מאותגרת אירגון הבית

שליחת תגובה

קח נשימה עמוקה ושאף את החיים אל קרבך, קחי נשימה עמוקה ושאפי את החיים אל קרבך - עכשיו!
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: מאותגרת אירגון הבית

מאותגרת אירגון הבית

על ידי פלוני_אלמונית* » 02 מרץ 2023, 17:36

ניקוי שירותים - ניקוי האסלה
מה צריך
  • כפפות איכותיות. לא דקות ולא נקרעות.
  • מגבונים לחיטוי כללי (כשממהרים או כשלא רוצים לנקות ביסודיות).
לניקוי מכסה הניאגרה, מכסה המושב, פנים המכסה, מושב האסלה, והאסלה עצמה - חיצונית בלבד לא בתוכה. אפשר להשתמש במגבונים של "ניקול" או "סנו" וכו'. חשוב שיהיה רשום עליהם משמידים 99.9 אחוז מהחיידקים.
  • נייר מגבת (נייר סופג). אני מעדיפה של חברת "ניקול". תבחרו מה שתרצו. זה בדרך כלל מגיע באריזה של כמה גלילים ביחד.
  • סקוטץ' שיהיה אך ורק למטרה הזו.
  • חומר לניקוי השירותים עצמם (עם חומר הניקוי ננקה יסודי עם הסקוטץ' את מכסה הניאגרה, מכסה המושב, פנים המכסה, המושב עצמו, תחתית המושב והאסלה עצמה - חיצונית בלבד).
לשם כך נשתמש למשל ב: סנו זאוול קצף ניקוי בתוספת אקונומיקה או כלורוקס לניקוי רב תכליתי עם אקונומיקה (בקבוק ירוק). שניהם ספריי כזה.
  • חומר לניקוי פנים האסלה. למשל: סנו 00 מנקה אסלות. בקבוק ירוק. או למשל סנט מוריץ לניקוי אסלות , כאמור רק פנים האסלה.
  • מברשת לניקוי אסלה . ממליצה בחום לקנות מברשת מסיליקון. זה הרבה יותר טוב ונוח מהמברשת "הפשוטה".
שינה את חיי.

ניקוי מהיר וחפיף של השירותים
  1. שמים כפפות.
  2. מפנים כל מה שנמצא על הניאגרה, את נייר הטואלט במתקן, שטיח . כל דבר. להזיז לחדר אחר.
  3. מתחילים לנקות את השירותים מלמעלה כלפי מטה!!! אף פעם לא חוזרים כלפי מעלה.
(עם המגבונים מנקים קודם כל את המכסה של הניאגרה, את ידית הורדת המים, וכך ממשיכים - מנקים את מכסה האסלה, מרימים אותו ומנקים את החלק הפנימי שלו, לאחר מכן את המושב עצמו. את פנים המושב, ואת האסלה עצמה - חיצונית עד למטה כולל בצדדים. )
כמובן שיש להשתמש לפי הצורך בכמה מגבונים לכל שטח.
  1. לוקחים נייר מגבת ומנגבים את המושב עצמו לאחר הניקוי עם המגבון.
  2. מרימים את המושב.
  3. שמים את חומר ניקוי האסלה בתוך האסלה - בדפנות ונותנים לו לנזול פנימה למטה.
מחכים כמה דקות
  1. משפשפים היטב בתוך האסלה עם המברשת שלכם, לפי הצורך.
  2. מורידים את המים על המברשת כדי שתתנקה ומניחים אותה בין האסלה למושב כדי שתתייבש.
לאחר כשעה או יותר אפשר להחזיר אותה למתקן המברשת.

ניקוי יסודי
  • שמים כפפות.
אותו הדבר, אך במקום מגבונים - משפריצים את חומר הניקוי (סנו זאוול קצף ניקוי למשל) על כל איזור שציינתי (על המכסה, על המושב וכו'). רק חיצונית . לא בתוך האסלה.
ומקרצפים היטב עם הסטוטץ' כל איזור. בעיקר את המושב, את פנים המושב (החלק שרואים שמרימים אותו למעלה) ואת האסלה עצמה חיצונית. וגם מאחורי מכסה האסלה לקרצף היטב.
לאחר מכן שוטפים הכל כמה פעמים! במים חמים. (אפשר לשים מים בכלי/קערה ולשפוך מלמעלה עד למטה, עד שהכל נקי או להתיץ עם הטוש של המקלחת ולשטוף הכל.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי פלוני_אלמונית* » 02 מרץ 2023, 17:07

העצות שלי :
ניקוי כיורים (מטבח + כיור במקלחת) :
מה צריך
  • כפפות איכותיות. לא דקות ולא כאלה שנקרעות.
  • סקוטץ' שיהיה אך ורק למטרה הזו.
  • חומר ניקוי כמו למשל סנו זאוול אבקת ניקוי עם אקונומיקה (מה שאני קוראת לו "חול") או למשל סנו x - אבקה לניקוי ומירוק (לא יודעת אם זה עדיין קיים בשוק) או כל חומר ניקוי ייעודי שרשום עליו שהוא מיועד לניקוי כיורים של כל חברה שתעדיפו.
איך לנקות?
  1. שמים את הכפפות.
  2. שמים בכיור את חומר הניקוי שבחרתם להשתמש בו.
  3. ממתינים כמה דקות. נניח 5 - 7 דקות אלא אם כן רשום משהו אחר על המוצר עצמו.
  4. משפשפים היטב את הכיור עם הסקוטץ' עד שכל הלכלוך והכתמים יורדים.
  5. שוטפים היטב את הכיור במים פושרים/חמים.
זה הכל.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי ניקי_ניים* » 07 יולי 2016, 13:15

נחמה צחקתי פה בקול כולל דמעות

מהקטע עם הכרובית והמצוחצחת

מאותגרת אירגון הבית

על ידי ירושלמית* » 30 מרץ 2014, 16:16

הלו? אף אחד כאן לא מתארגן לקראת הפסח? סדרים נקיונות פשטות מרצון וכיוצא בזה.. מרעננת קצת את הדף לקראת האביב, ואיפה אתם?

מאותגרת אירגון הבית

על ידי מאמינה_בשפע* » 27 פברואר 2014, 18:28

בית אהוב
ממש שימח אותי לקבל את הרעיון שלך לדבר אל עצמך כאל החברה הכי טובה שלך, נפלא , רעיון מצויין :)

מאותגרת אירגון הבית

על ידי בית_אהוב* » 24 פברואר 2014, 18:18

זה נשמע הזוי אבל הנה משהו שמאוד מאוד עוזר לי.. בגלל שלא תמיד מתאפשר לי לקחת עזרה, תוך כדי שאני מנקה ומסדרת אני פשוט מדברת לעצמי כאילו אני החברה הכי טובה של עצמי "הנה את רואה כמעט סיימנו.. את פשוט נהדרת .. נשאר רק עוד כמה דברים.. הברקת את זה מדהים!"
מילים חיוביות וממריצות שפשוט עושות לי פלאים בנשמה.
בכלל זו המלצה טובה להיות החברה הכי טובה של עצמי
כי אני היא זו היודעת בדיוק לאיזו מילים אני הכי זקוקה. עוד טיפ קטן לכביסה - כשמורידה מהחבל מיד מחלקת את הכביסה לפי חדרים.
ואז, כשלדוג' משכיבה את הילדים לישון והם רוצים שאהיה על ידם אני תוך כדי מקפלת ומכניסה מיד לארון

מאותגרת אירגון הבית

על ידי קורנית* » 27 נובמבר 2012, 19:03

עוד פטנט לגרביים: לקנות בכמה שקלים שקית רשת לכביסה ולהכניס לתוכה את כל הגרביים לפני הכביסה

מאותגרת אירגון הבית

על ידי פולה* » 27 נובמבר 2012, 18:43

פטנט לגרביים... עובד בעיקר לבנים/גברים כי נשים אוהבות יותר מגוון בצבעים (לא ?)
אני תמיד קונה את אותם הגרביים (גרבי ספורט שחורים) וככה הם תמיד מתאימים אחד לשני.... טוב לפעמים נשאר אחד בודד... אבל זה בדרך כלל כי הוא מתחת למיטה...

מאותגרת אירגון הבית

על ידי אנונימי » 27 נובמבר 2012, 17:57

היום ההורים שלי הגיעו לבקר.
הוצאתי מהבית עוד 3 קרטונים
סידרנו שוב את המצעים שלנו ושל הילד
אבא שלי הכין 2 מדפים לארון

ואמא שלי הכינה שעורים עם הבן שלי.

הספק לא רע
נשארו בעיקר קרטונים שלא יפתחו...

מאותגרת אירגון הבית

על ידי בשמת_א* » 26 נובמבר 2012, 14:53

חצי שעה, כשבעלי חזר מהעבודה
זה גם כמה דקות. 30. שתי חתיכות של רבע שעה (-: (לשיטתה עובדים בחטיבות של רבע שעה ואפשר גם להצמיד שתיים יחד. אבל ברגיל, לא יותר).

מאותגרת אירגון הבית

על ידי פלוני_אלמונית* » 26 נובמבר 2012, 12:16

השיטה של פליי ליידי מתאימה במיוחד למי שעובד בחוץ, כי היא בנויה על "לעשות קצת כל יום" עד שפתאום מגלים שהבית מסודר ונקי מעצמו.
אני זוכרת את עצמי בתקופות העבודה בחוץ ועם ילדים קטנים. חוזרת אחה"צ, מטיילת/משחקת/מכבסת/מבשלת/מקלחת/מספרת ונופלת שדודה.
לקחת מדי פעם כמה דקות היה לי יותר קשה מלקחת חצי שעה, כשבעלי חזר מהעבודה. אבל זה גם קשור לאישיות ולא רק למוגבלות.
אגב, זו טעות לקרוא לה זבובית. זה לא FLY מזבוב
נכון, אבל אני אוהבת את הכינוי.
<רוזמרין, גם האלמונית הקודמת>

מאותגרת אירגון הבית

על ידי בשמת_א* » 26 נובמבר 2012, 09:45

היות וכתבת שאת מורה, כלומר עובדת בחוץ, אז אני משערת שאין לך אפשרות לעבוד בשיטת הזבובית.
זה לא נכון.
השיטה של פליי ליידי מתאימה במיוחד למי שעובד בחוץ, כי היא בנויה על "לעשות קצת כל יום" עד שפתאום מגלים שהבית מסודר ונקי מעצמו.

אגב, זו טעות לקרוא לה זבובית. זה לא FLY מזבוב, אלא ש-
FLY FISHING, שהוא דייג באמצעות חכות ופתיונות, זה משהו שהיא מלמדת, ומזה היא לקחה את הניק שלה, פליי - ליידי (הגברת שמלמדת דייג בחכות עם פתיונות).

מאותגרת אירגון הבית

על ידי פלוני_אלמונית* » 26 נובמבר 2012, 08:47

ניקיון הבית שוב ואולי כרגיל מהווה עבורי קושי רב
לפי התאור שלך מהפעם הקודמת, נראה לי שאולי הקושי שלך נובע מכך שאת עובדת בשיטת ה"יש לי כוח עכשיו אז אני אעשה כמה שיותר לפני שאתמוטט" ובשאר הזמן את במצב של "אוי, חייבת לנקות ולסדר אבל אין לי כוח". דייקתי בתיאור? אם כן, אז פשוט תקראי את שלל ההצעות כאן בדף לשיגרת נקיון וסדר יומית במינימום זמן וכוח. ותוך כדי, תפחיתי את תחושת ה"אם זה לא מושלם אז לא כדאי להתחיל".
היות וכתבת שאת מורה, כלומר עובדת בחוץ, אז אני משערת שאין לך אפשרות לעבוד בשיטת הזבובית.
אולי מה שיתאים לך זה לקבוע לכל יום בשבוע חצי שעה קבועה של תחום אחד. לדוגמא, יום ראשון- חצי שעה של ניירת (פתיחה, קריאה, זריקה, טיפול ותיוק). מה שלא הספקת עובר ליום ראשון הבא.
יום שני- איסוף בגדים לכביסה, קיפול כביסה לארונות, תיקון כפתור או שניים. יום שלישי- לעבור עם סמרטוט לח על מדפים ומכשירים עם אבק+טאטוא הבית. וכן הלאה...
היתרון הוא שלאורך זמן הבית יהיה מסודר בלי הרבה מאמץ מצידך. אם תשתפי בזה גם את שאר המשפחה אז זה בכלל יהיה כקליפת השום:)

מאותגרת אירגון הבית

על ידי Paolina* » 25 נובמבר 2012, 18:39

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אלמונית יקרה - לענייני כביסה היות וציינת שאת מאותגרת, זה הרבה יותר פשוט ממה שאת חושבת.

להפריד כביסה לפי סוגים : כהה בהיר הרתחה
אני מרתיחה מגבות מכל הסוגים ומצעים

כשמכניסים למכונה לוודא שהגרביים נכנסו בזוגות. אלו שבכל זאת יצאו ללא זוג משאירה על המתלה כביסה במרפסת. לא קורה שלא מוצאת את החצי השני תוך 2 כביסות

מאותגרת אירגון הבית

על ידי Paolina* » 25 נובמבר 2012, 18:36

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

לפני כמעט חודש עברנו דירה. מעייף מאוד העסק הזה.
מדירת 3 חדרים שבה גרתי כמעט לבד ( אני והבן שלי ורק בחצי השנה האחרונה גם בן הזוג שלי) עברנו לדירה ענקית 5 חדרים מרווחת מאוד שאליה עברו גם הדברים של בן הזוג.
משם עברנו אחרי שנה לדירת 4 חדרים באותה השכונה ועכשיו עברנו לעיר אחרת לדירת 4 חדרים קטנה הרבה יותר. למרות שהיא קטנה יש בה הרבה יותר מקום. היא מאורגנת אחרת. ופתאום יש לי ארונות מטבח (ושוב אין לי אפשרות לנצל אותם הפעם בגלל שאני ממש נמוכה) שאני יכולה ממש לעמוד מתחתם. יש מרפסת שירות עם ארונות מסודרים אמבטיה עם ארון בנוי שבחלק התחתון שלו סל כביסה כמו פעם ....

נשארו לנו ארגזים בודדים לפרוק וגם כמה שאנחנו יודעים שלא נפרוק אבל גם יודעים שאין אפשרות לוותר על התכולה שלהם.
ניקיון הבית שוב ואולי כרגיל מהווה עבורי קושי רב. נראה לי שאני פשוט לא אוהבת לעשות את זה וגם לא באמת יודעת איך.
לפחות משתדלת.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי פלוני_אלמונית* » 23 נובמבר 2012, 11:02

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

דף מעורר השראה. אני בעיקר מאותגרת כביסה, מאותגרת גרביים שנפרדות אחת מהשנייה ללא רחם וכבר יש כמה מצבורים של גרביים בודדות .מומחית בלעשות סדר בזק, "מלמעלה" ב15 דקות, אבל מאותגרת תחזוקה קבועה ושיטתית והו כמה שאני אוהבת סדר ביתי נינוח ומזמין כזה שנדמה שכולם חיים בו בנון שלנטיות כזו ורק אני לא (עד שפגשתי את הדף הזה)

מאותגרת אירגון הבית

על ידי אחת* » 16 אוקטובר 2012, 17:22

אני לא מצליחה לעשות ספונג'ה בלי שיישארו סימנים על הריצפה.
לא סימנים של מגב - אלא של דהוי, במקום מבריק.
למשל כמו שמעבירים רק סמרטוט על ריצפה ונארים סימני ניגוב. אז גם בספונג'ה מעולה מתוקתקת עם הרבה מים וסבון וגריפה, כשאנימעבירה את הסמרטוט בסוף - יש סימנים.

האם צריך להעביר סמרטוט לח עד יבש או סמרטוט יותר רטוב?
ניסיתי גם הלשתשמ בסמרטוט נפרד יבש ללא סבון וגם לא עזר.

ובנוסף נשארים מעט שערות פתאום וכאלה שגם בסיבוב האחרון של הניגוב האחרון פתאום צצים או נופלים מהסמרטוט.

זה נכון להרבה רצפות, לא רק בבית הנוכחי. אני פשוט לא יודעת לעשות ספונג'ה, אשמח לשתוף מנסיונכן איך הספונג'ה יוצאת מבריקה או לפחות ללא סימנים.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי שלומ_צ* » 08 יולי 2012, 08:49

אוף. חיים בבלאגן מרגיז כבר כמה חודשים. מחכים בכליון עינייים למעבר. נראה לי שאצא לחופשה ואתחיל במיונים אחרונים לפני אריזה. זה ירגיע קצת וגם טיפה ירוקן את הבית.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי בשמת_א* » 08 יולי 2012, 08:43

מעבר דירה יש את "חוק הסטטוס קוו" הנורא, שאומר שמה שלא סידרת בשבועיים הראשונים אחרי שעברת, כנראה שגם לא תסדרי
לא בהכרח נכון.
אני עברתי דירה לפני שנתיים ופרקתי את הארגזים בהתמדה במשך כמה שבועות טובים. בהחלט יותר משבועיים. אבל כמובן לא הדברים הכי חשובים.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי ולריה_י* » 07 יולי 2012, 23:00

באוגוסט אנחנו (שוב) עוברים דירה.
כדאי מאוד לחשוב מראש איפה יהיו הדברים, והאם בדירה שנכנסים יש מספיק ארונות, ואם לא אז להשיג מראש. ככה פורקים תוך יום.
לפני שעוברים לעבור על כל החפצים בבית, ודברים שלא השתמשת בהם מאז הפעם האחרונה שעברת דירה, כנראה שאין בהם צורך. גם דברים שהם לשימוש של פחות מפעם בשנה.
בכלל, במעבר דירה יש את "חוק הסטטוס קוו" הנורא, שאומר שמה שלא סידרת בשבועיים הראשונים אחרי שעברת, כנראה שגם לא תסדרי... אז לשאוף אחרי שבועיים לסיים כמה שיותר, הן מבחינת פריקת ארגזים והן מבחינת קישוט הבית

מאותגרת אירגון הבית

על ידי לואיזה* » 07 יולי 2012, 10:47

paolina
מחכים לשמוע עוד...

מאותגרת אירגון הבית

על ידי אנונימי » 06 יולי 2012, 11:15

טוב, אז בסוף עוד היה לי כוח וחשק.....
העברתי סמרטוט בפינת מחשב ובחצי סלון וחצי מטבח
החצי סלון שהעברתי סמרטוט זה החצי שבו הקערות של הכלב ולכן גם המון ליכלוך...
ריססתי גם נגד פרעושים את הסלון...

מאותגרת אירגון הבית

על ידי בשמת_א* » 05 יולי 2012, 12:35

וואו, איזה יופי!
נכון עושה חשק?

בדיוק אני מיינתי את כלי המיטה והמגבות הישנות (שמשתמשים בהן לים, לפיקניקים, לקמפינג וכדומה) ומצאתי כמה וכמה דברים שיילכו ל-SOS חיות השכונתית, כי באמת, חבל על המקום שתופסים סדינים קרועים.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי אנונימי » 05 יולי 2012, 12:29

שמחה לשמוע שמה שאני עושה גורם למישהו חשק....
כרגע הדבר היחיד שבא לי ממש לעשות זה מקלחת ולרבוץ מול TV...
אבל יש לי עוד מלא דברים לעשות .....

מאותגרת אירגון הבית

על ידי ב_שאיפה* » 05 יולי 2012, 12:26

פאולינה איזה יופי של עידכון... עושה חשק.
גם הרעיון של סלסלה לבלאגן - ושרק שם הוא יתרכז - יום אחד - הלוואי

מאותגרת אירגון הבית

על ידי אנונימי » 05 יולי 2012, 12:19

חייבת לשתף....
החלטתי לקחת הבלאגן בבית בידיים
ועכשיו שיש חופש אני רוצה לנקות ולסדר את הבית בצורה יסודית ולהגיע למצב של שימור לקראת שנת הלימודים (אני מורה)

אז אתמול סידרתי את הכוורת (תחליף לארון מטבח) במטבח, וניקיתי אותה. לא נגעתי במדפים הגבוהים מאוד שבהם יש דברים שלא משתמשים ולא נגעתי במדף של התבלינים שאותו מנקה באופן קבוע...
התוצאה היא מדפים מסודרים, 4 שקיות של זבל בפח, גיליתי שיש לי מוצרי מזון שפג תוקפם לפני יותר משנתיים....

היום שאבתי שטפתי וריססתי נגד חרקים בעיקר ג'וקים ופרעושים את החדר של הבן שלי שחוזר רק מחר...
הספקתי גם לטגן שניצלים...

מקווה לא להתייאש לפני שהבית יהיה גמור...

מאותגרת אירגון הבית

על ידי שירון* » 26 יוני 2012, 23:23

בשמת - תודה על העצות.
גם אני ממליצה - לכל חדר לייעד קופסאות/סלסלות/קערה/ארגז וכו', בגדלים שונים, לפי הצורך. למשל: לילדים ארגז גדול, על השידה סלסלה קטנה, ליד הדלת סלסלה או קערה יפה למפתחות/דאר וכו'.
ככה הבלאגן עובר לגור בתוך הסלסלה.
הבית נראה הרבה יותר מסודר ויש פחות "רעש" בעיניים. פעם בשנה או כשהסלסלה כבר מפוצצת, עושים בה סדר ממוקד.
והכי חשוב - להתאמץ לשמור על מינימליזם ולא לאגור חפצים כפולים או כאלו שאין בהם יותר שימוש.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי מיצי_החתולה* » 26 יוני 2012, 22:15

כן, אני מבינה את הטריק, אבל לא מבינה איך מיישמים (כרגע, רק כדוגמא - על השידה הקטנה שלידי: שעון דופק, אוזניות, מגבונים לחים, שתי מכוניות צעצוע, כדור פינג פונג - יש למישהו מקומות ייעודיים לכדורי פינג פונג אבודים?) יעלפו, בעיני זו אחת האמיתות הכי מרפות ידיים בכל תורות הסדר והניקיון. מעולם לא הצלחתי להגיע למצב, שלכל דבר בבית יש מקום, ולא בטוח שאני רוצה. מה שאני כן רוצה, זה לצמצם את כמות המקומות בבית שבהם מסתובבים דברים שאין להם מקום.

נניח, במטבח - יש מגירה אחת ובה שלל דברים שאין להם מקום. בכל שידת מגרות - שתהיה מגירה אחת כזאת. ואולי בבוא היום, תצמצמי למגירה אחת בכל הבית. אם יש על השידה באופן קבוע דברים-שאין-להם-מקום - אני ממליצה להניח אותם בקופסא, או לפחות בערימה, זה יוצר תחושה הרבה יותר נעימה ומסודרת. יש אצלנו קופסא כזאת על השידה בכניסה לבית. וכשמצטברים דברים על השולחן ואין לי כוח לסדר, אני עורמת אותם לערימה נאה, והרבה יותר נעים לי בעין.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי מצ'רה* » 26 יוני 2012, 14:28

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

יש למישהו מקומות ייעודיים לכדורי פינג פונג אבודים?
אם בכלל צריך לשמור אותם (ויש ספק), אפשר בארגז/סלסלת צעצועים כללית כזו לפיצ'פקס.
כשיש ילדים ויש להם בלי סוף פריטים בודדים ושונים, אין טעם למיין אותם לפי נושאים. שיגורו יחדיו בארגז לא ענק. ככה גם יותר קל לאסוף אותם בסוף היום.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי יעלפו_מהמושב* » 26 יוני 2012, 14:20

כן, אני מבינה את הטריק, אבל לא מבינה איך מיישמים (כרגע, רק כדוגמא- על השידה הקטנה שלידי: שעון דופק, אוזניות, מגבונים לחים, שתי מכוניות צעצוע, כדור פינג פונג- יש למישהו מקומות ייעודיים לכדורי פינג פונג אבודים?)

מאותגרת אירגון הבית

על ידי מצ'רה* » 26 יוני 2012, 14:14

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

רק עצה אחת, שהכי קל ליישם אותה כשעוברים בית (יותר קשה בבית תוך כדי שגרים): לכל דבר צריך להיות מקום איחסון יעודי. ומה שאין לו מקום- או שמייצרים לו מקום משלו אם הוא מספיק חשוב, או שנפרדים ממנו.

זה נשמע הכי פשוט, אבל צורת חשיבה כזו מאפשרת, טכנית, לסדר את הבית. אם לדברים אין מקום משלהם, אז כשמסדרים פשוט מעבירים אותם ממקום מפריע אחד למקום המפריע השני, וזה נורא בזבזני באנרגיית סידור (עובדים, עובדים והמצב לא משתפר כמעט).

אני התרגלתי לחשוב על מקומות האיחסון בבית כעל נדל"ן. יש לנו בית לא כ"כ גדול, ואם לא ניזהר בצבירת חפצים נשלם משכנתא עבור איחסון אינסוף דברים. אני משתדלת לבדוק באופן שוטף מה מכל מה שמגיע הביתה שווה את ההשקעה הזו.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי יעלפו_מהמושב* » 26 יוני 2012, 13:29

לא יודעת אם דיברו על זה איפשהו (ואם כן, אשמח להפניה)

באוגוסט אנחנו (שוב) עוברים דירה.
אני נורא רוצה שהבית החדש יהיה מאורגן כמו שצריך ואני זקוקה לטיפים של לפני-
מה צריך כדי לארגן בית ככה שהחוץ יהיה קליל ולא מלא במיליוני שטויות ופריטים קטנים? איך אתן עושות את זה? יש לכן מקומות ייעודים לדחיפת הפיצ'יפקעס?
טיפים ועצות מעשיות יתקבלו בברכה

מאותגרת אירגון הבית

על ידי בשמת_א* » 26 יוני 2012, 13:26

אנחנו ראינו פעם בטלביזיה מישהו (גבר) שרחץ את הרצפה בשיטה של ללכת על הסמרטוט, יודעת למה אני מתכוונת?
הבן שלי התלהב מזה. איך נהנה לשטוף את החדר שלו ככה! זו שיטת כיף.
גם הקטנה שמתרוצצת על הרצפה יכולה לדחוף בידיים סמרטוט רצפה ולנקות, וכולם יכולים להצטרף אליה למשחק שבו זוחלים בחדר ומנגבים את הרצפה בסמרטוט רצפה נקי ורטוב, ואחר כך כולם עוברים לשחק באותו משחק בחדר אחר, ואת בינתיים "סוחבת" עם המגב בדקה ומשאירה את החדר להתייבש.
ככה משתפים את הילדים מגיל צעיר והופכים את הנקיון לפעילות משפחתית כיפית שמערבת את כולם.
זה לא חשוב אם הנקיון לא יוצא מושלם.
יותר חשוב לעשות ביחד ולעשות בכיף. בהדרגה גם הם ישתפרו, במיוחד אם את לא תגידי שום מלת ביקורת ורק תיהני מ"איזה כיף שכולנו ביחד מנקים את הבית שלנו ביחד!" אפשר גם לשיר איזה שיר של מרי פופינס בתור ליווי... (-:

וגם אם הולכים על הסמרטוט והקטנה בינתיים מתרוצצת על הרצפה, לא קורה כלום. אחר כך כולם למקלחת. הרווחתם הרבה צחוקים ומשחק חדש.

אפשר שכל אחד מקבל סמרטוט משלו ואפשר לעשות תורות על הסמרטוט האחד. בקיצור, תהיי יצירתית. הבית בטוח יהיה יותר נקי מקודם, והילדים ירכשו חוויות ילדות חביבות ובהדרגה גם מיומנויות ניקוי. וגם יוטמע המסר, שהנקיון הוא עניין משפחתי משותף ולא עסק שלך בלבד.
אגב, יש ערך מוסך לעשיית הפעילות הזאת ביחד עם האבא, שלא יתחנכו על המסר הריאקציוני שהנקיון הוא רק התחום של האשה והגבר "פטור".

מאותגרת אירגון הבית

על ידי יאמי_מאמי* » 25 יוני 2012, 10:07

רוצה לשתף אתכן שאצלנו יש ארבע נפשות שמבלגנות ומלכלכות
ואחת (אני) על תקן סיזיפוס מודרני שאכפת לה באמת שהבית יהיה נקי
או לכל הפחות מסודר וזה לא ממש הולך...
משהו בי קצת התייאש ובמידת מה קיבל את זה ...
@}

מאותגרת אירגון הבית

על ידי שירון* » 25 יוני 2012, 08:24

ושוב, אני לא מסתדרת עם הספונג'ה, בעיקר בגלל הקטנה, שעדיין מתרוצצת על הרצפה

מאותגרת אירגון הבית

על ידי שירון* » 25 יוני 2012, 08:21

אז ככה - אני ממש לא היחידה שאוספת את החפצים בסוף היום. כל בני הבית לוקחים בכך חלק.
סיפרתי על השואב אבק בשביל להגיד בחצי חיוך, שלפחות הוא מחייב אותנו לסדר בכל ערב את הבית ולא לדחות את הבלגן. וודאי רבות בדף הזה יזדהו איתי בעניין דחיית סידור הבית.
בעלי משתדל לסייע כמה שהוא יכול במטלות הבית, אבל מה לעשות, כשהוא חוזר בערב מהעבודה, אני והילדים צריכים אותו יותר בשבילנו, ופחות לארגון הבית.
ההילדים שלי עדיין קטנים, אבל גם מהבכור שעבר את גיל 5, אני לא מצפה שינקה את השירותים. דברים אחרים כן.
חוץ מזה, אני עדיין פונה ומחפשת הצעות איך להכניס את ניקיון האבק והספונג'ה לשיגרת הניקיון. עם כל השאר אני מצליחה להסתדר, כמו שכבר כתבתי.
לאבק קיבלתי כמה הצעות נחמדות שאני כבר מיישמת.
חיפשתי פתרונות אצל "המעופפת" אבל לא מצאתי. אולי פיספסתי משהו. אני עדיין אשמח להצעות ממי שכן מצליחה.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי אילה_בשדה_הדגן* » 24 יוני 2012, 22:06

שירון, אני עוקבת אחרי מה שנכתב פה בדף, קראתי את מה שכתבת.
לא היה נראה לי שאת רוצה לברר משהו או מבקשת עצה. רצית לספר על השואב אבק הרובוטי.
ובכל זאת, אני לא יכולה שלא לשאול:(ואת יכולה לא לענות ואפילו למחוק את ההערה)
אני לא מבינה איך זה שיש שואב אבק רובוטי הופך את השטויות הקטנות שמתגלגלות על הרצפה למחויבות שלך?
ואם כבר יש בנים שעברו את גיל 5 - למה ניקיון השירותים זה בכלל עניין שלך?
אם יש לך 4 ילדים ובן זוג - רק את צריכה לעשות את כל משימות הבית?

אולי זה לא לא פלא שאת לא מרגישה שאת לא מצליחה לחלק את הקשב שלך. עזבי קשב, ידים ורגלים אין לבן אדם, שלא לדבר על גב.

לא יודעת אם זה מעניין אותך, אבל אני מזהירה את הילדים שלי שאם אני אמצא חלקים של משחקים אני פשוט אשים אותם בשקית שתיסע לחנות יד שניה .
(ואני באמת עושה את זה)
כל אחד מורשה ומוסמך לנקות שירותים. אני מנפיקה תעודה מיוחדת לילדים כשמגיע יום הולדת 5.
אם צריך, אני מוכנה גם להכין לכבוד יום הולדת 30 .עדיף מאוחר מאף פעם לא.
מי שנוסע לפגישת עסקים בעיר הגדולה מקבל רשימת קניות.
מי שרוצה לחיות איתי בבית יתרום את חלקו.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי שירון* » 24 יוני 2012, 11:58

תודה!
האמת שקיבלתי את הרובוט שואב האבק והוא ההצלה שלי מברדק בלתי נשלט בבית. כי חוץ מזה שהוא שואב את האבק, הלכלוך ואת השערות הרבות של בנות הבית והכלבה, בשביל שיצליח לעבוד, הרצפה חייבת להיות פנויה מחפצים קטנים. כך זה מחייב אותי בסוף כל יום, לדאוג שכל המשחקים והשטויות שמתפזרים על הרצפה במשך היום, יוחזרו למקום, על-מנת שלמחרת בוקר כאשר אצא מהבית אוכל להפעילו.
הבעיה שלי היא יותר להספיק הכל. אני עדיין לא הצלחתי להתרגל לשיטה של כל פעם משהו אחד. כביסה או כלים שהם באמת עבודות ספציפיות וממוקדות, זה הולך וגם אין בעיה שהקטנה תתלווה אליי. אבל עם ניקיון שיכלול גם אבק וספונג'ה? אני לא מצליחה לחלק את הקשב שלי לכל פעם משהו אחד ולא הכל יסודי ובפעם אחת. מה גם שאני מרגישה שאמנם בכל יום משהו אחד, אבל איך שהוא, זה כובל אותי כל יום להתעסק בבית, חוץ מהדברים שאין ברירה, כמו כלים, כביסה, קניות ובישולים. אני אוהבת יותר כשאני יודעת שיש לי רק יום אחד בשבוע שמוקדש לניקיון הבית.
שלא לדבר על ניקיון השירותים, וכל מי שיש לה לפחות בן אחד בבית (וזה כולל גם את הבעל...), יודעת שאי אפשר לדחות את ניקיונם.
אז הורדתי ציפיות ודרישות מעצמי, אבל עדיין בית עם 6 נפשות וכלבה מחייב תחזוקת ניקיון מסויימת.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי אילה_בשדה_הדגן* » 22 יוני 2012, 17:13

חברה שהיו לה כירים מנירוטה אהבה מאוד את ספוג הפלא. בעיני זה סתם.

_
תינוק כבד למנשא וניקיון: זו שאלת מיליון הדולר.
קודם כל: כל מקום שבו את מניחה את התינוקת: צפי בלאגן.
אם את לא בשיטת הלול, צפי לכמה שנים טובות שבהן הבית שלך בלאו הכי לא יראה כמו מוזיאון. זה רק אומר שזה בית שמח.
אם תניחי אותה ויהיו לה קצת צעצועים - יכול להיות שהיא תתעסק בהם ותניח לך לבצע את משימותיך.
עדיף לספק לה צעצועים ואביזרים מאשר שתנסה נורא לברדק דברים שיקרים לליבך או שמסוכנים לה. זה מצריך קצת הכנה ויצירתיות.

למשל: הרבה אנשים מסדרים קופסאות פלסטיק באחת ממגרות המטבח הנמוכות, כך שכששוטפים כלים, התינוק משחק בקופסאות הללו ליד הרגלים של אמא. גם אפשר לשים סטופר על המגרות כדי למנוע אצבעות שנתפסות.

את יכולה לקנות לה מטאטא קטן או מברשת .זה מאוד חביב על פעוטות שרוצים לחקות את אמא.
גם להחזיק חולצה ולשים בשידה זה אחלה. (ותשאלי: של מי החולצה הזו?)

ובעיקר: את מספיקה את מה שאת מספיקה כשיש לה מצב רוח טוב והיא מאפשרת לך. זה יכול להיות שתספיקי ממש קצת. לכן אל תתחילי לשפוך מים בכל הבית. תעבדי בשלבים. פה נכנסת ובגדול הפליי ליידי.
אומנם התרגלנו לחשוב שבזבנג אחד גדול אפשר לעשות את כל הבית, אבל כרגע השיטה צריכה להיות טיפין טיפין .

את תצליחי, בעיקר אם תעשי את זה מתוך שמחה .
אני זוכרת שכשהבן הבכור שלי היה תינוק והבית כבר הגיע למצב קאטסטרופלי (כי אני לא מצאתי זמן למבצע הגדול וחוץ ממני זה לא הזיז לאף אחד), התחלתי מלסדר צעצועים תוך כדי שאני ממש לא רוצה לעשות את המשימה הזו. זרקתי צעצוע אחד בכזה קריז שכמעט שברתי את הטלויזיה. הייתי בטח ממש מפחידה.
עם השנים למדתי לפרגן לעצמי מוסיקה חביבה ולגייס קצת יותר אנרגיה חיובית לעניין.

ועוד טיפ חשוב: כשמבלים בחוץ עם התינוק הבית מתברדק פחות. שיפזר פירורים בגינה הציבורית. תמיד אפשר להכין קופסא עם אוכל איכותי ו'לאכול בחוץ'. אולי גם תפגשי איזה אמא או שתים שתוכלי לשוחח איתן תוך כדי.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי לואיזה* » 22 יוני 2012, 15:48

מכיל חומרים כבדים
הוא רק עושה מעיין פוליש עדין.
מומלץ לא לעבוד איתו על עץ, ובכל מקרה - נסי קודם על איזור קטן ונסתר.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי אחת* » 22 יוני 2012, 09:11

ספוג הפלא

מישהי יודעת איזה חומרים מכיל ספוג הפלא?
אני לא מנסה אותו כי נראה לי שאם הוא מנקה כל כך טוב בלי קרצוף ותוספת חומר ניקוי - אז הוא בטוח מכיל חומרים כבדים. הבנתי גם שלא צריך לנגב אחריו? אז בכלל... זה לא מסוכן?
אשמח לדעת על זה יותר.
וגם - אין חשש להרס משטחים?

מאותגרת אירגון הבית

על ידי שירון* » 21 יוני 2012, 19:42

איך אתן מצליחות לנקות עם תינוקת בבית?
היא כבר גדלה וכבדה לי מדי לנקות כשהיא במנשא

מאותגרת אירגון הבית

על ידי אילה_בשדה_הדגן* » 08 יוני 2012, 20:13

דבר נפלא שאני קונה בשקל: ברזלית.
דבר נפלא שמנקה סירים, תבניות אפיה - השריה עם מים ווישט אחד קטן. בלי שום חומרים מיוחדים.
ניקיון של כל מיני במקלחת בצירוף מלח לימון - הללויה.

הכוונה היא לא לשערות פלדה, לא ניסיתי אותן למעשה, אלא למעין ספוגית עשויה ממתכת.
כשזה מתעייף/מגעיל - אני זורקת את זה מתחת לעצי החצר ומחליד לאיטו ונותן עוד העשרת ברזל לגינה.

לכלים הרגילים אני משתמשת בליפה מצמח ליפה. נראה לי שצריך להקפיד ליבש אחרי השימוש, אז הכנתי לי בקרמיקה כלים עם חורי ניקוז, למען מטרה זו במיוחד. עכשיו תקפצו שאתן גם רוצות. .
וגם זה הופף לדישון גינה כשבא זמנו.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי ניחוח אדמה אחרי הגשם » 08 יוני 2012, 19:50

לבקשתה של מאמינה בשפע אני מפרטת על האבקת חרדל :
זה משהו שהיה מאוד מוכר ומקובל בברית המועצות (בעיקר קראתי על זה)- היו פשוט מפזרים אבקה על הספוג של הכלים, או טובלים את הספוג בכלי עם מעט אבקה.
היו ממש שוטפים עם זה כלים במוסדות ציבוריים כמו בתי חולים וגני ילדים... כי זה ממש הורג חיידקים (לפחות זו הטענה...)
ובפועל :
קונים אבקת חרדל (כלומר זרעי חרדל טחונים לאבקה) - אני קונה בשוק בחנות תבלינים ויש גם בחנויות רוסיות בדרך כלל
היא ממש מעולה לניטרול ריחות ולהתמודדות עם שומנים בכלים
נגיד אם יש צנצנת שהיו בה חמוצים והריח לא עוזב, אני שמה בצנצנת מים וקצת אבקה לכמה שעות וזה ממש עוזר, כנ"ל כלי פלסטיק שבדרך כלל נשאר בהם ריח
או אם יש מחבת שמנונית, אני מפזרת אבקה בנדיבות (אם יש ממש המון שמן אז קודם מנגבת את המחבת קצת)
ושמה בפנים קצת מים (אם יש מים חמים אז עוד יותר טוב) לכמה זמן ואז שופכת הכל ומשפשפת והשומן והריח ממש נעלמים
להיזהר אם יש עור ממש רגיש כי זה יכול לצרוב קצת אם שוטפים ממש כמו עם נוזל כלים.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי מאמינה_בשפע* » 08 יוני 2012, 17:55

סבון כלים רגיל ( אבוי )
חומץ
ספוג הפלא
מלח לימון
אבקת כביסה ומרכך, רחמנא ליצלן

מאותגרת אירגון הבית

על ידי ניחוח אדמה אחרי הגשם » 08 יוני 2012, 13:53

אני ארשום על פי תדירות השימוש :
נוזל כלים של אקובר (טוב כלים שוטפים כמה פעמים ביום, אבל הוא טוב גם לניקוי כללי של השיש וכו')
ספריי לניקוי כללי שהכנתי לבד (כוהל+מים+כמה טיפות שמן אתרי ברגמוט)
סבון פשוט מהשוק (דומה לסינטבון) שהפכתי ל"דייסה" סבונית נוזלית ומשתמשת לניקוי כללי בעיקר במטבח
סודה
חומץ
מלח לימון
אבקת חרדל - מעולה לשטיפת כלים שמנוניים מגעילים
אגוזי סבון לכביסה ולשיער
נוזל אסלות של אקובר - לניקוי יסודי
נוזל כביסה רגיל לכביסה ביד (לשימוש במקרים מיוחדים או מסריחים במיוחד)

מאותגרת אירגון הבית

על ידי חודש_עשירי* » 07 יוני 2012, 20:35

איזה חומרי ניקוי אתן מחזיקות בבית? תודה

מאותגרת אירגון הבית

על ידי שירון* » 07 יוני 2012, 08:51

תודה! זה באמת רעיון טוב, לעשות סבב חלונות

מאותגרת אירגון הבית

על ידי בשמת_א* » 04 יוני 2012, 14:47

תריסים - במטלית רטובה.
אצלי אני מכניסה את זה לניקוי הבית, ביום חמישי. למעשה, כל פעם חלון אחד. ככה יש סבב בבית.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי שירון* » 04 יוני 2012, 11:55

את הרעיון לנקות תוך כדי דיבור בטלפון, אני מאמצת. אבל ככה האבק לא סתם מתעופף ומלכלך את הרצפה? אולי מטלית רטובה תמנע זאת. את התריסים הגדולים של הסלון בעייתי תוך כדי דיבור בטלפון. ובעצם גם את החלונות מתי אתן מכניסות לשיגרה? תודה מראש

מאותגרת אירגון הבית

על ידי שירון* » 04 יוני 2012, 11:52

תודה על התשובות לגבי אבק ותריסים. הבעיה שלי היא פחות איך לנקות ויותר מתי. מישהי הצליחה להכניס זאת לשיגרת ניקיון הבית? זה גוזל ממני המון זמן ולא ממש משתלב בשיגרות יומיומיות ברוח "הגברת המעופפת"...
זה נכון שבעיר האבק יותר בעייתי. אצלנו יש זרימת אויר נהדרת ולכן החלונות פתוחים כל הזמן. מצד שני זה אויר מהול בפיח. עדיין פתוחה להצעות...

מאותגרת אירגון הבית

על ידי או_רורה* » 14 מאי 2012, 21:38

טוב, ניסיתי לשטוף חלל קטן (אמבטייה) עם מגבונים.
מצד אחד זה יקר בטירוף, מצד שני יצא.... קצת סבוני מדי, לא נקי ממש כמו לשטוף עם מים.
מצד שלישי, זה פתרון מהיר ביותר כשממש אין זמן.

(או כשהכלבה הגורה החדשה של אורורה משתינה בפעם הרביעית בחצי שעה באותו חלל...)

מאותגרת אירגון הבית

על ידי הרגע_שלפני* » 14 מאי 2012, 20:23

יש עוד נשים שעושות ספונג'ה עם מגבונים?
התופעה והיקפה די מזעזעים אותי אקולוגית, אז אני נמנעת.

איך מנקים את המקרר?
אני מנקה עם סמרטוט וסבון כלים.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי טרה_רוסה* » 14 מאי 2012, 20:21

לי יש במקרר מדפי זכוכית גדולים ואני מוציאה אותם ושוטפת באמבטיה עם סבון כלים.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי מאותגרת* » 14 מאי 2012, 18:56

יש עוד נשים שעושות ספונג'ה עם מגבונים? [-:
לא אקולוגי, לא חסכוני, מביך...אבל עושה את העבודה בחללים קטנים (שרותים, אמבטיה)

מאותגרת אירגון הבית

על ידי רוזמרין* » 14 מאי 2012, 17:24

איך מנקים את המקרר?
מה השאלה? באיזה חומרים או טכנית?

טכנית, את המדפים והמגירות שאפשר להוציא, מוציאים ומנקים בכיור כמו כל כלי. את שאר המקרר (עברתי לחומרים), אני מנקה עם סמרטוט שלא שורט בתוך קערת מים חמים. מוציאה, סוחטת, מפזרת עליו קצת אבקת סודה לשתיה או חומץ ומנגבת. סודה לשתיה עוזרת לנקות כתמים שומניים וחיידקים וגם מפיגה ריחות מהמקרר. אם יש סימני עובש ליד הגומיות, אפשר לנסות עם חומץ.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי יעלפו_מהמושב* » 14 מאי 2012, 14:30

איך מנקים את המקרר?

מאותגרת אירגון הבית

על ידי או_רורה* » 12 מאי 2012, 08:19

תודה רבה לכן! הולכת לנסות היום...

מאותגרת אירגון הבית

על ידי מאמינה_בטוב* » 11 מאי 2012, 21:11

אני מוסיפה לכביסה לבנה להרתחה, שאצלי זה 70 מעלות , 2 כפות מלח לימון והכביסה יוצאת לבנה !!!

מאותגרת אירגון הבית

על ידי רוזמרין* » 11 מאי 2012, 20:49

מה בדיוק עושים עם המלח לימון?
הוא מצויין לניקוי אבנית. אני ממלאה ליטר מים בקומקום, מוסיפה כף או שתיים מלח-לימון, מרתיחה ואחרי דקה האבנית יורדת. את המים אפשר לשפוך באסלה, ואפשר לשפוך לכלים אחרים שיש בהם אבנית. למשל, מגש ייבוש הכלים, מתקן ייבוש הסכו"ם, מסביב לברז הכיור ועוד.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי או_רורה* » 11 מאי 2012, 18:06

מישהו יכול לשתף - מה בדיוק עושים עם המלח לימון?

מאותגרת אירגון הבית

על ידי מאמינה_בטוב* » 11 מאי 2012, 16:24

הצעה לגבי ניקוי תריסים,
אני מערבבת מים חמים עם הרבה חומץ וטיפה נוזל שטיפת כלים.
טובלת סמרטוט בנוזל החמים ומעבירה על כל שלב בתריסים.
התריסים מנוקים בקלות ומבריקים.
אשמח לתודות :-)

מאותגרת אירגון הבית

על ידי פלוני_אלמונית* » 10 מאי 2012, 15:56

לי נוח לאבק כשאני מדברת בטלפון (אלחוטי). זו מלאכה שנואה גם עלי....

מאותגרת אירגון הבית

על ידי שולמית* » 10 מאי 2012, 13:14

אלא אם המים זה מים של האמבטיה של התינוק והזרועות שלך משתוקקות למאמצים אירוביים נוסח קארטה קיד... :-)

מאותגרת אירגון הבית

על ידי אילה_בשדה_הדגן* » 10 מאי 2012, 04:32

אולי לא לנקות תריסים?
אני חושבת שבעונה הנוכחית זה פשוט בזבוז של מים ואנרגיה.
אלא אם המים זה מים של האמבטיה של התינוק והזרועות שלך משתוקקות למאמצים אירוביים נוסח קארטה קיד...

חלונות ואבק זה גם עינין גאוגרפי-באזור כפרי האבק הוא לדעתי פחות ג'יפה של פחמן ושרפת דלקים,אז הוא פחות נתפס כמטונף.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי פלוני_אלמונית* » 09 מאי 2012, 19:16

לאחר שנה... עדיין לא מצאתי פיתרון איך להשתלט על האבק בבית (במיוחד עכשיו כשהחלונות פתוחים). ועל ניקוי התריסים. זו מלאכה שנואה במיוחד ולעומת שאר הניקיונות, אני לא מצליחה להכניסה אותה לשיגרה.
יש הצעות?

מאותגרת אירגון הבית

על ידי אילה_בשדה_הדגן* » 28 מרץ 2011, 22:49

את שואלת ברצינות?

מי שמנקה לפסח עקב עיניני כשרות, נהוג להתחיל באזורים שבהם לא אוכלים בדרך כלל. מתקדמים לאט לאט ומידעים את בני הבית שלא השתתפו בניקיון, בדיוק איפה מותר לאכול ואיפה לא.מגיעים אל המטבח בפינאלה.

ומי שסתם רוח אביבית ממריצה אותו/ה לפתוח חלונות, לאורר ולהתקשט- שתתחיל בכל פינה שנראית לה שקוראת היום לליטוף אוהב.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי פלוני_אלמונית* » 28 מרץ 2011, 22:23

לעבוד על פינות שכוחות, להתחיל בקטן, כל יום מדף או מגירה.
לקחת שקיות במטרה למלא אותן, תוך כדי פינוי הבית מבגדים מיותרים, מצעצועים כנ"ל -
תוך שזוכרים שהמטרה היא להגיע למצב שהבית מתרוקן מכל מה שמיותר וחוסם.
לי היה כיך לנקות אפילו מדפי ספרים מאבק לרענן את מראה הבית עם שינויים קטנים של נקיון והוצאת מה שמיותר.

ראיתי בתוכניות של סידור בתים שמרוקנים את כל החדר ומכניסים אך ורק מה שצריך ובמקום הנכון לו - אפשר לאמץ את הרעיון כשמסדרים גם חלקים קטנים יותר.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי סגו_לה* » 28 מרץ 2011, 18:41

אני התחלתי בחדר השינה (שהיה מבולגן מאוד..!) ואני מרגישה שלהתעורר בחדר מצוחצח נותן לי שמחה להמשיך לנקות,ממליצה.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי סבטקסט_כפול* » 28 מרץ 2011, 15:40

מאיפה מתחילים ניקיון פסח? הצילו

מאותגרת אירגון הבית

על ידי אורחת_לרגע* » 28 מרץ 2011, 14:48

התחלתי ליישם...

מאותגרת אירגון הבית

על ידי אילה_א* » 24 מרץ 2011, 22:38

מה עם גרביים שלא חוזרות אחת לשנייה
פתרתי את זה באופן מוחלט על ידי קנייה של שלושה סוגי גרביים
קצרות בשחור או לבן (לספורט)
ארוכות בשחור
מי שאין לה בן זוג מתחברת עם אחרת מאותו סוג
וזהו כך לא זורקים גרביים לעולם ועד

מאותגרת אירגון הבית

על ידי אילה_בשדה_הדגן* » 24 מרץ 2011, 21:47

תיקתוק - בבקשה!
מהקל לכבד (לפחות מאיך שנראה לי):
  1. גרביים - בזוגיות טובה מותר לכל אחד להיות ב'ספייס' שלו, נכון?, אבל אחר כך לחזור אל הביחד.
ככה גם עם גרביים - יש לי סלסלה בארון שבה הגרבים שמחכים לבני זוגם ועדיף שיהיו פרוסות כך שאראה את הצבע והציור. הם ממתינים עד לזמן שבו אראה את תחתית הסל כביסה.
אם כיבסנו הכל (ואני בכוונה כותבת בלשון רבים), יבשנו ועדין ישנם עגונים ועגונות - זהו.
הגרבים האלה הם מצוינים להכנת בובות, לניקוי פינות דוחות, למוסכניקים ובאופן כללי 'היאורה השליכו'.
  1. ניירת=קלסר.
השיגי קלסרים ושקיות מחוררות (-מדי פעם עושים במשרדים העפה של כמיות מהדברים הללו). גם תיקיות קרטון זה אחלה, אפשר למצוא גם קופסאות איחסון שבהן התיקיות יכולות לעמוד .אפשר להכין פתקיות צבעוניות שמדביקים על כל נושא.
מבחינתי זו עבודה קלה שאני עושה בישיבה. יש לי שקית חשבונות לכל תחום, שקית תעודות אחריות והכי חשוב - אם קיבלת דוח חניה ושילמת שמרי את החשבונית עם הכתובה (מסתבר שיש אפשרות לכך שהם לא מעדכנים במחשב ששילמת וכך מאפשרים לעצמם לגבות גם ריביות מטורפות, אחרי שנים של שיכחה).
זאת עבודה מאוד נחמדה לעשות עם ילדים בגיל שרוצים להבין חשבון - למשל ויזה מספקת דיאגרמת עוגה להוצאות שלנו, חברת חשמל נותנת דיאגרמת עמודות לפי חודשי הצריכה. מענין בסה"כ.

עוד טיפ: להתקשר לסוכניות ביטוח ולברר מה שוות הפוליסות שלכם. רק מהעצם ההתעסקות יש מצב שתזכו בזיכוי של כמה שקלים.
וזה פרס על זה שסידרת - תעשי עם הכסף הזה משהו מפנק.

אחרי שאירגנת את הקלסרים והשקיות ופינית פעם ראשונה את הבלאגן, את יכולה לשכוח מזה.
אני דוחפת את החשבונות שמתקבלים לשקית ומסדרת רק כשבאמת יש לי סבלנות לזה.(אפילו פעמיים בשנה מספיק).
  1. לכתמים רציניים אני מסתייעת בשלושה חברים: חומץ לימון, ברזלית וכפפות רב פעמיות.
כתמי חלודה באמבטיה - אחרי שניקית עם הנ"ל, אולי יש איזה צבע /רובה /סיליקון שיתפוס שמה.
תשאלי בטמבוריה.
  1. עובש - חסר איורור!
צריך לסייד בצבע סיד (לא סופרקרילים עם פלסיק) .
יש לברר שזה לא מעיד על צנרת פגומה של השכנים למלמעלה.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי אורחת_לרגע* » 24 מרץ 2011, 15:17

כמה קטנות - מה עם כתמי חלודה בחיבור שבין האמבטיה והקיר וכתמי לחות שחרחרים על התקרה?מה עם גרביים שלא חוזרות אחת לשנייה ?מה עם ניירת מצטברת ,יש לכן שיטת מיון ,תיוק,תקתוק מנצחת?

מאותגרת אירגון הבית

על ידי הרגע_שלפני* » 20 פברואר 2011, 20:00

האם מטליות מיקרופייבר פחות משאירות שערות וסיבים?
יש לי סמרטוט רצפה כזה ואכן נדבקת אליו פחות ג'יפה, כלומר היא נדבקת אליו כשאני מנקה אבל יורדת בקלות כששוטפים בברז, כך שאחרי שטיפה לא נשארות עליו שערות וכדוריות. כמו כן מאד קל לסחוט אותו כי הוא דק.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי תכלת_שמים* » 20 פברואר 2011, 17:16

האם מטליות מיקרופייבר פחות משאירות שערות וסיבים?
אין לי ניסיון איתם אבל עם כל המטליות האחרות וסמרטוטים שהשתמשתי נגעלתי, כי תמיד היו שאריות של שערות וסיבים

מאותגרת אירגון הבית

על ידי י_פה* » 11 אוגוסט 2010, 21:40

אז תשתיני הפוך , עם הפנים לקיר :-) סתם..
אין מנוס מטיפת אקנומיקה לפעמים . זה לא בל יעבור .

מאותגרת אירגון הבית

על ידי או_דה_טואלט* » 11 אוגוסט 2010, 17:17

כן, ניסיתי, אבל זה לא מספיק...

מאותגרת אירגון הבית

על ידי פלוני_אלמונית* » 11 אוגוסט 2010, 13:01

ניסית לנקות גם את תחתית המכסה של האסלה? (אצלנו משם נובע הצוחן)

מאותגרת אירגון הבית

על ידי או_דה_טואלט* » 11 אוגוסט 2010, 11:50

הצילו
האסלה שלי מסריחה מפיפי.
ואני מנקה אותה כל יום יומיים !
אין לי ילדים קטנים (וילדים בכלל, בעצם). האיש קולע לאסלה.
נראה לי שהבעיה נגרמת בגללי...
סליחה על הפירוט,
אבל הזרם שלי הולך כזה קדימה במקום ישר למטה ואני חושבת שזה מצטבר במקום הזה שבו החלק הרחב של האסלה נגמר, הטבעת הזו.
(toilet rim)
איך מנקים שם ??

אין לי אקונומיקה בבית בכלל...
המברשת עומדת בתוך כלי עם מים, אלכוהול וכמה טיפות שמן אתרי
אבל זה כנראה לא מספיק.

ואני באמת מעבירה וויש כל יום כמעט !

מאותגרת אירגון הבית

על ידי מילי* » 08 אפריל 2010, 22:03

מאותגרות יקרות,
ממליצה לכולן את ספוגיות הפלא של ניקול - רק ניקול - אין לי שום אחוזים מהעניין אלא שרק אלו הוכחו כפועלים היטב את פעולתם.
ומבקירות ממש שטחים מאוד מלוכלכים. אני הברקתי בהן לפני פסח את השייש הכיורים והקירות - יצא נהדר.
כפית של דבש אני ממש ממליצה לך מנסיוני כאובדת עצות להשליך דברים לפח. בלי פחד. יש נטייה לשמור הרבה פריטים קטנים ואז פשוט אנחנו הולכות לאיבוד נוכחם.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי גם_אני_מאותגרת* » 07 אפריל 2010, 02:46

חומץ הכי פשוט מהסופר, בלי תוספת מים, ככה נקי.

לניקוי קומקום - פשוט למלא בחומץ, ולהרתיח.

לניקוי הכיור -
להרתיח חומץ בתוך הקומקום (לוודא שאין בו אבנית) או בסיר קטן, ולשפוך על הכיור.
השתמשתי בחצי בקבוק, ובגלל שעדיין נשאר לכלוך הרתחתי עוד חצי בקבוק, ושוב שפשפתי (ממש קצת), ומאז הכל מבריק.

לגבי חורים בחרסינה -
אין לי מושג, אבל אני לא הולכת לעשות את זה כל שבוע או משהו
פשוט הכיור היה במצב גרוע ולא ידעתי כבר איך להוציא את הלכלוך
עכשיו אם אני אנקה באופן סדיר כבר לא נגיע למצב שהיה...

מאותגרת אירגון הבית

על ידי פלוני_אלמונית* » 27 מרץ 2010, 10:06

השאלה אם זה לא אוכל את החרסינה בשימוש קבוע. אצלי נהיו חורים קטנים בשיש (אבן קיסר) אחרי שימוש בחומץ וסודה לשתייה (קרים).

מאותגרת אירגון הבית

על ידי ג'* » 26 מרץ 2010, 22:32

אני מרתיחה חומץ ויוצא מבריק.
כמה חומץ?
רק חומץ או מהול עם מים?
ואיזה סוג חומץ?
אני רוצה לנסות גם...

מאותגרת אירגון הבית

על ידי גם_אני_מאותגרת* » 26 מרץ 2010, 04:39

חוזרת לעדכן שמצאתי פתרון מדהים, פשוט, ולא מזיק לסביבה, לנקיון של כיור
(כמו שכתבתי למעלה, לכלוך קשה ואבנית שהצטברו בכיור-שטיפת-ידיים מוזנח במיוחד)
הרעיון עלה כשניקיתי את הקומקום - אני מרתיחה חומץ ויוצא מבריק.
אז חשבתי, למה לא לשפוך חומץ רותח על הכיור? אולי זה מה שיעזור?
הפלא ופלא! אחרי בקבוק חומץ (שתי נגלות) ושפשוף לא מאוד רציני עם ספוג הפלא - הכיור לבן ומבריק ממש כמו חדש.
(עם חומץ קר ניסיתי בעבר ולא עזר, ניסיתי לימון טרי, סודה לשתיה, אקונומיקה - שום דבר לא עזר כמו החומץ הרותח הזה)

מאותגרת אירגון הבית

על ידי מיצי_החתולה* » 24 מרץ 2010, 22:42

יש לי חברה שיכולה מאוד להתאים לך, אני חושבת. אשלח לך את פרטייך.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי כפית_של_דבש* » 24 מרץ 2010, 09:55

אני מכירה את כל העיצות, אבל מתקשה מאוד ליישם. גם כשאני כבר אוספת את עצמי ומסדרת, זה מתבלגן לי שוב מהר מאוד.
אין לי הרגלים של סדר וסידור מעורר בי חרדה. אני חיה בבלאגן שמאוד מאוד מכביד עלי.
הייתי רוצה שמישהי תבוא אלי ותעזור לי בסידור ואירגון הבית, וברכישת הרגלים חדשים.
אני לא יכולה לשלם יותר מדי, אבל אני חושבת על משהו כמו 50 שח לביקור של שעה, כאשר הייתי רוצה מישהיא שתבוא כפעמיים בשבוע לשעה אחת כל פעם.

אני צריכה מישהי שיש לה חוש לאירגון וסידור, אך גם מישהי שמסוגלת לתמוך בי מוראלית.
מישהי שמסוגלת פשוט להיות איתי כשאני מסדרת. להיות איתי במקום שקשה לי. לעזור לי במקומות שאני חווה חוסר אונים מול כל המסמכים המשימות והבלאגן.
זה עשוי אולי להתאים למישהי שגרה בסביבה שלי, ובא לה לעזור ולהרוויח כמה גרושים על-ה-דרך.
אני גרה בגבעתיים סמוך לשכונת נחלת יצחק בת"א, ליד בית הקברות.
אני מקווה שאוכל למצוא מישהי כזאת כאן. האימייל שלי (מקודד למניעת איתורו ע"י שולחי פרסומות למיניהם, אבל אתן יכולות להבין):
tamia [STRUDEL] walla [DOT] co [DOT] il

מאותגרת אירגון הבית

על ידי רוקדת_לאור_ירח* » 14 מרץ 2010, 21:51

השגרה שאני משתדלת לעמוד בה היא שטיפת הבית כל יום שישי. גם אם אני לא מצליחה את כולו, אז זה יוצא שכולו פעם בשבועיים, שזה סביר מבחינתי. שבוע אחד דילגתי כי לא הרגשתי כל כך טוב (ויצא מזל כי למחרת הבית התמלא בוץ) אבל אני מצליחה לעמוד בזה כבר כמעט חודשיים, מה שמעולם לא הצלחתי, לא בשנים האחרונות.

מאותגרת אירגון הבית

על ידי ה_פולניה* » 14 מרץ 2010, 20:50

לא הייתי בסופ'ש, וחשבתי שיהיה לי קשה לחזור לשגרה של הנקיונות, אבל הצלחתי היום!!!
חת חת לי!!

מאותגרת אירגון הבית

על ידי גאיה* » 12 מרץ 2010, 07:18

רק שתדעו שהבית שלי נעשה מסודר יותר מיום ליום. והרבה תודה לדף הזה.
גם אצלי :)

חזרה למעלה