סתימות כסף וסתימות שורש

שליחת תגובה

אמירת הודיה על הקיים, על מה שיש, על המובן מאליו, מעולם לא גרעה מאף אדם שום דבר.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: סתימות כסף וסתימות שורש

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי תמרוש_רוש » 17 יולי 2020, 02:52

הצלחת להלחיץ אותי ואני באתי להרגיע את פלוני אלמונית. לי אין סתימות כאלה אבל אשלח את בעלי שסוחב אותם כבר עשרות שנים.
רותם, אני ממש מצטערת על זה.
נכון לידע הקיים של מקורות שלא מנסים למרוח אותי, לרוב האנשים בעולם אין סיבה אמיתית להוציא סתימות כספית אם הן שלמות ובמצב טוב.
אם מוציאים אותן, צריך להשתמש בגומי הזה שמונע חדירת פירורים לפה.
רופאי שיניים כן צריכים לקיים הליכים מדוקדקים להיפטרות מהאמלגם (אחרי שהוא כבר בחוץ והמטופל הולך הביתה), כדי שהוא לא יתגלגל למערכת המים. כי שם הוא כן יכול להזיק.
והקטע של שאיפה - הרופא שלי אמר לי שכמויות האדים הן בטלות בשישים, זעירות ממש, ורוב האנשים יחשפו ליותר כספית דרך האוכל שהם ממילא אוכלים, מאשר דרך השאיפה כשמוציאים את הסתימות.

האקדמיה הזאת מנסה למכור משהו שהם המציאו בהתבסס על יצירת רושם מוטעה.
אין שום ראיה לכך שהם צודקים, ובגלל האופן שבו הם מוכרים את עצמם, מסתירים היעדר-ידע באמצעות מילים מטעות ומנפחים ידע קיים לממדים לא ריאליסטים - אני לא חושבת שהם אמינים.
ולכן גם יש סיכוי מאוד סביר שהטענות שלהן על הסיכונים שבסתימות לא אמינות, או מנופחות, ושכל המניעים שלהם לא הגונים.

אני מעדיפה להאמין לרופא השיניים שלי.

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי תמרוש_רוש » 17 יולי 2020, 02:45

שמו לי מין גומי כזה מסביב לסתימה ועל כל הלוע כך שלא יכולתי לנשום מהפה וכל חתיכה פיזית נפלה עליו.
בדיוק. זו הפרקטיקה המומלצת בימינו וגם רופא השיניים שלי השתמש בה.

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי אני_מליה* » 16 יולי 2020, 11:01

אני עברתי הסרת סתימה עם כספית בגרמניה. אני לא יודעת אם זה לפי פרוטוקול אבל בניגוד למה שזכור לי מישראל שמו לי מין גומי כזה מסביב לסתימה ועל כל הלוע כך שלא יכולתי לנשום מהפה וכל חתיכה פיזית נפלה עליו. ברור שזה עוזר במידה רבה לא לנשום את זה לפחות דרך הפה. את האדים כנראה כן חטפתי, אבל מבחינה פיזית די ברור שדבר כזה עשוי לעזור, לא?

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי רותם* » 16 יולי 2020, 10:39

תמרוש רוש כל הכבוד איזה פירוט, הצלחת להלחיץ אותי ואני באתי להרגיע את פלוני אלמונית. לי אין סתימות כאלה אבל אשלח את בעלי שסוחב אותם כבר עשרות שנים.

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי תמרוש_רוש » 16 יולי 2020, 08:41

לגשת לרופא שעובד לפי פרוטוקול הבטיחות של IAMOT,
על זה בדיוק אני מחוממת.
בדצמבר 2018 הייתי צריכה להחליף סתימה ובדקתי את הנושא הזה הכי יסודי שיכולתי. נכנסתי לאתר של IAMOT - The International Academy of Oral Medicine and Toxicology
https://iaomt.org/about-iaomt/iaomt-his ... reloaded=1, קראתי כל מה שהיה שם בזמנו, כולל קישורים למאמרים ב-PUBMED, כולל האבסטרקט של כל המאמרים, כולל סרטוני וידאו שהם ייצרו.
מה שהעליתי היה:
  • כספית אכן מסוכנת לבני אדם.
  • כשמוציאים סתימת כספית צריך לוודא שחתיכות זעירות שלה לא נכנסות דרך הפה לגוף המטופל.
בנוסף לשתי העובדות הבסיסיות האלה, שכולם מסכימים עליהם, חברי האקדמיה הציגו את העמדה הבאה, בכתובים ובסרטוני ההסברה שלהם:
  • הם חושבים שהוצאה של סתימות כספית מסוכנת מעבר לעניין הפירורים. יש את עניין השאיפה.
  • הם ארגון מקצועי מבוססי-ראיות ומביאים סימוכין מדעיים לטענתם
  • הם הלכו וכתבו פרוטוקול מפורט על איך להוציא סתימות כסף באופן בטיחותי כך שאדי כספית לא יישאפו על ידי הצוות או המטופל.
וכאן מתחילה אי ההסכמה שלי אתם:
  • נכון לאתר שלהם בדצמבר 2018, לא היה אף מחקר קליני, בשום היקף שהוא, שחקר את היעילות והאפקטיביות של הטיפול הזה.
לא מחקר עם תוצאות שפורסמו, לא מחקר בהליכים, ולא - על פי המידע שהם מסרו - הצעת מחקר שהוגשה לוועדת גרנטים (מענקי מחקר) ומחכה לתשובה. כלום.

עכשיו, ניתן לטעון שתחומים מסוימים מקבלים יותר מענקי מחקר מאחרים, שיש העדפה במחקר ובפרסום לדברים שמתיישבים טוב עם ידע נוכחי ולא מערערים עליו, ויכולה להיות הטיה של מקבלי החלטות בדרגים שונים, נגד הצעת המחקר הספציפית הזאת, מכל מני טעמים בלתי כשרים (קיבעון מחשבתי, אינטרסים, כלמיני).

הבעיה שלי היא, שהאתר של "האקדמיה הבינלאומית" הזאת השקיע מאמצים ניכרים בלטעון שיש ראיות קיימות התומכות בפרוטוקול הזה - בשעה שלא היו שום ראיות קיימות התומכות בפרוטוקול.
האתר של האקדמיה הבינלאומית לרפואת הפה ורעילות מכר את הארגון כמדעי ומבוסס ראיות - אבל רוב המאמרים שציטטו היו קשורים רק באופן כללי לנושא של רעילות כספית, הרבה פחות מהם עסקו בספיגת כספית בגוף בזמן החלפת סתימות, ואף אחד מהם לא חקר ישירות את הפרוטוקול עצמו.

הארגון טען שהוא מקדם את המחקר המדעי בנושא, ובסרטון אחד אפילו היתה שורה של אנשים שטענו שהם עצמם תרמו כספים מהונם האישי למען המחקר הזה - אבל הוא לא דיווח בשום מקום, בצורה עובדתית ומהימנה, אילו מאמצים הם עושים, תכלס, כדי לחקור את הפרוטוקול שהם המציאו ולהראות שהוא רלוונטי, עוזר ומועיל לאנשים.

אז אם, נניח, הם כתבו הצעת מחקר שלא הצליחה לקבל מימון עקב הכחשה ממסדית - הייתי מצפה מהם לדווח על זה באתר, ולהגיד מה הם כן עושים כאלטרנטיבה.
במקום זה, הם זרו חול בעיניים, צירפו לינקים לשלושה מאמרים ב- Pubmed שנגעו בנושא הכללי של כספית, אבל לא היו רלוונטיים לנושא הפרוטוקול הספציפי שלהם, ובמקביל יצרו את הרושם שיש להם חומר רציני ומבוסס.

המסקנות שלי הן:
  • כספית היא חומר מסוכן לבריאות, ועדיף לא להשתמש בה.
  • כשמוציאים סתימות אמלגם, צריך לנקוט אמצעי זהירות פשוטים כדי שחתיכות סתימה לא ייכנסו לגוף. אמצעי הזהירות המקובל הוא שימוש בגומי שחוסם את חלל הפה, ומונע מפירורים להיכנס פנימה.
  • כל שאר הפרוטוקול שלהם (משאבות, צינורות, מסכות מיוחדות) - יושב על טיעונים רופפים, ולא הוכח בשום דרך כנחוץ, יעיל, אפקטיבי ושווה את המאמצים (והעלות). אולי הוא יעיל, אולי לא - נכון לדצמבר 2018 לא היתה שום ראיה, חלשה או חזקה, שהוא באמת יוצר הבדל אצל מטופלים.
  • מצד שני, היו מאמצים מכוונים מצד האקדמיה הזאת ליצור את הרושם המוטעה שהפרוטוקול כן הכרחי, כן יעיל, כן נתמך בראיות מדעיות. לצורך זה הם השתמשו בכל מיני סלוגנים וטכניקות תקשורת נחמדות בסרטוני הווידאו שלהם, שעסקו בניפוח ועשיית רושם.
  • רופאי שיניים אחרים מציגי ראיות שכמות האדים הנשאפת בהליך היא אפסית ולא משמעותית.
מסקנה סופית:
  • פרט לידע הבסיסי שכספית זה כעיקרון רע ורעיל, אין לי שום יכולת לקבוע האם פרוטוקול מיוחד כזה להוצאת סתימות אמלגם הוא נחוץ, הכרחי או יעיל.
  • יש לי יכולת לקבוע בבטחון שהאקדמיה הלאומית לרפואת שיניים ורעילות איננה אמינה, שנכון לדצמבר 2018 היא השתמשה בטכניקות תקשורת מגוונות כדי ליצור חזות "מדעית" מוטעית, רושם מקצועי מוטעה, לינקים מטעים למאמרים לא-רלוונטיים, וה"עובדות" שהיא מביאה אינן מדויקות או אינן ידועות, כי הן עדיין לא נבדקו כהלכה.
ולכן, אני לא הולכת להתייחס ברצינות לסיכונים שהם מנסים למכור לי, עד שלא אפגוש את הידע הזה אצ מקור אמין יותר.

ומה יעשה הבנאדם שצריך להחליט עכשיו אם כן או לא להוציא סתימות כספית?
ההחלטה הסופית עליכן. אתן מוזמנות לבדוק את האתר של IAMOT, לקרוא על פרוטוקול SMART https://iaomt.org/resources/safe-remova ... -fillings/), לברר אם בשנה וחצי האחרונות נוספו לאתר לינקים למחקרים קליניים רציניים (עם קבוצת מחקר וקבוצת ביקורת!) שבדקו ישירות את הפרוטוקול הזה.
כשאתן נכנסות לאתר, אני ממליצה לקוראות להיות ערות לטכניקות שכנוע ורגישות להבדל בין עובדות, השערות, טענות ונפנופי ידיים.

אם יש למישהו רגישות ידועה לכספית ורוצה ללכת על בטוח, נראה לי לגיטימי לקחת את הפרוטוקול, ליתר בטחון. שיהיה. מי שנכווה ברותחים נזהר בצוננים.

אבל אם לאדם מסוים כבר היו ניסיונות עם אלמגם ולא נרשמה תגובה שלילית, אין שום הוכחות לכך שפרוטוקול מורכב כזה אכן נחוץ או משנה משהו למישהו.

גם אין הוכחות לכך שהוא לא נחוץ.
אולי הוא כן, ואולי התועלת שבו תתגלה ותאושרר בעתיד, ורופאי השיניים הרגילים ישנו את הפרקטיקה שלהם ויאכלו את הכובע.
אבל היו לי מספיק הוכחות לכך שמישהו באתר של IAOMT מנסה למרוח אותי על ימין ועל שמאל.
ואני מאוד לא אוהבת שמנסים למרוח אותי.
דבר אחד אני יודעת בוודאות: האינטגריטי שלהם בתחת, הם לא אמינים כמצב בסיס, ואני לא מוכנה להיכנס לשם שוב בעקבות התקווה הקלושה שהם כן השיגו משהו רציני בשנה וחצי האחרונות - מלבד לייצר רשימה ארוכה ומרשימה של לינקים כמו-מדעיים שלא משנים את העובדה הבסיסית (שהרגע בדקתי בגוגל סקולר ובפאבמד) - שאין עדיין, נכון להיום, שום מחקרים קליניים שבדקו את הפרוטוקול הזה והראו שהוא שווה משהו.

מבחינתי, הסיכונים שבכספית והשיטות לצמצם נזקי כספית צריכים להיחקר ברצינות.
אבל כל הפרוטוקול הזה איננו רציני.
הוא יושב על כרעי תרנגולת של דיסאינפורמציה, יחסי ציבור ונפנופי ידיים.

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי רותם* » 15 יולי 2020, 13:06

קול פעמונים את צודקת לגמרי, טעות שלי ראיתי שבאמת שיכול להיות שהכספית מתפוררת כחלק מתוך התרכובת חומרים של הסתימה.
תודה על התיקון ולא התכוונתי לערב או לקחת חלק בכל מיני תאוריות אנטי או ממסדיות. זו הייתה רק דעתי הלא נכונה, אבל כמו שרשמתי עדיין צריך לראות רופא או לפחות להתייעץ.

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי קול_פעמונים* » 15 יולי 2020, 11:45

מה שכתבתי הוא לא אבחון באינטרנט. הוא מידע קריטי שרוב רופאי השיניים לא נותנים למטופלים.
רובם המכריע של רופאי השיניים מחליפים סתימות אמלגם בלבנות, כמעט ללא אמצעי זהירות.
אדי הכספית נשאפים בקידוח ומסכנים את המטופל, ובמקרה של הריון גם את העובר.
היעוץ שהשואלת קיבלה ממני "באינטרנט" הוא לגשת לרופא שעובד לפי פרוטוקול הבטיחות של IAMOT, כרגע יש אחד בארץ. אפשר לבדוק באתר שלהם.
למרות שלדעתי הכספית לא אמורה להתפרור יכול להיות שזה חתיכות שן
על סמך מה את כותבת את זה?

מה שכתבתי לעיל, הוא לא "לדעתי", אלא מדע מוכח (ומוכחש ע"י הממסד).

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי רותם* » 15 יולי 2020, 10:26

_ללכת ליעוץ אצל רופא שיניים שמבין בזה
אי אפשר לאבחן באינטרנט_
מחזקת את בינה דולו, ואם הסתימה ממשיכה להתפורר שווה ללכת בהקדם, למרות שלדעתי הכספית לא אמורה להתפרור יכול להיות שזה חתיכות שן.
בהצלחה ובשמחה עם ההריון |L|

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי בינה_דולו* » 14 יולי 2020, 15:28

ללכת ליעוץ אצל רופא שיניים שמבין בזה
אי אפשר לאבחן באינטרנט

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי קול_פעמונים* » 14 יולי 2020, 14:13

להתעסק עם סתימת אמלגם בהריון זו פעולה מסוכנת. אבל, אני מבינה שאין לך ברירה.
כרגע יש בארץ רופא שיניים אחד שמסיר אמלגם בצורה בטיחותית באמת (יש עוד שטוענים לבטיחותיות, אך לצערי אינם עומדים בכל אמצעי הזהירות הנדרשים).
בשום אופן לא ללכת לרופא שיניים רגיל!!!
יש לך פייסבוק? יש לנו קבוצה שעוסקת בזה, עם כל המידע
https://www.facebook.com/groups/No2AmalgamIL/
הרופא היחיד להסרת אמלגם: ד"ר פאדי אמארה מכפר כנא.
תוכלי לקרוא בקבוצה המלצות עליו.
לי אין שום רווח מלפרסם אותו, ומעולם לא ביקרתי אצלו. לצערי נכוותי קשות מאחרים.
מציינת גם שסתימת אמלגם שבורה או סדוקה משחררת יותר כספית לגוף מסתימה שלמה, לכן טוב לטפל בהקדם.
ובע"ה יהיה לך המשך הריון בריא עם תינוק בריא {@

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי תמרוש_רוש » 14 יולי 2020, 12:52

לי נראה שהכי בטוח זה להוציא את הסתימה, לטפל בשן ולשים בתוכה סתימה חדשה, מהסוג הלבן.

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי פלוני_אלמונית* » 14 יולי 2020, 01:02

לא יודעת האם הדף עוד פעיל, מנסה את מזלי.
יש לי סתימה מכסף (כספית?) בשן טוחנת מזה 25 שנה בפה.
נמצאת בהריון בשבועות הראשונים.
הרגשתי היום במהלך אכילה, שהסתימה בשן נשברה.
השאלה היא כזאת:
  1. מה הכי נכון עבורי לעשות?
מאוד חוששת שהסתימה בשן ממשיכה להתפורר ואני מסכנת את העובר.
מתוסכלת וחוששת מאוד.
אציין כי לא כואבת לי השן, החשש העיקרי הוא המשך התפוררות של השן והשלכותיו.
פניתי לרופאת שיניים שלא כת כת מבינה בנושא ההשלכות של הכספית, ואני מאוד חוששת.

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי תמרוש_רוש » 14 דצמבר 2018, 12:35

אני מחוממת אש על הנושא הזה של "הפרוטוקול הבטיחותי להוצאת סתימות אמלגם".
יום אחד אגיע לזה באופן מסודר... אבל בינתיים, מי שרוצה לקבל החלטה, אני ממליצה מאוד ללכת מרופאי השיניים אחורה, לחפש ולמצוא את האנשים והארגונים שפרסמו את הפרוטוקול/ים האלה, ולבחון את האמינות שלהם ואת הראיות שהם מביאים.
(לי זה לקח שעתיים על האינטרנט, ועזר מאוד לקבלת החלטות)

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי לי* » 10 דצמבר 2018, 22:57

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

מישהו מכיר את ד"ר קלוד חייט מירושלים?

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי פלוני_אלמונית* » 27 ספטמבר 2018, 03:23

  • להגנה

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי פלוני_אלמונית* » 27 ספטמבר 2018, 03:21

כדאי לדעת שיש תוסף בשם סלנו מתיונין הוא כנראה מנגנון ההגנה שדגים משתמשים בו לשרוד את הכספית בים מתכות כבדות נם העיה גדולה אבל זה החומר היחיד כנראה שחובה להכנה על הגוף צריך לבדוק עוד על פעולתו אבל זה כנראה החומר הקריטי ביותר לשמירה על הבריאות בנוכחות מרקורי בגוף

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי אמא* » 17 פברואר 2018, 22:39

התייעצות:
  1. אני קוראת ומבינה את הבעייתיות בסתימות שורש, אך מה האלטרנטיבה?
  2. יש לי שן שעברה טיפול שורש ואני עם סתימה זמנית כבר שלוש שנים (שאיננה כבר..) כרגע יש פשוט חור גדול באמצע השן. מה הדרך לטפל?
תודה

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי קול_פעמונים* » 15 פברואר 2018, 16:02

שלחתי לך מייל

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי פלי* » 15 פברואר 2018, 13:09

אוי
מלחיץ
מזל שהחור הזה לא כואב
נראה לי לא ריאלי לשאוב ולזרוק 4 ימים כרגע. הוא קטן,הוא ישכח איך לינוק אחרי 4 ימים. גם ככה ההנקה עוד לא עד הסוף על הגל. כבר לא מדברת על כמות החלב שאני צריכה להכין לו מראש כדי לתת לו ב4 ימים האלה.
מה גם,שהנקה זה לא רק אוכל. איך ארגיע אותו?איך ארדים אותו? (לא לוקח מוצץ)

אם בכל זאת תזדקקי לטיפול שכולל קידוח בסתימה,
בכל סתימה צריך קצת קידוח בשן,לא? לא זוכרת כבר

אשמח לקבל עוד מידע.. למרות שאני לא כל כך רואה מוצא מהמצב הזה כרגע.. רק לקוות לטוב. לא נראה לי שאחזיק מעמד עם חור בשן לאורך חודשים

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי קול_פעמונים* » 13 פברואר 2018, 12:08

הי פלי,
אני עונה לך ממה שלמדתי מהפרוטוקול של אנדי קטלר, אני לא בעלת מקצוע.
כן יש לי ניסיון אישי והרבה שעות של לימוד וחקירה על הנושא ברשת.
בעיקרון הכי טוב זה לא לגעת בסתימה בזמן שאת מניקה. אפשר ללכת לצילום ויעוץ לשמוע כמה חמור המצב ואם תוכלי לדחות את הטיפול.
אם בכל זאת תזדקקי לטיפול שכולל קידוח בסתימה, יש צורך לבצע זאת אצל רופא שיש לו אמצעי זהירות רבים שנועדו להגן עליך מאדי הכספית.
למיטב ידיעתי וניסיוני (ולצערי יש לי כזה), אין רופא ששומר על כל אמצעי הזהירות במלואם בארץ.
אם כך, תיאלצי להיסתפק במה שיש, אך בשום אופן לא לגשת לטיפול אצל רופא שיניים רגיל.
כמו כן, יש צורך לשאוב ולזרוק את החלב 4 ימים לאחר הטיפול כדי להגן על התינוק.

אם תירצי לשמוע יותר בפירוט, השאירי לי פרטי התקשרות ואשמח לעזור.

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי פלי* » 13 פברואר 2018, 03:54

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

יש לי תינוק פצפון. ממש נולד, והנה אני מגלה שכנראה יש חור בשן שכבר יש בה סתימת כסף.
ממש דואגת עכשו מה לעשות עם השן הזו. אני מניקה.תינוק קטן.הנקה מליאה
הרי לטפל ולעשות סתימה בשן הזו בטח יגרור שחרור כספית. מקווה שלא צריך להחליף את הסתימה
אבל כמובן אי אפשר להשאיר את זה ככה עם חור. קטנטן אמנם אבל אני מרגישה ורואה אותו
(גם ככה דוחה ודוחה את זה כי עדיין לא מרגישה טוב מהלידה. איך אסחוב את עצמי לרופא שיניים? ועוד עם תינוק יונק)
משתדלת לנקות שם היטב בינתים. לא בטוחה אם זה טוב
כבר יש לי ילדים בלי תסמינים מיוחדים. לא יודעת מה זה אומר.

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי פלוני_אלמונית_33* » 16 אוקטובר 2017, 09:12

שלום רב לכולם,
אני גם בתהליך הסרה של אמלגם בארבע שיניים בצד שמאל, לאחר שהסרתי 4 בצד ימין לפני כ 12 שנה.
השאלה הראשונה שלי לגבי טיפולי שורש ישנים, הבנתי שמשתמשים באמלגם גם בקצה השורש, זה נכון? אם כן יש מישהו שהסיר ועשה טיפול שורש חוזר עם חומר לא מסוכן?
השאלה השניה לגבי כתר עם בסיס מתכת, האם גם שם נהוג היה לשים אמלגם מסביב לבסיס המתכת?

תודה רבה

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי פרח* » 30 ספטמבר 2016, 01:14

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

מצאתי את הדף הזה עכשו כי קראתי פעם משהו על זה והתעלמתי ופתאום נתקלתי בזה
יש לי לפחות 5 סתימות כסף בפה,אם לא יותר (ועוד כמה לבנות) ו3 ילדים בריאים, ואני בזמן האחרון מנסה להכנס להריון
עכשו נדמה לי שנסדקה לי סתימה או אולי השן עצמה ליד הסתימה. מה עושים במקרה כזה? מחליפים סתימה? זה מסוכן? זה מסוכן להריון?

התחלתי לפחד. איזה עולם מורעל זה איך אפשר בכלל להתנהל בו
אשמח לעצות או הפניות או מידע כלשהו

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי קול_פעמונים* » 24 ינואר 2016, 18:13

אבל זה משהו שרואים בצילומים

אם הבנתי נכון מהרופאה, לא תמיד רואים.

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי שמנדובה* » 24 ינואר 2016, 17:45

נפוץ שמתפתחת עששת מתחת לסתימת כספית
בהחלט יכולה להתפתח עששת, מתחת לכל סתימה, לא רק כספית. אבל זה משהו שרואים בצילומים והיא כתבה שצילמו ולא ראו כלום...

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי מיכלי* » 24 ינואר 2016, 16:18

תודה. תכלס, יש לי הרגשת בינגו כשאני קוראת על תסמיני כל מחלה שהיא...

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי קול_פעמונים* » 24 ינואר 2016, 10:55

אפשר לעשות בדיקת שיער שנשלחת לחו"ל. יש בדיקות נוספות, אך זו נחשבת לאמינה ביותר לפי הפרוטוקול של אנדי קטלר שבחרתי לפעול לפיו.
על כל פנים, ממה שלמדתי וקראתי, יש תסמיני הרעלת כספית להרבה אנשים עם סתימות כספית. אני בכוונה לא כותבת בניסוחים מוחלטים, מי שמבין בתחום חושב שכל בעלי הסתימות מורעלים במידה זו או אחרת. ככל שיש יותר סתימות בפה/ רמת החשיפה גבוהה יותר (למשל בהוצאת סתימת כספית בדרך לא בטיחותית), התסמינים בולטים יותר. לרוב אנשים לא מקשרים בין הסימפטומים או המחלות לכספית.
ללמוד על הנושא הזה כשיש בפה סתימות כספית והרבה זה בהחלט מדיר שינה. לא לבעלי לב חלש.
הרבה דברים בבריאות ובפיזיולוגיה שלי התחברו לי עם הקריאה. עשיתי בדיקת שיער, ואני יודעת שהתוצאות מראות שיש הרעלה, למרות שעדיין לא התפניתי להעמיק בהן.
אבל אישית לא הייתי זקוקה למבדק כדי לדעת, כי כשקראתי והעמקתי בנושא היתה לי הרגשה של בינגו- זה זה.

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי מיכלי* » 24 ינואר 2016, 10:31

קול פעמונים: איך בדקת הרעלה?

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי קול_פעמונים* » 24 ינואר 2016, 10:25

ממה שלמדתי נפוץ שמתפתחת עששת מתחת לסתימת כספית. ככה אמרה לי רופאה שהלכתי אצלה להיבדק.

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי שמנדובה* » 24 ינואר 2016, 09:56

כואבת לי שן עם סתימת כספית
אני חושבת שסתימות אלה מגבירות את תחושת הרגישות בפה, אולי זו המתכת שמוליכה חום/קור (ניחוש שלי, לא מבוסס). אצלי שיניים שיש בהן מתכת רגישות יותר.

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי קול_פעמונים* » 23 ינואר 2016, 23:00

אלכסה,
אסור לקחת חומצה אלפא ליפואית ושום חומר אחר לקילציה בזמן שיש אמלגם בפה, זה מאוד מסוכן וגם מיותר.
כתבתי גם בדף הרעלת כספית שאני ממליצה לקבל את כל המידע בקבוצת הפייסבוק שנקראת Andy Cutler Chelation Think Tank.

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי פלוני_אלמונית* » 23 ינואר 2016, 21:47

אוף כואבת לי שן עם סתימת כספית... כבר 10 שנים.הייתי אצל אינסוף רופאים, צילומים וכו', לא מצאו כלום. עכשיו התחיל להתגבר כשאני אוכלת מתוק. מה זה?

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי אלכסה* » 21 ינואר 2016, 16:23

האם ניתן לקחת חומצה אלפא ליפואית כשיש עדיין סתימות אמלגם בפה? מהן תופעות הלוואי הצפויות? איזה מינון כדאי לקחת ביום? תודה!

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי קול_פעמונים* » 16 ינואר 2016, 20:58

האם בדקתן לפני החלפת הסתימה האם קיימת הרעלה בגוף?

אני בדקתי ויש לי הרעלה.

מה עם תהליכי ניקוי טבעיים? עזרה לגוף לנטרל מתכות?
כל עוד יש אמלגם בפה, כל חומר שאמור לנקות מגביר את פליטת הכספית מהסתימות. לכן אסור להתחיל בתהליך ניקוי- המכונה קילציה לפני שכל האמלגם הוסר מהפה.
ראי גם
הרעלת כספית

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי אלכסה* » 16 ינואר 2016, 20:36

בנות,האם בדקתן לפני החלפת הסתימה האם קיימת הרעלה בגוף? האם יכול להיות שאין הרעלה? מה עם תהליכי ניקוי טבעיים? עזרה לגוף לנטרל מתכות?

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי בשמת_א* » 03 ינואר 2016, 17:52

אז תקפידי לחזור אליו לתיקונים אם יש בעיה P-: בכל מקרה הוא מאוד נחמד ומוציא את הסתימות לפי הפרוטוקול.

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי קול_פעמונים* » 03 ינואר 2016, 11:36

זה אכן מדאיג.
ובכל זאת המסקנה שלי עד כה היא שאני לא מוצאת אלטרנטיבה לד"ר גולדשטיין, ושאני הולכת לסכן את מצבי הנוכחי בקרוב.
יש לי סימפטומים של הרעלת כספית, אז באמת שאין לי מוצא אחר )-:

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי בשמת_א* » 02 ינואר 2016, 21:07

תיקונים אצל רופא אחר

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי קול_פעמונים* » 02 ינואר 2016, 18:19

אפשר לדעת מי?

ד"ר יסקין בר"ג. יש עוד אחד בירושלים שלא יודעת עליו פרטים.
ולאחרונה שמעתי על עוד אחת בירושלים ממש דברים לא טובים אז מעדיפה לא להוציא עליה כאן שם רע.

הבעיה שהוא לא טוב בבניית הסתימה החלופית
האם נאלצת אח"כ לעשות תיקונים אצל רופא אחר או שזה הסתדר מאליו?

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי בשמת_א* » 01 ינואר 2016, 18:15

זכור לי שירדן עשה את הפינוי של סתימת האמלגם (אצלי פשוט נשברו אז לא היתה התלבטות) היטב. הבעיה שהוא לא טוב בבניית הסתימה החלופית )-:

_רופאה אחרת לבדיקה והתרשמתי שהיא מחפפת קצת, כי היא נותנת חיבור לחמצן רק בתוספת תשלום של 230 ש"ח לטיפול, והיא לא רואה בזה חובה.
למרות שלהבנתי הפרוטוקול מחייב זאת. בנוסף, לא היא מבצעת את ההסרה אלא רופאה אחרת במרפאה_
אפשר לדעת מי?
לי מוכרים רק שני שמות של רופאים בארץ שעושים דבר כזה.

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי שמנדובה* » 30 דצמבר 2015, 20:28

כן, גם אצלי המון סתימות... מבעס :-/ מקווה שיעבור לך בקלות ללא רגישות מיוחדת.

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי קול_פעמונים* » 30 דצמבר 2015, 19:27

שני הרופאים ששאלתי אמרו שיכולה להיות רגישות, אבל לא ברמה של משככי כאבים אלא של חם-קר.
קראתי גם בלוג של מישהי מחו"ל שדיווחה על רגישות של כשנה בשיניים. הבעיה אצלי שיש לי טונה אמלגם בכל הצדדים והכיוונים.
אין לי צד "ספייר" שאני יכולה לאכול בו בינתיים )-:
מעבר לזה שמנדובה, הבעיות שיכולות להתעורר מחשיפה לכספית מפחידות אותי אפילו יותר. אני מאבחנת את עצמי על סמך סימפטומים כסובלת מהרעלת כספית, אז אין לי ממש ברירה
  • חייבת לעבור את התהליך הזה <אייקון מבועת>

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי שמנדובה* » 30 דצמבר 2015, 19:14

אגב, לא חושבת שהייתי מחליפה סתימה במצב טוב. אם היא שבורה או סדוקה - מחליפה בלי למצמץ

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי שמנדובה* » 30 דצמבר 2015, 19:09

:-0 טוב אני מצטרפת לרשימת הרגישות בשיניים לאחר החלפת סתימת אמלגם - נדהמתי לגלות שאני בחברה טובה... ולא, לא קשור לדר׳ גולדשטיין כלל. אני בכלל לא בארץ... היתה לי סתימה ישנה ענקית שנשבר ממנה איזה שפיץ והרופא החליף וגם הכין אותה ושן שלידה לכיתור (כבר לא נשארה שן שתחזיק כמעט...). אחרי שההרדמה פגה, החלו כאבים עזים ביותר - עד כדי שאני (אני!!!! שלא לוקחת תרופות אף פעם!) מצאתי את עצמי על משככי כאבים סביב השעון. לאחר שבועיים של נסיונות להבין מה הבעיה וכשכבר קיבלתי הפניה למומחה לטיפולי שורש, למרות שלא היה שום דבר ליד השורש אבל הכאבים.... אחחח הכאבים... החליט הרופא להחליף את החומר שמתחת לכתר הזמני לחומר אחר שהרגיע את השן הדאובה. שבועיים נוספים לאחר מכן והכאב חלף ללא שוב! מוזר הקטע הזה. אני תוהה אם יש קשר לסתימת האמלגם הישנה ולאיזו השפעה שלהחומר על השן, כמו שציינה ניצן למעלה, שמשתחרר בתהליך ההחלפה וגם הפתיחה של השן שלא היתה רגילה להיות בחלל האויר.

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי קול_פעמונים* » 30 דצמבר 2015, 19:01

אופסס...
אני התכוונתי ללכת אליו. פשוט הייתי קודם אצל רופאה אחרת לבדיקה והתרשמתי שהיא מחפפת קצת, כי היא נותנת חיבור לחמצן רק בתוספת תשלום של 230 ש"ח לטיפול, והיא לא רואה בזה חובה.
למרות שלהבנתי הפרוטוקול מחייב זאת. בנוסף, לא היא מבצעת את ההסרה אלא רופאה אחרת במרפאה.
מצד שני גם אצל גולדשטיין התרשמתי שאפשר להיות זהירים יותר בתהליך. למשל הוא מסיר את הסתימות לפי לסת, לא משנה כמה יש שם. ובכל זאת קבעתי אצלו תור לעוד 3 שבועות.
אני יודעת שיש רופא נוסף, אבל בירושלים. אני יכולה לנסוע, אך אף אחד לא מבטיח לי שהוא טוב יותר.
אני ממש בהתלבטות. יש מישהו אחר מומלץ?

בשמת, עשית קלציה? אני מבוהלת מהגישות השונות שיש ברשת, שאומרות לפעמים את ההפך הגמור זו מזו.
אם מתאים לך לשתף, אשמח. אבל רק אם מתאים (-:
(יכולה למחוק)

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי בשמת_א* » 30 דצמבר 2015, 16:27

אם יש כאן מישהו שהתנסה בזה ויכול/ה לשתף בעצות ולקחים
כן - לא ירדן גולדשטיין.

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי קול_פעמונים* » 29 דצמבר 2015, 10:43

אני לקראת תהליך של החלפת סתימות האמלגם הרבות שלי )-:
רציתי לשאול אם יש כאן מישהו שהתנסה בזה ויכול/ה לשתף בעצות ולקחים.
השאלה הראשונה שלי היא לגבי תוספי תזונה שאמורים ליטול בימים שלפני ואחרי.
יש המון שיטות והמלצות, אשמח לכל תובנה שהיא.
שאלה שניה, אם כדאי להשקיע בסתימה/כתר מחרסינה או שהחומר קומפוזיט הוא מספק טוב.
תודה לעונים/ות.

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי עונה* » 02 מאי 2015, 13:05

לא יודעת באופן אישי אודותיה, אבל חפשי בגוגל רופאת שיניים בשם ולרי יסקין - אולי לה יש פתרון.

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי פלוני_אלמונית* » 30 אפריל 2015, 20:09

לא מצאתי דף מתאים אז שואלת פה:
האם יש אפשרות לטפל באופן טבעי במקרה שכבר צריך טיפול שורש, פרט לעקירה? ואם יש פה דף שכבר דן בסוגיה וגם בבעד ובנגד עקירות, אשמח שתפנו אותי.
תודה

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי פלוני_אלמונית* » 15 דצמבר 2014, 00:26

מה לגבי ניקוי שיניים עם חוט דנטלי? כאשר יש סתימות כסף
אני מניקה
אולי עדיף שלא להשתמש כי זה משפשף יותר?

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי אורחת* » 27 אפריל 2014, 10:57

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

יש אפשרות לבצע סתימות מיוחדות לחורים מאוד עמוקים. זה נקרא כיסוי מוך או משהו כזה. לא כל רופאי השיניים יודעים לעשות את זה כמו שצריך. צריך אצל רופא שיניים שבקיא גם בתחום זה.
אפשר לככה להמנע מטיפול שורש.

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי סתימה_חדשה_דחוף* » 08 נובמבר 2012, 19:41

שלום, תמי גלילי או מישהו אחר יוכל לענות אני אשמח מאוד
יש לי ילד בן שנה וחצי מקסים ביותר, יונק, ש לי כחמש סתימות ישנות מגיל הילדות של אמלגם, 6 שתלים ובעיית חניכיים תורשתית סיוטית..
היום אצל הרופא שלי במעקב הרגיל הוא אמר שיש לי שני חורים בשן עמוק, אחד מהם הוא עשה לי סתימה- מאמלגם והתעקש שאין דרך לעשות סתימה לבנה בחור כ"כ בעייתי. בשן השניה קבע לי תור להמשך ואמר שזו סתימה יותר מסובכת ועלולה להגיע גם לטיפול שורש. מכח ההרגל זרמתי ונתתי לו לעשות את הסתימה ואחרי נזכרתי פתאם שרפרפתיי מזמן מזמן - באמצע ההריון בדף הזה ....
האם סתימה חדשה שעשו לי היום בעייתית יותר מהסתימות הישנות שיש לי בפה???
האם כדאי להפסיק את ההנקה? אני לא חושבת שאוכל מיד אבל יכולה להפחית את ההנקות...
בזמנו החלטתי לא לגעת בסתימות כרגע כי זמני בלהיכנס להריונות לא מאוד ארוך, השאלה מה אם סתימות חדשות? יש לי כזה בלאגן בפה שאני גם חוששת להסתכן בסיבוכים נוספים?
האם יש זמן מרגע ששמו סתימה שיש יותר הפרשה של כספית שבו כדאי להימנע במיוחד מלהניק...? אשמח מאוד לתשובה

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי בשמת_א* » 28 יוני 2012, 10:19

פלוני אלמונית, אתה נשמע כמו טרול.

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי פלוני_אלמונית* » 28 יוני 2012, 09:22

את נשמעת כמו בחורה מעצבנת

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי תמי_גלילי* » 28 יוני 2012, 00:30

עניתי לך בדף הרעלת כספית . נראה שהיה לך כל כך דחוף לכתוב את זה פעמיים (אגב, לא נהוג לעשות זאת כאן), שגם כאן לא טרחת לבדוק למה אתה מפנה....
urine = שתן, ולא שיער. נכון שיש כאלה שהשתן עלה להם לראש, אבל לגבי רוב האנושות מדובר בשני דברים שונים לגמרי...

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי פלוני_אלמונית* » 28 יוני 2012, 00:05

בדיקת מתכות דרך שיער היא רמאות


http://www.quackwatch.org/01QuackeryRel ... /[po]urine toxic[/po].html

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי פלוני_אלמונית* » 27 יוני 2012, 23:46

זהירות חברים!!!

http://www.quackwatch.org/01QuackeryRel ... po]doctors data[/po].html

תהליכי קילציה
חובה לקרוא

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי דניאל* » 02 פברואר 2012, 09:35

גלי, אצל איזה רופא?

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי דניאל* » 02 פברואר 2012, 09:35

גם אם השיניים מתחילות לכאוב וכל מה שאני אוכלת/שותה אני טועמת מתכת בפה?

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי גלי* » 01 פברואר 2012, 17:35

לדעתי לא כדאי להחליף סתימות אם הן גדולות, פשוט לא כדאי לשחק עם זה. אצלי במקרה אחד זה גרם בסופו של דבר לטיפול שורש ובמקרה שני לשן מאוד רגישה שאי אפשר ללעוס עליה.

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי דניאל* » 01 פברואר 2012, 15:24

וגם, הייעוץ לגמילת הגוף מהכספית. אצל מי אני עושה? האם מתחילים עוד לפני הוצאת הסתימות או שאחרי(כאילו,בלי פאניקה)?
ודרך אגב אצל יסקין הבדיקה חינם. השאלה אם שווה לעשות צילום סטטוס שעולה 110 ש"ח או לשלם על הבדיקה אצל גולדשטיין ושיצלם רק מה שצריך?

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי דניאל* » 01 פברואר 2012, 15:20

הוצאת סתימת אמלגם:
אני מתלבטת בין ד"ר ירדן גולדשטיין וד"ר ולרי יסקין. למישהו יש המלצות לפה ולשם?
אצל ד"ר גולדשטיין אמרו בטלפון את המחירים. אצל יסקין צריך להגיע לבדיקה ולפני זה לעשות צילום סטטוס(כל הפה).
אחרי כל הדברים שקראתי פה ובאתרים אחרים, לא ברור לי אם זה פסיכולוגי או שבאמת כואבות לי השיניים עם האמלגם.ואני חייבת להוציא את זה ממני.
מישהו היה אצל יסקין? איך היחס? איך המחירים?

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי פלוני_אלמונית* » 27 נובמבר 2011, 13:24

היה לי גם מקור המראה על המצאות עופרת ואנטימומי במבנה האמלגם
אבל הלינק אבד לי ולכן צריך חיפוש וברור

היה לי מקור המראה על המצאות נחושת בסתימות האמלגם נוסף לכספית
עם מקור נוסף המראה על גרימתה לעודף אסטרוגן
וכן למחלה של בלוטת יתרת הכליה שגורמת לעודף אסטרוגן גם כן
דבר בבעיתי בהריון גם לינק זה אבד ולכן צריך חיפוש וברור
הרעלת נחושת גם חשודה בגרמת אנרקוסה.

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי פלוני_אלמונית* » 27 נובמבר 2011, 13:21

אבחנה מבדלת של סכיזופרניה - בין הגורמים עופרת וכספית וארסן שנמצאות בטיפול שינים לא טבעי
http://www.schizophrenia.com/family/misdiag.html

המקור שוב כי הלינק היה שבור

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי פלוני_אלמונית* » 27 נובמבר 2011, 12:57

אבחנה מבדלת של סכיזופרניה - בין הגורמים עופרת וכספית וארסן שנמצאות בטיפול שינים לא טבעי
http://www.schizophrenia.com/family/misdiag.htm

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי פלוני_אלמונית* » 22 נובמבר 2011, 18:29

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

סכיזופרניה- רפוי על ידי טיפול שינים טבעי
תזונה ועוד...
http://curezone.com/dis/1.asp?C0=298
אלצהיימר פרקינסון ומחלות אוטו אומניות נוספות - ריפוי על ידי טיפול שינים טבעי תזונה ועוד
http://www.hugginsappliedhealing.com/index.php

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי דניאל* » 14 נובמבר 2011, 09:59

אני גם מחפשת המלצה לרופא שיניים באזור המרכז. מישהו?

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי פלוני_אלמונית* » 07 אוקטובר 2011, 20:58

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הדיון הזה עוד פעיל?

מסתבר שנשברה לי חלק משן טוחנת עם סתימת כסף.
והרופא אמר שצריך לעשות טיפול שורש.

מקריא באינטרנט הבנתי שהסרת סתימת כסף מסוכנת.
הרופא שיניים במכבי לא הזהיר אותי בפני מסוכנות הדבר.
לכן אני חושב לא לחזור לרופא זה.

קראתי כאן המלצה על ד"ר גולדשטיין.
יש עוד המלצות לרופאים?

איך מטפלים בהרעלת כספית?
איפה\איך אפשר לבדוק הרעלת כספית
האם הפסקת הנשימה בזמן הסרת הסתימה יכולה לעזור? (=הבנתי שמשתחררים אדי כספית, לכן לדעתי הגיוני אם להפסיק את הנשימה אפשר למנוע חלקית את ההרעלה)

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי טלי* » 23 מאי 2011, 10:11

האם כדאי ללכת לרופא מומחה לטיפול שורש
או שאפשר אצל רופא רגיל?

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי תמר* » 22 מאי 2011, 21:21

הלכתי לרופא לטיפול שורש אחרי שכבר הייתי בעזרה ראשונה ועשו לי את הטיפול הראשון
הרופא אמר שהשורש עדיין חי שם לי חומר ושלח אותי שוב הביתה
האם אפשר להציל את השן אם השורש עדיין חי??

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי אהבת_עולם* » 17 דצמבר 2010, 02:01

ונשארה לי רגישות בשן שנעלמה,

הרגישות שנעלמת היא סימן לא טוב לדעתי

מה שאני לא מבינה זה למה הרגישות הזאת נוצרת מלכתחילה?
הנה אנחנו 3 נשים שסיפרנו שנוצרה לנו רגישות בשן אחרי החלפת סתימה.
האם בכל מצב של החלפת סתימה יש חשש להיווצרות רגישות בשן?
האם רק כשמחליפים מסתימת כספית לסתימה לבנה?
האם זה קשור לרופא הספציפי הזה?

כי חוץ מהדיון בדף הזה, אף פעם לא שמעתי על אנשים שנוצרה להם רגישות בשן אחרי החלפת סתימה.
אבל מצד שני, אני לא יודעת אם פגשתי הרבה אנשים שהחליפו סתימות. כי בטח אנשים לא מחליפים סתימות סתם ככה.

חוצמזה, אני החלפתי 3 סתימות באותה פעם, ורק באחת מהן נוצרה לי רגישות.

כל העניין הזה הוא עדיין תעלומה בעיניי.
הייתי נורא שמחה אם הייתי מצליחה להבין מה קרה כאן.

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי פלוני_אלמונית* » 16 דצמבר 2010, 22:47

גם לי הוא החליף סתימת כספית אחת ענקית בגלל שהיה לי חור מצד אחד של אותה שן, ונשארה לי רגישות בשן שנעלמה, אבל עכשיו אני חוששת שהשן מתחילה להתפורר לי, יש סתימות שפשוט עדיף לא להתעסק איתן כי כאמור, כל פתיחה של סתימה מגדילה את החור. הרגישות שנעלמת היא סימן לא טוב לדעתי. אני חוששת שהשורש נמק אט אט, זה קרה לי עם שן אחת שהחלפתי בה סתימות כמה וכמה פעמים, הפעם האחרונה הוחלפה ע"י הד"ר האמור, שהזהיר אותי מראש שהסיכויים לא גבוהים במיוחד לאור מצב השן, כי אף רופא לא הצליח לאטום אותה כמו שצריך. בסופו של דבר השן נמקה, נשברה ועכשיו אני מסתובבת עם טיפול שורש וכתר, מה שמאוד מטריד אותי P-:

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי ניצן_אמ* » 16 דצמבר 2010, 16:08

הוצאה והכנסה של סתימה כרוכה בהרבה מגע עם דברים שלא חשופים לאויר ברגיל, ואם הם, לצורך העניין, הורעלו בעקביות, ועכשיו נגענו, זה יכול להיות מציק.
עוד דבר זה שחידוש סתימות כרוך בשיוף ובהגדלה של החורים. יכול להיו תשזה גם מזה.

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי אהבת_עולם* » 16 דצמבר 2010, 15:36

יכול להיות שזה מעצם החומר? או מהשנים הארוכות עם הכספית?

מה הכוונה 'עצם החומר'? הסתימה הלבנה?
אם היא עושה כאלו צרות, אז מה עשינו בזה?

ואיך ייתכן שזה מהשנים הארוכות עם הכספית?
הרי היא הייתה שם כל השנים ולא גרמה לרגישות, אז למה דווקא כשהוציאו אותה אז כן?

*************

לא זוכרת בדיוק, יותר מחודש.

טוב, בשמת, הנחמה שלך - שזה כנראה נעלם מתישהו.
אולי תשאלי אותו אם הוא פגש עוד מקרים כאלה?

תעדכני אותנו במצבך....
(או אם תשמעי ממנו משהו מעניין)

(לא רציתי לומר שום דבר נגדו. אבל עכשיו שמתברר לי שזה קרה לא רק לי, אני מתחילה לתהות במה העניין...)

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי ניצן_אמ* » 16 דצמבר 2010, 12:57

יכול להיות שזה מעצם החומר? או מהשנים הארוכות עם הכספית? (לא מכירה אותו)

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי בשמת_א* » 16 דצמבר 2010, 12:42

לא זוכרת בדיוק, יותר מחודש.
אין לי מושג. עוד צריכה להרים אליו טלפון...

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי אהבת_עולם* » 16 דצמבר 2010, 11:01

עדיין לא עברה.
אוי :-(.
כמה זמן כבר?

את חושבת שזה בגלל משהו שהוא עשה?

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי בשמת_א* » 16 דצמבר 2010, 10:10

עדיין לא עברה.

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי אורי_יורמן* » 16 דצמבר 2010, 10:09

אני מכיר מישהי שהעדיפה לא לעשות את הטיפול בארץ ועשתה אותו בגרמניה - אנסה להזמין אותה לדף

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי אהבת_עולם* » 16 דצמבר 2010, 02:10

כי זה קרה גם לי

וואללה?? :-0
חשבתי שאצלי הייתה רגישות מיוחדת שאין לרוב האנשים.

אני לא זוכרת איך זה קרה בדיוק, אבל אני זוכרת שבגלל הבעיה הוא שם לי סתימה זמנית, כדי לראות מה קורה עם זה ואז להחליף לקבועה. ואחרי שהוא לא מצא ת'בעיה, הרבה זמן לא חזרתי אליו כי לא ידעתי מה לעשות. ואחרי שנה עברה לי הרגישות. אבל עדיין הייתי עם הסתימה הזמנית. ובאיזה שלב היא התחילה להתפרק, וחשבתי שאולי עדיף שאני אלך לרופא אחר שיחליף לי את הזמנית לקבועה, אז באמת הלכתי לרופא אחר, ובלית ברירה שילמתי פעם נוספת על אותה סתימה :-P. ואם אני זוכרת נכון, הרגישות חזרה אז (אחרי שרופא אחר החליף לי את הסתימה), ושוב לקח לה כמה זמן לעבור.

זה גרם לי לחשוב שזה לא קשור דווקא לד"ר ירדן. כי גם אחרי שרופא אחר התעסק שם הרגישות חזרה.
מצד שני, יכול להיות שהרגישות נוצרה אצלו, ואז רופא אחר רק עורר אותה...?
לא יודעת. אני עד היום עם סימני שאלה.

כמה זמן נשארה הרגישות אצלך?
את חושבת שזה בגלל משהו שהוא עשה? שאצל רופא אחר זה אולי לא היה קורה?

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי בשמת_א* » 15 דצמבר 2010, 17:47

כי זה קרה גם לי 0-:

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי אהבת_עולם* » 15 דצמבר 2010, 16:45

ירדן גולדשטיין במקרה?

כן, למה את שואלת?
(בכוונה לא רציתי לכתוב את שמו, כי אני לא חושבת שזו הייתה אשמתו. והוא היה ממש בסדר איתי)

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי בשמת_א* » 15 דצמבר 2010, 15:58

הלכתי לרופא שזה התחום שלו (החלפת סתימות כספית) שקיבלתי עליו המלצה באתר, ועשיתי בפעם אחת החלפה ב-3 שיניים
ירדן גולדשטיין במקרה?

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי אהבת_עולם* » 15 דצמבר 2010, 14:01

בערך, שכחתי לומר תודה !

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי אהבת_עולם* » 15 דצמבר 2010, 14:01

אחרי עתירה של כמה קבוצות אל הFDA החליט זה האחרון, לחקור מחדש את הנושא

אהה.
הבנתי שלפני שנה שנתיים הם בדקו את זה והגיעו למסקנה שזה רעיל.
אבל נראה שכרגע הם בבדיקה מחודשת, ועדיין לא ידוע אם הם ישנו את דעתם.
נחכה לתוצאות (עוד כמה זמן?). בתקווה שיהיה מי שיעדכן אותנו... :-)

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי בערך_מוחלט* » 15 דצמבר 2010, 08:53

אחרי עתירה של כמה קבוצות אל הFDA החליט זה האחרון, לחקור מחדש את הנושא. הנה תרגום מבית גוגל (אגב, את יכולה לתרגם כל דף [url=http://translate.google.co.il).]בדף זה[/url]

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי אהבת_עולם* » 14 דצמבר 2010, 20:45

אני לפני כמה שנים החלטתי להחליף סתימות כסף לסתימות לבנות.

למרות שכמה רופאים אמרו לי שזה שטויות מה שאומרים על סתימות כסף, שהחומר שבשן מוצק ואין ממנו דליפה, וגם שסתימות לבנות מחזיקות פחות שנים ולא כדאי לי לקחת את הסיכון - שיש לי סתימות טובות וחבל להתעסק, החלטתי בכל זאת לעשות את זה.

כיוון שהיו לי 3 סתימות כסף בימין למטה, 3 בשמאל למטה, 3 בימין למעלה ו-3 בשמאל למעלה, חשבתי לעשות כל פעם 3 ביחד, בארבע פעמים.

הלכתי לרופא שזה התחום שלו (החלפת סתימות כספית) שקיבלתי עליו המלצה באתר, ועשיתי בפעם אחת החלפה ב-3 שיניים.

מה שקרה זה, שאח"כ התחילה לי רגישות באחת השיניים, שלא יכולתי לאכול עליה כלום.
חזרתי אליו כמה פעמים והוא פתח ובדק, ולא מצא כלום.
במשך שנה הייתי צריכה לאכול רק בצד אחד של הפה כי לא יכולתי ללעוס שם, ואח"כ פתאום הרגישות נעלמה.
(אני לא חושבת שזו הייתה אשמתו. נראה לי שזה היה משהו לא צפוי).

זה גרם לכך שלא המשכתי בטיפולים המתוכננים. רק 3 החלפתי, ונשארתי עם 9 סתימות כסף נוספות.
אני עדיין חוששת שהכספית היא בעייתית. מצד שני, אני חוששת שוב להתעסק עם השיניים. מניין לי שלא יקרה דבר כזה שוב?
מבאס.

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי אהבת_עולם* » 14 דצמבר 2010, 20:38

בערך, אתה יכול לתת תקציר הדברים? לאיזה מסקנות הגיע ה-FDA?

סתימות כסף וסתימות שורש

על ידי בערך_מוחלט* » 13 דצמבר 2010, 18:57

הFDA שזה הגוף שעל פיו ישק דבר בעולם התרופות בוחן מחדש סתימות מתכתיות. פורסם היום ברויטרס

חזרה למעלה