על ידי אנונימי » 06 אפריל 2008, 09:48
ראו גם:
[po]מדור הריון[/po] , [po]מדור לידה[/po]
בלועזית: דולה doula .
דף זה עוסק בנושאים:
[list]
[*] המלצות דולות
[*] איפה לומדים להיות דולה
[*] לאילו בתי חולים אפשר להביא דולה
[*] האם תומכת לידה? מה מקומה בלידה?
[*] את מי כדאי לקחת ללידה, במקום בעל?
[*] כיצד מתכוננים לליווי לידה
[*] האם יש ערך לתומכת לידה בנוסף לבעל?
[*] גבר תומך לידה
[/list]
[url=http://www.doula.co.il/]האתר הישראלי לתמיכה בלידה[/url]
[url=http://www.leida.co.il/message.asp?qt=35949]רשימת הדולות שסיימו את לימודיהן ב- 2005[/url] ([po]מונו נוקי[/po], 2005)
[spoiler=דולות בצפון, עמקים, חיפה]
[b]ליאת בן אדיבה[/b] 051-257090 [b]קיבוץ גונן[/b]. עובדת הרבה עם ד"ר אבנר שפטן בלידות בית.
[list]
[*] מופלאה, מומלצת ביותר. ([po]ענת גביש[/po] 2002)
[*] דווקא לא ממליצה על ליאת. היתה לנו לידה מזעזעת והיא איכזבה מאוד (לא רוצה להרחיב את הדיבור מחשש לפגיעה בה ובשמה) ([po]לא ממליצה[/po] 2007-04-19T08:51:13 )
[*] אני מכירה לא מעט נשים שהחוויה שלהן עם ליאת (הן בבתי חולים והן בלידות בית) היתה נפלאה והן רוחשות לה הערכה ואהבה ותודה גדולה גם שנים אחרי הלידה. מצער מאד שניסיונך היה אחר ואני מאחלת לך לידות טובות עם צוות שיתאים וישביע את רצונך. ללא שום ספק - ליאת בן אדיבה. כל מי שילדה איתה הרעיפה עליה שבחים.
[/list]
([b][po]ניבה שקד[/po][/b] 2007-04-18T22:20:11)
[list]
[*] אני יודעת שכמה מנשות באופן ילדו איתה והיו מרוצות. בסופו של דבר לידה יכולה להתפתח בהרבה כיוונים, ולא תמיד זה תלוי בדולה (וזה מנסיון אישי, לא כיולדת אלא כמלווה).
[/list]
([po]יער נורווגי[/po] (2007-04-19T17:10:31)
[b]לילך יודפת[/b] - [b]כליל, גליל מערבי[/b] 04-9966367 / 054-5306799. תמיכה באהבה לפני, במהלך ולאחר הלידה, בבית-חולים או בבית. (2005)
[b]רחלי דאסה[/b] [b]מטבעון[/b] 04-9535186 או 052-5462479 - לדולה שלנו קוראים רחלי, והמילים שלי קטנות מלתאר כמה מקסימה ונעימה ומכילה וקשובה וענקית נשמתה.(שרון 2007)
מצטרפת להמלצה על רחלי. אשה יחודית. ([po]תמר א[/po], 2007)
[b]איריס[/b] [b]מקדיתא[/b] - אני מכירה את איריס, היא אישה מדהימה, נפלאה, מקסימה ושלווה. היא מטפלת נפלאה ויש לה הרבה כלים לעזור בלידה. ממליצה בחום ([po]איו ישי[/po] 2007)
[b]יעל[/b] "מייל"looli@actcom.net.il. אוכל להמליץ על עצמי כדולה באיזור [b]פרדס-חנה-כרכור והסביבה[/b] ועל חברותי באיזור שלי ובמקומות אחרים בארץ. (2005)
[b]ברכה השכל[/b], [b]איזור הצפון[/b]. מעבירה יחד עם עדה גיל את קורס ההכנה ללידה "דבש מסלע". אני מכירה אותה מהקורס, כלומר אני לא יכולה ממש להעיד איך היא כדולה, אבל ממה שהכרתי היא מקסימה ביותר. ממש ממש. יש את הטלפון בדף [po]יועצות הנקה[/po] (חוץ מדולה היא גם יועצת הנקה). ([po]יעלי לה[/po] 2006)
[b]רותם[/b], 0528994313 או 046257465 מאזור [b]פרדס חנה[/b] למי שמעוניינת, דולה מתלמדת שהיא מטפלת הוליסטית רב תחומית. היא נפלאה ולוקחת מחיר נמוך בגלל שהיא צוברת ניסיון, שווה בדיקה. ([po]דנה רימון[/po] 2005).
[b]רוני רות שלו[/b] שהקימה את דרך אם (דיאדה) הכי מנוסה שיש, כולל הלידות שהיא ילדה. מלמדת יוגה להריון. עשתה לי את הלידה למדהימה. היא מצויינת!
([po]עפרה שחר[/po] 2008-01-01T09:58:52)
[b][po]אליה דור כהן[/po][/b] [b]כרכור והסביבה הקרובה[/b] 077-8848808 (2006).
אני לומדת כרגע בקורס תומכות לידה של רונית קופליס. רוצה להציע את עצמי לתמיכה בלידות, במסגרת הסטאז' שלי. אני עדיין לא דולה מוסמכת, אבל ילדתי בעצמי ואשמח לתמוך בזוגות במהלך ההריון ובלידה עצמה.
לירי יער - [b]מכמורת [/b] 050-3302254.
אחרי שתי לידות מזעזעות , לידה שלישית מקסימה ורגועה. עשתה לי שינוי תפיסה בכל הנוגע לעוצמה נשית ולידה בכלל.
ממליצה בחום.- אפרת .
<תודה אפרת, כמה מילים על עצמי. דולה פעילה מ2004, מ2009 שולייה למיילדת בית. מאמינה בגופה של האישה וביכולת שלה לעבור לידה בחוויה טובה .>
"[b]נעמה קאופמן טבע[/b]"www.naama-teva.com ליווי הריון ולידה, הומאופתיה קלאסית, [b]איזור צפון[/b] 0524415643
לידה היא הבאת אור לעולם ולחיינו,הבאת נשמה המיוחדת לנו, המיילדות האינדיאניות אליהן התלוותי בדרום אמריקה קוראות ללידה 'da luz'- להביא אור.
כמלווה בלידתך אעזור לך לבחור את הדרך הנכונה ביותר לך.
אשמח להצטרף לדרכך- את המנחה, מטרתי לעשות את דרכך חמה, נעימה ומעצימה, להעניק לך ידע וכתף תומכת תוך הקשבה ורגישות.
מאחלת לך מסע מלא באור
[b]דיצה אלגר[/b] היא תומכת הלידה שלי, [b]מקרית טבעון[/b] טלפון: 04-9536240 או 052-369236.
אני ממליצה מכל הלב ואשמח לספר על חלקה בהריון, בלידה ומה שאחרי למי שרוצה. אין מילים לתאר את הרגשתינו (שלי, של בן זוגי ושל בננו) כלפיה וכלפי מה שעשתה ואמרה לנו. תמיד נזכור אותה ב:-D, נתן לה (()) ו {} מכל ה |L|. היא ממש |Y|. אוסיף שהיא מצפה ל |תינוק| ביוני. (לא תוכל לתמוך בקרוב אך תשמח לאחר מכן כמובן). ([po]תי תי[/po] 2004)
[b]ג'יני[/b] - [b]גן-נר (ליד עפולה)[/b] 04-6424180/ 2449661- 052 (2006)
אני דולה. למדתי אצל רונית קופוליס וסיימתי לפני שנה.
העבודה שאני עושה שונה קצת מדולה "רגילה" ולכן רציתי לספר לכן על כך.
אני באה מתחום הטיפול בדמיון מודרך (למדתי אצל נורית שני במכללה בכרכור).
אני מאמינה גדולה בכוחו של תת המודע שלנו לשלוט במציאות שאנו מביאים לעצמנו לאורך כל מסע החיים ולא כל שכן במקום עוצמתי כמו הלידה!
כאן מופיעות האמונות שנמצאות איתנו מאז שנולדנו... שקיבלנו מאימנו... או שהבאנו מחיים קודמים, והרבה פעמים למרות שאנו רוצות ללדת לידה טבעית קלה אין אנו מסוגלות לכך. לעיתים הפחד הוא כל כך חזק שאנו "דואגות" שהתינוק יהיה במצג עכוז ובכך נמנעות מהצורך אפילו לנסות.
כל אחת ומה שנמצא אצלה בתת המודע, והרבה פעמים זהו המרכיב העיקרי בלידה שלא מתקדמת וכו'.
מסקר שערכתי (גם באתר באופן טבעי) מצאתי נשים מעטות מאד שנולדו בעצמן בניתוח או בלידה טראומטית והצליחו ללדת בלידה קלה (בלידה הראשונה). אותן נשים ציינו שהן עשו עבודה על טראומת הלידה שלהן.
אני מאמינה שמי שנולדה בעצמה בלידה טראומטית, מי שכבר ילדה בניתוח או בלידה קשה וטראומטית, או מי שמרגישה חרדה מאד לקראת הלידה הקרבה, ולא ממש יודעת למה ,כדאי לה מאד לעשות הכנה ללידה - גם ברמת תת המודע ומערכת האמונות.
מי שמרגישה שמשהו מזה מרגיש לה נכון, מוזמנת באהבה.
התהליך כמובן דורש זמן ממושך יותר. כל מקרה שונה מהאחר, אולם כדאי לתת את הזמן ולא לבוא ברגע האחרון.
אני כמובן גם מלווה באהבה נשים שפונות אלי לליווי ולא לתהליך ממושך.
[b][po]נעמה סלע[/po][/b]
אני תושבת נצרת עילית וחיה בקיבוץ עירוני ואמא ליובל. אם אתם רוצים לדעת עלי יותר חפשו בדף הבית שלי.
[list]
[*] דולה
[*] מדריכת הכנה ללידה
[*] מדריכת הנקה
[/list]
[b]באזור חיפה והעמקים[/b]
052-4696834
[b]נעמה שרגל[/b], [b]אזור הצפון[/b] תומכת לידה מוסמכת - 077-5353311 או 052-3598674. "מייל"shargals@zahav.net.il
אני רואה את עבודתי קודם כל כשליחות, ומלווה באהבה ובתמיכה מלאה כל יולדת ובן זוגה. הכנה רגשית לקראת הלידה.
([po]שי רי[/po], 2006): לפני כחודש ילדתי בבי"ח רבקה זיו בצפת. ליותה אותי נעמה שרגל בתור תומכת לידה. היא הייתה מעולה. היא הגיעה אלינו הביתה ונסעה איתנו לבית חולים. אולי כשיהיה לי זמן וכח (כשתינוקת לא תהיה תלויה לי על הכתף) אני אספר את כל סיפור הלידה אבל אני יודעת שהכל היה פחות מוצלח אם נעמה לא הייתה לצידינו. היא הגיעה אלינו עם כדור פיזיו ושמנים לעיסוי עם הרבה כח פיזי ונפשי (ליתמוך בי פיזית ונפשית בצירים...) והצוות של המיילדות בבית החולים הכיר אותה. אז אם מישהי צפונית מחפשת דולה - אני שמחה להמליץ עליה. אפשר לפנות אלי בדפבית ואני אמסור יותר פרטים.
[b]קרן פרקש[/b], איזור [b]חיפה (חדרה - נהריה)[/b], 050-5646847 "מייל"keren.ads@gmail.com .
אני דולה שגרה בחיפה, אמא לשני מתוקים, מאמינה ביכולתינו הנשית ללדת בכוחות הגוף והנפש שלנו, גם אם נדמה שחבויים הם.
אני מאמינה שכל בחירה שנבעה מפנים היא שלך והיא הנכונה ביותר, אין אחרת לאותו הרגע.
תוכלו להתקשר אליי או לשלוח מייל לשלל עצות טובות והכוונה
[b]אתי האן[/b], גרה בתל עדשים ומלווה לידות באזור [b]עמק יזרעאל, גליל תחתון ובצפון בכלל[/b]. 050-7601698 "מייל"etihan10@gmail.com
אני דולה בוגרת המרכז הישראלי לחינוך ללידה, ואמא לארבעה מקסימים. אני מאמינה שהלידה היא חוויה מופלאה ושכל אחת יכולה לחוות אותה כך בכל דרך בה היא בוחרת ללדת. (2007)
[b][po]אם פי 3[/po][/b] (2007-04-18T22:26:30):
לא יודעת אם אני עונה להגדרה "אשה מבוגרת" (תלוי כמה זה מבוגרת... אני כבר לא ילדה), אבל אני בצפון (גליל מערבי), תומכת לידה בהתהוות (עם נסיון בכמה לידות בית), ואשמח ללוות לידה. את מוזמנת ליצור קשר, דרך דף הבית שלי, או דרך מסר תפוזי - ניק באותו שם.
[b]זיו רעי-קורן[/b] מלוטם, 04-6787292 / 0525496546. ממליצה עליה בחום רב. היא חמה, מקסימה ומנוסה מאד. [po]נילי קו[/po] (2007-04-19T12:55:24) (נילי קורן)
[b]דסי אלעד[/b] תומכת לידה מדהימה! זכינו לליווי מדסי בלידה של סמדר לפני שלושה שבועות. הלידה התחילה כלידת בית, אחרי ירידת מים ושישים שעות בבית נסענו לבית חולים זיו בצפת. כאשר יצאנו לדרך התלבטנו מי יבוא איתנו ,רונית המילדת או דסי. הבחירה באופן טבעי היתה בדסי, מכיוון שמילדות יש בבי"ח בשפע, תומכות לידה אין. דסי שמחה לבוא איתנו גם לאחר 60 שעות צירים בבית, ערכה את הרישום לבית חולים, עזרה עם האחיות, הרופאים והמילדות, וכמובן עם הצירים והלידה. אני, בתור זה שליד היולדת, מתקשה לדמיין את עצמי עובר זאת בלעדיה. בבית חולים הלידה נשמכה עוד עשרים שעות. זכינו לעזרה גם אחרי הלידה, באהבה, מסירות, מקצועיות וחברות. [po]יניב וסמדר[/po]* (2007-12-06T11:37:08):
@}[po]גלית בטבעון[/po]@} (2009)
אני גרה בטבעון, אמא לאלמה, רעיה לרן,
|עץ| דולה
|עץ|מדריכת הכנה ללידה
|עץ|רפלקסולוגית מוסמכת
מוסמכת בעיסוי נשים הרות
כיום לומדת לתואר רפלקסולוגית בכירה עם התמחות בפוריות.
מלווה לידות [b]בצפון ובשרון[/b]
פרטים נוספים בדף הבית שלי או ב 052-8892330
[b][po]תמר א[/po][/b] למדתי קורס תומכות לידה ב [url=http://www.dvashmisela.co.il/]דבש מסלע[/url] שילוב מוצלח של עבודה פנימית עפ"י ימימה יחד עם צוות מקצועי של בי"ח פוריה.
מלווה לידות בבתי החולים [b]בצפון (חיפה-עפולה וצפונה)[/b] ולידות בית. 0548014440
לידות שמחות לכולם {@
[b][po]אביה דהן[/po][/b]
דולה ומטפלת שיאצו [b]ממושב נטור, רמת הגולן[/b] 054-9303681
ילדתי שלושה ילדים מקסימים בלידות טבעיות וטובות וזכיתי ללוות לא מעט לידות מדהימות, אני רואה במקצוע שלי זכות גדולה ואשמח ללוות כל מי שחפצה להפוך את הלידה שלה לחוויה חיובית, בריאה וטבעית ככל הניתן.
אני משלבת בעבודתי את השיאצו ככלי אשר מקל, מחזק ועוזר לקדם את הלידה.
אשמח לתמוך בך הן בהריון והן בילדה! (2010-07-17T23:26:42)
[b][po]נעמה ק[/po][/b] מזיכרון יעקב.
אני דולה ומדריכת הכנה ללידה בתחילת הדרך המעוניינת להדריך/ ללוות או לעשות את שניהם בעלות סמלית.
בנוסף לעיסוקיי החדשים אני מדריכה סדנאות ייחודיות לעיסוי תינוקות ובחיי האישיים אני נשואה ואמא לשניים (בעברי הרחוק עסקתי בעבודה סוציאלית).
כל מי שהצעתי עשויה לעניין אותה, מוזמנת ליצור איתי קשר טלפונית 04-6398637 054-6754010 או "במייל"naamaser@yahoo.com.
תוכלו גם להציץ [url=http://www.leida.co.il/naama/]באתר שלי[/url]
(28.01.2009 10:19)
[b]הדס צפרוני, מקיבוץ איילת השחר[/b] אשה מקסימה ומלווה עם כל הלב והנשמה. עזרה ותמכה בי רבות ואיני יודע מה הייתי עושה בלעדיה.
ליוותה אותי בלידה ממושכת ולא קלה. דולה נפלאה, ממליצה מאד. ([po]צ'ילי ושמן זית[/po]. למעוניינות אשמח לתת פרטים התקשרות בדף בית 2010-12-11T22:48:35)
[b]יערה פוגל[/b] [b]תובל[/b]. מספר הטלפון שלה הוא 054-2203823 . יערה היא גם דולה מקצועית וגם מטפלת מנוסה ברפואה סינית היא בעיקר אישה עם קיבולת הכלה ענקית ויכולת נתינה כמעט אין סופית. היא ליוותה אותנו במהלך ההריון שהיה לא פשוט מבחינה נפשית, והייתה זמינה לשמוע מה שעובר וקורה, ובמידת הצורך - גם לטפל בדיקורים ועיסויים.
הלידה, שהיתה לפני חודשיים וחצי, עם ד"ר אבנר שיפטן כמיילד, התחילה בירידת מים ולקח הרבה זמן עד לצירים, יערה הייתה איתנו בבית ועזרה לנו להתאפס ולהתארגן ותוך כדי לטפל בי ולעזור לצירים להגיע...היא הצליחה להשרות עלינו ביטחון ורוגע ,ואנחנו היינו עסוקים בלהיות מופתעים ולנסות לעכל שהנה- הנה הלידה אכן הגיעה...(שבוע 37...)
עיקר ההרגשה שלי עם התמיכה של יערה היא שהכל מאוד מדוייק- מתי לתמוך בשקט ומתי לדבר איתי, מה שהיא אמרה ואיך, הדברים שהיא עשתה בבית לפני ואחרי, מתי ואיך לגעת בי, המקום שהיא לקחה והמקום שהיא פינתה לבן זוג שלי...
(עדידי. מי שרוצה לשמוע עוד מוזמנת לכתוב לי "לאימייל"didi2031@yahoo.com ) (2009-07-24T01:07:54)
[b][po]גלית בטבעון[/po][/b] דולה בסטאז' סטודנטית ללימודי דולה ורפלקסולוגיה במכללת קשת בענן
שמחה ללוות יולדות תמורת כיסוי הוצאותיי, בכל איזור [b]חיפה, הקריות, העמקים, זכרון והסביבה[/b]
טלפון 052-8892330 (2009-03-22T13:38:48)
[po]לילך רוכל[/po]
[b]לילך, מושב מרחביה 04-6523602 050-7946006[/b]
(וגם מדריכת הכנה ללידה, יועצת הנקה, עיסוי נשים הרות, עיסוי תינוקות, רצפת אגן, תמיכה בהורות, אמא לחמישה ועוד קצת... (-: )
אורי שלי בן שנתיים ואני חוזרת לדולאות!
אני מלווה מתוך תחושת שליחות וזכות.
לרשותי הרבה נסיון, המון אהבה, חמלה וסבלנות
אני מאמינה בידע, מקצועיות והרבה "כלים" בשילוב עם הקשבה, צניעות ופליאה
אני מאמינה בכוחות ובידע הפנימיים של האישה
אני מאמינה שלכל אישה וזוג מגיעה ללדת בצורה ובאופן שיהלמו אותם
ואוהבת ומתרגשת כל-פעם מחדש.
ובכל אופן - שיהיה בבריאות ובשמחה
[/spoiler]
[spoiler=דולות במרכז, רחובות, שרון, מודיעין]
[b]יהודית שפמן[/b] - [b]רחובות[/b] אני רוצה להמליץ מאוד על תומכת הלידה המדהימה שליוותה אותי בלידת בני. זו היתה לידה מורכבת רגשית בגלל ניתוח קיסרי שקדם לה והעדר בטחון בכל הקשור לאמהות, עוצמה ויצירה. דולתי העניקה לי את כל אלו במלואם ונתנה לי את הכוחות ליצור את המופלא מכל - בני הקטן. אישה נהדרת זו היא. אין מילים שיכולות לתאר את הכוח והעוצמה שהיא העניקה לי כדי להתגבר על המכשולים הרבים שעמדו בדרכי אל הלידה שרציתי. אשמח להמליץ עליה בחום ואהבה לכל מי שחולמת ללדת באמת. ([po]מ ש[/po] 2004)
[b]אניה[/b], רחובות, 0544719403. דולה מתחילה [b]אזור המרכז (רחובות)[/b] מעוניינת ללוות לידות במחיר סימלי.
תני לעצמך מתנה משמעותית לכבוד הלידה. (2007-12-23T12:29:48):
[b]דינה אילוז[/b] 050-8939944 [b]מרחובות, עובדת במרכז ובשפלה[/b] . אשה בוגרת, מיוחדת במינה. חכמה, עדינה, מבחינה היטב במצבי הנפש, ויודעת כיצד להגיע. יודעת מתי כן ומתי לא. לא מרתיעה את הצוות הרפואי בבי"ח בגלל אופיה העדין וחוכמת הליכותיה. מעבר לכך אישה חכמה ויודעת את מלאכתה. ([po]עפרה עדין[/po] (2010-08-24T09:11:0):
[b]ענת[/b], איזור [b]המרכז/השרון (תל השומר, מאיר, לניאדו או בבית)[/b], 054-4604411.
אני אמא לשניים, דולה, מדריכת הנקה ומנחת קבוצות נשים אחרי לידה.
מאמינה ש"מעולם לא ניתנה לנו משאלה בלי היכולת להגשימה, אולם יתכן ויהיה עלינו לעמול לשם כך" (תעתועים/ ריצארד באך)
אם אתן מעוניינות בליווי לידה, אשמח ללוות אתכן ואת בני/ות זוגכם.
[b][po]נילי בנימין[/po][/b] אני דולה מתחילה, למדתי במכללת רידמן.
יש מאחורי כבר 9 לידות אחת מהן לידת בית.
אני אמא למאי-זהר, בת 10, אותה ילדתי במשגב לדך בירושלים.
אנחנו גרות בתל אביב ואשמח ללוות אתכן בתהליך הריון ולידה.
050-6983166 (2008-09-01T10:11:01):
[b]אורית אביב[/b], 0544-931305. ילדנו לפני יומיים בלניאדו בעזרת דולה, אורית אביב. אשתי היתה מאד מרוצה (גם אני...) , גם מהפגישות שלה לפני הלידה וגם במהלך הלידה. ([po]רונן האן[/po] )2005.
[b][po]יער נורווגי[/po][/b] - אני גרה [b]במרכז[/b] ועד כה עבדתי רק בלניאדו. אשמח גם להשתתף בלידות בית. לפרטים: 051-572912 (2003)
[b]ליאן[/b] - 054-831708. אני תומכת לידה [b]מאזור המרכז, תומכת בביה"ח מאיר[/b] (עברתי קורס תומכות אצל גילה המקסימה)
בזמני הפנוי אני מקדישה להתנדבות במחלקת יולדות במאיר, ונהנית מזה מאוד.
מי שצריכה תומכת לידה בבית חולים מאיר, מוזמנת להתקשר אלי. (2004)
[b]טלי אלמליח[/b] - 054-7922593 / 054- 7922593, "מייל"tali.elmaleh@gmail.com
אני דולה ומדריכת אמהות אחרי לידה (קבוצות אמהות ותינוקות), מוסמכת ע"י המרכז הישראלי לחינוך ללידה.
השנה שימשתי כאסיסטנטית בריכוז קורס דולות במיכללת רידמן (אשר "חיבקה אליה" את המרכז לחינוך ללידה, ומשמעות הדבר היא כי כל הקורסים שלנו נערכים תחת המטריה של רידמן. הידע המקצועי רב השנים ועתיר הנסיון הוא של המרכז.) בשנה הבאה אני עתידה לרכז קורס דולות בבאר שבע.
גם אני רוצה להציע כאן את שרותי, ולספר בכמה מילים על עצמי.
אני אמא לשלושה ילדים, בגילאי 14, 11 ו-5. בת 42, ומאחורי 3.5 שנים של עבודה כתומכת לידה. גם אני יודעת כי הלידה עם תומכת לידה מקצועית הופכת את חווית הלידה למשהו אחר. כל אישה בנויה ללדת ועם זאת כמה רבות מאיתנו (וגם אני, בשתי הלידות הראשונות לדאבוני) יודעות כה מעט על גופינו, על תהליך הלידה, על כוחה של אישה ועל עצמתה, כוחות המתבטאים בלידה יותר אולי מבכל מקום אחר.
הלידה עם דולה מאפשרת ליולדת את הרוגע והשקט להם היא כה זקוקה על מנת לאפשר את הזרימה הטבעית של הלידה, שהיא תוצאה של הפרשה תקינה ובלתי מופרעת של הורמונים.
אני מצטרפת לתקווה שהובעה כאן, שיום אחד הצורך בתמיכה בלידה יוכר ע"י החברה ברמה כזו, שהמדינה תאפשר לכל אישה ללדת כרצונה ולווי מקצועי כזה יהיה נחלתה של כל יולדת. זו עבודת שטח שאנחנו הדולות ובעיקר היולדות צריכות לעשות וככל שתעלה המודעות לנושא - כך יקרב היום. (2006)
[b]מאיה קורשטיין[/b], ליד [b]הוד השרון[/b] 054-4552444.
אם מישהי מחפשת תומכת לידה עם נשמה אמיתית, אני ממליצה עליה בחום. מאיה ליוותה אותי במהלך ההריון, הלידה, ואחריה. ההריון הגיע שמונה חודשים אחרי שילדתי את בני הראשון בלידה טראומטית, עם שורה של התערבויות רפואיות שהשאירו אותי בתחושה של אונס ממש. מאיה הקשיבה לכל הפחדים שלי, עודדה וחיזקה אותי, וגרמה לי להאמין ביכולתי ללדת. בסופו של דבר חוויתי חוויה מתקנת וילדתי את ביתי בלידה טבעית מדהימה, ללא כל התערבות רפואית, וזאת לא מעט בזכות התמיכה שקיבלתי. תודה לך אישה יקרה! (עדי, 2006
[b]פני[/b]
אמא לארבעה שנולדו בלידות מדהימות, לומדת קורס דולות השנה אך עם נסיון בליווי .
אשמח ללוות ב[b]התנדבות[/b] נשים שמעוניינות להפוך את חווית הלידה למעצימה ומופלאה.
[b]מאזור נתניה ועד המרכז פ"ת , ת"א כ"ס[/b] בבקשה ובשמחה צרו עימי "קשר"[po]pnina g[/po]@hotmail.com
(2009-12-01T10:25:09)
אופירה אלקובי מחדיד (ליד שוהם) , 054-5422131 / 052-5937128. מלווה לידות [b]מרחובות עד כפר סבא[/b] כולל הכנה ללידה, ליווי הריון מהפן הרוחני - רגשי והפיזי. שיחות, טיפולים והמלצות. לכל מי שרוצה תמיכה ללידה זורמת ומעצימה ולכל מי שחפצה בעבודה רוחנית עוד בתקופת ההריון. הליווי כולל פגישות לפני הלידה (שלוש ומעלה - לפי צרכי היולדת), ליווי לאורך כל הלידה ופגישה נוספת לאחר הלידה.
[b]פולי היימש שרמן[/b] - מודיעין (2003). 08-9722120 / 054-506370
[b][po]אופי ירוקה[/po][/b]
סיימתי לא מכבר קורס דולות ואשמח לקבל פניות מנשים שמעוניינות בליווי בתהליך הההריון- לידה - וקצת אחרי. אני גרה באיזור שוהם - מודיעין וסביב (לא מפחדת קצת לנסוע) ואני אשה קשובה ומקסימה :-). הליווי הוא ללא תשלום כרגע, למעט טיפ לפי רצונכם (או ללא, זאת רק הצעה, נכונה למאי 2008 ) אופירה 054-5422131 052-5937128
[b][po]שרית שט[/po][/b]
אשמח ללוות נשים / זוגות בהריון לקראת לידה. סיימתי לא מזמן קורס תומכות לידה - דולות, אני גרה בראשל"צ ואני מטפלת הוליסטית מזה מספר שנים במגוון אמצעים = רייקי, אבני קריסטל, עיסוי, רפלקסולוגיה, שיאצ'ו וכדו'.
הליווי הוא כמובן ללא תשלום כרגע, למעט טיפ לפי רצונכם או לא (זאת רק הצעה).
בנוסף, אני נדרשת להגיש עבודת גמר, אשמח מאוד אם מישהי מכן תוכל לעזור לי במענה על מספר שאלות בטלפון, או בפגישה אישית.
שרית 054-6463187 03-9663187 (2008-05-21T11:21:22
[/spoiler]
[spoiler=דולות בירושלים והסביבה]
[b]ג'ויס בטלר[/b] - מטע (אזור ירושלים, בית שמש)
[url=http://www.leida.co.il/reply.asp?rep=304952]המלצה על ג'ויס באתר אמנות הלידה[/url]
[url=http://www.leida.co.il/message.asp?qt=17436]סיפור לידה עם ג'ויס[/url]
היא מאוד מקצועית ממליצה לך לפגוש אותה לדבר אתה ולראות אם את מרגישה שיש כימיה, את בטוחה כי היא הבן אדם הנכון, אז למה לא? היא בסך הכל נפלאה.
([po]יהודית שפמן[/po] 2005).
[b]טלי עמיר[/b] כותבת כאן בניק [po]אמא בבית[/po] 052-8674400 - מדריכת הכנה ללידה ודולה של דבש מסלע בשיטת ימימה, מלווה לידות באזור ירושלים, רחובות ותל אביב.
[u]ילדתי עם טלי וזכיתי בליווי ותמיכה עוצמתיים באופן שלא היו בלידות הקודמות שלי[/u]
[u]טלי אהובה, במהלך הלידה הפכת לחלק בלתי נפרד ממני, מן החוויה: בשקט, בנועם ובחיבוק אמהי[/u]
[b]דיאנה[/b], אזור ירושלים, 0544759350 (2005).
מתלמדת להיות דולה ותשמח ללוות נשים בירושלים ללידה בחינם ומכל הלב.
[b]רותי דייויס[/b] דולה [b]איזור ירושלים[/b] 077-5334104, 0528-344371
אמא ליערה וסתיו. חברה ב"פרפרים בבטן". מדריכת עיסוי תינוקות. מטפלת בעיסוי ובהילינג בעשרים וחמש השנים האחרונות. מלווה זוגות ואימהות בהריון ובלידה ליווי נפשי ופיזי על מנת לאפשר חווית לידת הורים ותינוקות, בריאה ומחזקת. חווית הלידה הינה הזדמנות עצומה לגדילה והתחזקות. אני משתדלת ליצור מעטפת המאפשרת ליולדת להתקרב כמה שיותר לבחירותיה. אשמח לקחת חלק במסע שלך. ([po]רותי דייויס[/po] 2008-04-27T00:31:52)
[b]גוני[/b] 050848887 מאד ממליצים עליה ([po]ירושלמית בהריון[/po] 2004)
[b]איטל[/b], ירושלים, 02-6731830 / 052-2905838, "מייל"bayalumaya@gmail.com. אני מוכנה ללוות כל אישה שאין לה כסף לשלם. אני דולה מוסמכת (2006).
אני פותחת דף שיקרא [po]יומן התומכת[/po], בו יהיו רשמים שלי כתומכת לידה מתוך הלימודים ובכלל.
[list]
[*] אני רוצה להמליץ בחום על התומכת שליוותה אותי בלידה: קוראים לה [b]איטל[/b]. אני לא יודעת מה הייתי עושה בלעדיה - הפכה לי את הלידה למדהימה ומעצימה. כרגע היא בת"א, אבל בקרוב עוברת לאזור חיפה. אני חושבת שהיא מוכנה לנסוע כברת דרך עבור יולדת (צריך לברר איתה).
[/list]
היא בתחילת דרכה, אבל מרגיש איתה ממש כמו עם דולה מנוסה. ([po]קצה הקרחון[/po], 2006. אפשר גם להתקשר אליי ל- 0547695332 לשמוע מחוויותיי איתה. .)
"[b]דנית צור אלמוג[/b]"www.dulot.co.il/danit - [b]ירושלים[/b] "מייל"danit@haolam.co.il או בטלפון 050-8621822 / 02-6417136
אני דולה, מורה ליוגה ומעבירה קורסי הכנה ללידה במסגרת 'פרפרים בבטן', שמתייחסים ללידה גם מההיבטים הנפשיים והרוחניים, ושמים דגש על דרכי התמודדות עם כאב ועם פחדים. (אנחנו צוות של ארבע דולות, שמציעות גם מסאז', יוגה, הדרכה בהנקה ועוד).
הוכשרתי על ידי ג'ויס באטלר ואני מלווה לידות בירושלים - בעיקר בהדסה עין כרם. אפשר לקרוא המלצות באתר "פרפרים בבטן"www.dulot.co.il/parparim
[b]נינה[/b], 0545554043. איזור ירושלים (2006)
[b][po]ליאת המאמינה[/po][/b]
ליאת קפלן [b]תומכת לידה בירושלים[/b]
[b]מטפלת מוסמכת בסו-ג'וק-רפואה קוריאנית. (כולל דיקור)[/b]
[b]בוגרת קורס עיסוי נשים הרות והנחית סדנאות עיסוי תנוקות[/b]
[b]מדריכת כלות[/b]
בפגישת תיאום ציפיות אפרט לגבי סל הכלים שלי:
[b]כלים רוחניים ומנטליים[/b]
[b]מידע לגבי התהליך ההתערבויות וההשלכות...[/b]
[b]עיסויים, שמנים[/b]
[b]דיקור, נקודות לחיצה[/b]
[b]סיוע טכני[/b]
אשמח ללוות אותך בלידה, לפניה ואחריה...ללא שיפוט, בשמחה ובאהבה. (רואה עצמי חלק מקהילת "באופן" וככזו- אני מכבדת כל סוג לידה שתבחרי...)
להיות שם איתך ובשבילך, מציעה אך לא משתלטת, בנוכחות שלא מאיימת לא על היולדת והמלווים ולא על הצוות...
(בינתיים כיוון שליוויתי בעיקר זוגות צעירים-התשלום היה הינו פחות מהמקובל בשוק... :-) נראה מה יהיה בהמשך...)
שתהיה לכולן לידה טובה ותינוקות בריאים.
[po]ליאת המאמינה[/po] 050-6335953 (2008-05-13T10:13:43)
[b]דנה[/b] אני אמא לשתי בנות מקסימות שנולדו בלידת בית ודולה מתחילה.
אשמח ללות לידות בירושלים והסביבה תמורת תשלום הוצאות נסיעה בלבד.
ניתן ליצור איתי קשר "במייל"danayaro@gmail.com
(2008-06-04T09:38:48)
[b][po]מאיה קריס[/po][/b]
אני לומדת בקורס דולות במכללת רידמן בירושלים ורוצה להתחיל להכנס למקצוע.
אני מחפשת נשים שמעונינות בתמיכה נפשית וגופנית תוך כדי תהליך ההריון והלידה. אני אשמח לספק את כל סוגי התמיכה האלה ללא תשלום.
קצת על עצמי: אני בת 44, אם לשלושה.את אחת מהם ילדתי בביתי לבד בלי תמיכה מיקצעוית וזאת הייתה חוויה מגניבה. כל זה היה לפני 19 שנה בחיי ברוסיה.
מאז עליתי ארצה, עבדתי 4 שנים כמורה למתמטיקה בבתי ספר, 11 שנה כמתכנתת מחשבים.
לפני שנתיים הגעתי לסיבוב חדש בחיים שלי -- הסיבוב הטבעי. כרגע אני לומדת במסלול של פסיכותרפיה גופנית במכללת רידמן בנוסף ללימודי בקורס דולות.
אני בטוחה שאוכל לספק עזרה אמיתית לכל מי שזקוק לה.
תוכלו ליצור אתי קשר בטל' 054-7718610 או "אי-מייל"maya.kris1@gmail.com
(2009-02-06T11:06:04)
[b]גליה[/b] (2009-06-18T21:35:54):
אני לקראת סיום קורס דולות ומדריכות הכנה ללידה.
אשמח ללוות נשים/זוגות בהריון מאזור ירושלים. (ללא תשלום כמובן, כל עוד אני לומדת)
0506489808
[/spoiler]
[spoiler=דולות בדרום]
[b]אסתי[/b] -
אני דולה בהכשרה ואשמח לעזור בהתנדבות.
כיוון שאני גרה [b]בערד[/b] לא אוכל לתמוך בצפוניות.
אשמח לקבל הודעות "במייל"esti@dunsky.name
או בנייד 054-4362297 (2010-01-26T20:24:18):
[b]שירה עציון-מצפה רמון[/b]
דולה ומדריכת הכנה ללידה.
http://www.hilahen.co.il/content.php?id=297
[/spoiler]
[spoiler=דולות במיקום לא ידוע בארץ]
[b]צופית[/b] (2008-06-10T23:17:41):
שמי צופית, דולה ומדריכת הכנה ללידה, למדתי במכון וינגייט ואשמח ללוות אתכן בחווית הלידה.
אשמח שתצרו קשר בטלפון 052-5675855 ונתאם פגישת היכרות ללא התחיבות.
[b]רחלה[/b] (2009-05-19T19:21:26):
[po]דולה רחלה[/po] מלווה יולדות בהתנדבות ובאהבה
054-4239151
[b]אירית[/b] (2009-11-20T13:21:51):
אשמח לשוחח עמך.
ליווי ותמיכה בהיריון ולידה.
0545370494
[/spoiler]
[spoiler=איפה לומדים להיות דולה]
[b]לולי[/b] (2003-04-18T02:01:00):
עד כמה שידוע לי גילה רונאל מרכזת קורס מטפלות ותומכות בנשים בהריון במכללת מדיסין, אבל הקורס מיועד למי שכבר יש לה ניסיון בתחום טיפול במגע (שיאצו, רפלקסולוגיה וכו'). לי אין כל ניסיון בזה ולא הצלחתי להגיע למרכז הישראלי לחינוך ללידה. יש עוד מקומות חוץ מהשניים האלה?
[b]רותם[/b] (2003-04-18T06:56:00):
גילה מעבירה גם קורסים לחסרות נסיון טיפולי, במסגרת קורס המשותף לנשים קוראות ללדת ולבי"ח לניאדו, שם גם נערך הקורס. אני מסיימת את המחזור הנוכחי עוד חודש וחצי.
[b][po]יהודית שפמן[/po][/b] (2003-04-21T12:44:00):
אני למדתי במשגב לדך לפני 4 שנים אצל שושנה גולדבאום. אשה מדהימה!
[b][po]אישה אחת[/po][/b] (2003-04-23T21:50:00):
אני למדתי תומכות לידה במדיסין. הקורס מועבר ע'י גילה רוניאל. קורס מאוד כייפי, ברמה גבוהה ומהנה. כדי להתקבל לקורס (בזמן שאני עשיתי אותו) צריך ניסיון של שנתיים לפחות באחד ממקצועות המגע: שיאצו, רפלקסולוגיה, וכו'. ההתמחות נעשית בבי'ח מאיר, בליווי דולה ותיקה, ואפשר אח'כ לבוא להתנדב כמה שאת רוצה בבי'ח, עד שאת מרגישה ביטחון אוו עד מתי שבא לך. הקורס היה אחת החוויות המדהימות שהיו לי...
[b][po]רותי ביסמוט[/po][/b] (2004-07-23T20:10:29):
אני מעונינת ללמוד להיות דולה, ויש לי כמה שאלות לברר לפני.
א. מתי נפתח הקורס הראשון בארץ? איפה הוא התרחש? וכמה דולות למדו אז?
ב. מאז ועד היום כמה קורסים נפתחים מדי שנה ? וכמה דולות סיימו ללמוד?
ג. עד כמה המקצוע מבוקש? כמה דולות עובדות בארץ?
[b][po]ורד לב[/po][/b] (2004-07-24T00:15:49):
קצת יהיה קשה לענות, נראה לי, מאחר ויש כמה מקומות שמכשירים דולות, לא?
יש קורס בלניאדו.
יש קורס של מדיסין.
נדמה לי שבוינגייט היה פעם משהו (או שעוד יש?)
מה עם המרכז הישראלי לחינוך ללידה? אין שם?
ויש משהו באזור הרצליה או רעננה, נדמה לי.
בטח יש עוד...........
למה את רוצה לדעת דווקא את הנתונים האלה? האם זה מתוך חשש שהשוק מוצף ולא תהיה לך עבודה?
[/spoiler]
[spoiler=לאילו בתי-חולים אפשר להביא דולה]
[b][po]יער נורווגי[/po][/b] (2003-04-20T07:23:00):
לגבי עבודה כדולה אז ככה, לפי מה שאני יודעת:
בירושלים, פוריה, צפת ונצרת אין בעיה כמעט וזה לא משנה איפה למדת. כנ"ל לניאדו. במאיר - רק בנות בוגרות מדיסין מתוך רשימה שיש להן של "מטפלות".
בתל השומר - רק מתוך רשימה של חמש בנות שעובדות איתן ונדמה לי שלא ניתן לקבוע אישית עם אחת ספציפית אלא יש להם תורנויות וכשאת מגיעה מצמידים אליך את התורנית.
ליס - כמובן שאסור כי לדעתם המיילדות הן תומכות הלידה הטובות ביותר . אכן, כך הם אומרים.
עכשיו, אני מכירה כמובן בנות שבאות עם חברות/יולדות ומציגות עצמן כחברות וכך נכנסות לחדר לידה. חלקן עבדו כך גם בליס וגם בתה"ש, אבל שוב, זה בלי אישור ובכל רגע נתון עשויים להעיף אותן.
לגבי הקורס עצמו, אני מאד נהנית מהעיסוק בכל התחום הזה, בין אם זה פיזיולוגיה ובין אם שיטות טיפול אלטרנטיביות, בהן, אני מודה, זלזלתי במשך שנים. כל הזמן אמרתי לאמא שלי, שהיא קוסמטיקאית שעובדת עם שמנים אתריים כבר כ-15 שנים, שזה קשקוש ומה זה משנה ובלה בלה בלה ועכשיו אני שוקלת ללמוד בעצמי. עם זאת נראה לי שלו היה לי רקע מקצועי הייתי עושה את הקורס של מדיסין (זה רק לבוגרי המקום כמובן) כי אז יש עוד בי"ח אחד שפתוח לעבודה.
[b][po]מ ש[/po][/b] (2004-09-19T09:49:54):
המדיניות בסורוקה שלא לאפשר בגלוי ליווי דולה בלידה. האופציה הקיימת היא להביא מישהו שתוגדר כחברה טובה/אחות/גיסה לבחירתך. מעבר לכך, את יכולה לפנות באופן פרטי לאחת המילדות שעובדות שם ולסכם שהיא תלווה אותך באופן אישי בזמן הלידה. זה יכול להיות רק ב2 מצבים: או שהיא תלווה את הלידה אצלך בבית, בתקווה שזה לא יפול לה על משמרת, או שתסמכי על נס שבית החולים לא יהיה מפוצץ והיא תהיה במשמרת, ואז היא תהיה רק שלך, בסורוקה.
אישית העדפתי לא לבחור, בייחוד בהתחשב בתנאים הנוספים שמעמיד בית החולים. לכן ילדתי באסף הרופא. עם דולה מקסימה ביותר. (ראי המלצתי למעלה...)
בכל מקרה, אני מכירה 2 מיילדות נהדרות מסורוקה שיכולות לסייע לך בדרך המוזכרת לעיל.
[b]הילרי[/b] - 067776058, 089920360
[b]שושנה[/b] - 086430490, 053400228
[b][po]בת ההרים[/po][/b] (2004-09-20T11:58:41):
פלונית דרומית. דברי עם [b]הילרי קירשנבאום[/b]. היא מיילדת בסורוקה ועושה גם לידות בית. נדמה לי שהיא קבלה אישור מהקיבוץ שלה לבנות צימרים ללידה אצלה בחצר. לא דיברתי איתה כבר חצי שנה כמעט אז אין לי מושג איך זה מתקדם. חוץ מזה שיש אולי אפשרות שהיא תלווה אותך ללידה אבל בלי ליילד אותך בפועל.
[u]או שתסמכי על נס שבית החולים לא יהיה מפוצץ והיא תהיה במשמרת, ואז היא תהיה רק שלך, בסורוקה[/u]
לי קרה כזה נס. זה לא נס זו התכווננות.
[b][po]פלוני אלמונית[/po][/b] (2004-09-29T20:53:32):
אני מיילדת בבי"ח במרכז הארץ. אני משקיעה את כל כולי ביולדות שלי ובבני זוגן.מקבלת סיפוק אדיר מכך, ומשוב מדהים מהיולדות. אני לא רואה שום צורך לנוכחות דולה בלידות אלו. חבל על כספיכן.
[b][po]עדינה מאוד[/po][/b] (2004-10-15T00:01:46):
[po]פלוני אלמונית[/po] - כיוון שלא כל המיילדות מעולות כמוך, כדאי לא לסמוך על המזל שיביא אותך בדיוק לחדר הלידה, ולהכיר לפני הלידה את מי שתעזור לך להביא חיים לעולם. כמו כן אם היית רואה מחקרים מהעולם על פחות סיבוכים בלידות עם נוכחות דולה היית פחות נחרצת בשיתוף הפעולה שלך עם מנהל הבנק של היולדות. חן חן בכל מקרה!
[b][po]רונה בראון[/po][/b] (2004-10-15T02:33:04):
מיילדת פלוני_ אלמונית נפלאה! כמה נעים לשמוע שעם כל המשמרות, עומס העבודה והדרישות יש לך התלהבות כזו גדולה!
מה קורה אם יש יולדת בכל אחד מהחדרים עליהם את אחראית באותה משמרת? האם את יכולה להיות עם היולדת בכל רגע שהיא זקוקה למגע, עיסוי, מבט, חיוך, ליטוף, אהבה, משענת, ליווי לטיול מישהו שינשום בקצב שלה... וכו' וכו' וכו'? אין ספק ביכולות וברצון... אבל המציאות בבתי החולים (שלא באשמתך, כמובן) אינה מאפשרת ברוב המקרים הגשמת חלום שכזה! וגם אם כן - מפריעות לך עוד זוג ידיים/עיניים תומך? מדוע? על אחת כמה וכמה אם זה מסייע ליולדת=הלקוחה...
לא ברורה לי ההתנגדות הזו. מיילדות הבית (לפחות אלו שהכרתי ועבדתי אתן) שמחו מאוד לעוד ידיים עובדות... מדוע לא בבית החולים?
והרי כולנו שם לאותה מטרה...
ימים יפים.
רונה בראון - דולה גאה
[/spoiler]
[spoiler=האם תומכת לידה? מה מקומה בלידה?]
[b][po]אף חצוף[/po][/b] (2005-11-21T22:20:52):
אחרי לידה ראשונה עם אפידורל, אני רוצה ללדת הפעם לידה טבעית (בבי"ח). מכל מיני סיבות, ולאחר דיונים הגעתי למסקנה (שכלית) שכדאי לי ללדת עם דולה, אם אני באמת רוצה שזה יצליח. למרות זאת, עדיין קשה לי מאוד לקבל את הרעיון מבחינה רגשית. מישהי זרה (גם אם אפגש איתה לפני כן וכו'), שכביכול לא שייכת, שאני צריכה לשלם לה כסף בשביל להיות שם בכלל (מקווה אולי למצוא מתלמדת) בסיטואציה שיש בה מן האינטימיות. משום מה יש לי מחסום פסיכולוגי מהעניין ולכן, למרות שאני כבר בחודש שביעי, עוד לא התחלתי באמת לחפש. מצד שני, אני "מפחדת" שאם אני לא אקח דולה, אני לא מספיק אסמוך על עצמי שאני מסוגלת ללדת כך.
יצא מבולבל, אבל בעקרון מה שאני מנסה לשאול זה אם זו תחושה מוכרת, ואם יש רעיונות איך לכל הרוחות אני יכולה לעשות לעצמי סדר בעניין. לתרץ את זה ב [po]דחיינות כרונית[/po] לא יעזור לי, הדד ליין מתקרב. :-P
[b]איטל[/b] (2005-11-24T22:14:02):
מתוך הלימודים שלי.....
המורות שלי שתיהם נהדרות אבל מה שנהדר בהן יותר מכל דבר אחר זה שהן מזכירות לנו (הדולות לעתיד) מה באמת התפקיד שלנו, ומה הוא באמת?
אני, עם כל הרעיונות הרוחניים שלי על לידה טבעית ואיך לעזור ללדת באופן טבעי, אבל מה אומרת shashana (במבטא אמריקאי) שהלידה היא לא שלי - היא של היולדת. ואנחנו בתור תומכות לידה צריכות לזכור ולהפנים טוב טוב מי עובר פה מה. ולמה הכוונה? אפשר לרצות ללדת טבעי ואפשר לרצות אפידורל, ולכל דבר יש את המקום שלו ואת האפשרות שלו להיות נכון בסיטואציות מסוימות. נראה לי שמה שקורה הרבה פעמים זה שאנחנו מדמיינים איך צריך להיות ובמציאות זה קורה אחרת ואז הגלגל מתחיל לנוע לכיוון שלא ראינו שאפשרי.
שלא תבינו לא נכון, צריך להיות מכוון לסוג הלידה שבה מעוניינים אבל שזו לא תהיה הקורה שבין עינינו.
ולכן נחזור למורות שלי שאומרות שמה שחשוב זה שנהיה שם בשביל היולדת ולא האגו שלי שחושב ויודע איך צריך להיות.
[b][po]פלונית אחרי לידה[/po][/b] (2005-08-17T23:41:11):
עברו כבר שמונה חודשים מאז הלידה הראשונה שלי, והזכרונות הקשים מהחוויה הטראומטית עדיין מציקים לי מאוד. אני נזכרת ובוכה. לא אפרט כאן את סיפור הלידה שלי (זה לא נראה לי הדף המתאים ואני גם לא בטוחה שאני יכולה לעמוד בזה כרגע), אבל הייתי רוצה לשאול שאלה שמטרידה אותי ביחס ללידה הבאה (למרות שאני עוד לא בהריון...).
מאחר שאין סיכוי שאני עוברת דבר כזה עוד פעם: מה לדעתכן עדיף - מיילדת פרטית / רופא פרטי / תומכת לידה?
אשמח אם תנמקו את תשובותיכן. מה היתרונות והחסרונות של כל בחירה? מה העלויות?
כמובן שאילו הייתי מיליונרית הייתי שוכרת את השירות של כולם, רק כדי להבטיח עד כמה שניתן שהפעם הבאה תהיה טובה יותר.
המון תודה
[b][po]יהודית שפמן[/po][/b] (2005-08-18T23:17:08):
פלונית אחרי לידה שלום.
לגבי מה עדיף? איזה סוג של תמיכה את מחפשת? האם ההריון שלך נחשב היום כהריון בסיכון או לא? איפה את גרה ? אני שואלת את השאלות כי לא בכל בית חולים יש אפשרות למיילדת פרטית,רק בחלק, האם את רוצה להיות ניידת? לגבי רופא האם ההריון בסיכון האם עצם הנוכחות של רופא תרגיע אותך? תשאלי את עצמך את כל השאלות.
ותראי מה את ובן זוגך מחפשים. ממליצה לך לעבור תהליך עם עצמך לניקויי המשקעים על מנת שתגיעי ללידה הבאה הרבה יותר ננינוחה ומכאן הכל כמו שאת רוצה. והכי חשוב בבחירה שתהיה כימיה בין האב האם והיולדת, כאשר במיוחד בינך למי שתקחי. תפעילי את החושים שלך.
מאחלת לך בחירה קלה.
יהודית שפמן אם יש לך שאלות אני אשמח לעזור לך את מוזמנת לפנות אלי.
[b][po]פלונית אחרי לידה[/po][/b] (2005-08-20T15:02:35):
יהודית, תודה על תשובתך. אני עדיין לא בהריון, עוברת דירה לאיזור השרון מחר (!), ולא יודעת איך לענות על השאלות האחרות שלך. אבל אקח אותן בחשבון כשאצטרך להחליט מה עדיף.
גם אני חושבת שעדיף "להתנקות מהמשקעים" - הם לוקחים המון אנרגיה, ובאמת לא כדאי שאסחוב אותם לאורך ההריון הבא, שלא לדבר על הלידה הבאה. האם יש לך רעיון איך "מתנקים"?
[b][po]יהודית שפמן[/po][/b] (2005-08-21T09:07:55):
פלונית אחרי לידה: איך מתנקים ממשקעים עושים עבודה פנימה ויש המון דרכים כמו: יוגה, מדיטציה, דימיון מודרך, דרך עיסויי לפעמים אפשר לעבד חויות, למעשה אין סוף לדרכים. שוב השאלה מה נכון לך למה את מתחברת ומרגישה שכאן את עושה את העבודה. האם את יודעת לעשות את העבודה לבד? האם התנסת בעבר אם לא התנסת ואת הולכת לטיפול תלכי למטפל/ת שאת מרגישה נוח אתו שאת מרגישה בטוח. ושאת יוצאת אחרי טיפול את מרגישה שאת התחלת לעבור את הדרך גם אם לא רואים את התוצאה. חשוב מאוד שיהיה חיבור בינכן. והמלצה אם את עדיין לא בהריון ואת חושבת בעתיד להכנס ממליצה לך לעבוד על תהילך הניקוי כבר עכשיו ולא לחכות להריון כי ההריון מציף ומעצים את הרגשות, מה שגורם לא פעם לקושי פיזי. במידה ותנקי את המשקעים ההריון יכול להיות הרבה יותר קל.
מאחלת לך עבודה מעציה. אם יש לך שאלות את מוזמנת לפנות אלי במייל thorn@netvision.net.il
[b][po]מונו נוקי[/po][/b] (2005-08-21T09:33:27):
תקראי גם כאן [po]מודעות והכנה לתקופת הפוסט פרטום[/po] [po]קושי אחרי הלידה[/po] [url=http://www.leida.co.il/message.asp?qt=27868]וגם כאן[/url]
[b][po]יהודית שיפמן[/po][/b]
לדולה אין כל סמכות לעשות מעקב הריון, אלא אם כן היא מיילדת מוסמכת ש"תפקידה" בלידה הוא כדולה. תומכת לידה כן יכולה לעשות הכנה ללידה, ובעיני ממולץ לעבור חלק מתהליך ההריון עם תומכת הלידה.
[b][po]פלוני אלמונית[/po][/b] (2006-03-20T13:19:57):
באיזה שלב מומלץ ליצור קשר עם הדולה? האם היא יכולה להוות תחליף לקורס הכנה ללידה?
[b]נינה[/b] (2006-03-23T01:54:09):
מאוד ממליצה לך ליצור קשר עם דולה כמה שיותר מוקדם, למרות שנראה לי שלפני שבוע 20 זה אולי מוקדם מדי, אבל זה גם תלוי בך ובכמה חשוב לך לעבור תהליך של היכרות עם המלווה שלך .
אני למשל לא מתלהבת מזה שבאים אלי ברגעים האחרונים להריון, כי אני חושבת שבלידה בכלל ובבית חולים בפרט היתרון שלי כדולה זה הקירבה וההכרות עם האישה. אני מרגישה שיש לי יותר כלים לעזור ליולדת שאני מכירה, אבל כל זה לא מחייב וכבר קרה לי שיולדת הגיעה אלי יום לפני הלידה שלה והחיבור בפגישה ובלידה עצמה היו מדהימים עד דמעות.
[b]קרן[/b] (2007-03-01T10:01:27):
תומכת לידה בעניי שייכת לתחום הרפואה המונעת (כמו תזונה נכונה, שמירה על כושר..) מנווטת את גופינו לתמוך בעצמו בדרך הטובה ביותר כדי שלא נגיע בכלל למצב של קריסה פיזית או נפשית.
[b][po]אמא נמרה[/po][/b] (2003-09-10T18:29:00):
אני ממליצה לחשוב עם עצמך על התמיכה שאת מבקשת מהדולה, כיוון שלכל אחת יש התמחות קצת אחרת , ועם כל אישה יש חיבור אחר. אני פגשתי מישהי שמאד ממליצים עליה (גם פה באתר), אבל היא הייתה כולה אש להבה שהפחידה אותי נורא (בפעם הראשונה בכל ההריון פחדתי מהלידה), אז ברור שלא היה בינינו חיבור נכון. חיפשתי אחרת - רגועה ורכה. אני ממליצה על עֹנגי שעובדת בבי"ח מאיר, אבל בטח מגיעה לעוד מקומות. אין עלי כרגע את הטלפון שלה, אם תרצי כתבי לי בדף הבית ואתן לך. על החיבור שלי עם ענגי את יכולה לקרוא (קצת) ב [po]סיפור הלידה של aglaya pasternak[/po], ואם תרצי אספר לך עוד.
[b][po]יהודית שפמן[/po][/b] (2004-02-19T21:42:00):
המלצות זה תמיד טוב אבל הכי חשוב שתהיה לך כימיה עם הבן זוג שלך, שתרגישי שאת רוצה שהיא תהיה שם. מעבר לכך כל אחת מגיעה עם האיכויות שלה וכולן טובות. ממליצה לך לדבר איתן בטלפון או ולהפגש, להבהיר ציפיות שלך ושלה וראות מה מתאים לך.
[b]שני[/b] (2006-01-29T01:38:27):
באופן כללי אני ממליצה להיפגש עם הדולה ולקבל ממנה טיפולים במשך ההריון וכך להכיר יותר.
בעיני ההיכרות היותר עמוקה הזו מקרבת, בונה אמון, מלמדת אותה ואותך מה את כן או לא אוהבת ועושה הבדל גדול במוכנות ובליווי ללידה. אם אלו טיפולי שיאצו ועיסוי - מרגיע סטרס ועושה נפלאות להריון.
[/spoiler]
[spoiler=את מי כדאי לקחת ללידה, במקום בעל?]
[b][po]אביב חדש[/po][/b] (2001-10-16T23:12:00):
שאלה לכולכן: הבעל במילואים ולא יכול להגיע ללידה. את מי הייתן לוקחות איתכן ללידה? דולה, את אחותכן, אמא שלכן, השכנה, השכן, חברה, הייתן הולכות אולי ללדת לבד?
[b][po]נאוה פרנס[/po][/b] (2001-10-17T00:35:00):
אני, כידוע, רווקה ולכן עמדתי בפני השאלה הזאת.
אימא שלי ליוותה אותי ואפילו אבא שלי היה ברקע לאורך היום
אספר את סיפור הלידה שלי (של יהונתן) בדף המתאים אבל...
היו רגעים שחשבתי שבלי אימא שלי, לא הייתי יולדת
(דמיינו אותי, 6 שנים אח"כ, עוד מתלבטת אם ללחוץ או לא... :-D)
[b][po]בשמת א[/po][/b] (2001-10-18T11:50:00):
בלידה אני רוצה תמיכה מוחלטת. בניגוד לנאוה, את אמא שלי לא הייתי לוקחת בחיים :-) גם לא את אחותי. גם לא את אבא שלי, אבל זה רק בגלל שהוא יחוויר ויתעלף לי...
הייתי מבקשת מאמא שלי לשמור לי על הילדה, ומאבא שלי שיביא אותי לבית החולים ויעזור לי עם התיקים והכל, ושיחכה לי גם לאחר כך (כאילו שהוא יהיה מסוגל ללכת ... הוא יישב וידאג במסדרון :-) )
הלידה היא חוויה מאוד חשופה - חשיפה פיזית קיצונית (אני אישית לא יכולה לסבול מגע בד על העור בכאבים האלה, שלא לדבר על חשיפה טוטאלית של המקומות הכי אינטימיים) וחשיפה רגשית. אני לא חושבת שהיה לי נוח עם מישהו מלבד בעלי. חוץ מזה שיש לו עוד ייתרון גדול, ששום דבר לא מבהיל ולא מגעיל אותו. עם כל אחד אחר (בעצם עם כל אחת אחרת, כי גבר אחר הוא ממש לא אופציה בשבילי) הייתי רוצה "לצנזר" משהו, ומאוד לא נעים ללדת כשבמקום להיות חופשיים ועסוקים בתהליך, צריך להרגיש לא בנוח עם מי שאיתך.
כיוון שאני מתכננת ללדת שוב עם מיילדת פרטית (אני בונה על זה שעד שבכלל אהיה בהריון ועד שאגיע לשלב הלידה כבר תהיה שוב אפשרות כזאת... ;-) ), אני מניחה שאלך ללדת רק עם המיילדת. לבד.
והפתרון האמיתי שלי: להזעיק אותו מייד מהמילואים! מה זאת אומרת! רני, שבדרך כלל איננו אסרטיבי כלפי "בוסים", כמו שאני מכירה אותו, בסיטואציה כזאת אין מה לדבר: הוא יודיע שאשתו יולדת [b]עכשיו[/b] והוא טס לבית החולים, שלום, אחזור אח"כ, הלכתי. חסר למישהו שינסה להתווכח איתו.
[b][po]עדי יותם[/po][/b] (2001-10-18T23:22:00):
שגית, כידוע לך במקרה כזה הייתי לוקחת אותך (-:
מישהי שעברה לידות בעצמה ורואה בלידה תהליך טבעי וחיובי, כמוני.
[/spoiler]
[spoiler=כיצד מתכוננים לליווי לידה]
[b]פלונית[/b] (2002-02-09T15:21:00):
חברה ביקשה ממני להתלוות אליה ללידה. היא בטוחה שתלד עם אפידורל, מלאת חרדות ומה לא.
אשמח לקבל טיפים או הצעות... היא מתכוונת ללדת בליס. (מה לעשות (-; )
[b][po]ענת גביש[/po][/b] (2002-02-09T21:24:00):
הנה כמה עצות, מקווה שיעזרו לך: כדאי מאד להוריד את הדפים מאתר אמנות הלידה, שמכינים ללידה. חרדות,לחיצות, ירידת מים, האם אלו צירים, תנוחות וכו'. לתת לה לקרוא וגם לקרוא ולשנן היטב בעצמך, כך שתוכלי להנחות אותה כי היא הרי לא תזכור בתוך כל הבלאגן. חרדות יש בכל מקרה, גם בלי אפידורל... אבל הרי גם אם היא תיקח אפידורל היא תזדקק לתמיכה, בין השאר כי רבות לא מגיבות אליו טוב (רעידות, אילחוש חלקי ולא מספק, בחילות...) ואז גם כדאי שתדעי מה עלול להיות כדי להזכיר לה שזה בסדר וקורה לא רק אצלה וכולי. אם היא סגורה על אפידורל ואת מעוניינת לתמוך בה כדאי שלא תפגיני הסתייגות מזה אלא תשדרי לה שהיא עלא-כיפק. חוץ מזה כדאי להתאמן בעיסויים שתתני לה, ולנסות לעבוד עליהם יחד גם לפני הלידה.(למסאג'ים היא בטח לא תתנגד... אולי זו תהיה פריצת דרך מבחינתה לכיוון של מעורבות בלידה שלה?) בכל אופן הייתי נמנעת מלשדר לה שמשהו מהבחירות שלה הוא לא טוב.
[b]גילה[/b] (2002-02-10T08:58:00):
לקרוא את הספר "אמנות הלידה". (אני קראתי אותו בצורה שטחית, וקיבלתי ממנו רק רובד שניתן לעיכול "קונבנציונלי", וזה עזר הרבה)
לעשות יחד קורס הכנה, כדי שיהיה לכם אוצר מילים משותף, ותהיה לכם הזדמנות לדסקס את כל הנושאים שמסביב ללידה.
להכין "תכנית לידה" - כדי שאם תשמשי לה לפה, תעשי את זה טוב.
לזכור (אני יודעת שאת יודעת, אבל חשוב לזכור) שזו לידה שלה.
כל זה נכתב ע"ס הניסיון העשיר שלי של לידה אחת, עם בעלי בתפקיד תומכת.
[b][po]אביב חדש[/po][/b] (2002-02-11T08:50:00):
להשיג מהר מהר, לפני שהיא יולדת את הספר "טבעי ללדת" שיצא לפני כמה ימים ורכשנו אותו כדי שלשביט יהיה מה לקרוא במילואים [b]בשטחים[/b]
קצת יקר, אבל מעולה.
[/spoiler]
[spoiler=האם יש ערך לתומכת לידה בנוסף לבעל?]
[b]חבצלת[/b] (2002-04-09T20:12:00):
יש לדעתכם ערך לתומכת לידה בנוסף לבעל, שמאוד עוזר בלידות אבל...הוא לא אישה...
בעלי חושש מכך, שתומכת כביכול תתפוס את מקומו ולא "הוא לא יוכל לעזור לי" כמו שהוא הגדיר את זה.
לי נדמה שלמרות בעלי המקסים והמיילדת הטובה ביותר שהיתה לי, עדיין ...היו המון קטעים שהייתי בהם לבד וזה גרם לא לפחד ולהחליט דברים לא מתוך שיקול דעת, ובכלל.
אז איך מסתדר השילוב הזה של הבעל והתומכת והמיילדת באותו חדר?! אם יש גבר שהיה במצב כזה, גם אשמח מאוד לשמוע את חוויותיו.
[b][po]ענת גביש[/po][/b] (2002-04-09T23:40:00):
יש ויש, ערך עצום. היתרון העצום הוא דווקא לבעל. יש לו בת לוויה והוא לא נמצא לבד מול היולדת שלו. (כדאי לזכור שהמיילדת נמצאת איתכם מעט זמן בעצם, ויכולות לעבור שעות ארוכות בהן אין לה מה לעשות בחדר, כי אין עדיין את מי "ליילד".) אני יודעת שלבן זוגי התומכת היתה עזרה נפלאה. קרה שרציתי שישאירו אותי לבד, והם יצאו יחד לאכול, וגם שוחחו בינהם וצחקו על כל מיני דברים, ולי הוקל שהוא לא לבד, ואני לא צריכה להרגיע אותו. אהבתי מאד שהם היו סביבי בצירים, אבל היו עסוקים בשיחה ולא העיקו עלי עם עודף תשומת לב, עד שממש הייתי צריכה. במצב של אחד על אחד זה פחות נוח. שלא לדבר על השלבים הקריטיים,בהם הם היו כצוות ועבדו קשה יחד איתי.
המיילדות לא התלהבו כשהודעתי שתבוא תומכת, וטענו שזה תופס את מקום הבעל. זה לא נכון. תומכת אמיתית וטובה היא של שניכם ולא דוחקת אותו. התחשבות בבעל ותמיכה בו תוך הנחייה שלו במהלך הלידה זה חלק מהתפקיד שלה.
[b][po]בשמת א[/po][/b] (2002-04-10T12:12:00):
אני אישית לא אקח תומכת, כי אני מרגישה שאסתדר בלי זה, כי אני כבר אמרתי למעלה שאני לא ארגיש נוח, וגם אני מתכוננת לשלם למיילדת פרטית וגם זה כבר עושה לנו חור ענקי בתקציב שלנו.
אבל אני מסכימה עם ענת. בעלי היה מרוויח הרבה מאוד מתומכת לידה. כל העול והמצוקה היו יורדים ממנו, כל ההרגשה המפחידה שאולי אני "תלויה" בו, והוא היה מרגיש חופשי רק להיות "בעלי" - לגעת בי כשאני מבקשת, לתת נשיקה, לראות את התינוק יוצא, דברים כאלה. כל העזרה הפיזית (לתת לי את המים, לעשות לי עיסוי, לתמוך בי כשקשה לי וכדומה) - הוא היה שמח מאוד שאקבל מתומכת לידה (ממילא הוא לא ממש מסתדר עם המשימות האלה...).
[b][po]אביב חדש[/po][/b] (2002-04-10T12:56:00):
שביט מאוד שמח שיהיו בלידה עוד "מישהן" כי הוא לחוץ מזה שתהיה לו עבודה קשה בלידה. לעזור לי, לספוג את מצבי הרוח שמלווים את הצירים שלי משלב המעבר והלאה. שיין הסבירה לו שבבית הוא יד ימינה, והוא מפחד שלא יהיה לו זמן להיות איתי. הזמנתי שתי חברות טובות שילוו אותי (חסר לכן שלא תגיעו) בלידה, כך שנראה לי שיהיה בסדר גמור. אני סומכת על כל אחת מהמלוות (כולל המיילדת והצלמת) שיעבדו ביחד ולחוד כמו שצריך. ושביט יוכל להיות איתי כשהוא יבין שהמצב לא נורא כל כך.
[b]חבצלת[/b] (2002-04-10T19:29:00):
אז זהו, שבעלי הוא בדיוק מהסוג שכן מבסוטים להגיש עזרה ו"ליילד", הוא בכלל "אחות" בנפשו - תמיד כשאחד הילדים נפצע הוא מטפל וכו'. והוא בכלל לא לחוץ בלידות. הבעיה היא שהוא דיי ביישן ואני חוששת שלא יהיה לי נוח כשלא יהיה לו נוח עם התומכת, אתן מבינות? ודבר אחרון שאני רוצה זו תחושת אי נוחות נוספת בלידה :-D
התומכת שחשבתי עליה היא גם חברה קצת, ובחורה מקסימה, בגלל שאני מכירה אותה אז חשבתי עליה כמלווה. אבל נראה לי שלמרות שבעלי אומר "זאת הלידה שלך ואת תחליטי" הוא לא מרגיש עם זה טוב, וחבל...
[b][po]ענת גביש[/po][/b] (2002-04-10T19:56:00):
מהסיבה הזו, חבצלת, ערכנו כמה מפגשים גם סתם לארוחות וטיולים וגם לעיניניים ומקצועיים, כדי באמת לבחון את האוירה והכימיה שנוצרת. ליאת, התומכת שלנו, היא חברה ותיקה שלי וחדשה של בן זוגי, וכמוך גם אני לא ידעתי איך זה יתחבר ברגעי האמת. במפגשים מהסוג שתיארתי תוכלי לבחון זאת. אני זוכרת שהקרח והמבוכה נשברו כשליאת הדגימה לי על השטיח איך כדאי לשבת והסבירה לבן זוגי איך לכרוע מאחורי, איך להחליף איתי תנוחות, איך לעסות, וממש שיבחה אותו על כל תנועה. זה היה בהתחלה די מביך אבל היא התעלמה והמשיכה לתת הוראות ותשבוחות, עד ששנינו הרגשנו ממש שאנחנו הזוג הכי מעולה בעולם, שיודע בדיוק איך לגעת אחד בשני ואיך להשתלב זה בתוך זה. אחרי הפגישה הזאת סמכתי עליה שהיא לא תניח לו להרגיש נבוך, וידעתי שיהיה טוב לשלושתינו יחד בלידה. אז אם הוא משאיר את ההחלטה בידייך, תבדקי בשבילו איך הוא מרגיש איתה, ותחליטי.
[b][po]ענת גביש[/po][/b] (2002-04-10T20:02:00):
במסגרת הפגישות עם ליאת התוודענו לספרים מיילדות רוחנית, לידה ללא אלימות, ואומנות הלידה. אני ממליצה על שלושתם בחום כמקור השראה מופלא ללידה.בספר מיילדות רוחנית יש דגש ענק על היות הלידה מאורע אינטימי כמעט מיני בין שני בני זוג. זה מרתק לראות כך את הלידה ועשוי לתת לשניכם השראה להתקרבות שתרכך את הכל: את הפחדים, את הפרינאום, אפילו את קירות בית החולים. (היה לנו אותו באנגלית ולא יודעת אם יש בעברית. השניים האחרים בעברית.)
[b]גילה[/b] (2002-04-11T13:10:00):
חבצלת - אולי תומכת שבעלך יבחר? אולי חברה (של שניכם) שהוא מרגיש אתה בנוח? אחותו? אחותך? (אני זורקת רעיונות בלי להכיר אותך).
[b][po]טובה קרני[/po][/b] (2006-06-06T13:40:28):
אני עוסקת בלידה. חדרי הלידה בבתי החולים הם חלק ממערכת, וככזאת המערכת איננה בנויה לתת מענה לצרכים אישיים. לידה היא האירוע הפרטי והייחודי ביותר שאישה עוברת, ומכאן הנחרצות במסר שאני מנסה להעביר לכל היולדות באשר הן: אל תלדו בבית חולים ללא תמיכה מיקצועית!
אני מיילדת, גרה בנטף, וכיום עוסקת בלידות בית, ובליווי הריון ולידה, גם בבתי חולים, אך בעיקר בעין כרם. 02-5340065
עבדתי במשגב לדך כשלוש שנים, עד לסגירתו המבישה, ואז בהדסה עין כרם. עזבתי את המערכת לפני כשנה וחצי.
אכן יש לידות קסומות אפילו בבית חולים, וגם מיילדות נהדרות, מסורות ורגישות; אבל מה לעשות, מערכת היא מערכת היא מערכת.
יש פרוטוקולים ונהלים, משמרות עמוסות, ורופאים כל מיני, רובם כסת"חים,אבל יש גם נפלאים. חוויית הלידה הופכת להיות תלויית כל כך הרבה גורמים עלומים וזרים, והדרך היעילה ביותר, מנסיוני בעבודה בתוך המערכת ומחוצה לה, לנסות ולהבטיח שהלידה תהיה קרוב ככל האפשר כמו שהיולדת כמהה, היא ,כאמור, לדעתי, לקחת ליווי מקצועי.
כל אישה יודעת ללדת. לא כל אישה יודעת שהיא יודעת. אני פוגשת נשים רבות שאת הלידה הראשונה שלהן העדיפו ללדת בבית חולים, משום ש"אין להן מושג מה זאת לידה, צירים, כאבים,ואיך, אם בכלל, הן תוכלנה לעמוד בזה. ובכלל זה נורא מפחיד, שמעו סיפורים, "אז מה שבטוח". לחלקן היתה לידה נפלאה, לחלקן טראומתית ביותר, ואין לי צל של ספק, שוב, מנסיון, שליווי מקצועי היה משנה לחלוטין את חווית הלידה.
הדחף להעלות את דעותי על הכתב עלה לאחר שיחה שהיתה לי עם יולדת שליויתי בלידתה הראשונה בהדסה עין כרם. בשבילי זו היתה אחת הלידות היותר נהדרות ומעצימות שאני חויתי. בשבועות הקרובים היא אמורה ללדת שוב {מי יתן בבריאות ובשמחה}. בשיחה טלפונית היא אמרה לי,שעכשיו, כשהיא בטוחה בעצמה ובגופה, ובבהירות שלה לגבי הצרכים, הרצונות, והאופן בו היא יולדת, היא חושבת שמספיק שרק בן זוגה, האוהב והתומך, יהיה איתה בעת לידתה.
mistake, big mistake. .לצערי. נכון, תמיד יש את האפשרות שהלידה תהיה מהירה וקלה והמיילדת נפלאה,והלוואי שכך יהא.
אבל כוחה של המערכת גדול ועצום הוא, וזמן לידה אינו זמן מלחמות [על פרטיות, שקט ,הסברים, חמלה, תמיכה,מרחב] וזה לא פייר להפיל את התיק הכבד הזה על בן הזוג. זה לא נכון לצפות ממנו להיות האביר המגן והמציל בזמן לידה. כמעט נהפוך הוא - גם הוא זקוק לתמיכה להרגעה ולמרחב להיות מי שהוא: אוהב, נוכח, לפעמים נח.
נכון, לרב הלווי כרוך בתשלום. אני מאמינה שיבואו זמנים בהם הביטוח המשלים ואולי אפילו הביטוח הלאומי יכירו בחיוניות ובזכות שיש לכל יולדת לבחור את מקום הלידה - בית, בית חולים, מרכז לידה - ואת המלווים המועדפים עליה. ואז התשלום לא יהיה לנטל על היולדת.
עד אז,כן ,צריך לשלם. ולדעתי המאד נחרצת, יש לתת סדר עדיפות ראשון במעלה לשכירת שירות של ליווי מקצועי!
[b][po]עדי יותם[/po][/b] (2002-09-06T22:41:00):
מאחר שהמחשב של שגית בתיקון, ובכלל היא קצת עסוקה (-; אני אספר מהזווית שלי, עד לגירסה המלאה. אני מקווה שההתרגשות לא ערפלה לי את הזיכרון. סליחה: אני בטוחה שההתרגשות ערפלה לי את הזיכרון, אבל זה לא נורא משנה אם משהו קרה עשר שניות קודם או אחר כך, נכון? בכל אופן, הנה מה שאני זוכרת. ותודה רבה, שוב, על הזכות שהענקתם לי להיות נוכחים:
אתמול, בתשע ועשרים בערב, התקשרתי אל שגית לשיחה היומית שאנו מנהלות כבר כמה שבועות, בסגנון, "נו, יש חדש?" "לא, שום דבר. אני חושבת שהיא לא תצא אף פעם." אבל הפעם שביט עונה, וכשאני מזדהה, הוא אומר לי, "תניעי."
סליחה?
"יש לה צירים כל חמש דקות."
הלו! עכשיו אומרים לי את זה? אני אמורה להצטרף ללידה, ואני גרה במרחק למעלה משעה נסיעה!
מתברר שהעסק התפתח מהר ובאינטנסיביות. אני מדברת עם שגית, שמציעה שאני אתארגן בלי לחץ, ושנדבר בעוד רבע שעה. "בלי לחץ" לא בדיוק נמצא בלכסיקון שלי. מזל שכבר התקלחתי. מתלבשת צ'יק צ'ק - מחליטה לבחור בחולצה לבנה, לכבוד החיים החדשים שבדרך, אומרת לילה טוב לילדים. הבכורה כועסת: "אבל אמרת שכשגית תלד אנחנו נישן אצל סבא וסבתא!" נכון, אמרתי, אבל הכוונה היתה לנסיבות שבהן בן זוגי לא יוכל להישאר איתם - יום עבודה או משהו כזה. אני עושה חשבון רגע - הורי גרים באמצע הדרך לשם, תוספת של עוד 5-10 דקות להקפיץ אותה אליהם - ומטילה וטו (מזל).
אני מתקשרת שוב מהאוטו, למטה. שביט שוב אומר לי, "תניעי," ואני מניעה. נאבקת בדחף להצמיד את דוושת הדלק לרצפת המכונית, מזכירה לעצמי שאני לא יכולה להרשות לעצמי, בכלל ועכשיו בפרט, תאונת דרכים או עצירה של המשטרה. חוזרת על מחשבות חיוביות, "לא יולדים כל כך מהר, יהיה בסדר, אני אגיע בזמן." מזל, כי שני שיכורים מחליטים לחצות כביש בין-עירוני במפתיע, בדרך.
מתקשרת לאמא שלי, לבקש שיכינו לי מיטה וישאירו מפתח, למקרה שאחזור באמצע הלילה וארצה לישון אצלם כמה שעות. אמא שלי לא לגמרי קולטת את מטרת הנסיעה, כנראה: "באיזה שעה בערך את חושבת שתגיעי?"
לא יודעת, אמא. תוך כמה זמן בערך תינוקות נולדים?
לצומת ראם אני יודעת להגיע בעיניים עצומות כמעט. רק שאני לא אתברבר אחר כך. בבית הרי"ף פונים שמאלה או ממשיכים? כנראה שממשיכים... נו, למה אין שלט לכפר-מנחם? אולי טעיתי? לא, הנה אורות. זה בסדר, זה בטח שם. הגעתי תוך שעה בדיוק.
מכונית עם מדבקה של נשים קוראות ללדת חונה לפניי בשביל. שיין כבר שם.
רבע לאחת-עשרה. אני נכנסת בדיוק כששגית יוצאת מהאמבטיה ועוברת לסלון, שם היא רצתה ללדת. היא כורעת על השטיח, כריות מתחת לברכיים, פוף גדול לפניה, והיא משעינה עליו את הראש. שביט מביא לבקשתה של שיין קערה עם מים חמים. "כמו ב'בית קטן בערבה...' " הוא אומר. שביט יושב מולה על הספה, מחזיק לה את היד. שיין מאחוריה. אני מתמקמת בצד, ידיים על שני צדי עמוד השדרה. אין לי שעון, אבל נראה שיש הפסקות קצרות וצירים קצרים ואינטנסיביים. שיין מעסה לה את הפרינאום ומניחה קומפרסים חמים לאורך כל הזמן, כמעט לא זזה, כמעט לא מדברת, מרגע ששגית מתמקמת על השטיח, מקרינה רוגע. שביט נותן חיזוקים קטנים מדי פעם, בדיחות קטנות, לפעמים היא מחייכת. עם כל ציר אני אני מדברת אליה בזמן הצירים, חוזרת על אמירות שסיכמנו עליהן קודם ומוסיפה עוד לפי הרגש. מקווה שמה שאני אומרת מתאים לה... העיניים שלה עצומות, היא מרוכזת פנימה, לא מדברת, אבל לפחות היא לא אומרת לי לשתוק, אז כנראה שזה בסדר. בין הצירים יש שקט מרוכז ורגוע. כשהלידה ממשיכה להתקדם שיין מבקשת לכבות את המזגן, והשקט המוחלט שמשתרר בין הצירים נפלא.
אמורה להגיע צלמת שמלווה אותם עוד מההריון, לצורך הכנת סרט על לידות בית, אבל דווקא היום לא ניתן היה להשיג אותה. גם חברה נוספת, ואחותה הקטנה של שגית, עדיין בדרכים, ויגיעו רק עשר דקות אחרי הלידה. גיסתה של שגית מגיעה עם מצלמה לעשר הדקות האחרונות, נוכחותה עדינה ולא מורגשת. אור נרות ואור חשמל עמום מאוד הם התאורה היחידה. שיין אומרת שהיא תכף תיוולד. שגית שואלת על הפתיחה - "שמונה ס"מ." היא מאוכזבת, ושיין מוסיפה, "אבל זה תשעה ס"מ בזמן ציר." אני אומרת לשגית שתוך שנייה זה יכול להפוך לעשרה. דקה או שתיים שקטות פתאום.
ואז הצירים מתגברים ומתחזקים, שגית עושה תנועות אגן. אני מרגישה זרם חזק עובר מראש עמוד השדרה לתחתיתו. "אני לא יכולה יותר!" היא צועקת, ושיין ואני מחייכות. אני מזכירה לה שזה אומר בדיוק שהגיע השלב שהתינוקת עומדת לצאת! שיין מציעה לה לעבור לשרפרף הלידה. היא עוברת ומוצאת את המיקום הנוח. שביט שוב מאחוריה, על הספה, אני נוגעת בכתפיים. ציר לחץ אינטנסיבי מגיע - היא תכף כאן!
שק מי השפיר פוקע, והופ, הראש בחוץ. שער כהה ורטוב. שגית נוגעת בראש. רגע של הפוגה. שיין מסבירה אחר כך שזהו השלב שהתינוקת מסתובבת לפני היציאה. ו-הגוף בחוץ. שיין מספרת אחר כך שחבל הטבור היה כרוך פעמיים סביב צוואר התינוקת, ובחוזקה. שיין מרימה אותה ומניחה אותה בידיים של שגית, שקוראת לה, "מתוקה שלי!" ומנשקת אותה בחום. שגית ושביט נוגעים בחבל הטבור הפועם. התינוקת משמיעה גרגורים מהנוזלים שבלעה. שיין עוזרת לה לפנות אותם, והיא משמיעה את הנשימה/בכי הראשונים... השעה 11 וכמה דקות.
שביט חותך את חבל הטבור. אחרי כמה דקות שגית יולדת את השליה, שיין בודקת אותה, מכריזה שהיא שלמה, גדולה יחסית, מאחר שגם התינוקת גדולה (3.800, בלי שום שריטה!) ומברכת ב"מזל טוב".
שביט מגיע למסקנה הסופית שאין כמו בבית (-:
סיפור הלידה מנקודת מבטה של [po]אביב חדש[/po] בדף [po]מדור סיפורי לידה[/po]
[b][po]אביב חדש[/po][/b] (2002-09-08T23:13:00):
קראתי, ובכיתי...
הייתי שם, בתור היולדת, וואו...
מדהים, מסעדה, תודה שהיית איתנו.
[b][po]מיץ פטל[/po][/b] (2002-09-10T01:03:00):
מרגש מאוד.....אני עוד מנגבת את הדמעות...
איזה כיף שיש כזו חברה ! ( שהיא גם תומכת לידה...)
לידה מדהימה. שגית! את פשוט ענקית !
ואני שמחה בשבילך שלא ויתרת! והגשמת את חלומך!
[b][po]עדי יותם[/po][/b] (2002-09-10T01:08:00):
אני צריכה להוסיף שכבר כמה ימים עובר לי בראש, "בדיוק ככה צריך ללדת". ומיץ, החוויה הזו בהחלט גרמה לי לשקול את האופציה של שינוי קריירה (עבר לי אחרי כמה שעות (-; אבל אני מוכנה לבוא אל כל מי שתבקש... בתור [po]חובבת לידה[/po]...)
[b][po]בשמת א[/po][/b] (2002-10-19T11:08:00):
שגית, אפילו עוד יותר מרגש לראות את הסרט. אני עוד חושבת עליו הרבה, ובפעם הבאה שאבוא אני מקווה שנוכל לראות אותו שוב D-:
[/spoiler]
[spoiler=גבר תומך לידה]
[b]גיל[/b] (2005-07-17T21:22:35):
אני מעוניין לעבור קורס תומכי לידה והייתי שמח לקבל מכן ומכם תגובות למספר שאלות.
האם תומך לידה זה דבר בעייתי בהגדרה?
האם הייתן מוכנות לשקול לקחת תומך לידה?
ושאלה אחרונה לשאול את בני הזוג, האם תסכימו לתומך לידה?
על מנת לעזור לי לגבש החלטה, תגובות מפורטות יתקבלו בברכה. תודה
[b][po]בת ההרים[/po][/b] (2005-07-17T22:00:07):
מצטערת על ה"אולד פאשן" אבל לא נראה לי שהייתי בכלל חושבת על רעיון שכזה.בעייתי לחלוטין בהגדרה לטעמי. כל העניין עם תומכת לידה מבוסס על אינטימיות בין נשים. אינטימיות שיכולה להתרחש רק בין נשים. אם ארצה תומך לידה שיכול להיות באינטימיות איתי אקח את בן זוגי ולא גבר אחר.
[b]גיל[/b] (2005-07-17T22:13:27):
תודה על תגובתך אבל גם תומכת לידה לא באה במקום בן זוגך. הרעיון הוא שבאמת גם את וגם בן זוגך תהיו חופשיים לחוות את אחת החוויות היפות בעולם יחד שברקע אתכם ו"לא אתכם" תומכת הלידה/תומך לידה.
אשמח לקבל תגובות נוספות בעד ונגד.
[b][po]הנסיכה הקסומה[/po][/b] (2005-07-17T22:37:59):
אני בעצמי תומכת לידה, אבל לצערי, גם לא אוכל לתת לך תשובה שונה - יש לי התנגדות עקרונית לגברים שמעורבים בתהליך הלידה. לידה היא החוויה החזקה ביותר שקיימת בטבע (לדעתי) מכל בחינה שהיא. גבר לא יכול, ועם כל כמה שיהיה רגיש ומחובר לצד הנשי שבו, להכיל את החוויה הענקית הזו, כי אחרת היה יכול לקבל אותה. בתחושה שלי, יש חלוקת תפקידים מאוד פרמיטיבית וקדומה בלידה, וכמו שתפקיד הנשים בשבט לתמוך ולעזור (גם אלו שלא ילדו), כך תפקיד הגבר הוא לעמוד עם הנבוט בפתח ולשמור... (את בעלי האישי אני לא משחררת לפתח, אבל אני באמת חושבת שאם הייתי בשבט אמיתי זה מה שהייתי עושה).
[b][po]בת ההרים[/po][/b] (2005-07-17T22:40:30):
[u]אבל גם תומכת לידה לא באה במקום בן זוגך[/u]
תומכת לידה לא באה במקום בן זוגי מעצם היותה אישה. זה מה שאתה מפספס. למה אני צריכה להכניס גבר אחר אל תוך האינטימיות שלי? בן זוגי יהיה נוכח בלידה רק מתוקף היותו השותף שלי לחיים והאבא(אולי בסדר הפוך). אני לא מוצאת כל סיבה אחרת למה גבר צריך להיות נוכח בלידה-אירוע כל כך נשי וכל כך אינטימי בין האישה לאלוהים.אתה לעולם לא תוכל להבין מהי לידה,מהם צירים,מהו הריון. לעולם לא.ולכן גם לא תוכל לתמוך באישה הרה וביולדת.[u]אחת החוויות היפות בעולם[/u] זה בדיוק התיאור שלא מתאים לדעתי ללידה. זו לא תמונה אימפרסיוניסטית.
<אם לא הייתי צוחקת הייתי חושבת שאתה טרול>
[b][po]זוהר אור[/po][/b] (2005-07-18T11:43:17):
מסכימה עם קודמותי. לא חושבת שהייתי שוקלת לקחת גבר כתומך לידה. והאמת, אני יודעת שבתל השומר יש מיילד, ולמרות ששמעתי עליו נסים ונפלאות, אני לא יכולה להבין את הנשים שיולדות איתו. יש דברים שאי אפשר להבין אותם ושאי אפשר להסביר אותם.
אני, באותה מידה, לא חושבת שהייתי משתמשת בתומכת לידה שעדיין לא ילדה בעצמה (בהנחה שיש בלידה שלי רק אחת, ולא שבט נשים שלם). אני יודעת שיש תומכות לידה מעטות כאלה. מסכימה עם כל מילה של [po]בת ההרים[/po].
[b]גיל[/b] (2005-07-18T21:17:27):
תודה על תגובותיכן. אני באופן אישי חושב אחרת, אך כנותכן/דעתכן אכן תהווה משקל בהחלטתי.
[/spoiler]
[spoiler=תהליך היכרות עם דולה]
[b][po]עורבני מצוי[/po][/b] (2007-10-03T21:15:06):
אנחנו לקראת לידת בית, וקיבלנו הצעה מדולה המסיימת בימים אלו את הקורס, לבוא ולתמוך בלידה בחינם. כך היא תצבור ניסיון, ואנחנו נוכל להיעזר בה לכשניצטרך. ניפלא, זה בהחלט ניראה על פניו כ win-win. אמרנו לעצמנו כן.
אם כך, אנחנו רוצים שהיא ואנחנו נרגיש נוח אחד עם השני...איך עושים את זה?
מיפגשים מקדימים....מובנים או לא מובנים? עם תכנים? אילו תכנים? מה עושים?
נשמח לכל עיצה, רעיון וסיפור...
[b][po]פלוני אלמונית[/po][/b] (2007-10-04T12:51:40):
האם היא גם מטפלת בתחום כלשהו?
[b][po]עורבני מצוי[/po][/b] (2007-10-04T20:00:59):
לא ממש...עדיין...יודעת קצת שיאצו...קצת מכל דבר....לא מקצועי....עדיין...
[b][po]פלוני אלמונית[/po][/b] (2007-10-04T21:27:28):
קצת מכל דבר יכול להיות מצויין. שווה להפגש, להכיר, לראות שיש כימיה, שהיא נעימה לך.
לקבל ממנה טיפול , לא חייבים לקרוא לזה "שיאצו" או "עיסוי אינטגרטיבי" או כל שם מפורש אחר, פשוט טיפול במגע כדי להכיר, את את המגע שלה, היא את הגוף שלך, מה נעים לך ומה לא.
אפשר להמשיך, או להפרד בכל שלב אם נהיה לא מתאים.
מדבר אליך?
[b][po]אורגנית מתחילה[/po][/b] (2007-10-04T21:38:03):
בלידה הראשונה שלי, היתה איתי דולה מתלמדת, שזו לה הלידה הראשונה גם בתור דולה, וגם בכלל (היא היתה רווקה)
מבחינתנו אז זו היתה האפשרות היחידה ללדת עם דולה, כי לא היה לנו כסף בשביל דולה "אמיתית"
נפגשנו פעמיים או שלוש לפני הלידה, הכרנו, תיאמנו ציפיות. היה טוב. ידענו מה אנחנו רוצים ממנה ומה הציפיות שלה ומה שלנו, ובלידה היא עזרה מאד.
בלידה השניה ילדתי עם דולה מאד מנוסה. היה הבדל אבל לא גדול.
בכל מקרה, לדעתי מאד חשוב להיפגש ולראות שיש כימיה ושזה באמת מתאים שהיא תהיה אתכם.
בהצלחה
[b][po]עורבני מצוי[/po][/b] (2007-10-05T06:12:00):
ברור לנו שהמטרה העיקרית של סידרת מפגשים שכזו היא הכרות. הכי חשוב שאנחנו נרגיש נוח איתה, ושהיא תרגיש נוח איתנו. [b]איך עושים את זה?[/b]
הרעיון של טיפול אחד להרגשת המגע, נשמע מצויין, אבל היא עדיין לא התחילה את שלב ההתמחות בתחום מסויים (טאי-צ'י, רפלקסולוגיה, וכו') בקורס, ולכן אני לא יודע כמה זה באמת רלוונטי או אפשרי טיפול שכזה. זה גם ניראה לנו סוג של ניצול.....כי זה לא בתשלום.
[po]אורגנית מתחילה[/po] איך היה תהליך הליווי וההכרות בינך ובין הדולה שלך בלידה הראשונה? עשיתם משהו מיוחד? או פשוט שוחחתן על הדברים?
[b]יש אולי הצעות לפעילויות אחרות שניתן לעשות ביחד ויקרבו בין הצדדים?[/b] (גיבוש ליחידה קרבית לדוגמא?)
[b][po]אורגנית מתחילה[/po][/b] (2007-10-05T07:23:45):
פשוט שוחחנו על הדברים.
על מה אנחנו רוצים, ומה המקום שלה בתהליך וכאלו.
אולי בגלל שזאת היתה לידה בבית חולים, והיו הרבה דברים שרצינו והיה צריך ל"חלק תפקידים",מי אסרטיבי מול התערבויות,מי פשוט עושה לי טוב, וכאלו, אז היה הרבה על מה לדסקס. מן הון להון היא הבינה מה אנחנו רוצים והתאימה את עצמה אלינו. השתדלה לפחות.
מה שכן, גיליתי שבאופן יחסי, אם יש כימיה פשוטה, אין לי בעיה להחשף ולשתף (לפעמים אפילו יותר מדי), וכך אחרי 2 פגישות כבר לא היתה לי בעיה ללדת ביחד איתה, כאילו היא ממש חלק מהמשפחה.
[b][po]עורבני מצוי[/po][/b] (2007-10-05T07:34:48):
תודה על ההתייחסות (())
[/spoiler]