יום עיון באופן טבעי 2012

שליחת תגובה

מה שרואה מבפנים הוא מה שנראה מבחוץ
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: יום עיון באופן טבעי 2012

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי מעין* » 01 יוני 2012, 11:58

יש סיכומים מהמעגלים? אשמח מאד לקורא. אני גרה בצפון רחוק, עם תינוקת בבית, מתקשה לערוך נסיעות ארוכות. תודה!

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי אורלי_נ* » 23 מאי 2012, 12:12

היה כייף מאוד נהנינו, תודה :)

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי עודד_המחפש* » 23 מאי 2012, 10:20

וגם סכין victorinox עם להב שחור שהיה תקוע בתוך שארית אבטיח...

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי חוט_השני* » 23 מאי 2012, 07:55

אבדות ומציאות זה כאן?
נמצא סנדל של ילד וחולצה נשית בצבע צהוב/ כתום זרחני.

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי אום_אל_קיצקיצ* » 22 מאי 2012, 10:57

כל כך מצטערת שלא נהיה (אנחנו מעבר לאוקיינוס האטלנטי) הכל נראה כל כך מעניין. תהנו, ולא לשכוח לסכם מעגלים ולפרסם לטובת אלו שנבצר מהם להגיע.

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי אורי_יורמן* » 22 מאי 2012, 09:40

שביל החלב

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי ב_שאיפה* » 22 מאי 2012, 00:02

טוב, אני אורזת לקראת מחר :-]
שאלת הכוונה, אם נגיע מכיוון החניה של הספארי, לאן ללכת? יהיה שילוט? שביל של מנשאים ומניקות :-D ?

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי אהבת_עולם* » 21 מאי 2012, 21:13

מי שירצה להשתתף במעגל התרפיה בצחוק - כדאי להביא איתכם למעגל איזה בד לשכב עליו, למקרה שנעשה בסוף הרפיה (אם הזמן יאפשר).
{@

ודרך אגב, שכחתי לומר, המעגל של תרפיה בצחוק יכול להוסיף גם כלים למטפלים בשיטות שונות (או לפחות לתת כיוון לכלים חדשים).
אז גם מהבחינה הזאת כדאי לבוא :-).

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי נטע_ש* » 21 מאי 2012, 21:01

טוב בדקתי - קו 56 מרכבת השלום לצומת הירדן/אלוף שדה

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי נטע_ש* » 21 מאי 2012, 20:13

איך מגיעים מהרכבת?
באיזו תחנה לרדת? איזה אוטובוס מגיע? אולי אקח מונית.
אשמח אם מישהו כבר יודע את המידע הזה...

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי בשמת_א* » 21 מאי 2012, 15:03

לא, זה הפוך: המחיר לזוג הורים וכמה ילדים הוא מחיר אחרי הנחה: כולם במחיר של אחד.

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי פלוני_אלמונית* » 21 מאי 2012, 14:50

זה לא הוגן שהמחיר לאדם בודד זהה למחיר לזוג הורים וכמה ילדים

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי בשמת_א* » 20 מאי 2012, 19:10

אני אביא כמה ספרים ודיסקים לפארק למסירה לכל דכפין, ומקווה גם לארגן המון שקיות של בגדי בנים שיועברו אלי למסירה - מי שצריכה בגדי בנים, לדעתי מגיל 9 ומעלה, שתמצא אותי. מה שלא יילקח אני אמסור לצדקה בסוף יום העיון.

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי בשמת_א* » 20 מאי 2012, 19:08

ויווק - הפארק אוסר על כל פעילות של מכירה, דוכנים או משהו כזה והם שולחים פקחים כדי לבדוק אותנו.

לגבי תשלום - אני לא המארגנים אבל למעשה הם כבר ענו על השאלות האלה לאורך השנים:
מבוגר, בודד או עם ילד אחד או זוג הורים עם ילד או ילדים - כל הרכב כזה ואחרים שלא הזכרתי נחשבים "משפחה" והתשלום ל"משפחה" אחיד.
ילד/ה או נער/ה שמגיעים לבד - לא משלמים.

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי אהבת_עולם* » 20 מאי 2012, 18:53

האם יש מישהו שנוסע לפארק בצהריים, דרך רחוב בן גוריון של ר"ג-גבעתיים?
אם כן אשמח להצטרף בטרמפ.
(לצערי, למרות שהפארק לא רחוק ממני, כעשרים דקות נסיעה ברכב, זה מצריך שני אוטובוסים ויותר משעה של נסיעה :-/).

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי VIVEK_ויווק* » 20 מאי 2012, 14:25

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

יש לי שתי שאלות. אחת מה המחיר לאדם בודד שמגיע והאם הורה אחד עם ילד אד זה מחיר משפחתי ושניה, האם יש מקום להציג את עצמי בארוע, להעביר פעילות או עמדה קטנה כמו דוכן, כדי להזמין את חברי הקהילה לסלון מונטסורי שלי. אני מדריכת מונטסורי שעוסקת באימון אישי וקבוצתי של ילדים באוירה בייתית בשיטת מונטסורי. אשמח לתגובה מהירה כדי להתארגן. תודה מראש. ויווק VIVEK

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי פלוני_אלמונית* » 20 מאי 2012, 13:24

בריג'י, מה אין רופא שייתן לך יום מחלה וימליץ על מנוחה בדשא של פרק רמת גן ליד הספארי? מאד חשוב שמי שעובד קשה גם ינוח!!!!

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי נעם_פלאם* » 20 מאי 2012, 11:53

כמה זה יעלה אם מגיעים לבד?

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי צפריר_שפרון* » 20 מאי 2012, 11:38

למרות שאפשר שאני חוטא לכללי פרסום באתר,
הנני מבקש לציין שמי שמעוניין לרכוש קרם פלאים (M) ביום העיון - טוב אם יזמין דרך דף הבית שלי או במייל.
ותודה לב. שכרגע צלצלה והזמינה.

תודות.
צפריר.

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי אורנה_שפרון* » 19 מאי 2012, 22:24

אוה,

לא מתוכננים מעגלים לפעוטים. מקווה שתמצאי מכרים או חברים שיוכלו לעזור לך בהתרוצצויות -:)

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי אוה+1.5* » 16 מאי 2012, 17:34

יש תכנית סופית של המעגלים.
אני חושבת אולי להגיע עם בן שנה ו-9 חודשים, האם יש פעילות כלשהי שיכולה להתאים (מלבד להתרוצץ בדשא, שזה תמיד נחמד , אבל קצת כבד לאמא ההריונית שלו)?

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי ריש_גלית* » 15 מאי 2012, 23:45

נשמע מרתק כתמיד! תודה למארגנות! @}

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי אורנה_שפרון* » 15 מאי 2012, 08:58

היי,

אפשר ואף רצוי להגיע עם ילדים. זה יכול לפגוע קצת ביכולת הריכוז שלך במעגלים, אבל שווה גם למען הכיף וגם כהשקעה לטווח רחוק

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי אורנה_שפרון* » 15 מאי 2012, 08:56

רשימת המעגלים ליום העיון בראש הדף

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי אורי_יורמן* » 14 מאי 2012, 01:13

ליום העיון הקרוב, נגיע ביחד עם זוג חברים (ובתם) מתוך כוונה למצוא שותפים לדרך להקמת קומונה בעיר למשפחות.
הסבר בדף המקושר.
אם מעניין אותכם, אשמח לראותכם.

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי היי* » 13 מאי 2012, 22:44

אילו מעגלים מתוכננים? האם רצוי להגיע עם או בלי ילדים?

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי אהבת_עולם* » 13 מאי 2012, 20:04

אני כנראה אעביר בשעה 16:30

התכוונתי בשעה 16:00.

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי אורי_יורמן* » 13 מאי 2012, 19:13

דבר שני גם אני רוצה לגשש לגבי נושא שחשבתי להעלות במעגל:
שיחת השראה בנושא של אמונה בעצמנו ביכולת לעשות בעצמנו, ליזום, להצליח ולהשפיע.
מבנייה של כל דבר (רהיט, תנור או אפילו בית שלם) ועד הקמה של מיזמים (קואופרטיב אורגני, עסק מהבית, וכו').
שיחה מלווה בדוגמאות מעוררות השראה, שיעזרו לנו להבין עד כמה אנחנו יכולים לעשות דברים ובקלות.

האם נשמע מתאים?

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי אורי_יורמן* » 13 מאי 2012, 19:10

ראשית, אביא איתי כמה זוגות אופניים לילדים אותם אמכור במחיר נמוך במיוחד. כלומר, אומר כמה עלה לי (בד"כ 30-50 שקל) ואתן לכן את האפשרות כמה הייתן רוצות לשלם. שימו לב שמדובר באופניים שהוצלו על ידי אנשים טובים לאחר שבעליהם זרקו אותם לזבל. הכל במצב מצויין, בלי בעיות, בלי פנצ'ר, וכו'. חלק עם גלגלי עזר וחלק בלי

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי דלית_ב* » 13 מאי 2012, 12:10

אהבת, כל הכבוד!

נראה לי כדי לעשות אותו קצת יותר רחוק משאר המעגלים כדי לא להפריע לשיחות שם, מה דעתך?

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי ב_שאיפה* » 10 מאי 2012, 16:51

תודה!

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי ב_שאיפה* » 10 מאי 2012, 11:17

אז מה התאריך הסופי? ה16 או ה22? רוצה להגיע, לראשונה... עם התינוקת

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי אורי_יורמן* » 10 מאי 2012, 11:12

מישהי מגיעה מאיזור נהריה עם מקום בתא המטען של האוטו?

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי אהבת_עולם* » 10 מאי 2012, 00:18

ובכן, אני אכן עומדת להעביר מעגל של יוגה צחוק. (הדגשה: מדובר בעיקר בתרגילי צחוק. זה לא יוגה).
המעגל הוא ברובו חווייתי. (יהיה הסבר בהתחלה, ואח"כ משחקים ותרגילי צחוק).
חשוב לדעת שלצד הכיף שבדבר, אפשר לקחת גם כלים וחוכמה לחיים - כמה חשוב לצחוק, ואיך אפשר להוציא את הצחוק מבפנים - לא חייבים לחכות לגירויים חיצוניים.

אני כנראה אעביר בשעה 16:00.
המעגל נועד גם למבוגרים וגם לילדים.
רצוי כמובן להביא ילדים שיכולים לשתף פעולה. (אך נסתדר בכל מצב :-)).

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי יעל* » 29 אפריל 2012, 09:06

אמנון ותמר,
אכן הכול יחסים.
מנסיוני, מציעה לשחרר את הציפייה להשתתף במעגלים אלא אם כן את מגיעה עם עזרה כלשהי (אפילו אמהות אחרות מהמפגש או ילדים אחרים שהם מכירים ויוכלו לשחק איתם).
אם יסתדר לך הרווחת, ואם לא הרווחת חברה ומפגש, כך לא תתאכזבי @}

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי עפרה_שחר* » 29 אפריל 2012, 02:03

במעגל שהנחייתי בשנה שעברה הניקה אמא אחת תוך כדי שילדיה הבוגרים שיחקו קרוב. הם ממש כבדו את השתתפותה וכשאחד מהם רצה להגיד או לשאול אותה משהו הוא שאל בשקט באוזן, קיבל את התשובה והמשיך לשחק. מה היא לחשה לו? אולי בכלל היא קוסמת? המרגיעון: "הכל יחס/ים."
היא השתתפה באופן פעיל בשלב הדיון והיתה מרוכזת לגמרי ושלווה בכל הזמן שהיינו שם, שחרג מהזמן שהוקצב כמובן...
ועכשיו לפואנטה: תוך כדי, היא הניקה תאומים. בזמן ההנקה הסתכלו אחד על השניה ונישנשו את בהונות הרגליים זו לזה. זו אחת התמונות המדהימות שראיתי בחיי!
גם עכשיו כשאני נזכרת בזה באות לי דמעות התרגשות לעיניים מכמה פשוט ויפה זה היה.
הלוואי עלי.

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי אורלי_נ* » 28 אפריל 2012, 21:52

וואו יובלות שלא הייתי פה...במבי שלי כבר כמעט בן שלושה חודשים ועוד שניים עם פז"מ לא רחוק השאירו אותי עסוקה. הפעם אני מעזה ומגיעה ליום עיון. משום מה תמיד התביישתי...לא מכירה הרבה בעולם האמיתי. לא יודעת איך משגיחים על שני ילדים וגם משתתפים במעגל...כשבידיים תינוק נוסף

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי שואלת* » 28 אפריל 2012, 20:00

כמה זה יעלה אם מגיעים לבד?

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי אורי_יורמן* » 27 אפריל 2012, 03:51

מה, כבר עברה שנה?

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי עולם_חדש_מופלא* » 26 אפריל 2012, 10:56

מסכימה עם אמא, לגמרי...

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי צופית_דבש* » 26 אפריל 2012, 10:42

מסכימה עם אמא, לגמרי...

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי לימור* » 25 אפריל 2012, 12:19

מסכימה עם אמא

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי חוט_השני* » 25 אפריל 2012, 08:29

מסכימה עם אמא:-)

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי אמא* » 25 אפריל 2012, 00:06

זה לא כ"כ משנה

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי בשמת_א* » 24 אפריל 2012, 23:44

אוי, על מה?
[-:

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי אמא* » 24 אפריל 2012, 21:21

אני מזמינה מעגל בהנחייתה של בשמת!

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי עפרה_שחר* » 24 אפריל 2012, 19:47

חדוותי- כמדי שנה מתלבטת אם לעשות מעגל או להצטרף כמאזינה וללמוד משהו שמעניין אותי.
בגלל זה אני שואלת אם בכלל יש מתעניינים, בינתיים אין קול ואין עונה- וזה אומר שאולי פעם אחת אני פשוט אהיה בשקט ואקשיב לחכמים.
יש כבר המוני מעגלים נהדרים? אני סקרנית, עדכני.

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי חדוה_כשר* » 15 אפריל 2012, 17:08

שלום לדלית, אהבת ועפרה,
אשמח אם תתקשרו אלי בקשר למעגלים שברצונכם להעביר.
050-6946990

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי עפרה_שחר* » 13 אפריל 2012, 18:45

מבקשת להנחות קבוצה של הורים שרוצים להתקרב לחינוך טבעי. מתאים מאד לחונכים ומטפלים.
מטרתי להראות איך אפשר להפוך אידיאה למעשית בחיי היומיום
לתת השראה מתוך ספור אישי שפועל, ולשתף בקשיים שבדרך.
בתכנית:
ישום מודרני של "חנוך לנער על פי דרכו"
הורות מקרבת- על אינטימיות במשפחה
סדרי עדיפויות - ראיית המכלול: סדר יום, ויתורים בתקציב המשפחתי ושלבים בהתקרבות לחינוך טבעי.
יש מתעניינים? הצעות לסדר היום?

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי בשמת_א* » 13 אפריל 2012, 10:42

ורצוי בטלפון...

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי גילית_ט* » 13 אפריל 2012, 07:45

דלית פונים לשפרון או כשר כמה שיותר מהר

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי דלית_ב* » 12 אפריל 2012, 10:44

עד מתי אפשר להציע להנחות סדנא\מעגל\פעילות כדי שתופיע בתוכניה (אם מתכוננת כזו)? ומה צריך להגיש ולמי?

תודה :-)

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי גלי_לבנדר* » 05 אפריל 2012, 20:49

מה הנושאים למעגלים?

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי חדוה_כשר* » 05 אפריל 2012, 15:34

שלום לכולם,
מכיוון שהתאריך שקבענו נופל על יום העיון של לה-לצ'ה, אנו מעבירים את יום העיון של האופן לשבוע שלאחר מכן - 22/5/12.
נשמח אם תעבירו מידע זה הלאה.
חג שמח
כשר ושפרון

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי עולם_חדש_מופלא* » 20 מרץ 2012, 07:36

לצחוק זה כיף וחשוב. אני בעד המעגל של אהבת.

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי אהבת_עולם* » 20 מרץ 2012, 00:41

ברור שצריך לפנות אליהם.
רק לפני שאני פונה אליהם, רציתי לדעת אם בכלל יש עניין...

(למרות שאני לא רואה סיבה שלא :-))

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי אמא_של_יונת* » 20 מרץ 2012, 00:19

אהבת,
אני חושבת, שהמעגלים לא נקבעים על סמך משאל באתר אלא בעקבות פנייה למארגנים - רני וחדוה כשר.

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי אהבת_עולם* » 19 מרץ 2012, 19:49

את כותבת את זה ברצינות או בצחוק?
את שואלת את זה ברצינות או בצחוק? :-)

אני באמת מציעה מתוך צחוק הכי רציני בעולם להעביר סדנת צחוק.
זה מהנה, משחרר, מבריא, מקרב. נותן כלים חדשים לחיים.
אם לוקחים את הצחוק הזה ברצינות - זה יכול גם לשפר זוגיות, קשר הורים וילדים.
אבל בכל מקרה אפשר לבוא גם סתם בשביל הכיף. {@
יהיו קצת הסברים, אך הסדנא היא בעיקר חווייתית (תרגילי צחוק ומשחקים - גם לגדולים וגם לקטנים).

האם יש מתעניינים?

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי טלי_מא* » 19 מרץ 2012, 15:58

באסה.
אז אין מצב שאורי יהיה, כי הוא מלמד בתל-אביב כל היום.

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי צחוקים* » 18 מרץ 2012, 14:03

אני חושבת להעביר סדנת צחוק הורים וילדים.
את כותבת את זה ברצינות או בצחוק?

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי אהבת_עולם* » 17 מרץ 2012, 16:00

אני חושבת להעביר סדנת צחוק הורים וילדים.
רוצים?

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי רני_כשר* » 17 מרץ 2012, 11:36

התאריך הוא יום שלישי 15/5

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי בשמת_א* » 16 מרץ 2012, 20:33

ביום שלישי 16/5/12
אם זה ביום שלישי, אז 15.5.
אם זה ב-16.5, אז רביעי.

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי טלי_מא* » 16 מרץ 2012, 16:01

רגע, חשבתי שבחמישי.

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי אורלי_נ* » 16 מרץ 2012, 13:05

מצפה :-)

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי אהבת_עולם* » 16 מרץ 2012, 12:37

אז מה התאריך בעצם? ייצא יום שלישי או רביעי?

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי פלוני_אלמונ3* » 16 מרץ 2012, 09:49

יום שלישי יוצא 15 במאי 2012.

גם כ"ג באייר

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי בשמת_א* » 15 מרץ 2012, 23:55

יום שלישי יוצא 15 במאי 2012.

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי עדי_א* » 15 מרץ 2012, 22:29

האם יודעים מראש את הנושאים של המעגלים?
זה משהו שכבר נקבע?

צריך להירשם מראש?
(חדשה פה)

יום עיון באופן טבעי 2012

על ידי אנונימי » 15 מרץ 2012, 22:29

יום העיון השנתי של באופן טבעי יתקיים השנה ביום שלישי 22/5/12 בפארק הלאומי ברמת גן.
מפה – להקליק להגדלה:
+
searchresult]מפה מפורטת של האזור locked[/po].asp?CurrMapTab=2&MapType=combination&ImagesOption=COMB_&CurrHeaderTab=2&RoutePoints=0x%5B%u05D2%u05DF%26psik%3B%20%u05E8%u05DE%u05EA%20%u05D2%u05DF%5Dxx133966x1162035%2C0x%5B%u05D2%u05DF%26psik%3B%20%u05E8%u05DE%u05EA%20%u05D2%u05DF%5Dxx133971x1162024&UserEarthX=134006&UserEarthY=1162043&UserMapZoom=500&LoadUserPosition=1&RouteType=2&PNGLayers
מפה מפורטת של האזור

נפגש החל מהשעה 10:30, כדי לפגוש חברים חדשים וישנים על הדשא ולאכול ארוחת בוקר/צהריים (שנביא איתנו).
החל מהשעה 12:00 נקיים שלושה סבבים של מעגלים, כשעה וחצי כל מעגל.
לאחר מכן נמשיך להפגש ולקשקש ולדבר ולקשקש (כן, שוב), לרוץ על הדשא או... מה שנרצה עד רדת החושך.
עלות: 50 ש"ח למשפחה.
התשלום בשולחן הקבלה (משמאל מתחת לעצים).

המעגלים מתקיימים בשעות: 12:00 עד 13:30, 14:00 עד 15:30, 16:00 עד 17:30.

שימו לב! - התכנית כמעט סופית, יתכנו שינויים של הרגע האחרון. שעות המעגלים והתקצירים מפורסמים (יש ללחוץ על כפתור ה"פלוס").

[h=2]

בתכנית[/h]

[h=3]

חינוך ביתי[/h]
|#| 12:00 - בני נוער בחינוך ביתי – אורנה שפרון
במהלך התבגרותם של הילדים חווים ההורים שינוי גדול בנקודת המבט שלהם על הילדים, בתפקידם כהורים ובאופן התקשורת אתם. מתינוק חסר ישע הזקוק לטיפול בכל ההיבטים של החיים הופכים הילדים יותר ויותר עצמאיים עד שיגיעו בבגרותם לעצמאות שלמה. ממצב של תומכים מלאים ומורי דרך, הופכים הורים למלווים בדרך ותומכים בהיבטים מצומצמים יותר, והתקשורת לאט לאט הופכת לתקשורת שיוויונית יותר.

השינוי שקורה אצל הילד קורה מעצמו. גופו גדל ומתבגר, יכולותיו משתכללות גם בהיבטים הפיזיים וגם בהיבטים הנפשיים. אבל אצל ההורים לא קורה תהליך פיזיולוגי שיתמוך בשינויים הגדולים שהילד עובר. כדי להשלים את השינוי המתבקש מהם כהורים לנער או לנערה, עליהם להעצים את הקשב שלהם לילדם המתבגר, כדי שיוכלו לענות על הצרכים המשתנים שלו, כמו שקורה בתקופות הסתגלות אחרות בחיים – ראשית החיים למשל.

וכמו בראשית החיים הקשבה בלעדית לילד אינה מספיקה. ההקשבה וההתבוננות פנימה, לצרכים של ההורה, כהורה וכאדם חיוניים להתפתחותו של הילד בדיוק באותה מידה שדרושה ההיענות לצרכיו.

בני נוער בחינוך ביתי חווים אתגר כפול. דרכם אינה סלולה כמו דרכם של בני הנוער הנמצאים במסגרות המכוונות לדרך מאד מסויימת, ולמעשה הם צריכים לפלס לעצמם את הנתיב בו ילכו.
ומשום כך, גם האתגר של ההורים כפול. הם צריכים לתמוך בנער או בנערה בתוך מרחב של אי וודאות, משום שאין שום מסלול קבוע מראש שמכוון את בני הנוער לכיוון מסויים.

על שאלות של השכלה, חברה, פרנסה, תעסוקה, ועוד עניינים המעסיקים את בני הנוער ואת ההורים נשוחח במעגל.

אורנה שפרון, ביחד עם צפריר, אמא לשבעה ילדים בחינוך ביתי שהבכור ביניהם בן 28 והצעיר בן 12, סבתא לנכד אחד, מנחה מעגלי לימוד, מלווה אנשים, משפחות וזוגות בתקופות מעבר ומשבר.


|#| 14:00 - חינוך ביתי חברתי, יש דבר כזה? - יעל חיות אזולאי
מזה שנתיים אנחנו מתנסות ביצירת מרחב ציבורי ללילדים והורים שיש בו משהו מעבר למיפגש הספונטני. מקום שנותן כבוד לאינטראקציות הספונטניות, אבל גם נותן מקום לכל אחד לתת ביטוי לכישורים היחודיים שלו. כמו כן זו הזדמנות לאחרים להתעניין בתחומי עניין של חברים בקבוצה ממקום של כבוד, קבלה ונתינה הדדיים.
אנחנו מפנים זמן ומקום באופן מלאכותי, כדי שכל אחד, מבוגר וילד, יוכל להביא משהו מעצמו למרחב הציבורי, ולתת מעצמו לאחר. יש מי שאוהב לחשב ומביא את חשבונותיו, יש מי שאוהב לשיר, יש מי שאוהב לצבוע, יש מי שאוהב לספר סיפורים, יש מי שאוהב לשחק מחבואים ועוד ועוד ועוד. הכל קורה תחת הכותרת "יום בנושא".

הלמידה האישית נעשית בהכנה למפגש. אנחנו שואלים את הילד שאלות לגבי הנושא וחושבים בעצמנו על רעיונות לנושא. אם אנחנו לא מכירים את הנושא נלמד אותו ביחד. לפעמים אחרי שחוזרים הביתה מתעוררות שאלות בנושא, ולפעמים רק אחרי חודש, משהו מזכיר את מה שעשינו באחד המפגשים.
וכל זה בעלות של: התמדה, רצון טוב, ונכונות לקחת חלק ולהשתתף.

במעגל אספר כיצד נוצר "היום בנושא" ואיך זה נראה בפועל, בנקודת הזמן הזו. נשוחח ונשמע מהמשתתפים האם דברים כאלה קורים גם במקומות אחרים ואיך זה נראה אצלם.
.
יעל חיות אזולאי, לפני שנולדו ילדי עסקתי בחינוך בלתי פורמלי, והייתי באינטרקציה יומיומית עם ילדים של אחרים, עכשיו הגיע תור הילדים שלי להאיר לי את הדרך. אמא טירונית לשניים בחנ"ב (5 ו-7). לומדת לתואר שני "שילוב טכנולוגיות בחינוך" באוניברסיטה הפתוחה.

|#| 16:00 - אבהות בחינוך ביתי - רועי אילת
על אף אופיין שובר המוסכמות של התפישות והפרקטיקה בחינוך הביתי, ניתן לומר כי באופן גורף למדי, מדובר ב"שדה נשי".
במובן זה, שאלות רבות השייכות לדיון הכללי יותר על חלוקת התפקידים והאחריות בין אבות ואמהות בתחומי משק הבית והחינוך, מקבלות משנה רלוונטיות במקרה הפרטי של הורים הבוחרים באורח חיים של חינוך ביתי, על כל המשתמע ממנו.
  • מי מההורים מוביל את הבחירה וקובע את קצב ההתקדמות בתהליך? האם מדובר בתהליך משותף, ואם כן, איזן מן שותפות זו? עד כמה מחוברים האבות לאידיאולוגיה, וכמה ל"שמירה על שלום בית?"
  • האם לאחד מן ההורים רצון דומיננטי יותר לבחור בחינוך ביתי?
  • מה תפקידו המובהק של האב – המפרנס שמאפשר את ה"שיגעון" של האם, שותף שקט, או "חבר דירקטוריון שווה זכויות?"
  • האם יש מחיר שמשלם האב בחינוך ביתי? מה ההבדל בין אב בחינוך ביתי, שחוזר מאוחר בערב מהעבודה, לבין אב לילד בחינוך רגיל, שחוזר הביתה באותה השעה? האם יש מחיר הכרחי לשלם, לאב הבוחר בחינוך ביתי? ויתור על קריירה, למשל?
  • מה אומרים החברים? האם יש חברים? האם יש לאבות קהילה תומכת?
בשיחה שנקיים, נבחן שאלות אלו ואחרות, וננסה לשרטט קווים לדמותם של האב והאבהות בחינוך הביתי, אם יש כאלו. דרך ההתבוננות בשאלות, ניגע בסוגיות של יחסים, הורות, העברה בין דורית, אחריות, בחירה, גבר חדש וגבר ישן ועוד.
השיחה מיועדת לאבות (אמהות, אנא התחשבו, עד שיש לנו מקום משלנו...)

רועי אילת, 36, נשוי לשי ואב לאמיליה בת השלוש. גר בתל אביב. עוסק קרוב לעשר שנים בחינוך ותיאטרון, כמורה, במאי, מנחה מדריכים ומנהל תוכנית העשרה ארצית בתיאטרון לבתי ספר.}





[h=3]

ראשית החיים[/h]



|#| 12:00 - נשיאת תינוקות - שני צור
בקהילת באופן טבעי אנחנו נזכרים ביחד בידע שהיה זמין בעבר לכל האנשים עד שנמוג ונעלם. ידע מהסוג שלא נכתב מעולם. בחברה שבה כולם יודעים איך להשתמש בגופם, מי יעלה על דעתו שבמהלך דורות ספורים האנשים לא ידעו איך להיניק, איך לשבת, איך לקום, איך להחזיק תינוק.

במעגל ננסה להיזכר ביחד שתינוקות לא מושיבים אלא תולים.
נדבר על עקרונות ההחזקה המסורתית. נדגים החזקה מסורתית מחוץ למנשא ובתוך מנשאים מסורתיים סיניים, קוריאניים ואפריקאיים.
נדבר על ערסול תינוקות ונראה איך ערסול מסורתי מעודד גב ישר וכיפוף מהאגן.


שני צור, אוטודידקטית בתחום החזקת התינוקות.

|#| 12:00 - "אסור לדבר על זה" – סיפורי אבדן הריון - עירית שניידר
הפלות. זה קורה כל כך הרבה, בשלבים שונים של הריון, מסיבות שונות ובדרכים שונות. לא מדברים על זה וחבל.
החוויה של כל אמא שונה וייחודית לה. זו חוויה משמעותית בין אם היא מתרחשת בשבוע ששי או בשבוע שלושים ושש.
במעגל-ניצור ביחד סביבה שמותר לדבר בה על הכל, לשתף בסיפורים של אבדן הריון, להזכיר את החיים שהיו ונגמרו ולהדליק נר לזכרם.
מוזמנות גם נשים שלא חוו אבדן הריון.

עירית שניידר, אמא לליה בת שנתיים וחצי, נשואה לגיל מלמוד ובאמצע הריון. מטפלת בהבעה ויצירה, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בפסיכולוגיה וטיפול בהבעה ויצירה. בקרוב מסיימת קורס הכשרה לליווי קבוצות נשים אחרי לידה בדיאדה- אשמח לפגוש אתכן.

|#| 14:00 - תקשורת עם עוברים - ד"ר קרלוס רוזנברג
קשר עם העובר בזמן ההריון מביא להבנה עמוקה ומוקדמת יותר של התינוק, ומחזק הן את ההורים והן את העוברים. לכאורה זה נשמע טבעי לגמרי: אם אני בהריון ויש בתוכי עובר, אז מובן מאליו שאנחנו מחוברים.

לא תמיד כאלה הם פני הדברים. לעיתים יש קושי ביצירת קשר עם העובר. לעיתים הקשר מלווה בפחדים שונים. לעיתים חוסר הידע שלנו על העוברים לא מעודד את ההורים ליצור איתם קשר.

במעגל אדבר על ממצאים מדעיים שבודקים את יכולתיהם של עוברים ועל האופן בו יכולות אלה יכולות לבוא לידי ביטוי ביומיום.

אתן סקירה היסטורית קצרה על אנשי מקצוע שהאמינו ומאמינים בנושא שנקרא "פסיכולוגיה פרהנטאלית". אתייחס להשפעתן של חוויות העובר על חייו לאחר לידתו ולקשר בין סטרס כרוני אצל האישה בהריון ומצבים פתולוגים אצל הילדים שנולדו מאותם ההריונות.

אסביר את המושג fetal programming - יכולתו של העובר לתכנת את עצמו מחדש, על פי התנאים שהוא קולט בהיותו ברחם. כנראה מתוך כוונה להתאים את עצמו לחיים בתנאים אלה.

אערוך הכרות עם "ההפטונומיה" – דרך ליצור קשר עם העובר באמצעות מגע ואתן טיפים לחזוק הקשר בין ההורים לתינוק שבבטן.

ד"ר קרלוס רוזנברג, רופא נשים מומחה, מילד בכיר, מייסד "הרחם" כמו שהריון ולידה יכולים להיות, נציג בארץ של ארגון IMBCO (ארגון בינלאומי אשר מטרתו לשפר את שרותי המילדות בכל העולם), מוסמך ב"ליווי הפטונומי של זוגות בהריון" מטעם CIRDH צרפת (מרכז בינלאומי לחקר ופיתוח ההפטונומיה לפי Frans Veldman ), מחבר הספר "מהבטן באהבה" סיפורו של העובר מיכאל.




|#| 16:00 - ליצור מציאות בישראל - קידום לידות הבית - מיכל בונשטיין וטובה קרני
בלידת בית נמצאים במרכז צרכי האם והרך הנולד. לאחרונה מתקיים בישראל תהליך של מיסוד לידות הבית. במעגל נסקור את התהליך הזה ונחפש ביחד דרכים נוספות להמשיך ולהגשים את החזון המתהווה של לידה שבמרכזה נמצאים האם והנולד, בין אם הלידה מתרחשת בבית או בכל מקום אחר. ניצור ספירלה של רעיונות לקידום הצרכים של אמהות ונולדים, שבסיסה הוא האם והנולד והיא מתרחבת למשפחה, לקהילה, ומגיעה עד למשרד הבריאות.

טובה קרני, מיילדת בית מנטף
מיכל בונשטיין, מיילדת בית מרמת השרון, יו"ר ארגון אמה"י (ארגון מילדות הבית ישראל)}






[h=3]

משפחה[/h]



|#| 12:00 - אחווה – יחסי אחים במשפחה - סוניה זרחי
"...במקום שאליו אני הולך
היו נשים, היו גברים
ואהבה גדולה הייתה.
האם אני אמצא אותה?

... הם לא השאירו לי סימן
לא אנחות וגם לא פרחים
הם לא השאירו לי דבר
מלבד אחים וחברים...."

(מתוך: "היה לי חבר, היה לי אח" מאת יורם טהרלב)

מה טיב הקשר בין אחים? אהבה? קינאה? שנאה? ידידות?
איזה קשר יש ביני ובין אחיי ואחיותיי? איך הייתי רוצה שיהיו היחסים בין הילדים שלי?
איך נוצרים יחסים בין אחים? מה משפיע על זה? האם קשר הדם? האם אלה החיים ביחד? האם היחס של ההורים?
האם חשוב לנו לתת לכל ילד יחס שונה, נפרד, זמן איכות? האם אנחנו מצפים מהאחים להתחשב אחד בשני? לדאוג אחד לשני?
האם יש קנאה בין הילדים שלי? תחרות? חברות?
האם: "טוב שכן קרוב מאח רחוק"? האם קשרי משפחה הם הכי חזקים - "דם סמיך ממים"?
בואו נדבר על כל זה, ועוד.

סוניה זרחי, מקשיבה באופן טבעי להורים אנשים וילדים. לומדת מכל אדם ומכל מפגש. מחפשת את הדרך המתאימה לי, ומלווה הורים בהקשבה לדרך שמתאימה להם. מתרגשת בכל פעם כשבמפגש, בהקשבה, בשיחה ובפתיחת הלב, מופיעה הבנה, מתגלה דרך, משהו נירגע ולפעמים גם מתחולל שינוי.

|#| 14:00 - הורות מקושרת על פי גישתו של ד"ר גורדון נויפלד – ד"ר לי בר יעקב
• האם אי פעם תהיתם מה קורה אחרי ההנקה, ההשינה המשותפת ונשיאת התינוק לכל מקום?
• האם אתם תוהים מדוע לילד יש לפעמים התקפי כעס והתנהגות אגרסיבית למרות כל ההורות המקושרת שלכם?
• האם אתם מוצאים את עצמכם מתכננים פעילויות חברתיות בזה אחר זה לילדים שלכם?
• האם ברור לכם היכן הגבולות צריכים להיות, מתי ומדוע?
• מה הם סימני התבגרות בריאה לעומת התבגרות מעוכבת או תקועה?
• מה עלינו לצפות מילדים בני ארבע לעומת ילדים בני עשר?

דיון זה יהיה מבוא לגישת ההורות המקושרת, התפתחותית של ד"ר גורדון נויפלד, מחבר הספר "Hold on to Your Kids". נדון בתפקידה של ההתקשרות בחיי ילדינו מרגע הלידה, דרך שנות הילדות, ועד לבגרות. נחקור את התפקיד שהחברה ממלאת בהתפתחות הילד שלנו ונשוחח על חששות אפשריים לגבי חברה (socialization) והתבגרות (maturation).

ד"ר לי בר-יעקב, מנחת קבוצות הורות המשתמשת בגישה זו ויועצת להורים באופן פרטי.
|#| 16:00 - קומונה למשפחות בעיר - אורי יורמן
קומונה למשפחות בעיר
אורי יורמן

אנחנו, שני זוגות פלוס תינוקת, החלטנו להקים קומונה רב גילאית, הורים וילדים, במרחב עירוני. מרחב שיאפשר חיי "באופן" והורות אלטרנטיבית, מתוך התחשבות הדדית בבחירות של כל משפחה גרעינית. קומונה של משפחות בעיר. הכוונה היא ליצור מרחב מגורים בר קיימא, שיאפשר חיים טובים לאורך זמן. לא פרוייקט זמני לשנה, לא טיול קצר. מסע משותף.

לשם כך כוונתנו להקים את הקומונה בעיר זולה יחסית, עם תחבורה ציבורית יעילה ושאר שירותים של עיר, אך מצד שני בעלת מרחבים פתוחים. אין צורך בעיר בעלת חיי תרבות סוערים - כי נהיה מספיק גדולים בעצמנו כדי לייצר את זה יש מאין.

אנחנו מדמיינים ארוחות ערב גדולות משותפות, ילדים מתרוצצים בין כולם, מרחבים שקטים לעבודה, מנוחה או מדיטציה, ומרחבים תוססים למפגשים ופעילות, בכמה דירות שכורות או אפילו בבניין שלם, תלוי בגודל הקבוצה.

חיי שיתוף מבחינתנו הם האלטרנטיבה לאידיאל של אינדיבידואליזם-קפיטליזם-חסכון-פנסיה, חיים המבוססים על עזרה הדדית ושיתוף.

אם הרעיון הכללי מדבר אליך, בואי להיפגש איתנו. בואי, ניפגש, נדבר, ואת הפרטים נגבש כבר ביחד.



אורי יורמן, איש מחשבים לשעבר, גר בזוגיות טובה בקומונה גדולה בדרום העיר. מנחה סדנאות בנושאי טבעונות, אקולוגיה עירונית ואורח חיים אלטרנטיבי. בעל עסק חברתי למיחזור אופניים.}




[h=3]

תזונה[/h]



|#| 12:00 - השפעת הורים על תזונת ילדיהם – דפנה שטרן
תינוק מגיע אלינו עם הטבע שלו, החשק שלו, הטעמים וההעדפות שלו, אשר ישפיעו על בחירות האוכל ודרך האכילה שלו. איך אנחנו יכולים לעצב את דרכי האכילה שלו? מה אנו יכולים לעשות כדי להשפיע על הטעמים שיאמץ ויעדיף? איך אנחנו יכולים להשפיע על יחסיו עם האוכל?

האפשרויות שלנו להשפיע בכל שלב התפתחות של ילדינו הן רבות, ומשתנות בהתאם לשלב בו הוא נמצא.
אחרי לידה, אנחנו נקראים להקשיב לצרכי התינוק, לזהות אותם ולהיענות להם בזמן. זו ההזדמנות הראשונה שלנו לעודד הקשבה לצרכי הגוף אצל התינוק לכשיגדל. אם מיניקה יכולה לתת מגוון של טעמים דרך החלב ולהעביר תחושה של חום, אהבה ושלווה שילוו את האכילה. זו הזדמנות לספק לתינוק את הטעמים שאנחנו רוצים שיחווה בעולם הזה, הזדמנות ליצור חוויה המלווה את האכילה.
בשלב שבו תינוק מתעורר ומתחיל לבחון את העולם שסביבו, הוא מביט בנו אוכלים, ומתלהב מהאפשרות לטעום. יש לנו הזדמנות לצרף אותו אלינו בזמן האוכל, שיראה מה ואיך אנו אוכלים, שיראה אותנו נהנים.
בשלב שבו תינוק מתחיל לאכול, יש לנו הזדמנות ליצור חוויה טובה דרך ההרגשה שלנו לגבי האכילה שלו ודרך התגובות שלנו סביב שולחן האוכל.
בשלבי הנפרדות יש לנו הזדמנות לקבל את השינוי ברצונות שלו, בחיפוש העצמאות שלו באכילה.

מה קורה לנו ואיך אנו מגיבים כשהבחירות של הילד שונות ממה שאנחנו חושבים שטוב לו; כשהילד שלנו מעדיף מתוקים או מזונות מהירים על פני בריאים; כשהילד שלנו אוכל מעט או הרבה (ביחס לאחרים או ביחס למה שטוב לו)?
כאן נוצרת הזדמנות. נפתח לנו פתח להבין מה עובר עליו ומה הוא צריך. האם הוא זקוק לסדר אחר? לאיזון בגוף (לאיזון חומציות בקיבה, לאיזון רמות אינסולין, לאיזון שינה ועוד)? לאיזון בעוצמות הרגש? ואולי הוא זקוק למרחב? לתשומת-לב? להרגיש נבדל? להרגיש נאהב?

מה היינו רוצים לתת לילדים שלנו בשלבים השונים?
מה הם צריכים מאיתנו בכל שלב?
האם אנו יודעים לתרגם את הסימנים שלהם? (רצון במתוק לעיתים תכופות, אי רצון לאכול, אכילת יתר ועוד)
האם התנאים שלנו מקשים עלינו לענות על הצרכים הללו ? ואם כן איך?

דפנה שטרן, אמא לשלושה מורים גדולים- קטנים, תזונאית קלינית עם היסטוריה מגוונת, והיום בוחרת להתמקד בתחום תזונת ילדים ומשפחה, מלווה הורים למציאת הדרך לתזונה בריאה ויחסים של שלום עם האוכל.

http://www.aware-eating.co.il
|#| 14:00 - לאכול ולקיים – להיות סביבתי (ובריא) בנושא התזונתי – רני כשר
המזון שאנו אוכלים סובב אותנו כל הזמן - מלידה ועד מיתה, מבוקר עד לילה. אנו מקדישים לו זמן וכסף, ומנסים לרצות הן את הבטן והן את הנפש. לבחירות שלנו יש מחיר – בריאותי (כמובן) וגם סביבתי.
תעשיית המזון מן החי מזיקה לסביבה ואחראית ליותר מ-50% מפליטות הפחמן, וכן לזיהום המים והקרקע. אבל גם מי שלא מוכן (או לא יכול) לוותר על מזון מן החי, יכול לעשות את הבחירות התזונתיות סביבתיות יותר, משום שיש עוד הרבה נושאים סביבתיים המתחבאים בתוך תעשיית המזון. ננסה להתייחס בדיון הקבוצתי לאפשרויות העומדות בפנינו, ונבחן נושאים כגון אלו:
• איזה בשר עדיף לאכול וכמה?
• האם לאכול מוצרי חלב? האם יש מוצרי חלב יותר "סביבתיים"?
• מתי הבחירה במזון אורגני משמעותית?
• איך בוחרים מוצרים עם פחות קילומטרים המסתתרים בהם?
• האם אפשר לבחור מוצרי תה וקפה של "סחר הוגן"?
• ירקות מקומיים - גינה פרטית, גינה קהילתית, חקלאי מהאזור, מוצרים מישראל.
• איך להימנע מהנזק הנגרם תוך כדי עיבוד המזון ושימורו?
• איך אוכלים ירקות ופירות בעונתם?
• מים מבוקבקים: מתי צריך? מה לבחור – מי מעיין, מים מסוננים, מי ברז?
• איך עושים קניות מזון מבלי לבזבז - שקיות בד/תפזורת, יותר מידי מזון, מה עושים עם מזון "מקולקל".
• מזון מן המים – את מי עדיף לאכול ומי עדיף שימשיך לשחות באקוואריון?
• איך אפשר להגדיל את מגוון חומרי הגלם במטבח שלנו מעבר למצאי בסופרמרקט?

מוזמנים למעגל כל מי שרוצה לשמוע ולהשמיע על בחירות מזון סביבתיות, כדי שכולנו נלמד איך לאכול יותר סביבתי ובריא.

רני כשר, אב לשישה ילדים בחינוך ביתי, יועץ ומרצה לאורח חיים בר-קיימא, מדריך סיורי ליקוט, מדפיס וכורך ספרים, לומד כל הזמן...}




[h=3]

למידה[/h]



|#| 12:00 - מערכת היחסים שלי עם כסף - חגית נובק
מה זה כסף? מה זה כסף בשבילי? מתי לראשונה בחיי התוודעתי לכסף, ובאילו נסיבות? איך אני משתמשת בכסף? האם אני בזבזנית? האם אני חסכנית? (ואולי קמצנית?) האם אני יודעת להרוויח כסף, ואם לא, מדוע? האם אני אוהבת כסף, או לא? האם חשוב לי שיהיה לי כסף, וכמה? מה זה אומר עלי אם יש לי או אין לי הרבה כסף? האם אני מבינה בכסף? האם חשוב לי להבין בכסף? ומה אומרים כל המושגים האלה שבנקאים, יועצים פיננסיים, ובן-הזוג שלי משתמשים בהם לעיתים קרובות, ולי אין בהם שמץ של מושג (ריבית, תזרים, אובליגו, מסגרת אשראי, ניירות-ערך...)?

במסגרת שינוי לא צפוי שהביאו איתם החיים, הבנתי סופסוף שהגיע הזמן להצטרף לעולמם של המבוגרים האחראים ולהתחיל להתפרנס ברצינות. בשביל להגשים את המטרה החשובה הזאת, כך גיליתי, יהיה עלי להתייצב באומץ מול מפלצת הכסף. זו אשר נמנעתי בהתמדה רבה מלפגוש בה פנים אל פנים לאורך מרבית חיי הבוגרים. מצויידת בברכתם של בני המשפחה, ובהרבה כסף, יצאתי לדרך, והתחלתי ללמוד ולחקור לעומק את מערכת היחסים שלי עם כסף.

אני מזמינה את כל מי שגם בשבילו "הגיע הזמן", למעגל של הקשבה ושיתוף אודות מערכות היחסים בין אנשים לבין כסף.

חגית נובק, נשואה ואמא לארבעה ילדים, מלווה זוגות בתהליכי הריון, לידה והורות.
|#| 14:00 - מעגל קול – דגנית ברעם
עוד בילדותינו נדרשנו לצמצם את החויה הקולית שלנו לקולות ברורים של דיבור ושירה בזמנים מוגדרים. בבגרותינו חיזקנו את הריסון של הקול ונמנענו ככל האפשר מצעקות ומבכי. הבעת העונג והכאב דרך קול הפכה כמעט טאבו ואנו איבדנו את הנגישות אליה.

במעגל הזה נעשה קולות פשוטים וארוכים ביחד; נחווה את הקול שלנו בקבוצה; נגלה את המרחב שנוצר סביבנו; נעקוב אחרי הויברציות שאנו חשים בעקבות עבודה זאת; נזהה את הקשב שנפתח למקומות חדשים, ונמשיך בחיפוש הרפתקאות של קול, קשב, תקשורת, והשפעותיהם על הגוף, על הנפש ועל המודעות.

טוב כאמצעי הרגעה ומיקוד, ליצירת קשר מחודש עם עצמנו, להתגברות על פחדים וקשיים גופניים ופיזיים, להרחבת הקשב והגדלת השמחה.

מתאים מאד לנשים בהריון ולקראת לידה.

המעגל מיועד לכל מי שסקרן לנסות.

דגנית ברעם, מתרגלת זן שיאצו וחשיבה הכרתית, משלבת עבודה קולית ומודעות דרך קול, בוגרת קורס דולות ב"דבש מסלע", ביה"ס סאקורה לזן שיאצו, ביה"ס לתאטרון חזותי בירושלים.


|#| 16:00 - בטחון בביצוע וביצוע בביטחון – הופעה מול קהל - אורלי ועודד נתנאל
נגנים מכירים היטב את התופעה הזו: כשעולים לבמה, משהו משתנה. הקהל מביט בך ומרוכז בך, אתה נמצא במרכז, והאדרנלין עולה.
האדרנלין הזה וההתרגשות הזו יכולים לעורר את היצירתיות, את הספונטאניות, את הריכוז, ולהעלות את הביצוע לרמה גבוהה, מיוחדת וחד-פעמית לאותה הופעה. הרמה הגבוהה של הביצוע תגביר את הביטחון והחופש של הנגן, מה שיגרום לביצוע לנסוק עוד יותר. נוצר כאן מעגל קסמים חיובי.
אך במקרים רבים, האדרנלין יגרום דוקא לערעור הביטחון ולפחד במה. הפחד יגרום לביצוע ירוד יותר, והביצוע הירוד יערער עוד יותר את הביטחון. כאן ישנו כדור-שלג שלילי.

התופעה הזו אינה ייחודית רק לנגנים. היא מוכרת לכל מי שמופיע על במה, ולמעשה לכל מי שהתנסה בביצוע של משימה מורכבת מול אנשים אחרים (קהל, יריב, קולגות, וכו'). ישנה משמעות עצומה לביטחון העצמי בזמן הביצוע. ההבדל בין ביצוע מתוך ביטחון עצמי ובין ביצוע מתוך חשש הוא הבדל של יום ולילה.

איך מגיעים לקבלת ביטחון? נדמה שיש כאן שאלה של ביצה ותרנגולת: כאשר יש מיומנות גבוהה בדבר שאותו מבצעים, נרכש ביטחון. ומצד שני – כאשר מרגישים ביטחון, הביצוע משתפר.
איך מתחילים את התהליך? האם להמשיך לעבוד ולהתאמן על המיומנות, ולקוות שעם הזמן והשיפור ביכולת, יבוא גם הביטחון? או אולי לעבוד על פיתוח הביטחון ולקוות שבעקבותיו המיומנות תשתפר? או אולי שניהם? ואיך עושים את זה בכלל?

במעגל נדבר על התנסויות של אנשים בנושא הביטחון העצמי בביצוע, נדבר על הגורמים והתנאים שגורמים למעגל חיובי או למעגל שלילי, ועל דרכים לעודד את המעגל החיובי ולדכא את המעגל השלילי.
נשמח מאוד למשתתפים מתחומים שונים הרלבנטים לנושא (אומנויות, ספורט, הוראה, הנהגה וכו').

אורלי ועודד נתנאל, מנגנים מגיל צעיר, מלמדים מוסיקה, ומאמינים בגישת הunschooling - גם בגידול ילדיהם וגם בהוראת המוסיקה.}






[h=3]

בריאות[/h]



|#| 14:00 - הילינג קבוצתי - צפריר שפרון
המפגש מציע למשתתפים בו רכישת כלים לאיזון באמצעות הילינג עצמי – טיפול עצמי. בד בבד, ידע זה וכלי זה מהווים מפתח מצוין לטיפול בזולת, אם בכאב או בכל בעיה אחרת, או כטיפול כללי. מדובר בהשראת ההרמוניה הנלמדת מכף היד אל האדם או האיבר שממול כתזכורת ממשית לאיזון אפשרי.
כפות ידינו אינן רק ברשותנו אלא משרתות את הסביבה בכל מקרה. הסכמה להניח בידי כפות ידינו את כוחות הריפוי והאיזון, ההרמוניה והתואם המושלם, תהיה המפתח הנלמד במפגש זה.

צפריר שפרון, מרפא עממי. אוטודידאקט. אב לשבעה בחינוך הביתי. מפתח שיטת חותם זפיר.

|#| 16:00 - מעגל בריאות ושמחה - תרפיה בצחוק - מירב טלאור (אהבת עולם)
מדוע כה חשוב לצחוק? האם אנחנו צוחקים מספיק? וכיצד נוכל לעשות זאת בכל מצב ובכל זמן?
(כולל הסבר מקדים, הפעלה חווייתית, ומעגל שיתוף)

מי לא מכיר את המשפט הפולני 'אני לא זוכרת מתי צחקתי בפעם האחרונה'... :-)
ובכל זאת... גם אם אתם לא 'פולניות', עם יד על הדופק, האם אתם צוחקים מספיק?!

כולנו ודאי יודעים שהצחוק טוב לבריאות. אם כי לרוב לא יודעים עד כמה. הצחוק חשוב ותורם לבריאות לא פחות (ואולי אף יותר) מתזונה בריאה ומפעילות גופנית. לעתים אפילו קורה שהמירוץ אחר הבריאות הופך לכ"כ רציני ותובעני - שהצחוק נשכח אי שם מאחור.

לאמתו של דבר מחקרים מראים כי בעזרת צחוק אפשר לשפר את הבריאות ואת איכות החיים באינספור פרמטרים - בין שמדובר בבריאות הפיזית ובין שמדובר בבריאות הנפשית, חיזוק מערכת החיסון, הגברת רמת האושר האישי, חיזוק הביטחון העצמי, הגברת הריכוז, הזיכרון, היעילות בעבודה ועוד. הצחוק גם תורם לקירבה בין אנשים, ועוזר בפתרון קונפליקטים ובשיפור מערכות יחסים. לכן נודע לו גם ערך רב בהקשר הזוגי והמשפחתי כמו גם במקומות עבודה או קבוצות באופן כללי.

'נו, אז מה הבעיה? נצחק וזהו. בשביל זה צריך סדנא?'
אז זהו, שרובנו לא צוחקים מספיק. אם בגלל טרדות היומיום, אם בשל לחצים, דכדוך וכד', אם משום שאנו מצפים לגירוי חיצוני שיגרום לנו לצחוק.
ב'יוגה צחוק' אנו לומדים לצחוק מתוך בחירה ללא צורך בגירוי חיצוני, ובכך גם חווים הנאה ושחרור וגם מקבלים כלים לחיים האישיים, הזוגיים, המשפחתיים, המקצועיים...

אז מה נעשה במעגל הצחוק?
המעגל ייפתח בהסבר כללי על חשיבות הצחוק ועל יוגה צחוק.
נמשיך להפעלה חווייתית שתכלול משחקים ותרגילי צחוק. וביניהם תרגילי נשימה.
ולאחר מכן מדיטציית צחוק והרפיה.
(יש להדגיש כי למרות השם 'יוגה צחוק' מדובר במשחקים ותרגילי צחוק, ולא בתרגול תנוחות יוגה).
נסיים במעגל שיתוף ושיחה על נושא הצחוק בחיינו (ככל שהזמן יאפשר).

הפעילות מתאימה גם לילדים שמסוגלים לשתף פעולה (או להצטרף להורה באופן פאסיבי :-))
המעגל יכול להעשיר גם מטפלים בתחומים שונים, לקבלת כלים חדשים לארגז הכלים.

מירב טלאור, (ידועה בכינויי האינטרנטי אהבת עולם) - במקצועי מטפלת בילדים ומורה ליוגה צחוק. כבר שנים רבות חוקרת את תחומי הגוף-נפש, את תחומי ההבעה העצמית, ואת ההיבט הטבעי של גידול ילדים. יותר ויותר מגלה כי הבעה עצמית משוחררת בתנועה ובקול היא מפתח לחיים בריאים ועשירים יותר. בשנים האחרונות מחוברת במיוחד לנתיב הצחוק שדרכו אני נהנית לתרום לעולם.}


[h=3]

בני נוער[/h]

|#| מעגל לבני נוער - בהתארגנות מקומית

חזרה למעלה