מקורות לא חלביים לסידן

שליחת תגובה

בגן העדן הזה יש גם יתושים.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: מקורות לא חלביים לסידן

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי דגן_בגן* » 25 מרץ 2018, 11:51

מוסיפה כאן קישורים לשתי כתבות מענינות של גיל יוסף שחר מהמרכז לרפואת הרמב״ם על סידן אמורפי שמופק מסרטנים כחולים . מעניין מאוד. הכתבה השנייה על הקשר בין סידן לריפוי סרטן

http://www.rambam-medicine.org.il/categ ... supplement

http://www.rambam-medicine.org.il/categ ... revolution

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי פלוני_אלמונית* » 28 פברואר 2015, 23:47

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

לדנד י
אפשר להכין חלב שקדים בקלות .
כוס שקדים -אני משרה במים חמין ומקלפת
2תמרים
750 מ"ל מים
לערבב בבלנדר ולסנן דרך בד חיתול.
לשמור בבקבוק זכוכית במקרר בערך 3 ימים.
שארית שקדים טחונים אפשר להוסיף לעוגיות
אפשר להוסיף לשייק או לדייסה אני משמשת להכנת פנקייקים ילדים.
כאמא לילדה עם אלרגיות ואסטמה כדאי גם לבדוק רגישות לחיטה. היום אני משתשת רק בקמח כוסמין וזה מטיב איתה (וכל המשפחה).

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי אמא_צעירה* » 30 אוקטובר 2014, 23:17

אין חסות!!
שמעתם דבר כזה? :-/
הלכתי הערב במיוחד כדי לקנות לה ברוקולי וחסה ולא היה!!

אולי בגלל שמיטה...?

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי אמא_נמרה* » 30 אוקטובר 2014, 22:29

לאמא צעירה,

תכיני לה שייק ירוק והיא תשתה מכוס או תאכל בכפית.

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי אמא_צעירה* » 28 אוקטובר 2014, 18:30

מעולה, תודה D-:
אני אבדוק את אפשרויותי (הכלכליות והטכניות ;-) )
חורף בריא!!

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי יעל* » 28 אוקטובר 2014, 16:55

_יעל,
איך מכינים שייק ירוק בבלנדר? מסננים אותו בחיתול אחרי הריסוק? משאירים הכל בפנים? אין לי מסחטה חשמלית
בבלנדר המאורך (כמו בציורים של פעם, רק חדש) עם הסכינים המחוברים בתחתית זה טוב?_

צריך בלנדר טוב, ולהשאיר הכל בפנים.
הכי טוב ויטהמיקס, או JTC (באלה יוצא ממש חלק), אבל אפשר גם בפחות יקרים, למשל קיצ'נאייד. אם הבלנדר טוב (יכול על קרח), זה רק עניין של להפעיל אותו מספיק זמן.

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי דנד_י* » 28 אוקטובר 2014, 16:35

ואז את יכולה להוסיף לשייק טחינה גולמית כמו שהבן של תפילה אוהב... להיט.
לגבי קטניות - אצלינו תבשילי עדשים הולכים בכיף, אותם אוכלים בכפית וגם גרעיני חומוס ולוביה שאותם אוכלים אחד אחד (כשהיא מוכנה לאכול משהו כן?)
להבנתי אין סכנת חנק בשקדים וגרעינים, ויש בעיה עם אגוזים, שלי אוכלת

ניסיתם לתת לה פירות קיץ אורגניים? לפחות אחד לניסוי, כי ייתכן שהרגישות שלה היא לכמויות המטורפות של הדברה שיש על פירות קיץ.

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי אמא_צעירה* » 28 אוקטובר 2014, 16:35

יעל,
איך מכינים שייק ירוק בבלנדר? מסננים אותו בחיתול אחרי הריסוק? משאירים הכל בפנים? אין לי מסחטה חשמלית :-/
בבלנדר המאורך (כמו בציורים של פעם, רק חדש) עם הסכינים המחוברים בתחתית זה טוב?
דווקא חשבתי פעם, אבל עוד לא יצא לי...

פשוט פתאום המדקרת אמרה לי בסוכות שחשוב להוריד לה X,Y וכו. נתקעתי בלי רעיונות בבת אחת :-S
תודה :-)

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי יעל* » 28 אוקטובר 2014, 13:21

יעל, אולי אני באמת צריכה לנסות לבשל לה ברוקולי, כרוב וחסה - נראה לי שהיא קטנה מדי יש לה מעט שיניים, ואפילו ללעוס מלפפון ופלפל עדיין קשה לה. ירקות עליים דורשים הערכתי מיומנות מורכבת יותר ויותר שיניים
מניסיוני ילדים בגיל הזה אוהבים תבשילים עם ברוקולי. אפשר גם לאפות ברוקולי יחד עם עוד ירקות בתנור - בטטה, קישוא, פלחי בצל - בשמן זית. האפייה מקנה לירקות מתקתקות עדינה והילדים שלי מתים על זה.
כרוב אני מבשלת ברוטב עגבניות, גם זו מנה אהובה.
לא הייתי מבשלת חסה :-) אם יש לך בלנדר טוב, את יכולה לעשות לה שייקים של עלים ירוקים עם אגוזים ותמרים, על בסיס מים כמובן. בגיל הזה עוד אין להם רתיעה ממשקאות ירוקים :-)

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי אמא_צעירה* » 28 אוקטובר 2014, 12:56

יעל, אולי אני באמת צריכה לנסות לבשל לה ברוקולי, כרוב וחסה - נראה לי שהיא קטנה מדי יש לה מעט שיניים, ואפילו ללעוס מלפפון ופלפל עדיין קשה לה. ירקות עליים דורשים הערכתי מיומנות מורכבת יותר ויותר שיניים
פרות קיץ- אני חרדית, יש לי בעיה עם תאנים, ולגבי חרובים- לא נתקלתי בהם מקרוב. לגבי ממרחים מחרובים- כבר חשבתי עליהם בעבר, אבל הם ירדו מהר מאוד מהפרק כי הם מעובדים ומכילים הרבה חומרים שלא היו אמורים להיות ששם...
יש לך הצעה לגבי חברה שמכניסה +/- מה שצריך ובלי סוכרים למיניהם?
קטניות - אילו קטניות עדיפות? אני לא מבשלת הרבה בבית אז חשוב לי לקבל המלצות ספציפיות, שאוכל לבשל בשבילה ולהקפיא במנות
בשר- אני לא סובלת וממילא היא לא אוכלת, עוף- אני מבשלת 2-3 פעמים בשבוע, למרות שאני לא אוהבת- בשביל בעלי- וממילא היא גם מקבלת. אבל זו לא תדירות מספיקה בשביל לספק את הצרכים שלה, כך אני מאמינה :-/
על סרדינים באמת לא חשבתי. אני מקווה שאמצא משהו מחברה טובה בסופר לידי :-)

דנד י
הברזל והסידן מגיעים בעיקר מהתמ"ל, אצל פעוט בגילה (לא משנה אם הוא אוכל מוצרי חלב או לא) , ברזל מתוספת חיצונית במידה ויש המלצה מרופא. סידן - גם זה לא.
פירות קיץ- גרמו לה להתקפי קוצר נשימה שאילצו אותנו לתת לה הרבה מאוד סטרואידים ודומיהם. אפרסק, נקטרינה, ענבים, שזיפים משמשים וכדומה- אסור לה.
היחידים שמותר לה, ואותם היא נשנשה כל הקיץ- מלון ואבטיח.
תפוח גם כן (אני לא מחשיבה כפרי קיץ)

ואחרי אלו ונוספים שממש ראינו איך הם גורמים לה לתופעות האלו (החסרון הגדול והיחיד שבעלי הביא איתו מבית, זה האסטמה. אחים שלו מתקרבים ל-40 ויש להם משאפים, אחיינים שלו גם כן, אסטמת ילדות)- ליחה קוצר נשימה וסיטורציה נמוכה, הרכבנו מוצרים שאסור שהיא תאכל אותם.
ממילא- לא רציתי לבדוק איתה את הבוטנים (נראה לי שהיא היחידה בשנתון שלא טעמה עדיין במבה ;-) )בגלל הפחד מעוד התקף.

טחינה- התחלתי למרוח לה בלחם, אבל זו כמות ממש קטנה!! (מלאה כמובן)
נתתי לה בהתחלה בבקבוק עם מים, אבל ראיתי שהיא ממש לא אוהבת את זה, אז הפסקתי.
שקדיה יקרה בטרוף, יש לנו מכירה ליד הבית שהיא נמכרת שם ממש בזול- 35 שקל ל400 גרם, בחנויות אצלנו זה עולה כפול. הבעיה שהמכירה לא קבועה. פעם יש ופעם אין...

וגרעינים לא מומלצים מתחת לגיל מסויים בגלל סכנת החנק: שקדים ואגוזים, אז אפילו עוד לא חשבתי על הכיוון.

תודה יקרות D-:

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי דנד_י* » 27 אוקטובר 2014, 12:40

מהדברים שרשמת בסוגריים לא מגיע לא סידן ולא ברזל, הברזל והסידן ממוצרי החלב לא ממש נספג בגוף (פרט אולי לפירות הקיץ - על אילו פירות מדובר?), למה היא לא טעמה עדיין בוטנים?

איך קיבלת את רשימת האלרגיות שלה?

אני תמיד חשדתי שילדים אסמטיים אלה בעצם ילדים שרגישים לחלב.

מה עם שקדים ואגוזים ושומשום (או בפורמט של טחינה ושקדיה וכאלה?)

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי יעל* » 27 אוקטובר 2014, 12:17

איך היא עם ירקות ירוקים? משפחת המצליבים? (עלים ירוקים באשר הם מכילים ברזל, כרוב וברוקולי מכילים הרבה סידן)
פירות קיץ - זה כולל חרובים ותאנים? (שניהם מלאים סידן. בעיקר תאנים מיובשות)
מה עם קטניות?
ולא אמרת מילה על בשר - היא אוכלת?
מרק עוף שבושל הרבה עם עצמות?
סרדינים?

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי אמא_צעירה* » 27 אוקטובר 2014, 12:11

דרוש דחוף !!
רעיונות לתוספי סידן וברזל לפעוטה (15 חודש) שלא יכולה לאכול הרבה מוצרים בגלל רגישויות ואסטמה (סוכרים- קמח לבן וכו, מוצרי חלב- גם יוגורט, פרות קיץ, תמ"ל ועוד כמה יותר ספציפיים. וכן לא טעמה מעולם בוטנים לדורותיהם)

הבת שלי כמעט לא אוכלת כלום כי אסור לה ואני לא מסוגלת לעמוד' כל היום ולבשל... גם ככה אני בקושי עושה את המינימום...

תודה :-)

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי יעל* » 14 יולי 2013, 14:34

אגב, מה עם סרדינים?

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי יעל* » 14 יולי 2013, 14:33

סוג של ירק שמרוכזים בו כמויות של סידן
ברוקולי כמובן. אבל לא נראה לי שזה יספיק, גם אם יאכל הרבה מזה.

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי רוזמרין* » 14 יולי 2013, 07:02

אני צריכה את זה בשביל אדם מבוגר שצריך לקבל 1200 מג סידן ביום
כמות כזאת ללא מוצרי חלב, לדעתי יוכל להגיע רק בעזרת כדורים. למה את חושבת שהוא צריך כמות כזאת? זו המלצת רופא? (אם את מקשיבה לרופאים, אז מה הבעיה בכדורים?).
בכל אופן, סויה (כולל חלב סויה) וטופו עשירים מאד בסידן. אולי המאמר הזה יעניין אותך
בהצלחה

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי תודה* » 13 יולי 2013, 22:53

אני מחפשת מוצר שדל בשומן ובסוכר ושניתן לשלבו כמעט בכל ארוחה כתוסף סידן טוב.
למשל -
ניסיתי שומשום מלא - לטחון ולהוסיף, אבל מסתבר שבמאה גרם שומשום יש כ-600 קלוריות והמון שמן.
באבקת חרובים יש 300 קלוריות במאה גרם אבל המון סוכר, 40% סוכר!
טחינה, חלבה - כמוה שומשום עשירים בשמן וזה לא מתאים.
כך גם אגוזים ופירות יבשים - לא מדובר על כמה אחדים על מנת להגיע לרוב אחוזי הסידן הנדרשים ביום, והכל מלא בסוכר, או שומן או גם וגם :-S

אני צריכה את זה בשביל אדם מבוגר שצריך לקבל 1200 מג סידן ביום, לא אוכל מוצרי חלב אבל כן אוכל שומנים וסוכרים בשאר המזון הרגיל וצריך להקפיד לא לאכול מדי. לכן לאכול על בסיס קבוע 100-200 גרם מאחד הנ"ל זה לא מתאים עבורו.

יש אולי פיתרון אחר? סוג של ירק שמרוכזים בו כמויות של סידן שאני לא יודעת עליו?
סוג של מיצוי או משקה שמבוסס על סידן וניתן להנות ממנו בלי לשלם מחיר כזה גבוה על הסידן שבתוכו.

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי טלוש* » 13 דצמבר 2011, 20:57

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

סליחה! תיקון- לימון הוא חומצי אבל הוא מייצר בסיס בגוף. התוצר לאחר העיכול שלו הוא בסיסי.

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי יעלי_לה » 13 נובמבר 2011, 22:38

הלימון הוא לא חומצי- הוא בסיסי

:-0
מאיפה הבאת את זה? זה בפירוש לא נכון.

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי טלוש* » 13 נובמבר 2011, 20:43

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הלימון הוא לא חומצי- הוא בסיסי. הטעם לא קובע אם המאכל הוא חומצי או בסיסי.
אם זו הטענה היחידה שלפיה הברזל שבטחינה שמוסיפים לה מים ולימון לא יספג- אז זה לא נכון :)

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי אנונימי » 20 אוגוסט 2011, 11:19

האם יש הבדל בצריכת טחינה גולמית או מעובדת- תוספת מים ולימון וביכולת הספיגה של הסידן?

כןןןןןןןן


טחינה גולמית משומשום מלא עשירה גם בסידן וגם בברזל.

אם שמים בטחינה לימון (חומצי) הסידן לא יספג והברזל יספג שמצריך סביבה חומצית

אם אל שמים לימון יספג הסידן

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי משה* » 19 אוגוסט 2011, 22:19

האם יש הבדל בצריכת טחינה גולמית או מעובדת- תוספת מים ולימון וביכולת הספיגה של הסידן?

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי יעלי_לה » 04 מאי 2011, 10:05

ניסיתי גם את אלה. הוא לא אוהב שום דבר שעשוי מאגוזים ומזרעים. כלום. בשום צורה.

לגבי שייק ירוק, פעם הייתי מכינה לי ומציעה לו גם, אבל המראה הנזלתי ממש מרתיע אותו. האמת, אפשר למצוא משהו שיצבע את זה בגווני סגול, אבל זה לא כל כך רלוונטי לסיפור של הסידן כי ירוקים שמכילים הרבה סידן כמו כרוב לא נטחנים מספיק חלק בבלנדר שלי.

תודה בכל אופן :-) הגברנו את צריכת הברוקולי-שעועית-ירוקה-במיה והפחתנו מוצרי חלב, נראה לי שמצאנו איזון לא רע.

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי מירב* » 03 מאי 2011, 23:52

אפשר לטחון את האגוזים ל"מישחה", כמו טחינה, אחרי שמשרים אותם במים, אפשר להכין מהם אח"כ גבינה טיבעונית או יוגורט.
אם מערבבים עם סילאן או סירופ חרובים מתקבל ממתק טבעי (יאמי).
להכין שייק של עלים ירוקים (פטרוזיליה!) ופירות: גם מתוק וגם עשיר מאוד בסידן, ברזל וויטמינים אחרים. כמובן תלוי איזה מרכיבים מכניסים.
ילדים טבעונים רבים גדלו כך. פרטים נוספים תמצאי בדף טיבעונאות.

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי יעלי_לה » 27 אפריל 2011, 16:55

אגוזים וזרעים הוא לא אוכל כמעט בכלל, לא אוהב ולא אהב מעולם.

זה כולל פיצוחים, שומשום, טחינה, שקדייה, חלבה וכל מה שעשוי מאגוזים ומזרעים (ממש חבל כי אני לגמרי פריקית של אגוזים וזרעים, יש בבית המון ואני עושה מהם אחלה דברים. הוא לא סובל את זה מגיל אפס).

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי אלה_לי_לה* » 27 אפריל 2011, 16:15

מה לגבי חלבה? להוסיף שומשום לאוכל? ירוקים עשירים מאוד בסידן - עלים מסוגים שונים זה מצוין.
וכמובן מחזקת את כיוון האגוזים הלא קלויים למינם

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי א_ל_א_ן* » 27 אפריל 2011, 13:57

יעלי לה, למה לא תשבי איתו על פיצוחים?! אבל אלו הטבעיים- לא המומלחים...
בתיאבון

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי יעלי_לה » 27 אפריל 2011, 13:27

תודה! הרגעת אותי קצת :-) נמשיך עם כרוב / שעועית ירוקה / במיה ברוטב עגבניות, ועם ירקות מוקפצים עתירי ברוקולי (ארוחת הצהריים האהובה עליו, והצורה היחידה שהוא מוכן לאכול ברוקולי)
אוכל תעשייתי הוא לא אוכל כל כך, חוץ ממתקים :-\ אני נאבקת להפחית אבל הוא מקבל את הרוב מחוץ לבית. בקולה ודברים כאלה הוא לא נוגע.
בשר לא אורגני מכיל תוספות זרחן אני מניחה? אין לנו תקציב לבשר אורגני.
(טחינה ושקדייה הוא לא אוהב)

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי אפרת* » 27 אפריל 2011, 13:08

שלום לך יעלי לה,
כרוב מבושל הוא עדיין בסדר אבל כמו שאת יודעת מזון חי יכיל בכמות ובאיכות יותר מינרלים וויטמינים מאשר מזון מבושל.
הכוונה במזונות חומציים היא למזון תעשייתי ומעובד. מזון כזה (ג'אנק פוד, שניצלים מוכנים, קופסאות שימורים...) מעלה את רמת החומציות בדם וכדי לאזן את זה הגוף משחרר סידן
מהעצמות. ירקות ופירות גם אם נחשבים חומציים לא מעלים את רמת החומציות בדם בצורה קיצונית כזאת.
הזרחן חיוני לגוף (שיניים, עצמות, מערכת עצבים) והשפעתו חיובית אבל כמו כל דבר המינון חשוב.
זרחן נמצא כמעט בכל המזונות שאנחנו אוכלים (בשר, סויה, ביצים, אגוזים, פירות יבשים, דגנים מלאים).
אבל....במזון תעשייתי מעובד יש לעיתים תוספת זרחן. עודף זרחן בגוף יגרום להפרעות בספיגת סידן, ברזל ועוד.
מוצרי חלב פרה מכילים סידן שספיגתו בגוף לא מלאה וזרחן שממילא מוציא סידן מהגוף.
אולי שמעת שבמדינות בהן אנשים לא ניזונים מחלב אוסטיאופורוזיס (בריחת סידן) היא בעיה נדירה.
מקור טוב נוסף לסידן מעבר למה שהזכרת יהיה טחינה ושקדיה. הטחינה מכילה גם ברזל .
שיהיה בהצלחה - לא פשוט השילוב הזה בין אוכל בריא וילדים....
אפרת אמיר נטורופתית

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי יעלי_לה » 27 אפריל 2011, 10:16

התלבטתי אם לשאול כאן או ב{{}}שאלות ותשובות בנושא תזונה, מקווה שאקבל תשובות טובות :-)

הילד שלי כל הזמן רוצה חלב ומוצריו, הוא צורך המון (המון המון). אני מניחה שזה מפני שהוא זקוק עכשיו להמון סידן (ויעידו על זה כאבי הגדילה שהוא סובל מהם בגפיים).
אני חוששת שכל החלב הזה מבריח לו מינרלים חשובים מהגוף (למשל ברזל. לא עשיתי לו בדיקת דם עדיין, אבל כבר יש סימנים עדינים לאנמיה).

אגוזים וזרעים הוא לא אוכל כמעט בכלל, לא אוהב ולא אהב מעולם.
למעלה כתוב שהקטניות העשירות בברזל הן חומוס, שעועית וסויה. שעועית - גם ירוקה? כי שעועית ירוקה הוא אוהב.
במיה, כרוב וברוקולי הוא אוהב גם. לגבי במיה וברוקולי, נהוג לאכול אותם מבושלים, אז אני מניחה שהם שומרים על הסידן בבישול אחרת אולי היו מציינים את זה, אבל מה עם כרוב? כרוב מבושל עדיין עשיר בסידן? (אני מגישה לו אותם עם נוזלי הבישול)

ולגבי מזונות שגורמים להפרשת הסידן מהגוף_, כתוב למעלה _מזונות חומציים ועתירי זרחן. מישהו יכול לתת פירוט?
עגבניות למשל זה מזון חומצי? אם הכרוב / שעועית ירוקה / במיה שוחים ברוטב עגבניות, הסידן ילך לפח?

תודה מראש לעונים @}

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי דניאלה* » 18 נובמבר 2010, 15:58

לא זוכרת איפה קראתי לפני כמה זמן, שהקטע הזה עם כתמים לבנים בציפורניים כסימן לחוסר סידן הוא מיתוס, ושאי אפשר ללמוד מהציפרניים שום דבר על משק הסידן בגוף.
כששאלתי על זה פעם את הרופאה, היא הגיבה בתמיהה.
כלומר, היא אפילו לא שמעה על המיתוס.
אני לא יודעת מה נכון ומה לא, אבל מעולם לא נתקלתי בשום אישוש רפואי לעניין הזה.

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי אנונאימא* » 18 נובמבר 2010, 13:20

לא זוכרת איפה קראתי לפני כמה זמן, שהקטע הזה עם כתמים לבנים בציפורניים כסימן לחוסר סידן הוא מיתוס, ושאי אפשר ללמוד מהציפרניים שום דבר על משק הסידן בגוף.

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי פלוני_אלמונית* » 16 נובמבר 2010, 22:41

ע"י בדיקת ציפורניים?

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי שלולית_י* » 14 נובמבר 2010, 00:22

וכל שאר הדברים שמגבירים את החומציות בדם
אילו מזונות למשל?

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי אורי_יורמן* » 12 נובמבר 2010, 16:40

אני משער שיש בדיקה פשוטה באבחון ע"י בדיקת הציפורניים, לא?
(יש גם איזה דף - ציפורניים כמראה למצב בריאותי)

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי פלוני_אלמונית* » 10 נובמבר 2010, 16:24

איך ניתן לבדוק האם מצבי טוב מבחינת הסידן בגוף? :)
הבדיקה הראשונה היא עם תזונאית (או לבד, יש מחשבונים באינטרנט) לגבי כמות הסידן שאת מכניסה כל יום לגופך.
הבדיקה השניה היא אם יש התדלדלות בצפיפות העצם ואת זה מזמינים דרך קופ"ח.
יש גם בדיקת דם לגילוי עודף או חוסר אבל שימי לב- זה לא מעיד על כמות הסידן שאת אוכלת אלא לבדיקת מחלות מסוימות.

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי פלונית* » 10 נובמבר 2010, 14:00

אינני צורכת כמעט מוצרי חלב (רק ממש מעט חלב בקפה ולפעמים גבינה כזו או אחרת), אך יחד עם זאת אני לא בטוחה שאני צורכת מספיק סידן ממקורות אחרים (למרות שמשתדלת).
איך ניתן לבדוק האם מצבי טוב מבחינת הסידן בגוף? :)

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי ניבה_שקד* » 10 נובמבר 2010, 13:05

_הוא מרמז כאילו חלב הוא מקור לסידן, שזה דבר לא נכון.
(עד כמה שידוע לי, הוכח מעבר לכל ספק שחלב גורם לאיבוד סידן, בין היתר בגלל החומציות הנוצרת בפירוקו בגוף)_

נכון. ההסבר הוא שמוצרי חלב, בשר, וכל שאר הדברים שמגבירים את החומציות בדם, גורמים לדם לקחת לעצמו סידן מהעצמות, כי סידן הוא בסיסי ולכן מאזן את החומציות בדם. הגוף מעדיף לפרק את העצמות מאשר להישאר עם דם חומצי, שזה עוד יותר גרוע. אז חלב אמנם נותן סידן לעצמות, אבל בתגובת נגד לחומציות - הגוף לוקח מהעצמות יותר סידן ממה שהחלב נתן.

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי פלוני_אלמונית* » 09 נובמבר 2010, 22:19

אינני צורכת כמעט מוצרי חלב (רק ממש מעט חלב בקפה ולפעמים גבינה כזו או אחרת), אך יחד עם זאת אני לא בטוחה שאני צורכת מספיק סידן ממקורות אחרים (למרות שמשתדלת).

איך ניתן לבדוק האם מצבי טוב מבחינת הסידן בגוף? :)

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי גברת_פלפלת* » 31 מרץ 2008, 13:38

(וביוכימיה,כמובן, כדי להשלים את התמונה (-;)

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי גברת_פלפלת* » 31 מרץ 2008, 13:36

אין לי זמן כרגע לחפש רפרנסז, אבל אני זוכרת כמה מחקרים על אוכלוסיות שצרכו הרבה מוצרי חלב ושם שיעורי האוסטיאופורוזיס היו גבוהים מאוד ביחס לאוכלוסיות שלא צרכו (כמו אזורים באפריקה, אסקימוסים וכו') המסקנות היו שעודף חלבון מהחי בתזונה גורם לבריחת סידן (והרי מוצרי חלב עשירים בחלבון). כמובן שיש גם משמעות לפעילות הגופנית אבל זה לא הנושא.

יש בעיה נוספת שהיא פיסטור מוצרי החלב, מה שגורם לסידן להפוך למלח קשה תמס שלא נספג (ומצטבר בכלי הדם) אז אני לא רואה במוצרי חלב בכלל ובמיוחד כפי שהם כיום כמקור לסידן. לזה לא צריך כלל מחקרים אלא ידע בסיסי בכימיה.

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי בר_עדש* » 05 מרץ 2008, 23:40

The largest source of dietary calcium for most persons is milk and other dairy products.

ציטוט מתוך נייר עמדה של AAP. אני מניח שזה מייצג את הדעה של רוב אנשי המדע בתחום (למרות שלא נובע מכך שהאמירה הזו בהכרח נכונה).

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי בר_עדש* » 05 מרץ 2008, 23:23

אתה מעוניין בכך?
בהחלט.
עד עכשיו ראיתי רק טיעונים ספקולטיביים בנושא הזה (כפי שיש טיעונים ספקולטיביים בעד שתיית חלב), אבל אף לא מחקר אחד רציני. אם קיים כזה (גם אם הוא לא מכריע) אני מאד אשמח לראות אותו.
אני ראיתי מחקרים (ממש לא מכריעים בעיני) שניסו למצוא קשר בין שתיית חלב לבעיות בריאותיות שונות, ולא מצאו קשר כזה.

את ההתיחסות הרצינית ביותר למחקרים בנושא הזה (כולל למחקרים "בעד" צריכת חלב) ראיתי בספר "שוטי החלב" של אריה אבני. הוא מציע מספר מחקרים שאפשר לעשות בעתיד כדי לבסס את טיעוניו ולהפריך את הטיעונים הנגדיים, אבל מודה שעדיין לא קיים מחקר אמפירי מכריע בנושא זה.

[הערת עריכה: בהזדמנות להעביר את הדיון הזה ל{{}}מוצרי חלב כמקור לסידן ]

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי אורי_יורמן* » 05 מרץ 2008, 18:37

ממש לא. הוא אומר - אפשר לקבל סידן גם בלי חלב.
נכון. ואני אומר - אי אפשר לקבל סידן מחלב.

באופן כללי: אם אתה טוען כי משהו הוכח מעבר לכל ספק אנא הבא את מראה המקום למחקר המוכיח זאת, על מנת שהקוראים יוכלו לבדוק בעצמם אם ה"הוכחה" מספקת אותם.
תראה, אני לא איש מדע.
אבל כל אנשי המדע שאני מכיר שהתעמקו מאוד בתחום, אומרים חד משמעי את אותם הדברים.
אם אתה רוצה, אפנה לשניים-שלושה מהם ואבקש מהם מראי-מקום / מקורות מדעיים לנושא.
אתה מעוניין בכך?

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי בר_עדש* » 04 מרץ 2008, 23:59

הוכח מעבר לכל ספק שחלב גורם לאיבוד סידן
לא נכון.
חלב הוא כנראה גם מקור לסידן, למרות שלא מומלץ להסתמך עליו.

באופן כללי: אם אתה טוען כי משהו הוכח מעבר לכל ספק אנא הבא את מראה המקום למחקר המוכיח זאת, על מנת שהקוראים יוכלו לבדוק בעצמם אם ה"הוכחה" מספקת אותם.

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 04 מרץ 2008, 20:59

הוא מרמז כאילו חלב הוא מקור לסידן, שזה דבר לא נכון
ממש לא. הוא אומר - אפשר לקבל סידן גם בלי חלב.

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 04 מרץ 2008, 20:58

לא, כי הדף מתמקד במקורות לסידן שאינם חלביים. זו כוונתו - לתת אלטרנטיבה ומידע למי שעד עכשיו הכירו רק את ההמלצות ה"רשמיות" הבעייתיות לגבי מוצרי חלב כמקור עיקרי לסידן.

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי אורי_יורמן* » 04 מרץ 2008, 18:56

לדעתי שם הדף צריך להיות מקורות לסידן בתזונה או מקורות לסידן

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי אורי_יורמן* » 04 מרץ 2008, 18:10

עדיין לא כלכך אוהב את שם הדף
הוא מרמז כאילו חלב הוא מקור לסידן, שזה דבר לא נכון.
(עד כמה שידוע לי, הוכח מעבר לכל ספק שחלב גורם לאיבוד סידן, בין היתר בגלל החומציות הנוצרת בפירוקו בגוף)

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי יפעת_הירשפלד* » 04 מרץ 2008, 09:19

יש מתכון להכנת ממרח מקטניות מונבטות?

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי אורי_יורמן* » 20 ינואר 2008, 20:56

מודי, מאיפה הבאת את הטענה הזאת, והאם היא נכונה רק לסוכרים מזוקקים, או גם לפירות?

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי ורד_לב* » 20 ינואר 2008, 19:16

מאמר שלי על סידן ומקורותיו במזון |עץ|

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי מודי_תאני* » 20 ינואר 2008, 14:50

למיטב ידיעתי, סוכר מוציא סידן מהגוף, כך שכל מוצר עם סידן שמכיל סוכר לא מועיל בכלל.

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי אם_דניאל* » 20 ינואר 2008, 14:34

הקטנה שלי אלרגית למוצרי חלב פרה (עובר דרך חלב אם) וסויה, הגדול - בטיפול סיני ואנחנו נמנעים ממוצרי חלב עבורו.
ככה פתאום הפכנו למשפחה מנועת מוצרי חלב.

איזה כמות סידן הילדים צריכים ביום (בת שנה וקצת ובן עוד מעט 5 ) ? כמה אני צריכה?
האם חרובית (כמו שוקולית) שוות ערך לאבקת חרובים מבחינת הסידן?

באיזה דגנים יש יותר סידן מבאחרים?

בבוקר אני עושהדייסה לקטנה ולי ממים עם טחינה או שקדיה משיבולת שועל או דגנים אחרים שאני טוחנת במטחנת קפה, ממה הכי כדאי להכין את הדייסה מבחינת סידן?

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי יעלי_לה » 27 אוגוסט 2006, 23:35

היום ראיתי בערכים התזונתיים של סילאן (יותר נכון "סירופ תמרים", יעני 100% תמרים ללא תוספות של גלוקוז וכו') שהוא מכיל המון סידן - יותר מ-1100 מ"ג, שזה בערך כמו החמאות-שומשום הכי משובחות. הייתכן??? התמר לא מופיע ברשימה בראש הדף. מקווה שזו לא טעות... הילדון אוהב סילאן ושונא טחינה ושקדיה...

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי יעל* » 08 אוגוסט 2006, 11:12

יוהו! הדף הזה עוד פעיל??

רציתי לשאול האם בישול ואפייה עם טחינה לא פוגע בערכה התזונתי וביכולת הספיגה של הסידן?

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי נוסעת_סמויה* » 23 אפריל 2006, 10:37

קניתי השבוע חבילה של "הרדוף" ועל האריזה פורטו סגולותיו של השומשום בענין ברזל גבוה, אך אף מילה על סידן.
על אריזת הטחינה האורגנית של הרדוף, העשויה משומשום מלא, כתוב שהיא מכילה 854 מ"ג סידן ל-100 גרם. לעומת זאת, טחינה אורגנית משומשום קלוף מכילה רק 100-200 מ"ג סידן ל-100 גרם. כדאי מאוד לחפש טחינה משומשום מלא.

בהזדמנות זו, שווה להציץ ב פרוייקט הטחינה הגדול

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי סלט_פירות* » 23 אפריל 2006, 04:33

מה עושים עם קמח/אבקת חרובים? יש למישהו לינק למתכונים או המלצה?

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי ורד_לב* » 05 אפריל 2006, 11:54

שרון ג שומשום שאינו טחון לא יתעכל טוב וייצא בצואה. לכן או טחינה משומשום מלא/ מלא נבוט (שומשום עוז), לטחון זרעי שומשום מלא (אפשר בכמות ולשמור בפריזר), להנביט ולאכול את הנבטים.
אמא נמרה חלב אורז בד"כ לא אמור להכיל כ"כ הרבה סידן, שהרי אורז אינו מקור רציני לסידן. הגיוני שזה מוסף לחלב באופן מלאכותי ואז זה לא איי-איי-איי בסה"כ. כלומר, כן סידן, אבל מלא בטוח עד כמה הגוף יספוג מזה :-S

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי אמא_נמרה* » 05 אפריל 2006, 00:37

ורד, גם לי יש שאלה על סידן.

אפשר לקנות כאן חלב אורז בקרטונים כמו חלב סויה. על האריזה כתוב שיש בזה המון סידן, לא זוכרת את הפירוט, אבל יצא לי שאם אני אשתה קרטון כזה ביום, אז זה יכול להחליף ליטר חלב פרה. נשמע לך הגיוני?

<ניסוח מקוצר - בחלב אורז יש סידן בכמות שאפשר "לסמוך" עליה, או שזו כמות זניחה?>

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי שרון_ג* » 04 אפריל 2006, 19:46

תודה ורד.
שומשום חייבים לטחון? אי אפשר לאכול ככה?
(לגבי פשתן אני יודעת שצריך לטחון)

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי ורד_לב* » 04 אפריל 2006, 17:35

שרון, קיראי את ShowDoc]זה Section Baby5[/po].asp?SectionID=22&DocID=1442 ואת המאמר הקודם שמקושר אליו.

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי שרון_ג* » 03 אפריל 2006, 15:52

ורד, מה דעתך,
מישהי שלא אוכלת מוצרי חלב וסויה - איזה תחליפים (חוץ מסרדינים) וכמה היא יכולה לצרוך כדי להגיע ל- 1000 מ"ג סידן שהיא צריכה?
(נדמה לי שמותר לה יוגורט עיזים בכמות מתונה)

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי ורד_לב* » 17 פברואר 2006, 21:39

לא.
וזה לא המזון היחיד בטבע המכיל גם ברזל וגם סידן.
רוב המזונות מכילים מגוון של רכיבים תזונתיים.....

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי shlulit* » 16 פברואר 2006, 21:39

תודה ורד.
באמת ראיתי בקישור שלך הבדל עצום בין המלא לרגיל, אבל נותרתי עדיין עם השאלה:
אם יש בו גם סידן וגם ברזל, האם הם לא "סותרים" אחד את השני?
הרי לצורך ספיגת ברזל צריך לשמור מרחק בין הברזל לאכילת מוצרי חלב. זה לא הסידן שבהם שמפריע לו להיקלט?

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי ורד_לב* » 16 פברואר 2006, 19:12

זה שהם לא כתבו לא אומר שזה לא קיים שם ;-) יש פשוט דברים שחייבים לכתוב ודברים שהם רשות. אם אינני טועה, סידן לא חייבים לציין על גבי האריזה.
כמובן שיש משמעות לכך שהשומשום מלא מבחינת הסידן (וגם שאר הדברים :-) ). הנה קצת נתונים תזונתיים עבורך.
קליפת השומשום אינה מתעכלת, כי היא עשוייה מסיבים תזונתיים שגופנו לא מעכל. הם כן בעלי תפקידים חשובים של נקיון ושמירה על פעילות תקינה של מערכת העיכול (ניקוי פסולת, רעלים וכו'), כמו כל הסיבים בדגנים מלאים, קטניות, ירקות, פירות וכו'.

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי shlulit* » 16 פברואר 2006, 13:49

שלום,
ידעתי תמיד ששומשום מלא הוא מקור מצוין לסידן.
קניתי השבוע חבילה של "הרדוף" ועל האריזה פורטו סגולותיו של השומשום בענין ברזל גבוה, אך אף מילה על סידן. יתרה מכך, היה כתוב גם שקליפת השומשום לא מתעכלת בגוף, ואז, אני מניחה, לא תהיה לה שום משמעות תזונתית.
שאלותי:
  • האם באמת בשומשום אין סידן? והרי אם יש בו ברזל, אז הוא דווקא "מפריע" לגוף לספוג את הסידן, לא?
  • ואם יש סידן: האם יש משמעות לכך שהשומשום מלא או לא?
תודה לעונים. מתכון לעוגיות שומשום יחולק לעונים :)

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי יעלי_לה » 20 נובמבר 2005, 13:35

המוגלובין נמוך קשור ל-חוסר ברזל ולא לחוסר סידן. תסתכלי בדף חוסר ברזל

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי פלוני_אלמונית* » 20 נובמבר 2005, 11:50

מה עושים להמוגלובין נמוך לאשה בהריון?

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי יפה* » 03 אפריל 2005, 11:51

שלום!
רציתי לשאול אם יש לכם הצעה למזונות חליפיים למוצרי החלב - חלב, גבינה, יוגורטים ומעדנים... יש לי ילדה בת שנה ושמונה, מלאה ליחה כבר יותר משנה... התזונאית המליצה בינתיים לוותר על מוצרי החלב למיניהם בתפריט שלה. לי אין בעיה עם זה, הבעיה היא עם המשפחתון - שם אוכלים מוצרי גבינה ולא הייתי רוצה שהיא תרגיש מקופחת שכולם מקבלים והיא לא... (והם מבינים מצוין בגיל הזה!). חוץ מזה -עצם המילה גבינה עושה לה כזה חשק... (רק שואלים אותה: "רוצה גבינה/מעדן?", היא מסתובבת סביבי לא רגועה עד שאני נותנת לה...). אני הורגלתי לכך שבגבינה (ושאר מוצרי החלב) יש הרבה סידן וחלבונים חיוניים לגוף והופתעתי לגלות שהיא גורמת להיווצרות ליחה מרובה אצל ילדים וגם מבוגרים (מי רגיש יותר ומי פחות).
והנה סוף סוף לשאלה: מה ניתן לתת לילדה במקום החלב (וכאן גם סויה לא באה בחשבון בהמלצת התזונאית, לפחות לא לחודש - תכנית ניסיונית לראות איך זה משפיע על הליחה שלה)? איזה מעדן ניתן ליצור כדי שהיא תחשוב שזה גבינה. אגב, אין לה בעיה עם אוכל חדש, רוב הדברים אם הם טעימים היא אוכלת (כמו ההורים שלה).
תודה מראש...

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי ורד_לב* » 28 אוקטובר 2002, 23:30

הסידן קשור לעצמות בגוף, יעני גדילה והתפתחות, התגרמות עצמות, חוזק ויציבות של הגוף, שיניים וכו'.
הסידן גם קשור לשינה, מערכת החיסון של הגוף, עיכול, מערכת העצבים, פעילות המוח וזה רק על קצה המזלג.
אוקצור סידן וברזל הם ממש 2 המינרלים שהגוף משתמש בהם הכי הרבה וזקוק להם, כך שלא כ"כ כדאי להזניחם בכל גיל. אגב, הטמעת הסידן בעצמות מתרחשת עד לגילאי שנות ה-20, כך שחשוב להקנות לילדינו הרגלי אכילה מתאימים שיאפשרו להם לקבל מספיק סידן, כי אח"כ ממש קשה יהיה לגרום לגוף להשקיע (מ"לשקוע") סידן בעצמות- לתשומת לב כל האמהות הפולניות וגם מעדות אחרות ובמחשבה שנייה גם לתשומת לב האבות!!!

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי אנונימי » 28 אוקטובר 2002, 23:30

הציצו גם ב מדור מתכונים וב מדור תזונה טבעית
ראו גם דיון על מוצרי חלב כמקור לסידן , תחליפי חלב טבעיים , כאבי מחזור לידה וסידן
מאמר של הנטורופתית ענבל נתן בר על סידן עם טבלת כמויות במ"ג של סידן במיני מזונות.


  • סרדינים
ירקות ירוקים:
  • במיה
  • ברוקולי
  • כרוב
זרעים:
  • טחינה
  • שקדים
  • טחינת שקדים "שקדיה"
  • אגוזים
  • שומשום נבוט - להשתמש בשומשום הנבוט של חברת ירושליים ("שומשום עוז") להכנת ממרחים, טחינה וכו' כי תהליך ההנבטה של השומשום הופך את המינרלים לזמינים יותר ואף ממתן את הטעם המריר של השומשום המלא.
  • אבקת חרובים
פירות יבשים:
  • דבלים
  • משמש
קטניות:
  • שעועית
  • חומוס
  • סויה
להמנע ממזונות שגורמים להפרשת הסידן מהגוף:
  • מזונות חומציים ועתירי זרחן
  • אלכוהול
  • עישון
  • קפאין
  • עודף חלבונים
  • עודף נתרן
דרכי עיבוד/בישול:
  • יש חמאות אגוזים שונות המגיעות כבר טחונות (של חברת ירושליים, יש בכל בית טבע). הנפוצים הם כמובן השומשום והשקדיה, אבל יש כמעט מכל האגוזים. ניתן להכין אותם כמו טחינה - בכיוון המלוח או לכיוון המתוק עם דבש. אפשר גם למרוח אותם as is על לחם, הם כבדים (בדיוק כמו טחינה גולמית), אבל יש כאלה שאוהבים את זה כך. מדובר באגוזים שטחנו אותם, פשוט כך. אז יש להם את הטעם של האגוז. לא הוסיפו שום דבר לזה (לפחות לאמיתיים שבהם, יש גם התחכמויות שכן הומתקו).
  • לטחון אגוזים לבד- להשרות את הכמות הרצוייה במים לכמה שעות- לילה ולטחון בבלנדר. אפשר את זה להמתיק עם כמה דבלים, שהשרית גם כן ואז הן פחות מתוקות, או פירות יבשים אחרים.
  • אפשר להכין מהקטניות מטבלים וממרחים, כמו ממרח עדשים (אגב, גם בעדשים יש סידן, כמו בכל הקטניות).
  • דייסה מקוואקר עם אבקת חרובים (לבשל ביחד), עם בננה, עם כף שקדיה או שומשום טחון וכו'
  • פסטו. פסטה מקמח מלא, או אטריות, או whatever עם פסטו (עדיף להכין לבד). יש בזה בזיליקום וצנוברים, מעולה בשביל סידן.
  • אבקת חרובים היא מעין "תחליף" לקקאו, או כך מתייחסים אליה. כך שאפשר להכין ממנה משקאות, מאפים, קינוחים, דייסות, או להוסיף אותה למחית פירות. היא לא מאד מתוקה, כך שאין ממה לחשוש.
  • אפשר לאכול גרגרים של חומוס כשהם מתובלים בקצת שמן זית-מלח- פלפל.
טריקים להורדת כמות הגזים בקטניות:
  • כמובן ההשרייה במים למספר שעות- לילה.
  • החלפת מיי הבישול מספר פעמים- בכל פעם שמיי הבישול רותחים, הם מוציאים כזה מין קצף, לשפוך (או יותר טוב לקרר ולהשקות עציצים, צמחים, או לשמור לנקיון- חומר מצויין לנקיון רצפות וכו') ולהחליף מים. אפשר לעשות זאת 4-3 פעמים, תלוי בקטנית (כלומר, עד כמה שהיא ממשיכה להוציא קצף).
  • לבשל עם תבלינים נוגדי גזים: ג'ינג'ר, כמון, כוסברה, שומר וכו' תבלינים שלמים, לא טחונים.
הכי טוב* להוסיף לבישול וגם להשרייה אצת קומבו הידועה בתור סופחת גזים מקצועית. יש בחנויות טבע וחנויות אוריינטליות (בשווקים למיניהם).



תרמו: חבצלת, גילה, בשמת א, ורד לב, אביב חדש

מקורות לא חלביים לסידן

על ידי אביב_חדש* » 28 אוקטובר 2002, 21:37

יש לי מתכון בספר בישול צמחוני של המבורגר מעדשים. נשמע טוב, לא?

חזרה למעלה