רעיון לסיפור

שליחת תגובה

כשעולה התנגדות - שימו לב
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: רעיון לסיפור

רעיון לסיפור

על ידי פלוני_אלמוני* » 25 אוגוסט 2019, 14:55

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אפשר רעיון לספר

רעיון לסיפור

על ידי מעיין* » 17 דצמבר 2018, 21:26

אז תקשיבי אני כותבת ספר וזה הגיע לי פתאום
יש לך חלום? אם כן פשוט תעשי על החלום שלך
נגיד אני יש לי חלום ואני ממש רוצה שזה יתגשם
ויום אחד עלה לי הרעיון לכתוב ספר על זה
אבל מה שבאמת חשוב שבחיים לא יעצרו אותך בלחלום זה דבר כל כך חשוב
ואל תשימי פס על אף אחד כי כול אחד והחלום שלו.
באמת הצעה ממני ואני דיי טובה בלהציע הצעות.
אז שיהיה לך בהצלחה.
מכול הלב.

רעיון לסיפור

על ידי יונת_שרון* » 08 פברואר 2017, 07:04

לול, בת כמה שרה שרוצה לכתוב סיפור?
יכול להיות שהיא בת 10?
וגם אם לא, יכול להיות שמותר לה להתנהג כמו בת 10?
וגם אם לא, יכול להיות שכל מישהו שמתחיל לעשות דברים חדשים מתנהג בהם קצת כמו בן 10?

שרה, אם את עוד כאן:
מציעה לך לנסות לכתוב שקיבלו אותה בשמחה, ואחרי זה לנסות לכתוב שלא. תראי מה יוצא ככה ומה יוצא ככה, ותחליטי מה את מעדיפה. בהצלחה!

רעיון לסיפור

על ידי לול* » 08 פברואר 2017, 00:01

תודה

רעיון לסיפור

על ידי אישה_במסע* » 07 פברואר 2017, 23:02

שוב מצטערת שזה נשמע ביקורתי וקשה אבל זה מה שאני חושבת וככה זה נשמע לי .
לי אישית אין בעיה עם ביקורתיות ו"קשות". אני פשוט לא מסכימה איתך. לדעתי הסיבה שזה מה שאת מבינה זה חלקית מתוך חוסר הכרה של המוסכמות פה. לא ראיתי את זה מצד אף אחד חוץ מתלמידים שנתנו להם משימות כתיבה.

אני לא מתכוונת להתנצח. קיוותי שנוכל להכנס לנושא של התפיסה שיש לך של ספרות ולנסות להסביר שיש עוד תפיסות, אבל את ממש לא חייבת אם לא בא לך.

אני אישית לא רואה הבדל בין לקבל השראה ביצירה כתובה של מישהו ולקבל השראה בדף בבאופן, ולדעתי כל הביקורת שלך מגיעה מזה שיש לך תפיסות מסויימות של מה זה אנשים יצירתיים, מה זה סופרים וכו'. אני לא נטפלת לטכני, אי ההסכמה היא מהותית. אני אומרת שגם אנשים לא נכנסים לתפיסה הצרה של של איך אמורים להיות סופרים ואנשים יצירתיים וכו' יכולים להיות סופרים ויצירתיים וכו'.

<משעשע שאת מתנצלת על הביקורת הקשה בזמן שאני בעצם מעבירה ביקורת קשה על התפיסה שלך של ספרות ויצירתיות, ואת בכלל לא מעבירה ביקורת עליי. לדעתי זה מעיד כמה דברים לא טובים על באופן>

רעיון לסיפור

על ידי לול* » 07 פברואר 2017, 22:36

השאלות שלך חשובות ומעניינות אבל לצערי לא בא לי כרגע להסביר באריכות ולהיכנס לזה יותר לעומק מעבר למה שכבר אמרתי . אז אני אתייחס פה ושם למשפטים מתוך מה שאמרת אבל לא להכל, פשוט אין לי זמן וסבלנות להיכנס פה לדיון ארוך על דברים שלי ברורים .
את נותנת דוגמאות של סופרות וסופרים שכבר יש להם קהל קוראים והקהל מציע רעיונות. בסדר . אני די בטוחה שהסופרים האלה התחילו את דרכם כאנשים שיש להם רעיונות משל עצמם (גם אם קיבלו השראה כפי שאמרתי מיצירות של אחרים או ממקורות שונים , כבר התייחסתי לנקודה הזאת אם תקראי אחורה ולא בא לי לחזור על עצמי) .


אני אישית מתחילה את כל הרעיונות שלי מספרים של אחרים. אחר כך הם משתנים כל כך שהקשר בינם לבין המקור נעלם, אבל אני לא מצליחה להתחיל מכלום. אני צריכה איזשהו משהו שאפשר לשחק איתו. והבעיה שלי היא לא העדר רעיונות - יש לי המון - אלא לשבת ולכתוב אותם.

בכלל לא סותר את מה שאמרתי . יש לך רעיונות , יש לך חשק, יש לך השראה . אני לא יודעת אם את כותבת או לא אבל מה שקשה לך זה הביצוע . ככה זה אצל רוב האנשים היצירתיים.
אני מרגישה שאת תופסת אותי במילה ואני לא דיברתי על האם טכנית אפשר שמישהו יציע לך נושא לכתיבה ואת תכתבי ותצליחי. כן , אפשר. התכוונתי כנראה למשהו שקצת יותר קשה להסביר או לשים עליו את האצבע , מין רוח כללית כזו שנושבת מהדף הזה של 'אני רוצה לכתוב כי זה מגניב אבל אין לי רעיון ובתכלס אני רוצה רק לדבר על זה שבא לי לכתוב ולא ממש לעשות עם זה משהו'. שוב מצטערת שזה נשמע ביקורתי וקשה אבל זה מה שאני חושבת וככה זה נשמע לי .

ובאמת הסליחה עם הכותבת האחרונה שקיבלה משימה לכתוב ולא בחרה בזה בעצמה , לא מתייחסת אליה בדבריי .

סליחה גם שאין לי כוח להתנצח איתך פה שעות ולנתח כל משפט שאמרתי ושתוכיחי לי כך או אחרת . אמרתי מה שהיה לי להגיד , זה אולי לא היה מועיל או לא במקום אבל זה נכתב מרחשי ליבי גם אם קשה לך להאמין בזה או את חושבת שזה לא רלוונטי או מעניין או נכון . ושכל אחת תעשה עם זה מה שהיא רוצה , או תתעלם . גם למחוק אפשר .

רעיון לסיפור

על ידי אישה_במסע* » 07 פברואר 2017, 21:21

שאמרו שהם רוצים לכתוב.
נו ו? לא ראיתי אף אחת שאמרה שהיא רוצה להיות סופרת. הדוגמא עם האינטגרל תקפה בעיניי. אפילו חיפשתי את המילה "סופרת" - היא מופיעה פעם ראשונה בדף בהודעה שלך.

ומה זה "לעסוק ביצירה בצורה רצינית" ולמה להניח שמישהי רוצה? אני חושבת שאף אחת ממי שכתבה פה לא אוחזת באמונות שלך בנוגע לכתיבה ולא מחיקה בתפיסה הצרה שלך בנוגע לכתיבה.

למה התכוונת כשדיברת על רצינות? לי אישית זה לא ברור, חוץ מהרושם הכללי שהמילים שלך יצרו. אני באמת יכולה לקשר. להמון דוגמאות. למשל לסופרת שספר שלה שאני חושבת לקרוא יצא לאור ונתקלתי ברשת חברתית פופולרית רוסית (VKONTAKTE, ברוסיה זה יותר פופולרי מפייסבוק) בתחרות בה המתחרות מציעות לסופרת עלילה לספר המשך.

אין חוקים. למה אי אפשר לבקש שמישהו יגיד לך מה לכתוב? יש סדרה שלמה ודי ארוכה (שאני לא אהבתי בגלל כמה אלמנטים בה, אבל בעיקרון היא לא רעה) שבה סופר ותיק שהרעיון הכללי לסדרה שלו מציע את הרעיונות וסופרים צעירים כותבים את הספרים עצמם.

אפשר. יש המון אפשרויות בעולם הזה, וברוב המקרים זה שגוי להגיד על משהו "אי אפשר". כי אם מחפשים ורוצים - אפשר.

אני אישית מתחילה את כל הרעיונות שלי מספרים של אחרים. אחר כך הם משתנים כל כך שהקשר בינם לבין המקור נעלם, אבל אני לא מצליחה להתחיל מכלום. אני צריכה איזשהו משהו שאפשר לשחק איתו. והבעיה שלי היא לא העדר רעיונות - יש לי המון - אלא לשבת ולכתוב אותם.

אז בהחלט אפשר לבקש שמישהו יגיד מה לכתוב. יש הרבה דרכים, לא רק הדרך שלך. ואת פשוט כותבת שוב ושוב שרק הדרך שלך נכונה ושדרכים אחרות לא, ואת אפילו לא מנמקת.

תסבירי למה. למה לדעתך צריך שיהיה לו לפחות את הדרייב או החשק או ההשראה לזה וזה משהו שבא מבפנים ומה זה לעסוק ביצירה בצורה רצינית? (קחי בחשבון שזה נשמע לי כמו "לשחק ברצינות").

רעיון לסיפור

על ידי לול* » 07 פברואר 2017, 21:04

גם להתעלם מזה שהיא רשמה במפורש שהיא צריכה להגיש סיפור, ולהתחיל להטיף לה על הדרך להיות סופרת זה לא ממש התנהגות מכבדת, בעיניי.

לא ראיתי שהיא כתבה. צודקת . אבל לא התייחסתי בהכרח אליה, היו כאן קודם בדף אנשים אחרים שאמרו שהם רוצים לכתוב אבל אין להם רעיון וחיכו שמישהו ייתן להם רעיון .

בנוגע לשאר מה שאמרת, סבבה . אני פשוט לא חושבת שמתימטיקה ויצירה זה אותו דבר או שהתהליכי למידה ועבודה שם דומים. ולא אמרתי שכולם צריכים להיות רציניים , אמרתי שמי שרוצה לעסוק ביצירה בצורה רצינית צריך שיהיה לו לפחות את הדרייב או החשק או ההשראה לזה וזה משהו שבא מבפנים (אפשר לקבל השראה מיצירות של אחרים או מהטבע או מכל דבר אחר אבל אי אפשר לבקש שמישהו יגיד לך מה לכתוב)

ואגב, אני יכולה להצביע ולקשר לאתרים של כמה סופרות (ברוסית. בעברית זה לא יעבוד, וגם ככה להיות סופרת בישראל זה לא פרנסה) שיוצאות לאור והן בברור לא עבדו, לא לקחו אחריות ובכלל לא היו רציניות.
לזה אני לא מתייחסת כי לא לזה התכוונתי כשדיברתי על רצינות

רעיון לסיפור

על ידי אישה_במסע* » 07 פברואר 2017, 20:53

שאם ביקשו כאן רעיונות שלא מתוך כוונה להפוך לסופרת.
מזכיר לי את כל הלא-התנצלויות שמתחילות במילים "אם נפגעת".

רעיון לסיפור

על ידי אישה_במסע* » 07 פברואר 2017, 20:51

לול

אם מישהי כאן באמת רוצה להיות סופרת.
אבל למה את מניחה שמישהי פה רוצה להיות סופרת? נניח מישהי שואלת שאלה באינטגרלים, ואני עונה לה - אם את רוצה להיות מתמטיקאית את עושה הכל לא נכון. ונניח אני אפילו צודקת. לו אני הייתי זו ששואלת את השאלה באינטגרלים, הייתי מתעצבנת. גם לא ענו על השאלה שלי, גם הניחו עלי המון הנחות לא מבוססות ולא הגיוניות, גם הטילו עלי המון תפישות שבי{{}}, וכל זה בלי שום תועלת! עדיין יש לי שיעורי בית, שהמורה שלי למתמטיקה תבדוק מחר, ואני עדיין לא יודעת מה התשובה.

ובנוגע ל"אהבה קשה" - בעיני זה שטות שאומרים אנשים שרוצים להסוות את הלא-אהבה שלהם בתור אהבה. ללכת לאנשים שלא ביקשו ולבקר אותם זה לא אהבה. זה מחליש ומזיק, ולא מועיל.

ולהניח שהגישה שלך היא היחידה הנכונה זה גם כן לא ממש מוצלח לדעתי. למה את חושבת שכולם חייבים להיות רציניים, או לקחת אחריות על התהליך במקום לזרום עם מה שהולך, או להשקיע כמות מסויימת של זמן?

את הטלת פה כזו כמות של תפיסות שבעיניי הן לא נכונות, שאני לא יודעת איפה להתחיל אפילו את הדיון. אבחר קצה חוט אקראי: למה את חושבת שיש רק דרך נכונה אחת ללמוד מוזיקה? מה זה "מספיק"? אני חושבת ש"מספיק" זה כמה שמתחשק וכייף. ובמקרים בהם אנשים אומרים לי שאני לא רצינית ולא משקיעה מספיק לדעתם (לא בכתיבה ולא במוזיקה, בספורט), אני חושבת שהם חוצפנים, שלא מסוגלים להבין שלאנשים אחרים יש מטרות וסדר עדיפויות אחר משלהם.

ואגב, אני יכולה להצביע ולקשר לאתרים של כמה סופרות (ברוסית. בעברית זה לא יעבוד, וגם ככה להיות סופרת בישראל זה לא פרנסה) שיוצאות לאור והן בברור לא עבדו, לא לקחו אחריות ובכלל לא היו רציניות.

אה, ולחשוב שמישהי ששואלת באינטרנט מבקשת הצלה זה לדעתי לא מכבד את השואלת. גם להתעלם מזה שהיא רשמה במפורש שהיא צריכה להגיש סיפור, ולהתחיל להטיף לה על הדרך להיות סופרת זה לא ממש התנהגות מכבדת, בעיניי.


שרה, בסיפור צריכה להיות איזשהו בעיה שתפתר, אז אני הייתי כותבת במקומך על איך בהתחלה היא לא מצליחה להשתלב, ואז היא עוזרת למישהי שצריכה עזרה או עושה משהו אחר נחמד עבור מישהו שלא היה נחמד כלפיה, ואז הם מתביישים בזה שהם נרתעו ממנה כי היה לה מבטא והיא הייתה זרה להם, והם מתחברים והיא מצליחה להשתלב בכיתה.

רעיון לסיפור

על ידי לול* » 07 פברואר 2017, 20:41

שוב אומרת שאם ביקשו כאן רעיונות שלא מתוך כוונה להפוך לסופרת או לכתוב משהו שבאמת יתפרסם או משהו כזה , אלא במסגרת שיעורי בית או משהו זה דבר אחר

רעיון לסיפור

על ידי לול* » 07 פברואר 2017, 20:39

זה הרבה יותר הגיוני מלבוא לאנשים שעושים משהו ולהגיד להם שלדעתך הם לא אמורים לעשות את זה, ושזה מטופש. איזו תועלת זה יביא, לך או לעולם, לעשות את זה?

לא בטוחה שזה נכון שאין תועלת במה שאמרתי. אם מישהי כאן באמת רוצה להיות סופרת , היא צריכה לקחת אחריות על התהליך. אחרת זה סתם לא רציני . תארי לך שהיית לומדת מוסיקה והיית עושה משהו לא נכון , או לא משקיעה מספיק. אולי עדיף שהיו אומרים לך את זה . אני מתייחסת לעבודה יצירתית/אמנותית כמשהו רציני שדורש השקעה , וכן גם מידה מסויימת של דרייב, או השראה. ומי שלא בא לפחות עם זה בילט-אין שיהיה מודע שהתייעצות באינטרנט לא תציל אותו או תהפוך אותו לסופר . אף אחד לא יכול לעשות את העבודה במקומך
ולהגיד את זה זה זה מה שנקרא tough love

רעיון לסיפור

על ידי אישה_במסע* » 07 פברואר 2017, 20:26

אני לא כל כך מבינה בכלל את הקטע של הדף הזה
אם את לא מבינה את הקטע של הדף, את יכולה פשוט לא להכנס אליו. זה הרבה יותר הגיוני מלבוא לאנשים שעושים משהו ולהגיד להם שלדעתך הם לא אמורים לעשות את זה, ושזה מטופש. איזו תועלת זה יביא, לך או לעולם, לעשות את זה?

לדעתי לא כתבת את זה בצורה קשה, זה לא הצורה - זה התוכן.

רעיון לסיפור

על ידי לול* » 07 פברואר 2017, 20:14

סליחה על הבוטות, אבל כדי לכתוב סיפור את צריכה לדעת מה את רוצה לספר. את לא יכולה להתחיל לכתוב ולהחליט תוך כדי . כלומר את יכולה, אבל אני לא כל כך מבינה את הקטע של לבוא להתייעץ באינטרנט על זה. אני לא כל כך מבינה בכלל את הקטע של הדף הזה, או שיש לכם/ן רעיון לסיפור או שאין לכם, אנשים באמת מצפים שיתנו להם רעיון מקורי כאן ? מי שאין לו מספיק השראה או דמיון כדי למצוא בעצמו רעיונות ולפתח אותם, אולי זה לא בדיוק בשבילו.

ושוב סליחה על זה שכתבתי בצורה קצת קשה . אני לא יודעת לאיזה מטרה את רוצה לכתוב סיפור. אולי זאת מטלה שהטילו עלייך ואת חייבת לעשות. במקרה הזה אני מבינה למה באת להתייעץ . אבל אם את רוצה להיות סופרת, או בא לך לכתוב סיפור להנאתך, תכתבי מה שאת רוצה וחושבת. ותתייעצי כשהסיפור כבר גמור, או בשלב יותר מתקדם, אם צריך אולי לשנות משהו. לא בשלב הזה

ממישהי שיש לה קצת ניסיון בתהליכים יצירתיים

רעיון לסיפור

על ידי שרה_אדהאן* » 07 פברואר 2017, 09:26

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אני כותבת סיפור על ילדה שעלתה לארץ מארגנטינה ואני לא יודעת אם לעשות שקיבלו אותה בשמחה בכיתה או שלא...

רעיון לסיפור

על ידי שרה_אדהאן* » 06 פברואר 2017, 18:19

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

למישהיא יש רעיון לשם של נערה בת כ14 ?

רעיון לסיפור

על ידי שרה_אדהאן* » 06 פברואר 2017, 18:13

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

את יכולה לכתוב על ילד שסבל אלימות מילדים מהכיתה שלו...

רעיון לסיפור

על ידי שרה_אדהאן* » 06 פברואר 2017, 18:10

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

וואי אני צריחה להגיש סיפור עם 3000 מילים ולא ידעתי מה לעשות עזרתם לי מאוד תודה רבה לכל מי שכתבה וליערת דבש ששאלה בדיוק את השאלה שרציתי לשאול !

רעיון לסיפור

על ידי אני!* » 26 פברואר 2016, 15:07

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

יש לכם רעיונות לסיפור נוער/ילדים??

רעיון לסיפור

על ידי יערת_דבש* » 16 יולי 2007, 21:54

לגמרי,
הייתי עכשיו בחו"ל ומשעמום, כתבתי סיפור.
אני אעדכן בהמשך.
הכל בזכותכם.

רעיון לסיפור

על ידי מיה_ב* » 16 יולי 2007, 21:33

אז מה חדש עם הסיפורים?
יש התפתחויות מעניינות? טוויסטים בעלילה?
אור חדש על רעיון ישן?

רעיון לסיפור

על ידי גימס_בונד* » 16 יוני 2007, 17:20

בינתיים, איך נראת לך הדוגמא של ההתחלה של טולסטוי?

רעיון לסיפור

על ידי יערת_דבש* » 16 יוני 2007, 17:12

נסי.

רעיון לסיפור

על ידי גימס_בונד* » 13 יוני 2007, 15:56

כתבתי משהו וזה נמחק.כנראה שכחתי להוסיף לדף. אנסה שוב אחר כך.

רעיון לסיפור

על ידי יערת_דבש* » 13 יוני 2007, 15:54

תודה נהדרות..
איזה מצחיקה אני, קמתי עכשיו משינה ואני קצת מסטולה, אז במקום לקרוא את משפתך, מיה להגביר קשב!_ קראתי _להקשיב לגבר!.
טוב, אולי זה בדיוק מה שאני צריכה לעשות.

רעיון לסיפור

על ידי מיה* » 13 יוני 2007, 15:42

אני מתחילה לחשוב על רעיון מסוים, ופתאום קוראת מאמר שקשור לזה, נקלעת לשיחה שמרגשת אותי וקשורה בדיוק לרעיון, מוצאת קטע ישן שכתבתי מזמן שכאילו נוצר בדיוק בשביל הסיפור הזה וכו'.
נכון!! כל כך מדהים כשזה קורה. מסקנה: צריך להגביר קשב!
(מרגיעון: לא חשובים הפרטים, חשוב הפרט. נק' ההתחלה; הנקודה המהותית בסיפור שלך; השחרור הרגשי; דמות אחת....)
מזמינה את ממליצות הספרים להעלות לכאן איזה תרגילון-כתיבה כיפי (אם אין בעיה של זכויות וכאלה)..

רעיון לסיפור

על ידי גימס_בונד* » 13 יוני 2007, 15:26

אני מאוד אוהבת את ההתחלה של הספר הקלאסי"אנה קרנינה" של לב טולסטוי. המשפט שאיתו הוא פתח את הספר הוא נכון ומפורסם עד היום. אנסה לתרגם:כל המשפחות המאושרות דומות זו לזו... וכל המשפחות האומללות ...כל אחת אומללה בדרך מיוחדת לה... ומכאן הוא נכנס ישר לתוך סיר הלחץ של רגשות במשפחה שזה עתה נודע לאשה...אם לכ 5 או 6 ילדים על בגידותיו של בעלה. ומכאן מתפתחת העלילה. אצלי משפט פתיחה מוצלח מוביל להתפתחות של סיפור.כאשר רציתי לפתוח דף חדש,גם אני התחלתי מתוך סיר לחץ של סערת רגש רותח ...והמשפט או הנקודה העיקרית בקטע הפתיחה היתה..."לקחו ממני את ילדי" זו דרך אחת לפתוח בסיפור. הדרך הזאת היא דרמטית למדי. אם זה לא מתאים אפשר לחשוב על עוד דרכים.

רעיון לסיפור

על ידי יערת_דבש* » 12 יוני 2007, 15:30

הי גימס,
יש לי המון מה להגיד לעולם. אבל זה לא מוגדר כרגע. אני מאמינה שזה יבוא עם העלילה.
אם יש משהו שבכל זאת מסתובב לי בדפים (שהתחלתי למלא מאז שאתם עוזרים לי), זה קשור בנשיות, בהתבגרות נשית, בקבלת הגוף, מודעות וזה..

רעיון לסיפור

על ידי גימס_בונד* » 12 יוני 2007, 15:17

האם יש לך רגש או דעה שאת רוצה להעביר בסיפור? האם היית רוצה שהסיפור יהיה מין דיון בינך לבין עצמך בנושא מסויים? האם יש משהו אישי שאת רוצה להגיד ל"עולם"?

רעיון לסיפור

על ידי יערת_דבש* » 11 יוני 2007, 12:47

מקסים.

רעיון לסיפור

על ידי גימס_בונד* » 11 יוני 2007, 10:32

אני מניחה מולי דף ריק וכלי כתיבה...לפעמים זה קורה ואני כותבת ולפעמים לא. לפעמים נדמה לי שכבר אין לי מה לחדש ועל הכל כבר כתבו..ולפעמים אני בטוחה שמה שאני כותבת זה משהו חד פעמי ביקום כולו ונדיר מאוד ורק שלי.

רעיון לסיפור

על ידי תמרול_ה* » 10 יוני 2007, 03:01

ממציאה הרבה סיפורים לילדות שלי.
מתחילה מסתם משפט ונזרקת להרפתקה.
אין לי שום מושג בתחילת הסיפור מה יקרה בהמשך, ואני במתח ממש כמו הבנות שלי...
ותמיד מה שקורה מפתיע אותי, באיזו שהיא מידה.
לפעמים יותר "מוצלח", קולח, מותח, עושה משהו, ולפעמים פחות...
לפעמים אין כל כך פואנטה...
אבל החוויה הזאת של להתחיל סיפור בלי שיהיה שום מושג מה יקרה שם מאד חביבה עלי.
ככל שזה קורה יותר אני פחות מפחדת ממה שיקרה אם "לא יצליח לי"...

כמעט אף פעם אין לי "מסר חינוכי" חבוי או גלוי... מניחה שמשהו מהערכים והאמונות עובר מעצמו, כמו שעובר במבט עין, במגע יד. גם אלה שאני "אוהבת" וגם אלה שאולי לא... וזה משהו שאני נהנית לראות שקורה...

איזה יופי שאת כותבת כבר.
כל כך רוצה לכתוב את עצמי לדעת...
את מתחילה בזה להניע משהו, שיחולל משהו, שיתחולל לו...

שולחת לך חוטי זהב, נוצה, שביל שמוביל לאן שהוא, דף ישן....

רעיון לסיפור

על ידי יערת_דבש* » 09 יוני 2007, 22:42

אני אישית כותבת בשביל הנאה.
את זה אני עושה בבאופן. כרגע אני רוצה יותר מזה, ממש לבנות סיפור שאנשים יקראו. עם זאת, אין ספק שזה צריך לבוא בדיוק מתוך הנאה .

תודה לכן, תומכות.

רעיון לסיפור

על ידי פילה_רעבה* » 09 יוני 2007, 09:52

התחרות של הארץ מתקיימת בסביבות פסח והשנה היא כבר חלפה
מה זה משנה איזה פרס יותר יוקרתי? בסטימצקי מתחייבים להןציא ספר לאור מה יותר טוב מזה? חוץ מזה כל הכבוד שהתחלת לכתוב ולא משנה לאיזו מטרה העיקר שאת נהנת אז תמשיכי

רעיון לסיפור

על ידי גימס_בונד* » 08 יוני 2007, 23:07

לא ברור לי מה מטרת כתיבת הסיפור. אני אישית כותבת בשביל הנאה. לפעמים זה מסדר לי את הראש ואת הנפש.

רעיון לסיפור

על ידי יערת_דבש* » 08 יוני 2007, 16:57

אהה.

רעיון לסיפור

על ידי אילה_א* » 08 יוני 2007, 16:38

אם כבר אז הפרס של עיתון הארץ יותר יוקרתי ויותר נחשב ולדעתי עכשיו התחרות

רעיון לסיפור

על ידי יערת_דבש* » 08 יוני 2007, 12:30

וואו!

רעיון לסיפור

על ידי פילה_רעבה* » 08 יוני 2007, 11:23

ראית שבסטימצקי יש תחרות סיפורים? והפרס הוצאת ספר לאור .פרטים בחנויות

רעיון לסיפור

על ידי יערת_דבש* » 08 יוני 2007, 03:51

איזה יופי, כבר הלילה כתבתי.
זה באמת היה זורם ואינטואיטיבי וכיף והביא רעיונות.

אמא שלי היתה אומרת על זה: את רואה?? קצת לדבר, קצת להתייעץ! 'בקשה!

רעיון לסיפור

על ידי שוכנת* » 07 יוני 2007, 21:59

_יש חלוקה קלאסית ל <בערך>:
אקספוזיציה (הקדמה)
קונפליקט
שיא דרמטי
פיתרון
אם מישהו מכיר את החלוקה הזאת יותר טוב, שיתקן אותי._

דווקא בדברים שקשורים ליצירתיות אני מורדת בקלאסיקות. מוכנה לקבל השראה מכל דבר, אבל לא מוכנה לטכניפיקציה של הכתיבה שלי.

רעיון לסיפור

על ידי רונית_סלע* » 07 יוני 2007, 18:08

חוץ מכל הדברים החכמים שכתבו לך כאן-

תנסי להתחיל ממשהו שמעסיק/מרגש אותך היום, עכשיו.

נגיד- הלכת לטיול, והייתה רוח נורא נעימה וראית שקיעה מדהימה והתמלאת ברגש.
אז מהמקום הזה תכתבי- אולי גיבורת הסיפור שלך גם היא תלך לטיול ותראה שקיעה מדהימה, ואולי לא, מה שחשוב הוא הרגש הזה שמילא אותך כשכתבת.
זה יכול לעבוד גם עם רגש שלילי-
נגיד- רבת עם אמא שלך ואת מוטרדת וכועסת.
במקום להתקשר לחברה לפטפט את זה החוצה, תכתבי את זה.
שוב- אפשר שכאילו הגיבורה רבה עם מישהו, אבל לאו דווקא, מה שחשוב כאן הוא הצורך לפרוק, לספר , שיש לרבים מאיתנו, ואפשר להשתמש בכתיבה כדי להתמיר את זה למשהו חדש- לסיפור, ואז הרווחת גם פורקן וריפוי וגם סיפור :-) .
מקווה שזה היה מובן, ובכל מקרה- שתצליחי ותהני @}

אה, ועוד משהו- בספר של אמי טאן שיצא לאחרונה היפוכו של גורל , שגם הוא לדעתי מומלץ, היא מספרת איך רוחות רפאים עזרו לה בכתיבה.
גם אני חווה את זה- לאו דווקא רוחות רפאים, אני קוראת למקור העזרה בשם אחר :-) , אבל בהחלט חווה עזרה.
אני מתחילה לחשוב על רעיון מסוים, ופתאום קוראת מאמר שקשור לזה, נקלעת לשיחה שמרגשת אותי וקשורה בדיוק לרעיון, מוצאת קטע ישן שכתבתי מזמן שכאילו נוצר בדיוק בשביל הסיפור הזה וכו'.

אז בקיצור- פשוט תתחילי.

רעיון לסיפור

על ידי יערת_דבש* » 07 יוני 2007, 16:04

תודה.

רעיון לסיפור

על ידי פילה_רעבה* » 07 יוני 2007, 16:00

את קודם כל צריכה להכיר טוב טוב את הדמויות שלך והן כבר יובילו את העלילה
יכול להיות שיש לך עלילה בראש אבל היא לא ממש תתאים לדמויות שלך ויכול להיות שהיא תשתנה במהלך כתיבת הסיפור
אל תסתכלי רחוק מדי תסתכלי צעד אחד קדימה כל פעם

רעיון לסיפור

על ידי יערת_דבש* » 07 יוני 2007, 14:00

תודה ניצן

רעיון לסיפור

על ידי יערת_דבש* » 07 יוני 2007, 13:59

תתחילי כבר לכתוב. מסכימה לגמרי אם מדובר בכתיבה אינטואיטיבית, בסיפור קצר.
מה לגבי עלילה, שתמלא עמודים רבים?
האמת שאני מבינה, גם עלילה יכולה לבוא מפשוט להתחיל.

רעיון לסיפור

על ידי ניצן_אמ* » 07 יוני 2007, 12:58

מכירה http://www.nanowrimo.org?
עלעלי, עלעלי. זה לא פעיל כרגע (לדעתי בנובמבר) אבל כל הפורומים נגישים. המממווןןןן חומר מרתק.

רעיון לסיפור

על ידי פילה_רעבה* » 07 יוני 2007, 12:50

והכי חשוב נראה לי
תתחילי כבר לכתוב אל תחכי שהמוזה תיפול עלייך אין דבר כזה
ואל תחשבי על כל הסיפור תתחילי בקטן צעד אחר צעד השאר יזרום מעצמו מישהו אמר פעם ולא זוכרת מי כרגע שלכתוב זה כמו ללכת בתוך ערפל כבד לא רואים ממטר רק את הצעד הבא.
והעיקר לא לפחד כלל

רעיון לסיפור

על ידי יערת_דבש* » 07 יוני 2007, 12:19

אמת ויציב, לא לשאוף לשלמות זאת מנטרה שאני צריכה ללכת איתה בכיס.

רעיון לסיפור

על ידי פילה_רעבה* » 07 יוני 2007, 09:27

לכתוב בלי לפחד = לא לשאוף לשלמות
לא לפחד ממה שיצא
לא לחשוב על מה יגידו
פשוט לכתוב לכתוב לכתוב והרבה
פשוט להקיא על הדף מה שבא ואח"כ לקרוא ולהוציא פנינים ואיתם לעבוד
כדאי לקרוא את אן למוט ספר שנותן כח ומשרה אופטימיות.

רעיון לסיפור

על ידי תמי_גלילי* » 07 יוני 2007, 00:01

ספרים שאהבתי על כתיבה:
On Writing by Stephen King
(מתאים גם למי שבדרך כלל לא אוהב את הכתיבה של קינג)
From Where You Dream by Robert Olen Butler
באטלר מציע גם תרגילי כתיבה מעניינים (הספר הוא בעצם סידרת הרצאות שנערכו).
אחת העצות שכל ספר הדרכה ייתן היא להקצות לכתיבה זמן בכל יום. להקפיד על כך גם אם יוצאות שלוש שורות אחרי שעתיים של בהייה בדף. נו, על זה יש לי לומר (בתיסכול מסויים) רק שכותבי הספרים האלה הם לא אימא, ולא מכורים לבאופן.
יש לי גם ספר שנקרא Writing The Natural Way שהוא חביב, ומלא תרגילים - אבל לטעמי טוב פחות מהשניים האחרים.

רעיון לסיפור

על ידי יערת_דבש* » 06 יוני 2007, 23:58

לכתוב בלי לפחד.

אני בעד, תודה, ותודה למיה גם!

רעיון לסיפור

על ידי פילה_רעבה* » 06 יוני 2007, 23:31

יש ספר מצוין אבל ממש שנקרא ציפור ציפור של אן למוט
הוא כתוב מאוד יפה ומאוד מאוד עוזר מומלץ וכדאי
מלמד מה צריך עשות כדי לנתוב
עכשיו שבוע הספר אז בטח יש גם הנחה בשורה התחתונה מה שהוא אומר זה פשוט לכתוב בלי לפחד

רעיון לסיפור

על ידי מיה* » 06 יוני 2007, 23:24

הי יערת
..גם אני ב סוג של _תהליך דומה, יש רעיון שכל כך רוצה לצאת לאור,
ונראה לי שתהליך ההתבשלות עוד יהיה ארווווך...
הרבה הצלחה ו תודה על הדף

רעיון לסיפור

על ידי יערת_דבש* » 06 יוני 2007, 22:50

תודה לכולן.

שוכנת, אני מתכוונת בדיוק לההפך:
העלילה לדעתי, היא החלק הכי פחות מפורט. זאת המסגרת.

יש חלוקה קלאסית ל <בערך>:
אקספוזיציה (הקדמה)
קונפליקט
שיא דרמטי
פיתרון
אם מישהו מכיר את החלוקה הזאת יותר טוב, שיתקן אותי.

על זה (גם בלי לעקוב אחרי זה, כל סיפור בחיים נראה בערך ככה) יש איזשהו סיפור עלילה כללי- מאיפה ולאן הולכים. משהו כזה.

אמרת תנאים- תנאים זה לא נשמע לי סיפור, מהלך. זה נשמע לי אוירה.
וגם אני בדיוק מתכוונת לתיון, ולא לכל המים רותחים-ספל-קומקום-פחד. מבינה אותי?

רעיון לסיפור

על ידי אמא_נמרה* » 06 יוני 2007, 21:48

הי יערת הדבש,

מישהו התנסה בזה? בנה סיפור שלם מרעיון שנבט במוחו?

כן, אני. לפני כמה שנים היו כתבתי שני סיפורים במיוחד בשביל מסר שרציתי להעביר, רעיון שהיה לי שדרכו רציתי לחדד נקודה מסוימת בהבנה של מי שיקרא. סיפור אחד היה בנושא נשים מוכות והשני חווית ניצול מיני בילדות. אגב, לקח לי קצת זמן לשכנע את הסובבים אותי שאני לא כותבת מניסיון אישי.

מאד עזרו לי פתקים שעליהם כתבתי בהזדמנויות שונות רעיונות קטנים שצצו במוחי בזמנים לא-צפויים. בנוסף התחלתי מכתיבת הסצנה שהיתה הכי ברורה עבורי, ואחר-כך הוסבפתי "מקדימה ומאחורה" את החלקים החסרים.

מהיכן הגיעו הרעיונות?
מהעיתון. שתי ידיעות שקראתי (לפני עשר שנים עוד קראתי עיתונים מודפסים) שחלחלו עמוק פנימה ולא נתנו לי מנוח.

רעיון לסיפור

על ידי שוכנת* » 06 יוני 2007, 19:01

לא, העלילה ברורה לי ברגע שהדמויות ייזרקו לתוך התנאים. כדי לקחת איתך תה את לא צריכה את כל המים הרותחים, הספל, הקומקום, המשקל, הפחד שיישפך.. מספיק התיון.

רעיון לסיפור

על ידי יערת_דבש* » 06 יוני 2007, 18:46

אבל לא עלילה, אני מבינה.

רעיון לסיפור

על ידי שוכנת* » 06 יוני 2007, 18:33

ערכיים? לא ממש. יותר כמו תיאור קצר של התנאים שבהם הדמויות יצטרכו לפעול/להתנהג. שורה-שתיים.

רעיון לסיפור

על ידי יערת_דבש* » 06 יוני 2007, 18:30

פתקים רעיון טוב.

הכל בתואם מושלם.

רעיון לסיפור

על ידי יערת_דבש* » 06 יוני 2007, 18:29

שוכנת
וכשיש לך רעיונות, האם הם מלאים לכדי סיפור שלם- עלילה, או רק רעיונות נושאיים וערכיים?

רעיון לסיפור

על ידי שוכנת* » 06 יוני 2007, 17:59

אני כבר יודעת שהסיפור יהיה יפה, אני רק לא יודעת על מה הוא.
רק מדגדג באצבעות לכתוב, נכון?
אצלי בדיוק הפוך - רוצה לכתוב, המון רעיונות, אבל אין זמן, לכן אני שומרת אותם על פתקים לשעת צורך.

<יאללה, בואו נעשה יציאה המונית מהמגירה של שולחן הכתיבה>

רעיון לסיפור

על ידי יערת_דבש* » 06 יוני 2007, 16:02

הי יעלי,
תודה רבה.
רק שתדעי שגם אני רציתי לראות אותך ביומיון..

ולעניינינו:
אני מניחה שיש משהו. איזה סוג של משהו זה?
אההמממ.. כישרון. זה מה שיש.

אין עדיין בכלל רעיון.
מה שכן, כשכמה פעמים שירבטתי רעיון, זה תמיד משך אותי לנושאים נשיים. משהו שקשור במעגלי חיים נשיים, אני מחוברת מאוד לעולם הפנימי של נוער- או אפשר לומר: של עצמי הנערה. וככה הרי ספרים נכתבים, מתוך סיפורים לא פתורים או מעניינים בחיינו.

אז למשל מעבר של מחזורי התבגרות של אישה אחת. או משהו כזה. אבל שלא יהיה בנאלי.

(ילדים / מבוגרים / גם וגם)?
אני חושבת שלמבוגרים. אולי אני צריכה לשנות גישה ולחשוב על נוער. בואי נתחיל במבוגרים.

רעיון לסיפור

על ידי יעלי_לה » 06 יוני 2007, 15:38

אני רוצה לכתוב סיפור ואני לא יודעת מאיפה להתחיל מבחינת הרעיון
לא הבנתי: יש לך רעיון או לא?
אני כבר יודעת שהסיפור יהיה יפה, אני רק לא יודעת על מה הוא.
מה כן יש לך? כלומר, אם את לא יודעת על מה הוא, אבל את כן יודעת שהוא יהיה יפה, אני מניחה שיש משהו. איזה סוג של משהו זה? (אל תספרי לנו מה התוכן של המשהו, כמובן, אלא אם בא לך; רק תשאלי את עצמך איזה מין משהו זה. כלומר כדאי לך להיות סגורה על מה יש לך כדי להבין מה חסר לך)

שאלות שכדאי לך לשאול את עצמך:
מיהי הדמות הראשית בסיפור?
מה הדבר העיקרי שמניע את הסיפור?
ואפשר גם:
מי יהיו הקוראים של הסיפור (ילדים / מבוגרים / גם וגם)?
האם יש לך מסר שאת רוצה להביע בסיפור?

אני בתהליך דומה, תודה על הדף
@}

רעיון לסיפור

על ידי אנונימי » 06 יוני 2007, 15:38

{יערת דבש http://tomakegood.com/ariel/index/[po]book page flip lg nwm 32357[/po].gif
6.6.2007

אני רוצה לכתוב סיפור ואני לא יודעת מאיפה להתחיל מבחינת הרעיון.
מישהו התנסה בזה? בנה סיפור שלם מרעיון שנבט במוחו?

אני כבר יודעת שהסיפור יהיה יפה, אני רק לא יודעת על מה הוא.

עצות ורעיונות יתקבלו בברכה ובנשיקה וירטואלית





הסיפור שלי נראה כרגע ככה:



תמונה

חזרה למעלה