שמפו טבעי

שליחת תגובה

המציאות היא החלום האולטימטיבי
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: שמפו טבעי

שמפו טבעי

על ידי פלוני_אלמונית* » 04 דצמבר 2023, 04:39

היי נטלי תודה על התשובה, השמפו שעזר לו מאוד (בהמלצת הרופא) של גילקו פארם.
השמפו לא ריחני במיוחד אבל עובד טוב נגד הקשקשים והפריחה שהיו לו.

שמפו טבעי

על ידי נטלי* » 18 יולי 2023, 04:07

פלונית תנסי את המוצרים של Avalon Organics, לא נסיתי את השמפו אבל מוצרים אחרים שלהם משש עזרו לי.

שמפו טבעי

על ידי פלוני_אלמונית* » 16 יולי 2023, 08:14

היי אני מחפשת המלצה לשמפו נגד קשקשים עבור מתבגר שסובל מהם, השמפו (הד&שולדרס וכוד' )הרגיל עושה לו פצעים בראש, אם משהי יכולה להמליץ על משהו פחות אגרסיבי ועדיין יעיל נגד הקשקשים?
תודה רבה.

שמפו טבעי

על ידי פלוני_אלמונית* » 17 אוקטובר 2020, 12:49

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

האם מישהו התנסה בשמפו avalon? מצויין עליו שמפו טבעי ללא sls

שמפו טבעי

על ידי פלוני_אלמונית* » 16 אוקטובר 2018, 10:13

הי מרעננת את השרשור הזה ושואלת לגבי שמפו ירדן בו התחלתי להשתמש לאחרונה...
חדש לי כל עניין השימוש במוצרי טיפוח טבעיים, עד לפני שבועיים השתמשתי בשמפו רנדומלי, תמיד מה שהיה הכי זול בסופר, לא היה לי אכפת מהחומרים. התחלתי עם שמפו טבעי לפני שבועיים בגלל בעייה בריאותית שלא קשורה לקרקפת אבל אחד הצעדים לשיפור הוא להיות פחות מגע עם כימיקלים.

עד שהתחלתי עם ירדן, הייתי חופפת פעם ביומיים שלושה, והייתי מסתרקת פעם ברבעון (!). למה? כי השיער נראה סבבה והתעצלתי, לא הרגשתי שזה משנה.

מאז שהתחלתי עם ירדן השיער מרגיש / נראה דביק כזה, ואני מרגישה צורך לסרק אותו פעם בכמה ימים, אחרת הוא נראה כאילו הוא דבוק לעצמו. הסירוק קשה ונראה לי שחצי מהשיער נשאר לי במסרק (גם סירוק של פעם ברבעון בימי השמפו התעשייתי לא היה משאיר לי כמות שיער כזו במסרק!).

מה דעתכןם? חבלי לידה או שאני משתמשת לא נכון בשמפו?

שמפו טבעי

על ידי מיכלי* » 09 מרץ 2015, 17:53

שלום
אני לא חפפתי את השיער כל החורף והסתדרתי עם זה יופי, מידיי פעם אני משתמשת בסודה לשתיה ושמנים אתרים בשביל הריח וזה ממש סבבה
אבל השבוע הייתי בקמפינג בשטח והיה מללללא אבק ויובש ואחרכך גם הייתי אצל חברה ולא היה לה את כל השטויות שלי (סודה לשתיה וכאלה) אז חפפתי את השיער עם שמפו
חשבתי שזה לא נורא כי זה חד פעמי
א-ב-ל אז נזכרתי שהקיץ מתקרב, ובקיץ אני כל הזמן בים ובטיולים וכאלה,והשנה נראה לי אני גם אחזור לבריכה, אז השאלה היא איך אני אוציא את החול המלח והכלור מהשיער? מים וסודה לשתיה יעבוד? (מה הקטע עם הסודה לשתיה בכלל? איךהוא מנקה את הראש?)
תודה!

שמפו טבעי

על ידי נעמי_מיכאל_בן_שיטרית* » 09 מרץ 2015, 08:02

על השמפו של שלוס כתוב שאחד הרכיבים הוא SLS , זה אף פעם לא הופיע, מישהו יודע מה השתנה?

שמפו טבעי

על ידי רפאלה* » 12 אוקטובר 2014, 20:59

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

היי,
קודם כל תודה על דיון מרתק.
נהניתי לקרוא מקווה גם שאפנים מספיק
:-)
שנית, שאלה: במקום רקיחת שמפו ביתי האם אפשרי פשוט לחפוף בסבון הנוזלי של ד"ר ברונר?
קראתי בשני בלוגים שהוא טוב כבסיס להכנת שמפו ביתי ואז להוסיף מים ותיונים וסודה לשתייה.

תודה רבה ושבוע טוב.

שמפו טבעי

על ידי אלה_לי_לה* » 19 אוקטובר 2013, 10:30

חברה הציגה לי את האתר המדליק הזה - http://www.ewg.org/skindeep/ingredient/701883/[po]DECYL GLUCOSIDE[/po]/
מזינים בו את רשימת הרכיבים שבשמפו/מוצר אחר, ומקבלים את מידת הרעילות הכללית שלו.

התלהבתי

שמפו טבעי

על ידי ליאור* » 18 אוקטובר 2013, 21:34

אתם מוזמנים לקנות את השמפו הטבעי שאני מכינה בבית על בסיס סלק וקמומיל 0507414145

שמפו טבעי

על ידי שירה* » 30 אפריל 2013, 14:32

ומה אתם עושים עם הילדים? איך חופפים איך מסרקים שיער ארוך של בנות?

שמפו טבעי

על ידי פלוני_אלמונית* » 29 אפריל 2013, 21:06

יש המלצות לשמפו/מרכך של נייטשרס גייט?

שמפו טבעי

על ידי מעוניינת_לדעת* » 24 פברואר 2013, 14:33

כן, עכשיו אחרי שניסיתי, הוא לא משהו. הוא גם עושה את השיער לא נעים. עכשיו מחפשת אלטרנטיבות....:\
אני רק רוצה שהשיער שלי יהיה חזק. אני כבר לא יודעת מה לנסות חח

שמפו טבעי

על ידי דפנה* » 10 פברואר 2013, 20:28

אני ניסיתי בעבר שמפו של ירדן והוא מרגיש מאד לא טבעי. מקציף כמו שמפו רגיל ובעל ריח בושם חזק למדי.

שמפו טבעי

על ידי פלוני_אלמונית* » 10 פברואר 2013, 20:03

הסתכלתי על השמפו של ירדן, המרכיבים שלו לא נראים לי... גם המים שאומרים שיש חומר משמר, וגם בושם, ועוד דברים שלא הבנתי ושווה לברר עליהם. לא הייתי קונה לפני בדיקה מקיפה של המרכיבים. מה שכן, הוא כנראה יותר טוב ממה שתמצאי בסופרפארם.

שמפו טבעי

על ידי מעוניינת_לדעת* » 10 פברואר 2013, 16:55

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

תודה רבה :)
אני מצאתי באתר של ירדן שמפו מים המלח, חשבתי לנסות אותו, הוא נראה לפחות שואף להיות טבעי :)
בכל מקרה אני גם אחפש את מה שהצעת!

שמפו טבעי

על ידי פלוני_אלמונית* » 10 פברואר 2013, 10:00

מאוד קשה למצוא שמפו טבעי באמת בכלל, ועוד עם מינרלים מים המלח. מציעה לך למצוא יצרן סבונים קטן שיש לו סבון מוצק עם בוץ ים המלח ולחפוף עם סבון מוצק. פחות כיף משמפו נוזלי אבל גם לא כזה מורכב, רק צריך להתרגל. תחפשי אצל סבון מיכל, אולי יש להם, או אצל עפרה עדין

שמפו טבעי

על ידי מעוניינת_לדעת* » 09 פברואר 2013, 23:59

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום!
אני רוצה לקנות שמפו המיוצר בים המלח כי אני חושבת שמינרלים האלה עוזרים לי בחיזוק השיער. רציתי לחפש חברה שמייצרת שמפויים מים המלח מחומרים טבעיים בלבד. למישהו יש הצעות? :)

שמפו טבעי

על ידי ניחוח אדמה אחרי הגשם » 15 נובמבר 2012, 12:24

ניסיתי את הסבון סלק סוכר של שלוס על השיער שלי ובהתחלה ממש התלהבתי - השיער נראה נפלא והרגיש ממש נקי
אחרי שנה של שימוש באגוזי סבון שהייתי מאוד מרוצה מהם, השיער נראה טוב אבל לא טוב כמו בתקופה שהשתמשתי בשמפו רגיל
והנה פתאום עם הסבון סלק השיער נראה בדיוק כמו פעם
אחרי החפיפות הראשונות עם הסלק סוכר, השיער החזיק נקי במשך 4-5 ימים (כמו עם האגוזי סבון) ושמחתי מאוד
אבל בערך אחרי הפעם הרביעית שחפפתי איתו, השיער נראה רע כבר אחרי יומיים - כמעט כמו עם שמפו רגיל, שזו אחת הסיבות שהפסקתי איתו
לא יודעת מה לעשות ... השיער נראה טוב מיד אחרי החפיפה אבל זה ממש מעצבן לא לדעת בוודאות אם יש SLS או לא

שמפו טבעי

על ידי עפרה_עדין* » 13 נובמבר 2012, 18:46

ניסיתי שמפו שמכיל סלק סוכר של ערוגות הבושם והוא הריח שמפו רגיל והקציף כמו שמפו רגיל. לדעתי שלוס עובד על כולם

שמפו טבעי

על ידי עפרה_עדין* » 13 נובמבר 2012, 18:45

בעבר ניסיתי כמה פעמים לקבל את הרכיבים בסבון סלק סוכר של שלוס והם לא הגיבו בכלל, למרות שהבטחתי שאקנה כמות גדולה אם זה טבעי.

שמפו טבעי

על ידי פלוני_אלמונית* » 11 נובמבר 2012, 18:57

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אני מכיר מישהי שמכינה שמפו טבעי לגמריייי!ועוד מלא...והכל טבעי. Www.facebook.com/rozmarinatural

שמפו טבעי

על ידי אלישבע* » 22 מרץ 2012, 18:18

אהלן דקל בערבה- כיצד אפשר לרכוש ממך מיצוי סלק סוכר ומה מחירו לליטר?

שמפו טבעי

על ידי דקל_בערבה* » 28 יולי 2011, 18:37

אני מוכרת את השמפו סבון סלק של שלוס,וגם טיטולים אקולוגיים חד פעמיים ומוצרים של ממיקר,איפה את גרה?

שמפו טבעי

על ידי לילי* » 19 יולי 2011, 00:01

מישהי יודעת איפה אני יכולה לקנות שמפו של שלוס לא דרך האתר ?

שמפו טבעי

על ידי חבקנית_עצים* » 18 יולי 2011, 08:08

ולמה שיהיה גם סלק וגם סוכר?
לא הבנתי... סלק סוכר זה צמח זה בא ביחד. תעשה/י גוגל...

שמפו טבעי

על ידי שיר* » 18 יולי 2011, 01:17

יש סבון סלק סוכר http://ubile.co.il/index.php?option=[po]com virtuemart[/po]&Itemid=149
יש סבון ושמפו של כליל חצי ליטר ב- 25 שח

שמפו טבעי

על ידי פלונימית* » 11 יוני 2011, 12:34

_יש את בראשית, ובלי פרסומות, השמפו שלהם מעולה, למרות שאין אישור ממשרד בריאות. מבחינת מרכיבים, אפשר לשתות אותו...
חוץ מזה הבעלים הם ממש שכנים שלי פה אז אפשר אולי להזמין ישירות?_
יש להם אתר, "הכי טבעי לעור שלך". אני משתמשת במוצריםאחרים שלהם והם מעולים. במיוחד לתינוקות.

שמפו טבעי

על ידי פלוני_אלמונית* » 11 יוני 2011, 08:05

נכנסתי לאתר של עומר הגליל, ולא ראיתי שם שם סבון רק של סלק
http://www.omer-hagalil.co.il/prods.aspx?a=103&f=22
ולמה שיהיה גם סלק וגם סוכר?
וגם, האם לא סביר שעומר הגליל לוקחים את סבון סלק הסוכר שלהם משלוס? הרי שלוס הוא יבואן ראשי, ולא הגיוני שעומר הגליל יייבאו גם הם לבד את חומר הגלם הזה?

ונכון, לסבון סלק של של שלוס יש ריח מאד כימיקלי. וגם , כאמור, גרם לי איריטציה בעור הקרקפת.

שמפו טבעי

על ידי עדי_ל* » 10 יוני 2011, 23:48

לא התכוונתי לשמפו של שלוס. יש לי אותו ואני מסתדרת איתו יופי - חופפת אחת לשבוע - שבועיים, תלוי במזג האוויר, אבל חייבת להודות שיש לו ריח שמטריד אותי.
חריף ממש כמו הכימיקלים שמריחים במספרות מראשי המסתלסלות והמצטבעות... אבל יתכן שגם לחומרים טבעיים יש ריחות חזקים מאוד ושלחומרים שונים ביחד יש אינטראקציה שמייצרת ריח כזה.

התכוונתי לסבון סלק של "עומר הגליל" שאין בו דבר מלבד סלק וסוכר. נאמר לי שיכול להתאים גם לקרקפת. נטול כל שמנים. לדעתי שווה לנסותו.

שמפו טבעי

על ידי פלוני_אלמונית* » 10 יוני 2011, 17:31

לבשמת ועדי- תודה על תשובותיכן :-) , אבל לצערי הן לא מקדמות אותי, כי
בשמת- אני לא חופפת הרבה, אלא רק פעם בשבוע. ככה שלא נראה לי שהסיבה אצלי זה עודף חפיפה. להיפך, בעבר חפפתי פעמיים בשבוע, ובשנים האחרונות ירדתי לפעם בשבוע.
ולכן לא אוכל לקוות שיעזור לי לא לחפוף לתקופה יותר ארוכה.
לעדי- כן ניסיתי את סבון הסלק משלוס. הוא אמנם אכן ניקה טוב מאד- כלומר ענה על הדרישה שיהיה רק surfactant .
אבל הוא גרם לי לגירוי בעור הקרקפת. אני חוששת שהחומרים ששימוש למיצוי החומר הספוניני מתוך סלק הסוכר, הם לא טבעיים. ושלוס לא מציינים מה הם, כמו שגם כתה פרח הלימון.

אז אני ממשיכה לשאול ולחפש שמפו שמכיל רק surfactant לשם הסרת השומן מהשיער, וזהו. בלי שום דבר אחר (בלי כל מיני חומרים אתריים, שמנים וכו')
אין כמעט בחנויות הטבע שמפו שמיועד רשמית לשיער שמן. על כולם כתוב לשיער יבש, והם "מזינים" את השיער. כלומר מכילים כל מיני שמנים למינהם. שבשבילי זה רע. כי השמנים מוסיפים שמן, בשעה שאני רוצה להפחית שמן בקרקפת ובשיער.

שמפו טבעי

על ידי עדי_ל* » 10 יוני 2011, 15:28

האם ניסית סבון סלק?
למיטב ידיעתי הוא מייבש.
ל"עומר הגליל" יש ואפשר לקנות כמות גדולה במחיר טוב (ואז לחלוק עם אנשים נוספים - השימוש הינו בכמות מיזערית והוא מחזיק זמן רב (לא מתקלקל)

שמפו טבעי

על ידי בשמת_א* » 10 יוני 2011, 15:24

אני בת 41. בשנתיים האחרונות נהיה לי שעיר מאד מאד שומני. כנראה שינויים הורמונליים וסטרס וכו'
התיאוריה שלי הפוכה:

כנראה מעודף שימוש בשמפו.
עור הקרקפת מפריש שומן כדי להתגונן מהחפיפה, שפוגעת בשכבת ההגנה הטבעית שלו.
ככל שאת תוקפת יותר את הקרקפת והשיער שלך - כך הוא מתגונן יותר ומפריש עוד יותר ועוד יותר שומן...
הגיל קשור למספר השנים שבהם הצטבר אצלך שימוש בשמפו.

אם את רוצה לפתור את הבעיה, אני הייתי מציעה לך להפסיק תיכף ומייד לחפוף בכל תכשיר שהוא.
את יכולה לשטוף במים כל יום, או לא לגעת בכלל בכלל.
תאמצי לעצמך למשך שלושה עד ששה חודשים אופנה של מטפחת או כובע כשאת יוצאת/נפגשת עם אנשים (למה? את יכולה לומר שאת עושה טיפול מיוחד לשיער... (-: ).

כל הדיווחים שאני שמעתי ו/או קראתי עד כה, מדברים על כשלושה חודשים של שיקום לשיער.
שיקום: שיער בריא, מבריק באופן טבעי ויפה, מאוזן ולא שומני או יבש מדי.

שמפו טבעי

על ידי פלוני_אלמונית* » 10 יוני 2011, 12:34

אני בת 41. בשנתיים האחרונות נהיה לי שעיר מאד מאד שומני. כנראה שינויים הורמונליים וסטרס וכו'.
אני מחפשת שמפו שדווקא הכי מייבש את השיער, אבל כמה שיותר טיבעי.
הבנתי שכדי לייבש את השיער, פשוט צריך משהו שמסיר טוב את כל השומן.
ואת זה עושים surfactants =חומרים פעילים שטח, כמו SLS וכו'- שמערבבים את השומן מהשיער יחד עם המים מהברז, וכך מוציאים את השומן מהשיער.

אני מחפשת שמפו עם רשימת מתרכיבים כמה שיותר קצרה!!, רק surfactants להסרת שומן, וזהו.

גם יש לי עור שכל דבר חודר דרכו, ולכן רוצה כמה שפחות מרכיבים. גם לא טבעיים!! כי גם כל מיני שמנים אתרים, זה סך הכל מולקולות פעילות שאיני רוצה.

נסיתי המון סוגים.
רק ה"טבעיים"- לא מספיק מנקים את השומן. כלומר לא מייבשים.
והשמפואים האחרים, מלאים ברשימות מרכיבים .

אז האם יש שמפו רק עם surfactant וזהו ?

אשמח במיוחד אם המתעסקות בתחום יענו לי, כמו - עפרה עדין, פרח הלימון וכו'. אבל גם כולן.

שמפו טבעי

על ידי ניחוח אדמה אחרי הגשם » 06 יוני 2011, 11:35

כתבתי בדף שיער מה ניסינו ועבד על שימוש ב אגוזי סבון כשמפו וגם על "שמפו טבעי" מקורנפלור.

שמפו טבעי

על ידי מימי* » 06 יוני 2011, 11:13

מצאתי מתכון לשמפו טבעי - עדיין לא ניסיתי: שמפו טבעי מעדשים מתאים במיוחד לשיער דק: משרים ספל עדשים למשך הלילה, מרסקים אותם עם מים עד להווצרות משחה. משתמשים במשחה כבשמפו רגיל (חושבת לנסות גם עם קוואקר - כדאי?? ואם זה יצליח אנסה גם כסבון נוזלי... )
והנה המקור:
http://www.nuritcosmetics.co.il/he/%D7% ... 7%95%D7%9C[/u]%D7%91%D7%A9%D7%99%D7%A2%D7%A8.aspx

שמפו טבעי

על ידי אושרית* » 30 יולי 2009, 15:30

איך מכינים חומץ ביתי?

שמפו טבעי

על ידי לוטם_מרווני* » 30 יולי 2009, 15:09

גם אני בדיוק תהיתי איך משתמשים בחומץ לניקוי השיער ..
מדללים במים (לא יודעת יחס. ככה וככה), שופכים על הראש, משאירים דקותיים ושוטפים במיים. עדיף חומץ בייתי ולא תעשייתי.

שמפו טבעי

על ידי פלוני_אלמונית* » 29 יולי 2009, 21:05

מה הכוונה הופך את השיער המתולתל לחלק אם משתמשים בחומץ ?

שמפו טבעי

על ידי פלוני_אלמונית* » 29 יולי 2009, 21:04

גם אני בדיוק תהיתי איך משתמשים בחומץ לניקוי השיער ..

אם מישהו מוכן לפרט ..

שמפו טבעי

על ידי מיטל* » 13 ספטמבר 2008, 23:09

לא הבנתי איך משתמשים בחומץ, חופפים איתו? או שמים אותו לפני או אחרי השטיפה, או שפשוט מורחים אותו בלי לשטוף?

שמפו טבעי

על ידי תבשיל_קדרה* » 04 יולי 2008, 20:11

האם יכול להיות שהסבל נובע מcultural conditioning והתנגדות לטבע?
יכול להיות.
אני חושבת על הריח של זיעה+שומן של שיער, ולא בטוחה שהוא באמת רע.
כלומר - יש לי בעיה איתו, אבל אני לא יודעת מאיפה היא נובעת ואם הפתרון שלה הוא חפיפה בשמפו.

פרה"ל,
אולי מיץ מחצי לימון, מדולל במים היה עושה עבודה מספיק טובה בלי לצרוב?
אציע לילדה.

שמפו טבעי

על ידי ניב_רפאל* » 04 יולי 2008, 14:28

ניסיתי לחפוף עם חליטה של עלי אגוז וזה היה לא רע,נותן ריח נעים מעט מכהה את השיער אבל לא ממש מוריד את השומן.

שמפו טבעי

על ידי with_passion* » 04 יולי 2008, 14:01

האם יכול להיות שאותו "האיחסה" הוא האיחסה מעשבים שוטים מסוימים.. מ{{}}ריח גן עדן בפות, מלאכול פירות בשלים ורכים.. מלהניק בפומבי..
כלומר.. האם יכול להיות שהסבל נובע מcultural conditioning והתנגדות לטבע?
בהחלט לא כותב את זה "מלמעלה" - גם לי זה מפריע השמנוניות - וכפי שנכתב למעלה - כשהיה לי שיער ארוך השתמשתי בחומץ - אבל אני מאתגר את עצמי בנושא.. אם אני לא בטוח לגבי משהו אני מפלה לטובת פשוט לא לעשות כלום ועוד לא התחרטתי על כך אף פעם.

שמפו טבעי

על ידי פרח_הלימון* » 04 יולי 2008, 13:07

מסתבר שיש ערך מוסף מלתת לשומן להשאר על השיער אבל איך...אחרי כמה ימים זה פשוט בלתי נסבל. בדף את מסתפרת כמו שאת חיה יש מישהי שלא חפפה שנה נדמה לי.אז זה לא שהיא לא ניסתה,אחרי שנה..ועדיין איחסה..הלוואי שהיה מצליח לי

שמפו טבעי

על ידי פרח_הלימון* » 04 יולי 2008, 13:03

אני חפפתי במשך חודשיים עם מיץ משני לימונים. זה מצויין אבל זה נראה לי יותר מתאים לבנים כי הם מסתפרים
לעיתים יותר קרובות.לי זה שרף את השיער. הייתי חייבת להסתפר יחסית קצר.אבל זה מוריד את השומן וגם עושה ריח טוב..
לגבי סבון,חצי שנה בלי כלום.אנחנו מתקלחים במים חמים,נפלא! לא חסר לי סבון. והריח מצויין.

שמפו טבעי

על ידי with_passion* » 04 יולי 2008, 12:49

מסתבר שיש ערך מוסף מלתת לשומן להשאר על השיער ועל הגוף - שיער וגוף שמנוניים יכולים לספוג פי 7 יותר מגז האוזון וכך אנחנו נושמים אותו פחות:
http://discovermagazine.com/2008/jul/26 ... he-shampoo

שמפו טבעי

על ידי ניבה_שקד* » 07 מרץ 2008, 19:26

גם לי שמפו בראשית הוא טוב. אבל אחרי הניסיון שלי עם הקרמים, הבנתי שרק אחרי שמנסים לעשות שמפו לבד אפשר לדעת האם יש אמת בפירסום. ועדיין לא ניסיתי...

שמפו טבעי

על ידי מיכל_ע* » 07 מרץ 2008, 18:17

גם לי עומר הגליל מייבש

שמפו טבעי

על ידי גברת_פלפלת* » 07 מרץ 2008, 17:48

כן, זה אחד מאלה שניסיתי (עומר הגליל..)

שמפו טבעי

על ידי תזמורת_הים* » 07 מרץ 2008, 17:20

לא. נסיתי שמפו של עומר הגליל, טבעי לחלוטין, 100% שקיפות וכו' וכו' והיה נורא.
היחיד שאני מסתדרת איתו הוא בראשית :-)

שמפו טבעי

על ידי גברת_פלפלת* » 07 מרץ 2008, 12:52

אני היחידה שהשמפואים הטבעיים מייבשים לה את השיער בצורה קטסטרופלית?

שמפו טבעי

על ידי פלוני_אלמונית* » 06 מרץ 2008, 23:48

שלום!
מה דעתכם על המוצרים של וולדה? אני באופן אישי התרשמתי מהביקור באתר שלהם, בו הם טוענים שיש להם שקיפות בקשר לרשימת הרכיבים והתחייבות למרכיבים טבעיים בלבד.
אני משתמשת בשמן קלנדולה שלהם (לעיסוי ומריחה על טוסיק אדום) ומאד מרוצה.
עכשיו בשילב (לא להרביץ לי!) יש שמפו שהוא גם סבון של וולדה מהסדרה של מוצרי תינוקות ב20 שח' ל200 מל', שזה יחסית זול לשמפו טבעי. אז קניתי אחד לניסוי, למרות שעם בתי בת השנה וקצת אני משתמשת מעט בסבון ושמפה, אבל אם כבר משתמשת אז מעדיפה משהו טבעי. עברתי על רשימת הרכיבית וחוץ מהעובדה שהיא די ארוכה גיליתי עובדה מתרידה נוספת- זה מכיל מים! קראתי איפשהו שכל מה שמכיל מים חייב להיות עם חומר משמר... אז שאלה למבינים- זה יכול להיות עדיין טבעי או לא?
אם זה יעזור אני מוכנה להעתיק את הרשימה.

שמפו טבעי

על ידי עץ_התמר* » 22 דצמבר 2007, 17:03

אני משתמשת בסבון בייבילי של עומר הגליל-
למיטב הבנתי, מצויינים כל המרכיבים, ועד כמה שבדקתי, לא נימצאים שם המרכיבים שלא טובים לנו.. לדעתי שווה בדיקה.

מה שכן, תמרון שלי מיום שנולד (- בן שנתים וחצי- למעט פעמיים אולי) לא נחפף שערו עם סבון ולא גופו , בידים וברגליים ובטוסיק כשצריך וזהו.
יש לו שער מדהים ועור שכל כך נעים להריח זה מזכיר לי תמיד חלב חם עם דבש או מיפל לקחת שאיפה ולהתמוגג.. אולי זה קשור לכך שהוא עדיין יונק גם אבל כך או כך , לא נגע בו סבון .

שמפו טבעי

על ידי תימי* » 21 דצמבר 2007, 15:42

בעקבות הדף הזה ניסיתי לחפוף עם האבקה של "WORX" שהיא אבקת ניקוי לידיים ולגוף. מרגיש מאוד נעים .ובכלל ממליצה לבדוק אותם. (אפשר להגיע דרך גוגל).

שמפו טבעי

על ידי אחרת* » 17 דצמבר 2007, 15:52

לא לחפוף עובד טוב על בעלי שיער קצר. אני ניסיתי עם שיער ארוך וסתם נהייתי ג'יפה לכמה חודשים. אני גם לא משתמשת בסבון על העור והעור נהדר.

שמפו טבעי

על ידי אהבה_טהורה* » 17 דצמבר 2007, 15:08

טוב אני בניסויים אינסופיים לגבי כל מה שקשור להגיינת הגוף והשיער, במטרה למצוא דרך טבעית שהיא גם מרגישה לי טוב,
הרעיון האחרון שלי[ניסוי שאמור להתחיל עכשיו] הוא: הגוף נשטף במים ומסובן בסבון טבעי [אם אפשר הכי פשוט שיש, קסטיליה אולי פלוס שמן זית] אבל אח ורק באיזורים אינטימיים ובית השחי וזאת מכיוון שסבונים טבעיים לרוב מייבשים, פעם בשבוע, שבועייםאחרי שטיפה במים משפשפים את הגוף בעזרת מגבת קטנה ושמן [נבט חיטה, שקדים, ויטמין e] השיער: משקיעים בשמפו טבעי אורגני טוב וחופפים פעם בשבוע, שבוע וחצי בלי מרכך ולמי שיש שיער מקורזל או יבש במיוחד משמנים אותו לפני החפיפה בשמן טבעי [גזר, קוקוס, או חוחובה] , לסרק כמה שפחות ולעסות את הקרקפת באמבטיה כמה שיותר.

בקשר לשאלות על חיים ללא שמפו וסבון, חייתי ככה שלוש שנים, הסבון נמצא כלא משמעותי לניקיון הגוף כל שפשוף עם חול ים רטוב מחדש את העור [בבית ליפה יכולה להספיק] הבעיה היא שאז חייתי בטבע ועכשיו אני חיה בחברה אנושית אני אהבתי את ריח הגוף שלי אבל נראה שריח גוף טבעי שלא נדבר על זיעה מזעזע אנשים ולא בא לי לבחון את הסבלנות שלהם בשלב זה של חיי, השמפו נמצא משמעותי לניקיון השיער [השתמשתי מידי פעם באפר אבל רוב הזמן לא השתמשתי בכלום]
נוצרה שכבה שחורה על השיער [אי אפשר לקרוא לה שומנית כי זה מצטייר כמשהו דליל וצלול לעומת החומר הסמיך השחור שעטף את שיערי] הפך אותו כבד חסר ברק ומשום מה עם גוון קצת סגלגל ומישהי אמרה פה קודם וזה נכון אחרי שחופפים מתפעלים מהצבע הטבעי של השיער כמה הוא הרבה יותר בהיר ומבריק.

שמפו טבעי

על ידי אנונימי » 17 דצמבר 2007, 07:31

אני ניסיתי להגמל מחפיפה ולא מצליחה. תוך מספר ימים אני מתחילה להתגרד, יש לי כמויות של קשקשים ושומן, יוצאים לי פצעונים וזה ממש בלתי אפשרי. פחות מעניין אותי איך זה נראה, כי השיער שלי ממילא אסוף בד"כ. אבל ההתגרדות הבלתי נפסקת והפצעים. זוועה. המקס' שהצלחתי לסבול זה שבוע.
ואני מסרקת לפחות פעם ביום.

שמפו טבעי

על ידי רויטל* » 16 דצמבר 2007, 19:29

יש דף שבו מתארת מישהי שהיא לא חפפה כלל בשמפו אלא רק במים במשך שנתיים, ואחרי שנתיים חפפה וגילתה לתדהמתה שהשיער שלה הוא בכלל חום ולא שחור....

וחוץ מזה יש כמה שמציינות שהן כלל לא חופפות. יש כאלה שמתארות את זה כחוויה טובה שמעניקה לשיער ברק וזוהר שהשמפו למיניהם הורסים.

שמפו טבעי

על ידי נעמי_בן_שיטרית* » 16 דצמבר 2007, 18:32

אני לא מסתרקת כבר כמה שנים. כך גם שלושת בנותיי. לכולנו שיער ארוך מאוד וחלק. כל חיי רציתי שיער גלי בעל נפח ותמיד הוא היה חלק וישר. רק בשנה האחרונה מאז שהתחלתי להשתמש בשמפו טבעי וויתרתי לחלוטין על מרכך קיבלתי סוף סוף את השיער שחלמתי עליו. אנחנו חופפות בערך אחת לשבוע ואני מנסה להפחית. עוד לא ניסיתי לחפוף בלי שמפו בכלל. לאט לאט...

שמפו טבעי

על ידי רגע_רגע* » 16 דצמבר 2007, 18:03

יש כאן מישהי שלא חופפת בכלל (כן במים אבל לא בשמפו/ סבון) ו גם לא מסתרקת?..
אני רוצה להחליף חוויות..

שמפו טבעי

על ידי רויטל* » 16 דצמבר 2007, 16:31

אך בתוצאה הסופית של סבון הברון הוא לא נשאר.

בכל סבון הוא לא נשאר בצורתו המקורית, אחרת הוא מסוכן לשימוש. תהליך ההכנה של הסבון כולל המסה של החומר הבסיסי לחלוטין. הערבוב אח"כ עם השמנים יוצר תהליך ספוניפוקציה, כאשר המוצר המוגמר הוא הסבון. יש דף מתאים באתר אולי הכנת סבונים
וחוץ מזה מסכימה עם כל מילה שכתוב, אבל זה לא ספציפי לסבון הברון אלא לכל מי שמייצר סבונים טבעיים.

שמפו טבעי

על ידי נועה_בר* » 16 דצמבר 2007, 09:38

הסבון חייב להכיל חומר בסיס כלשהו. אחרת הוא לא יכול להיות סבון. וכך גם הסבון הנוזלי (או השמפו).
בתהליך היצור חייבים חומר בסיס, זה נכון, אך בתוצאה הסופית של סבון הברון הוא לא נשאר.
להלן ההסבר שלהם: (הבסיס הוא נתרן הידרוקסי ולא סודה קאוסטית!)

"הסבון המיוצר מאשלגן הידרוקסי הוא רך ולכן משתמשים בו בעיקר ליצור סבונים נוזליים.
אם בכל זאת רוצים לייצר סבון מוצק יחסית עם אשלגן הידרוקסי, מוסיפים מלח שולחן כדי שהסבון יהיה קשה מעט יותר.
מנתרן הידרוקס, סודה קאוסטית, מייצרים סבון מוצק וקשה.

האם הבסיסים מסוכנים ומזיקים לעור?

כל בסיס, במצב הטהור שלו (לפני שהוא מתרכב עם החומצות השומניות), הוא מסוכן למגע עם העור מכיון שהוא מתרכב עם שומן, כולל השומן שנמצא בעור ומגיב עם מים (לחות).
בסבונים, כולל גם סבונים טבעיים, שעבורם לא חושבה הכמות המדויקת של הבסיס בהתחשב בכמות השמנים ובסוגם, או שתהליך הסיבון לא הושלם כיאות, נשאר בסיס בסבון והוא גורם ליבוש העור, לגרויים שונים ולאדמומיות.
אפשר להבחין בנוכחות הבסיס בסבון בדרכים הבאות: ע"י תחושת שמנוניות, שנשארת על העור לאחר שטיפת הסבון, המלווה בתחושת יובש, מרגישים עקצוץ כשנוגעים בקצה הלשון בסבון וכמובן, אפשר להעזר בבדיקה כימית באמצעות מכשיר או פס בדיקה.
  • אנו, בסבון הברון, מחשבות במדויק את כמות הבסיס, כך שכולו מתרכב עם השמנים ומשאירות טווח בטחון, המשאיר כמות מסוימת של שמן בסבון המוגמר וכמובן תהליך הסיבון מסתיים לחלוטין לפני המכירה. בצורה זו נהנים מהתכונות המועילות לעור של השמנים ומסבון עדין במיוחד.
גם הגליצרין שנוצר בתהליך הסיבון, נותר כולו בסבונים שלנו (אנו לא מוציאות אותו מהם), כך שגם תכונות הגליצרין, השומר על הלחות הטבעית של העור, נוספות לשאר התכונות המועילות של הסבונים שלנו.*
אפשר לקרוא עוד באתר שלהם.

שמפו טבעי

על ידי רויטל* » 16 דצמבר 2007, 07:38

רויטל, האם יש לך בעיה עם סבון הברון

חס ושלום. למה? זה מה שמשתמע מדברי?
אני לא מכירה את המוצרים שלהם ולא אמרתי עליהם דבר למעט מה שברור לי - הסבון חייב להכיל חומר בסיס כלשהו. אחרת הוא לא יכול להיות סבון. וכך גם הסבון הנוזלי (או השמפו).
בשמפו ירדן מופיע השם של חומר הבסיס שמשתמשים בו (וגם זה לא אומר הרבה... הם לא עושים טובה, הם מחוייבים ע"פ חוק להכניס את כל רשימת המרכיבים)

שמפו טבעי

על ידי נועה_בר* » 15 דצמבר 2007, 22:41

רויטל, האם יש לך בעיה עם סבון הברון? האם על שמפו ירדן כתוב שהוא מכיל סודה קאוסטית ??
למי שמתעניין בנושא סודה קאוסטית אפשר לקרוא בקישור להלן - החל מתשובה מס' 19

שמפו טבעי

על ידי רויטל* » 15 דצמבר 2007, 21:12

או שמשהו אחר השתנה לי בגוף

נראה לי יותר הגיוני. נשירות שיער הן חלק טבעי מהתהליכים שעוברים על הגוף. תלוי כמובן באיזו רמה.
אנחנו כבר שנה ומשהו משתמשים בירדן, ולא זכורה לי נשירה אצלינו או אצל הילדים.

שמפו טבעי

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 15 דצמבר 2007, 19:46

הי רוויטל.
משתמשת בשמפו ירדן. והתחילה לי נשירה. אין לי מושג אם יש קשר לשמפו או שמשהו אחר השתנה לי בגוף.

שמפו טבעי

על ידי רויטל* » 15 דצמבר 2007, 12:05

מי שלא שמע על השמפו של "סבון הברון" - יש בו שמנים של חמניות, קיק וקוקוס בלבד

וגם חומר בסיס כמו סודה קאוסטית.

שמפו טבעי

על ידי נועה_בר* » 15 דצמבר 2007, 10:58

גם "ירדן" וגם "בראשית" חשודים ב"טבעיותם" בגלל העדר רשימת רכיבים מלאה וכנה.
בדיוק !!!
מי שלא שמע על השמפו של "סבון הברון" - יש בו שמנים של חמניות, קיק וקוקוס בלבד!

שמפו טבעי

על ידי אנונימי » 14 דצמבר 2007, 20:03

כאילו לקחו נוזל סטנדרטי והוסיפו לו קצת רוזמרין ומלח ועם אריזה ושיווק לחנויות ה"טבע"..
נזכרתי שפורסם בעיתון סקר שעשו לצרכנים (קבוצות מיקוד) והאנשים העדיפו אריזות שצויין עליהם "מכיל חומרים טבעיים". כאילו דא? מכיל (גם) מים? מכיל (גם) מלח? ולא מספיק זה "העם" החליט שהכותרת "מכיל חומרים טבעיים" מעיד על כך שהמוצר פחות משמין.
שכחתי מה הפואנטה שרציתי להעביר :-] אבל זאת אנקדוטה נחמדה בכל מקרה...

שמפו טבעי

על ידי רויטל* » 14 דצמבר 2007, 19:14

למה שלא תנסו את השיטה שלי - חפיפת השיער בסבון ירדן (המוצק), לא בשמפו?
ניסינו, היה קטסטרופה. לקח לי שעה להתיר את הסבך....


גם "ירדן" וגם "בראשית" חשודים ב"טבעיותם" בגלל העדר רשימת רכיבים מלאה וכנה.
לא מכירה את בראשית, ולא ניסיתי אותם משום שלא מצויינים מרכיבים כלל.

אבל סבון ירדן מכיל את מה שכתוב, למעט סודה קאוסטית, שהיא מרכיב בלתי נפרד מכל סבון.


סבון ירדן ריחני מאוד ולא רשום על האריזה כלום על מקור הניחוח, מה שאומר לי אולי שיש עוד כמה מרכיבים שהם לא מציינים...

הסבון עצמו פשוט עם ריח של סבון. אני עושה סבונים, וגם ללא תוספת של שמנים ארומטיים, זה הריח שמתקבל.
אפשר ללכת לבקר במפעל שלהם. הם יושבים באיזור בית דגן אאל"ט.


האמת ששמפו הרבה פחות קריטי לי, הבעיה היא המרכך. אני מניחה שגם הוא לא ממתנות הטבע לאנושות.
המרכך של ירדן מכיל חומרים לא טובים (חומרים משמרים). הוא מצויין, אבל...
בכלל, איפה שרואים שיש מים במוצר, יש חומר משמר. זו אכסיומה.
אז אנחנו מסתפקים בשמפו, ומסרקים את סבך התלתלים המשפחתי בדם יזע ודמעות.

שמפו טבעי

על ידי with_passion* » 14 דצמבר 2007, 17:09

גם "ירדן" וגם "בראשית" חשודים ב"טבעיותם" בגלל העדר רשימת רכיבים מלאה וכנה.
אני זוכר שפעם מישהי הראת לי את המרכך או השמפו של בראשית (אני לא זוכר איזה..) והייתה רשימת רכיבים קצרצרה (אולי 4), ומתכונים פשוטים זה אחלא - , אלא שאחד הרכיבים היה "מרכך\שמפו".. חי חי.. כאילו לקחו נוזל סטנדרטי והוסיפו לו קצת רוזמרין ומלח ועם אריזה ושיווק לחנויות ה"טבע".. מצאו נישה.
יענו, אם אני מכין מוצר טבעי מרכיבים טבעיים.. אז אני אהיה גאה בזה לא? וירשום בפירוט מה זה כל דבר ואפילו מאיפה זה בא...
כמו לאראבר - שם באתר יש תמונה של הרכיבים הגולמיים ביחד עם החטיף שלהם (שכל כך יקר וכל כך קל להכין בבית..).
רק חשוד... לא יהיו הוכחות עד שלא יהיה מידע נוסף.

שמפו טבעי

על ידי אמא_אדמה* » 14 דצמבר 2007, 16:36

סבון ירדן ריחני מאוד ולא רשום על האריזה כלום על מקור הניחוח, מה שאומר לי אולי שיש עוד כמה מרכיבים שהם לא מציינים...

שמפו טבעי

על ידי סוסת_פרא* » 14 דצמבר 2007, 15:43

הילה, אז נשמע לך שסבון ירדן הוא סביר לשימוש?

שמפו טבעי

על ידי אנונימי » 14 דצמבר 2007, 15:38

בשמן קוקוס יש חומרים שהורסים חלבון ועל כן הוא מקציף. גם השילוב של שמן ואפר (בסבון ירדן משתמשים באפר במקום סודה לשתייה) הורס חלבונים.
חשוב להבין שסבון אמור להרוס חלבונים (ושומנים וכו) זה תפקידו.

שמפו טבעי

על ידי סוסת_פרא* » 14 דצמבר 2007, 14:51

_גם אנחנו משתמשים בשמפו ירדן אחרי ניסוי של סוגים רבים.
החסרון הגדול שלו הוא שהוא מאד יקר_

למה שלא תנסו את השיטה שלי - חפיפת השיער בסבון ירדן (המוצק), לא בשמפו?

זה עושה עבודה טובה לא פחות לדעתי.
וזה הרבה יותר זול (נדמה לי משהו כמו 20 ש"ח ל- 3 סבונים. וגם בגלל שהסבון מוצק, לוקח לו הרבה יותר זמן להתכלות.)

***********

הסיבה שהגעתי למסקנה שסבון ירדן כנראה באמת טבעי, כי כתובים עליו החומרים שממנו עשוי, ולמיטב זכרוני כל מה שמצוין שם זה 4 או 5 סוגי שמנים.
(שמן זית, שמן קוקוס, שמן דקלים...).
אם הם באמת מציינים את כל הרכיבים האמיתיים, אז נשמע בסדר, לא?

ומעניין גם, שבניגוד לסבונים ושמפואים אחרים שניסיתי ולא הקציפו לי (וזה באמת מבאס כשלא מקציף), הסבון ירדן כן מקציף ברמה מסוימת, שמספקת אותי.

Hilla Kr, מה ההסבר האפשרי לכך שסבון ירדן כן מקציף, למרות שמכיל רק שמנים? (כמובן, לא מקציף כמו שמפואים אחרים...).

שמפו טבעי

על ידי אנונימי » 14 דצמבר 2007, 12:26

שלולית, הדוא"ל הזה פופוליסטי וזורע הסטריה שלא לצורך.
SLS הוא חומר שמקלקל חלבונים. הגיוני מאד, שבסבון, יהיה חומר שמקלקל חלבונים. זה תפקידו של הסבון. כאשר חלבון נהרס נוצר קצף. גם אם ההרס הוא מכאני בלבד (הקצפת ביצים) וגם אם לא.
אבל תראו קטע, גם בלכלוך יש חלבון וגם בעור (ובעיניים, ובכלל בגוף) שלנו יש חלבון...ולא סתם, יש, הוא אפילו חשוב מאד. האנזימים, המולקולות הפעילות שעושות (מעבירות, מתקנות, שומרות, יוצרות) הם חלבונים. בעיה...
הבעיה בכל מוצר לשימוש אורגניזמים, הוא למצוא את הקו הדק שבין פעילות יעילה (על הלכלוך במקרה שלנו) לבין שמירה על האורזניזם (אנחנו!).
להמחשה, ניתן להרוג חיידקים במערכת העיכול ע"י שתית אקונומיקה. רק חבל, כי גם אנחנו נמות.

לאחרונה, בעקבות דרישת הקהל להקצפה, מכניסים יותר ויותר SLS למוצרי הנקיון. מעבר לרמה מסויימת, הרס החלבונים יגרום לנו לגירוי שיפריע בתפקוד. אנחנו נרגיש את זה. זה לא כמו קרינה שנכנסת לDNA ולא רואים. אם רמת הSLS בשמפו/ סבון/ משחת שיניים, גבוהה ממה שנח לגוף שלנו (וכל גוף זה אחרת) ישרוף, יגרד, יציק לנו הרבה לפני שנפתח נטייה לסרטן.
העמידות שלנו בפני הSLS תלויה בחוסן שלנו. ברמת העקרון, הגוף שלנו יודע להתמודד עם חומרים כאלו ברמות סבירות. תלוי במצב הרגשי שלנו, מה אנחנו אוכלים, עם כמה רעלים נוספים הגוף שלנו צריך להתמודד, כמה אנחנו ישנים וכו.

כל חומר טבעי שמוכנס לסבון טבעי כדי לפרק את החלבון ו/או לגרום להקצפה יעשה את אותו הדבר.

ומה הקשר לרצפה של מוסכים? סתם טענה דבילית. ואם אני משתמשת בשמפו של ירדן לנקות את הרצפה אז אסור לי גם לחפוף בו את הראש? אם אני משתמשת בזכוכית למשקפיים, אז אסור לי להשתמש בה לאחסון שתייה? שמעתי שמשתמשים גם במים לנקות רצפות של מוסכים....SLS
הוא חומר שמפרק חלבונים ולכן נכלל ב-כ-ל מיני סוגים של סבונים, לכל מיני יעודים.

מחדדת ומבהירה שכל מה שאמרתי לא סותר את זה שיש היום יותר מדי חומרים פעילים בסבונים (טבעיים ולא טבעיים). זה נובע בגלל בקשת הקהל והקהל מתבקש למחות!!! ושSLS יכול באמת לגרום לגירויים שונים וברמות מאד מאד מאד גבוהות יכול בהחלט לגרום לבעיות עור ועיניים. ובכמויות עוד יותר סופר גבוהות, יכול להגיע לרמה כל כך חוסר תפקודית של החלבונים שיגרום אפילו לסרטן.

רק בריאות לכולנו {@

שמפו טבעי

על ידי תות_שדה* » 14 דצמבר 2007, 11:44

אני יודעת שיש לסאנריידר שמפו ומרכך על בסיס טבעי.
אני חדשה בחברה (הצטרפתי לא מזמן כמפיצה) ואני רק לומדת בנתיים על המוצרים ולא מכירה אותם היטב, לכן איני יכולה להמליץ לך מנסיון אישי.
שווה לך אולי לבדוק עם מפיץ באזור שלך, ואולי לראות מה המרכיבים של השמפו/מרכך
מקווה שעזרתי במשהו...

שמפו טבעי

על ידי שלולית* » 14 דצמבר 2007, 10:49

או-קיי, השתכנעתי.
האמת ששמפו הרבה פחות קריטי לי, הבעיה היא המרכך. אני מניחה שגם הוא לא ממתנות הטבע לאנושות.
אין לי בעיה לא להשתמש בשמפו, השיער מקבל ברק אחרי יום-יומיים מהשומן הטבעי שלו שמתחיל להתפזר (השיער שלי מאד יבש).
הבעיה היא שבלי מרכך נהיה תוך אותם יומיים סבך תלתלים בלתי פתיר המאכלס עלים, שבלולים, חיפושיות.... בקיצור אני מתחילה להראות כמו האיש בשיר של יונתן גפן.
אז מצטרפת לתהייתה של אילה:
עדיין מחפשת פתרון הולם שתואם תלתלים

שמפו טבעי

על ידי יעלפו_מהמושב* » 13 דצמבר 2007, 22:02

תוספת של פלוני אלמונית:
כנראה המידע אודות הSLS הוא שקרי ורץ ברשת מאז 1998, ראו:
http://www.info.org.il/irrelevant/item. ... 5864662386
http://urbanlegends.about.com/library/w ... 090998.htm

שלולית- עושה קופי פייסט לאיימיל שקיבלתי בנושא



"בדקו את המרכיבים הרשומים על בקבוקי השמפו שלכם, וראו אם הם מכילים מרכיב הנקרא Sodium Laureth Sulfate, (נתרן לאורת סולפט) או Sodium Lauryl Sulfate (נתרן לאוריל סולפט), או בקיצור SLS .
מרכיב זה נמצא במרבית בקבוקי השמפו, והיצרנים משתמשים בו מכיוון שהוא מייצר הרבה קצף ומחירו זול. אבל, העובדה היא ש – SLS משמש לקרצוף רצפות במוסכים. הוכח שמוצר זה עלול לגרום לסרטן במרוצת הזמן. כאשר נודע לי הדבר חזרתי לביתי ובדקתי את בקבוקי השמפו שלי ושל ילדי – בכולם נמצא מרכיב ה - SLS .
המרכיב הראשון הרשום בין המרכיבים (דבר המעיד על כך שהוא המרכיב הנפוץ ביותר באותו מוצר) במוצרים של "קלירול" (Clairol's Herbal Essences) הוא Sodium Laureth Sulfate . התקשרתי לחברה היצרנית ואמרתי להם שהמוצרים שלהם מכילים חומר אשר יגרום לאנשים לחלות במחלת הסרטן. הם ענו לי:

"כן, אנחנו יודעים על כך, אבל איננו יכולים לעשות דבר בקשר לכך מכיוון שאנחנו צריכים מרכיב זה בכדי לייצר קצף. דרך אגב, גם משחת השיניים של קולגייט מכילה SLS בכדי לייצר את בועות הקצף ",
הם אמרו והבטיחו לשלוח לי חומר על כך.

מחקרים הראו שבשנות ה – 80, הסיכוי לחלות בסרטן היה 1 מתוך 8,000 , ואילו כעת בשנות ה- 90 , הסיכוי לחלות הוא 1 מתוך 3 , ודבר זה חמור ביותר. לכן, אני מקווה שתיקחו מכתב זה ברצינות ותעבירו אותו לכל האנשים שהנכם מכירים, בתקווה שנפסיק "לספק" לעצמנו את "וירוס הסרטן."

SLS הוא דטרגנט גס מאד, וכאשר הוא בא במגע עם העור הוא עלול לגרום לדלקות עור,
לאובדן שיער, לעצירת שתן, ונזק אפשרי להתפתחות העיניים אצל ילדים קטנים.

בתעשייה משמש חומר זה למטרות הבאות:
  1. כמנקה רצפות במוסכים .
  2. כמסיר שומן ממנועים .
  3. דטרגנט לרחיצת מכוניות .
הדאגה הגדולה ביותר של מדענים רבים מתרכזת ב – SLS . דטרגנט שנמצא בערך ב – 90% ממוצרי השמפו המסחריים, כולל שמפו לתינוקות "אל-דמע". מחקרים שנעשו מראים כי תכשירי שמפו המכילים חומר זה עלולים לעכב ריפוי, ואף מונעים התפתחות נאותה של עיני ילדים. ילדים מתחת לגיל 6 פגיעים במיוחד למגע עם חומר זה וחשופים להתפתחות בלתי תקינה של העיניים (מתוך תמצית דו"ח מחקר למניעת עיוורון).

SLS - עלול לגרום לקטרקט אצל מבוגרים ולעכב ריפוי פצעים על-פני השטח
של קרנית העין.
SLS - מצטבר בלב, בכבד, בריאות ובמוח ועלול לגרום לתפקוד לקוי של איברים אלה.
SLS - עלול לגרום להיפרדות שכבות העור ולחספוס גס שלו.
SLS - גורם להפרעות בתפקוד של המערכות הביולוגיות של העור.
SLS - חומר ניקוי צורב אשר למעשה מאכל את זקיקי השיער
(הגומות בעור שמתוכן צומחות השערות) ופוגע ביכולתם להצמיח שיער.
SLS - משמש דרך שיגרה במחקרים רפואיים כדי לגרות בכוונה את העור במגמה
לבחון את השפעתם של חומרים אחרים. המחקר החדיש מוכיח שוב ושוב
שמרכיבים רבים המשמשים כחלק מתכשירי היופי לטיפוח אישי אינם
טובים לגוף, לעור או לשיער.

שמפו טבעי

על ידי אילה_א* » 13 דצמבר 2007, 21:07

הבעיה עם חומץ זה שהוא מחליק שיער מתולתל ולי מאוד חשוב שיהיו לי כמה שיותר תלתלים .
מצד שני לפעמים נראה לי שהכי טוב יהיה לא לחפוף אבל אז אני חופפת ורואה את השחור שיוצא ומשנה את דעתי .
עדיין מחפשת פתרון הולם שתואם תלתלים עם נטיה להתפרקות

שמפו טבעי

על ידי רויטל* » 13 דצמבר 2007, 19:01

גם אנחנו משתמשים בשמפו ירדן אחרי ניסוי של סוגים רבים.
אנחנו מאד מאד מרוצים. בניגוד לשמפו בראשית, בירדן כתובים המרכיבים (לי זה חשוב).
החסרון הגדול שלו הוא שהוא מאד יקר (55 ש"ח ל500 מ"ל), אז אנחנו קונים ארגז מהיצרן ואז העלות מצטמצמת (קצת פחות מ30 ש"ח).
לפני חודשיים שלושה השתתפו איתי כמה מהאתר ברכישת שמפו (הארגז מכיל 22 יחידות וזה היה המון עבורנו - השמפו גם מאד חסכוני).

שמפו טבעי

על ידי שלולית* » 13 דצמבר 2007, 18:27

אפשר הסבר למתקשים מה הכוונה ב SLS ושאר זוועות ?

שמפו טבעי

על ידי כוכב_נגה* » 13 דצמבר 2007, 18:11

יש את בראשית, ובלי פרסומות, השמפו שלהם מעולה, למרות שאין אישור ממשרד בריאות. מבחינת מרכיבים, אפשר לשתות אותו...
חוץ מזה הבעלים הם ממש שכנים שלי פה אז אפשר אולי להזמין ישירות?

<אם ההודעה הזאת נוגדת את חוקי האתיקה פה, ימחקו נא הגמדים>

שמפו טבעי

על ידי יעלפו_מהמושב* » 13 דצמבר 2007, 15:36

יש מרכז לימודים וחנות של איש בשם חיים שלוס, אני לא יודעת כמה הוא והמרכז הזה מוכר, אבא שלי למד שם ארומתרפיה והתלהב מאוד. בכל אופן, הבנתי שמוכרים שם שמפו טבעי (בלי SLS ושאר זוועות), נדמה לי שעל בסיס סלק. בפעם הבאה שאבא שלי יזדמן למקום (המקום נמצא בתחנה המרכזית בתל אביב, ככה שאין בעיית גישה, אבל הם מוכרים רק לאנשים בעלי תעודת מטפל) אני אבקש ממנו שיביא דוגמא ואדווח.

שמפו טבעי

על ידי אורי_יורמן* » 13 דצמבר 2007, 01:07

בעצם, היום זו הייתה פעם ראשונה שלי אחרי 9 חודשים (!) שחפפתי ת'שיער.
|Y|

שמפו טבעי

על ידי אורי_יורמן* » 13 דצמבר 2007, 01:03

יש לי תחושה רעה לגבי סבון ירדן (יחסית, נגיד, לסבון הברון). משהו בו נראה מאוד מיינסטרימי ותעשייתי, אבל אולי זאת רק תחושת בטן שלי.

שמפו טבעי

על ידי סוסת_פרא* » 13 דצמבר 2007, 00:51

אני בד"כ שוטפת רק במים.

אבל מדי פעם כשמרגישה צורך, מסבנת את השיער עם 'סבון ירדן', שלפי מה שהבנתי הוא טבעי לחלוטין.
הסבון הזה משמש לי גם כסבון (כשאני רוצה מדי פעם, לא באופן יומיומי), וגם כשמפו.
יחסית לסבונים טבעיים אחרים שניסיתי - הוא דווקא מקציף, כך שנוח לחפוף איתו.
אם השיער מאוד שמן, אז בהתחלה הוא אולי לא כ"כ יקציף. ואז צריך לסבן ולשטוף ושוב לסבן, ואז זה כבר מקציף.

בעצם, היום זו הייתה פעם ראשונה שלי אחרי 9 חודשים (!) שחפפתי ת'שיער.

אבל לדעתי, אם רוצים כן לחפוף ולא רק לשטוף במים, הסבון הזה די עושה ת'עבודה.

שמפו טבעי

על ידי אורי_יורמן* » 13 דצמבר 2007, 00:49

האם מים מספיקים כדי להפטר מן הכלור של הבריכה?
לפי דעתי כן
אני לא חושב שהסבון קשור לענייני כלור, זה המים ששוטפים את זה.

שמפו טבעי

על ידי חני_תה* » 13 דצמבר 2007, 00:26

האם מים מספיקים כדי להפטר מן הכלור של הבריכה?

חזרה למעלה