קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

שליחת תגובה

אתה מלמד הכי טוב את מה שאתה הכי צריך ללמוד בעצמך
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי פלוני_אלמונית* » 19 ספטמבר 2012, 09:27

חיתולי נאטי המקוריים מיוצרים בארץ, ולא בשוודיה. נטורה זה, אם אינני טועה, השם המסחרי החדש שלהם. פעם היו משווקים שמוכרים אותם באריזות שקופות גדולות, הם היו סוג ב' או משהו כזה, בזול במיוחד. לא יודעת אם עדיין קיים הסידור הזה.

חברה שוודית שיש להם פטנט לייצור החיתולים המתכלים, במשך שנים ייצרו אותם רק בארץ בקיבוץ עמיר ויצאו אותם. לא מכרו אותם בארץ, אך הסכימו למכור כאן את הסוג ב' .
כיום ניתן לקנות גם את הסוג א'. האריזות השקופות סוג ב' האריזות הלבנות המעוצבות, סוג א'.
יש אתר בשם לחתל בטבעיות ושם רשומים המפיצים ברחבי הארץ.

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי רוני.של.4* » 18 ספטמבר 2012, 15:10

חיתולי נאטי המקוריים מיוצרים בארץ, ולא בשוודיה. נטורה זה, אם אינני טועה, השם המסחרי החדש שלהם. פעם היו משווקים שמוכרים אותם באריזות שקופות גדולות, הם היו סוג ב' או משהו כזה, בזול במיוחד. לא יודעת אם עדיין קיים הסידור הזה.

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי גיתית* » 18 ספטמבר 2012, 14:27

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שמעתי שאפשר להשיג את חיתולי NATY האקולוגיים בארץ, לא נטורה וכל אלה, אלא ממש את המקוריים משבדיה, מישהי שמעה על זה ? יודעת מאיפה?

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי אדית_החייכנית* » 09 יולי 2010, 22:07

אם כבר קונים מוצר חדש, אז שיהיה שימושי ורב פעמי,
כמו שקית אסיף. שקית אקולוגית, רב פעמית, שמחליפה את שקיות הניילון בקניית ירקות ופירות.
אני השתתפתי בקבוצת המשוב, והתרשמתי מאד!
אפשר למצוא אותן עכשיו כאן: http://asif-bag.co.il
  • טוב גם כמתנה אקולוגית, אם כבר קונים חדש...

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי אחת_עשרה* » 03 אוגוסט 2008, 11:31

וגם זו שאלה אם עדיף לקנות מוצר מקומי לא אורגני שמיוצר נגיד לא באופן תעשייתי (לתמוך באנשים שמייצרים דברים בעצמם-לא תמיד אורגני או אורגני חלקית), או מוצר אורגני תעשייתי מיובא...וגם לתמוך בייצור מקומי.
למה בכלל זו ההתלבטות? למה לא לקנות אורגני שמיוצר באופן לא תעשייתי?
הרי לקנות מוצרים מעובדים זה ממילא לא כל כך בריא, ועדיף לאכול כמה שיותר טרי ולהכין בבית כמה שיותר.
יש מצב נוסף - מוצרים אורגניים שאינם מעובדים, אבל הם מיובאים, כמו אגוזים.
במקרה הזה, בכל אופן, נראה לי שגם המוצרים המרוססים מיובאים.
נניח במקרה של סוגי אגוזים שונים.
אני חייבת לציין שבמקרה הזה אני לא מתלבטת. לא מסוגלת יותר להכניס לגוף אוכל לא אורגני (אולי במצב חרום כן, אבל שאני אקנה במו ידי? רק אם אגיע למצב של חוסר ברירה).
משתדלת לקנות בעיקר מוצרים טריים מייצור מקומי.

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי אחת_עשרה* » 03 אוגוסט 2008, 11:27

ממתי תינוקות צריכים בגדים חדשים? זאת ממש תרבות הצריכה.
קלמנטינה, כדי שאנחנו נוכל להנות מבגדים יד שניה, מישהו צריך לקנות אותם קודם.
אני לא יודעת מה אורך החיים של בגד, וכמה ילדים הוא יכול לעבור, אבל ברור שבאיזה שהוא שלב יש לזה סוף -
כתמים, קרעים ושחיקה של הבד.
לכן, עבור מי שקונה חדש, עדיף בעיניי שיקנה אורגני.
יותר מזה, מי שרוב השימוש שלו הוא ביד שניה, על אחת כמה וכמה שאת המעט שהוא קונה, יקנה אורגני.

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי avi_yaco* » 28 יוני 2008, 23:04

האם המונחים האלה באנגלית הכרחיים?

הערה במקום, צודקת בהחלטה.
אני פשוט רגיל לחשוב ולדבר בשילוב שתי השפות ולדבר עם אנשים שגם עושים זאת.... אבל ראוי לשמור על שפה אחת ברורה באינטרנט לכל הפחות, כדי שכל מי שמעוניין להבין יוכל בלי צורך לחפש פירושים.

תודה על ההארה.

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי פלונית_אלמונית* » 27 יוני 2008, 07:28

האם המונחים האלה באנגלית הכרחיים?
הצעות לתרגום: pros and cons (כן, לא צריך גרשיים) - יתרונות וחסרונות (לסביבה)
life cycle analysis - גלגוליו של המוצר החל מגידול/הפקה/עיבוד/אריזה/שינוע וכו' של מוצר עד שהוא מגיע לצרכן ומשם לפח/מיחזור
זה מין Local food VS. Organic food (מקומי נגד אורגני) למה לא פשוט בחירה בין מוצרים אורגניים לבין מוצרים מקומיים? ואפשר לפרט מה היתרון האקולוגי/חברתי (ולאומי?) של המקומיים.

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי avi_yaco* » 26 יוני 2008, 18:23

וגם זו שאלה אם עדיף לקנות מוצר מקומי לא אורגני שמיוצר נגיד לא באופן תעשייתי (לתמוך באנשים שמייצרים דברים בעצמם-לא תמיד אורגני או אורגני חלקית), או מוצר אורגני תעשייתי מיובא...וגם לתמוך בייצור מקומי.

נכון, זה דיון והתלבטות לא פשוטה בכלל.... בקנדה יש עכשיו מצב מעניין עליו קראתי, בהתחלה לאורך תקופה מספר שנים כל דבר "אורגני" היה "הדבר החם" של כל מי שמחפש לחיות חיים יותר מאוזנים עם הסביבה, והיום יש מצב שבו כל המוצרים מייצור מקומי, מקבלים מקום ליד האורגני, בגלל שהם מקומיים.

זה מין Local food VS. Organic food (מקומי נגד אורגני)

ברור שאם זה גם מקומי וגם אורגני אז בכלל עדיף.
ה- pro's and con's של כל אחת מהאפשרויות די מורכבות וצריך לבדוק את ה- life cycle analysis של המוצר (גם "תפוח" נכלל בהגדרת "מוצר" לצורך זה) ולראות מה מטיב יותר עם הסביבה ו/או מה מזיק פחות. התשובה הסופית משתנה בהתאם למוצר הספיציפי.
  • life cycle analysis = בדיקה של כל ההשפעות מגידול/הפקה/עיבוד/אריזה/שינוע וכו' של מוצר עד שהוא מגיע לצרכן ומשם לפח/מיחזור (זו ההגדרה לזכרוני...)

בהקשר אחר (אבל איכשהו קרוב) קראתי על בעלת חנות טבע (גם כן בקנדה אני חושב), שבחשבונית שהיא מגישה ללקוחות היא מפרטת משהו כמו "אגוזים 10 ש"ח, קופסה 1 ש"ח" - כך שאנשים יוכלו לדעת מהי עלות אריזות הפלסטיק והיא עושה זאת עם כל המוצרים בחנות....

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי קלמנ_טינה* » 23 יוני 2008, 15:11

קיבלתי היום את זה:
www.BabyOrganic.co.il
ותהיתי מה דעתי.
מצד אחד: כותנה אורגנית, סחר הוגן, עיצוב נעים ולא צעקני, בלי לוגואים ענקיים.
מצד שני: ממתי תינוקות צריכים בגדים חדשים? זאת ממש תרבות הצריכה.

אולי זה טוב בתור פשרה למתנה, כשאין ברירה וקונים מתנה.
(מה שטוב לנו לא תמיד טוב לאחרים. באמת?)

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי טליה_טקאוקה* » 23 יוני 2008, 14:25

כמו מי שמייבא
וגם זו שאלה אם עדיף לקנות מוצר מקומי לא אורגני שמיוצר נגיד לא באופן תעשייתי (לתמוך באנשים שמייצרים דברים בעצמם-לא תמיד אורגני או אורגני חלקית), או מוצר אורגני תעשייתי מיובא... וגם לתמוך בייצור מקומי.

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי avi_yaco* » 22 יוני 2008, 18:15

_אני לא רוצה להיות יותר צדיקה מהאפיפיור, אלא לשתף באי הנוחות שלי מהאופנה האקולוגית שנכנסה עמוק לתוך תרבות הצריכה (ראו the story of stuff? או פשטות מרצון).
ובינתיים בסופר האורגני שליד הבית שלי יש פיצה קפואה אורגנית, עטופה בניילונים._

את צודקת, ההחלטות הן לא פשוטות.... אבל התהליכים שקוראים היום בכל כדור הארץ (על ידינו, בני האדם) הם תהליכים שייקחו זמן, שמתפתחים ותופסים תאוצה ועל מנת שייתפסו תאוצה אחת "הדמוקרטיות" שקיימות ושולטות בכיוונים לאן הכדור הזה יסתובב הן "צרכנות". - כמה שזה עצוב או מטופש.
כולנו בוחרים כל הזמן ולבחירות האלו יש משמעות רבה והשפעה.

אי אפשר כל הזמן לרצות שיהיה "פתרון מושלם", בשביל להגיע לפתרון המושלם, צריך לפעמים (לרוב אולי?) לעבור ב-25% פתרון, ולאחר מכן ב-35%, 45% וכן הלאה - לעלות בהדרגה.

לדוגמא, המעבר לאוכל אורגני הוא מעבר הדרגתי שברור היום שהכיוון הוא לשם - אבל אוכל אורגני הוא לא הפתרון לכל בעיות העולם, הוא צעד חשוב ומהותי, אבל יש עוד הרבה צעדים לעשות סביבו ואחריו. אבל חשוב לתמוך בצעד הזה, כי אם לא נתמוך בזה אז גם זה לא יהיה.

אז אנחנו קונים בגדים מכותנה אורגנית/ממוחזרים, ממחזרים מה שאפשר ולומדים מה אפשר לעשות ואת זה עושים - חשוב לדעתי לתמוך בעסקים שמנסים להציע אלטרנטיבה, כמו מי שמייבא את אגוזי הכביסה/חיתולים מכותנה אורגנית/בגדי תינוקות מכותנה אורגנית/חומרי ניקוי אקולוגיים וכו' - - - גם אם הם לא תמיד מושלמים, לפחות הם מנסים והרבה פעמים טובים יותר מהקיים, וזו התחלה (-:

אלו ה- 10 cents שלי בהקשר זה....... (אני קורא באתר זמן מה אבל רק עכשיו ראיתי צורך להשיב)

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי בשמת_א* » 18 מרץ 2008, 01:14

_איך אפשר להביא במתנה בגד משומש?
מלכוד המתנות הגדול ?_
מובן שחשבתי בדיוק על אותו דף כשכתבתי. אבל זה באמת ככה: מבחינה חברתית, אם מביאים "מתנה" אז זה לא יכול להיות בגד משומש.
לעומת זאת, לגיטימי בחברה שלנו להביא - לצורך העניין אשתמש בדוגמא זו של יולדת טרייה - דברים משומשים. אבל הם לא ייחשבו "מתנה".
עכשיו הכל תלוי במערכת היחסים: האם זו מערכת יחסים שבה מצופה להביא "מתנות"?
למשל, ביני לבין משפחתי הקרובה (שני הורי, אחותי וגיסי, ובעלי) יש מערכת יחסים כזאת, שאף אחד לא מצופה להביא "מתנה" לאף אחד. אבל אנחנו מעבירים דברים כל הזמן.
בין היתר, כל בגד משמש אצלנו לפחות פעמיים: מהבכורה שלי לצעירה של אחותי, מהבכור של אחותי לצעיר שלי, וחלק מהבגדים היו במקור שלי או של אחותי... כל ספרי הילדים של משפחתנו בבית הורי, ואחותי ואני שואלות אותם כל הזמן עבור הילדים, ומחזירות. כך יש סט אחד של ספרים שמשמש כבר דור שלישי במשפחה. וכן הלאה.
אני משתדלת להפוך את כל מערכות היחסים שלי לכאלה בלי "מתנות", אם רק אפשר.

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי קלמנ_טינה* » 18 מרץ 2008, 00:46

איך אפשר להביא במתנה בגד משומש?
מלכוד המתנות הגדול ?

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי בשמת_א* » 17 מרץ 2008, 22:32

פיצה קפואה אורגנית, עטופה בניילונים.
צודקת, זה אחד הדברים שמצחיקים אותי ומייאשים אותי בעת ובעונה אחת. אני מסתכלת על דברים כאלה וחושבת: "מה זה הדבר הזה?"
זה בדיוק "המשך של תרבות הצריכה ואימוץ האורגני כטרנד".

ואני מסכימה איתך. באמת הבעיה היא איך להפריד בין דברים שצריך לדברים שלא צריך.
צריך בגדים לתינוקות - אבל איך אפשר להביא במתנה בגד משומש? אם יש יחסים טובים וקרובים, אני יכולה לתת משהו יד שנייה. פשוט לתת. בלי "מתנות" ונעליים. לא צריך "מתנות" אם אני יכולה פשוט לתת, כמו שנתתי לחברה סירים לתינוק, שמיכות, בגדים ועוד ועוד. אבל מנשא קניתי לה - כי בשלי עדיין השתמשתי...

אני משתדלת לחשוב טוב טוב על כל דבר: האם אני באמת צריכה את זה? אולי אפשר בלי זה? והרבה פעמים אנחנו מסתכלים, מחליפים מבט בינינו, ובסוף מחליטים, "את/ה יודע/ת מה? אפשר גם בלי זה..." ולא לוקחים.

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי קלמנ_טינה* » 17 מרץ 2008, 13:14

עכשיו כשיש כל כך הרבה מוצרים "ידידותיים לסביבה" אני מתלבטת יותר ויותר בשאלה "האם תיתכן בכלל צרכנות אקולוגית?".
זאת נראית לי סתירה פנימית. הדבר הסביבתי ביותר שאני יכולה לעשות הוא לצרוך פחות.
אז קיבלנו בגד לתינוקות מכותנה אורגנית. לא עדיף פשוט להשתמש בבגד שכבר עבר שלושה ילדים, מכותנה לא אורגנית?
וקניתי מנשא מצוין יד שנייה - אבל אני רוצה עוד אחד (לגב) ומחפשת עוד מוצר שאוכל לרכוש כדי לחיות "באופן טבעי" P-:
וכמובן המרדף אחר החיתולים הרב פעמיים הנכונים, שנוזלים מעט (לחסוך בכביסה זה גם מאוד אקולוגי), או הכיסויים שגם נושמים וגם מגנים מפני דליפות...
מאז שהבת שלי נולדה אני מוצאת את עצמי מתעסקת בחפצים הרבה יותר ממה שמוצא חן בעיני.

אני לא רוצה להיות יותר צדיקה מהאפיפיור, אלא לשתף באי הנוחות שלי מהאופנה האקולוגית שנכנסה עמוק לתוך תרבות הצריכה (ראו the story of stuff או פשטות מרצון).
ובינתיים בסופר האורגני שליד הבית שלי יש פיצה קפואה אורגנית, עטופה בניילונים.

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי חגית_שיח* » 15 מרץ 2008, 21:59

טוב, זה אגוזי הכביסה- ולא איגובי...

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי חגית_שיח* » 15 מרץ 2008, 21:57

מזמינה אתכן לבקר,לקרוא,לנסות ולחוות דעתכן על איגובי הכביסה אותם אני מייבאה ומשווקת. לדעתי ומנסיוני ונסיון הסובבים- שווה ומופלא.
שיח הטבע

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי תמי_גלילי* » 31 ינואר 2008, 17:57

תומיקה מיק שועל, האם יש רשימת מרכיבים? מהי?

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי תומיקה_מיק_שועל* » 31 ינואר 2008, 13:24

מישהי יודעת מישהי מכירה? נוזל מרוכז לכביסה של PERSIL ומאחורה כתוב עליו100% biodigadiable, האם להאמין? גם באתר שלהם כתוב שכל חומרי הגלם שלהם ידידותיים לסביבה ומתפרקים טוב. קשה לי להאמין לחברה גדולה (שנראה לי שעושה ניסויים בבעלי חיים?) כמו הנקל.

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי פלונית* » 21 ינואר 2008, 00:36

אולי מישהו יודע איפה ניתן לקנות ניירות A4 למדפסת העשויים מניר ממוחזר?
בחברת גוניר - http://www.gonir.co.il/index.html

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי אורי_יורמן* » 20 ינואר 2008, 21:07

פלוני/ת, אני מחפש כבר כמה חודשים ולא מוצא
חשבתי מצד שני על הרעיון של לקנות סדין אורגני ולחתוך. ניסית?

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי פלוני_אלמונית* » 17 ינואר 2008, 20:04

וגם - אולי מישהו יודע איפה אפשר לקנות בדים אורגניים (לא בגדים, בדים!)
תודה,
תודה.

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי בשמת_א* » 30 יולי 2007, 12:09

אני לא בטוחה שזה הדף הנכון, אבל ממליצה בתוקף על הסרטים view]האלה play list[/po]?p=2120C2D161F27D15

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי גתית_בועזסון* » 29 יולי 2007, 12:30

אולי מישהו יודע איפה ניתן לקנות ניירות A4 למדפסת העשויים מניר ממוחזר?

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי אדי* » 20 יוני 2005, 22:50

  • אדריכל מתמחה בתכנון מודע אקלים-
כל אדריכל טוב אמור להתחשב באקלים, לא?

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי ענן_בעננים* » 24 יוני 2004, 21:44

ענן רוצה למקד פה את העניין של אדריכלים מתחום הבניה הירוקה:
נראה לי שקיים בארץ בלבול בין תכנון אקולוגי לאקלימי. על מנת לאפשר חסכון מירבי באנרגיה במבנה יש צורך באדריכל המתמחה בתכנון מודע אקלים , ולא אדריכל המתמחה בבניה בחומרים אקולוגיים בלבד. בניה ירוקה מתייחסת למגוון שלם של נושאים שמטרתם זהה בסה"כ - ליצור מבנה שימזער את הפגיעה בסביבתו, שיבזבז כמה שפחות אנרגיה, ושיהיה כמה שיותר ידידותי למשתמש.

תכנון אקלימי הוא חלק מהעניין הזה, אבל יכול להיות גם תכנון אקלימי ללא תכנון אקולוגי (לדוגמא- השכונת הסולארית הנפלאה נוה-צין במדרשת שדה בוקר), ויכולה להיות בניה אקולוגית ללא תכנון אקלימי - למשל בניה בבוץ שהיא נהדרת מבחינת השימוש בחומרים מקומיים זמינים (במקום לייבא חומר ממקום אחר למשל) וגם משרה תחושה טבעית ונעימה אבל זה לא אומר שבניה בבוץ תביא אוטומטית להשגת מבנה חסכוני באנרגיה.
לעומת זאת, אדריכל המתמחה בתחום תכנון מודע אקלים ידע לומר מה יהיה עובי הקיר בהתאם לחומר שאיתו רוצים לבנות (קונבנציונלי או אלטרנטיבי), איך לשים את פתחי הבית ואת האיזורים השונים. כמה פתחים לפתוח ובאיזה גודל וכדומה.
טר בהצלחה!

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי הגמל_הסולארי* » 24 יוני 2004, 19:11

שלום טרה,

כדאי לכלול: משטח (שטוח או נטוי), בהפנייה דרומית, ללא הצללה, פנוי עבור פנלים סולאריים.
שקע חשמלי בקרבת מקום הפנלים, או מעבר (צינור) עבור כבל חשמל שיחבר בין הפנלים לממיר.

וכדאי, כמובן, לתכנן את הבית שיצרוך כמה שפחות אנרגיה, ע"י שימוש בתכנון נכון, ובחומרי בנייה מבודדים אשר יוזילו עלויות חימום\קירור עתידיות. לשם כך אני ממליץ להתייעץ עם אדריכלים מתחום הבנייה הירוקה.

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי טרה_רוסה* » 23 יוני 2004, 14:33

גמל יקר, אם ברצוני להתקין בעתיד מערכת סולרית, מה כדי לכלו בתוכנית הבית, כהכנה (אם בכלל).

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי הגמל_הסולארי* » 23 יוני 2004, 13:29

מתי זה יקרה? שאלה קשה, במיוחד כשמדובר בהליכי חקיקה... עם זאת, ההערכה הסבירה היא שזה יקרה ממש בחודשים הקרובים.

לגבי השוק, הוא לצערי לא גדול כ"כ. יש רק 3 חברות בתחום, כמרבית העיסוק הוא אספקת אנרגיה למקומות נידחים, ורק חלק קטן עדיין מהלקוחות בעלי מודעות סביבתית.
אציין כי לאחרונה מספר הפונים מהתחום ה"ירוק" עלה משמעותית, ואנו התקנו מספר מערכות אצל אנשים וגופים סביבתיים.
ניתן לראות דוגמאות באתר: www.solarpower.co.il

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי ענן_בעננים* » 20 יוני 2004, 12:03

בונוס על חשמל ירוק מגיע בקרוב גם למחוזותינו!
איזה יופי!!!!!
מתי יקרה ואיך יתבצע?

ראיתי אתכם בתערוכה, וגן חברות אחרות. למעשה כמות החברות שעוסקות בכך הפתיעה לטובה, לא חשבתי שהשוק בארץ גדול כולכך ?

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי הגמל_הסולארי* » 20 יוני 2004, 11:37

שלום לכולם,

מאחר והתייחסותי התבקשה, אנסה לספר קצת על רמת ההתעניינות בארץ. לגבי השימושים וסוגי המערכות פורט רבות ב- חשמל ירוק וחלופי.
ראשית, אדגיש שהמערכות הסולאריות (פוטו-וולטאיות) מותקנות על בתים אשר מחוברים לרשת החשמל. אומנם בארץ עדיין מרבית השימוש היא למקומות מבודדים, בעולם האזרח הפרטי (או התעשיין) אשר מעוניין בהפחתת צריכת חשמל מזהמת, מתקין מע' סולארית. לרוב יש עידוד כלשהו של המדינה, ולשמחתנו, בונוס על חשמל ירוק מגיע בקרוב גם למחוזותינו!

אכן, מערכות סולאריות כעת אינן מחזירות את ההשקעה בתקופה מהירה, אך כתוצאה מהבונוס הירוק, ומעליית מחירי החשמל (שאכן מסובסד, כפי שאמרה טרה רוסה ), החזר ההשקעה יגיע בקרוב למידה סבירה.

לגבי התעניינות, יש עלייה חדה לאחרונה, עקב הפרסומים של מחירי החשמל הירוק, וכתוצאה מהמערכת הסולארית אשר הצגנו בתערוכת איכות הסביבה בבית האקולוגי.
אני מאמין שבקרוב יתחילו יותר ויותר אנשים להתקין מערכות כאלה, אשר ייחשפו לאפשרות (אותה מרבית האנשים לא מכירים כיום).
אנו בסולארפאוור, למרות עלויות הייבוא הקיימות, החלטנו שבכל מקרה נשתדל תמיד שהעלויות ללקוח הישראלי יהיו זהים לעלויות של הלקוחות בגרמניה או בארה"ב (השווקים המובילים בעולם).

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי אם_פי_3* » 06 יוני 2004, 13:56

אני לא זוכרת את ההסבר, יכולה לשאול שוב.

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי ענן_בעננים* » 06 יוני 2004, 13:16

טענה מענינת...
איכשהו קשה לי חשוב שהפוליאתילן ה'בלתי מתכלה' הוא פחות מזיק מנייר. את יכולה להסביר למה? -כמובן לפי מה שהמשפחה שלך יודעת.

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי אם_פי_3* » 06 יוני 2004, 11:44

ובכלל האם הם באמת עוזרים לסביבה, או שכול הענין הזה של מוצרים ירוקים זה סתם אופנה וגימיק, וגורם למי שרוכש אותם להרגיש טוב כי הוא עוזר לסביבה, (אבל לא יותר מזה)?
יש לי משפחה בתעשיית הפלסטיק ("ניילונים" בשפת העם). הטענה היא שדווקא יצור שקיות הנייר, הוא יותר מזיק לסביבה, משמעותית מאשר פוליאתילן... כך שכנראה שגם כאן יש הרבה משחקים של כסף, אגו וכל הבלאגן הרגיל....

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי ענן_בעננים* » 06 יוני 2004, 10:01

לגבי שירותי קומפוסט_......... _לבנות לבד זה ממש פשוט
זה גם מה שמכר שלי חשב, והוא הגיע לרמת בנית האסלה מחימר..., אבל בפועל זה לא היה כולכך פשוט, האסלה לא עבדה כראוי (בין השאר חישוב לא נכון של זוויות הביא להשפרצת השתן חזרה אל המשתין....). הוא גם לא הצליח לחבר אסלה רגילה למערכת שלו, ולא רצה שהשירותים שלו יראו כמו 'שירותי שדה' - לאחר כמה נסיונות אמיצים התייאש ונאלץ להתקין שרותים רגילים.
אני לא אומרת שאי אפשר, אבל חשוב להדגיש שזה גם לא כולכך פשוט.

טרה מאיפה כול הידע הזה?, מאוד מרשים!

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי טרה_רוסה* » 03 יוני 2004, 09:34

וגם תוהה מדוע בארץ זה לא קיים.
אני חושבת שפשוט השוק שם יותר גדול. אם נניח שגם פה וגם שם יש 1% מהאוכלוסיה שרוכש מוצרים כאלה, אז פה אין טעם כלכלי להקים חברה שמוכרת מוצרים כאלה. לעומת זאת, בארהב, את יודעת שיש לך שוק. את מקימה חברה, שמה מודעה במגזין אותו קוראים קהל הלקוחות שלך, והם מזמינים ממך (גם אם זה מאוד רחוק, היום זה לא משנה, את משלמת בכרטיס אשראי ושולחים לך). תוסיפי לזה שבארהב מדינות רבות נותנות הקלות במס למי שקונה פנלים סולריים, לדוגמה, ואז גם השוק שלך גדל. כשאני פותחת מגזין כזה, אני ממש מתבאסת. אם הייתי חיה שם, פשוט הייתי מזמינה מוצרים מ-א' ב' ו-ג' בקלות ובפשטות.
בארץ את צריכה למצוא חברה שבכלל עוסקת בפנלים לתאי טלפון במדבר ולשכנע אותם להקים לך מערכת בבית שמחובר גם לרשת החשמל הרגילה (זו כמובן הגזמה לצורך דוגמה).
לדעתי יש בארץ מודעות לא רעה - ראי לדוגמה כמה קונים למוצרי ניקיון ידידותיים, עד שעכשיו יש כבר תחרות בשוק. אם לפני שלוש-ארבע היית שואלת מישהו אם כדאי לך לייבא מוצרים כאלה, בטח היה אומר לך שאין לזה שוק, שאנשים לא ירצו לשלם יותר למוצר כזה וכו. והתבדו. אותו דבר לגבי מחזור בקבוקי פלסטיק בתל אביב (לא ענין הפיקדון, אלא הסלסלות הגדולות) הם היו מופתעים מההיענות של הציבור. חשבו שאנשים לא יעשו את המאמץ.
אני מאמינה, לדוגמה, שאם היה לקנות שירותים חסכוניים במים (לא שירותי קומפוסט, כמו בקישור שנתת), ה-מ-ו-ן אנשים היו מתקינים אותם. יש הרבה אנשים בארץ שמודעים לעניין של המים, לא רק אנשים "ירוקים". ואם המדינה הייתה מעודדת את זה, לדוגמה הנחה באגרת ביוב, אז זה בכלל היה מצליח.

לגבי שירותי קומפוסט: קראתי על זה לא מעט. חשבנו להתקין כזה בבית, ובסוף ירדנו מזה, אבל אולי נבנה בחצר. בכל מקרה, המתקנים המוכנים נחמדים, אבל לבנות לבד זה ממש פשוט. המאמר סתם מסבך את העניינים. ראיתי איך עושים את זה בלוטן - האמת שחשבתי לכתוב על זה לגליון של באופן על "פסולת" אבל אני מתעצלת!!! יש ספר על הנושא Humanure יש אותו בסלון מזל.

לגבי תנור שמש - זה פרויקט מעולה לעשות עם הילדים. פתחתי דף תנור שמש.

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי ענן_בעננים* » 03 יוני 2004, 06:19

טרה
הרבה דברים אפשר לבנות לבד אבל האם אנשים באמת בונים? (למשל תנור סולארי, שכבר שנים אני מדברת על לבנות אחד וזה עדיין לא קרה)
נכן פאנלים סולאריים מיועדים במקומות אחרים בעולם למקומות שאינם מחוברים לרשת (לחברת חשמל במקרה שלנו). מדוע בארץ בה רוב האנשים מחוברים- יהיה ביקוש לשוק הזה. בסה"כ מדובר בפאנלים מאוד יקרים.

לגבי שירותים ביולוגיים ראי קישור: http://www.amalnet.k12.il/meida/water/[po]maamar print[/po].asp?code name=A maim0401

אני מאוד מסכימה איתך לגבי התרומה של כול אחד מאיתנו לאיכות הסביבה, ושלא יהיה פה ספק, רואה את האחריות שלי כאדם לסביבה בה אני חיה.
נראה לי שלא הסברתי את עצמי טוב - התהיות שלי הן לגבי היעילות של עשרות מוצרים ירוקים שראיתי נמכרים בצפון אמריקה, וגם תוהה מדוע בארץ זה לא קיים. האם זו שאלה של זמן?, האם יש פה הבדל בתפיסת עולם או במצב כלכלי?
ומי יודע אולי בתערוכה השנה יהיו יותר דברים המיועדים לקהל הרחב וזה יצביע על איזו התקדמות בארצנו.


ענת
מאוד אשמח לקרוא את הכתבה של רינה קסם.

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי טרה_רוסה* » 02 יוני 2004, 22:47

האם זה מה שיציל את העולם?

אני לא מחפשת להציל את העולם. אני רק רוצה לנקות אחרי. כמו שאני מנקה בעצמי אם אני נשפך לי קפה בבית של מישהו אחר.
לדעת שאני עשיתי כמיטב יכולתי כדי לא לתרום בעצמי לזיהום הסביבה ולשימוש מיותר במשאבים.

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי ענת_גביש* » 02 יוני 2004, 22:41

האם זה מה שיציל את העולם?
אולי אפשר להעלות לפה משהו שכתבה רינה קסם בגליון ישן של באופן. בדיוק תשובה לשאלה הזאת (אולי לא מספקת אבל מוצלחת). רני כשר , יש אפשרות כזאת?

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי טרה_רוסה* » 02 יוני 2004, 22:39

תנור סולרי את יכולה לבנות לבד בלי בעיה.

לגבי פנלים סולריים - זה יקר. מבחינה כלכלית זה לא משתלם. הסיבה שזה לא משתלם היא שחשמל רגיל מסובסד, אך אין עזרה ממשלתית בהתקנת פנלים סולריים. במדינות רבות בעולם יש!!! אנחנו מתכננים לקנות פנלים סולריים כשיהיה לנו כסף לזה (כלומר, לא בשלב הראשון של הבית).

לפני שנתיים הלכנו לתערוכה, ולא היה שם יותר מדי לצרכנים פרטיים, חוץ מדודי שמש וחסכמים. רוב התערוכה מיועדת לקניינים של רשויות מקומיות ולמפעלים. אולי היום זה אחרת.

אני לא יודעת למה את מתכוונת ב"שירותים ביולוגיים". לשירותי קומפוסט? אמנם יש מתקנים כאלה, אבל הם גם יקרים ואפשר לבנות כאלה בלי בעייה לבד. קראתי שיש שירותים עם מעט ואקום, שההדחה דורשת ממש מעט מים. באירופה אפשר להשיג כאלה. בארץ למיטב ידיעתי, לא. למה? דווקא כאן יש בעיה של מים ולא בגרמניה :-P

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי ענן_בעננים* » 02 יוני 2004, 22:26

כמה מחשבות שעלו לי לקראת תערוכת איכות הסביבה שעומדת להתקיים בגני התערוכה בשבוע הבא (8-10 ליוני)
אני מניחה שבין השאר יציגו בתערוכה יצרנים ויבואנים של מוצרים ירוקים לבית- שנוגעים לנו האנשים הפרטיים (פאנלים סולאריים, בתי שימוש ביולוגיים, חומרי ניקוי ידידותיים, נורות חסכוניות באנרגיה, בגדים מחומרים טבעיים, ספרים בנושא של בניה ירוקה וכו'). אני שואלת את עצמי כמה אנשים באמת היו רוכשים מוצרים כאלה?
האם מדינת ישראל (בהנחה שאנחנו מייצגים אותה :-) ) נמצאת כבר במצב שבו יש ביקוש למוצרים כאלה, שהם ידידותיים לסביבה אבל בדרך כלל אינם זולים?
אני גם שואלת את עצמי למה במדינות אחרות המוצרים הללו פופולאריים ואצלנו לא?
ובכלל האם הם באמת עוזרים לסביבה, או שכול הענין הזה של מוצרים ירוקים זה סתם אופנה וגימיק, וגורם למי שרוכש אותם להרגיש טוב כי הוא עוזר לסביבה, (אבל לא יותר מזה)?

כמובן שהנטייה הטבעית שלי היא להגיד "בוודאי שהמוצרים האלה הם טובים וחשובים", אבל אולי גם אני בתוך האופנה הזאת, ולא רואה את האמת, שזו סחיטת כספים וזהו???? - מאוד מבלבל

בואו נראה:
אני לא יודעת כמה הפאנלים סולאריים מבוקשים בארץ (הגמל הסולארי האם יש לך תשובה????)
אבל נראה לי שחומרי ניקוי ירוקים כן.
ומה לגבי מוצרים גדולים לבית: האם מישהו פה היה מתעניין ברצינות לקנות מכונת כביסה חסכונית באנרגיה (חשמל ומים), או מקרר שצורך חצי מכמות האנרגיה של מקרר רגיל? (על זה דווקא חשבנו ברצינות פעם) מה לגבי שירותים ביולוגיים לבית? תנור סולארי? (שזה דבר מופלא דרך אגב - גם את זה הייתי רוצה)
או אפילו דברים קטנים יותר: מנורת גינה סולארית, מתאם למחשב שיוכל לעבוד על פאנל סולארי?

מוצרים נהדרים באמת!, אבל בלי להשמע צינית, האם זה מה שיציל את העולם?

קניית מוצרים ידידותיים לסביבה

על ידי אנונימי » 02 יוני 2004, 22:26


חזרה למעלה