא יודעת אם זה בדיוק הדף המתאים אבל לא מצאתי אחד מתאים יותר. אם יש אז אנא הפנו אותי.
בתי בת 9 חודשים יונקת ואוכלת מזון מוצק יפה מאוד.
את בני הבכור הנקתי עד גיל 3 וגם עכשיו זו הכוונה - להניק למרחקים ארוכים.

אבל מה - אני רוצה לעבור ניתוח לקיצור קיבה (שרוול) עקב משקל עודף רב מאוד (60 ק"ג עודף) וכשלון להפחית במשקל בכל הדרכים הידועות.
אני רוצה לשמוע מה דעתכם לגבי:
  1. פרידה מן התינוק למשך זמן האשפוז (טוב, לא לגמרי, אפשר יהיה להביא אותו לבי"ח אני מתארת לעצמי יום אחרי הניתוח). האשפוז אמור להיות 2-3 ימים אם אין סיבוכים.
  2. השפעת איבוד משקל דרסטי על ההנקה בהמשך - הן מבחינת שחרור רעלים בחלב אם והן מבחינת יכולת ייצור החלב שלי.
בכל מקרה לא מדובר על לעשות א הניתוח מחר אלא בעוד כמה חודשים - נגיד אולי סביב גיל שנה של בתי.
מה אתן אומרות?

הנקה בזמן מחלה

על ידי פלוני_אלמונית* » 05 פברואר 2012, 01:00

כן,בודאי.היא תקבל דרך החלב שלך נוגדנים. הקפידי לשתות הרבה הרבה מים

הנקה בזמן מחלה

על ידי רחלי* » 04 פברואר 2012, 23:51

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הי הבת שלי בת חודשים ורק יונקת, נדבקתי היום מבני הבכור בוירוס של שילשולים האם אני יכולה להמשיך להניק אותה בזמן המחלה?

הנקה בזמן מחלה

על ידי אינדי_אנית* » 11 דצמבר 2011, 09:29

אולי הוא גם חולה?

הנקה בזמן מחלה

על ידי אמא_חולה* » 09 דצמבר 2011, 23:42

הילד שלי בן שלושה חודשים אני מניקה אותו ובנוסף לזה הוא אוכל ארוחה אחת ביום של תחליף.
התחיל לכאוב לי הגרון היום בהוקר ולאט לאט הכאב הופך להיות יותר חזק.
התינוק לא ישן טוב כבר יומיים, הוא מתעורר הרבה ובבכי, גם באמצע היום הוא לא רגוע וכשהוא אוכל הוא בוכה, מה אפשר לעשות?
מה מותר לי לקחת לכאב?

הנקה בזמן מחלה

על ידי שרית* » 16 נובמבר 2011, 22:51

טבעי? תרופות?
בטבעי, להישאר עם חום, זאת המלחמה של החיידקים...
תרופות? אדוויל בטוח בהנקה..
תרגישי טוב

הנקה בזמן מחלה

על ידי פלוני_אלמונית* » 16 נובמבר 2011, 16:34

איך להוריד חום בזמן הנקה?

הנקה בזמן מחלה

על ידי אילה_א* » 07 יולי 2011, 23:37

האמת שזה לא ממש משנה אם היא נדבקה או לא
כי בגילה זה אתן חולקות את אותה מערכת חיסונית ומה שחשוב זה שהגוף שלך יעזור לה לנצח את המחלה אם היא הגיעה אליה
וזהו

הנקה בזמן מחלה

על ידי פלוני_אלמונית* » 07 יולי 2011, 17:02

שוב תודה, עוד שאלה, איך אני אדע אם היא נדבקה היא גם ככה עושה מלא קקי ביום?

הנקה בזמן מחלה

על ידי אנונימי » 07 יולי 2011, 15:13

כאשר האם חולה, גופה מייצר נוגדנים, ההנקה מעבירה לתינוק היונק את הנוגדנים וגם חלקיקים של גורם המחלה (שאינם גורמים לה) ואשר מאפשרים לו לבנות את מערכת החיסון שלו.
חשוב לזכור שברוב המחלות הנגרמות מנגיפים/וירוסים, קיים פרק זמן בין מועד ההדבקה ומועד בו אנו מפתחים את סימני המחלה, רק לאחר שסימני המחלה מתגלים, והגוף מתחיל לייצר נוגדנים, זה הזמן בו חשיבות ההנקה עולה באופן משמעותי על מנת להעביר ליונק את הנוגדנים שכן יש סיכוי שגם בגופו הנגיף

ומכאן החשיבות הגדולה של הנקה...

הנקה בזמן מחלה

על ידי פלוני_אלמונית* » 07 יולי 2011, 13:45

תודה רבה

הנקה בזמן מחלה

על ידי פלוני_אלמונית* » 07 יולי 2011, 13:39

רופאת הילדים שלנו אמרה שבמצבי מחלה (של האמא) כדאי להניק והרבה כי התינוק מקבל נוגדנים מהחלב

הנקה בזמן מחלה

על ידי פלוני_אלמונית* » 07 יולי 2011, 13:06

יש לי וירוס של שילשולים ובחילות, הבת שלי בת כמעט 3 חודשים, להמשיך להניק? אני לא אדביק אותה?

הנקה בזמן מחלה

על ידי ענת* » 19 פברואר 2006, 21:53

תודה לכולם על זריזות התגובה
דיברתי היום אם הרופאת שיניים והיא אמרה שאני חייבת לקחת את האנטיביוטיקה
אחרת היא לא תעקור לי את השן - דהיינו חובה !
ממש מבאס אותי לקחת את האנטיביוטיקה בעוד שהגוזל הקטן שלי נאלץ לקבל את האנטי' דרך החלב
האם ידוע לכם על תחליף לאנטיביוטיקה ? או תוסף ?

הנקה בזמן מחלה

על ידי ורד_לב* » 18 פברואר 2006, 10:03

הנקה בזמן מחלה

על ידי ורד_לב* » 18 פברואר 2006, 09:55

יש בהחלט אנטיביוטיקות המותרות לשימוש בעת ההנקה ואינן משפיעות כ" לרעה על התינוק.
לדעתי אמור להיות פה דף על אנטיביוטיקה עם טלפונים של מרכזים טרטולוגיים, שם אפשר לברר לגבי תרופות ספציפיות. עשי חיפוש.

הנקה בזמן מחלה

על ידי ענת* » 15 פברואר 2006, 11:49

בשבוע הבא יש לי עקירת שן אצל רופא שיניים והכנה להשתלה - לאחר מכן אני חייבת לקחת אנטיביוטיקה
הילד שלי בן חצי שנה והוא רק יונק
איך זה עובד הנקה + אנטיביוטיקה?
והאם ידוע על סוג של אנטיביוטיקה מיוחד להנקה אם בכלל ?
תודה
ענת

הנקה בזמן מחלה

על ידי צ'ובה* » 11 יולי 2005, 07:50

תודה רבה גילה!

הנקה בזמן מחלה

על ידי תבשיל_קדרה* » 11 יולי 2005, 06:38

מנסים להיניק במנות קטנות יותר, ועם הפסקות של 20 דקות - חצי שעה.

הנקה בזמן מחלה

על ידי צ'ובה* » 11 יולי 2005, 04:02

מה עושים כשלאמא יש וירוס (כנראה) והתינוק (3 וחצי חודשים) נדבק ומקיא אחרי כל הנקה?

הנקה בזמן מחלה

על ידי שרון_ק* » 14 אפריל 2004, 18:19

אני דווקא רציתי לשאול מה קורה כשהתינוק חולה. יש לי תינוקת בת 8 חודשים שעדיין יונקת מלא (מסרבת לתוספות). היא חולה , חום, שילשולים. אני מרגישה שהיא יונקת פחות אבל עדיין לא הגעתי לגודש. אני משתדלת לתת לה בזמן שהיא ערה בכל פעם שהיא מוכנה לכך. השאלה היא האם כדאי לשאוב? או לחכות ובמידה ומתפתח גודש לשאוב?

הנקה בזמן מחלה

על ידי בשמת_א* » 18 מרץ 2004, 23:27

ראי בטיחות במיטה משפחתית ודפים אחרים על מיטה משפחתית ושינה עם תינוקות ב מדור מיטה משפחתית .

הנקה בזמן מחלה

על ידי חששנית* » 18 מרץ 2004, 09:31

מותר להרדם עם התינוק בהנקה? אני לא אמעך אותו?

הנקה בזמן מחלה

על ידי בשמת_א* » 06 מרץ 2004, 20:07

כמעט כל המחלות שבהן האם חולה אינם אינדיקציה להפסקת ההנקה
יתר על כן: האם מייצרת נוגדנים למחלה שעוברים לתינוק וכך מגינים עליו, כך שעוד יותר כדאי להניק בזמן מחלה.

הנקה בזמן מחלה

על ידי אביב_חדש* » 06 מרץ 2004, 19:40

הנקה בזמן מחלה יכולה להיות לעתים קשה, אבל יש גילאים (של התינוק) שניתן לנצל את נדל"ניותו של התינוק להבראה. אפשר להיכנס יחד למיטה ולהניק ולהניק ולהניק ולישון יחד ושוב להניק. מביאים למיטה את החיתולים, את המשחות, את הבגדים להחלפה, שקית אשפה, מים, נשנושים ופשוט מבריאים יחד.
כשהתינוק פעיל יותר, או פחות תינוק, אלא פעוט, הקושי גדל. הוא רוצה לזחול וצריך לרדוף אחריו ולראות שאין סכנות בסביבה, או פשוט לארגן את הבית ככה ששום דבר לא יהיה מסוכן לו. אפשר לסגור חדר אחד, להיכנס לשם עם צעצועים והאמא יכולה לנמנם על השטיח או רק לנוח.
כמעט כל המחלות שבהן האם חולה אינם אינדיקציה להפסקת ההנקה.

הנקה בזמן מחלה

על ידי סיגלית* » 06 מרץ 2004, 18:56

חליתי בשפעת כאשר בני היה בן 5 חודשים, הרופא אמר להמשיך להניק.

הנקה בזמן מחלה

על ידי ג'ינ_ג'ית* » 06 מרץ 2004, 17:23

נדמה לי שזה עדיין אפשרי לחזור להניק. אולי לפחות תנסי לשאוב ולתת לה דרך הבקבוק. עובדה שאת החלב שלך היא אהבה, אולי סתם יותר נח לה עם הבקבוק. ואח"כ תוכלי בהדרגה לחזור להניק.

הנקה בזמן מחלה

על ידי תמר* » 06 מרץ 2004, 15:33

תניקו אל תעשו טעות שלי .אני אימא לבת 6 חודשים. הנקתי חודשיים עד שחליתי בשפעת .דאגתי לא להדביק ונתתי יומיים בקבוק.אחרי זה היא סירבה לינוק.ואני נורא מיצתערת על כך אני מרגיעה את עצמי שפעם הבאה אני אדעה היטב להניק ולא לטעות.אז תניקו זה קירבה הכי גדולה בין תינוק לאימא.

הנקה בזמן מחלה

על ידי מאיה_ת* » 05 אוקטובר 2003, 19:09

למי יש מידע על הנקה לפני ואחרי ניתוח עם הרדמה מלאה/חלקית? האם פשוט להמשיך להניק אחרי הניתוח, או שיש צורך לשאוב ולשפוך אחרי הניתוח וכמה זמן?

הנקה בזמן מחלה

על ידי יעל_כ* » 08 מאי 2003, 00:25

הנקה בזמן מחלה

על ידי אמא_חולה* » 17 אוקטובר 2002, 15:09

:-)

הנקה בזמן מחלה

על ידי גילה* » 16 אוקטובר 2002, 18:12

את לא צריכה להתנצל.
תהיי בריאה!

הנקה בזמן מחלה

על ידי אמא_חולה* » 16 אוקטובר 2002, 17:25

תודה. בכל זאת בגלל חום גבוה במיוחד (40.3) לקחתי אקמול. עכשיו החום נמוך יותר (38.5) ואני לא מתערבת...

הנקה בזמן מחלה

על ידי גילה* » 14 אוקטובר 2002, 22:16

מותר אקמול ומותר אדקס וחבריו.
אבל הפתרון של ורד עדיף בעיני. "להזיע את המחלה החוצה".

הנקה בזמן מחלה

על ידי ורד_לב* » 14 אוקטובר 2002, 20:14

לפני כשבועיים הרגשתי חולשה ולא ממש הבנתי עד הערב שאני כנראה חולה. עלה לי החום והראש, בהתאצה, התחיל לדפוק. מאחר ואני מניקה והאמת שגם בלי קשר לזה לא עלה בדעתי להוריד את החום באיזשהו אמצעי חיצוני- תרופתי.
הפתרון שלי היה להתלבש חם חם, להכנס למיטה ולהתכסות היטב, להקפיד לשתות הרבה ולתת הרבה שתן, אין צורך במזון, אלא אם כן יש רעב ואז כדאי דברים קלים בלבד ולהמתין. להמתין עד שהחום עולה לו ועולה לו עד שעוברים איזשהו pick ומתחילים להזיע, כלומר הגוף עושה את העבודה תו"כ תמיכה.
זה עובד נפלא וגם נותן (לפחות לי) הרגשה טובה ומנקה!!!
תהיי בריאה

הנקה בזמן מחלה

על ידי אמא_חולה* » 14 אוקטובר 2002, 19:54

אולי מישהו יודע - איזו תרופה להורדת חום לא פוגעת בתינוק היונק ?

הנקה בזמן מחלה

על ידי גילה* » 04 פברואר 2002, 10:23

להניק, להניק, להניק. כשמצוננים, רוצים להרטיב את הגרון - כי הוא מתיבש, כי לא נושמים מהאף, לכן תדירות ההנקה גבוהה (קצת כמו כוס תה). מצד שני, היניקה קשה, כי האף סתום, אז הן קצרות בד"כ.

את יכולה לטפטף (או להשפריץ) מעט חלב (שלך) לאף סתום. תוכ כמה דקות האף נפתח, וקל יותר לינוק.

הנקה בזמן מחלה

על ידי דוריס* » 03 פברואר 2002, 21:22

תודה לכולן על התשובות, אולם היום השפעת שלי בעיצומה מלווה בשיעול, צרידות קשה, וכאבים חזקים בגרוני.
לביתי היה היום יום מוזר וקשה היא בכתה המון במהלך היום כמעט בכל תנוחה, ישנה מעט ינקה מעט אולם מספר רב של פעמיים וגם בזמן הנקה בכתה לדעתי היא נדבקה ממני ואולי גם היא סובלת מכאבי גרון במה אני יכולה להקל עליה ? אשמח לקבל תשובות

הנקה בזמן מחלה

על ידי אם_פי_3* » 03 פברואר 2002, 08:25

יותר מזה, אני חושבת, שכדאי גם להמשיך לדבר ולחבק תינוק, גם כאשר את חולה (למעט מצבים של מחלות קשות במיוחד, או כשלך קשה לעשות את זה בגלל המחלה) - אני מאמינה שהעדר מגע ותקשורת פוגעים בתינוק, כולל במערכת החיסונית שלו, יותר מאשר חיידקים או נגיפים מצויים. את העברת החיידקים/נגיפים, לא ניתן למנוע וסביר להניח שכבר קרתה (אם כי לא בהכרח התינוקת תדבק, והנקה בהחלט יכולה לסייע במניעה), אז חבל "להעניש" את התינוקת...

הנקה בזמן מחלה

על ידי גילה* » 03 פברואר 2002, 07:39

להניק, להניק, להניק. ולנוח. ולשתות הרבה.
תהיי בריאה!

הנקה בזמן מחלה

על ידי רותי* » 02 פברואר 2002, 22:59

מצטרפת לעדי. תניקי.
אפשר לגרגר גם מי מלח (כפית מלח על כוס מים פושרים).

הנקה בזמן מחלה

על ידי עדי_יותם* » 02 פברואר 2002, 22:52

שתי, נוחי, ותמשיכי להיניק. ההדבקה, אם התרחשה (ומאוד ייתכן שלא), הכי צפויה להתרחש עוד לפני שמופיעים הסימפטומים. בינתיים את מייצרת נוגדנים ומעבירה אותם בחלב.

הנקה בזמן מחלה

על ידי דוריס* » 02 פברואר 2002, 20:58

אני חולה יש לי דלקת בגרון, קצת שיעול, ומעט חום אולם אני עדיין מניקה, ומשתדלת לדבר עם ביתי מעט מאוד, לא הלכתי לרופא ואני מטפלת בפרופוליס וגרגור ע"י לימון, רציתי לדעת האם אני אמורה להניק ולא להדביק את בתי או שכדאי לי לשאוב חלב ולתת לבן זוגי להאכיל את ביתי מה כדאי והכי בריא לביתי?!
אשמח לקבל תשובות.

הנקה בזמן מחלה

על ידי אנונימי » 02 פברואר 2002, 20:58

ראו גם: מדור הנקה.

חזרה למעלה