אישה מתבגרת

שליחת תגובה

אמירת הודיה על הקיים, על מה שיש, על המובן מאליו, מעולם לא גרעה מאף אדם שום דבר.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: אישה מתבגרת

אישה מתבגרת

על ידי פלוני_אלמונית* » 19 יולי 2016, 09:50

אני בת 43, אמא. לא מתכננת עוד ילדים.
למה את רוצה שהווסת תגיע?

אישה מתבגרת

על ידי פרי* » 18 יולי 2016, 19:01

ההורמון כדי שהווסת תגיע. מנסה להירגע (-:

אישה מתבגרת

על ידי פלוני_אלמונית* » 17 יולי 2016, 19:23

אם הרופא היה מאשר לי לא לקחת הורמון אלא לחכות בסבלנות, זה היה מרגיע אותי
מה אכפת לך מהרופא? תאשרי לעצמך יותר עדיף.
דרך אגב, לקחת הורמון בשביל מה?

אישה מתבגרת

על ידי פרי* » 17 יולי 2016, 11:54

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הי (-:
תודה על התשובה.
אני בלחץ כי הרופא ביקש שאקח הורמון ואני לא רוצה לקחת. ומצד שני לא רוצה להזניח ולעשות טעויות. אקח רסקיו.
אם הרופא היה מאשר לי לא לקחת הורמון אלא לחכות בסבלנות, זה היה מרגיע אותי (-:

אישה מתבגרת

על ידי פלוני_אלמונית* » 17 יולי 2016, 11:31

אשמח לשמוע מניסיונכן, כדי להפחית דאגה. מכירות הפסקות כאלה בגיל כזה? מה אפשר לעשות כדי לקדם את הווסת? שתבוא כבר. לקנות רסקיו?
יש נשים שהווסת מסתיימת אצלן עוד לפני גיל 40, כך שזה לא מאד נדיר או מפתיע שזה מה שקורה אצלך (אבל לא חייב להיות).
בתהליך סיום הווסת, יש שינויים רבים שכוללים גם מחזורים ארוכים יותר וגם קטנים יותר באותה אישה עצמה וגם הפסקות של כמה חודשים.
אם את לא מתכננת עוד ילדים אז מה מבאס אותך כל-כך? אני הייתי מאושרת כשתהליך הסיום התחיל כי בשבילי זה היה עונש שנמשך יותר מדי שנים.
ולקחת רסקיו אף פעם לא מזיק :)

אישה מתבגרת

על ידי פרי* » 17 יולי 2016, 09:48

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום,
אשמח לקבל עצה או עזרה. אני בת 43, אמא. לא מתכננת עוד ילדים. הווסת שלי לא סדירה, ועכשיו כבר מעל 50 יום שלא קיבלתי. מבואסת ולחוצה. עשיתי שתי בדיקות הריון ביתיות ויצא שלילי, לא אמורה להיות בהריון.
אעשה גם בדיקת דם ליתר ביטחון.
הרופא אמר לקחת הורמונים כדי לקבל, אני לא רוצה.
הלחץ מפריע לי. לא מבינה למה עוד לא הגיע המחזור. עצבנית מזה. התחלתי דיקור סיני ממש עכשיו, טיפול אחד בינתיים.
החברות שלי מכירות תופעה הפוכה, של מחזורים בהפרשים קטנים מדי.
אשמח לשמוע מניסיונכן, כדי להפחית דאגה. מכירות הפסקות כאלה בגיל כזה? מה אפשר לעשות כדי לקדם את הווסת? שתבוא כבר. לקנות רסקיו?
תודה

אישה מתבגרת

על ידי יעלי_לה » 03 ינואר 2016, 22:05

מברכת אותך!

אישה מתבגרת

על ידי ציל_צול* » 03 ינואר 2016, 21:37

איזו בשורה נהדרת. תתחדשי. איפה אפשר לקנות את הספר?

אישה מתבגרת

על ידי פלונית_לרגע* » 03 ינואר 2016, 19:08

איזה יופי! ברכות חמות

אישה מתבגרת

על ידי אישה_במסע* » 03 ינואר 2016, 19:06

מברכת אותך!

אישה מתבגרת

על ידי מצ'רה* » 03 ינואר 2016, 19:04

מברכת אותך!

אישה מתבגרת

על ידי בשמת_א* » 03 ינואר 2016, 17:51

מזל טוב {@ ברכותי!!!

אישה מתבגרת

על ידי מ_י* » 03 ינואר 2016, 16:40

הרבה זמן לא התבגרנו פה, אבל זה לא אומר שהזמן עומד מלכת.
על כל פנים, היום יצא לאור הספר שלי "ארבעים"
הוצאת ידיעות ספרים
סיפורים על נשים בנות ארבעים
ויש בו אפילו קצת באופן וקצת מן הדף הזה במיוחד...
מתרגשת וחוגגת!

אישה מתבגרת

על ידי נוודית* » 18 פברואר 2015, 14:01

להרגיש כך, זתומרת
בדיוק. לא אמרתי שאני ע ו ש ה את כל אלה :)
אבל אני יכולה, זו הרגשה טובה.

לגבי הנהר וזרמיו הקטנים. אני מאד מזדהה עם הדימוי, ועם ההרגשה. ויש בזה משהו מאד נעים. מצד שני, החיים מלאי הפתעות, וזרמים קטנים ושקטים פתאום עושים סלטות באויר :)

אישה מתבגרת

על ידי מצ'רה* » 18 פברואר 2015, 13:56

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

המון דלתות לדברים אחרים, את חלקם בכלל אי אפשר לתאר במילים.
עם זה אני מזדהה מאד.

אימהות, במובן של הולדת ילדים וגידולם, היא רק דרך אחת שבהם הכוחות האלה מתבטאים.
ממש. אבל לפחות בשבילי, הדרך הזו היתה כל כך מרכזית וממקדת למשך שנים כה רבות, והשקעתי בה כל כך הרבה מעצמי באופן הכי עמוק ואינטימי שאפשר,שעכשיו - כמו שאיניגו אומר - "Now that the revenge bussiness is over, I don't know what to do with the rest of my life"

עלה לי עכשיו הדימוי הזה: אני עומדת עכשיו בנקודה שבה הנהר הופך לדלתא. הרבה זרמים קטנים יותר, שוצפים פחות, ולא זרם אחד מהיר וגורף. זרימה איטית יותר על פני שטח הרבה יותר רחב.

אני יכולה לברוא עולמות, לסלול דרכים, להזיז הרים.
איזה כיף לך!
גם אני רוצה.
להרגיש כך, זתומרת. גם אם לא אזיז ואסלול בפועל.

אישה מתבגרת

על ידי מצ'רה* » 18 פברואר 2015, 13:45

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

מעולם לא נתקלתי במילים של לאונרד כהן שכל כך, אבל כל כך לא דיברו אלי...
אולי בגלל שאת כזו צעירה?...
מאיפה היא באה בכלל? אולי מנקודת המבט של הגיל שלו עכשיו? יש לו פור גדול על רוב הנוכחות כאן נראה לי.

אני מצטטת את זה כאן כי אלה זרמים אמיתיים שנוכחים בעולם ובחיים, ושאני אישית מאד רוצה לשחות מולם.

אני שמחה מאוד שכוחות הפוריות והאמהות המטלטלים מאחוריי.
ואללה?
אצלי יש הבדל ממש גדול בין לדעת שזהו כי הספיק לנו, לבין לראות שזהו, בלי קשר לרצונות שלי - עכשיו זה זמן לדברים אחרים.
אני כבר שנים על שנים אחרי שהספיק לי, וכבר לא מעט שנים מתלהבת ומתענגת על התפנות המרחב בחיי לדברים חדשים - ובכל זאת עכשיו אני מוצאת את עצמי מתאבלת כשאני נפרדת מהפוריות (היא מצידה בינתיים לא מראה סימנים ברורים של פרידה ממני... P-: )
בגיל 40 הכל נראה לי אחרת. לא הרגשתי אישה מתבגרת בכלל. הייתי בשיא הפוריות שלי עד היום - לא מבחינת הולדת ילדים אלא מבחינת כוחות החיים, יצירתיות, חופש באיזון מול בגרות סבירה.
ועכשיו זה שביל חדש. ומלא ערפל, בינתיים. אין לי מושג מה בהמשכו

אישה מתבגרת

על ידי נוודית* » 18 פברואר 2015, 13:33

אני חושבת שהכוחות האדירים הם א ה ב ה ובריאה.
אימהות, במובן של הולדת ילדים וגידולם, היא רק דרך אחת שבהם הכוחות האלה מתבטאים. עכשיו כששנות גידול ילדים מאחורי, אני בהחלט מרגישה שיש להם המון ערוצים אחרים לזרום. הם זורמים בכל יצירה ובכל מחשבה. הם לגמרי לא מתבזבזים, אם אני מסכימה שהם יזרמו. דווקא בגלל שהמשאבים שלי לא נדרשים יותר בצורה כל כך אינטנסיבית למען האמהות, אני יכולה לברוא עולמות, לסלול דרכים, להזיז הרים. |אפרוח|
השיר הזה של ל. כהן, (עם חיבה וכבוד רב אליו) נשמע כמו פזמון, או שיר שכותבים בספר זכרונות (פעם, כשהיו דברים כאלה). משהו שנוצר על פי החרוז, לא על פי האמירה :)

אישה מתבגרת

על ידי ציל_צול* » 18 פברואר 2015, 12:39

מצ'רה יקרה,
כל כך ריגשו אותי השאלות שלך, ומצחיק שאפשר לשאול אותן בכל גיל כמעט, החל אולי מגיל עשרים (בלי קשר לאמהות והפוריות בהכרח).
אהבתי בעיקר את זה שאת בשאלות ולא בתשובות.
מה שכן, מעולם לא נתקלתי במילים של לאונרד כהן שכל כך, אבל כל כך לא דיברו אלי...
זה גם כי מעולם לא עשיתי אבחנות גילאיות, וגם כי לאורך כל חיי פגשתי אנשים מבוגרים שריגשו אותי ומשכו אותי.
אולי זה בגלל שלא עשיתי אבחנות כאלה? לא יודעת. גיל אצלי הוא אף פעם לא חלק משום משוואה.
ולא, אין לי איזה תסביך אבהות או אמהות, ואני חולקת את חיי עם איש שמבוגר ממני רק בשש שנים באהבה גדולה מאוד.
אבל האבחנה הגילאית הזו שלו - מאיפה היא באה בכלל?
היא דומה לאבחנות מגדריות או גזעיות ולכן בעיקרה - קשקוש.

באופן אישי, ולאחר שבהחלט סגרתי את הבאסטה, אני שמחה מאוד שכוחות הפוריות והאמהות המטלטלים מאחוריי.
משהו בי נרגע מאוד ופתח המון דלתות לדברים אחרים, את חלקם בכלל אי אפשר לתאר במילים.
אני צופה שהתהליך הזה ימשיך להעמיק וסקרנית לדעת איך ארגיש כשאהיה בגילך :-)
אולי כמוך, עדיין אשאל...

אישה מתבגרת

על ידי מצ'רה* » 18 פברואר 2015, 09:34

קראתי שיר קצרצר של לאונרד כהן:
The old may be kind
.But the young are hot
Love may be blind
But desire is not
:-/
אני מוצאת שזו אחת ההתמודדויות שהגיל מביא: התחושה שהמיטב של החיים, הכוח הפועם שלהם, זורם בערוץ שאני כבר לא חלק ממנו.
זה יותר קשה כי אני עוד לא מבינה ומרגישה היטב את הערוץ החדש, זה שאני עכשיו: מה אמור לזרום דרכי בשנים האלה, אם לא הכוחות האדירים שמתבטאים בפוריות ואימהות?

אישה מתבגרת

על ידי יולי_קו » 02 פברואר 2015, 00:43

אולי במקום תמונה אחת תשבצי ארבעים תמונות פספורט של נשים. רק מכאן את יכולה לאסוף לא מעט בנות ארבעים.
גם לדעתי זה רעיון מקסים. לא חובה תמונות פוטו-רצח, אפשר תמונות פנים, או חלקי פנים, או פלג גוף עליון. או גם וגם וגם.

אישה מתבגרת

על ידי מצ'רה* » 01 פברואר 2015, 09:37

וארבעים נראות לי ממש צעירות.
אני בת הארבעים נראית לי עכשיו ממש צעירה! (בת 50 עכשיו)

אישה מתבגרת

על ידי גוונים* » 01 פברואר 2015, 09:34

_אולי במקום תמונה אחת תשבצי ארבעים תמונות פספורט של נשים. רק מכאן את יכולה לאסוף לא מעט בנות ארבעים.
רעיון מקסים בעיני._
גם בעיני!

אישה מתבגרת

על ידי קול_פעמונים* » 01 פברואר 2015, 09:25

אולי במקום תמונה אחת תשבצי ארבעים תמונות פספורט של נשים. רק מכאן את יכולה לאסוף לא מעט בנות ארבעים.

רעיון מקסים בעיני.

אישה מתבגרת

על ידי רסיסים_של_אור* » 01 פברואר 2015, 08:08

אולי במקום תמונה אחת תשבצי ארבעים תמונות פספורט של נשים. רק מכאן את יכולה לאסוף לא מעט בנות ארבעים.

אישה מתבגרת

על ידי מ_י* » 31 ינואר 2015, 21:37

הענין עם תמונה של בת ארבעים הוא שיש מעט תמונות של נשים בגיל הזה. אני מסתכלת במאגרי תמונות גדולים ומוצאת או צעירות או זקנות עם קמטים אבל לא ארבעים. בדיוק כי זה לא פה ולא שם. עד כדי כך שההרגשה היא שתמיד הדמות או מבוגרת מדי או צעירה מדי

רבע ל כתבת יפה. כייף לקרוא.

הדף הזה העסיק אותי סביב גיל ארבעים ואז גם כתבתי את הספר. עכשיו אני כבר בשליש לחמישים ומתחילה להסתקרן על הגיל הזה. וארבעים נראות לי ממש צעירות

אישה מתבגרת

על ידי רבע_לארבעים_כבר_בת_44* » 29 ינואר 2015, 22:48

פתאום מצאתי כאן דברים שכתבתי בגיל 38. נחמד. ממרומי גילי היום אני מסכימה עם עצמי :) אבל גם יכולה להוסיף עוד כמה חוויות.
לפני כשנתיים עברתי ניתוח כריתת רחם. בחודשים שחלפו לאחרי הניתוח חלמתי בלילות על אימהות צעירות ברחוב שאין לי חלק ונחלה עימהן. אחרי האבל והפרידה אני חשה שחרור ונהנית מהפנאי הרב. הילדים גדלו, שניים כבר בצבא. אני פנויה להשקיע בעבודה וגם בלימודים אקדמיים לתואר שני שכולל הסבה מקצועית.
התחלתי לרוץ והגוף שלי גמיש וספורטיבי
היו לי אז 6 שערות לבנות. היום יש הרבה יותר. לא יודעת כמה כי אני צובעת...
הזיכרון לשמות, לאיפה שמתי את המפתחות, לפרצופים, למשימות היומיומיות בדעיכה גדולה. מצד שני במסגרת הלימודים אני חשה חדה כפי שלא הייתי אי פעם.
נהנית מהניסיון שלי, מהבגרות, מהנשיות. משלימה עם השפעת כוח הכבידה על הגוף.

אישה מתבגרת

על ידי יונת_שרון* » 29 ינואר 2015, 22:24

אני חושבת שגם בלי קמטים, יש סימנים אחרים -- התרככות של תווי הפנים, התרחבות בגוף, התארכות קלה של האף והסנטר.
אפשר לראות את זה אצל שחקניות שאנחנו זוכרים צעירות, כמו רובין רייט (הנסיכה הקסומה) או יעל אבוקסיס. עדיין יפהפיות, אבל קצת אחרת.
גם המונה ליזה, אגב, כבר לא ילדה. והשוו: http://en.m.wikipedia.org/wiki/[po]Isleworth Mona Lisa[/po]

אישה מתבגרת

על ידי גוונים* » 29 ינואר 2015, 17:58

בהרגשה שלי היא הרבה יותר מבוגרת

התמונה יפה אבל אני לא הייתי הולכת על קמטים כעל אלמנט שמייצג גיל 40, אולי גיל 60 אולי 70. אבל 40, ובעיקר בימינו, זה משהו אחר לגמרי (אולי אני מדברת מנקודת מבטי המאד סוביקטיבית ורגשית.. רואה את ה-40 ממש מעבר לפינה ובמקביל אמא לתינוקת ראשונה בת 9 חודשים שהתמונה המדוברת ממש עשתה לי קווץ' לא רצוני בבטן...)
מצד שני, מנסה לחשוב על תמונה של אשה או נשים בגיל הזה, משהו שמשקף משהו על הגיל הזה, וגם אסתטי ומושך, ויפה ועצוב ושמח... ולא מצליחה לחשוב על משהו, התיאור הזה מתחבר לי יותר לגיל 70 ומעלה... כי בגיל 40 המראה לא נראה לי כל כך מאופיין, נכון זה לא צעיר, אבל זה גם לא זקן, לא יודעת... לא יודעת מה אני מנסה להגיד... הסתבכתי (הולכת לחשוב..)

אישה מתבגרת

על ידי יעלי_לה » 29 ינואר 2015, 16:43

התמונה המקורית (שאני לא מצליחה למצוא אותה כבר) היא של אישה הודית שנראית לי אישית בת 40 ומטה. אבל זה נכון ש
לפני שנים רבות, או באיזורים מאד קשים, הגיל היה משאיר סימנים כל כך מובהקים בגיל ארבעים

אבל, אני חושבת שברגע שלוקחים רק פרט מתוך התמונה, אם רואים בו קמטים - זה בהכרח ייראה מבוגר יותר מאשר הפנים השלמות...

אישה מתבגרת

על ידי בשמת_א* » 29 ינואר 2015, 16:14

בהרגשה שלי היא הרבה יותר מבוגרת

אישה מתבגרת

על ידי תפילה_לאם » 29 ינואר 2015, 10:53

גם בהרגשה שלי היא הרבה יותר מבוגרת.
וברכות על הספר! @}

אישה מתבגרת

על ידי רק_מה* » 29 ינואר 2015, 09:54

בעיניי ידיים מספרות המון על גיל, יופי רוך והדרך שבן אדם עשה בחיים

אישה מתבגרת

על ידי נוודית* » 29 ינואר 2015, 09:22

התמונה הזו מאד יפה. אני כבר מאתמול מתלבטת עם השאלה הזו - היא נראית לכן בת ארבעים? בהרגשה שלי היא הרבה יותר מבוגרת. אני שואלת כי מסקרנת אותי התפישה של הגיל וסימניו. אולי לפני שנים רבות, או באיזורים מאד קשים, הגיל היה משאיר סימנים כל כך מובהקים בגיל ארבעים. או, אולי זה תלוי מאיזה צד של גיל ארבעים מסתכלים על התמונה :)

אישה מתבגרת

על ידי מצ'רה* » 29 ינואר 2015, 09:08

איזה יופי
איזה כיף שיש ספר שלך בדרך!!!

אישה מתבגרת

על ידי רסיסים_של_אור* » 28 ינואר 2015, 20:38

איזה כיף שיש ספר שלך בדרך!!!

ומזדהה מאוד עם הרעיון של התמונה (חגגתי ארבעים בקיץ האחרון).

אישה מתבגרת

על ידי יעלי_לה » 28 ינואר 2015, 18:11

מיד עלה בדעתי משהו - חיפשתי תמונה ברשת ומצאתי ועיבדתי אותה וזה נראה ככה, מה שיש לי בראש:
http://www.imagehost.co.il/images/[po]74DSC 0955 Copy[/po].jpg

זה חתוך מתוך תמונה גדולה יותר, את הגדולה יותר אני לא מוצאת יותר (לא זוכרת איך מצאתי אותה מלכתחילה)

אישה מתבגרת

על ידי מ_י* » 28 ינואר 2015, 17:42

חברות יקרות. בקרוב ייצא לאור ספר שכתבתי על נשים בגיל ארבעים+. שם הספר הוא (הפתעה): ארבעים.
זה ספר פרוזה שמורכב מארבעים סיפורים על נשים בנות ארבעים, סיפורים שמתחברים ביניהם לכדי מעין רומן.
בימים אלה אני מחפשת תמונה לעטיפת הספר. הענין כבר הפך אצלי לאובססיה קלה. אני מחפשת תמונה, ציור או צילום, של אשה או נשים בגיל הזה, משהו שמשקף משהו על הגיל הזה, וגם אסתטי ומושך, ויפה ועצוב ושמח...

אישה מתבגרת

על ידי רותם* » 30 יוני 2014, 08:58

אני חושבת שזה ספר שכולו שווה תרגום. למי שלא ממש שולט באנגלית לא קל לצלוח את תרגום המושגים המדעיים, הרפואיים והבוטניים.

אישה מתבגרת

על ידי רותם* » 30 יוני 2014, 08:52

תרגמת את החלק הכי חשוב של הספר! הלב של הפרדיגמה שלה לגבי גיל המעבר.

אישה מתבגרת

על ידי בשמת_א* » 29 יוני 2014, 20:40

שכחתי מזה לגמרי...

אישה מתבגרת

על ידי בשמת_א* » 29 יוני 2014, 20:40

וואו, איזה יופי, תודה!

אישה מתבגרת

על ידי יונת_שרון* » 29 יוני 2014, 17:53

תרגמתי קטע מהספר הזה, מוזמנות לקרוא:
http://www.beofen-tv.co.il/alon/2011/08 ... ghtenment/

אישה מתבגרת

על ידי רותם* » 29 יוני 2014, 12:39

באתי להמליץ לכן בחום על הספר של סוזן וויד
  • new menopausal years the wise woman way
suzzane s. weed

ספר מאד יסודי, פרקטי ומעצים על המעבר של אמצע החיים - לפני, תוך כדי ואחרי הפסקת הוסת.
התפיסה הבסיסית שלה היא שגיל המעבר הוא לא אוסף בעיות רפואיות אלא התפתחות משמעותית וחשובה בחיי האישה, שדורשת התארגנות והתיחסות.
הרבה מהעצות שלה הן מתחום רפואת הצמחים, אז יש קצת התמודדות עם תרגום שמות של מיני צמחים. אבל זה ממש שווה.

אני לא מוצאת איך להוסיף קישור שיצא יפה, אבל הנה הוא:
http://www.herbalmedicinehealing.com/store/[po]item view[/po].php?id=1000021&item=new-menopausal-years-the-wise-woman-way

אישה מתבגרת

על ידי די_ביין* » 22 יוני 2014, 22:48

אישה מתבגרת

על ידי אמא_בבית* » 29 ינואר 2013, 18:14

יש לי חברה טובה כזאת (מדקרת שמתמחה בגינקולוגיה) ודיברתי איתה על זה הרבה. היא לא גרה בארץ. הבנתי ממנה שהרפואה הסינית יכולה לטפל במצבים כאלה ועדיין במקרה האישי שלי החלטתי אחרת.

אישה מתבגרת

על ידי יוקה_השחרחורת* » 28 ינואר 2013, 08:29

אמא בבית, מה דעתך על דיקור סיני? יש מטפלים ברפואה סינית שממש מתמחים בגניקולוגיה ושמעתי שיש להם הצלחות משמעותיות

אישה מתבגרת

על ידי אמא_בבית* » 28 ינואר 2013, 06:42

אני המישהי שלילה מכירה אבל אין לי בשורות גדולות.
אני בת 45, בשנתיים האחרונות היו לי מחזורים ארוכים מאד של דימום חזק במשך שלושה ארבעה שבועות.
נוצר מצב שבגלל חוסר בהורמונים, רירית הרחם היתה פעילה מדי מה שגרם לה ליצור כמויות מטורפות של מצע לעובר שאחר כך יצא בדימום כל כך ארוך. הבנתי שמצב כזה הוא טרום סרטני וצריך לטפל בו.
מעבר לחשש מהתפתחות המצב, הגעתי לערכי המוגלובין מאד נמוכים (בערך שבע) והייתי מאד חלשה. קיבלתי מנות ברזל באינפוזיה.
אחרי אינספור בדיקות וחוות דעת, גיליתי ארבע דרכים לטיפול במצב, שתיים הורמונליות ושתיים כירורגיות.
הורמונים לוקחים או בכדורים שנותנים כמויות ענק של הורמונים לכל הגוף או בהתקן מירנה שמשחרר הורמונים במינון קבוע וקטן ישירות לרחם.
כמו כן יש ניתוח צריבה שבמהלכו צורבים את רירית הרחם ובעצם גורמים לה להפסיק לתפקד או ניתוח להוצאת הרחם.
אחרי התלבטות ארוכה בחרתי מירנה. זו כמות הורמונים מאד קטנה, הרבה פחות ממה שהגוף מייצר בעצמו באופן טבעי. הרופאה שלי דווקא המליצה על הצריבה.
יכול להיות שאם המצב לא אקוטי, אפשר לנסות להסדיר את הברזל והכל יסתדר לאט לאט.
אני הרגשתי שאני צריכה פתרון מהיר כי עוד מעט לא ישאר לי דם בגוף.

אישה מתבגרת

על ידי סנונית_הסיפורים* » 27 ינואר 2013, 12:27

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הי,
אני יודעת שתה פטל עלים מאד עוזר להסדרת הדימום.
ציפורי.

אישה מתבגרת

על ידי לילה_טוב* » 26 ינואר 2013, 23:10

מישהי שאני מכירה עברה משהו דומה, הברזל שלה היה ממש נמוך עד כדי אשפוז, אז תשימי לב. אני אבקש ממנה להיכנס לכאן לפרט יותר אם תוכל.

אישה מתבגרת

על ידי אקסטרה_לארג* » 26 ינואר 2013, 21:31

אני בת כמעט חמישים.
כבר כמה שנים שהמחזור שלי הוא סדיר וקצרצר - יום, יום וחצי וזהו.
פתאום לפני חודשיים היה לי מחזור בן 10 ימים, ועכשיו אני כבר כמעט ארבעה שבועות מדממת ומדממת, וזה כבר קצת מתיש אותי.
לא רוצה לקחת הורמונים, והמצב הזה מכניס אותי לבלבול וטיפונת חרדה אפילו.
אשמח לשמוע מנשים חכמות שעברו משהו דומה!

אישה מתבגרת

על ידי לילה_טוב* » 15 ינואר 2013, 08:46

תודה. מעניין מה ההסבר לזה, מה מעורר את החשק בשלב הזה, כי אצלי כרגע זה קשור מאוד לביוץ.

אישה מתבגרת

על ידי פלוני_אלמונית* » 15 ינואר 2013, 08:16

טוב, אצלי הוא עוד לא ממש נגמר אבל בהחלט בסיומו מה שמתבטא במחזורים לא סדירים, לפעמים קצרים מאד ולפעמים ארוכים עד כדי שבועיים שלושה של דימום.
לא יודעת מה יהיה כשהמחזור יגמר לגמרי אבל כרגע דווקא יש עליה גדולה בחשק המיני.
אולי זה קשור גם לזה שהילדים גדלו ויש יותר פנאי.

אישה מתבגרת

על ידי לילה_טוב* » 14 ינואר 2013, 21:57

שאלה שמטרידה אותי: מה קורה לחשק המיני אחרי שנגמר המחזור/הביוץ?

אישה מתבגרת

על ידי פלוני_אלמונית* » 26 ספטמבר 2012, 03:13

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

תודה על הדף הנפלא הזה,בימים אלו של חשבון נפש.

אישה מתבגרת

על ידי שירה* » 15 מאי 2012, 12:10

ונזכרתי שיש עוד נושא שכתבו עליו בדף ורציתי להגיב עליו
נשים רבות עם שיער אפור נראות זקנות, מוזנחות - כלומר - אני לא יכולה להשתחרר ההתניה התרבותית שלי

לדעתי אכן זו נורמה חברתית שלא חייבים להיכנע לה ולהסכים איתה ששיער אפור או לבן מסמל הזנחה. שיער נקי ומסודר יפה בכל צבע.
גם בעיני זה מקסים שיער לבן, ארוך או קצר!

אישה מתבגרת

על ידי שירה* » 15 מאי 2012, 11:59

תודה :-)
בוודאי שאני מרגישה נשית. אני אישה מאוד נשית - בעיני עצמי ובעיני אחרים. צבע שיער, צבע איפור, תספורת מפונפנת (שגם עליה שופכים כל מיני כימיקלים), בגדים צמודים, נעליים לוחצות על עקב גבוה - לא זה מה שהופך מישהי לנשית יותר או פחות. נשים לבושות באופן טבעי

אגב, אמנם לא צבעתי את השיער אבל היו תקופות שכן הייתי מתאפרת, מעט ובעדינות אבל מתאפרת. אבל אחרי שקלטתי מה המייקאפ והעפרונות איפור כוללים נחרדתי והפסקתי עם זה.

אין רק דגם אחד של אישה ושל נשיות. לא רק דוגמניות ושחקניות הן נשיות. זה עניין של תחושה פנימית. גם בנושא זה יש המון נורמות שהן תלויות זמן ומקום ותרבות ולא חייבים להפנים אותן ולהסכים איתן.

אז אני מרגישה את עצמי כאישה נשית, וכך גם תופסים אותי אחרים (יותר חשוב איך שאני מרגישה). אני אישה נשית שמתלבשת כדי שיהיה לי נוח ונעים, מתלבשת בצורה פונקציונלית ונעימה ונאה, אבל לא עם כוונות למשוך או לעורר תשומת לב מסוג מסוים. בקיצור, לא מתלבשת כדי למשוך גברים - לא בעבר ולא היום.

וחשבתי לעצמי שאולי אני לא מרגישה בשינויים משום שלא שיניתי דבר בדרך החיים, בהתנהגות, בסגנון הלבוש וכו'. אולי מי שהייתה חתיכה ומאוד השקיעה במראה החיצוני שלה (אני לא אומרת זאת כגנאי אלא כעובדה) - ופעם לבשה מכנסונים קצרצרים וחצאיות מיני זעירות וביקיני זעום והיום זה לא מתאים לה - מרגישה בהבדלים ובשינויים. ואולי אם מישהי שינתה את סגנון חייה, את אופן התנהגותה וכו' - היא מרגישה בשינויים. חוץ מזה שהפסקתי להתאפר לפני כמה שנים, לא שיניתי דבר (וכאמור גם בעבר התאפרתי בצורה מאוד מינורית). והשינוי הזה קשור לא לגיל אלא למודעות הולכת וגוברת לעניינים אקולוגיים וכדומה. כמו שעברנו במשפחה למזון אורגני, לניקוי בחומרי ניקוי אקולוגיים, לחומרי טואליטיקה אורגניים ואקולוגיים וכו' - בהקשר לכך הפסקתי גם עם חומרי האיפור המאוד לא בריאים בלשון המעטה. אם היו מוצרי איפור שאינם מזיקים לגוף ולסביבה אולי הייתי ממשיכה להתאפר.

אישה מתבגרת

על ידי שולמית* » 15 מאי 2012, 08:43

שירה את מקסימה. אשרייך. נשמעת אדם שלם ונטול עכבות . גם אני רוצה :-)
כתבת דברים מעוררי מחשבה.
מאד מעניין אותי אם את מרגישה נשית ?או .כהמשך לרוח דברייך גם פה אין לך נטייה לכאן או לכאן ?
ספרי לי ? תודה רבה,

אישה מתבגרת

על ידי שירה* » 15 מאי 2012, 01:45

באחד מהפרקים בעונה ה5 של מאד מן מישהי שהייתה חתיכה מהממת מאוד שמנה (בטי למי שמכירה). החמות המאוד שמנה שלה מציעה לה לקחת כדורים להרזיה. בטי מסתכלת על החמות שלה מלמעלה למטה ואומרת לה בציניות: את לא לוקחת כדורים להרזיה...
עונה לה החמות: לי אסור. וחוץ מזה in my age i don't need to please men
הסדרה אמנם משקפת ערכים משנות ה50 וה60 אבל אולי מה שנאמר כאן יש לו משמעות גם בימינו. אני מרגישה משוחררת מהרצון למצוא חן ולמשוך ולהיות סקסית בעיני גברים. וזו רווחה עצומה!!!.וזו אחת מהמתנות הגדולות שמקבלים ככל שמתבגרים. וכמו שהסטונז שרים
time is on my side
yes it is

אישה מתבגרת

על ידי שירה* » 15 מאי 2012, 01:33

מכירה המון נשים שנהיו אימהות בגיל 40+ וגם 40++ בדרכים שונות כגון טיפולי פוריות מסוגים שונים ואימוץ.
אני הפכתי לאם לאחר שמלאו לי 40.
היום אני בת 55.

קראתי את כל הדף המעניין הזה ורוצה להגיב במהירות לכמה מהרעיונות שכתבו כאן: גם לי יש שיערות לבנות פה ושם אבל לא צובעת (בייחוד משום שלא רוצה להכניס כימיקלים מסוכנים לגוף וגם אין לי חשק להתחיל להתעסק עם זה כל חודש). כשאני הולכת ברחוב אני הולכת תמיד לשם תכלית מסוימת. אז אני גם מרוכזת בהגשמת התכלית וגם נוטה לחולמניות. ולכן ממש לא שמה לב אם אני נראית או לא (על ידי מי? עוברים ושבים ברחוב?) ולשמחתי זה גם לא מעניין אותי.

אני מרגישה כמו שהרגשתי תמיד, בלי שום קשר לגיל. אני נראית לי אותו הדבר. לא מרגישה שינויים דרמטיים בוודאי לא לרעה (שיערה לבנה פה ושם לא נראית לי משהו דרמטי). תמיד הייתי שמנה וגם עכשיו אני לא יותר שמנה. .

אני חיה את החיים שלי בלי לשם לב לשעון או לתאריך או לתאריך הלידה שלי. ממש לא מעניין. נשמע ממש הזוי הגיל הביולוגי שלי ואני לא מוכנה שזה יכתיב לי משהו. עושה מה שמתחשק לי. מתלבשת כמו שהתלבשתי לפני 30 שנה - כלומר נוח, פונקציונלי, צנוע ולא מתבלט בשום צורה או אופנתי וכו'. יש לי גם אותה תסרוקת: קוקו פשוט. אף פעם לא הלכתי לספרית. לא מתאפרת, לא מתלבשת אחרת, לא מתנהגת אחרת, לא זוכרת בכלל את עניין הגיל. מבחינתי סיום הווסת זה ממש שחרור אדיר מכל הבחינות. אין לי שום שאיפות לעוד ילדים. רק זה חסר לי להתחיל הכל מההתחלה. נראה לי שכך זה יימשך גם בעשורים הבאים. אז יהיה לי קוקו לבן וקמטים. באמת ביג דיל.

אני מאמינ שכל גיל יפה, ומה שחשוב הוא הגישה, האמונה, החשיבה החיובית ולא הגיל הביולוגי. ממילא יש הרבה מאוד סוגים של גילים שממש לא תלוי או קשור בגיל הכתוב בתעודת הזהות.

ועלה על דעתי רעיון שאולי משום שאף פעם לא הייתי חתיכה אני לא מרגישה בהבדל. אף פעם לא הקדשתי תשומת לב מיוחדת למראה החיצוני שלי ואולי לכן לא מרגישה בהבדלים משמעותיים, באובדן משהו חשוב וכו'.

שהחברה תסכים לקבל את האמהות המבוגרות.
לא ראיתי או שמעתי ש"החברה" לא מקבלת אימהות בנות 40+ 50+
ומה זאת אומרת מקבלת או לא מקבלת? יש היום הרבה אימהות לתינוקות ולילדים קטנים שהן מעל גיל 40. זו פשוט עובדה. והמספרים הולכים וגדלים.ולא ראיתי שיש איזו גישה שלילית לנושא.

שהמערכת הרפואית תתמודד באופן מוצלח עם הריונות ואמהות מאוחרת.
כאמור, אני מכירה הרבה נשים שהפכו לאימהות בגיל 40++ אחרי טיפולי פוריות שונים. וברור שהן עשו זאת בעזרת המערכת הרפואית. אז נראה לי שהיא מתמודדת באופן מוצלח עם הריונות מאוחרים. אימהות מאוחרת אינ העסק של המערכת הרפואית :-)

איפה אנחנו במדרג החברתי, מה המעמד שלנו.
קודם כל, למה זה בכלל חשוב למדוד את עצמך מתוך ראייה חיצונית של אנשים זרים? ודבר שני, נראה לי שכל זה משתנה כל הזמן. וככל שיהיו יותר ויותר אימהות בגילאים האלה זה יהיה יותר ויותר ברור ופשוט ומקובל. לא שהרגשתי אי פעם שזה מקובל או לא. אבל אולי זו אני. לי אף פעם לא היה אכפת להיות "מקובלת".

אישה מתבגרת

על ידי גוונים* » 10 מאי 2012, 13:45

תודה!

אישה מתבגרת

על ידי סגו_לה* » 10 מאי 2012, 13:25

אכן יפה...

אישה מתבגרת

על ידי ריש_גלית* » 09 מאי 2012, 23:40

יפה... @}

אישה מתבגרת

על ידי בשם_עננים* » 09 מאי 2012, 16:58

מאמר שכתבה עננים בקפה לכבוד שאקטי 2012 ושמתאים בול לדף! (ותודה לך)

ימי הביניים - הרהורים על השלב החדש באבולוציה הנשית
מאת: דינה דיאמנט
כמו הרבה דברים בחיי גם הסיפור הזה התחיל מנקודה אחת מקרית.
איש אחד, בשבת אחר הצהריים, הציב לפני מראה שלא יכולתי שלא להביט בה.
 
אחר צהריים של שבת קיצית מיוזעת וגדושת ילדים גלש לבילוי משפחתי בחוף הים החביב עלינו, אמא אחת,אבא אחד, וארבעה אחים בגילאי אחד עד שמונה מנסים ליהנות מחוויות הים בשקיעה. באותו זמן הייתי כמה ימים לפני יום הולדתי ה45, שנה אחרי לידת בני הקטן, עדיין מניקה, עדיין בשלבי התאוששות משנה מורכבת מאוד, לבושה בביקיני השחור והממש לא מינימליסטי שלי אבל בסך הכול (או כך חשבתי) נראית בסדר. בן השנה ובן השנתיים וחצי התרוצצו במים הרדודים ואני השתדלתי לא להיות בפאניקה מול מה שניראה להם כמו משחק מהנה במיוחד. תוך כדי משחק הם נתקלו בזוג מבוגר ששיחק מטקות ליד המים. הגדול חטף את הכדור ורץ איתו למים בצהלות שמחה. האיש חייך וקרא לו כמה פעמים, ניסה לשאול לשמו, ולבקש את הכדור שלו. הוא זכה להתעלמות מלאה ואחרי כמה פעמים כאלו ניגשתי אילו ותוך כמה שניות הכדור חזר לבעליו. וברגע זה, רגע בנאלי ויום יומי, הרים האיש את עינו אלי ובחיוך גדול אמר "כל הכבוד, אין כמו סבתא"
 
אני זוכרת את תחושת חוסר ההבנה, המבט מסביב שמחפש את הסבתא המדוברת, את ההבנה שמדובר בי ואת ההלם. סבתא, למי קראת סבתא? אמא שלך סבתא!!! זה מה שרציתי להגיד לו, אבל היה ברור לי שזו טעות שנעשתה בתום לב, ויותר מזה כוונת ההערה הייתה להחמיא. אז שתקתי. כמובן שבן השנתיים לא שתק. "אמא, מה האיש אמר?" צפצף הילד שקלט שקורא משהוא מעניין בין המבוגרים.
זה השלב שבו האיש התחיל להחליף צבעים, אדום,לבן,גוון אקזוטי של ירקרק, אני חושבת שהוא בעיקר רצה לחפור גומה בחול ולהתחבא בה עד שאלך.
 
לתקרית הזו היו כמה תופעות לוואי.  נרשמתי שוב לחדר הכושר אחרי הפסקה של שלוש שנים, הילד למד לא לחטוף כדורים בים, ובמקביל יצאתי למסע בניסיון להבין איפה אני עומדת מול החלוקה החברתית בין כוסיות בנות עשרים, מלפיות, נשים במשבר הארבעים וסבתות.
 
התחלתי במקום הטבעי לי ביותר. ספרים. ספרות יפה, ספרי עיון, כתבות בעיתונים ומאמרים מקצועיים. כמעט כל החומר שמצאתי עסק באימהות צעירות שנאלצות לבחור בין קריירה לילדים, או בנשים בשנות הארבעים שמתמודדות עם תסמונת הקן המתרוקן. מאמרים על נשות קריירה (או סתם נשים בעלות אשיות מגובשת ומקצוע שהן ממש אוהבות) שמתמודדות עם תסמונת הקן המתמלא כמעט לא התקיימו. היו מאמרים על הסבתות של ימינו שכבר לא ממש מתמסרות לגידול הנכדים, סבתות צעירות שמתביישות הסבתאות שלהן, אמהות צעירות במשבר שהסבתא אינה פנויה לתמוך בהן ואפילו כמה מאמרים על נשים שהפכו את הסבתאות לקריירה משתלמת בהציען שרותי "סבתא להשכרה"
 
ומה איתי, מה עם נשים כמוני, כבר לא כוסיות, כבר מזמן לא נשים צעירות, נשים בעלות ניסיון חיים, דעות מגובשות, חוכמת חיים, וילדים קטנים. איפה אנחנו במדרג החברתי, מה המעמד שלנו או אם תרצו להתבטא בבוטות "ערך השוק שלנו"? לדוגמא, אם אפרד מבן זוגי, ואחזור להיות פנויה, מה הסיכוי שלי למצוא בן זוג? אישה בת 45 עם שני ילדים קטנים נופלת לא רק בין הכיסאות אלא בין חריצי הרצפה. הרווקים והגרושים הצעירים בעלי הילדים לא מהווים אופציה, גברים בגילי לא ממש ששים לחזור לימי החיתולים ועוד לילדו של אדם אחר. גרושים בגילי עם ילדים קטנים יחפשו מישהי צעירה או מישהי עם ילדים גדולים. ואני כבר לא מדברת על זה להשיג עבודה בגיל כזה עם ילדים קטנים זו משימה כמעט בלתי אפשרית (כן אני יודעת, סדרנית סחורה ברמי לוי זו משרה נהדרת, באמת תודה)
 
ומה עם הפן הגופני? נכון שאני צובעת את השיער אבל את זה אני עושה מגיל 20, ונכון שאני לא מידה 38 וחצאיות מיני לא ממש מחמיאות לי אבל גם זה לא חדש. איפה אני מול רופא הנשים שלי שמצד אחד מזכיר לי שצריך אמצעי מניעה אם אני לא רוצה עוד ילד ומצד שני מתעניין אם יש לי גלי חום? ומה עם הצמיג הקטן שאני עדיין סוחבת מסביב לבטן? זה עדיין שאריות מההיריון או שזה התחלה של ירידה באסטרוגן? והמראה של העור? זה בגלל חוסר השינה התמידי או בגלל הגרוויטאציה?
 
לקח לי שנתיים להתחיל לענות לעצמי.
 
אנחנו חיים בתקופה מרגשת, תקופה שבה נוצר מעמד נשי חדש. אם בעבר אישה הייתה עוברת חמישה שלבים מוגדרים, ילדות,נערות,אמהות,בלות,וזקנה, היום יש שלב נוסף, נשים שעדיין פוריות גם פיזית וגם מנטאלית, שנמצאות במצב פיזי מצוין שמאפשר להן להרות וללדת בגיל מבוגר יותר ולגדל את הילדים בעצמן, נשים שהתיאבון שלהן לחיים הוא כמו של בנות עשרים והניסיון שלהן הוא של בנות כפליים, נשים שמצפות מעצמן ליותר אבל יודעות לסגת כשצריך ולהתפשר כשאין ברירה, נשים שמגדירות מחדש את החלוקה המסורתית בין פוריות לזקנה.
 
אני מקווה שהתופעה שאני שותפה לה רק תלך ותתפשט, שיותר ויותר נשים יסכימו להיות במקום הזה, האמורפי, הנזיל והגמיש שנובע מניסיון חיים עם תאבון לחיים, שהחברה תסכים לקבל את האמהות המבוגרות כחלק חדש ושונה מאמהות צעירות, שהמערכת הרפואית תתמודד באופן מוצלח עם הריונות ואמהות מאוחרת, ובעיקר שנוכל לתמוך אחת בשנייה במקום המאוד יפה בעיני שכבר לא רודף אחרי הנעורים אבל לא גולש לזקנה.

אישה מתבגרת

על ידי הערסית_מהשכונה* » 29 נובמבר 2011, 20:14

אנחנו פה בארץ לא ממופה... מאוד פואטי....:-) אפשר פירוט?

אישה מתבגרת

על ידי מצ'רה* » 20 יולי 2011, 10:07

אני מרגישה שבכלל לא מתעסקים בהתבגרות של נשים בימינו, כמה היא דבר חדש ושונה מבעבר.
אני חושבת שמתעסקים בזה המון דוקא. זה פשוט נושא חדש אז עוד לא יודעים עליו הרבה.
זה כמו עם העונות, מה שבשמת תיארה ב שנת החיוניות שלי : החיים הולכים ומתמיינים ליותר עונות, ויותר פוקוס על כל עונה. זה כבר לא 4 עונות של ילדות, נעורים, בגרות, זקנה.
אנחנו פה בארץ לא ממופה.

אישה מתבגרת

על ידי ריש_גלית* » 19 יולי 2011, 22:52

אני חושבת הרבה על הדף הזה, על הנשים הנהדרות שכתבו בו ואלה שלא אבל הן בגיל. אני מוקפת נשים צעירות ממני, אמהות לילדים בגיל ילדַי שעוד מתלבטות על הילד הרביעי והחמישי... ואין להן מושג מה זה הגיל הזה (ולא חשוב אם הגיל המדויק הוא 45 או 52). אני מרגישה שבכלל לא מתעסקים בהתבגרות של נשים בימינו, כמה היא דבר חדש ושונה מבעבר. ומצד שני לפעמים גם לי אין כוח להתעסק בזה... @}

אישה מתבגרת

על ידי פלוני_אלמונית* » 18 יולי 2011, 22:21

אני בת 46 ומרגישה בזמן האחרון כל כך מבוגרת ועייפה. שמתי לפני כמה ימים את האוטו במוסך וחזרתי בתחבורה ציבורית נתתי לנהג 10 שקלים, לא ידעתי בדיוק כמה עולה אז הוא שאל אותי אם זה רגיל. לא הבנתי כל כך את השאלה שלו אמרתי לו כן רגיל. ואז הוא אמר שאולי זה פנסיה. לא ממש נעלבתי כי באמת אני מרגישה ככה מרוטה בזמן האחרון אבל מפה עד לפנסיה זה כבר היה בשבילי מוגזם. חשבתי אולי הוא אמר זאת בצחוק. אבל מצד שני למה בדיוק הוא התכוון כששאל רגיל.
בסופו של דבר סיפרתי את זה לחברה שנוסעת בתחבורה ציבורית קבוע והיא סיפרה לי שהיא יודעת מי הנהג כי גם לה הוא אמר את זה והיא בטח שלא נראית מבוגרת. זה לא ממש הרגיע אותי זה פשוט היה עוד מקרה שקורה מבין המקרים שמראים לך בעצם כמה התבגרת. כשאת הולכת עם מישהי שאת גדולה ממנה בעשר שנים וחושבים שאת האמא. וזה באמת מתסכל. למרות שלפעמים חושבים שאת צעירה יותר.
וזה באמת מצחיק כי את אמורה כביכול להיות עסוקה בעבודה שלך במשפחה שלך וקצת ככה להרגיש טוב אבל בכל זאת זה מעסיק אותך .

אישה מתבגרת

על ידי גוונים* » 09 מרץ 2011, 10:18

מ י , תבורכי!
המילים שלך הגיעו אלי בדיוק ברגע המתאים,
את נותנת המון השראה ונחמה. תודה על מילותייך

אישה מתבגרת

על ידי בת_48* » 09 מרץ 2011, 08:45

המחזור לא הגיע חודשיים, וזה אחרי שלפני חודשיים הוא הגיע ליום אחד קצר ונעלם. חודש שלם היו לי ימים שלפני מחזור - כאבי ראש, עצבנות, רגישות וכו'.. ואז שמחתי שהוא הגיע אתמול ותכף אחרי טיפת הדם הראשונה התחילו כאבי מחזור שכמוהם לא היו לי מגיל 14 וכמעט שאני לא מדממת. מה קורה? אני רק רוצה להכנס למיטה ולישון כל הזמן, כאילו אבידתי טונות של דם, אבל כאמור, אני לא מדממת כמעט.

אישה מתבגרת

על ידי מצ'רה* » 09 מרץ 2011, 08:35

מ י, כתבת נפלא.
תודה על מילותייך

אישה מתבגרת

על ידי עוד_מעט_37* » 09 מרץ 2011, 08:20

שירי סוף הדרך / לאה גולדברג


שיר א'

הַדֶּרֶך יָפָה עַד מְאֹד - אָמַר הַנַּעַר.
הַדֶּרֶך קָשָׁה עַד מְאֹד - אָמַר הָעֶלֶם.
הַדֶּרֶך אָרְכָה עַד מְאֹד - אָמַר הַגֶּבֶר.
יָשַׁב הַזָּקֵן לָנוּחַ בְּצַד הַדֶּרֶך.

צוֹבְעָה הַשְּׁקִיעָה שֵׂיבָתוֹ בְּפָז וָאֹדֶם,
הַדֶּשֶׁא מַבְהִיק לְרַגְלָיו בְּטַל-הָעֶרֶב,
צִפּוֹר אַחְרוֹנָה שֶׁל יוֹם מֵעָלָיו מְזַמֶּרֶת:
  • הֲתִזְכֹּר מַה יָּפְתָה, מַה קָּשְׁתָה, מָה אָרְכָה הַדֶּרֶך?

שיר ב'

אָמַרְתָּ: יוֹם רוֹדֵף יוֹם וְלַיְלָה - לַיְלָה.
הִנֵּה יָמִים בָּאִים - בְּלִבְּךָ אָמַרְתָּ.
וַתִּרְאֶה עֲרָבִים וּבְקָרִים פּוֹקְדִים חַלּוֹנֶיךָ,
וַתֹּאמַר: הֲלֹא אֵין חָדָשׁ תַּחַת הַשֶּׁמֶשׁ.

וְהִנֵּה אַתָּה בָּא בַּיָּמִים, זָקַנְתָּ וְשַׂבְתָּ,
וְיָמֶיךָ סְפוּרִים וְיָקָר מִנְיָנָם שִׁבְעָתַיִם,
וַתֵּדַע: כָּל יוֹם אַחֲרוֹן תַּחַת הַשֶּׁמֶשׁ,
וַתֵּדַע: חָדָשׁ כָּל יוֹם תַּחַת הַשֶּׁמֶשׁ.


שיר ג'

לַמְּדֵנִי, אֱלֹהַי, בָּרֵך וְהִתְפַּלֵּל
עַל סוֹד עָלֶה קָמֵל, עַל נֹגַהּ פְּרִי בָּשֵׁל,
עַל הַחֵרוּת הַזֹּאת: לִרְאוֹת, לָחוּשׁ, לִנְשֹׁם,
לָדַעַת, לְיַחֵל, לְהִכָּשֵׁל.

לַמֵּד אֶת שִׂפְתוֹתַי בְּרָכָה וְשִׁיר הַלֵּל
בְּהִתְחַדֵּשׁ זְמַנְּךָ עִם בֹּקֶר וְעִם לֵיל,
לְבַל יִהְיֶה יוֹמִי הַיּוֹם כִּתְמוֹל שִׁלְשׁוֹם.
לְבַל יִהְיֶה עָלַי יוֹמִי הֶרְגֵּל.


(שיר ג' הוא התפילה הפרטית שלי...)

אישה מתבגרת

על ידי ריש_גלית* » 08 מרץ 2011, 22:20

_שלא אספיק למצות את עצמי מינית
שלא אספיק ילדים_
בעיני שני אלה יכולים לקרות הכי טוב בזוגיות מוצלחת. אבל מכיוון שזה לא תנאי בלעדי - אפשר לקים חיי מין טובים ומספקים (לא יודעת מה זה "למצות את עצמך מינית") ולגדל ילדים גם בלי זוגיות - אולי כדאי לך לבדוק מה את באמת הכי רוצה. אם את לא רואה את עצמך חיה את חייך בלי להביא ילדים לעולם - את בהחלט צריכה להתפנות לזה עכשיו. ממש עכשיו.
מצד שני, תמיד כדאי לחשוב על החיים שלך כראויים. איך שהם. עם מה שהספקת ומה שלא הספקת ומה שלא תספיקי אולי לעולם.

אישה מתבגרת

על ידי ציפורי* » 07 מרץ 2011, 21:58

מ י , את נותנת המון השראה ונחמה. תודה על מילותייך @}

אישה מתבגרת

על ידי מ_י* » 06 מרץ 2011, 01:19

שלא אספיק

אם לא חייתי כמו שצריך.

המילים האלה קשות לי. האם אנחנו צריכות להספיק? האם יש רשימת הספקים שצריך לסמן עליהם "ווי"? מי הכין אותה? האם היא באמת רלוונטית לחיים שלי? האם אנחנו צריכות לחיות כמו שצריך? מה זה הצריך הזה?

והנה מגיע זמן אחר, עם קצב אחר: גיל ארבעים. אולי מביא אתו התבוננות חדשה: לא התבוננות של הספקתי או לא, אם חייתי כמו שצריך או לא.

עכשיו זה העשור לשים את הדגשים במקום אחר. חייתי עד כה. אני חיה. יש עוד זמן של חיים לפני.
(לפעמים אני מבלה איזה זמן בחישבונים האלה. סיימתי תיכון לפני עשרים וחמש שנה. את החברה הזו והזו אני מכירה כבר שלושים שנה. את החולצה הזו אני לובשת כבר שתים עשרה שנה, מידי קיץ בקיצו. מחשבות מבהילות, מצחיקות, מדהימות כל פעם מחדש).

לחשוב על החיים שלך כראויים. איך שהם. עם מה שהספקת ומה שלא הספקת ומה שלא תספיקי אולי לעולם.
היה ראוי לחיותם עד כה
כל יום ויום שחלף
נכון לעצמו
שלם לעצמו.
חיים שלמים.

אישה מתבגרת

על ידי אהבת_עולם* » 04 מרץ 2011, 00:39

איזה נשות שבט מדהימות !

מצטערת שאני לא 'אשת שבט' כזאת.
אני ממש לא רואה שום מנוחה בזיקנה אם לא חייתי כמו שצריך.

אישה מתבגרת

על ידי אהבת_עולם* » 04 מרץ 2011, 00:35

לא העזתי להיכנס לדף הזה עד עכשיו. ועכשיו אני לא יודעת אם מה שאכתוב בכלל קשור לרוח הדף, כי אין לי כוח לקרוא אותו.
אבל עכשיו קראתי רק את ההודעות האחרונות מההודעה של מיץ פטל.
וזה הפחיד אותי.

לי עדיין אין ילדים ואני כבר בת 39.
אני רוצה להספיק ופוחדת שלא אספיק.

מרגישה שעדיין לא חייתי. עדיין לא הייתה לי זוגיות. עדיין לא היה לי סקס מספק.
עדיין לא מרגישה שיכולה להסתכל בנחת על חיי עד עכשיו, על הילדים שגידלתי, לחכות לנכדים, לבלות זמן בכיף עם בן הזוג ולהסכין לזיקנה.
כי שום דבר עדיין לא קרה !
וכאילו תכף הכול הולך להיגמר עוד לפני שהתחיל !!!
ולמרות שאומרים שאני נראית צעירה בהרבה מגילי, מתחילים איתי לאחרונה כמעט רק גברים מבוגרים מעל 50. שלצערי הרב כבר לא מי יודע מה במיטה.... (אם רוצים להיות עדינים) :-P
ואני מבחינתי רק בתחילת ההתעוררות המינית שלי.
איזה דיכאון.
משום מה נראה שזה רק הולך להיות יותר גרוע.

בקיצור, 2 הפחדים העיקריים שלי:
שלא אספיק למצות את עצמי מינית
שלא אספיק ילדים

בעצם, יש לי גם פחד שלא אמצא זוגיות באופן כללי.
אבל זה פחות קשור לגיל - כי אם לא צריכים להספיק ילדים אז אפשר למצוא זוגיות גם אחרי גיל הפוריות.
רק שגם כאן יש לי פחד שאני אלך ואיראה פחות ופחות יפה - ואז מי ירצה אותי?
מרגישה שהיופי שלי כבר התבזבז כל השנים האלה שלא היה לי בן זוג שייהנה ממנו, ועכשיו כבר הולך להיות מאוחר מדי...
:-(

אישה מתבגרת

על ידי רסיסים_של_אור* » 03 מרץ 2011, 21:30

הדף הזה הוא אחד המרגשים, המטלטלים, מעוררי המחשבה ומעוררי ההודיה שקראתי מזה זמן רב ! איזה נשות שבט מדהימות ! {@ {@

אישה מתבגרת

על ידי גם_אני_בת_37* » 03 מרץ 2011, 18:59

ציפורני הבהונות ברגלים שהתעבו והתקשו עד שנדרשת מזמרה כדי לגזום אותן.
קמטים במחשוף. עור יבש יבש ששום קרם לחות לא מצליח לחדור. השיער שתמיד נלחמתי בנטייתו להתפרץ לכל הכיוונים פתאום מדולדל.
משהו שאין לי איך להגדיר אותו אלא ככתם זיקנה על גב יד שמאל. והנה עוד אחד על גב יד ימין.
השן הראשונה שאיננה שן בינה שאיבדתי.
חוסר הסבילות לרעש. רצון לקום וללכת אחרי שעה-שעתיים אצל חברים, גם כשכיף לנו מאוד - פשוט נגמרה לי היכולת החברתית לאותו יום.

יתרונות: מעזה להתלבש בבגדים שפעם לא העליתי על דעתי לגעת בהם כי הם "של דודות", ולהפתעתי הם נראים עלי טוב.
מעזה להתחדש בנעליים משובחות וטובות (בגלל כאבים בכף הרגל, נו).
הרבה יותר בטוחה בעצמי בסיטואציות חברתיות. יש בי הרבה פחות צורך להרשים, והרבה חברויות שנוצרות כך פתאום. החיים כבר לא מרגישים כמסלול מכשולים חברתי.
מסוגלת פתאום לעמוד על דעתי גם כשהמחיר הוא ויכוח או (הנורא מכל) שלא יאהבו אותי.
הרבה יותר להודות על מה שיש, הרבה הכרת תודה, יותר להבין את חיי, לעשות יותר דברים שאני באמת אוהבת

אישה מתבגרת

על ידי ואני_בת_37* » 03 מרץ 2011, 01:53

שהתחילו לפנות אלי ב-"גברת" הבנתי שאני כבר לא צעירונת בתחילת שנות העשרים.
עד היום שקוראים לי כך זה מפתיע אותי.(ואני מה זה בלוק טבעי ולא של גברת עם איפור, נעלי איפור וכובע...)
אני מרגישה קצת בושה שאני מזדקנת. מה, גם אני?גם לי זה קורה?ועוד רואים את זה אחרים.
לאט לאט מתגלים סימני זיקנה וזה גם מרגש וגם מבהיל.
למשל, שערת הערוה הלבנה הראשונה, השערה הלבנה הראשונה בנקודת החן שעל פני, הקמט הראשון בין הגבות
הירכיים העליוניות נהיו רחבות יותר לאחר הלידה, שערות לבנות מתרבות מידי כמה חודשים, קצת שערות זקן,נסיגת חניכיים
השמש מאד מציקה-מין חוסר סבילות לשמש. אני מבינה למה רואים נשים מבוגרות עם משקפי שמש בגודל של מסכת מלחם.
ויש גם יתרונות:אני פחות מחפשת להרשים בחיצוניות שלי, צומחות פחות שערות ברגליים(פחות עבודה),
יותר להודות על מה שיש, הרבה הכרת תודה, יותר להבין את חיי, לעשות יותר דברים שאני באמת אוהבת.

אישה מתבגרת

על ידי סגו_לה* » 04 נובמבר 2010, 16:52

וואו,מיץ,זה באמת לא רגיל,את ממש צעירה !
באמת הכל במחשבות שלנו והגוף הוא רק מראה.
את צעירה ואת מלאה חיים ושמחה,
(())

אישה מתבגרת

על ידי מיץ_פטל* » 04 נובמבר 2010, 15:34

לפני שנה הפסיקה הווסת להופיע.
בדיקות.
זהו. סופית . גיל המעבר.
יש יובש, עליתי 10 קילו,יש שער לבן, יש עצבנות,
השמנה באזור הבטן והריכיים תוך זמן קצר מאוד.
בכיתי המון.
יש כמיהה ענקית לתינוק.
אבוד.







רק נכדים יהיו.
הרופאים המליצו לקחת הורמונים.
אמרו שזה ידחה את "התפרקות הגוף" ב 10 שנים.
(התקפי לב למשל).
מבולבלת.
מדחיקה את הכל.
זה לא קורה לי.
בת 37.

אישה מתבגרת

על ידי סאלי_תדמור* » 23 אוקטובר 2010, 00:08

מה שמצחיק, או עצוב, בקשר למה שכתבה בשמת א, זה שהגברים בטוחים שכל הבלונד שהם רואים מסביב הוא טבעי!

זה באמת מדהים. לגמרי.
וקשה מאוד להבנה. איך?

אישה מתבגרת

על ידי פלוני_אלמונית* » 22 אוקטובר 2010, 22:42

תודה על הטיפ . 5 ש"ח הוא עולה?? לא, טעות..

אישה מתבגרת

על ידי ובעיקר_באהבה* » 22 אוקטובר 2010, 14:46

ולגבי שיער צבוע, בפעם הראשונה בחיי צבעתי את שערי לפני כחודשיים עם צבע על בסיס מים שנקרא ECOLOGIX
זה צבע שאינו מכיל חמצן או אמוניהאו רסורצינול
בא רק בצבעים כהים: חום כהה, שחור או ערמוני אדום במיוחד
של חברת BEAUTYCARE ועולה 5ש"ח
קשה לי עם ריחות וכימיקליים ומצאתי שזה מעודן יותר
עד עכשיו חשבתי שהלבן מתאים אבל נחמד להיראות שוב ולו לתקופה קצרה עם השיער שהיה לפני שעשר שנים
העיקר מה שבראש ולא השיער
תבדקו ותיהנו

אישה מתבגרת

על ידי ובעיקר_באהבה* » 22 אוקטובר 2010, 14:39

מחזירה לשאלה המתייחסת לשינויים האלה שחלים בגופי
עיינתי ומצאתי בתוך המדריך שלי THE FAMILY GUIDE TO HOMEOPATHY - DR. ANDREW LOCKIE בכל מצב שאני אובדת עצות:
זו לא מחלה, כמו בגיל ההתבגרות, זהו שלב בו מתחוללים שינויים גופניים ורגשיים, שינויים אליהם יש נשים המגיבות באורח שונה לזה של נשים אחרות.
סימן ראשון להפרעה במחזור, אזהרה מוקדמת לתחילת השינוי באיזון העדין שבין החצוצרות ושאר החלקים הדואגים לפוריותינו.
הסימנים להדלדלות תפוקת ההורמונים על ידי החצוצרות מלווה לפעמים בגלי חום והזעה, כאבי פרקים, כאבי ראש, יובש בנרתיק,
קוצר רוח, דכאון, בעיות שינה וכדומה, אך רק 1 מתוך 4 נשים חוות זאת ברמה שמפריעה לאורח חייהן.
הגישה ההומיאופטית רואה במצבים אלה חוסר איזון שהיה קיים מזה זמן רב
אני מדלגת לקטע המדבר על עזרה עצמית:
להימנע משתיית תה, קפה, אלכוהול ואוכל חריף (לי יהיה קשה לוותר על האוכל החריף)
להישמר מעצירויות על ידי אכילת מזון עתיר סיבים ולהימנע מאוכל עשיר וכבד.
מספר ארוחות קלות במשך היום עדיפות על פני ארוחה אחת שמפוצצת
תוספי מזון כמו: סידן, אבץ, ויטמין E, ותשלובת ויטמין B, שמן כבד דג שיבוט, ונר הלילה Evening primrose oil מומלצים.
אם ההזעה מפריעה ליבשי תחתוני כותנה ובגדים קלים והימנעי מאבטיות חמות מאד.
תרגלי באופן קבוע נשימות עמוקות והתחילי פעילות גופנית מתונה.
והמרגיעון אומר: כאשר הטיפה מגיעה אל הים, איננה אובדת שם.
אני מקווה שהטיפה לא תאבד ותסייע בסידור בבילבול ובבהלה
אני בעד ההתיחסות של עדי והנה מתחיל האביב השני שלי
אני בת 43 ולפני כשלושה חודשים החלו הסממנים ככאבי פרקים וחולשה תהומית
עתה אני בשלב המחזור השב ומבקר אחת לשבועיים ועדיין חולשה כללית וכאבים ברוב חלקי גופי
הרופאה איבחנה: MENOPAUSE PREMATURE
אני לא מתכוונת ליטול הורמונים כלשהם אלא אמשיך ליטול את תוספי המזון הנ"ל ואאמץ את משקה מי הורדים
עדיין לא רואה בעצמי את אחת מזקנות השבט אך בהחלט מודה לכן על השיתוף והתמיכה
יום נפלא לכולנו ושבת אוהבת

אישה מתבגרת

על ידי מצ'רה* » 21 אוקטובר 2010, 14:09

קראתי עכשיו את כל הדף המצוין הזה ונהניתי עד מאד.
סוגיה אחרי סוגיה - הכל רלבנטי.

אישה מתבגרת

על ידי שוות_נפש* » 18 מאי 2009, 22:30

בהירות השיער באשר הן.. כיף לכן שהשיבה בשיער מוסוות עם צבע שיערכן הבהיר ממילא... , שחורות ( פחם) השיער כמוני ניראות כמו זברה מבולבלת..בכלל, זה לא מחמיא השילוב של שורשים לבנים עם שחור פחם, בעיקר בשיער ארוך ומלא.. אין בזה גרייס ..ושלא לדבר על כמה מבטים ושאלות... דבר ראשון מתסכלים לי מעל הראש.. אחר כך מנסים להתאפס ולדבר לעניין .. אז מצאתי פתרון, בתקופות שלא בא לי "לעשות שורשים" אני שמה סרט בשיער וחסל ...

אישה מתבגרת

על ידי אשה_שמחה* » 18 מאי 2009, 22:11

לפעמים יש לי פנטזיה לפתוח מקום שיחשוב על הגיל שבין 40 ל60 פחות או יותר, מבחינת הביגוד, אמנות, קוסמטיקה, תכשיטים, ספרים..... |Y|

אישה מתבגרת

על ידי 50* » 18 מאי 2009, 12:41

שיער לא צבוע כבר די נפוץ באזור ת'א,
לפריפריה זה עדיין לא הגיע כאופנה, אני עובדת במקום שרואה המון אנשים
ויצא לי מס' לא מבוטל של פעמים שראו את שערי לבן ושאלו אותי אם אני צובעת , וכמה שזה יפה...
רוב הנשים שמושכות את תשומת ליבי ברחוב בת'א לא צובעות, ומתלבשות מיוחד ולא שבלוני, זה הולך נפלא ביחד...
אני מצטערת לפעמים שאני לא צעירה יותר עם עור מתוח, אבל בחרתי כאסטרטגיה ללכת על הסטייל המבוגר ולא להתחפש לצעירה יותר,
כשאני קונה בגדים אני חושבת לעצמי איך לא להראות מין דודה כזאת, אבל בהחלט לא צעירה מידי לגילי, מחפשת קו יחודי לי ולגילי...
לפעמים יש לי פנטזיה לפתוח מקום שיחשוב על הגיל שבין 40 ל60 פחות או יותר, מבחינת הביגוד, אמנות, קוסמטיקה, תכשיטים, ספרים.....

אישה מתבגרת

על ידי טליה_טקאוקה* » 17 מאי 2009, 09:42

_הנשים צובעות. הגברים טבעי.
הנשים מאופרות. הגברים טבעי._
בטוקיו גם גברים צובעים את השיער וגם עושים גבות...

גם בעיני זה מקסים שיער לבן, ארוך או קצר! כשאני רואה כאן נשים עם שיער לבן או אפור זה בולט במיוחד (כי ממש לא נפוץ) ונראה לי מאד יפה...

חזרה למעלה