מברוכ שו איסמה איסמו

שליחת תגובה

אמירת הודיה על הקיים, על מה שיש, על המובן מאליו, מעולם לא גרעה מאף אדם שום דבר.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: מברוכ שו איסמה איסמו

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי יוליקו* » 01 אפריל 2014, 11:57

המשמעות לדמות המקראית היא אם זה אומר לך משהו ולא יותר (לפחות לדעתי האישית).

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי יוליקו* » 01 אפריל 2014, 11:56

אני הכרתי כמה הגריות חמודות שאהבו את השם שלהן ולא נתקלו בבעיות מהסביבה.
אמא שלי התלבטה בין הגר ויעל בשבילי, ואפשר לנחש מהכינוי שלי במה היא בחרה...

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי גוונים* » 01 אפריל 2014, 00:59

יוליקו, תודה!!
מכירה את הסיפורים על אסנת. ודווקא יוסף הוא דמות מקראית שאני פחות מחבבת (יודעת שהוא אהוד במסורת היהודית ובכל זאת..)
אבל נראה שהיתה להם מערכת יחסים טובה וזה נחמד :-)

מתלבטת עד כמה יש משמעות לדמות המקראית שעל שמה נקרא הילד.
שם נוסף שאנחנו מתלבטים לגביו הוא הגר,
חוששת שבחברה הישראלית יש לשם הזה קונוטציות שליליות (אמא של ישמעאל וכל זה) ותוהה אם יש איזושהי משמעות לזה מבחינת ילדה בשם הזה.
או שפשוט באמת מתייחסים לזה סתם כעוד שם, והרי ידוע שהילד נותן את המשמעות ומכניס את התוכן לשם.
ובכל זאת...

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי יוליקו* » 31 מרץ 2014, 14:36

לדעתי הילדה נותנת רעננות לשם.

כבר יצא לי להכיר ילדות עם שמות של סבתות, והנה, הפלא ופלא, השם קיבל קונוטציות חדשות וצעירות.
כולל נעמי, חנה ועוד.
השם אסנת לא מצלצל לי מיושן ולא מודרני. אבל כן מהתנ''ך (אשתו של יוסף: מתאים לפסח ולאביב, קשור לאהבה.)

הנה מידע מוויקיפדיה:

אָסְנַת בַּת פּוֹטִי פֶרַע כֹּהֵן אוֹן, דמות מקראית, הייתה אשת יוסף, שניתנה לו על ידי פרעה וילדה את ילדיו אפרים ומנשה במצרים. יש שזיהו את אביה פוטי פרע כהן און עם פוטיפר שר הטבחים. חוקרים סבורים שמקור שמה הוא מהאלה נת, שנחשבה לאלת הדלתא המערבית.

על פי פרקי דרבי אליעזר היא הייתה בתה של דינה בת יעקב שנולדה מהאונס שלה על ידי שכם בן חמור, והיא אומצה על ידי אשת פוטיפרע שהייתה עקרה.[1]

התנ"ך אינו מספק מידע נוסף על אסנת, אך בספר החיצוני יוסף ואסנת מיוחסים לה סיפורים נוספים. היא מתוארת כבתולה הדוחה מספר מחזרים בעלי מעמד גבוה מזה של יוסף, כאשר יוסף אינו מוכן להנשא לאישה פאגאנית. על מנת לזכות באהובה, יוסף, היא נועלת עצמה במגדל על מנת לקבל את אלוהי ישראל, באותו מגדל מבקר אותה מלאך שמקבל את רצונה להמיר את אמונתה. כעת יוסף מוכן לקבל את אסנת כאישה, אך בנו של פרעה רוצה את אסנת לעצמו וקושר כנגד יוסף, בעזרת שניים מאחיו של יוסף, דן וגד, להרגו. בנימין, אח נוסף של יוסף מתערב ומציל את יוסף מהקשר, ובנו של פרעה מוצא להורג. אסנת סולחת לשני הקושרים האחרים, והיא ויוסף שולטים על מצרים במשך 48 שנים.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי גוונים* » 31 מרץ 2014, 14:22

קמה ואלומה כל כך הייתי רוצה, האיש מטיל וטו..

מה אתן אומרות על השם אסנת?
יותר מדי מיושן?

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי רקמה* » 29 מרץ 2014, 03:50

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

קמה, אלומה, עומר
(אני מבינה לאט לאט שההריון עלול להימשך גם מעבר לתל״מ...)

אף אחד מאלה בשבילי, אבל סתם כך בהשראת האביב

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי מנגו* » 25 מרץ 2014, 07:37

בשעה טובה, מסתגלת @}

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי תפילה_לאם » 24 מרץ 2014, 21:38

היי מסתגלת,
מתי את אמורה ללדת? @}

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי מסתגלת* » 24 מרץ 2014, 19:21

מנגו, תודה! ניבה הוביל אותנו לניב, שכרגע מוביל ברשימת השמות.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי מנגו* » 24 מרץ 2014, 08:52

חברות:רעות, שפה:ניבה.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי מסתגלת* » 24 מרץ 2014, 03:41

בכל פעם שאני קוראת בדף הזה, אני מתפעלת מהיצירתיות של כולן. אז אולי מישהי תוכל לעזור? אני מחפשת שם לבת, שקשור לשפה או לחברות/קהילה. מי נענית לאתגר?

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי קוראת_קבועה* » 27 פברואר 2014, 07:26

לילדה שלךי קוראים אילה בגלל השיר של יונה וולך גם מחוץ לבטן :)

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי אמא_מכאן* » 26 פברואר 2014, 09:07

גפן, גם שם שאני אוהבת. ומכוון השכיחים יותר- נגה וזוהר.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי רקמה* » 26 פברואר 2014, 06:43

ניצן זה ״הנוסח העברי״ של ניסן (nissanu זה השם האכדי של החודש).

אז מבחינה זו ממש ממש מתאים
ניצנים נראו בארץ וכו....
היתה לי פעם פאזה של לבחור שמות משיר השירים בלבד: ניצן, רימון, קידר אבל אז שמתי לב שכל מה שאהבתי זה שמות של מתקני כליאה... :-p

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי תפילה_לאם » 26 פברואר 2014, 00:36

(KEDMA) אני מכירה ילדה קטנה בשם הזה
אני מכירה משפחה, שיש לה בין השאר ילדות בשמות: קדם, מרחב ושדה.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי ישראלונה* » 26 פברואר 2014, 00:30

מה דעתך על קדמה?(KEDMA) אני מכירה ילדה קטנה בשם הזה והוא נשמע לי מקסים.
עלמה בספרדית (ALMA) זה נשמה. עוד פירוש יפה לשם.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי גוונים* » 25 פברואר 2014, 21:51

חכו שהקטנים ייוולדו. כשמגיע הבנאדם עצמו הרבה פעמים כל השמות שהיו בראש פתאום לא רלוונטיים. ממש חבל על האנרגיות.
כן, נחכה, אבל בכל זאת רוצה לגבש איזושהי רשימה, גם אם בסוף לא ייעשה בה שימוש.
ומבחינתי זה ממש לא בזבוז אנרגיות, אלא מחשבות נעימות כשאני לא מצליחה להירדם בלילה :-)

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי גוונים* » 25 פברואר 2014, 21:50

חושבת על עינה (בי' אחת או בשתיים?) לא מצליחה לגבש דעה.
גם ניבה שעלה כאן עושה לי משהו.
האיש העלה את השם ניצן! מאד מפתיע ולא דומה לשמות שהוא לרוב אוהב.
לא יודעת מה לחשוב על השם הזה, הצ' קצת חזק לי מדי. וגם ממש לא אוהבת שמות יוניסקס (ושמות שהם זכר וניתנים לבנות)
אבל האיש הציע, וזה מאד מתאים לעונה, אז חושבת על זה בכל זאת.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי גוונים* » 25 פברואר 2014, 21:46

אם כרמי הולך, מה דעתך על קרני?
כרמי לא עבר את האיש, זה שם משפחה מבחינתו, כך גם קרני (צודק...)

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי גוונים* » 25 פברואר 2014, 21:45

מאי, מעניין איזה שם מצאתם שמצא חן בעיני שניכם!! אכן נראה פער גדול למדי לגשר עליו! אני ממש סקרנית :-)
מצחיק בשמות שהצעת יש לנו חברת משפחה קרובה, אחות ואחיינית... :-)
וגם הרבה מהשמות הנוספים שהוצעו כאן, שהרבה מהם אכן מקסימים, תפוסים אצלנו ברמת הסבתות, אחיות, אחייניות (יש הטוענים שאין בעיה לקרוא בשם גם אם יש מישהו במשפחה הקרובה בשם זהה, אני לא אוהבת...)

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי גוונים* » 25 פברואר 2014, 21:40

איזה כיף שיחה ערה על שמות :-)
האמת, גם אצלנו עלמה זו אופציה, בעיני מאד יפה, ומהבודדים שגם האיש חושב שאפשרי.
אבל אכן הטרנדיות של השם מרתיעה אותי,
כמי שחיה עם שם מהנפוצים שיש, שבכל מקום אליו אני מגיעה יש עוד מישהי או שתיים עם אותו שם, ממש החלטתי (עוד הרבה לפני ההריון) שאת החוויה הזו אני אנסה לחסוך מבתי.

מיכל, את מתחברת לשמות כמו דניאלה, אלונה, עמליה? בעיני הם שמות חזקים וגאים.
וגם יעל.
וגם נעמי.
אז יש לכם כבר אופציות? רעיונות? שיחות סוערות על הנושא? :-) (איזה נושא כייפי...)

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי יעל* » 25 פברואר 2014, 20:22

מאוד יפה.
בלי קשר ליופי של השם, זה מדהים שעד לפני כמה שנים כמעט לא קראו בשם הזה לתינוקות חדשות, ופתאום זה נורא נורא נפוץ.
זה קורה ככה עם הרבה שמות.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי עלמה* » 25 פברואר 2014, 18:14

באמת יש אינפלציה מטורפת של עלמות, זה מדהים.

כי זה שם יפה :-P

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי יעל* » 25 פברואר 2014, 17:41

באמת יש אינפלציה מטורפת של עלמות, זה מדהים.

עצה לכולן ולכולם, ובעיקר לזוגות שלא מצליחים להסכים - חכו שהקטנים ייוולדו. כשמגיע הבנאדם עצמו הרבה פעמים כל השמות שהיו בראש פתאום לא רלוונטיים. ממש חבל על האנרגיות.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי אמא_מכאן* » 25 פברואר 2014, 17:38

אני לא כ״כ אוהבת אלומה. הקרבה לעלומה גם לא נוחה לי..

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי אמא_מכאן* » 25 פברואר 2014, 17:35

מיכל, לא עלמה! השם מקסים מקסים, אבל... יש המון המון עלמות. שלי בא׳ בהתחלה, אבל עדיין. לפני שהיא נולדה, כמובן שלא היה לי מושג. (חשבתי, בגלל החלום, שאת בכלל סגורה על רוני..)

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי מיכל_בז* » 25 פברואר 2014, 17:25

אני גם אוהבת את אלומה.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי מיכל_בז* » 25 פברואר 2014, 17:24

אוי גוונים אנחנו באותה צרה! בנז ממש איש קשה כשזה מגיע לשמות. צריך להיות מיוחד ומלא משמעות וגם לטעמו שזה בכלל לא הטעם שלי. ואני דווקא כן מחבבת שמות בנאליים, כל עוד הם יפים. אבל גם אני אשה קשה וכל מיני צירופי אותיות עושים לי קשה.

אני מחפשת שם חזק וגאה. כי היא תיוולד אריה וגם ממש ככה אני רואה אותה אצלי בראש. בנתיים השם היחיד שהצלחנו להסכים עליו הוא עלמה, אבל זה עדיין לא ממש זה.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי פלוני_אלמונית* » 25 פברואר 2014, 10:13

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

דפנה?

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי יעל* » 25 פברואר 2014, 08:06

סיון

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי יעל_ט* » 25 פברואר 2014, 00:08

יסמין?

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי טנא_מלא_כוכבים* » 24 פברואר 2014, 23:59

אילה, מעין, נעמה, נעמי, אפרת, יערה, עינה, עינת, בת שבע, בת אביב (אני מכירה מישהי בשם הזה), ניצן.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי עדי_א* » 24 פברואר 2014, 23:08

אם כרמי הולך, מה דעתך על קרני?

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי אום_יער_ועוד_אחת_בדרך* » 23 פברואר 2014, 23:56

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

לבתי קוראים יער. זה לא היה באף רשימה ומעולם לא על הפרק... :-)

ובזמנו התבדחנו על חורש (בנזוג טוען שהוא לא מוכן שיקראו לה ״אורז״, בפרסית)
ואני מכירה מתוקה בשם ניר.

ניבה וניבי (?)
בארי ופלג
תכלת וכנרת

...אספסת...? זה היה בצחוק שאף אחת לא תפגע

ובבטן קראתי לה אילה. סטנדרטי להחריד אבל נבע מהשיר של יונה וולך

בנקיק נסתר בצוקים
אילה שותה מים
מה לי ולה
אלא צוקי ליבי
אלא מעיין חיי
אלא נסתר
אילה
מה לי ולה
אלא
אהבתי

אולי לא דייקתי בשורות.
לי שירים עוזרים
אפילו שקלתי לקרוא לקטנה שבדרך עבריה על שם איזה שיר...
גם ממני יש בקשות לסטנדרטיזציה הפעם...
נחיה, נלד כמו שאני חיה ונראה

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי אורית* » 23 פברואר 2014, 19:26

כרמי? יש כזה שם פרטי? נשמע לי כמו שם משפחה, או כמו שם חיבה לכרם (כרם אני מכירה, אבל בן) יש בו משהו חמוד
כן, מכירה כרמי בן וגם בת, שניהם בני 50 לערך. וכרמי הוא גם שם משפחה של חבר טוב : )

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי מאי* » 23 פברואר 2014, 19:12

גוונים- קודם כל, לגבי חילוקי הדעות עם האיש, אני ובעלי הגענו לבחירת שם לילדונת כשבראש השמות האהובים עליו מככבים פנינה, בתיה וציפורה, בעוד אני רוצה נוגה, יעלה או הללי...אני מספרת את זה כדי שתדעי שלמרות הכל מצאנו שם יפהפה ששנינו מאוהבים בו, ואפילו הצלחנו לשרוד את התהליך בלי לריב וכדי לנחם אותך שיש פערים התחלתיים גדולים יותר :-)

לגבי שמות אביביים- מה דעתך על סיוון, או זיו? אולי תכלת?

שמות בסגנון אביגיל: אביטל, אחינועם, נעמה...

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי גוונים* » 23 פברואר 2014, 18:51

תודה על הרעיונות היפים!
מוזמנות להמשיך :-)

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי גוונים* » 23 פברואר 2014, 18:51

אביגיל תפוס אצלנו אבל אוהבת שמות בסגנון הזה!

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי גוונים* » 23 פברואר 2014, 18:50

פחות מתחברת לשמות כמו שיבולת, עינב, גפן (רותם, שקד וכד') הם איכשהו ספציפיים, מוחשיים לי מדי.
בר פשוט קצר מדי, דווקא אוהבת את הרעיון מאד אבל השמות הקצרים האלה לא באים לי טוב ובעיקר לא שמות יוניסקס.
שדמה - מעניין! זה באמת שם? לא חשבתי עליו עד כה וגם לא מכירה אף אחת שנקראת כך. הצליל לא רע, נכנס לרשימת השמות שיש לחשוב עליהם (האיש יפסול בטוח, שמות לא מוכרים כ'שמות' הוא לא אוהב).
כרמי? יש כזה שם פרטי? נשמע לי כמו שם משפחה, או כמו שם חיבה לכרם (כרם אני מכירה, אבל בן) יש בו משהו חמוד, אני אוהבת שמות שמסתיימים בי', אבל לא יודעת אם אוכל להתגבר על ההרגשה שמדובר בשם משפחה...

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי גוונים* » 23 פברואר 2014, 18:49

בסביבותינו זה לא נשמע מוזר.
השאלה אם כולם (הרוב?) יודעים להגות נכון, עם איזו חוויה הילדה מסתובבת, האם היא צריכה לחזור על השם פעמיים כשהיא אומרת אותו לאדם שלא מכיר אותה? היא צריכה לתקן אנשים שקוראים לה בפעם הראשונה?

קשה לי להתעלם מהטיעון הזה.
בהחלט, מכירה לא מעט אנשים עם שמות לא רגילים שחיים עם חוויה של תסכול מהשם שלהם בגלל הצורך להסביר ולאיית כל פעם שאומרים את שמם (לי זה מוכר משם המשפחה) וזה נכון שלרוב נמצאים בחברה מוכרת אבל עדיין יש המון סיטואציות בחיים שבהם מישהו לא מוכר קורא לך בשמך, או שאת אומרת את שמך ולא רוצה תמיד להגיד אותו פעמיים.. רוצה לחסוך לה את החוויה של שם נדיר יחסית ששובש רבות

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי תפילה_לאם » 23 פברואר 2014, 14:53

בשעה טובה גוונים ותפילה.
תודה רבה!

רוצה לשתף בהתלבטויות?
בעלי לא רוצה לפרסם את מין העובר ולכן לא אשתף.
אולי אכתוב את רשימת הקריטריונים המגבילה שלי בהזדמנות.
חלק מההתלבטות הוא בקשר לקרוב משפחה שנפטר שהייתי רוצה לקרוא על שמו, אך מין העובר הפוך ממין הקרוב.
את שמות האחים הגדולים אספר לך בכיף אבל בפרטיות.

וגם יש לי חשש שאנשים בארץ בימינו, לא ממש יודעים/יידעו מה זה ולכן יבטאו במלעיל מה שיהפוך את השם למגוחך והיא תצטרך כל החיים לתקן ולהסביר.
זה טיעון שאני מעלה לפעמים אל מול הצעות של בעלי, ולדעתו בדרך כלל נמצאים בחברה מוכרת ולא צריכים להציג את השם מחדש ולהסביר. ייתכן שזה נכון, אבל עקב ניסיון אישי עם שם נדיר יחסית ששובש רבות קשה לי להתעלם מהטיעון הזה.
אבל ספציפית בקשר ל"קמה" זה נראה לי שם מובן, בייחוד כשהיא מציגה את עצמה בעל פה.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי יעל* » 23 פברואר 2014, 13:32

בר, שדמה

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי מצ'רה* » 23 פברואר 2014, 13:29

אני מכירה 2 בנות שקוראים להן קמה. הגדולה ביניהן בת כ 15.
בסביבותינו זה לא נשמע מוזר.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי אורית* » 23 פברואר 2014, 11:01

אלומה - האהוב עלי מכל כרגע, בראש הרשימה שלי, מבחינתי מעביר בדיוק את התחושה, מתאים לעונה, נשמע עדין ויפה,
גם בעיניי. מה עם כרמי, עינב?

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי פלוני_אלמונית* » 23 פברואר 2014, 10:56

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אביגיל?

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי עדי_א* » 23 פברואר 2014, 10:21

השם של ביתי: גפן.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי גוונים* » 23 פברואר 2014, 09:52

ואנחנו קרובים יותר ללידה, אמא'לה!
רוצה לשתף בהתלבטויות? זה עוזר! (בלי קשר סקרנית לדעת את שמות הילדים שלך, אז מנסה למשוך אותך לשיחה על זה... :-) )

לשם "קמה" במלרע
בהחלט אחד השמות ברשימה שלי!!
שתי בעיות - האיש לא אוהב, הוא מרגיש שזה לא שם בכלל..
וגם יש לי חשש שאנשים בארץ בימינו, לא ממש יודעים/יידעו מה זה ולכן יבטאו במלעיל מה שיהפוך את השם למגוחך והיא תצטרך כל החיים לתקן ולהסביר.
מה דעתכן? יש הצדקה לחשש הזה? במצב כיום בארץ מה הסיכוי שרוב האנשים ידעו להגות את השם נכון?
יש כאן במקרה איזו קמה בקהל?

ולא היית זו את שהציעה מתישהו את "יערה" ואת "סמדר", שנראים לי מתאימים להתקטלג תחת שמות אביביים ? וזה גם די עונה להגדרה של שמות סטנדרטיים להחריד (אך יפים!)
בהחלט, גם שניהם ברשימה.
יערה אפילו גבוה במעלה הרשימה כי זה השם היחיד שהאיש חושב שסביר מכל השמות שהצעתי עד כה.
הקושי שלי עם השם הזה הוא לא במשמעות, המקסימה לדעתי, אלא שמשהו בצליל נשמע קשה, הע' והר' בסמיכות ובסוף ובקמץ, נותנים הרגשה של חזק, נוקשה, אני מחפשת מאד משהו עדין ואפילו אוורירי (מסתבר, לא יודעת למה, אבל זה מה שמתאים לי כרגע...) בקיצור, לא מתיישב לי מאה אחוז אם כי לגמרי ברשימה.
וסמדר, כן זה יפה אבל מתלבטת אם לא מיושן מדי...
שיבולת - ממש לא אוהבת, יותר מדי קונקרטי כשם לילדה, לדעתי.. וגם הצליל לא משהו.
אלומה - האהוב עלי מכל כרגע, בראש הרשימה שלי, מבחינתי מעביר בדיוק את התחושה, מתאים לעונה, נשמע עדין ויפה, מיוחד אבל לא מיוחד מדי. האיש פוסל מכל וכל...
מחפשת עוד כאלה... יש? :-)

תודה, ממש הצלחתן להיכנס לראש שלי, אשמח לשמוע עוד רעיונות!
(גם לא קשורים כאמור)

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי אורית* » 23 פברואר 2014, 07:31

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

איזה יופי של שמות העלו כאן: קמה, יערה,אדווה והכי אהבתי את אלומה.
בשעה טובה גוונים ותפילה.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי יעל* » 23 פברואר 2014, 06:49

קמה, שיבולת, אלומה, רות

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי פלוני_אלמונית* » 23 פברואר 2014, 03:53

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שיבולת!

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי תפילה_לאם » 23 פברואר 2014, 00:36

אה, אפשר גם "ראשית". מסתדר עם שבועות, ביכורים ועם היות התינוקת בכורתכם! <מקובל יותר במגזרנו :-)>
ואולי משהו משבעת המינים?

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי תפילה_לאם » 23 פברואר 2014, 00:33

אוף, כתבתי ונמחק לי...

שמות, נושא כייפי שאהוב עלי מאד בלי קשר ועכשיו אפילו יותר.
מזדהה עמוקות.
מרגישה שאנחנו קצת במבוי סתום
גם עם זה. ואנחנו קרובים יותר ללידה, אמא'לה!
ברוב הפעמים הקודמות עלה השם הנבחר רק ממש ממש בסמיכות ללידה או אף אחריה, ובכל זאת גם לי מתחשק מאוד להתגבש קצת יותר עם רשימה של כמה שמות 'חזקים' גם אם בסוף ייצא משהו אחר...

ולשאלתך,
'אחר צהרים נעימים בשדה, קרני שמש רכות מלטפות את השיבולים הנעות ברוח הקלילה..'
מתחבר מאוד בעיניי לשם "קמה" במלרע. אני מכירה ילדונת כזאת.
אולי גם "אדווה" יכול להתקשר בעקיפין?
ולא היית זו את שהציעה מתישהו את "יערה" ואת "סמדר", שנראים לי מתאימים להתקטלג תחת שמות אביביים_ ? וזה גם די עונה להגדרה של _שמות סטנדרטיים להחריד (אך יפים!)

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי גוונים* » 22 פברואר 2014, 23:55

בגלל עומס מחשבות והתלבטויות בנוגע ללידה,
אני בורחת לא מעט לחשוב על שמות, נושא כייפי שאהוב עלי מאד בלי קשר ועכשיו אפילו יותר.
מרגישה שאנחנו קצת במבוי סתום, האיש ואני לא באותו טעם בכלל.... וגם אני עצמי, יש לי רשימה אבל שום דבר לא מתיישב לי במאה אחוז (כמובן שנחליט רק אחרי הלידה, אבל בא לי להתגבש קצת יותר עם רשימה של כמה שמות 'חזקים' גם אם בסוף ייצא משהו אחר...)
האיש אוהב שמות סטנדרטיים להחריד (אך יפים!) כמו מיכל, נטע, רוני וכד'.
אני מאד מתחברת לשמות ישראליים, קצת של פעם כאלה עם נטייה ברורה לשמות ארוכים על פני קצרים.
שהם _איפהשהו על הרצף בין לא-נפוץ-מדי לבין מוזר-ומיוחד-אבל-לא-מכביד.
אני במיוחד הייתי שמחה למצוא שם שקשור לגשם ועננים_ אבל הלידה צפויה בסוף מאי שזה סוף האביב כזה (אזור חג שבועות, האהוב עלי מכל החגים) ואני לא בטוחה שזה מאד יתאים.
כרגע מחפשת שמות שמעלים אסוציאטיבית תחושה של 'אחר צהרים נעימים בשדה, קרני שמש רכות מלטפות את השיבולים הנעות ברוח הקלילה..' משהו כזה...
אבל בגלל שזה מאד ספציפי ולא עלו לי בינתיים כ"כ הרבה רעיונות שאהבתי התחלתי לחשוב גם על שמות אביביים,
אבל לא רוצה אביב מתפרץ של פריחות ולבלובים (אביב, ניצן, שקד וכד') אלא משהו מרומז יותר..

למישהי בא להרים את הכפפה? :-)
כמובן שאשמח לשמוע בכלל שמות יפים ומיוחדים בלי קשר לכל הבלה בלה בלה הנ"ל :-)

תודה!

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי גוונים* » 22 פברואר 2014, 23:42

לילי לוטוס, את עוד קוראת כאן מדי פעם?
מתה לדעת מה הוחלט בסוף...

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי פלוני_אלמונית* » 10 יולי 2013, 12:34

מגלה בורות: מה פירוש השם גוני שראיתי שנותנים גם לבנים וגם לבנות? מה מקורו?

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי יעל* » 20 פברואר 2013, 18:54

אוליבגלל "ותן טל ומטר לברכה"...

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי לילי_לוטוס* » 20 פברואר 2013, 11:56

פלונית, אני אתך לגבי מטר, מצחיק כמה שזה אינידבידואלי - אמא שלי ישר אמרה שזה נשמע לה כמו גשם רע וחזק, וחשבה על מטר קללות ויריות... גם לי זה לגמרי מתקשר לגשם ברכה.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי סיהרא* » 19 פברואר 2013, 22:58

הערה לגבי הדי- איך את מנקדת? כי הדי, עם חיריק מתחת ל"ה" ופתח מתחת ל"ד", מוזכר בתנ"ך בתור אחד מגיבורי דוד המלך, שגר במקום שנקרא "נחלי געש".

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי פלונית* » 19 פברואר 2013, 22:56

מטר זה מקסים. איכשהוא, במילה "מטר" שומעים את הברכה והטוב שבגשם.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי לילי_לוטוס* » 19 פברואר 2013, 19:42

נראה לי שאני מסכימה עם יעל ש לגבי הד. או שאולי להד עוד אפשר לתת טוויסט פרשני, אבל הדי זה ממש בעייתי בעיני (ההד שלי...). להדי יש צליל יותר יפה לדעתי אבל הייתי נמנעת בגלל זה.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי יעל_ש* » 19 פברואר 2013, 18:27

היום פתאום חשבתי על שם הד או הדי
המשמעות מאוד לא נעימה בעיני. מרגיש לי כמו צל, משהו שהוא לא בזכות עצמו אלא נלווה.

לכיסוף יש צליל מדהים. אני לא בטוחה לגבי האסוסיאציה - כאילו משהו שתמיד לא ממומש... מתחברת מאוד לתחושה שלך.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי גוונים* » 19 פברואר 2013, 16:19

אבל אני מרגישה שהוא הפך להיות נפוץ כל כך שזה קצת מוציא לי את החשק
אם אני לא טועה השני או השלישי הכי נפוץ לבנות בשנים האחרונות.
גם לי זה מפריע, כנראה מתוך חוויה אישית, שמי הוא אחד הנפוצים (ונחשב גם לאחד השמות היפים) בארץ בערך מקום המדינה ועד היום. לי תמיד היה לא הכי כיף שלכל מקום שהגעתי היו עוד אחת או שתיים באותו שם. ובכלל קצת קשה לי עם בנאליות (אבל אני בטוחה שזה מאד אישי).

היום פתאום חשבתי על שם הד או הדי, עוד לא גיבשתי דעה, אבל פתאום נראה לי שם מעניין, אז מיד נכנסתי לשתף :-)

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי לילי_לוטוס* » 19 פברואר 2013, 11:34

[ממשיכה לעקוב, איזה כיף]
לכיסוף יש צליל מדהים. אני לא בטוחה לגבי האסוסיאציה - כאילו משהו שתמיד לא ממומש... הממ. מצרפת את זה לדברים לחשוב עליהם.
תמר היה אמור להיות השם של הבכור אם הוא היה בת, זה אחד האהובים עלי. אבל אני מרגישה שהוא הפך להיות נפוץ כל כך שזה קצת מוציא לי את החשק, אולי זה לא צריך לשנות, גם לבנים יש שמות מקובלים בסך הכל, אבל יש איזה סף של תפוצת יתר שמפריע לי כנראה.
מעיין יש לנו במשפחה הקרובה (בת), אז זה בגדר תפוס.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי טנא_מלא_כוכבים* » 19 פברואר 2013, 08:58

מציעה שניים מהאגף של השמות בלשון זכר שהפכו לשמות לבנות: תמר ומעין.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי פלוני_אלמונית* » 19 פברואר 2013, 07:22

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

מציעה את השם כיסוף, גם כי התחושה שתיארת נחוותה אצלי כמין געגוע מתוק, וגם כי זה קצת דומה לכישוף אם את אוהבת את האפל והמהפנט.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי סמדר_נ* » 18 פברואר 2013, 15:33

אני גם אוהבת סמדר, וזה נקבה עם פירוש יפה בעברית.
זה לא נקבה... זה בדיוק כמו כל ה"רתם", "לטם", "יעל", "הדס", "נטע" -- כולם זכרים, מה לעשות.
על השאר אני לא מתווכחת :-)

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי לילי_לוטוס* » 18 פברואר 2013, 11:40

אני אעדכן בשמחה, אבל יש עוד זמן...

לפי גיגול קצר יש כמה מיני ערבות, וערבה בוכייה הוא אחד מהם. למשל זו שמתייחסים אליה בארבעת המינים נקראת ערבה לבנה.

רווית מרגיש לי שייך לכל שמות ה"-ית" שמתקשרים אצלי לנשים בגיל שלי - קצת ישן כזה ולא מספיק ישן בשביל רטרו...

חודשי חורף לילדה שתיוולד באמצע הקיץ זה קצת משבר זהות, לא?

המון המון תודה על כל הרעיונות, ממשיכה לחשוב...

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי רגע* » 17 פברואר 2013, 23:04

רווית
קשור למים.
אולי שם של אחד מחודשי החורף?
וחורף מזכיר לי גם שקדיה - שקד שם יפה.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי עדי_א* » 17 פברואר 2013, 20:52

ערבה שזה לא המדבר זה לא ערבה בוכייה?

אני גם אוהבת סמדר, וזה נקבה עם פירוש יפה בעברית.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי גוונים* » 17 פברואר 2013, 18:14

אם אני אגיע ללידה עם 2-3 שמות שכל אחד מהם מקובל על שנינו ואהוב, זה יהיה מעולה.
נחכה לעדכון (או לפחות לרמז) מה יצא בסופו של דבר...

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי לילי_לוטוס* » 17 פברואר 2013, 17:53

מלנכוליה - קלאסיקה...
נדמה לי שגם אני מכירה (היכרתי פעם) את המשפחה של סהר ולילה.
האמת שחשבתי על זה שאני אולי אצא קצת מעתיקנית, אבל מקווה שאם כך נחליט וניפגש שוב הם יקבלו את זה כמחמאה (ובכלל סהר שלי היה קודם P-:)
גם אצלנו אף אחד לא מצטיין בשינה...
אני מעדיפה להאמין שאנשים שאוהבים חושך פחות לחוצים על ענייני שינה, ולא שהשם מביא את ה"נזק"...

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי פלונית* » 17 פברואר 2013, 17:14

אני מכירה מישהי שלילדים שלה קוראים סהר ולילה והם לא ישנים אף פעם. :-)

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי פלונית* » 17 פברואר 2013, 09:49

(שם שיהיה תיאור יפה, עדין, מרומז לתחושות שעולות בי כשאני רואה שמי חורף סוערים או מרגישה רוח סתווית סגרירית בעת שקיעה או צינת לפנות בוקר חורפית) כאילו אין מספיק מילים לתאר את האוירה, את החוויה.

מלנכוליה!

(סתם, סתם... הייתי חייבת...)

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי לילי_לוטוס* » 17 פברואר 2013, 09:39

גוונים, אני ממש ממש מעריכה את זה שנכנסת איתי ככה לכל הסבך הזה ונתת לי להרגיש כל כך מובנת!

מצחיק, כשהייתי ילדה נדבקתי תקופה מסוימת לשם סמדר (כן, אני מחפשת שם לבת מאז שאני בת ארבע בערך...) אבל ראיתי אותו רק כתוב וחשבתי שקוראים אותו sameder. זה היה נשמע לי יפהפה. כשגיליתי איך הוא באמת הוא היה נשמע לי עדיין יפה אבל פחות מיוחד. התאכזבתי משום מה... היום הוא מתקשר לי רק לחוויית הילדות הזאת, לא יכולה לדמיין אותו על ילדה מוחשית. ואני דווקא אשמח לצאת מה"ס", אני לא באמת רוצה סדרה או תימה (זה שהטעם שלי עקבי זה משהו אחר...).

הדיון הזה מאד עזר לי לסדר מחשבות. עדיין יש לי רשימה ארוכה ומבולגנת אבל אני מרגישה שלפחות יש שני שמות, ערבה ולילה, שאני ממש אוהבת, וזה עדיין משאיר מקום לזה שעד הלידה יגיח עוד משהו שלא חשבנו עליו. אם אני אגיע ללידה עם 2-3 שמות שכל אחד מהם מקובל על שנינו ואהוב, זה יהיה מעולה.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי גוונים* » 17 פברואר 2013, 00:47

לא גדלתי בארץ - אני מסתדרת מצוין בשפת היומיום אבל אין לי את הידע ברבדים של השפה שהיה מאפשר לי לשלוף משהו כמו שאני מדמיינת, ואני לא יודעת אם בכלל קיים...
אני גדלתי בארץ ואני חושבת שהשפה שלי טובה ועשירה, אני פשוט לא חושבת שהמשהו הזה שאת מחפשת קיים בעברית, אני חשבתי על זה המון ועוד לא מצאתי ממש (שם שיהיה תיאור יפה, עדין, מרומז לתחושות שעולות בי כשאני רואה שמי חורף סוערים או מרגישה רוח סתווית סגרירית בעת שקיעה או צינת לפנות בוקר חורפית) כאילו אין מספיק מילים לתאר את האוירה, את החוויה.

אצלי ערבה לא מתקשר בכלל לאיזור בארץ. כי אני מדמיינת ערבות, מישורים אינסופיים, פראיים, מסתוריים. האמת, זה גם לא מתקשר לי עם מדבר. באמת שם מקסים!

והנה סתיו עבר סתיו עבר חלף לו, הגפנים סמדר נתנו ריחם
האמת שאני גם מאד אוהבת את השם סמדר.
הצליל שלו נעים בעיני וגם המשמעות (המאד אביבית דוקא).
ואצלכם זה גם ילך טוב בסדרת הס' בהתחלה :-)

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי לילי_לוטוס* » 16 פברואר 2013, 23:25

בית קטן בערבה!!
ברור שזה עוזר.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי יעל* » 16 פברואר 2013, 23:16

לקרוא לילדה על שם אזור ספציפי בארץ
האזור הספציפי בארץ לא נקרא ערבה אלא ה{{}}ערבה.
במובן רחב יותר, ערבה היא (מהמילון):
"אזור מישורי נרחב וצחיח למחצה, אשר בדרך כלל מכוסה בדלילות בצמחייה עשבית ובשיחים נמוכים. על פי רוב הערבות מצויות בשולי מדבריות או בשולי יערות, והן כמעט אינן מיושבות."
(בית קטן בערבה, ערבות סיביר וכו'...)

אולי זה עוזר :-)

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי יעל_ש* » 16 פברואר 2013, 23:05

רובי נשמע לי לא-עברית,
זה באמת לא עברית. וגם אני דבקה בד"כ בעבריים. זאת אחת מאבני החושן (אודם, אם אני לא טועה.)

לא מכירה ליבי אחרות, אבל ליבי שלנו היא אכן לב ענקי.
וכמובן יש את השיר המקסים של אהוד מנור שאחים גדולים יכולים לשיר לה http://www.youtube.com/watch?v=xBxCueFNNKQ (אצלנו לא יכלו כי היא עצמה הבכורה...)

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי לילי_לוטוס* » 16 פברואר 2013, 22:35

דרך אגב ליבי זה מתוק מאד מאד! בשבילי, במשמעות הזאת נראה לי שהייתי הולכת על לב. אבל בן הזוג שלי אומר שזה מתאים רק לבן...
רובי נשמע לי לא-עברית, יש לו פירוש נוסף כלשהו?

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי לילי_לוטוס* » 16 פברואר 2013, 22:33

זה נכון שבטח לא נחליט סופית עד שהיא תיוולד. גם עם הבנים לקח לנו כמה ימים/שבועות. אבל, ואני קצת מתביישת להגיד את זה כאן, לא הסתכלתי עליהם ופתאום ראיתי מה מתאים להם. כמעט להיפך, כשהם היו כל כך קטנטנים ושבלוליים כאלה כל שם רציני נראה לי גדול עליהם ומוזר... והתוצאה של העיכוב הייתה בעיקר שהמשכנו לקרוא להם בשמות-בטן השטותיים שלהם גם אחרי שנולדו והם נתקעו איתם עד היום כשמות העיקריים שלהם בבית (לפחות אני כבר לא אומרת את זה ליד החברים של הגדול...). אין לי בעיה עם זה, גם לי לא קוראים בבית בשם הרשמי שלי. בכל מקרה, זה יותר שהגענו ללידה עם כמה אפשרויות חזקות, והנוכחות המוחשית של התינוק הבהירה לנו שכדאי שנחליט כבר... אני לא חזקה ב"פשוט לדעת" דברים. אבל יכול מאד להיות שחלק מהקסם בשם לילה שייך לשלב העוברי, המיסתורי, הנסתר מהעין. כנראה שאני אצטרך לחכות ולראות אם זה עדיין מדבר אלי כשהיא תהיה גלויה (גלויה יותר, בכל אופן).

יעל, עלית בדיוק על הדילמה שלי לגבי ערבה. אני אוהבת אותו בהקשר של הצמח, ובעצם גם בהקשר של המדבר. אבל לקרוא לילדה על שם אזור ספציפי בארץ מתקשר לי למערכת ערכים שונה לגמרי וזרה לי, כאילו ניסיון להיצמד או לקרקע... לא יודעת עד כמה זה תופס להחליט שרק חלק מהמשמעויות של השם נכנסות אלינו.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי יעל_ש* » 16 פברואר 2013, 22:04

ערבה נורא מתאים. אל תחשבי על זה במובן הגיאוגרפי, אלא על העץ. זה גם קשור למים, כי ערבות צומחות ליד נחלים.
וזה שם יפיפה.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי יעל* » 16 פברואר 2013, 21:59

ערבה נורא מתאים. אל תחשבי על זה במובן הגיאוגרפי, אלא על העץ. זה גם קשור למים, כי ערבות צומחות ליד נחלים.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי עדי_א* » 16 פברואר 2013, 21:51

יעל, הדס, ורד
יעל - החיה? זה זכר? וואלה.
הדס - גם הופתעתי עד מאוד
ורד - נראה לי שזה עניין של חידוש של השם שושנה - שזאת מילה בנקבה.

עדי, אבל מבטאים את זה אחרת - אם אני חושבת על אותו הקשר, אצל קלפטון זה ליילה, סגול בלמד הראשונה. היום חשבתי על זה שאם השם יכביד עליה היא תוכל לבטא אותו ככה, אבל זה בכל זאת שם אחר, לא?
תראי, אני הסכמתי עם דניאלה על כול מה שכתבה, וזה שזה לאו דווקא כבד וגו', אז לא התייחסתי לזה. אני לא דוברת אנגלית ברמת שפת אם, ואני לא יודעת להגיד מה המשמעות, פשוט אסוציאטיבית אצלי זה מתחבר מעולה. כי באמת, הגיטרה של אריק קלפטון, והשיר הזה שזה יפיפה.

זה גם בזכר. טוב, באמת בעיה העניין הזה. מדהים שכול השמות שעלו אצלנו בבית לבנות הסתדרו דווקא בשם עצם בנקבה.
ואגב, ובשם לילה יש משהו מאוד רך ונעים מבחינת מצלול.
בגרמנית או יידיש זה לדעתי לא הולך טוב, כי יש להם את המשפט: " את מכוערת כמו הלילה". לא שאותי זה היה מטריד, אבל רק שת'דעי.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי יעל_ש* » 16 פברואר 2013, 21:51

ומה עם ים?

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי יעל_ש* » 16 פברואר 2013, 21:49

ועוד משהו: הבן הגדול נחוש בדעתו שלתינוקת קוראים לילה.
מעניין,
אצל בתי, למרות שבבטן חשבתי שהיא בן, היתה בי תחושה שאם היא בת היא קצת לילה.
אבל כשהיא נולדה, בת לגמרי, אופטימית לגמרי, מיד ידענו, שלמרות שהשם הזה לא עלה קודם, היא ההתבהרות של הלילה - הלא נודע העוברי, והיא לגמרי ליבי.
ואני מכירה עוד תחושת לילה שהתבהרה לרובי.
בקיצור, לילה בעיני זה שם נפלא עם נטיות התבהרות בלידה....
ושני השמות: גם ליבי וגם רובי מתחברים לי יופי לסהר וסתו.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי לילי_לוטוס* » 16 פברואר 2013, 21:46

עדי - גפן שם מקסים בעיני, אני חושבת שבן הזוג אמר שלא מתאים לו אבל צריכה לבדוק אתו שוב, לא חשבתי על ההקשר הקיצי.
תודה על הקליפ!

עניין שמות העצם הזכריים לא מפריע לי - כמו שהדס כתבה, חלק מהשמות הפרחוניים והעדינים ביותר הם כאלה וזה באמת כל כך מושרש. יש שמות שמתחברים לי יותר לבן (או לבת) אבל זה די לא רציונלי ולא עקבי עם ההגיון הדקדוקי.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי עדי_א* » 16 פברואר 2013, 21:42

תשמעי: http://www.youtube.com/watch?v=ZtxO1gwbHPQ
פשוט מקסים.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי הדס* » 16 פברואר 2013, 21:40

התגובה לעיל - לעדי.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי הדס* » 16 פברואר 2013, 21:39

אבל זה באמת מקובל כבר אלפי שנים. יעל, הדס, ורד. אפילו שם כמו אחינעם הוא זכרי, כשחושבים על זה.
נראה לי שזה הפך למקובל כי פשוט אין מספיק שמות עצם נקביים בשפה, אז מאגר השמות הטבעי לבנות די דל.

מברוכ שו איסמה איסמו

על ידי לילי_לוטוס* » 16 פברואר 2013, 21:39

דניאלה, תודה לך! את צודקת, לילדה עצמה לא אמורה להיות אסוסיאציה שלילית לזה, בטח שלא כשזה השם שלה. אני רק תוהה אם בגלל שאצל חלק מהמבוגרים זה מעורר תגובה שלילית, זה עלול איכשהו לחלחל אליה. אני האחרונה שמקבלת החלטות לפי זה שאולי זה לא ימצא חן בעיני מישהו מתישהו... ובכל זאת כאן אני עדיין בודקת כמה זה משמעותי.

הדס, ענן זה איכשהו ישיר מדי (אמרתי שאני בעייתית...). כמו שאני מעדיפה סהר על ירח ורביב על גשם - הייתי רוצה למצוא איזו מילה תנכית, ארמית או לא יודעת מה שמשמעותה ענן. אני מרגישה שהעברית שלי לפעמים לא מספיק עשירה בשביל הדברים האלה - לא גדלתי בארץ - אני מסתדרת מצוין בשפת היומיום אבל אין לי את הידע ברבדים של השפה שהיה מאפשר לי לשלוף משהו כמו שאני מדמיינת, ואני לא יודעת אם בכלל קיים...

יערה זה גם יפה :)

עדי, אבל מבטאים את זה אחרת - אם אני חושבת על אותו הקשר, אצל קלפטון זה ליילה, סגול בלמד הראשונה. היום חשבתי על זה שאם השם יכביד עליה היא תוכל לבטא אותו ככה, אבל זה בכל זאת שם אחר, לא?

חזרה למעלה