חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

שליחת תגובה

כאשר הכלי לא מכוון, כאשר צליליו צורמים, האוזן איננה פנויה אל הניגון.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי פלוני_אלמונית* » 21 נובמבר 2017, 09:58

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

וואו,
סתם נכנסתי הבוקר לאתר אחרי שלא הייתי פה שנים!
אפילו לא כותבת פה בניק שלי מאי אז כי אני לא בטוחה שאני זוכרת אותו.
ככ מסקרן ומעניין לי לשמוע על הדרך שלכם, גם לי יש אחד על הספקטרום ואני זוכרת כשעוד לא היה ברור אצלנו מי מה מו , הייתי קוראת אותך.
שלי היום בן 10
אנחנו אנשים סטנדרטיים והוא בכיתת תקשורת,
לפעמים מתבאסת מעצמי שלא הייתי בעלת אומץ ויצירתיות כמוך.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 20 נובמבר 2017, 06:08

התקפי הזעם שינו צורה ופנים ולכן אני לא יכולה להגיד שהם נהיו "קלים" יותר.
הם פשוט נהיו שונים. אינטנסיביים, אבל בשכבה אחרת.

מאוד דומה להורות באופן כללי - ככל שהילדים קטנים, נפח גדול מההורות מופנה לדברים טכניים,
טיפול, הרמה, החלפה, הכנה ועוד ועוד.

ככל שהילדים גדלים, ההזנה ההורית לא פוסקת, אך במקביל אליה, נוצר מן דיאלוג בין נפש ההורה לנפשו של כל ילד וילד
והאתגרים, מלבד הקיומיים, הופכים להיות פילוסופיים יותר.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 20 נובמבר 2017, 06:05

ה"למרות זאת" הזה ממש עיצבן אותי. ממש משדר התנשאות ועוד כל מיני דברים מעצבנים, וזה בלי כל הסיטואציה שאכן מזכירה גן חיות.

כן, כן. נכנסתי בהם, אל דאגה. בלשון חריפה ובדברים קשים כגידים, אמרתי את הדברים והעמדתי אותם על התנשאותם ודורסנותם.
לצערי הרב, ככה אנשים מתייחסים לשונה מהם, במקום להבין, שהוא שונה - כמו כולם.
הוא משמש אותם לפאר את מעשיהם הנפלאים בעיני עצמם, את אישיותם ויופיים "הפנימי".

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 20 נובמבר 2017, 06:01

עדיין לא בטוחה שהבנתי: את מתכוונת לסתירה שנוצרת, כשהילד אמור ליחצן את האוטיזם שלו?
גם וגם ועוד. הוא מבין שהוא שונה. במקביל, הוא מבין שהשונות שלו מרתיעה ולכן הוא בקונפליקט
בין קבלת ואהבת עצמו על השונות שלו (שמסבה לו הנאה רבה, יש לציין) ובין הצורך בהכרה וקבלה חברתית (אוטיזם ופרדוקסו?)

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי אישה_במסע* » 19 נובמבר 2017, 19:24

ואיך הם, הילדים הנחמדים, מקבלים אותו למרות זאת.
|אוף|

ה"למרות זאת" הזה ממש עיצבן אותי. ממש משדר התנשאות ועוד כל מיני דברים מעצבנים, וזה בלי כל הסיטואציה שאכן מזכירה גן חיות.

((-))

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי תפילה_לאם » 19 נובמבר 2017, 19:03

יקירתי, חוזרת וכותבת:
וואי, איך בא לי שתחזרי לכתוב!

<או שאולי אני מתפרצת כאן לדלת פתוחה??? :-)>

התנגשות עם האוטיזם של עצמו
עדיין לא בטוחה שהבנתי: את מתכוונת לסתירה שנוצרת, כשהילד אמור ליחצן את האוטיזם שלו?

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 19 נובמבר 2017, 17:18

וואי, איך בא לי שתחזרי לכתוב!

כולנו יודעים שלא קל להיות אוטיסט. יש התקדמות מרחיקת לכת ככל שזה נוגע למודעות לאוטיזם.
ועדיין....
עדיין נרתעים ולא מבינים ו"אוטיסט" זו עדיין מילת גנאי.

יצאתי בקמפיין הסברה בבית הספר שלו, הדפסנו מידעון (באופן פרטי) ופלייר הסבר וחילקנו בבית ספרו.
השתלשלה מזה יוזמה ברוכה של בית הספר, שיצאה קצת עקום (חבל שלא התייעצו). הם שלחו תלמידים מכתתו,
שעברו בכל כתה והסבירו על צביקי ועל התופעות המוזרות שלו ואיך הם, הילדים הנחמדים, מקבלים אותו למרות זאת.

מתחיל מגומגם, אבל גם משהו. רק טרחתי להבהיר, כעניין שבעובדה, שצביקי אינו קופיף שכלוא בגן החיות לתצוגה ואינו עלה תאנה של מישהו
ויש לשמור על פרטיותו כשהולכים לעשות הסברה.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי תפילה_לאם » 18 נובמבר 2017, 22:12

וואי, איך בא לי שתחזרי לכתוב!
יש מצב???

לצביקי יש התנגשות עם האוטיזם של עצמו
על זה למשל הייתי רוצה לקרוא עוד!

בכל מקרה, שבוע טוב וחודש טוב!
ויופי שהבלחת...
@} @} @}

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 16 נובמבר 2017, 23:11

והתגרשנו. אבא שלהם ואני. עברנו מסע לא פשוט. הילדים ואני.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 16 נובמבר 2017, 23:10

אנחנו רבי/חצי בחינוך ביתי, וכל השאר בביצפר, כשאני ברקע, די עושה לביצפר את המוות. מסכנים. אבל הם מכילים אותי סבבה.
יש מורות, שאומרות לי בהחבא, שהן כל כך מבינות אותי. שביצפר זה מקום לוחץ ומלחיץ ולא מתאים...

הילדים שלי במסגרות. אבל המסגרות... הן מהחינוך של הבית. מהחינוך הביתי. או איך כתבה פעם בשמת אבן זהר?
מקווה שאני מצטטת נכון מהספר. "אני משרד החינוך".

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 16 נובמבר 2017, 23:08

_תפילה לאם

כן!!!


לצביקי יש התנגשות עם האוטיזם של עצמו, אבל הוא כל כך מודע לשוני שלו..

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 16 נובמבר 2017, 09:52

_בוקר טוב
אני מתה עלייך
שבועיים שאני קוראת אותך בכל רגע פנוי
קראתי את הבלוג מההתחלה ועד הסוף
את כותבת מרתק
ויש לך תובנות שאני מאוד רוצה שישארו איתי
לחיים ולאמהות
התיאורים של החצר שלכם לקוחים מהאגדות, עושים לי חשק להתחיל להחיות את החצר המוזנחת שלנו שיושבת לי כמו אבן על הלב
אני מלאת הערכה כלפייך בהמון תחומים
אין לי מושג אם תראי בכלל את התגובה ואם את עוד כאן באתר אך היה חשוב לי להגיב.
הכי חשוב- מה שלומך היום??_

אני כאן ואנחנו בסדר. עדיין מהאגדות :)))) צביקי מדבר, יש לו ערוץ ביו טיוב, צביקי כוכב על :))

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 16 נובמבר 2017, 09:49

_כמה,כמה הייתי רוצה להתעדכן במה שקורה איתך, עם צביקי, עם כולם. קראתי הכל מהתחלה ועד הסוף-את פשוט מדהימה,מיוחדת,עמוקה.
מצחיקה כ"כ.אולי תראי את הדף במה חדש ותכנסי לעדכן?_


תודה רבה :) צביקי... הו, הו... צביקי המתוק, בעל המידות הטובות, הנעים. צביקי המורה שלי. צביקי יפה התאר, הנאה, היפה בעיני ובעיני רואיו.
איזה כיף לי, אני מאושרת... צביקי שלי.. כולם. כולם בסדר. כולם בסדר גמור. עברנו תלאות, ואנחנו בחיים. אנחנו בחיים ואנחנו אוהבים כל כך.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי פלוני_אלמונית* » 31 ינואר 2017, 20:23

כמה,כמה הייתי רוצה להתעדכן במה שקורה איתך, עם צביקי, עם כולם. קראתי הכל מהתחלה ועד הסוף-את פשוט מדהימה,מיוחדת,עמוקה.
מצחיקה כ"כ.אולי תראי את הדף במה חדש ותכנסי לעדכן?

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי הילה* » 05 מאי 2016, 13:01

בוקר טוב
אני מתה עלייך
שבועיים שאני קוראת אותך בכל רגע פנוי
קראתי את הבלוג מההתחלה ועד הסוף
את כותבת מרתק
ויש לך תובנות שאני מאוד רוצה שישארו איתי
לחיים ולאמהות
התיאורים של החצר שלכם לקוחים מהאגדות, עושים לי חשק להתחיל להחיות את החצר המוזנחת שלנו שיושבת לי כמו אבן על הלב
אני מלאת הערכה כלפייך בהמון תחומים
אין לי מושג אם תראי בכלל את התגובה ואם את עוד כאן באתר אך היה חשוב לי להגיב.
הכי חשוב- מה שלומך היום??

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בשמת_א* » 22 דצמבר 2014, 18:48

חג שמח (-:

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי מ_י* » 21 דצמבר 2014, 12:03

חג שמח!

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי תפוח_אדמה* » 21 דצמבר 2014, 08:23

בןקר טוב!

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי תפילה_לאם » 21 דצמבר 2014, 02:50

בוקר, זאת את?

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 20 דצמבר 2014, 21:58

בוקר טוב :-)

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי תפילה_לאם » 02 פברואר 2014, 00:33

למה כמובן ?
בגלל ההתנהלות בביה"ס? אבל הוא עדיין מסוגל לשתף מילולית יותר ממה שהיה בעבר?
|אוף| ((-))

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 01 פברואר 2014, 22:42

כמובן שחלה החמרה משמעותית בהתנהגות של צביקי
ממש ריגרסיה רצינית.. דברים שחשבנו שעברו לבלי שוב פתאום חזרו
איזה ייאוש

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי ב_עילום* » 10 ינואר 2014, 10:01

זולא החממה שלנו

באמת נשמע זולא הביצפר שלכם :-)


_בשבילי, היא אמרה, יש ספר אחד שנכתב שאני כפופה לחוקים שלו
וכל היתר גמיש_

מדהימה. אשריכם...

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 10 ינואר 2014, 06:54

יופי לגבי צביקי
<נשיקה>

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 10 ינואר 2014, 06:53

את רוצה לספר בעניין ההתנהלות עם צביקי בביה"ס?

כן, יותר מאוחר :-) הזמן שלי קצוב

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 10 ינואר 2014, 06:53

_אני מבינה שאת מתייסרת בשבילו, ורוצה להציע עוד נקודת מבט:
קרוב לוודאי שהארוע הטריד אותו ברובד כלשהו, גם כשהדיבור היה מצומצם יותר, ועכשיו יש לו ההזדמנות לעבד ולשתף._

אני מקווה שזה מסתכם במשהושהטריד אותו ולא משהו שהוא חווה

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 10 ינואר 2014, 06:52

נראה לי שכבר עדיף לנו לעבור לגור לידכם בשביל ביצפר כזה!
מאוד מפחיד אותי לחשוב על מסגרות אחרות
מנהלת בית הספר דיברה איתי לגבי אחד הילדים שנמצא בכתה האחרונה בבית הספר וצריך לעבור בשנה הבאה לבית ספר אחר
ואמרה לי: תשמעי, בשנה הבאה הוא עובר לבית ספר אחר, זולא החממה שלנו

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 10 ינואר 2014, 06:51

מעניין שאפילו שבית.הספר נשמע חלום של בית ספר, עדיין יש לזה השפעות.

נכון. מה שמשמח שזה לא בית ספר נוקשה שהולך לפי הספר
איך אמרה לי המנהלת?
יש מנהלים שהולכים לפי הספר בדיוק
בשבילי, היא אמרה, יש ספר אחד שנכתב שאני כפופה לחוקים שלו
וכל היתר גמיש

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 10 ינואר 2014, 06:48

צביקי מאוהב בילדה.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בשמת_א* » 09 ינואר 2014, 21:39

(())
יופי לגבי צביקי.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי תפילה_לאם » 08 ינואר 2014, 22:12

מערכת משלה - מערכת מאוד מאוד כיפית
זה בלשון המעטה!
נראה לי שכבר עדיף לנו לעבור לגור לידכם בשביל ביצפר כזה!

_לאחרונה הוא החל לספר ולחזור על איזשהו ארוע שהיה לו כנראה בעבר
משהו מטריד מאוד
אתמול הוא הוסיף פרטים_
אני מבינה שאת מתייסרת בשבילו, ורוצה להציע עוד נקודת מבט:
קרוב לוודאי שהארוע הטריד אותו ברובד כלשהו, גם כשהדיבור היה מצומצם יותר, ועכשיו יש לו ההזדמנות לעבד ולשתף.

את רוצה לספר בעניין ההתנהלות עם צביקי בביה"ס?

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי תפוח_אדמה* » 08 ינואר 2014, 17:18

בוקר טוב, אתם הלכים למפגשי חינוך ביתי?
מעניין שאפילו שבית.הספר נשמע חלום של בית ספר, עדיין יש לזה השפעות.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 08 ינואר 2014, 10:47

האם גילית הבדל בשמחת החיים? בעליצות? ומשהו בשקט הפנימי?

ב ר ו ר !

יש כאן ילד אחד שאולי לא השתנו אצלו ממש הדברים. להפך. אני חושבת שבית הספר עשה לו טוב.
מדי פעם הוא לוקח ימי חופש ונעים לו. אבל הוא ילד כזה שכנראה כן צריך שמישהו ינחה אותו ויגיד לו מה לעשות כל היום.

יתר הילדים - ההבדל ניכר בעליצות ובשמחת החיים - ודאי. בנכונות להיות חלק מהבית וזה כולל מטלות שהיו עושים קודם בשמחה וכבר לא..
ילדה אחת שמבקשת מצד אחד לחזור לחינוך ביתי כל הזמן ומצד שני אומרת שבלי בית ספר אין חברים ולכן קשה לה ההחלטה
היא נעדרה המון זמן מבית הספר ובזמן הזה היא חזרה להיות הילדה העולצת שהיתה, חזרה לתפקד כחלק אינטגרלי מהבית -
לשחק עם אחיה, לעזור באופן ספונטני, להיות חיובית, בקיצור..
לאחרונה היא חזרה לבית הספר והורכבה לה מערכת משלה - מערכת מאוד מאוד כיפית
כחלק מהמערכת היא שוחה בבריכה, מנגנת, מעבירה פעילויות לכתה על סמך בחירה שלה (יצירות בפימו, ניפוח בלונים ארוכים ויצירת צורות,
מעבירה הרצאות על דברים שהיא מתעניינת בהם <טבעונות, כדור הארץ ועוד>), יש לה שעורים קבועים בהם היא עוזרת למורה לאומנות בכל
מה שנוגע לתיחזוק בית הספר והכנת יצירות (למשל עכשיו הן מכינות איזו בובה ענקית מעיסת נייר לקישוט בבית הספר),
יש לה עוד שעות מחשבים משלה, יש לה 3 שעות פרטניות עם מורות מבית הספר ועוד 2 שעות פרטניות של מורה מתאמת
שאנחנו משלמים לה שתבוא מבחוץ להיות איתה. מורה, שאגב, חמישה מנכדיה היו במשך כמה שנים בחינוך ביתי :-)
יש לה עוד שעתיים בקבוצה קטנה עם עוד ארבע בנות עם אחד הרבנים שהוא דמות מצחיקה ונראה כי הוא מבין לנפש התלמידים
(קופץ איתם בחבל בהפסקות, נותן להם הפסקה באמצע שיעורים שלו - שיתרעננו, עושה להם "בו!" מאחורי הדלת,
משחק איתם חמש אבנים.. כאלה..), אז היא בקבוצה איתו שבה הם לומדים נ"ך בצורת סיפורים ואומנות -
מציירים את הדמויות באופן חופשי, צובעים וכאלה.. יש עוד אבל רגע הילדים פה זקוקים לי.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 08 ינואר 2014, 10:38

אני משנה רגע נושא
חלה תפנית
סיפרתי כבר שצביקי התחיל לדבר?
הוא מדבר כמעט כמו ילד רגיל.. ממש כמעט
חסר לו עוד אוצר מילים, יש לו ענייני שליפה,
הוא עדיין מדבר כמו נואם והוא לא יודע לנהל שיחה מורכבת
אבל מאז שהתחיל לדבר הוא לא מפסיק
והוא מדבר המון
לאחרונה הוא החל לספר ולחזור על איזשהו ארוע שהיה לו כנראה בעבר
משהו מטריד מאוד
אתמול הוא הוסיף פרטים
הוא לא ישן בלילה
הוא בכה מעומק הלב ולא בגלל התקף זעם כי משהו לא הלך כפי שהוא ציפה
אני אפילו לא יודעת איך להתחיל לכתוב את זה כי הפסקתי לכתוב בבלוג הזה לתקופה ממושכת וחסרים המון
פרטים שעליי להשלים
היום, אחרי המון זמן שלא בכיתי, חזרתי לבכות שוב, את אותו בכי של כאב עמוק, שבר ותסכול.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי קוראת_מחדש* » 07 ינואר 2014, 14:11

לא קראתי פה הרבה זמן....
מקווה שזה בסדר להתפרץ כך

אני מבינה לגמריי את המקום המעורבב הזה...
אני זוכרת שהחזרתי את הילדים למסגרות (לגן) ורציתי להאמין שאני עדיין בחינוך ביתי אך מהשעה 13:00...
וזה לא כך: כמו שכתבת -
כאילו לקח להם איזה שבוע של העדרות ממושכת להתיישב בתוך עצמם שוב ואז להיות מי שאני מכירה שהם..

ועוד דבר,
_מה עוד גיליתי? שילדים שהולכים לבית ספר הם לא ילדים של חינוך ביתי. יש הבדל משמעותי בנינוחות,
בפתיחות, באופן המחשבה והלמידה. הבדל שהוא באמת שמיים וארץ._
האם גילית הבדל בשמחת החיים? בעליצות? ומשהו בשקט הפנימי?

מעריכה את הרגישות שלך לרצון שלהם ללכת לבית-ספר על אף דיס-ההרמוניה עם השקפותייך...
לא יודעת כיצד אנהג אם (או כש?) אגיע לשם?

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 06 ינואר 2014, 20:21

כשהוא החליט שהוא נשאר בבית, ישר אני מרגישה שיש לי יותר מרווח נשימה, לא חייבת לעמוד בזמנים כלשהם (לא עם הכנת הכריכים בבוקר ולא עם ההתארגנות על ארוחת הצהריים וכו' וכו')

בדיוק ככה אני מרגישה.


כמה ילדים יש בסך הכל? יש כאלה בגיל בית ספר שבכל זאת החליטו להישאר בבית?

יש ויש, מעדיפה לתת כמה שפחות פרטים קונקרטיים :-)



ושיישארו לו כמה דקות לשחק לפני היציאה.

יש להם כמה דקות שהם צריכים. אני לא בלחץ להביא אותם בזמן. זה גם ככה מצב מלחיץ כשיש כמה,
שביניהם צביקי, שצריכים לצאת וצריך להכין להם כריכים וכו'.

מי שאוהב להגיע בזמן (שזה השליש שהתעורר ועומד דרוך ומוכן כבר משש בבוקר), דואג להתעורר לבד
ולהיות מוכן בזמן.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי תמרוש_רוש » 06 ינואר 2014, 13:19

שני שליש מהילדים שהתחילו לבקר בבית הספר ישנים כרגע ואני לא מעירה ילדים ישנים.
שווה לדבר אתם על זה.
גם אני שונאת להעיר ילדים ישנים, אבל גיליתי שהבן שלי מעדיף שאעיר אותו מוקדם בבוקר, מאשר שהוא יצטרך לנהל את שגרת הבוקר שלו בלחץ זמן.
הוא אוהב לאכול בנחת, ולהתלבש בנחת, ושיישארו לו כמה דקות לשחק לפני היציאה.
אפשר לתת לילדים בחירה, לתת להם להתנסות בשינה מאוחרת ובהערה יזומה, ולשאול מה הם מעדיפים ומה ירגיש להם טוב יותר.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי אביבה123* » 06 ינואר 2014, 11:36

שני שליש מהילדים

כמה ילדים יש בסך הכל? יש כאלה בגיל בית ספר שבכל זאת החליטו להישאר בבית?

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי רסיסים_של_אור* » 06 ינואר 2014, 07:27

אצלנו רק אחד הולך לבית ספר וזה ממש ממש השפיע על הבית והנה ביום כמו היום, כשהוא החליט שהוא נשאר בבית, ישר אני מרגישה שיש לי יותר מרווח נשימה, לא חייבת לעמוד בזמנים כלשהם (לא עם הכנת הכריכים בבוקר ולא עם ההתארגנות על ארוחת הצהריים וכו' וכו') {@

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 06 ינואר 2014, 07:16

הכנת ילדים לבית הספר בבוקר היא כמו מבצע צבאי.
תארו לכם שיש אנשים שעושים את זה מדי יום כמבצע צבאי שכזה.
השעה 07:13.
שני שליש מהילדים שהתחילו לבקר בבית הספר ישנים כרגע ואני לא מעירה ילדים ישנים.
חלק מהילידים כאן נשארו בחינוך ביתי, כך שיש פה דרישות שונות בשעות הבוקר.
יש מה שנקרא "פיזור", שזה בעצם סוף המבצע.
אני בכלל צריך להתפנות עכשיו, אז תסלחו לי.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 05 ינואר 2014, 22:48

לא סיפרת. מדוע שלחתם ומה גילית?
\
מה גיליתי?
גילתי שמערכת החינוך זו מערכת באמת ועל אמת בינונית ומטה. מתוקף היותה מערכת כל כך מסואבת היא לא יכולה להיות איכותית.
יכולים להיות שם אנשים באמת טובים, אבל המערכת בנויה באופן כזה שמשאירה אותם ואת התלמידים במקום בינוני מאוד.
ההתנהלות תקועה. אני יודעת שזה כמו להגיד דבר והיפוכו: התנהלות ומצד שני תקועה, אבל ככה זה.
הם לא מתייחסים לדינמיות של הילדים. הם מתייחסים למערכת החוקים והכללים והמחוייבויות שיש להם כלפי משרד החינוך
והילדים הם האחרונים וכמובן שהאבסורד הוא שמערכת החינוך היא לכאורה בשביל הילדים.

מה עוד גיליתי? שילדים שהולכים לבית ספר הם לא ילדים של חינוך ביתי. יש הבדל משמעותי בנינוחות,
בפתיחות, באופן המחשבה והלמידה. הבדל שהוא באמת שמיים וארץ.

בוא נגיד ככה: כשהיתה העדרות רציפה ממושכת ממערכת החינוך לאחרונה נשמתי לרווחה אחרי זמן ואמרתי:
איזה כיף, חזרו לי הילדים שאני מכירה.. כאילו לקח להם איזה שבוע של העדרות ממושכת להתיישב בתוך עצמם שוב ואז להיות מי שאני מכירה שהם..

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 05 ינואר 2014, 22:43

למה?

מפני שהם רצו. הם השתוקקו לחברה.
גם היום הם אומרים: בית ספר זה משעמם, זה לא כיף, אבל ככה מכירים ילדים ומבלים עם ילדים.
זה כבר היה מכמיר לב לחזות בהשתוקקות ובייאוש. לא שבית ספר זו ערבות לחברות טובה ועמוקה,
אבל עצם החיכוך עם ילדים אחרים מרגיע אותם (ולעתים מעצבן אותם, אם להודות על האמת).
מצד אחד הם מאוד מתגעגעים לחינוך ביתי ומדברים על זה ואף נעדרים לא מעט ממערכת החינוך,
מצד שני, לאחר העדרות ממושכת של חלקם (שנפרשה על פני שלושה שובועות-חודש פחות או יותר,
כל אחד משהו אחר) עקב התשוקה לחזור ולהיות בבית, הם שוב חזרו לאותה מסקנה שקשה לא להיות בבית ספר
בגלל העניין החברתי. זה לא שהם רכשו חברים שבאים אליהם אחרי בית הספר גם כשהם לא הולכים לבית הספר.
העדר הולך לבית ספר והעדר לא מסוגל לשחק ולהמשיך את היום בתום בית הספר עם ילדים אחרים שאינם נמצאים איתו במערכת החינוך
(למעט יוצאים מן הכלל שכנראה לא נמצאים באזור שלנו). ככה זה וזהו.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי תפוח_אדמה* » 05 ינואר 2014, 20:44

לא סיפרת. מדוע שלחתם ומה גילית?

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי אביבה123* » 05 ינואר 2014, 19:21

למה?

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 05 ינואר 2014, 19:13

כבר סיפרתי לכן שחלק מהילידים מבקרים בבית ספר?
כל מה שידעתי על מערכת החינוך בתיאוריה - התברר כנכון ויותר.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 05 ינואר 2014, 19:11

הי בוקר. אני מהעוקבות

תודה רבה, עילום :-) כיף לי לקבל את האיתות הזה ממך :-):-)

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 05 ינואר 2014, 19:10

מכירות את זה שהבית נמצא בטרום-בלגן? זה לא בדיוק בלגן, אבל את רואה את זה מתחיל ואת נוטה להיות סלחנית (וזו האשליה),
כלפי אותם סימני טרום-בלגן שהופכים במהירה לבלגן לא נורמלי.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי ב_עילום* » 05 ינואר 2014, 14:15

הי בוקר. אני מהעוקבות (())

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 05 ינואר 2014, 02:11

_ואם גם אדי שתן העולים מ מצעי ושמיכות חורף יועילו בטובם להתפוגג - מה עוד אפשר יהיה לבקש?
שיהיה שבוע טוב מאוד!_

אוהו! :-) שבוע מצוין!

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי תפילה_לאם » 05 ינואר 2014, 00:01

"שמיכת ההווה, לא רק שתעטוף את פחדיך, אלא שבהציצך אל מתחת לשמיכה את עשויה לגלות שהם פשוט התפוגגו".
ואם גם אדי שתן העולים מ מצעי ושמיכות חורף יועילו בטובם להתפוגג - מה עוד אפשר יהיה לבקש? :-)

שיהיה שבוע טוב מאוד!

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 04 ינואר 2014, 22:10

שבוע טוב :-)

איזה כיף לפתוח ולראות את כל הפידבקים אחרי שבת.
אני במצב רוח מרומם וקיטשי, עמכן הסליחה. אתן עוטפות אותי ברחמים (טוב, הזהרתי מראש שאני בקיטש. מרשה לכן לצחוק עליי).

נכון לשעות האחרונות אני בכזה מצב רוח ולא ברור לי ממה הוא נגרם :-)
לא עשיתי שום דבר חריג. אני מתבוננת על הבית בעיניים כלות לאחר שכל בני הבית (בואו נדייק: כל מי שעושה כאן בלגן) נרדמו
ואני אמורה להיות בייאוש: איזה בלגן! שוב העבודה הסיזיפית הזו ובמיוחד אחרי שבת. אני מונה במהירות את כל מה שעליי לעשות
על מנת לתת תחושה של סדר: לאסוף בגדים מטיילים, צעצועים סוררים, גדמי פירות ומזון זרוקים, דרוכים ומעוכים,
איסוף כריות למקומן בספות, טושים פזורים, ניירות, דפים וקרטונים חלקם קרועים ומפוזרים בכל מקום, שלא לדבר על המטבח
שנשאר מיותם לאחר ארוחת הערב, על כמויות הכביסה האדירות והבלתי נגמרות, במיוחד לאחר שאי אילו ילדים חביבים החליפו את האסלה
כאופציה למתן שתן במיטה שלהם וכידוע, מצעי ושמיכות חורף מאתגרים יותר מבחינת כביסה.

לכאורה הייתי אמורה להיות מיואשת ולא להתיישב אל מול המחשב ולהכנס לבלוג הנטוש שלי, אלא להסתער על העבודה במלוא המרץ.

אבל לא. אני כאן ואני בהיי וכל מילים ומשפטים שבמצב הרגיל נשמעים לי כמו ממבו-ג'מבו כרגע רק מכניסים בי יותר אדרנלין ואהבה.
הנה קטע מטורף. בעודי כותבת על מילים ומשפטי ממבו-ג'מבו-ניו-אייג'יות שברגיל יכולים לאמלל אותי אני קוראת את המרגיעון:
"שמיכת ההווה, לא רק שתעטוף את פחדיך, אלא שבהציצך אל מתחת לשמיכה את עשויה לגלות שהם פשוט התפוגגו".

זה יהיה מטורף אם אספר לכן שבניסיונותיי להבין מאיפה צץ לי מצב הרוח הזה בשעות האחרונות, בעודי מניקה לפני כשעה את שמעון הצדיק,
הרך, הענוג, התמים, החסוד והמנומנם, חשבתי לעצמי: אני חושבת שפשוט הפסקתי לפחד.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי אביבה123* » 04 ינואר 2014, 19:18

  • מתה על השיחות האלה, של הורים שמשוכנעים
שכשהם מדברים על "גבולות" ואומרים את זה שוב ושוב הם הורים טובים יותר ומרגישים שהם מעצימים
את עצמם לעומת הורים אחרים*

אוי ניסחת את זה כל כך טוב :-)

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי תפוח_אדמה* » 03 ינואר 2014, 15:29

גם אני תהיתי אם לא עדיף כבר לעבור. יש ישובים ידידותיים בהרבה.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי תפילה_לאם » 03 ינואר 2014, 01:13

עכשיו נשאר לבוקר להחליט אם היא באה לגור לידך או לידי. :-)

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בשמת_א* » 03 ינואר 2014, 01:06

כתבנו יחד...

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בשמת_א* » 03 ינואר 2014, 01:06

((-))
תגידי, לא אפשרי לכם לעבור דירה ולהתפטר מהיישוב המגעיל הזה?

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי תפילה_לאם » 03 ינואר 2014, 01:02

לעבור לגור במקום אחר זאת אופציה שבאה בחשבון?

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 02 ינואר 2014, 22:43

וברקע היו קשיים אדירים מאוד עם צביקי וכמו בדומינו, גם עם יתר הילדים,
גם בזוגיות, גם כספית, גם בריאותית..הקשיים נערמו ונערמו ועדיין חלקם בערימה גבוהה.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 02 ינואר 2014, 22:42

"זו משפחה שחיה בסגנון טבעי, הם לא שולחים את הילדים לביצפר, הם מורידים מערך היישוב, הבן שלה מדבר לעצים"

נו, לך תחיה לך חיים בשקט במדינה..גם חינוך ביתי, גם ילד אוטיסט, גם קצב ילודה של דוסים..
זה טו מאצ' בשביל אנשים מרושעים.
אנטרטיימנט, רבותיי! סיפקנו לכם וואחד אנטרטיימנט.

כל הזמן שאלתי את עצמי: איפה המצלמה? זו מצלמה נסתרת, נכון? עוד שניה כולם יצאו מהמחבוא שלהם וזה ייגמר.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 02 ינואר 2014, 22:39

זו בעיה שאנשים חושבים שחינוך ביתי הוא הזנחה.
יש כאן מישהו ביישוב שחושב ומצהיר שחינוך ביתי הוא פשע בגינו צריכים ההורים לשבת בכלא.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 02 ינואר 2014, 22:34

המקום בו אני מתגוררת הוא קטן וכמו רוב המקומות הקטנים - יש בו רכילות.
המבדיל את המקום בו אני גרה למקומות אחרים בהם יש רכילות,
שבמקומות אחרים אנשים מרכלים עליך בגינת השעשועים האם בנית בחריגות בניה וכמה,
איזה מן הורה אתה והאם אתה "מציב גבולות" (מתה על השיחות האלה, של הורים שמשוכנעים
שכשהם מדברים על "גבולות" ואומרים את זה שוב ושוב הם הורים טובים יותר ומרגישים שהם מעצימים
את עצמם לעומת הורים אחרים), האם הילדים של השכן מסורקים אם לא וכמה כסף יש להם ואיך הזוגיות שלהם
ועוד כיד הדימיון.
אז פה השיחות הן גם כאלה בליווי: "חייבים לדווח לרווחה" ו"זו משפחה של רווחה" פלוס
כמה אקטיביסטים שמוכרחים לעשות את זה בפועל.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 02 ינואר 2014, 22:29

תפילה לאם :-) נעמת לי מאוד גם כן :-)
אני לא מבינה איך אני נשמעת חזקה וממוקדת..
יש כאן עוד משפחה איתנו ביישוב שחלק מהאנשים שהתעללו בנו באמצעות משרד הרווחה,
עשו את זה גם למשפחה הזו. אמנם יותר בקטן מאשר לנו, אבל משרד רווחה זה משרד רווחה.
מספיק להקיש בגוגל משרד רווחה או פקידת סעד כדי להבין שצדק, הגינות, יושרה או רווחה זה לא.
אז אם המשפחה הזו שעברה איתי את תהליך ההתעללות שעברנו, אמרה לי כל הזמן:
את לוחמת, את היית ממוקדת, את הלכת על מלחמה כוללת ובירור, היה לך אומץ לצאת החוצה ולא לפחד..

העניין שזה לא מה שהרגשתי בכלל. ניסיתי כמה פעמים להסביר לה שאני חלשה, שאני ממוטטת,
שפיזית נהייתי חולה מאוד ונזקקתי לטיפולים, שהרגשתי שאני עוד שניה מוסרת את נשמתי לבורא,
שהייתי עלה נידף ברוח והיא כל הזמן חוזרת ואומרת לי עד היום: "אני לא חזקה כמוך.

אני לא יודעת מה עושה בן אדם לחזק. אני לא חושבת שאני חזקה. אני פשוט פועלת. כמו חיה, אפשר להגיד.

בפנים הרגשתי כמו ערימה של זכוכיות שבורות לרסיסים.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי תפילה_לאם » 02 ינואר 2014, 22:23

אני שמחה שאת מוצאת את הזמן וגם איזו מידה של כוח לכתוב כאן.
נהניתי לשוחח אתך. את כותבת ומתארת כמה שאת מבולבלת ופגועה, אבל הרושם שלי משיחתנו היה שעם זאת את ממוקדת וחזקה מאוד (וגם הייתה בך די פניות להאזין לחלק ממה שאני רציתי לשתף בו, ונעמה לי מאוד האוזן הקשבת הזאת).
שתהיה לכם שבת שלום ושתצליחו לארגן את המחשבות ולהתמודד בעז"ה בדרך הנכונה ביותר עם מה שעובר עליכם.

<נעלם לי הקישור לאייקונים. כאן אמור לבוא חיבוק!>

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 02 ינואר 2014, 22:23

אני כל הזמן מנסה לחזור אחורה והאחורה הזה היה יחסית לא מזמן ואפילו עוד נשארו ממנו כמה דברים ובכל זאת -
הוא נראה לי כמו משהו רחוק וקשה מאוד. טעון ומאיים שאני לא יודעת איך הייתי בתוכו. איך הייתי שם?
איך נשארתי בחיים?

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 02 ינואר 2014, 22:21

צביקי המתוק מדבש, הממתק, האוצר החכם והמקסים מדבר ופועל ועושה המון דברים משמעותיים בעולם.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 02 ינואר 2014, 22:20

אולי אתחיל עם דברים טובים, שירגיעו אותי קצת.
צביקי.
צביקי זה משהו טוב מאוד להתחיל איתו.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 02 ינואר 2014, 22:19

אני כל כך רוצה לכתוב על מה שעברנו, אבל זה כמו פצע שעוד לא הגליד
והוא שחור ומאיים וקליפת הגלד הקשה שהתהוותה עליו עוד נראית לי פריכה מדי.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 02 ינואר 2014, 22:17

אני לא יודעת מאיפה להתחיל. תקופה שבה הייתי רדופה -
רדופת פחדים, מחשבות, חלומות וחרדות ורדופה על ידי אנשים רעים ומשרד הרווחה.
סירסו לי את ההורות, את החופש ואת הנשמה.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 02 ינואר 2014, 22:01

עברנו תקופה אימתנית. אימתנית מאוד מאוד, עם קומץ אנשים שהתעללו בנו באמצעות גורמי הממשל.
מה המניע? אנחנו עדיין שואלים את עצמנו. ברור שהמניע נטול היגיון, שכן, מדובר בדיעות קדומות על אוטיזם.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 02 ינואר 2014, 22:00

יש אנשים רעים בעולם. יש אנשים רעים מאוד. ה' ירחם, איזה אנשים רעים יש בעולם.
ברור לי שהם יתנו את הדין, למעלה בשמיים. אבל למי יש כוח לחכות לזה?!

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 02 ינואר 2014, 21:56

"הכניסיני תחת כנפך והיי לי אם ואחות"

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי אהבת_עולם* » 31 דצמבר 2013, 20:54

מזמן לא כתבת. אשמח לקרוא אותך...

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בשמת_א* » 30 דצמבר 2013, 22:40

מרשות, מרשות...
((-))

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי תפילה_לאם » 30 דצמבר 2013, 07:05

הרשו לי
מרשות, מרשות...

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 30 דצמבר 2013, 01:02

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הרשו לי לנשוף לאט לאט ובתסכול: אוף.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי דגנית_ב* » 28 אוגוסט 2013, 11:25

יחס מחריד קיבלת בועדה. פשוט מחריד. בורות והתעמרות.
ועדות ההשמה והשילוב מתוארות הרבה פעמים על ידי החברים בהן כמקום שבו ההורים קובעים וטובת הילד מעל הכל.
אנחנו פגשנו באנשים המשוכנעים שהם לטובתנו, בנחמדות ורגישות ורצון אמיתי לתת. מאידך, רצון יותר קטן לעשות משהו שונה.
יותר עריצות הנאורה מאשר לעשות הכל הכל הכל כדי לא לתת לנו מה שמגיע לנו
בפועל, מנסיוני ומעדויות בקבוצות הורים, מימוש זכאויות בבט"ל (קצבת נכות), משרד הרווחה/האגף לאוטיסט (חונך למשל), משרד החינוך (השמה, הסעות), מתי"א (שיבוץ) משול להליכה בארץ לא נודעת בדרך חתחתים אל בור ללא תחתית (-; אבל הם עוזרים. לנו בכל אופן עזרו לא מעט.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי לי_אורה* » 27 אוגוסט 2013, 23:46

אנשי המערכת הם אנשים בדיוק כמונו
בוודאי. וגם ביניהם יש טובים יותר ופחות. העניין הוא שיש להם/ן בוס ואג'נדה, והאזרחים אינם תמיד בראש מעייניהם... לדוגמה: רופאים בוועדות רפואיות של הביטוח הלאומי מקבלים משכורת מהביטוח הלאומי. הן עובדים עבור הביטוח הלאומי, לא עבור האנשים שהם בודקים. אם לא ינהגו לפי מה שהבוס רוצה - הם יפוטרו. צריך להוסיף?

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי רסיסים_של_אור* » 27 אוגוסט 2013, 17:58

בדיוק היום, בתכנית הרדיו "המילה האחרונה" בקשו מהמאזינים לנזח הלכות אמון במערכת... אחד המאזינים הציע שכולנו נזוכר שאנשי המערכת הם אנשים בדיוק כמונו ועוד יותר יעזור אם אנשי המערכת יזכרו שאנחנו, האנשים שמולם, אנשים בדיוק כמוהם... .הלוואי אמן {@

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי לי_אורה* » 27 אוגוסט 2013, 16:27

מהרבה נתונים וסיפורים אישיים ששמעתי ושקראתי במהלך הרבה שנים אפשר להסיק שיש אג'נדה ברורה לכל הגופים שאמורים לתת לנו שירותים שונים בתוקף היותנו אזרחיות/ים שמשלמות/ים מיסים לאורך שנים רבות: לא לתת לנו את מה שמגיע לנו... לעשות הכל הכל הכל כדי לא לתת לנו מה שמגיע לנו. וזה נכון לגבי גופים כמו הביטוח הלאומי, שירותי הבריאות, ועדות רפואיות שונות ועוד ועוד. זה נכון גם כשזה נוגע לפנסיות וכו' וכו'.

אם מבינים זאת, אפשר לנסות (לפחות לנסות) לא לקחת באופן אישי שום דבר שנאמר במקומות כאלו. הפקידות/ים האלה שתיארת פשוט עובדים בשביל הבוס שלהם ולא עבורנו האזרחיות/ים. יש להם אג'נדה.

בוקר טוב, את ובנך פשוט לא מעניינים אותם. לא באמת מעניין אותם מצבו האמיתי, מה שמתאים לו, מה שמגיע לו, איך אפשר לסייע לו. ולכן באמת לא חשוב להתעמק במה שנאמר לך שם. לא נאמרו לך דברי אמת. פשוט כך. לא מכירים אותך ואת בנך ואת משפחתך וגם לא באמת רוצים להכיר ולהבין. מה שרוצים: לחסוך כסף לבוס... לא לתת לך ולבנך מה שמגיע לכם. זה הכל.

זה כמובן מאווווד מקומם. אבל אם רואים את הדברים כך, לפחות זה מנטרל את הנזק הרגשי שעלול להיווצר בעקבות מפגשים מסוג כזה (תחושות העלבון, ההשפלה, שמדברים עליך מעל הראש כאילו את לא בחדר וכו'). מקווה שעזרתי ולו במעט.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בשמת_א* » 27 אוגוסט 2013, 08:15

זהו אכן סרט אימה ולצערי זו מציאות
ומצבה של בוקר טוב אפילו טוב... )-:
(למשל לא לקחו ממנה את הילדים ולא נתנו לה אפילו לראות אותם במשך שנתיים שבהן הם כלואים באיזה מוסד שבו אוסרים עליהם לראות את אמא, וכשהם בוכים ומתחננים אז אומרים להם שהיא לא רוצה שום קשר איתם, כאשר היא מתקשרת יום יום וסוגרים לה את הטלפון בפרצוף ומשסים בה משטרה אם היא מנסה להגיע למוסד).

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי בוקר_טוב* » 26 אוגוסט 2013, 23:10

זה נראה תרחיש שלקוח מסרט אימה!
זהו אכן סרט אימה ולצערי זו מציאות
לפני המקרה שלי נחשפתי להמון סיפורי רווחה עם כל מיני משפחות
גם ברשת ויצא לי גם בחיים האמיתיים
ותמיד בלב מתגנבת לליבך התחושה ולמוחך המחשבה שאם זה קרה אולי היו דברים בגו ואין עשן בלי אש וכאלה
ואולי זה גם קצת מוגזם וכאלה,
אבל...
זה אמיתי לגמרי

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי תפילה_לאם » 26 אוגוסט 2013, 22:48

אני אשמח לשמוע את ההתפתחויות!!!
חוששתני שאני לא.

חינוך ביתי לא מה שחשבתם 2

על ידי תפילה_לאם » 26 אוגוסט 2013, 22:47

_כשאזרחים במדינה מתחילים לפחד מהממשלה או מזרועותיה (משרד הרווחה, החינוך וכו')
עקב אזרחים אחרים שמפעילים אותם ומוגנים על פי חוק_
זה נראה תרחיש שלקוח מסרט אימה!


אני חושבת שזה עונה על הדרישות, לא?
הה! לגמרי.

חזרה למעלה