רפואה אלטרנטיבית בבית

שליחת תגובה

ההסכמה כוללת בתוכה, את אי ההסכמה - לפרטיה
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: רפואה אלטרנטיבית בבית

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי בלבוסטה* » 06 מרץ 2022, 17:53

איבודים-ריסוסים

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי בלבוסטה* » 06 מרץ 2022, 17:52

פעם מאוד אהבו לטפל טבעי. גדלתי בבית כזה. זה לא כזה רומנטי כמו שמוצג כאן.
לכאבי שיניים שסחבתי הרבה ימים עם לחי נפוחה נתנו לי ערק לגרגר זה עזר, לחמש דקות. היה עדיף אקמול או נורופן.
כשכאבה לי שורש כף היד מנפילה במשך שבועות לא נתנו לי דבר. היד החלימה אבל הכאב היה מיותר.
כשהיה לי חום גם לא זוכרת טיפול, כן חומץ ורטיות, היה סביר. והסיר עם מים חמים לאף סתום לא כזה עזר.
כשנחבלתי ודיממתי גם לא שמו דבר. יעבור.
מה אגיד, הייתי מעדיפה משכחי כאבים.
סבלתי מבחילות מקיבה רגישה, מבחילות בנסיעות - ומעולם לא קיבלתי כדור נגד.
דרגו לתזונה טובה בוודאי
אבל אני לא בעד לסבול בשום גיל כשיש מענה.
תרופות זה לא רעל, במינון סביר פעם ב...
אם כבר לגור בין שדות ירוקים מלאי איבודים או בערים צפופות מלאי זיהום אויר, לנשום ריח של צבע טרי או לדבר שעות עם סלולארי מקרין זה יותר גרוע וזה לא נותן מזור לכאב.

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי תמי* » 29 מרץ 2018, 21:33

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

ואני מסכימה עם מיכל:
גם אני נתקלתי בשרלטנות ובורות אצל מי שמציגים את עצמם כמציעים פתרונות אלטרנטיביים ולכן מאוד חשדנית.

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי תמי* » 29 מרץ 2018, 21:32

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

גם אני בין המעדיפים לא לעשות כלום.
אבל לעיתים אי אפשר.
אנחנו מחפשים פתרונות אלטרנטיביים כשהרופאה הקונבנציונלית לא עובדת.
טפו טפו - כמעט לא נזקקים.
אבל, למשל, עבר אצלנו החידק הליקובקטר פלורי, שמתברר שיש אנשים שנוטים לאמץ אותו. זה מאוד לא נעים ומי שסבל טופל באנטיביוטיקה. אבל האנטיביוטיקה לא עזרה. החידק חזר. ואז בחיפושים לפתרון הגענו לשמן אורגנו.
שמן אורגנו הוא לא ממש אלטרנטיבי כי הסגולות שלו נבדקו והוכחו. בכל אופן - זה היה הדבר היחיד שהצליח להכחיד את החיידק. מינון קטן לאורך תקופה - וזה הצליח.

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי אישה_במסע* » 29 מרץ 2018, 20:31

מצ'רה, תודה על הקישור. יש חלק 2: http://www.wisewomanmentor.com/wise-woman-ezine/6002845

שימי לב שלא כתבתי שזה לא עובד
אני דווקא כן אומרת שויטמין C לא עובד. הקישור של צילי מראה את זה...

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי מיכל_בז* » 29 מרץ 2018, 20:11

טוב, אני בקטע של רפואה קונבנציונלית פשוט כי רוב גדול של המרפאים שפגשתי היו שרלטנים או סתם בורים. סליחה על הבוטות. פה היה חשד לשעלת בגן של הגדולה וכולנו לקחנו אנטיביוטיקה כמו גדולים. אני שמחה, כי הילדים שבגללם לקחנו, כבר חצי שנה עם השיעול המחורבן הזה.

אבל יש לי חברה חזק ברפואה אלטרנטיבית והיא מאוד ממליצה על סמובק לשיעול. חברה אחרת שתתה והמליצה בחום על שמן אורגנו לכאב גרון.

ואני מאוד ממליצה על אלופירסט שזה אלוורה מרוכזת בתרסיס. קניתי כדי להשפריץ על הצלקת של הקיסרי אבל זה פשוט עובד כמו קסם על כל כוויה. מדהים ממש

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי ציל_צול* » 29 מרץ 2018, 12:51

מי שמקפיד על תזונה מעולה ואורח חיים בריא, ועדיין זה לא ממש עובד לו, יש כנראה דברים מעבר.
אם הבנתי נכון, דיברת בסך הכל על הצטננות כזו של חורף, לא? או על מחלת חום קלה?
דברים כאלה קורים ואמורים לקרות אצל אנשים בריאים לגמרי. הגוף חוטף ומתחסן.
זה לא מצב שבו "לא עובד לו" אלא להפך - עובד מצוין, ניתן לגוף להחלים, להתחסן, להתחזק. למה צריך בכוח להעלים את זה?
זו לא שיטה התערבותית מאוד, כמו שהיא "שיטה". אלו מצבים שבהם, לדעתי, מוטב פשוט לתת לגוף לעשות את שלו.
ואם "שלו" לוקח אינסוף זמן וגורם סבל אז אכן כדאי לפשפש באורח החיים במקום להכניע את הבעיות בעזרת ויטמינים שלא המחסור שלהם גרם לבעיה.

מה שעובד לך היטב - מעולה!
כל שאמרתי הוא שזה דורש מחשבה ובדיקה ולא סתם לקחת כי "אם לא יועיל לא יזיק". זה מזיק בכך שלא מחפשים את הבעיה בשורש שלה כי לכאורה יש פתרון, או בכך שפותרים משהו שלא בהכרח כדאי להגדיר כבעיה, או בכך שזה פשוט עלול להזיק גם נקודתית. כל אחת תעשה את החשבון שלה.

כשאת מציעה דבר כזה, נראה לי נכון לבוא ולכתוב על זוויות מבט נוספות בהקשר הזה. לא פסלתי את זה בכלל או טענתי שזה לא עובד.

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי קול_פעמונים* » 29 מרץ 2018, 12:27

וזה נפוץ בעיקר אצל אנשים שאוכלים היטב

ויטמין סי הוא אנטי אוקסידנט.
אם לאדם יש עומס נגדי של גורמים מחמצנים בגוף- למשל, וירוסים, מצבים דלקתיים או מתכות כבדות (לא פשוט לגוף להפריש אותן) הצורך של הגוף באנטי אוקסידנטים עולה בהרבה על מה שהתזונה מספקת.
מה גם שכשחולים יש אנשים שקשה להם לצרוך כמויות בתזונה.
לאדם בריא, וקשה למצוא המוני אנשי כאלה בחברה המערבית בגלל הזיהום הסביבתי העצום, אני מניחה שמה שאת אומרת נכון.
אני והבן שלי לצערי לא שייכים לקבוצה המצומצמת וברת המזל הזו.
כלומר, מי שמקפיד על תזונה מעולה ואורח חיים בריא, ועדיין זה לא ממש עובד לו, יש כנראה דברים מעבר.
נטילת תוספים כמו ויטמין סי בהחלט לא פותרת את הבעיות, אך נותנת מענה לסימפטומים וחוסכת סבל מיותר.
אני מודעת לזה שיש כאן הרבה שמתנגדים לכך, איש באמונתו יחיה.
ואגב, אני כל הזמן לומדת, אולי אגלה בהמשך שיטות פחות התערבותיות.

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי ציל_צול* » 29 מרץ 2018, 01:34

ויטמין סי זה פשוט משהו שעובד. אצלי ואצל הילד ממש בולט ההבדל במחלות החום לפני ואחרי שהתחלנו להשתמש בויטמין סי.
זה בהחלט משהו שעובד. לפעמים :-)
אני שמחה שעבורכם זה עובד ושאין לזה תופעות לוואי.
שימי לב שלא כתבתי שזה לא עובד. ולא כתבתי שתמיד יש תופעות לוואי.
כתבתי משהו אחר, מבלי להתייחס לשאלה אם זה עובד, כי היא לא רלבנטית למה שרציתי לומר.
כתבתי להיזהר. שלשול, כאבי ראש, ועוד, הם תופעות לוואי של לקיחת הויטמין אצל חלק מהאנשים גם במינונים הרבה יותר נמוכים ממה שכתבת. וזה נפוץ בעיקר אצל אנשים שאוכלים היטב, ולכן בעצם מלכתחילה יש להם מספיק או עודף, ואז התוסף הוא כבר תוספת כפולה.
בנוסף כל הניסיונות לבדוק אם הטריק הזה עובד לא צלחו בינתיים בהיקף רחב.
https://pdfs.semanticscholar.org/dfd3/1 ... 1715c2.pdf

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי קול_פעמונים* » 28 מרץ 2018, 14:49

איזה ויטמין סי?

לילד אני נותנת חצי גרם באבקה שאני קונה באייהרב או בטיפות של ראן צמחים
למבוגר המינון הוא גרם.

מניסיוני וממה שאני חקרתי, לא מסכימה איתך, ציל צול.
שילשול מויטמין סי מופיע אצל רוב האנשים רק לאחר כמות גדולה של ויטמין סי, בשביל לסבר את האוזן נאמר 20 גר'.
בזמן מחלה אני לוקחת שעה- שעתיים גרם ואף פעם לא מגיעה לשילשול.
ומדגישה שהתזונה שלי מעולה, מרובת פירות וירקות ואורגנית.
הילד יכול להגיע לשילשול לעיתים רחוקות ואז מפסיקים ומפחיתים את המינון, לא קרה שום נזק וההחלמה מואצת גם במקרה כזה.
ויטמין סי זה פשוט משהו שעובד. אצלי ואצל הילד ממש בולט ההבדל במחלות החום לפני ואחרי שהתחלנו להשתמש בויטמין סי.

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי מצ'רה* » 28 מרץ 2018, 09:18

מאמר ממש מוצלח של ההרבליסטית סוזן וויד, על יתרונות השימוש בצמח מרפא אחד בכל פעם (בניגוד לתערובות)
http://www.wisewomanmentor.com/wise-woman-ezine/6002834

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי יונת_שרון* » 28 מרץ 2018, 08:07

אני מסכימה שרוב המצבים שהוזכרו כאן עדיף לא לעשות כלום, אם כי לפעמים עדיף דווקא לעשות כלום באופן מכוון: להפסיק לעשות כל מיני דברים. (איזה דברים? תלוי במחלה/מצב.)

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי אישה_במסע* » 27 מרץ 2018, 22:39

במצבים שבעייתי לתת להם להתפתח לבד אצל ילדים
כמה כבר מצבים כאלו יש? לי אישית לא הייתה שום מחלה שדרשה התערבות ביותר מ... עשר שנים בטוח. אולי יותר, אני כבר לא זוכרת. כנ"ל לגבי אחי הקטן. אלו מקרים מאוד נדירים.
לדעתי נדירים מספיק ושונים מספיק אחד מהשני כדי שאי אפשר יהיה ליצור אלגוריתם כללי לטיפול בהם, אלא כל אחד מהם הוא בפניי עצמו.
כלומר, אני לא רואה פה קבוצה של מצבים עם מכנה משותף. זה כמו לשאול מה אני אעשה אם אקלע לתאונת דרכים, יכיש אותי נחש, או שאני אטבע. כל מקרה לגופו...

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי ציל_צול* » 27 מרץ 2018, 22:36

הולכת, מבלי לרפות את ידייך, אני מוצאת שחיפושים כאלה מתנהלים אצלי בצורה הרבה יעילה כאשר יש בעיה אמיתית שדופקת לי בדלת. אני גם מוצאת באורח פלאי יותר מידע מועיל, גם מסננת יותר בקלות כתלות במה שקורה בפועל, וגם מרגישה שאני איכשהו מגיעה לכל המקומות הנכונים. היקום וכאלה, את יודעת... :-)

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי הולכת_והרוח_בפניי* » 27 מרץ 2018, 22:16

ציל - תודה, חמסה חמסה השאלות הן מתוך רצון לדעת, לא מתוך משהו שמתרחש כרגע. וברור לי שאין תרופות קסם, ושלכל דבר בעודף עלולות להיות תופעות הלוואי שלו.
אקרא את הדף, תודה - וכן, אני יודעת (קצת באיחור, מסתבר, אבל יודעת) ומחזקת את ידייך ומזכירה לך על ההזמנה הפתוחה לקפה :)
יצא לך לטפל במשהו חריף/חמור אצל הרופא הסיני? לנו ד"ר ליאורה אוריאל אמרה שקיים כזה פתרון, אבל לדעתי היה מדובר בהומיאופטיה

אני פשוט חופרת כאן בניסיון למצוא עדויות על טיפול במצבים שבעייתי לתת להם להתפתח לבד אצל ילדים - בעזרת רפואה אלטרנטיבית.

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי בשמת_א* » 27 מרץ 2018, 22:00

הולכת והרוח בפניי, השאלות שלך אלי משעשעות.
ראשית אני מזמינה אותך לקרוא את הדף שקישרתי. יש שם המון המון תשובות לשאלה "מה עשיתי כשלתינוק שלי היה משהו ממש רציני".
ושנית, אולי את לא יודעת, אבל אני מטפלת בסרטן שלי ללא השיטות של הרפואה הקונבנציונאלית, שזה באמת hard core, אם את חושבת שדווקא שעלת היא משהו ממש רציני P-:
(ספציפית לגבי שעלת, התייעצתי עם הרופא הסיני שלי והוא אמר שלרפואה הסינית יש טיפול מצויין לשעלת. לכן לא נתתי את החיסון לאף ילד).

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי ציל_צול* » 27 מרץ 2018, 21:46

הולכת, היזהרי בויטמין סי, בבקשה.
מתייחסים אליו כאילו אינו מזיק וכאילו קשה ליצור ממנו עודף.
זה לא נכון ואני מציעה לך לקרוא על תופעות הלוואי שלו לפני שאת דוחסת ממנו כדי לטפל במשהו שלא נגרם ממחסור בויטמין סי בהכרח.
<שלשול, לפני הכל...>

תרגישו טוב, אם במקרה אתם מתמודדים עם משהו ממש עכשיו.

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי הולכת_והרוח_בפניי* » 27 מרץ 2018, 21:39

קול פעמונים - איזה ויטמין סי? אני מניחה שיש הבדל מבחינת המינונים?

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי הולכת_והרוח_בפניי* » 27 מרץ 2018, 21:39

בשמת - חוץ מבדיקות, היה עוד משהו שעשית? כטיפול?

מה קורה באמת אם חלילה תינוק מגיע למצב של משהו רציני כמו שעלת? רפואה קונבנציונאלית?

הסיבה שאני מרגישה צורך לפעול היא שלדעתי מדובר במצב שיחמיר אם לא יטופל, או גורם לאי נוחות/סבל מעל הרף שהצבתי (לשאלתך לגבי שרירים)

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי אישה_במסע* » 27 מרץ 2018, 19:50

אני הייתי שואלת את עצמי מאיפה הצורך לעשות משהו ? כי מול רוב הדברים שהופיעו פה אני לא עושה כלום ואמא שלי לא עושה כלום. וההנחה שכאב שרירים או כוויה זה משהו שצריך לעשות משהו איתו... היא מעוררת בי אי נוחות.

בדברים שלדעתי מסוכנים אני אלך לקונבנציונלי, ו במקרה שיש מחלה שכן דורשת התערבות, אני אעשה את הדברים שאת עושה בדברים הקטנים בהם אני לא עושה כלום... נניח שעלת? או שזה מסוכן, אם התינוק קטן. ואם לא, אז זה פשוט שיעול מבאס נורא שצריך לשרוד הרבה זמן, אז משתמשים בדברים הרגילים של שיעול - תה, אקליפטוס, חליטת קינמון, טמין, דבששמושרה בו בצל חתוך (לא יודעת מה מכל זה מתאים לשעלת, זה לוירוס או הצטננות בחורף).

הנקודה מבחינתי היא לא ששמנים אתריים זה רע - גם אני משתמשת מהם. הנקודה היא שהתערבות מיותרת היא מזיקה, ולדעתי את שואלת מה לעשות במקרים שלא דורשים התערבות, ובחלק גדול מהם "כלום" זו התשובה הכי טובה.

נניח, נרות הופי? יכול להזיק
(מקווה שהקישור יעבוד)

זה נכון להרבה טיפולים אלטרנטיביים והרבה טיפולים קונבנציאונליים. בכתבה הזו יש המון דוגמאות: https://www.theatlantic.com/health/arch ... es/517368/

בעיניי האלטרנטיבה לחברה הכללית, עם הדחף החזק להתערב והתחושה ש"חייבים לעשות משהו!", היא לא לעשות.
רפואה מונעת זה מבחינתי דברים כמו ללכת כל יום, לאכול טוב, לישון טוב, להמעיט בסטרס. וגם להמנע מטיפולים מיותרים.

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי בשמת_א* » 27 מרץ 2018, 16:40

לא הייתי מנסה לטפל בדלקת ריאות באופן אלטרנטיבי..
אני הבראתי מדלקת ריאות של עצמי בטיפול אלטרנטיבי בלבד. בלי שום תרופה מסחרית.
שאלתי את הרופא של קופ"ח, שבדק אותי, אם אני יכולה להחלים בלי אנטיביוטיקה. הוא אמר כן, זה רק ייקח לך יותר זמן.
הלכתי לדיקור סיני פעם-פעמיים ולא זוכרת מה עוד. והחלמתי תוך כשלושה שבועות.

ככה שגם זה, תלוי במי שחולה...


כשחולים שותים יותר תה (מהגינה)
נזכרתי. אני שמה כמה עלי מרווה בספל (מרווה שגידלתי וייבשתי בעצמי), מוזגת מים רותחים, וזה "תה". אם יש כאב גרון או שיעול, אני מוסיפה טיפה דבש (אורגני, נקנה מהדבוראי, אז סומכת עליו) כדי לרכך. אם לא, אז אנחנו שותים בלי המתקה.

לנו דווקא היו כמה דברים חמורים (אפשר לקרוא בדף בקשה מיוחדת של בשמת למשל). אני הלכתי לבדיקות. לא רציתי להזניח.
להצעות לתרופות לא הסכמתי (רק לתוסף ברזל, אבל זה עקב איבוד דם מאסיבי )-: ).

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי קול_פעמונים* » 27 מרץ 2018, 15:52

לא יודעת אם זה מספיק אלטרנטיבי לדף הזה-

מחלות חום, שפעת, דלקות שונות, ליחה וכדו'- ויטמין סי כל שעתיים
מקצר את משך המחלה ומקל על הסימפטומים
בחורף הזה הילד וחבר שלו נדבקו באיזה וירוס ריאות.
החבר בילה שבוע בבי"ח עם דלקת ריאות והרופא המליץ על אנטיביוטיקה מניעתית. אנחנו ב"ה יצאנו בזול ובקלות יחסית עם ויטמין סי בלבד.
וזה עם ילד שהתזונה שלו מעולה, ובכל זאת משתמשת בתוסף ולא מסתפקת בויטמין סי בפירות וירקות.
גם אצלי זה עובד נהדר, ההצטננויות שלי נחוות ונמשכות אחרת לגמרי מאז הויטמין סי.

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי לב_שומע* » 27 מרץ 2018, 15:16

אוזניים - יש טיפולים אלטרנטיביים. נרות הופי, שמן זית כמו שיונת כתבה.
אנחנו לא השתמשנו אז לא יכולה לשתף בחוויות.
מאוד הועיל לנו טיפ של הומיאופת - כשיש המלצה של רופא ילדים לאנטיביוטיקה בגלל אוזניים, לבקש במקביל חוות דעת של אף אוזן גרון. לרוב היה הבדל והוא היה לטובתנו. (-:

דלקות גרון בילדים - זה עניין של גישה האם את חוששת מהאפשרות של סטרפטקוק או לא.

שעלת - לדעתי תלוי בגיל הילד.
היה למתבגר ולא הרגשתי.
אבל לתינוקות הייתי מתייחסת מאוד אחרת.

דלקות ריאות - אישית לא הייתי מנסה משהו חוץ מאנטיביוטיקה. זה היה הגבול גם של ההומיאופט שלנו.

חום גבוה - בעיני ממש תלוי בילד. אם זה חד פעמי ומדאיג - לא הייתי מהססת לתת אקמול. אם זה ילד שחולה כל הזמן ואני חושבת שהימנעות מאקמול תמנע את חזרת המחלות - הייתי שוקלת בזהירות כל מיני עצות שיש כאן באתר ספציפיות להורדת חום.

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי תפוח_אדמה* » 27 מרץ 2018, 14:09

זה באמת מרגיש לי כמו לא מספיק, והייתי רוצה לפעמים לדעת שיש לי עוד כלים, חוץ מלמדוד חום. ואם הוא כן מטפס לכיוון הטווח המסוכן?
אם מתקרב לארבעים אני אתן אקמול. אני בדעה שטוב שיש רפואה קונוונציונלית למקרי קיצון.
ואם האוזניים מגיעות לטווח הדלקתי?
לא עושה כלום. כנראה שאין משמעות לאנטיביוטיקה בדלקת אוזניים, והיו לנו כאלה בחיים. מקסימום משכך כאבים אם ממש כואב.

ואם זו דלקת ריאות\חצבת\שעלת\שלשולים קשים\אחת מאלו שמחייבות משהו חוץ משכיבה במיטה ותה?
דלקת ריאות - כנראה שברוב המקרים לא תדעי שהיא שם. אם היא ממש קשה כדאי לדעתי לתת אנטיביוטיקה.
לשילשולים אפשר להכין משקה של מלח וסוכר.

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי תפוח_אדמה* » 27 מרץ 2018, 14:02

אפשר פשוט לצאת ולראות לאיזה צמחים הפציינט נמשך – כמו שחיות חולות יודעות איזה צמחים לאכול (כולל צמחים שחיות בריאות לא נוגעות בהם) ככה גם אנחנו יכולים לדעת, באמצעות החושים, כי גם אנחנו חיות.
כן, זה בדיוק גם מה שאני עושה.
וגם אלוורה לכוויות, למרות שגיליתי שרובן נעלמות לבד גם בלי כלום (התעצלתי לצאת לקטוף עלה).

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי תפוח_אדמה* » 27 מרץ 2018, 14:01

מה אתן עושות אם הילד חולה? במחלת חום "רגילה"? בחום ללא הסבר (כלומר אין שום סימפטום אחר, וזו יכולה להיות קפיצת גדילה, שיניים או משהו אחר)?
כלום. לא עושה שום דבר מיוחד.
יש לי חברות שהולכות לדיקור על כל מחלה, אני לא רואה שהן והילדים חולים פחות.
הדבר היחיד - כשחולים שותים יותר תה (מהגינה). נראה לי בגלל שהמים לא כל כך טעימים כשכואב הגרון.

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי הולכת_והרוח_בפניי* » 27 מרץ 2018, 10:12

אישה - מוכר.. אצלינו זה היה סיר עם מים חמים
יונת - באמת שאין לי כוונה לסנגר על השימוש בשמנים אתריים,זו לא מטרת הדף. אני משתמשת בהם בשבילי ובשביל הקרובים אלי, ומסכימה מאוד ששימוש בהם עשוי גם לגרום לתופעות לוואי (הצצתי בלינק שצירפת, לא הבנתי איך שימוש בשאיפה של שמנים אתריים פוגע בפלורה של המעי - אבל אולי הזיכרון שלי בנוגע למנגנונים פרמקוקינטיים לא במיטבו). גם לי זה קרה יותר מפעם אחת, ועדיין - בשבילי עצמי אני הרבה פעמים בוחרת להשתמש בהם. אחרים יפעילו את שיקול הדעת שלהם. מה שאני שואלת הוא - באילו עוד שיטות אפשר להשתמש?

לשאלתך - 30 שמנים אתריים בתערובות שונות הם פחות מ-30 תרופות, ובשנה אחת אפשר להשתמש ל: שיעול, חום, הרגעה, חיטוי, הורדת בצקות, טיפול בשריר כואב, עקיצות, טיפול בעור יבש, טיפול בעור הפנים, כאבי ראש,כינים... ובטח היו עוד.

השאלה היא - איך מטפלים במקרה שיש מחלה שכן דורשת התערבות. מה עם שעלת למשל? היה למישהו בבית, או שזה ישר זוכה להתערבות קונבנציונאלית?
זה גם משליך על היחס שלי לחיסונים וגם על הבטחון שאפשר לדחות התערבות קונבנציונאלית אם יש אלטרנטיבה

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי פלוני_אלמונית* » 26 מרץ 2018, 15:43

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

לפעמים הריפוי הוא בעיקר לשחרר את תגובת הפחד וההתנגדות
ממליצה מאוד על הספר "איך לגדל ילד בריא למרות הרופא שלך" דר רוברט מנדלסון. בשבילי הוא ה-תרופה האלטרנטיבית לדאגה הורית.

ואם האוזניים מגיעות לטווח הדלקתי?
לדוגמא במקרה כזה אני פונה לפרק 12: "כאבי אוזניים - מכאיבים - נכון, מסוכנים - רק לעיתים נדירות".

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי פלוני_אלמונית* » 26 מרץ 2018, 08:05

אני לא מצליחה לדמיין איך אפשר להשתמש ב-30 תרופות בשנה אחת. למה שמישהו יצטרך כל הרבה תרופות?
<אישה במסע>

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי יונת_שרון* » 26 מרץ 2018, 07:34

הולכת, לדלקות אוזניים כדאי לחפש את הגורם.
אבל לטיפול מעכשיו לעכשיו, שמן זית עם שום מאוד אפקטיבי.

לגבי שמנים אתריים: אני לא מצליחה לדמיין איך אפשר להשתמש ב-30 תרופות בשנה אחת. למה שמישהו יצטרך כל הרבה תרופות? אם אני מסתכלת על הורים קונבנציונליים בסביבה, אפילו עם ילדים אסתמטיים, לא נראה לי שמישהו מהם עובר את ה-5 תרופות.
בכל אופן, כמו תרופות, שמנים אתריים עלולים גם להזיק ולא רק לעזור:
http://www.wisewomanmentor.com/wise-woman-ezine/4178949

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי תפילה_לאם » 26 מרץ 2018, 00:31

צילי, טפו עליכם!

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי ציל_צול* » 26 מרץ 2018, 00:17

הנטייה שלי היא לא לעשות כלום. ממש ברוב המקרים. אני גם לא מאלה שמאוד מפנקות באהבה סביב דברים כאלה או מביעות דאגה מי יודע מה. לא אומרת "אוי אוי אוי" ולא מתיילדת עם הטון ולא מתייחסת באופן חריג ולא שרה שיר ולא מספרת סיפור. אני נשארת עניינית כי אני רוצה שהילדים שלי יישארו ענייניים סביב מה שמציק להם וילמדו לטפל בעצמם או פשוט לתת לזה לחלוף.
פשוט לא עושה עניין. כמעט הכל עובר.
יש לנו בבית ערכה "פרחי באך" של צפריר, ופעם באלף שנה איזה ילד מתלונן על משהו, ואני כדרכי שואלת אותו - מה נראה לך נכון לעשות? מה הגוף שלך מבקש עכשיו? ובחלק מהמקרים הם שמחים ללכת לערכה ולהכין לעצמם תרכובת שאמורה לטפל בהם. להגיד לך שאני מאמינה בזה? לא מאמינה. האם זה עוזר? כן. תכלס.
לילדים שלי אין ציפייה שאני אדע יותר טוב מהם מה לעשות כשהם נפצעים או חולים, ודעתם לגבי מה שכדאי לעשות טובה כמו שלי. בסוף יש להם מגוון של פתרונות, אם זה היה משהו שהצריך בכלל תגובה כזו, והם בוחרים איך לטפל בעצמם או איך להזמין אותי לטיפול בהם.

מה שכן, למיטב זכרוני הילדים שלי פשוט לא היו חולים במשהו שנראה לי מדאיג אי פעם. אין לי מושג מי רופא המשפחה שלנו ואם זו בעצם רופאה. אני גם לא סגורה על איפה נמצא המדחום שלנו...

מנקודת המבט שלי, חלק מהיעדר הדאגה שלי מרחיק את המחלות והפגעים וזו לא רפואה אלטרנטיבית אלא פשוט ה-רפואה. המחלות והפגעים יודעים שלאף אחד לא ממש אכפת אז הם לא באים לבקר ;-)

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי לב_שומע* » 25 מרץ 2018, 22:54

לא הייתי מנסה לטפל בדלקת ריאות באופן אלטרנטיבי..
יש מחלות שכן. זה לא.

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי הולכת_והרוח_בפניי* » 25 מרץ 2018, 22:44

זה באמת מרגיש לי כמו לא מספיק, והייתי רוצה לפעמים לדעת שיש לי עוד כלים, חוץ מלמדוד חום. ואם הוא כן מטפס לכיוון הטווח המסוכן? ואם האוזניים מגיעות לטווח הדלקתי? ואם זו דלקת ריאות/חצבת/שעלת/שלשולים קשים/אחת מאלו שמחייבות משהו חוץ משכיבה במיטה ותה? אני מחפשת כלים שיתנו אלטרנטיבה לאנטיביוטיקה, שמורידים את הסבירות לסיבוכים או את הצורך בריצה לרופא.
אני יודעת שיש מטפלות שעושות שימוש בדיקור או בפלדנקרייז לילדים שלהן, או באוטסטיאופטיה - אבל לי אין ידע כזה, ואני מחפשת לשמוע מנשים אחרות על כלים דומים.

יונת -את צודקת, שמנים אתריים הם מאוד מרוכזים (למה הכוונה ללא פיקוח? שאף אחד לא מפקח איך אני משתמשת בהם?) ואני מסכימה שיש צורך בשיקול דעת, אבל זה לא פוסל את השימוש בהם בעיניי. לדעתי אקליפטוס לימוני ורבנסרה עושים נפלאות לשיעול ונזלת בילדים - ולי אין אותם בצורת צמח בסביבה. גם שמנים של צמחים שאולי יש לי אותם בסביבה - מנטה, ברוש, ג'ינג'ר, קמומיל, לבנדר - הועילו לי ולקרוביי במצבים רבים, ואני לא חושבת שיכולתי לעשות בהם שימוש זהה בצורתם הצמחית. בסך הכל בשנה האחרונה אני חושבת שהשתמשתי ביותר מ-30 סוגי שמנים, אמנם לא תמיד בהצלחה (בפעם היחידה שהשתמשתי בשמן אתרי להורדת חום, התרשמתי שהוא דווקא עלה), אבל לא חושבת שיכולתי לקבל תוצאה זהה בעזרת השימוש בצמח עצמו - ואם כן, אני לא יודעת איך.
אבל כאמור שמנים לא נותנים לי מענה לחלק ניכר מטווח הבעיות האפשריות, ואני לא משתמשת בהם לנטילה פנימית.

וגם להכין תה. זה מסורתי להכין תה אצלנו במשפחה, אבל זה לא בשביל סגולות רפואיות רוב הזמן. זו דרך להביע אהבה במעשים מוכר מאוד :) אצלנו זה בנוסף להבעת הדאגה במילים...

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי אישה_במסע* » 25 מרץ 2018, 20:28

קומפרס חם או קר על המצח - אבל רק אם זו מחלה קשה, כזו שבה שוכבים במיטה ואין כוח לכלום.
וגם להכין תה. זה מסורתי להכין תה אצלנו במשפחה, אבל זה לא בשביל סגולות רפואיות רוב הזמן. זו דרך להביע אהבה במעשים (במילים ובמגע לא יודעים לעשות את זה אצלנו).

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי לב_שומע* » 25 מרץ 2018, 19:44

כוויות, אצלי - לקרב את הכוויה למקור חום. זה הומיאופתי. עובד לי מצויין. כואב מאוד תוך כדי, הרבה יותר יעיל מקירור במניעת שלפוחיות. ניסיתי על עצמי, לא על ילדים.
מניחה שבכוויה קשה מאוד ספק אם הייתי מעזה לנסות.

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי בשמת_א* » 25 מרץ 2018, 15:56

מישהו מהילדים חלה במחלות ילדות? איך עזרתן/טיפלתן?
אם כבר לא ינקו, אז בעיקר בתרופה שנקראת TLC
P-:
Tender Loving Care (-:
עוד טריקים שעוזרים: בקבוק חם, קומפרס חם או קר על המצח (מגבת קטנה שאני טובלת במים חמים מאוד או קרים ומקפלת ככה שתהיה על המצח ואיזור העיניים), ליטופים וכדומה.

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי אישה_במסע* » 25 מרץ 2018, 08:36

לבעיות בדרכי הנשימה
אמא שלי הייתה מכינה מעיין אוהל מסדין, שמה בתוכו סיר עם מים רותחים וזורקת עלי אקליפטוס, כדי שאני אנשום את האדים. הייתי צריכה להשאר שם עד שהיא הייתה סופרת עד מאה (והיה משעמם נורא). הריח והתחושה שונים מאלו של שמן אקליפטוס, למרות שגם דומים.

אבל בסך הכל - כלום כלום כלום. ברוב המקרים אין צורך לעשות כלום. רק להאמין ששום דבר רע לא יקרה, ולחכות שיעבור מעצמו. לדעתי האלטרנטיבה היא לא לעשות ענין גדול מדבר שהוא לא עניין גדול (ולמען האמת, האנשים שמחליפים מהומה רבה וקנובנציאונלית במהומה רבה ואלטרנטיבית מעציבים אותי. השדר הוא אותו שדר של. אי אמון בגוף שיתמודד בעצמו, ושהמחלה היא עניין גדול, ולא סתם משהו קטן ששוכבים קצת במיטה וזה עובר)

כמו שיונת אמרה - לשחרר את תגובת הפחד וההתנגדות. אין מה לדאוג, אז עדיף פשוט לא לדאוג...

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי יונת_שרון* » 25 מרץ 2018, 08:19

שמנים אתריים זה תרופה ללא פיקוח. זה לא כמו תה או מיצוי שאת יכולה להכין בעצמך, אלא משהו הרבה יותר מרוכז, שמופק בתנאי חום גבוה. בעיני עדיף לקחת את הצמח המקורי, ורבים מהם זמינים גם בעיר: לבנדר, רוזמרין, אורן.

במחלות חום אני כמו לב שומע -- להיצמד ולעטוף.
בנוסף, אני מהמאמינים במרק עוף וירקות שורש.
לחתכים: כלום, מקסימום פלסטר\תחבושת כדי שלא יתלכלך. (אבל לחבוש ככה שיישאר מעבר אוויר, כי האוויר מביא לריפוי.) יש לי חברה ששמה כורכום כדי לעצור דימום, גם זו אפשרות.
לכוויות: אלו ורה בכמויות נדיבות, להוסיף עוד שכבה כל פעם שהקודמת נספגה.
לבעיות בדרכי הנשימה: תה. יש המון סוגים טובים, כמעט כל צמח ממשפחת השפתניים עוזר (מרווה, נענע, אזוב).
במערכת העיכול: תה נענע, שומר, קמומיל.

ואפשר פשוט לצאת ולראות לאיזה צמחים הפציינט נמשך -- כמו שחיות חולות יודעות איזה צמחים לאכול (כולל צמחים שחיות בריאות לא נוגעות בהם) ככה גם אנחנו יכולים לדעת, באמצעות החושים, כי גם אנחנו חיות.

ובהרבה מקרים, מה שהכי עזר היה פשוט פלסטר: פלסטר על הכוויה, פלסטר על הבטן הכואבת, פלסטר על המצח הכואב. לפעמים הריפוי הוא בעיקר לשחרר את תגובת הפחד וההתנגדות, ובזה אפשר להעזר בפלסטר, או נשיקה, או מגע, או סיפור, או שיר. דברים שרופא או מרפא לא יכולים לתת, אבל אמא כן.

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי לב_שומע* » 24 מרץ 2018, 21:38

מחלות חום רגילות ללא הסבר - כאשר הילד שלי היה קטן, הייתי בעיקר מצמידה אותו אלי, שירות עלי כמה שיותר, גוף לגוף. מתייחסת למחלה כאיתות שהוא זקוק ליותר זמן אמא. נמנעת מאקמול. שמה שעון מעורר מספר פעמים בלילה בלילות הראשונים כדי לקום ולוודא שהחום לא מגיעה לטווח מסוכן. נמנעת ממדידת חום. מרגישה לבד האם זה נמוך, בינוני, גבוה. מגיעה לרופא רק אם אין שיפור אחרי יומיים שלושה. מנהלת משא ומתן על אנטיביוטיקה. לרוב זה ממש עבד.

רפואה אלטרנטיבית בבית

על ידי הולכת_והרוח_בפניי* » 24 מרץ 2018, 21:32

חשבתי על זה שבעצם, זה שאני לא תמיד מעוניינת בשירותי הרפואה הקונבנציונאלית משאיר אותי על קצת חלל ריק, כי אני לא יודעת מה האלטרנטיבה האלטרנטיבית :)
כלומר - מה אתן עושות כדי לטפח שגרה טובה של בריאות, ובאילו שיטות אתן משתמשות בתור "רפואה מונעת"? באופן כללי? לפני תקופות מועדות לפורענות?

מה אתן עושות אם הילד חולה? במחלת חום "רגילה"? בחום ללא הסבר (כלומר אין שום סימפטום אחר, וזו יכולה להיות קפיצת גדילה, שיניים או משהו אחר)?

מישהו מהילדים חלה במחלות ילדות? איך עזרתן/טיפלתן?

אני משתמשת לרוב בשמנים אתריים - לחתכים, כויות, שיעולים, לטיהור הבית (בתקווה שעוזר) והייתי שמחה לשמוע במה עוד אפשר להיעזר

חזרה למעלה