העשרה יצירתית בבית הספר
העשרה יצירתית בבית הספר
המורה של ביתי בכיתה א ביקשה שנקנה לה חוברות העשרה בחשבון והבנת הנקרא על מנת שביתנו החכמה (והנפלאה) לא תשתעמם בשיעור. חשבנו שלמה דווקא להעשיר אותה בתחומי ההחשיבה המערבית ושהיינו רוצים שתפתח תחומים אחרים בזמנה הפנוי. אז אולי מישהו מכיר חוברת עבודה שהילדה תוכל לעבוד בה בכיתה ותעשיר אותה בתחומים יותר יצירתיים?
-
- הודעות: 8089
- הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
- דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*
העשרה יצירתית בבית הספר
אם יש לה דף נייר ועפרון היא יכולה לצייר ולכתוב -- זה מאוד מעשיר.
אם יש לה ספר היא יכולה לקרוא (אולי מתחת לשולחן...) -- גם זה מאוד מעשיר.
עוד רעיונות להעשרה בזמן ישיבה בכיתה:
אם יש לה ספר היא יכולה לקרוא (אולי מתחת לשולחן...) -- גם זה מאוד מעשיר.
עוד רעיונות להעשרה בזמן ישיבה בכיתה:
- קיפולי נייר
- המצאת צפנים ופיענוחם
- משחקי סוליטר
- משחקים אילמים עם השכנה לשולחן (איקס-עיגול, ארבע-בשורה, גבינה צהובה, וכו')
-
- הודעות: 331
- הצטרפות: 04 ינואר 2009, 12:53
- דף אישי: הדף האישי של שמחת_ציון*
העשרה יצירתית בבית הספר
לשאול את הילדה?
לקחת אותה לבחור את החוברת?
ובנוסף - מה דעת המורה על העשרה בתחומים האחרים?
וגם למה להעשיר בחוברת?? אבל זה דיון אחר.
אני הייתי ממליצה על חוברות קומיקס או אוריגמי שזה חוברת נעשה בישיבה ולא מפריע לשאר הכיתה
לקחת אותה לבחור את החוברת?
ובנוסף - מה דעת המורה על העשרה בתחומים האחרים?
וגם למה להעשיר בחוברת?? אבל זה דיון אחר.
אני הייתי ממליצה על חוברות קומיקס או אוריגמי שזה חוברת נעשה בישיבה ולא מפריע לשאר הכיתה
-
- הודעות: 331
- הצטרפות: 04 ינואר 2009, 12:53
- דף אישי: הדף האישי של שמחת_ציון*
העשרה יצירתית בבית הספר
משחקים אילמים עם השכנה לשולחן
השאלה מה מידת ההשכלה של השכנה ואם המורה תאפשר את זה
השאלה מה מידת ההשכלה של השכנה ואם המורה תאפשר את זה
-
- הודעות: 896
- הצטרפות: 12 דצמבר 2004, 15:51
- דף אישי: הדף האישי של א_ל_א_ן*
העשרה יצירתית בבית הספר
אפשר להיות מנוי על צב צב, דובון או אצבעוני...
יש שם גם סיפורים, גם תשבצים, גם צביעה פה ושם...
יש שם גם סיפורים, גם תשבצים, גם צביעה פה ושם...
-
- הודעות: 21563
- הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
- דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*
העשרה יצירתית בבית הספר
אז אולי מישהו מכיר חוברת עבודה
גם אני באתי להצטרף לכל מי שמעלי, שבכלל העלה ספקות לגבי הבחירה ב"חוברת עבודה" דווקא.
גם לדעתי, האופציה הכי גרועה שיש.
גם אני באתי להצטרף לכל מי שמעלי, שבכלל העלה ספקות לגבי הבחירה ב"חוברת עבודה" דווקא.
גם לדעתי, האופציה הכי גרועה שיש.
-
- הודעות: 5688
- הצטרפות: 18 יוני 2005, 03:48
- דף אישי: הדף האישי של תמרוש_רוש
העשרה יצירתית בבית הספר
בניית דגמים מגפרורים וקרטון ביצוע
עיצוב בחוטי ברזל צבעוניים
סריגה, רקמה....
(רק את השכל המילולי-מתימטי צריך להעשיר? לא את הידיים והעיניים וכל החשיבה הכרוכה בהם?)
בדיוק אישי המליץ לי על ספר ששכחתי-שמו, הטוען שהמלאכות השונות (נגרות, טכנאות, הלחמה וכו') מצריכות גם הן המון שכל, ומפתחות את הבנאדם, ועם הכרה חברתית נכונה יכולות להציע לא פחות - ואף יותר - התפתחות אישית, רמת מקצועיות גבוהה וסיפוק מאשר מקצועות ותחומי עיסור אקדמיים / משרדיים. ואם תנג'סו לי מספיק אני אפילו אקרא אותו ואספר לכן....
עיצוב בחוטי ברזל צבעוניים
סריגה, רקמה....
(רק את השכל המילולי-מתימטי צריך להעשיר? לא את הידיים והעיניים וכל החשיבה הכרוכה בהם?)
בדיוק אישי המליץ לי על ספר ששכחתי-שמו, הטוען שהמלאכות השונות (נגרות, טכנאות, הלחמה וכו') מצריכות גם הן המון שכל, ומפתחות את הבנאדם, ועם הכרה חברתית נכונה יכולות להציע לא פחות - ואף יותר - התפתחות אישית, רמת מקצועיות גבוהה וסיפוק מאשר מקצועות ותחומי עיסור אקדמיים / משרדיים. ואם תנג'סו לי מספיק אני אפילו אקרא אותו ואספר לכן....
העשרה יצירתית בבית הספר
תודה רבה לכל ההתייחסויות!
לא ציפיתי...
האמת היא שאני דוחה את השיחה עם המורה. מה שילדתי עושה בינתיים זה לקרוא, לא מתחת לשולחן אבל כשהספר על השולחן של השכנה הממושמעת שהופכת לה דפים- מחוכם. ישלי תחושה שהמורה שמה לב ובוחרת לאפשר לה. היא מורה באמת חביבה.
למה חוברת?
סתם חשבתי שזה מה שהמורה הנחמדה אך קונוונציונלית תרצה. ואני לא רוצה לסכסך ולהוריש לבתי את הסלידה שיש לי ממסגרות, כשהיא בינתיים נהנית , אוהבת את המורה, ושמחה ללכת לבית הספר. (חינוך ביתי הכי טוב אבל בינתיים לא הלך אצלי. ד"ש לקבוצה מיבנאל)
אשמח לקבל עוד רעיונות שלא יוצרים הסחות דעת ליתר 20 ומשהו התלמידות. ואני אדבר עם המורה.
לא ציפיתי...
האמת היא שאני דוחה את השיחה עם המורה. מה שילדתי עושה בינתיים זה לקרוא, לא מתחת לשולחן אבל כשהספר על השולחן של השכנה הממושמעת שהופכת לה דפים- מחוכם. ישלי תחושה שהמורה שמה לב ובוחרת לאפשר לה. היא מורה באמת חביבה.
למה חוברת?
סתם חשבתי שזה מה שהמורה הנחמדה אך קונוונציונלית תרצה. ואני לא רוצה לסכסך ולהוריש לבתי את הסלידה שיש לי ממסגרות, כשהיא בינתיים נהנית , אוהבת את המורה, ושמחה ללכת לבית הספר. (חינוך ביתי הכי טוב אבל בינתיים לא הלך אצלי. ד"ש לקבוצה מיבנאל)
אשמח לקבל עוד רעיונות שלא יוצרים הסחות דעת ליתר 20 ומשהו התלמידות. ואני אדבר עם המורה.
-
- הודעות: 2934
- הצטרפות: 03 דצמבר 2004, 17:39
- דף אישי: הדף האישי של רוקדת_לאור_ירח*
העשרה יצירתית בבית הספר
גם לטעמי סריגה, תפירה , עבודות יד או ציור (עדיף בצבעים, לא בטושים, אפשר לשכלל איתם את הגיוון ועם טושים לא) עדיפים על חוברת עבודה, בטח בגיל הזה. שתכין שטיח בסריגת אצבעות, זה יכול לקחת חודש-חודשיים.
-
- הודעות: 21563
- הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
- דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*
העשרה יצירתית בבית הספר
שתכין שטיח בסריגת אצבעות
זה דווקא משהו שימשוך המון תשומת לב של החברים לכתה.
בעוד שקריאת ספר לא תפריע לאף אחד.
זה דווקא משהו שימשוך המון תשומת לב של החברים לכתה.
בעוד שקריאת ספר לא תפריע לאף אחד.
-
- הודעות: 977
- הצטרפות: 12 מאי 2005, 22:58
- דף אישי: הדף האישי של חוה_בת_חיים*
העשרה יצירתית בבית הספר
הי חוה ,
לא נראה לי שהקריטריון צריך להיות למנוע הסחת דעת . צריך לראות מקרוב איזה צרכים יש לילדה ולהענות להם.
ועוד משהו , את כותבת שבתך בינתיים קוראת :
לא מתחת לשולחן אבל כשהספר על השולחן של השכנה הממושמעת שהופכת לה דפים- מחוכם.
אני לא בטוחה שהבנתי : ילדה אחרת הופכת לה את הדפים בזמן שהיא קוראת בספר ?
ואם הבנתי נכון זה גרוע בעיני .
צריך לאפשר לה לקרוא בגלוי ולא לאפשר לה לפתח התנהגות מחוכמת על חשבון אחרים ..!
ייתכן שתוך כמה זמן הפער ברמת הידיעות ייסגר ובתך תוכל להשתלב בלימודים .
צריך לבדוק .
נראה לי שבתך ילדה מחוננת, חייבים למצוא לה שעתיים שלוש בשבוע מחוץ לכתה אולי עם חונך /ת אשר יענו על הצרכים האמיתיים שלה .
לא נראה לי שהקריטריון צריך להיות למנוע הסחת דעת . צריך לראות מקרוב איזה צרכים יש לילדה ולהענות להם.
ועוד משהו , את כותבת שבתך בינתיים קוראת :
לא מתחת לשולחן אבל כשהספר על השולחן של השכנה הממושמעת שהופכת לה דפים- מחוכם.
אני לא בטוחה שהבנתי : ילדה אחרת הופכת לה את הדפים בזמן שהיא קוראת בספר ?
ואם הבנתי נכון זה גרוע בעיני .
צריך לאפשר לה לקרוא בגלוי ולא לאפשר לה לפתח התנהגות מחוכמת על חשבון אחרים ..!
ייתכן שתוך כמה זמן הפער ברמת הידיעות ייסגר ובתך תוכל להשתלב בלימודים .
צריך לבדוק .
נראה לי שבתך ילדה מחוננת, חייבים למצוא לה שעתיים שלוש בשבוע מחוץ לכתה אולי עם חונך /ת אשר יענו על הצרכים האמיתיים שלה .
-
- הודעות: 8400
- הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10
העשרה יצירתית בבית הספר
אני דווקא שואלת למה הילדה צריכה לשבת ולעשות דברים אחרים בזמן שכולם לומדים מה שהיא כבר יודעת - מה זה נותן לה מלבד צורה של כיסא? ועוד בעידוד המורה. אם זה היה ביוזמתה זה עוד היה חינני איכשהו.
כפי שזה כרגע, כולם מודעים לעובדה שהיא יושבת שם סתם והשיעורים מיותרים בשבילה. ילדה כזו הייתי שולחת לספריית בי"ס לשוטט בין הספרים איך שבא לה. או לחצר ביה"ס לקטלג צמחים. או לשיעור שמעניין אותה יותר, בכיתה אחרת (מקבילה או גבוהה יותר).
כפי שזה כרגע, כולם מודעים לעובדה שהיא יושבת שם סתם והשיעורים מיותרים בשבילה. ילדה כזו הייתי שולחת לספריית בי"ס לשוטט בין הספרים איך שבא לה. או לחצר ביה"ס לקטלג צמחים. או לשיעור שמעניין אותה יותר, בכיתה אחרת (מקבילה או גבוהה יותר).
-
- הודעות: 833
- הצטרפות: 18 יולי 2010, 13:26
- דף אישי: הדף האישי של עולם_חדש_מופלא*
העשרה יצירתית בבית הספר
כשהייתי ילדה אהבתי לפתור חידות בשיעור, בעיקר מהסוג של גפרור שצריך להזיז מתוך ערימה, כדי שיצא ריבוע/כל דבר אחר.
-
- הודעות: 3541
- הצטרפות: 15 יוני 2003, 00:44
- דף אישי: הדף האישי של ה_עוגיה*
העשרה יצירתית בבית הספר
חוה. הי
הילדה שלך באמת חכמה ומיוחדת.
אני חושבת שאפשר לנתב את האנרגיות הטובות שלה (הזכורות אצלנו לטוב) לכיוונים מועילים. אני בטוחה שבית הספר יכול להפיק הרבה תועלת מפעולותיה, וגם היא.
אם מסיבה כלשהי היא חייבת להישאר בכיסא (גררר) אז חידות, יצירה בנייר (ציור, הדבקות), סריגה (מקובל, לא? ). או שתקרא ספרים מעל השולחן.
הילדה שלך באמת חכמה ומיוחדת.
אני חושבת שאפשר לנתב את האנרגיות הטובות שלה (הזכורות אצלנו לטוב) לכיוונים מועילים. אני בטוחה שבית הספר יכול להפיק הרבה תועלת מפעולותיה, וגם היא.
אם מסיבה כלשהי היא חייבת להישאר בכיסא (גררר) אז חידות, יצירה בנייר (ציור, הדבקות), סריגה (מקובל, לא? ). או שתקרא ספרים מעל השולחן.
-
- הודעות: 8851
- הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
- דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*
העשרה יצירתית בבית הספר
צביעת מנדלות, ציור מנדלות.
בעפרונות צבעוניים.
בעפרונות צבעוניים.
-
- הודעות: 512
- הצטרפות: 18 יוני 2008, 00:35
- דף אישי: הדף האישי של ר_ו_ת_ה*
העשרה יצירתית בבית הספר
אני הייתי ילדה כזו, שנתנו לי כל מיני חוברות בכיתה א' בזמן שכולם למדו, כי השתעממתי
(זה היה אחרי דיון שהחליטו לא להקפיץ אותי כיתה, כדי שלא אהיה קטנה משמעותית מכולם)
גם אצלי המורה העלימה עין כשלא עשיתי שיעורים או סתם שוטטתי בחוץ, כי ממילא ידעתי כבר את "החומר"
בדיעבד, אני חושבת שהסיפור הזה השניא עליי את בית הספר מכיתה א'. היה לי משעמם. הייתי חכמה והבנתי שמנסים למצוא לי דברים רק כדי שלא אפריע לאחרים, ושלא מנסים למצוא באמת מענה לסקרנות שלי..
וככה היא (הסקרנות) הלכה לה לישון לכמה שנים טובות ...את תחומי העניין שלי מצאתי מהר מאד מחוץ לביה"ס- אחה"צ
היום זה נראה לי חבל. לא הייתי מטחלת זאת לבתך.
אני מצטרפת להצעות של קרוטונית ושל חווה בת חיים. צריך לטפח את הילדה ואת הסקרנות שלה ולא רק לתת לה צורה של כסא שתראה מבחוץ כמו כולם
(זה היה אחרי דיון שהחליטו לא להקפיץ אותי כיתה, כדי שלא אהיה קטנה משמעותית מכולם)
גם אצלי המורה העלימה עין כשלא עשיתי שיעורים או סתם שוטטתי בחוץ, כי ממילא ידעתי כבר את "החומר"
בדיעבד, אני חושבת שהסיפור הזה השניא עליי את בית הספר מכיתה א'. היה לי משעמם. הייתי חכמה והבנתי שמנסים למצוא לי דברים רק כדי שלא אפריע לאחרים, ושלא מנסים למצוא באמת מענה לסקרנות שלי..
וככה היא (הסקרנות) הלכה לה לישון לכמה שנים טובות ...את תחומי העניין שלי מצאתי מהר מאד מחוץ לביה"ס- אחה"צ
היום זה נראה לי חבל. לא הייתי מטחלת זאת לבתך.
אני מצטרפת להצעות של קרוטונית ושל חווה בת חיים. צריך לטפח את הילדה ואת הסקרנות שלה ולא רק לתת לה צורה של כסא שתראה מבחוץ כמו כולם