ירקות בעציץ

שליחת תגובה

רדיפה אחר הכבוד, מרחיקה את היכולת לקבלו
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: ירקות בעציץ

ירקות בעציץ

על ידי פלוני_אלמונית* » 26 יולי 2017, 10:21

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

היי, קצת ריק פה אבל אני מקווה שמישהו יעזור..
התחלתי לגדל עגבניות השנה בעדנית. שמתי להם מקל במבוק להדליה,זה מספיק? או שכדאי להוסיף עוד מקלות?
שאלה נוספת: צריך לקשור את כל הענפים למקל או רק את הגבעול הראשי? אני חושב שזה מספיק אבל מפחד שהענפים ישברו מהכובד של העבניות (יש קצת בינתיים)

ירקות בעציץ

על ידי נאוה* » 06 יולי 2016, 10:21

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

האם כששותלים בטטה , לאחר שהוציאה עלים רבים , יש צורך לכסות את כל השורש באדמה ?

ירקות בעציץ

על ידי פלוני_אלמונית* » 10 ינואר 2016, 05:53

הי לכולם :)

שתלתי בסוף דצמבר האחרון סלרי ובצל לבן באדנית סטנדרטית (כחצי מטר) ובעומק של כ-30 ס"מ.
הבנתי שהנבטה היא בתוך 3 שבועות עם האטה בחודשים דצמבר-ינואר.
אשמח מאוד לידע רלבנטי מנסיונכם :)

תודה

יפעת.

ירקות בעציץ

על ידי י.כהן* » 16 ספטמבר 2015, 00:20

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

יש לי 2 אדניות סטנדרטיות על סורגים של חלון בייתי נה כדאי לגדל שם עכשיו???

ירקות בעציץ

על ידי פלוני_אלמונית* » 06 מאי 2015, 19:05

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

האם יש סיכוי שזה באמת יצמח וישגשג?
מניסיוני ארוך השנים עם אדניות - כל הצמחים שהזכרת יכולים לשגשג ולהניב יבול נאה באדנית. צריכים הרבה שמש, כדאי להדלות. לי הציפורים אוכלות את כל הפלפלים ):
אין לי ניסיון עם סלרי.

ירקות בעציץ

על ידי פלוני_אלמונית* » 03 מאי 2015, 21:17

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום, שתלתי עגבניות ועגבניות שרי באדנית ארוכה סטנדרטית ובאדנית נוספת כזו גם זרעתי פלפל חריף ורגיל, האם יש סיכוי שזה באמת יצמח וישגשג?
ובנוסף, שתלתי סלרי באדנית עגולה קטנה יחסית ואני מעוניינת להעביר לאדנית גדולה יותר בשביל שישריש את עצמו.. לאיזו אדנית אני יכולה להעביר אותו? אפשרי גם למלבנית רגילה?
תודה לעונים.

ירקות בעציץ

על ידי פלוני_אלמונית* » 20 מאי 2014, 20:22

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

חומוס

ירקות בעציץ

על ידי אוכל_בריא* » 02 אפריל 2014, 13:09

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

כמה זמן לוקח לעגבניה להגיע למצב של בשלות מרגע הזריעה?

ירקות בעציץ

על ידי צוויליך* » 10 ינואר 2013, 14:52

נדמה שהכי זול זה לעשות קומפוסט.
מלא מדריכים ברשת + הרבה אנשים עושים בבית, ככה שיש מהיכן ללמוד.
זה יקח כמה חודשים (אם כי יש שיטות מתקדמות וזריזות).
אם זה דחוף תחשבי על לגרד כמה שקים של מצע רקבובית מחורשת קק"ל (רצוי לא של מחטניים אא"כ למה שתשתלי אין בעיה עם חומציות),
לערבב עם אדמה מקומית (אם היא חרסיתית תוסיפי חול).

בהצלחה

צוויל

ירקות בעציץ

על ידי טורקיז* » 10 ינואר 2013, 12:32

איך מכינים אדמה לעציצים בזול ?

ירקות בעציץ

על ידי שלומי_מנטל* » 07 דצמבר 2012, 08:33

פלוני לגבי גמבה לשתול שורשרים רחוקים משהו כמו 20 ס"מ אחד לשני עם לא הם יצאו אבל היו קטנים
אצלי בבית יש לי את כל סוגי הפרי והירק בגינה ומי שרוצה לגדל בכייף דברים אז התקופה שלנו נכון לחורף זה פלפלים פולים לוקחים פול יבש גדול ושוטלים בעומק של 3 ס"מ ועד פסח יצאו הפולים יופי זה שתיל של גובה מטר וחצי בארך הדיף לשתול תמיד בגינה ולא באדנית מומלץ לגבי מים יום חד לא קריטי לא לשתול לשתול רק בבוקר כי במהלך היום השתילים אוכלים מהחמצן של האדם אסור להשקות בשעות הצהרים שהשמש חמה או במהלך היום מומלץ לוותר על יום שלם במידה ושוככים לא קרה כלום

ירקות בעציץ

על ידי פלוני_אלמונית* » 10 יוני 2012, 19:52

שתלתי גרעיני גמבה. צמחו גבעולים ועלים ירוקים, יפים וגבוהים. מתי אני אמורה לראות את הירק ????
תודה

ירקות בעציץ

על ידי _אלמונית* » 04 מאי 2012, 19:27

קמה זמן לוקח לעגבניות שרי לגדול ?

ירקות בעציץ

על ידי פלוני_אלמונית* » 30 אפריל 2012, 10:03

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

נענע היא שתלטנית להפליא, לכן כדאי לתת לה עציץ/אדנית משלה. לגבי הגודל - תלוי בכמה נענע את משתמשת.

ירקות בעציץ

על ידי מיכל* » 30 אפריל 2012, 04:14

איזה גודל של אדנית צריך לנענע? אפשר לשלב עם עוד צמח? שתלתי נענע וזה משתלט על כל השטח. אני חוששת שהיא ״תחנוק״ את הצמחים האחרים

ירקות בעציץ

על ידי חובב_צמחים* » 08 מרץ 2012, 19:17

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

יש לי שתיל של עגבניות שרי והעלים שלי רופסים עכשיו.מה הבעיה?זה יכול להיות ביגלל שזה נמצא באדנית?{חורף}

ירקות בעציץ

על ידי אפונה_ריחנית* » 23 נובמבר 2011, 20:41

שלום
אני רוצה לגדל אפונה ריחנית בביתי
האם זה מביא עלים?
חשוב לי מאוד לדעת!!!

ירקות בעציץ

על ידי קושקוש_51* » 25 ספטמבר 2011, 17:16

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

כמה זמן לוקח לעגבנייה לגדול ?

ירקות בעציץ

על ידי יובלי_בת_14* » 25 ספטמבר 2011, 17:15

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

מישהו יודע כמה זמן יקח לגזר ששתלתי באדמה לגדול ?תוסה .

ירקות בעציץ

על ידי יעל_ש* » 13 אוגוסט 2011, 23:12

תודה רבה.
אשמח אם תעדכני. תהנו.

ירקות בעציץ

על ידי שירלי* » 13 אוגוסט 2011, 03:04

יקרה,
אני לא מעבירה את הקורס כך שאין לי תשובה כרגע, זה בדיוק גם מה שאני רוצה ללמוד. כדאי לפנות לאלכס קצ'אן, יו"ר העמותה הישראלית לפרמאקלצ'ר שגם מעביר
את הסדנא ולשאול אותו. www.tm1.org.il .וגם אשתדל לחזור לפה אחרי הסדנה ואעדכן... בהצלחה לכולנו

ירקות בעציץ

על ידי יעל_ש* » 11 אוגוסט 2011, 07:37

שירלי,
תודה רבה על ההזמנה.
אתם מאוד רחוקים ואני גם דתיה. ואני לא מרגישה שאני צריכה קורס אלא רק סיוע בשאלת המים.
אם תוכלךו לעזור לי בשאלה ממוקדת זה יישמח.
לגדל ירקות אני יודעת גם בערוגה קטנה (אנחנו חקלאים). גם לחפות קרקע בחיפויים שונים.
הערוגה שלנו בקיץ שעבר היתה מטר על שניים, ממש לא גדולה. כללה חיפויים שונים, ועדיין יובשה באמצע כי צרכה כמות מים שלא יכולנו להרשות לעצמנו.
אני בעיקר שואלת כמה מים הוא צורך בקיץ לאיזה גודל ערוגה. (הערוגה כאן היא ממים לצריכה ביתית שמחירם גבוה מאוד.)
זה יעזור לי בפרופורציות.
תודה.

ירקות בעציץ

על ידי רון* » 10 אוגוסט 2011, 22:22

כמה הצעות להשקיית עציצים ואדניות:
  • כשנכנסים למקלחת שטיפה קצרה (בלי סבון) פשוט שמים פקק באמבטיה לפני. המים - להשקיה. (אני משקה גם אם יש במים סבון טבעי, אבל לא אדניות עם צמחי מאכל).
  • מי שטיפת רצפה (שוב, בהנחה שאתם שוטפים רק עם מים).
  • לגבי עציצים בבית: למי שמתעצל להסתובב עם משפך, לנקות את כל המים שנשפכו וכו' - במקום להשקות פעם בשבוע, מסתובבים פעמים-שלוש בשבוע עם תבנית קרח, ושמים לכל עציץ 3-2 קוביות. העציצים שמחים פעמיים: ראשית כי מי קרח מעולים להשקיה, ושנית כי הם מקבלים מים בטפטוף, שיטת השקייה אפקטיבית במיוחד.

ירקות בעציץ

על ידי שירלי* » 10 אוגוסט 2011, 22:14

יעל יקרה,
זה בדיוק מה שקרה לנו ולכן מזמינים את אלכס שהלימוד העיקרי שהוא מביא הוא כיצד לגדל הרבה ירקות במעט מקום כך שגם ההשקייה יעילה יותר! ולא המעט ירקות שגדלו לנו בערוגה שלנו. קיבלנו המלצה על הסדנה מחברים שהם מנחי פרמקלצ'ר והם התפעלו ממנו ואמרו שלמדו ממנו דברים שלא ידעו, וזה מדהים מבחינתי. ואנשים שהשתתפו בשנים קודמות אמרו שמצליח להם להאכיל את המשפחות שלהם מערוגות כאלו, אני באופן אישי רוצה לתת לזה סיכוי... מוזמנת.

ירקות בעציץ

על ידי דור* » 31 ינואר 2011, 16:49

שלום לכולם ! ברצוני להתחיל לנסות להקים את הגינה האורגנית הראשונה שלי (ייאיי ! )
לאחר שקראתי כבר כמה שבועות וחקרתי באינטרנט בכל הפורמים ואתרים מעניינים , לרוב הבנתי שזה אמור להיות קל אם רק שומרים על כמה כללים בכל אופן יש לי המון שאלות מכל המחקר (לפעמים מידע רב מדי יכול רק לבלבל).

ראשית...אני יודע שזה הכל לוקיישן לוקיישן לוקיישן אבל ! רצה הגורל וכרגע המרפסת הקטנה שלי תפוסה רק בפרחי נוי וכמה תבילינים, מתחת לבניין שלי באיזור חבוי יש איזור לא מנוצל מעין ג'נקייה אחת גדולה שבה אני יכול לנסות לגדל ויש המון מקום, פשוט חשבתי להתחיל להציב שם אדניות לאט לאט לצבור עד שהכל יערם למעין גינה אחת גדולה :)
הבעיה, שאני חושב שאולי תיהיה הג'נקייה הזאת היא בכיוון מערב ככה שיש שמש ישירה מערבית ( שמש כל היום יש אבל לא ישירה ) האם זה דיל ברייקר ? או שזה יהיה בסדר , שוב חשוב להבין שאני לא מנסה לגדל כמות סיטונאית של פירות וירקות רק לצריכה ביתית, הפינה עם הכי הרבה שמש היא הפינה הימנית למעלה
יש פינות מוצלות , למישהו יש רעיון לצמחים , פירות ירקות תבלינים או נוי שאוהבים פינות מוצלות יחסית ?

אני רוצה להתחיל בצנוע - מלפפון ועגבנייה השאלות הראשונות -
1) מקום לנטיעה חשבתי במקום לקנות במשתלות היקרות אדנית גדולה פשוט פח אשפה שחור של 60 ליטר יכול להספיק ?האם זה יותר מדי ??אם כן איזה גודל כדאי ? המחיר שלהם זול יחסית במקום אדנית שתעלה ביוקר במשתלה
הבנתי שכדאי שאצבע בלבן כדי שהשמש לא תבשל את השורשים בחום , האם זה גדול מדי ? או שזה הגודל הרצוי

2)מאיפה משיגים שתילים של עגבניות ומלפפונים בתא ?

3)הבנתי שיש פרחים ועשבי תבלין שמאוד יכולים לעזור כגון זעתר, אורגנו, בזיליקום, ציפורן החתול, פטוניה ,רוזמרין, מרווה וכמובן כובע הנזיר ,האם עדיף לשתול אותם באותו הפח/אדנית של כל אחד מהם או שכדי פשוט להחזיק אותם באדניות קטנות ליד, האם זה מספיק קרוב או שכדאי שהם יהיו ממש מתחת לאף שלהם ?

4) א-ד-מ-ה : קראתי ככ הרבה ועד עכשיו לא הבנתי מה הכי כדאי :) יש ככ הרבה סוגים הכל ניראה טוב להכל ככ מבלבל , האם אדמה פשוטה כמו זו שבלינק http://www.hydroshop.co.il/prod duct max.asp?id=1150 תספיק בתוספת הומוס, דישון וקומפוסט ? או שעליי ללכת על האדמות היקרות יותר ? ? ?

זהו לבנתיים ! תודה רבה לכל מי שיעזור תרגישו חופשי להציע עוד דברים שעולים לכם בראש
מאוד אשמח לשמוע את עצתכם !

דור

ירקות בעציץ

על ידי גלית* » 19 ספטמבר 2010, 17:16

למה להשתמש בדשן כימי? (202020) גם הומוס יעשה את העבודה ואז אפשר לוותר על הקומפוסט.

ירקות בעציץ

על ידי יער_ה* » 18 ספטמבר 2010, 19:59

וגם - כמה שמש צריך?

ירקות בעציץ

על ידי רעמסס* » 18 ספטמבר 2010, 14:59

שלי- 2.5.2010- למלפפונים, עגבניות, פלפל ירוק וחצילים- האידיאלי זה מיכל פלסטיק ריק של צבע 18 ליטר או עציץ קנוי בגודל דומה, עדיף פלסטיק כי חרס מאבד יותר מידי מים. לעשות 4 חורים גם בקרקעית וגם למטה בצדדים, לשים שכבת טוף לכסות החורים, חצי מיכל למלא בענפים יבשים או גזם, על זה רבע מיכל קומפוסט ועליו רבע מיכל מצע גידול מהמשתלה. למנגולד, עירית שומית ובצלית וכדומה מספיק מיכל 10 ליטר- דלי לשטיפת רצפה או עציץ בגודל דומה. הגידולים שמצליחים ביותר מניסיון- עגבניות, מלפפונים, פלפל חריף וירוק, מנגולד, עלי סלק אדום, עירית שומית ובצלית ותבלינים שונים. חשוב- לקבלת יבול רציני של עגבניות, מלפפונים ופלפלים יש לדשן עם הופעת הפרחים פעם בשבוע ב 20 20 20 ולאוך כל תקופת הגידול. כמות- כף שטוחה בדלי של 10 ליטר או משפך, לכל צמח 1 ליטר. השקיה ככלל- כל יום, בוקר וערב, חצי ליטר בכל השקיה, סה"כ כליטר מים לצמח ליום. כמות עציצים למשפחה של 4 נפשות- 6 מיכלים מכל סוג יכולים לספק את כל הצריכה למשך עונת הגידול. השנה לא הייתי צריך לקנות מנגולד, עגבניות,מלפפונים ופלפלים כל הקיץ. זריעה שי ירקות קיץ- סוף מרץ- תחילת אפריל. פרי- בערך תחילת יוני.

ירקות בעציץ

על ידי פיטרוזיליה_ירוקה* » 01 ספטמבר 2010, 11:59

יש לי אדניות רחבות בכל המרפסות וגם עציצים מישהו יודע אם אני יכולה לגדל גזר באדניות או גם סלק וצנוניות ועוד גידולי שורש ?
אשמח לקבל ייעוץ תודה

ירקות בעציץ

על ידי נטע* » 11 יולי 2010, 15:51

אני חושבהת שתופעה של נפילת הפירות ( הפלת חנטים) קורית כתוצאה מטמפ' גבוהה.
כמובן- זב רק גורם אחד. וייתכן גם שהפרחים לא הופרו.

ירקות בעציץ

על ידי יער_ה* » 11 יולי 2010, 15:02

אני רוצה להתחיל לגדל ירקות במרפסת ובינתיים מצאתי את הקישור הזה - גינון אורבני

ירקות בעציץ

על ידי תמר* » 17 יוני 2010, 13:56

ועוד משהו מישהו יודעה איפהו אני קונה שתלי ירקות מי כול הסוגים
באיזה איזור אתה מחפש? אורגני או לא?

ירקות בעציץ

על ידי ארז* » 17 יוני 2010, 13:45

ועוד משהו מישהו יודעה איפהו אני קונה שתלי ירקות מי כול הסוגים

ירקות בעציץ

על ידי ארז* » 17 יוני 2010, 13:43

יש לי שתיל חציל ויש פרחים אבל הם תמיד נופלים ולא מוציאם פרי מישהו יכול לעזור לי

ירקות בעציץ

על ידי שלי* » 02 מאי 2010, 16:57

אולי כל אחד יוכל לתרום מנסיונו לדף באיזה גודל של עציצים שתלתם ירקות ואיזה??

ירקות בעציץ

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 24 יוני 2009, 22:08

נבטו לנו בזמן האחרון 2 שיחי עגבניות ושיח פלפל אחד (סתם ככה, מאדמת הקומפוסט ומחלקי הירקות שהילד זרק בפנים), והתחילו לגדל פירות קטנים :-)

שיח עגבניות אחד נראה לי קצת צהוב וכמוש בחלק התחתון שלו. על מה זה מעיד? האם יותר מדי מים?

ירקות בעציץ

על ידי פלפלון* » 18 יוני 2008, 12:57

אני רוצה לדעת איך לגדל פלפלים, אם מישהו יכול להסביר לי בדיוק את כל השלבים? כמה מים הם צריכים? כמה זמן לוקח?

ירקות בעציץ

על ידי ג'ינ_ג'ית* » 05 מאי 2008, 23:43

אוי אני מאוהבת בנבטים של העגבניות.. כל היום מפשפשת להם לראות את העומק והפיגורה :-D
הרסתי שניים מרוב פישפוש... :-0

מה שכן, זרקתי זרעי עגבניות בכמויות (אולי 30 זרעים על 30 ס"מ) ויצאו 6 נבטים בצפיפות בשני חלקים שונים- צריך לרווח אותם או לחכות לשאר? קראתי שמרווח טוב לשתיל חזק ופורה זה כ40 ס"מ בין כל אחד - זה השלב להפריד?

ירקות בעציץ

על ידי ג'ינ_ג'ית* » 01 מאי 2008, 00:36

ברור שמשנה. לא יודעת להגיד לך מה המינימום
טוף, בסדר, קודם שיגדלו, אחר כך נדאג :-)


הדברה אורגנית, משו?
למה? קודם שתהיה בעיה ואז נראה.
חשבתי שמניעה טובה גם פה..

תודה טרה :-)

אני רוצה לומר שאצלי המתכון לגידול שניים וחצי ירקות באדנית זה בעיקר מים ותשומת לב. האדמה לא משו, התנאים לא משו, אבל הנשמה.. כל הזמן אני עושה להם עיניים החל משלב ההנבטה...

ירקות בעציץ

על ידי אורי_יורמן* » 30 אפריל 2008, 20:05

כן
(לפי מתן הגנן)

ירקות בעציץ

על ידי גברת_פלפלת* » 30 אפריל 2008, 19:10

אם בעומק עסקינן... משהו כמו שישים ס"מ עומק אמור להספיק לפלפלים, חצילים וכו'?

ירקות בעציץ

על ידי טרה_רוסה* » 30 אפריל 2008, 17:45

עומק האדנית משנה?
ברור שמשנה. לא יודעת להגיד לך מה המינימום.
הדברה אורגנית, משו?
למה? קודם שתהיה בעיה ואז נראה.

ירקות בעציץ

על ידי ג'ינ_ג'ית* » 30 אפריל 2008, 16:48

נניח עוד חודשיים וחצי.
:-0
הממ...
יש לי אדנית קטנה יחסית, קראתי שהעגבניה מטפסת, עומק האדנית משנה?
וגם, צריך לעשות משהו עם הנבטים? או אחורי זה - הדברה אורגנית, משו? עגבניה נראית לי עסק רגיש...

ירקות בעציץ

על ידי אורי_יורמן* » 30 אפריל 2008, 00:11

רגע, המשמעות היא שאין לי פטרוזיליה כל הקיץ? או שזה לא קשור לעונה? ומה'סתומרת זה ייקח קצת זמן לזרעים להבשיל.

למיטב זכרוני אין סלרי בקיץ, אבל יש פטרוזיליה.
לגבי הבשלה של זרעים - אפשר לראות את זה ממש, בהתחלה הזרעים ירוקים, אח"כ לאט לאט "מזדקנים" ובסוף הזרעים ממש יבשים. הכי יפה רואים את זה בשדות חיטה

ירקות בעציץ

על ידי גברת_פלפלת* » 29 אפריל 2008, 23:38

אם את מכירה מישהו שיש לו צמח בטטה בכלי מים, כזה שגדל בבית ליופי, תבקשי לחתוך כמה ענפים
מה מישהו, לפחות עשרים כאלה אני מכירה (-;

רגע, המשמעות היא שאין לי פטרוזיליה כל הקיץ? )-: או שזה לא קשור לעונה? ומה'סתומרת זה ייקח קצת זמן לזרעים להבשיל.


<כמו שכנראה מובן אני בורה לחלוטין בענייני אגרונומיה>

ירקות בעציץ

על ידי אורי_יורמן* » 29 אפריל 2008, 22:23

תוך כמה זמן זה הופך לשתיל עם פרי?
שכחתי להשקות כמה זמן, ועכשיו הם קצת מתים
מקווה להצליח להחיות אותם

(מדבר ספציפית על העגבניות... שאר הערוגות יפות מאוד)

ירקות בעציץ

על ידי מדרגות_לרקיע* » 29 אפריל 2008, 21:57

לא. זה סוף מחזור החיים של הפטרוזיליה וככה עם כל הירקות. אפשר לזרוע חדש.
תודה. באמת עברה שנה בדיוק מאז שקיבלתי אותה... :-)

ירקות בעציץ

על ידי טרה_רוסה* » 29 אפריל 2008, 21:51

את הזרעים מוציאים מהפרחים של הפטרוזיליה, נכון?
אפשר, אבל זה ייקח קצת זמן לזרעים להבשיל. וגם לא תמיד יש.


האם זו עונה מתאימה לשתילת תפוחי אדמה ובטטות? ואם כן, האם שותלים בטטה כמו תפוח אדמה?
תפוח אדמה לא, בטטות כן. לא ניסיתי עד עכשיו. ממה שקראתי, צריך לשים בטטה במים עד שיש ענפים (היה צריך לעשות את זה לפני חודש), חותכים את הענפים, משרישים את הייחורים ושותלים. אם את מכירה מישהו שיש לו צמח בטטה בכלי מים, כזה שגדל בבית ליופי, תבקשי לחתוך כמה ענפים.

תוך כמה זמן זה הופך לשתיל עם פרי?
נניח עוד חודשיים וחצי.

ירקות בעציץ

על ידי ג'ינ_ג'ית* » 29 אפריל 2008, 21:38

אחרי שבוע וחצי של ציפיה - התחילו לנבוט לי העגבניות!
היי יורמן, גמני זרקתי לאדנית, זרעי עגבניות מהעגבניה היקרה (חטפתי קריזה מהמחיר - והחלטתי לעשות מעשה)!
יצאו מס' נבטים - תוך כמה זמן זה הופך לשתיל עם פרי?

(הרבה סבלנות יש לי... :-/ )

ירקות בעציץ

על ידי גברת_פלפלת* » 29 אפריל 2008, 20:04

אההההההה.
או קיי. האם זו עונה מתאימה לשתילת תפוחי אדמה ובטטות? ואם כן, האם שותלים בטטה כמו תפוח אדמה? (אני רוצה לנסות באמבטיה, לא בטוחה שבכלל יצליח..)

אפשר לזרוע חדש.
את הזרעים מוציאים מהפרחים של הפטרוזיליה, נכון?

תודה !!!!

ירקות בעציץ

על ידי טרה_רוסה* » 29 אפריל 2008, 18:49

לאחרונה הפטרוזיליה באדנית, ששירתה אותי נאמנה התחילה לפרוח. יש ממש דלדול של העלים. מה עושים? האם לגזום את הפרחים? האם זה יעזור לה להצמיח עלים נוספים?
לא. זה סוף מחזור החיים של הפטרוזיליה וככה עם כל הירקות. אפשר לזרוע חדש.

הבנתי שצריך להנביט את הזרעים הקטנים לפני ששותלים (נניח של גמבה) איך עושים זאת?
לא נכון. זורעים ישר באדמה. יש זרעים, גדולים דווקא, שעדיף להשרות לילה במים - אפונה, תירס, שעועית.


איך אפשר לזרוע מלפפון ממלפפון טרי? ומקישוא? (השאלה מובנת?)
אי אפשר. מלפפון וקישוא נקטפים כשהם "לא בשלים". כדי שיהיו זרעים משאירים את הפרי עוד הרבה זמן על הצמח, וכשהזרעים מוכנים, הפרי כלל אינו אכיל.

ירקות בעציץ

על ידי גברת_פלפלת* » 29 אפריל 2008, 17:30

ועוד שאלה: הבנתי שצריך להנביט את הזרעים הקטנים לפני ששותלים (נניח של גמבה) איך עושים זאת? חיפשתי בדפים ולא מצאתי. אנא הסבר להדיוטות..
וגם: איך אפשר לזרוע מלפפון ממלפפון טרי? ומקישוא? (השאלה מובנת?)

ירקות בעציץ

על ידי גברת_פלפלת* » 29 אפריל 2008, 16:11

לאחרונה הפטרוזיליה באדנית, ששירתה אותי נאמנה התחילה לפרוח. יש ממש דלדול של העלים. מה עושים? האם לגזום את הפרחים? האם זה יעזור לה להצמיח עלים נוספים?
תשובה, מישהו?

ירקות בעציץ

על ידי מדרגות_לרקיע* » 19 אפריל 2008, 08:09

לאחרונה הפטרוזיליה באדנית, ששירתה אותי נאמנה התחילה לפרוח. יש ממש דלדול של העלים. מה עושים? האם לגזום את הפרחים? האם זה יעזור לה להצמיח עלים נוספים?

ירקות בעציץ

על ידי הילה_ת''א* » 28 מרץ 2008, 08:48

מה זורעים בעציצים בעונה הזו? על גג או במרפסת עם לפחות חצי יום שמש : חצילים, פלפלים, עגבניות, מלפפון, שעועית לוביה, קישואים,חמניות,סלרי ועוד.. כל אלו זקוקים למיכל של 10 ליטר ומעלה, פחות מזה הם ישגשגו פחות או כלל לא. 10 ליטר זה בדיוק דלי אחד רגיל (של ספונג'ה). דברים אחרים לעונה זו עבור מיכלים קטנים יותר הם: צנוניות, , קמומיל, קולורבי, רגלת הגינה, בצל ירוק, ועוד....

ירקות בעציץ

על ידי טרה_רוסה* » 26 מרץ 2008, 14:39

מצאתי ברחוב שני ארונות שהשכבתי והפכתי לאדניות גדולות!
רעיון מעולה!

עליים לקיץ - רוקט - אבל זה חריף, אז אולי לא יהיה לך הרבה מה לעשות עם זה, אז תזרע מעט.

ירקות בעציץ

על ידי אורי_יורמן* » 26 מרץ 2008, 13:33

אחרי שבוע וחצי של ציפיה - התחילו לנבוט לי העגבניות!

הסלק התחיל לגסוס, אבל דוקא הסלרי בשיא האון! אני אקנה עוד סלרי...

קצת סיפור של הזמן האחרון:
כאמור, מצאתי אדמה ברחוב אברבנל בתל אביב והתחלתי להעמיס על הגג (קומה 3.5) נאגלות נאגלות של אדמה שהבאתי עם הסל של האופניים.
כרגע יש על הגג, להערכתי, קרוב ל50 דליים של אדמה שהעליתי!

בנוסף, מצאתי ברחוב שני ארונות שהשכבתי והפכתי לאדניות גדולות! אני לא מבין איך לא חשבתי על זה עד עכשיו! :-)
זה פשוט נחמד ויפה עכשיו
יש שני ארונות, ואמבטיה ישנה אחת (קטנה, בגודל של ילדים), מלאים באדמה.

אתמול אחד השכנים הלווה לי עגלה (מהסוג שמשמש לסחוב מקררים, ככה בזווית קלה). לקחתי בהשאלה פח-שחור גדול מגינת פלורנטין, ועשיתי 3 נאגלות אחרונות של אדמה, הפעם עם העגלה והפח, במקום עם האופניים.

עומק האדמה הוא 30 ס"מ. מקווה שזה יספיק לכל הגידולים.
עד כמה שהבנתי, לירקות עליים זה מספיק

ירקות בעציץ

על ידי שמש_בחורף* » 25 מרץ 2008, 13:15

מעניין אם חומוס-ירוק זה טעים
זה נורא טעים!
גידלנו בשנה שעברה בגינה, ונהנינו מהם מאד (השנה הם עוד לא מוכנים)
הערבים מחממים אותם קצת במחבת, ואז הם בכלל מעולים. אבל גם בלי שום טיפול זה נורא כיף.

ירקות בעציץ

על ידי בונבון_ופרח* » 25 מרץ 2008, 11:51

אורי, אם תשאיר סלרי אחד עד שיפרח ויפזר זרעים יהיו לך בעונה הבאה המון המון סלרים קטנים. זה מה שקרה אצלי.. שנה שעברה גידלתי סלרי באדנית רגילה של כחצי מטר אורך,אחרי שהתיבש עקרנו אותו כדי לשתול משהו אחר ועכשיו כל האדנית וסביבותיה הנצו להם סלרים..
מאד משמח וללא כל התערבות מצידי.כולל כמה שתילים שגדלים להם כיום בעציצים שעומדים ליד האדנית ( למשל עציץ של דקל גדול..)

ירקות בעציץ

על ידי אורי_יורמן* » 25 מרץ 2008, 10:39

ירקות בעציץ

על ידי טרה_רוסה* » 22 מרץ 2008, 16:20

מעניין אם חומוס-ירוק זה טעים
זה טעים מאוד! בעונה (עכשיו אולי?) מוכרים צרורות של חומוס ירוק בשוק (נראה לי שיש בכרמל ובטוח בשוק של יפו)

ירקות בעציץ

על ידי צל_הימים* » 22 מרץ 2008, 15:48

והשורשים שלו קושרים חנקן בקרקע.

ירקות בעציץ

על ידי אורי_יורמן* » 22 מרץ 2008, 15:41

אגב חומוס ירוק - העלים של שיח החומוס טעימים

ירקות בעציץ

על ידי אורי_יורמן* » 22 מרץ 2008, 15:31

תודה על העזרה

לפי התיאור שלך למה שהיית עושה אם היה לך שטח מצומצם, נשמע כאילו חוטמיות זה סבבה! (משהו שמניב הרבה, ואוכלים את העלים שלו. חוטמית בוגרת מניבה כמה עשרות עלים ענקיים, לא?

אגב, החומוס שזרעתי (פשוט לקחתי זרעים של חומוס אורגני ושמתי בתוך עציץ) גדל בקצב מדהים. מעניין אם חומוס-ירוק זה טעים :-)

היום מצאתי ברחוב אברבנל כמות אדירה של אדמה כהה שמישהו זרק שם (יש שם כמה שקים של מטרXמטרXמטר). עשיתי כמה נגלות עם האופניים.
התכנון שלי כרגע זה למצוא הרבה קרשים ולבנות לעצמי כמה עדניות ענקיות בגודל של מטר על מטר ועומק 40 ס"מ.
ואז להתחיל לגדל דברים בעירבוביה - עגבניות עם חסה ומנגולד וקייל ומרווה ועשבי בר... מלון עם קייל וברוקולי עם מלפפונים וקישואים ופלפלים...

ירקות בעציץ

על ידי טרה_רוסה* » 22 מרץ 2008, 12:59

אורי, לחוטמית לוקח שנתיים לגדול. בשנה הראשונה היא מוציאה רק כמה עלים קטנים צמודים לאדמה, ובשנה אחרי יוצא הפרח והצמח כולו גדול יותר.

אם היה לי שטח מצומצם הייתי מתמקדת בצמחים שאוכלים את העלים שלהם (נגיד חסה, מנגולד או סלק עלים וכל עשבי התבלין - פטרוזיליה, שמיר וכו אולי בצל לבצל ירוק) או עגבניות שרי שהן יחסית מניבות הרבה, אבל צריך שיהיה איפה לקשור אותן, כי הן גבוהות.

ירקות בעציץ

על ידי ריש_גלית* » 22 מרץ 2008, 11:03

טוב, מה אנשים שלא אוכלים חוטמית יכולים לזרוע או לשתול עכשיו?

ירקות בעציץ

על ידי אורי_יורמן* » 20 מרץ 2008, 11:33

שעירים, אבל טעימים בכל המתכונים
וגם אחלה בניגוב חומוס (כן, שכחתי לומר שזה גם העלה האהוב עלי בניגוב חומוס, חוץ מכמה עלים שגדלים בגינה של אופק)

ירקות בעציץ

על ידי מורינגה_רותמית* » 20 מרץ 2008, 11:13

_את אוכלת מהחוטמית?
זה העלה האהוב עלי בגלידה ירוקה_
לא. אין לי איך להכין גלידה. וסתם לאכול ממנו זה בכלל לא טעים (עלים שעירים).

ירקות בעציץ

על ידי אורי_יורמן* » 20 מרץ 2008, 11:11

חוטמית זה צמח ענק! אצלנו בגינה הם מגיעים ל-3 מטר גובה לפעמים! (מדדנו). אני בטוחה שהיא צריכה אדמה עמוקה, וגם עציץ יציב, שלא יתהפך כשהיא מתנדנדת ברוח.
נכון, ולכן כל החוטמיות שהנבטתי (30 בערך) לא גודלות כמעט. צריך לארגן להם דלי

את אוכלת מהחוטמית?
זה העלה האהוב עלי בגלידה ירוקה

ירקות בעציץ

על ידי מורינגה_רותמית* » 20 מרץ 2008, 10:27

_שסלק הוא בעומק של 10 ס"מ מקסימום
וכנ"ל פטרוזיליה_
כן, נכון (סלק אולי צריך קצת יותר - רק הפקעת היא באורך 10 ס"מ, ובטח יש לו מתחת עוד שורש שיפודי, לא? אף פעם לא גידלתי עד עכשיו, אז אני לא יודעת)
גזר צריך לפחות 20 ס"מ עומק (ולא הרבה רוחב, כמובן)
חוטמית זה צמח ענק! אצלנו בגינה הם מגיעים ל-3 מטר גובה לפעמים! (מדדנו). אני בטוחה שהיא צריכה אדמה עמוקה, וגם עציץ יציב, שלא יתהפך כשהיא מתנדנדת ברוח.

ירקות בעציץ

על ידי אורי_יורמן* » 20 מרץ 2008, 10:20

שמתי לב למשל שסלק הוא בעומק של 10 ס"מ מקסימום
וכנ"ל פטרוזיליה
(סתם כי אני מכיר את השורשים שלהם)
אז ככה שכנראה שיש ויש

אגב, יש לי 4 שתילים של קייל שהפסיקו לגדול (הגיעו לאיזה גודל ושם נעצרו כבר חודשיים) כנראה כי לא נתתי להם מספיק עומק

ירקות בעציץ

על ידי מחול* » 20 מרץ 2008, 09:24

איזה עומק של אדמה (בעציץ) צריך בשביל הירקות השונים? למישהו יש מושג?
בדיוק רציתי לכתוב לך שלואיזה צריכה עציץ גדול מאד כי זה נהיה שיח גדול ממש (יותר ממטר) ובעציץ קטן הוא סתם יסבול.
חוץ מצמחי התבלין (פטרוזיליה, בזיליקום, עירית וכאלה) כל השאר צריכים לפחות גודל של דלי, נראה לי.
אולי שעועית ואפונה קצת פחות? אני לא בטוחה.
אני מסיקה את המסקנות האלה מגודל הצמח ובית השורשים שלו בגינת ירקות, כי אם חסר מרחב התפתחות לשורשים נראה לי שזה פוגע בהתפתחות הצמח).

ירקות בעציץ

על ידי גברת_פלפלת* » 19 מרץ 2008, 20:56

נענע מהעציץ היא סבבה. לא זכור לי שיפור בטעם של נענע על האדמה
אני מתכוונת יותר לירקות או פירות כמו עגבניות שרי למשל (כן זה פרי) שאני מגדלת בעציץ...

ירקות בעציץ

על ידי אורי_יורמן* » 19 מרץ 2008, 13:05

מחפש עזרה עם שאלה מסויימת
איזה עומק של אדמה (בעציץ) צריך בשביל הירקות השונים? למישהו יש מושג?

ירקות בעציץ

על ידי אורי_יורמן* » 08 מרץ 2008, 17:00

ניקח לדוגמא נענע
נענע מהעציץ היא סבבה. לא זכור לי שיפור בטעם של נענע על האדמה.
(מה שכן, נענע בר הישר מגדות הנחל זה הרבה יותר טעים)

ירקות בעציץ

על ידי גברת_פלפלת* » 08 מרץ 2008, 12:47

מזל טוב אורי..
חשבתם על האיכויות התזונתיות והאנרגטיות של ירקות או בכלל צמחים שגדלים בעציץ? ככה מנותקים מהקרקע? איכשהו לי הם נראים קצת תלושים וקצת ריקים ואנמיים. (גם אני מגדלת בעציץ...)

ירקות בעציץ

על ידי אורי_יורמן* » 07 מרץ 2008, 15:18

אוקיי, מגיע לי מזל טוב
הלכתי לחנות הטבע "נרולי" וקניתי 8 סלרי עם השורש, ושני סלק-אדום שורש פלוס עלים.
הכנתי לכולם שתילים בתוך דלי משומש וכמה בקבוקי עין-גדי שחתכתי, ועכשיו כולם צומחים ויפים על הגג!
אפילו הספקתי להכין מהם רסק ירוק.

ירקות בעציץ

על ידי אורי_יורמן* » 07 מרץ 2008, 12:24

התחלתי לגדל על הגג בצורה מסיבית
אדווח על התוצאות.

בינתיים נבטו לי: קייל, ברוקולי, מנגולד אדום, והרבה חוטמית (כן, אני מגדל חוטמית למטרות מאכל). גם חיטה מצליחה יופי וכבר יש לי דור שני של חיטה.
בקרוב מתכנן: עגבניות, נענע, לואיזה, סלרי, חסה, פטרוזילה, כוסברה, גזר בר

יש לי גם רעיון לגבי הסלרי, שאני מציע גם לאחרים:
לקנות סלרי ביחד עם השורש (מוכרים כזה גם אורגני), ולשתול את זה. זה ממש כמו לקנות שתיל של סלרי.

ירקות בעציץ

על ידי פלוני_אלמונית* » 02 ספטמבר 2007, 15:14

אבל מאידך את יכולה לבדוק בעצמך אם החור היחיד מספיק, השקי ותראי אם העודפים מטפטפים החוצה....

ירקות בעציץ

על ידי פלוני_אלמונית* » 02 ספטמבר 2007, 15:13

פטיש ומסמר גדול יעשו את העבודה :) וכן אם אין ניקוז יש ריקבון שורשים מהיר.

ירקות בעציץ

על ידי הפלא_ופלא* » 31 אוגוסט 2007, 22:15

אם אני שותלת באמבטיה שמשמשת כאדנית-ענק, מספיק החור היחיד שיש לה כחור ניקוז?
כי אז איך אפשר לחורר אותה עוד?
מה קורה אם אין חור ניקוז - הכל נירקב?

ירקות בעציץ

על ידי הילה_ת''א* » 31 אוגוסט 2007, 20:54

כל הירקות זקוקים לאור השמש לפחות חצי יום אך אם כמעט ואין לכי על ירקות שורש אשר מתפתחים מטבעם תחת האדמה .

ירקות בעציץ

על ידי ג'וניפר* » 30 אוגוסט 2007, 22:38

מי מהנ"לים שהזכרת, אם בכלל, יכול לגדול גם בצל?
אין לי מרפסת פתוחה, ואין ממש שמש...

ירקות בעציץ

על ידי הילה_ת''א* » 30 אוגוסט 2007, 18:35

מספטמבר מתחילים את זריעת החורף. כרוב,כרובית,ברוקולי וכד' בעציצים של 10 ליטר לערך (דלי ספונג'ה). ירוקים כפטרוזילה,שמיר,כוסברה,בצל ירוק ,חרדליים ורוקט, ניתן לגדל באדנית רגילה בעלת ניקוז טוב. השורשיים גם הם כעת - גזר, סלק,בצל,שום(באדנית משלו ללא שותפים) צנוניות מסוגים שונים ועוד - כל אלו גם משגשגים באדנית אך עדיף אחת גדולה שהיא עמוקה יותר מהרגילה עם מרווח נעים בין הזרעים.

ירקות בעציץ

על ידי עוד_מעט_אמא* » 29 אוגוסט 2007, 17:11

שעועית היא לא מטפסת, אלא צמח קטן יחסית בגובה של עד 80 ס"מ נניח, ולעומת זאת לוביה מטפסת

לוביה היא סוג של שעועית. גידלתי לוביה (שעועית שחורה), שעועית תאילנדית, שעועית "עין שחורה", שעועית אדומה... כולן מטפסות.

אולי את מתכוונת לפול, שאכן צומח על שיח?

ירקות בעציץ

על ידי מזדמנת* » 29 אוגוסט 2007, 03:12

עד כמה שזכור לי (ולא בטוח שזכור לי.. אבל שיהיה), שעועית היא לא מטפסת, אלא צמח קטן יחסית בגובה של עד 80 ס"מ נניח, ולעומת זאת לוביה מטפסת ואף מגיעה לגודל מרשים ביותר אם מאפשרים לה, מכסה סככות וכו'....

לגבי גידול עירוני: מנסיוני הקט, מעטים הם הצמחים שבאמת דרוש להם מרחב מחיה גדול, במיוחד אם המדובר הוא בצריכה ביתית. אפשר כמו שנכתב פה להשתמש במיכלים בגדלים שונים - מעציץ רגיל לגמרי דרך ג'ריקן 20 ליטר שקיפדת את ראשו, דלי פלסטיק, קופסת קלקר וכלה באסלה שבורה.... רק שיהיה מקום לשורשים ואפשרות לעלים ולפירות (במיוחד במקרה של הדלועים: מלפפון, קישוא, דלעת, מלון, אבטיח, ליפה וכו') להתפתח ולהתפשט מחוץ לעציץ. וכמובן פתחים לניקוז.
אפשר גם לשים כמה צמחים אחד ליד השני במיכל יותר גדול, כמו אמבטיה. ולדאוג שאחד הצמחים יהיה מתפשט (נניח מלפפון) ואחד יצמח לגובה, או שאפשר יהיה להדלות אותו (תירס/ חמניה/ לוביה/ עגבניה). וככה הם דואגים אחד לשני.
(בעציצים משותפים, תמיד כדאי לדאוג שאחד הצמחים יהיה קטנית - חומוס/ פול/ שעועית וכו' - צמחים לאו דוקא גדולים שלא תופסים הרבה מקום, ולעומת זאת מעשירים את הקרקע מאד בחנקן בזכות השרשים שלהם)

בכל אופן, זה בכלל לא מסובך, רק צריך להתחיל, ואם משהו לא הולך לא להישבר ולנסות שוב. לאט לאט לומדים.
בהצלחה!

ירקות בעציץ

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 26 אוגוסט 2007, 21:44

הצמח צריך שטח מסביב לעציץ... לא יודעת כמה זה יצא מוצלח במרפסת או משהו כזה
אצלי הוא פשוט כרך עצמו על המעקה (טוב, עזרתי לו קצת).

ירקות בעציץ

על ידי רותי_תותי* » 26 אוגוסט 2007, 21:17

אהלן, מגדלת את כל התבלינים לצריכה ביתית באדנית במפנה דרומי בקומה שניה ברמת השרון. כולל אדנית אחת לנענע שלא אוהבת להתחלק עם שותפים אחרים גם צריכת המיים שלה חבל על הזמן- רבה ביותר. אדנית לקורנית , לטיבול קציצות ירק ובשר ובזיליקום לרוטב פסטו. אדנית שלמה לפטרוזליה שמיר שהולך בקצב מהיר ביותר הגידול כמו גם הצריכה. היתה לי באביב אדנית של חסה. בתחילת יולי היא סיימה את חייה הקצרים. בנוסף בשטח בגינה של הבניין יש לנו גינת ירק קטנה- בנתיים היתה עונה "רצינית" אחת. יצאו 3 גזרים 5 תפוחי אדמה, בצל ירוק, 5 צנוניות - ועלי רוקט ועוד מיני ירוקים... בהצלחה.

ירקות בעציץ

על ידי אילת_מ* » 26 אוגוסט 2007, 19:25

טריק נחמד זה ללכת לשוק בסוף היום ולאסוף פחיות גדולות של זיתים,
מלפפונים חמוצים וכאלה, לעשות בהם חורים בתחתית עם פותחן קופסאות,
לצבוע (או לא, לפי הנטיות) והרי לכם.
האמת, נראה לי כבר קצת מאוחר מכדי לזרוע ירקות קיץ...
מסכימה.
בהצלחה!!!

ירקות בעציץ

על ידי עוד_מעט_אמא* » 26 אוגוסט 2007, 17:27

מלפפונים וקישואים הם מטפסים (יותר נכון - משתרעים). העציץ עצמו לא צריך להיות גדול אבל הצמח צריך שטח מסביב לעציץ... לא יודעת כמה זה יצא מוצלח במרפסת או משהו כזה. שעועית היא מטפסת ואפשר לגדל אותה בסמוך למעקה - אפשר לשים כמה זרעים באדנית ולהצמיד את האדנית למשהו שאפשר לטפס עליו.

האמת, נראה לי כבר קצת מאוחר מכדי לזרוע ירקות קיץ... אולי כדאי לחכות עוד איזה חודש-חודש וחצי-חודשיים עם כל הפרוייקט וכבר לזרוע סיבוב ראשון של ירקות חורף?
בחורף אפשר לגדל אפונה (אפונת גינה ואפונת שלג וגם אפונה ריחנית), וכל מה שאוכלים את העלים שלו או השורש שלו: חסה, רוקט, צנונית, כל הכרוביים (ברוקולי, כרוב, כרובית), גזר, סלק...

חזרה למעלה