השתלבות חלקית בפעילויות בגן ובית הספר
השתלבות חלקית בפעילויות בגן ובית הספר
מתוך הדף הנהלים של משרד החינוך:
סעיף 12 בנהלים : מומלץ שיתקיים קשר בין הילד לבין ביה"ס שבו אמור היה ללמוד לצורך קבלת שירותים כגון: שימוש בספריה ו/או מרכז משאבים של ביה"ס. תינתן לילד אפשרות, אם רצונו בכך להשתתף בפעילויות חברתיות של ביה"ס. ההשתתפות מותנית בהסכמת ביה"ס ומחנך הכיתה. הסכמה כזאת תתקבל בכל מקרה לגופו
סעיף 12 בנהלים : מומלץ שיתקיים קשר בין הילד לבין ביה"ס שבו אמור היה ללמוד לצורך קבלת שירותים כגון: שימוש בספריה ו/או מרכז משאבים של ביה"ס. תינתן לילד אפשרות, אם רצונו בכך להשתתף בפעילויות חברתיות של ביה"ס. ההשתתפות מותנית בהסכמת ביה"ס ומחנך הכיתה. הסכמה כזאת תתקבל בכל מקרה לגופו
-
- הודעות: 376
- הצטרפות: 04 אוקטובר 2005, 20:43
השתלבות חלקית בפעילויות בגן ובית הספר
אני מעונינת יותר ב"חינוך משולב", כלומר שבשנה הבאה היא תהייה זכאית להנות מסל תרבות, ככל ילד שהולך לגן (אז נשלם לעירייה עבור זה, זה לא בשמים גם עבורנו) ואולי גם בפעילות הרתמיקה של "הגן שלה", ובגיל בית הספר שהיא תשתתף בטיולי הכתה ובשיעורי חינוך מיוחד. כיצד ניתן לנסות להשיג זאת?
-
- הודעות: 8089
- הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
- דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*
השתלבות חלקית בפעילויות בגן ובית הספר
אני מעונינת יותר ב"חינוך משולב", כלומר שבשנה הבאה היא תהייה זכאית להנות מסל תרבות, ככל ילד שהולך לגן
אם יש לך אישור ביד, בעיקרון לא צריכה להיות בעיה לגן לאפשר את זה. יחד עם זאת, הם ממש לא חייבים וזה תלוי בנחמדות שלהם -- יש נחמדים יותר שמסכימים לשתף ילדי חינוך ביתי גם בלי שום ניירות, ויש כאלה שלא יסכימו ולא חשוב כמה ניירות תביאי להם.
אם יש לך אישור ביד, בעיקרון לא צריכה להיות בעיה לגן לאפשר את זה. יחד עם זאת, הם ממש לא חייבים וזה תלוי בנחמדות שלהם -- יש נחמדים יותר שמסכימים לשתף ילדי חינוך ביתי גם בלי שום ניירות, ויש כאלה שלא יסכימו ולא חשוב כמה ניירות תביאי להם.
-
- הודעות: 376
- הצטרפות: 04 אוקטובר 2005, 20:43
השתלבות חלקית בפעילויות בגן ובית הספר
לגבי סל תרבות. אני לא מתכוונת שהיא תלך לזה במסגרת הגן שאליו תרשם, כי ממילא הולכים הרבה גנים יחד לראות הצגה בהיכל התרבות בעיר, ובכל גן באים הורים מלווים. אני מתכוונת שרק יידעו אותנו בדרך כלשהי מתי מתקיימת הצגה במסגרת הסל ואז אני אבוא איתה להצגה. יש סיבה שדבר כזה יהיה בלתי אפשרי או בלתי מקובל?
-
- הודעות: 2998
- הצטרפות: 26 יולי 2001, 09:53
- דף אישי: הדף האישי של אביב_חדש*
השתלבות חלקית בפעילויות בגן ובית הספר
אני ביקשתי מיועצת בית הספר שתשלח לי רשימה של הצגות בית הספר כשתתפרסם כזו. היא משתפת איתי פעולה. זה תלוי אישיות לחלוטין.
-
- הודעות: 5845
- הצטרפות: 08 ינואר 2004, 15:33
- דף אישי: הדף האישי של טרה_רוסה*
השתלבות חלקית בפעילויות בגן ובית הספר
בגן אצלנו יש מלבד הצגות וכדומה גם חוגים שבועיים עם מדריכים מוצלחים, שהילדים מאוד אוהבים (כמו, אנגלית, יוגה, ריקוד). זה נחשב במסגרת סל תרבות? האם זה יהיה מוזר לילד ללכת פעם בשבוע לשעה של חוג? (בהנחה שהוא מכיר את רוב הילדים שבגן, כי כולם מאותו ישוב).
-
- הודעות: 376
- הצטרפות: 04 אוקטובר 2005, 20:43
השתלבות חלקית בפעילויות בגן ובית הספר
"האם זה יהיה מוזר לילד ללכת פעם בשבוע לשעה של חוג?" ברור שלא, להיפך. רק שכאן הבעיה היא אחרת, חוגים = עלות כספית שכרגע אין באפשרותנו, ואם הילדה לא תהייה בגן וגם לא נשלם היא לא תוכל להשתלב בחוגים (וגם אצלנו במרבית הגנים אין חוגים, כנראה מדיניות של העירייה). מצד שני יש כמה פעיליות שהן מעבר למה שמשרד החינוך מחייב שאותן העירייה יוזמת לכלל הגנים בעיר, אבל גם הן בתוספת תשלום. השנה, כשאנחנו כן בגן, פתרו אותנו מתשלום לאלה והילדה בכל זאת משתתפת. אבל מי יסכים לצרף את הילדה ללא תשלום אם לשאר פעילויות הגן היא לא תגיע? אז אולי נברר את המחיר של כל דבר כזה בנפרד, ואם יראה לנו חשוב ולא יקר מידי אז נציע שנשלם רק עבורו + את הבטוח השנתי לתלמיד בלבד.
אבל סל תרבות זה אך ורק 3 עד 4 הצגות בשנה.
אבל סל תרבות זה אך ורק 3 עד 4 הצגות בשנה.
-
- הודעות: 43441
- הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
- דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*
השתלבות חלקית בפעילויות בגן ובית הספר
מנסיוני, את החוגים בגנים משלמים ההורים. זה לא כלול באיזה סל תרבות.
בכל אופן, זה יוצא הרבה יותר זול מחוגים שהולכים אליהם אחר הצהריים. כמה מאות שקלים לשנה .
האם זה יהיה מוזר לילד ללכת פעם בשבוע לשעה של חוג? (בהנחה שהוא מכיר את רוב הילדים שבגן, כי כולם מאותו ישוב).
אני לא רואה סיבה שלא יסכימו בגן, במיוחד ביישוב קטן שבו כולם מכירים את כולם, שילד כלשהו יגיע רק לחוגים.
אני מניחה שזה תלוי רק בקצת רצון טוב וראש פתוח של הגננת.
בכל אופן, זה יוצא הרבה יותר זול מחוגים שהולכים אליהם אחר הצהריים. כמה מאות שקלים לשנה .
האם זה יהיה מוזר לילד ללכת פעם בשבוע לשעה של חוג? (בהנחה שהוא מכיר את רוב הילדים שבגן, כי כולם מאותו ישוב).
אני לא רואה סיבה שלא יסכימו בגן, במיוחד ביישוב קטן שבו כולם מכירים את כולם, שילד כלשהו יגיע רק לחוגים.
אני מניחה שזה תלוי רק בקצת רצון טוב וראש פתוח של הגננת.
-
- הודעות: 376
- הצטרפות: 04 אוקטובר 2005, 20:43
השתלבות חלקית בפעילויות בגן ובית הספר
טוב, אצלנו זה לא ישוב קטן - ראשון, העיר הרביעית בגודלה. אבל אני לא חושבת שלענין זה זה ישנה משהו
-
- הודעות: 5845
- הצטרפות: 08 ינואר 2004, 15:33
- דף אישי: הדף האישי של טרה_רוסה*
השתלבות חלקית בפעילויות בגן ובית הספר
אני זוכרת דיון ישן על הנהלים של משרד החינוך והתייחסות לכך כי ילדי חינוך ביתי יכולים להשתמש במתקנים של בית הספר. מישהו זוכר באיזה דף זה היה?
-
- הודעות: 908
- הצטרפות: 27 ינואר 2004, 17:51
- דף אישי: הדף האישי של שרית_אמיר*
השתלבות חלקית בפעילויות בגן ובית הספר
מנסיון אישי- אנחנו בחינוך ביתי.
אני הצטרפתי עם ילדי להצגות של הגנים( זה היהבקיבוץ ומטעם המועצה האזורית)
כיום בית הספר ( וזה בעיר) משתוקק שילדי ישתלבו במה שבא להם.
לפני שנתיים בתי בחרה להשתלב יום בשבןע ומאוד נהנתה. צוות בית הספר התיחס איליה בצורה כי טבעית.
בשנה שלאחר מכן בחרה לא להשתתף והשנה אנו לא בקשר עם בית הספר.
אך אם נגיע ונרצה לשתלב מצידם בכייף.
אני הצטרפתי עם ילדי להצגות של הגנים( זה היהבקיבוץ ומטעם המועצה האזורית)
כיום בית הספר ( וזה בעיר) משתוקק שילדי ישתלבו במה שבא להם.
לפני שנתיים בתי בחרה להשתלב יום בשבןע ומאוד נהנתה. צוות בית הספר התיחס איליה בצורה כי טבעית.
בשנה שלאחר מכן בחרה לא להשתתף והשנה אנו לא בקשר עם בית הספר.
אך אם נגיע ונרצה לשתלב מצידם בכייף.
-
- הודעות: 376
- הצטרפות: 04 אוקטובר 2005, 20:43
השתלבות חלקית בפעילויות בגן ובית הספר
שרית, נשמע נהדר והגיוני, נורא מוזר לי שאחרים כאן מספרים שהמערכת מתנגדת לקבל את השילוב. האם תמיד זו אשמת המשפחה? או אולי תמיד אשמת המערכת? עדיין אין לי מושג, אבל להערכתי זה היכן שהוא בתווך. אני רוצה, בהנחה שבכל זאת נפעיל גם בשנים הבאות חינוך ביתי, לקוות שאתקל בגורמי מערכת דומים לאלו שאת נתקלת בהם ושטסכיל לא לעורר אצלם את האנטי. אין לי כוונה להיות לעומתית ולאמר שהמערכת לא נכונה תמיד, כפי שאולי הורים אחרים לפחות מרמזים. אני מתכוונת לאמר, את מה שאני מאמינה בו - שלכל ילד מתאימה מסגרת אחרת, לילדה הזאת שלי מתאים יותר חינוך ביתי, לילדים אחרים בתי ספר חדשניים ולאחרים בהחלט המערכת הממלכתית, כל אחד לפי אופיו ויכולותיו הלמודיות והחברתיות. אני מניחה שאם אנהג כך, ואף אדגים להם מדוע ספציפית לבתי לא מתאימים חלקים מסוימים במערכת וחלקים אחרים כן, אני רוצה להאמין שאז רעיון השילוב שלה יתקבל באהדה.
אם בעלי לא יסכים לחינוך ביתי ברצוני לנסות כיוון הפוך. כן לשלוח אותה למערכת הממלכתית, אבל בכל מקצוע שבו היא כבר מעבר לרמה הנדרשת בגילה ושגם הקפצת כתה או שתיים לא תספק, אז לבקש עבורה פטור מלימודי המקצוע הספציפי ואישור שאם יש רצף שעות מספיק של שעורים שמהם היא פטורה היא תוכל בשעות הללו לשוב הביתה או לעשות כל פעילות אחרת באישורי ובאישור אביה. אני מניחה שזו עוד דרך להגיע לשילוב מבלי לתת לזה את השם המפורש חינוך ביתי. השאלה רק, ואת זה נראה בבוא העת, אם אין הגבלה למספר הפטורים שתלמיד יכול לקבל. בכל מקרה, אני עדיין מעדיפה חינוך ביתי אמיתי עם השתלבות מעטה במערכת, אבל השלווה בבית חשובה יותר.
אגב השתלבות. מה דעתכם. היה וכן נהייה בחינוך ביתי, והיה ובתי בשנות בית הספר היסודי (אני לא מעזה לאמר שכבר בגן חובה) תזדקק לספריה ולמעבדות של בית ספר תיכון (בגלל רמתה). יש סיכוי כלשהו לקבל אישור להשתמש במתקנים הללו?
אם בעלי לא יסכים לחינוך ביתי ברצוני לנסות כיוון הפוך. כן לשלוח אותה למערכת הממלכתית, אבל בכל מקצוע שבו היא כבר מעבר לרמה הנדרשת בגילה ושגם הקפצת כתה או שתיים לא תספק, אז לבקש עבורה פטור מלימודי המקצוע הספציפי ואישור שאם יש רצף שעות מספיק של שעורים שמהם היא פטורה היא תוכל בשעות הללו לשוב הביתה או לעשות כל פעילות אחרת באישורי ובאישור אביה. אני מניחה שזו עוד דרך להגיע לשילוב מבלי לתת לזה את השם המפורש חינוך ביתי. השאלה רק, ואת זה נראה בבוא העת, אם אין הגבלה למספר הפטורים שתלמיד יכול לקבל. בכל מקרה, אני עדיין מעדיפה חינוך ביתי אמיתי עם השתלבות מעטה במערכת, אבל השלווה בבית חשובה יותר.
אגב השתלבות. מה דעתכם. היה וכן נהייה בחינוך ביתי, והיה ובתי בשנות בית הספר היסודי (אני לא מעזה לאמר שכבר בגן חובה) תזדקק לספריה ולמעבדות של בית ספר תיכון (בגלל רמתה). יש סיכוי כלשהו לקבל אישור להשתמש במתקנים הללו?
-
- הודעות: 908
- הצטרפות: 27 ינואר 2004, 17:51
- דף אישי: הדף האישי של שרית_אמיר*
השתלבות חלקית בפעילויות בגן ובית הספר
בתי הספר על בסיס רצון טוב יכולים לפתוח לפניך את שעריהם ואת ציודם.
יש לנו בן חברים מהחינוך הביתי ילד מחונן, עבר בחינות מחוננים במכון פרטי.מערכת החינוך הכירה בזה
וכך יום בשבוע הוא משתלב בבית ספר למחוננים
זה לרמתו, זה מענין אותו וזה מאפשר לו להכיר ילדים בעלי ענין משותף.
הדבר היחיד שהיה על הוריו לעשות זה לקבל אישור לחינוך ביתי ולרשום אותו לבית ספר- מה שמתבקש מכל הורה שילדו בחינוך הביתי.
כך שפתרונות יצרתיים יש למכביר
אתרים מיוחדים באינטרנט יש המון, אתרים למחונניםכך שפתרונות לכל ילד יש.
תחושת בטן שלי וסליחה מראש אם אני טועה או פורצת למקום רגיש מדי.
לדעתי- שווה לעבוד עם הילדה כיום להנות ממנה וממה שיש ופחות להעסיק עצמכם מה יהיה בעתיד הרחוק.
יש לנו בן חברים מהחינוך הביתי ילד מחונן, עבר בחינות מחוננים במכון פרטי.מערכת החינוך הכירה בזה
וכך יום בשבוע הוא משתלב בבית ספר למחוננים
זה לרמתו, זה מענין אותו וזה מאפשר לו להכיר ילדים בעלי ענין משותף.
הדבר היחיד שהיה על הוריו לעשות זה לקבל אישור לחינוך ביתי ולרשום אותו לבית ספר- מה שמתבקש מכל הורה שילדו בחינוך הביתי.
כך שפתרונות יצרתיים יש למכביר
אתרים מיוחדים באינטרנט יש המון, אתרים למחונניםכך שפתרונות לכל ילד יש.
תחושת בטן שלי וסליחה מראש אם אני טועה או פורצת למקום רגיש מדי.
לדעתי- שווה לעבוד עם הילדה כיום להנות ממנה וממה שיש ופחות להעסיק עצמכם מה יהיה בעתיד הרחוק.
-
- הודעות: 376
- הצטרפות: 04 אוקטובר 2005, 20:43
השתלבות חלקית בפעילויות בגן ובית הספר
שרית, תודה ענקית.
לתחושת הבטן שלך. מההווה אנחנו בהחלט נהנים, אבל באופיי קשה לי להתנתק ממחשבות על העתיד, בלי זה אני ממש חולה. אז אני משלבת. אז אזכור את עצותיך ודבריך כאן, ואם בעלי ישתכנע לחינוך ביתי נעזר בהם.
לתחושת הבטן שלך. מההווה אנחנו בהחלט נהנים, אבל באופיי קשה לי להתנתק ממחשבות על העתיד, בלי זה אני ממש חולה. אז אני משלבת. אז אזכור את עצותיך ודבריך כאן, ואם בעלי ישתכנע לחינוך ביתי נעזר בהם.
-
- הודעות: 2105
- הצטרפות: 05 אוגוסט 2001, 00:39
- דף אישי: הדף האישי של נאוה_פרנס*
השתלבות חלקית בפעילויות בגן ובית הספר
החלטתי להעיר את הדף ולשתף.
בשנה שעברה, ממש באמצע המלחמה עברנו לכרמיאל (אוגוסט 2006)
לאחר התאקלמות מהירה בעיר, התחלתי "לארגן את השנה"
יהונתן המשיך עם החוגים הרגילים שלו משנה קודם - קרטה וכדורסל, חיפש חברה ותעסוקה.
גיליתי שיש בעיר חווה חקלאית של משרד החינוך.
ביקשתי לשלבו שם יום בשבוע.
הקב"סית פנתה למנהלת ביה"ס בו הוא היה רשום
והנ"ל הזמינה אותו להשתתף במסלולים (חוגים שמתקיימים בבוקר, במהלך יום הלימודים - שעתיים בשבוע).
קבענו פגישה והלכנו לבדוק.
קליק מדהים בינו לבין המורה למחשבים = רכזת המסלולים הסתיים בשנה מוצלחת מאוד.
הוא בחר מסלול ולמד עם בני שכבתו.
חנך את מסלול "סובב עולם" של כיתות ג'-ד' - בהצלחה רבה ותוך שהוא זוכה להערכה רבה של צוות ביה"ס ושל התלמידים שחנך.
התלמידים שבכיתתם שולב הזמינו אותו לכיתה להשתתף איתם בארוחת 10.
בצהרים, הם דאגו למצוא לו מנה פנויה שיאכל צהרים (פרוייקט הזנה בביה"ס)
המחנכת של הכיתה הזמינה אותו לבוא לשיעורים.
ערב אחד התקשרתי והודעתי לה שהוא יגיע ליום המחרת.
היא הקפידה לחזור על מושגים ועל החומר כדי שירגיש בעניינים.
הם כבשו אותו.
לאורך השנה היו ימים שהוא הלך לביה"ס, והיו שבועות שלא.
בחודש האחרון הוא היה בביה"ס יום יום כיון שלקח חלק בהופעה במסיבת סיום המחזור, סיום ביה"ס היסודי.
הוא עזב את ביה"ס היסודי עם ספר מחזור ומסיבת סיום ומתנות - זה מצחיק לאור העובדה שהוא בחינוך ביתי.
כבר בסוף השנה שעברה הוא החליט שהוא רוצה ללכת לחטיבה כתלמיד מהמניין.
החששות היו רבים:
חסר לו חומר לימוד (בעיקר משמעותי במתמטיקה)
הוא לא מתורגל בכתיבה ויש הרבה כתיבה בביה"ס.
הליכתו לביה"ס היא בעיקרה מסיבות חברתיות, איך יתמודד עם עומס הלימודים?
עד כה, הוא התחמק עד כמה שיכל מלמידה. איך יתמודד עם דרישות הלימודים?
דיי העמדתי תנאים להליכתו לביה"ס:
הודעתי שמבחנים ותעודה - זה נתון לרצונו, אני יכולה לחיות בלעדיהם.
הוחלט שבשלב הראשון, עד סוכות הוא ילמד כתלמיד מן המניין.
ההעדפה שלי
יש לי נטיה להקשיב לו ולרצונותיו ולאפשר לו למרוד בי עד הסוף (דווקא! אני כן הולך לביה"ס)
הוא לא נותן לי לשחרר אותו אפילו משעה אחת מכל המערכת
מה שלא יפריע לי לקחת אותו לשבוע של כייף באילת לאחר סוכות.
היום שוחחתי עם המחנכת שלו.
התרשמה מאוד מהרצינות שלו, שיבחה את הערכים שלו ואת ההשתלבות שלו בכיתה - גם בלימודים וגם בחברה.
היא ציינה שאילו לא ידעה שהוא ילד חינוך ביתי - היא לא היתה מנחשת (זו מחמאה מזוית הראיה שלה).
בתחילת השנה היו מבחנים להקבצות.
אנגלית למד יהונתן באמצעות משחקים באינטרנט.
היום הוא הודיע לי שהתקבל להקבצה הגבוהה ביותר באנגלית.
כשיהונתן היה קטן, שיתפה מישהי על השתלבות הילד שלה בלימודים שעניינו אותו.
הם הלכו, ביררו פרטים ובדקו מה הא צריך לדעת כדי להשתלב (היו לו בחינות כניסה)
מה שהכי זכור לי מהשיתוף של אותה האם היה משפט הסיכום שלה:
הילד שיחק עד גיל 13 והיה לו כל מה שנדרש לו כדי להתקבל ללמודים שבחר (משהו כזה....)
לכל ההורים לילדים צעירים בחינוך ביתי.
יש המון רגעים של תהיה: הדרך כן נכונה / לא נכונ, הילד יודע "מספיק"? ועוד....
יש בנו בכולנו את ההסתכלות הביקורתית על התהליכים שילדינו עוברים ושאנחנו עוברים איתם.
כתבתי את כל מה שכתבתי כדי לומר לכם:
הבן שלי לא קרא הרבה, ולא כתב הרבה, ונלחם בי על כל תרגיל בחשבון.
אחרי ששיחק במחשב כל השנים הללו, שיחק בקלפי יוגי-הו, והתרוצץ עם חברים,
יש לו שפה טובה, תקשורת מפותחת, יכולת ורצון ללמוד ולהתפתח,
יש לו את הכלים לבחור את דרכו וללכת בה.
יש לי את ההעדפות שלי,
אבל בחרתי לגדל את הבן שלי עם החופש לבחור.
כרגע אני מכבדת את בחירתו ע"י שאני מאפשרת לו ללכת לביה"ס.
למה אני מקבלת אישור לחינוך ביתי?
כי לא ויתרתי על האחריות.
אם משרד החינוך רוצה שיהונתן יילך לביה"ס, אני צריכה אישור לחינוך ביתי!
בשנה שעברה, ממש באמצע המלחמה עברנו לכרמיאל (אוגוסט 2006)
לאחר התאקלמות מהירה בעיר, התחלתי "לארגן את השנה"
יהונתן המשיך עם החוגים הרגילים שלו משנה קודם - קרטה וכדורסל, חיפש חברה ותעסוקה.
גיליתי שיש בעיר חווה חקלאית של משרד החינוך.
ביקשתי לשלבו שם יום בשבוע.
הקב"סית פנתה למנהלת ביה"ס בו הוא היה רשום
והנ"ל הזמינה אותו להשתתף במסלולים (חוגים שמתקיימים בבוקר, במהלך יום הלימודים - שעתיים בשבוע).
קבענו פגישה והלכנו לבדוק.
קליק מדהים בינו לבין המורה למחשבים = רכזת המסלולים הסתיים בשנה מוצלחת מאוד.
הוא בחר מסלול ולמד עם בני שכבתו.
חנך את מסלול "סובב עולם" של כיתות ג'-ד' - בהצלחה רבה ותוך שהוא זוכה להערכה רבה של צוות ביה"ס ושל התלמידים שחנך.
התלמידים שבכיתתם שולב הזמינו אותו לכיתה להשתתף איתם בארוחת 10.
בצהרים, הם דאגו למצוא לו מנה פנויה שיאכל צהרים (פרוייקט הזנה בביה"ס)
המחנכת של הכיתה הזמינה אותו לבוא לשיעורים.
ערב אחד התקשרתי והודעתי לה שהוא יגיע ליום המחרת.
היא הקפידה לחזור על מושגים ועל החומר כדי שירגיש בעניינים.
הם כבשו אותו.
לאורך השנה היו ימים שהוא הלך לביה"ס, והיו שבועות שלא.
בחודש האחרון הוא היה בביה"ס יום יום כיון שלקח חלק בהופעה במסיבת סיום המחזור, סיום ביה"ס היסודי.
הוא עזב את ביה"ס היסודי עם ספר מחזור ומסיבת סיום ומתנות - זה מצחיק לאור העובדה שהוא בחינוך ביתי.
כבר בסוף השנה שעברה הוא החליט שהוא רוצה ללכת לחטיבה כתלמיד מהמניין.
החששות היו רבים:
חסר לו חומר לימוד (בעיקר משמעותי במתמטיקה)
הוא לא מתורגל בכתיבה ויש הרבה כתיבה בביה"ס.
הליכתו לביה"ס היא בעיקרה מסיבות חברתיות, איך יתמודד עם עומס הלימודים?
עד כה, הוא התחמק עד כמה שיכל מלמידה. איך יתמודד עם דרישות הלימודים?
דיי העמדתי תנאים להליכתו לביה"ס:
- אין אופציה של חוצפה ובעיות משמעת.
- שעור שאתה בוחר להיכנס וללמוד אותו - אתהלומד! = מקשיב בשעור ומכין שיעורים.
הודעתי שמבחנים ותעודה - זה נתון לרצונו, אני יכולה לחיות בלעדיהם.
הוחלט שבשלב הראשון, עד סוכות הוא ילמד כתלמיד מן המניין.
ההעדפה שלי
- שיבחר מערכת חלקית.
- יש לו פרוייקטים שבניתי עבורו - חשוב לי שימשיך בהם.
- שיהיה לו זמן לעצמו - הפוגה מסוימת באמצע השבוע
- תוכנן שימשיך לחנוך בביה"ס היסודי לצד המורה למחשבים.
יש לי נטיה להקשיב לו ולרצונותיו ולאפשר לו למרוד בי עד הסוף (דווקא! אני כן הולך לביה"ס)
הוא לא נותן לי לשחרר אותו אפילו משעה אחת מכל המערכת

מה שלא יפריע לי לקחת אותו לשבוע של כייף באילת לאחר סוכות.
היום שוחחתי עם המחנכת שלו.
התרשמה מאוד מהרצינות שלו, שיבחה את הערכים שלו ואת ההשתלבות שלו בכיתה - גם בלימודים וגם בחברה.
היא ציינה שאילו לא ידעה שהוא ילד חינוך ביתי - היא לא היתה מנחשת (זו מחמאה מזוית הראיה שלה).
בתחילת השנה היו מבחנים להקבצות.
אנגלית למד יהונתן באמצעות משחקים באינטרנט.
היום הוא הודיע לי שהתקבל להקבצה הגבוהה ביותר באנגלית.
כשיהונתן היה קטן, שיתפה מישהי על השתלבות הילד שלה בלימודים שעניינו אותו.
הם הלכו, ביררו פרטים ובדקו מה הא צריך לדעת כדי להשתלב (היו לו בחינות כניסה)
מה שהכי זכור לי מהשיתוף של אותה האם היה משפט הסיכום שלה:
הילד שיחק עד גיל 13 והיה לו כל מה שנדרש לו כדי להתקבל ללמודים שבחר (משהו כזה....)
לכל ההורים לילדים צעירים בחינוך ביתי.
יש המון רגעים של תהיה: הדרך כן נכונה / לא נכונ, הילד יודע "מספיק"? ועוד....
יש בנו בכולנו את ההסתכלות הביקורתית על התהליכים שילדינו עוברים ושאנחנו עוברים איתם.
כתבתי את כל מה שכתבתי כדי לומר לכם:
הבן שלי לא קרא הרבה, ולא כתב הרבה, ונלחם בי על כל תרגיל בחשבון.
אחרי ששיחק במחשב כל השנים הללו, שיחק בקלפי יוגי-הו, והתרוצץ עם חברים,
יש לו שפה טובה, תקשורת מפותחת, יכולת ורצון ללמוד ולהתפתח,
יש לו את הכלים לבחור את דרכו וללכת בה.
יש לי את ההעדפות שלי,
אבל בחרתי לגדל את הבן שלי עם החופש לבחור.
כרגע אני מכבדת את בחירתו ע"י שאני מאפשרת לו ללכת לביה"ס.
למה אני מקבלת אישור לחינוך ביתי?
כי לא ויתרתי על האחריות.
אם משרד החינוך רוצה שיהונתן יילך לביה"ס, אני צריכה אישור לחינוך ביתי!
השתלבות חלקית בפעילויות בגן ובית הספר
ואו, נאווה. איזו דרך נהדרת עשיתם ועודכם עושים. תודה רבה על שאת משתפת אותנו.
כיף לקרוא אותך כתמיד.

שנה נהדרת שתהיה לשניכם!
כיף לקרוא אותך כתמיד.


שנה נהדרת שתהיה לשניכם!
-
- הודעות: 2105
- הצטרפות: 05 אוגוסט 2001, 00:39
- דף אישי: הדף האישי של נאוה_פרנס*
השתלבות חלקית בפעילויות בגן ובית הספר
תודה בלה 
מרגיעון: כל גיל והשמחה שלו
כל כך נכון! עכשיו ותמיד @}

מרגיעון: כל גיל והשמחה שלו
כל כך נכון! עכשיו ותמיד @}
-
- הודעות: 674
- הצטרפות: 23 אפריל 2003, 21:52
- דף אישי: הדף האישי של בתנועה_מתמדת*
השתלבות חלקית בפעילויות בגן ובית הספר
הי נאוה,
מודה לך מאד על השיתוף. חתכ'ת דרך מרתקת אתם עושים שם.....
כאמא לילדים צעירים יותר נתת לי לא מעט חומר למחשבה.
מאחלת לך וליהונתן שנה נהדרת@}
מודה לך מאד על השיתוף. חתכ'ת דרך מרתקת אתם עושים שם.....
כאמא לילדים צעירים יותר נתת לי לא מעט חומר למחשבה.
מאחלת לך וליהונתן שנה נהדרת@}
-
- הודעות: 2105
- הצטרפות: 05 אוגוסט 2001, 00:39
- דף אישי: הדף האישי של נאוה_פרנס*
השתלבות חלקית בפעילויות בגן ובית הספר
בתנועה מתמדת - תודה 
ניסוי ותעיה (וגם טעיה) הם מנת חלקם של ההורים המחנכים בבית.
ואין הצלחתנו עם ילד אחד מעידה על היכולת שלנו להצליח עם ילד שני שצרכיו אחרים,
וגם אין לנו הזדמנות לתקן - להחזיר תא הגלגל ולעשות אחרת.
אני זוכרת כמה חשוב היה לי לשמוע את סיפורה של אותה אימא, כמה ביטחון היא נסכה בי.
בשביל הורים כמוך (לילדים צעירים) כתבתי ושיתפתי.
תודה על הפידבק

ניסוי ותעיה (וגם טעיה) הם מנת חלקם של ההורים המחנכים בבית.
ואין הצלחתנו עם ילד אחד מעידה על היכולת שלנו להצליח עם ילד שני שצרכיו אחרים,
וגם אין לנו הזדמנות לתקן - להחזיר תא הגלגל ולעשות אחרת.
אני זוכרת כמה חשוב היה לי לשמוע את סיפורה של אותה אימא, כמה ביטחון היא נסכה בי.
בשביל הורים כמוך (לילדים צעירים) כתבתי ושיתפתי.
תודה על הפידבק

-
- הודעות: 816
- הצטרפות: 15 אוקטובר 2001, 14:57
- דף אישי: הדף האישי של שירי_בן_דב*
השתלבות חלקית בפעילויות בגן ובית הספר
נאוה מאד מרגיע מה שכתבת
שנה טובה לכם ובהצלחה בכל דרך
שנה טובה לכם ובהצלחה בכל דרך
-
- הודעות: 43441
- הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
- דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*
השתלבות חלקית בפעילויות בגן ובית הספר
שלום
איך משלבים בגן חלקית בלבד בגיל 3 וחצי תודה
מקווה שמישהוא רואה..............!?
איך משלבים בגן חלקית בלבד בגיל 3 וחצי תודה

-
- הודעות: 3287
- הצטרפות: 10 אוקטובר 2012, 21:28
- דף אישי: הדף האישי של תפילה_לאם
השתלבות חלקית בפעילויות בגן ובית הספר
לדעתי, ברוב המקומות הגיל הזה עדיין אינו נחשב "גיל חינוך חובה", ולכן אני מאמינה שאפשר לומר לגננת עם הכניסה לגן, שהילד יגיע רק בימי ראשון ושלישי, נניח, ולקבוע עובדות בשטח.
השתלבות חלקית בפעילויות בגן ובית הספר
יש כאן באתר הורים לילדים בחינוך ביתי ששולחים את הילד לאיזה שיעור אמנות או מוסיקה (נגיד) בבית הספר הקרוב פעם בשבוע?
או שהמנהג הזה כבר עבר מהעולם? לא מרשים את זה יותר?
בא לי חוג חינם...
או שהמנהג הזה כבר עבר מהעולם? לא מרשים את זה יותר?
בא לי חוג חינם...
-
- הודעות: 3305
- הצטרפות: 21 אפריל 2004, 20:42
- דף אישי: הדף האישי של רסיסים_של_אור*
השתלבות חלקית בפעילויות בגן ובית הספר
אולי אפשר לנסות דרך קרן קרב, זה לא בחינם אבל ממש ממש ממש סמלי...
-
- הודעות: 2086
- הצטרפות: 25 נובמבר 2006, 22:44
- דף אישי: הדף האישי של אבישג_א*
השתלבות חלקית בפעילויות בגן ובית הספר
אנחנו שלחנו את הבנות שנה אחת לשיעור ספורט בבית הספר
זה היה די נחמד אבל הרגיש להן שונה שהן לא כל הזמן עם בנות כיתתן (יש להן הרבה חברות אבל עם שכבת גילן דווקא יש חיכוכים סביב עניין החינוך הביתי)
ככל הידוע לי זה אפשרי, צריך רק לשלם ביטוח עבור הילד (משהו כמו 30 ש' לשנה) וכמובן שהוא יהיה רשום לאותו בית ספר (ממילא חלק מהפרוצדורה של קבלת אישור לחינוך ביתי)
בא לי חוג חינם...
גם לי (-8
בדיוק ישבתי עם הבנות ובעלי על חוברת החוגים שיצאה עכשיו, אני ממש מתלבטת אם לאפשר להן חוג אחד או שניים והשנה זה 4 ילדים בחוגים וגם אני רוצה חוג אחד לעצמי (גיליתי שזומבה זה עניין ממש מגניב ועד שבא לי לזוז בגלל משהו אסור לי לוותר). בקיצור זה הולך לצאת סכום רציני לחודש (עבורנו), כך שממש הייתי שמחה לאיזה חוג חינם, אבל הניסיון אז לא היה מוצלח והיום גם ההנהלה התחלפה ועם ההנהלה הנוכחית אני לא בטוחה שזה ילך כך שזה ממש לא אופציה.
אבל כדאי לך לנסות לדעתי
בהצלחה
זה היה די נחמד אבל הרגיש להן שונה שהן לא כל הזמן עם בנות כיתתן (יש להן הרבה חברות אבל עם שכבת גילן דווקא יש חיכוכים סביב עניין החינוך הביתי)
ככל הידוע לי זה אפשרי, צריך רק לשלם ביטוח עבור הילד (משהו כמו 30 ש' לשנה) וכמובן שהוא יהיה רשום לאותו בית ספר (ממילא חלק מהפרוצדורה של קבלת אישור לחינוך ביתי)
בא לי חוג חינם...
גם לי (-8
בדיוק ישבתי עם הבנות ובעלי על חוברת החוגים שיצאה עכשיו, אני ממש מתלבטת אם לאפשר להן חוג אחד או שניים והשנה זה 4 ילדים בחוגים וגם אני רוצה חוג אחד לעצמי (גיליתי שזומבה זה עניין ממש מגניב ועד שבא לי לזוז בגלל משהו אסור לי לוותר). בקיצור זה הולך לצאת סכום רציני לחודש (עבורנו), כך שממש הייתי שמחה לאיזה חוג חינם, אבל הניסיון אז לא היה מוצלח והיום גם ההנהלה התחלפה ועם ההנהלה הנוכחית אני לא בטוחה שזה ילך כך שזה ממש לא אופציה.
אבל כדאי לך לנסות לדעתי
בהצלחה
-
- הודעות: 2
- הצטרפות: 12 ספטמבר 2013, 06:50
השתלבות חלקית בפעילויות בגן ובית הספר
המנהג עהר מהעולם . או הכל או כלום. אולי ישמנהל יחידסגולה
-
- הודעות: 3287
- הצטרפות: 10 אוקטובר 2012, 21:28
- דף אישי: הדף האישי של תפילה_לאם
השתלבות חלקית בפעילויות בגן ובית הספר
או הכל או כלום.
כך גורס גם המכתב שקיבלתי אני.
כך גורס גם המכתב שקיבלתי אני.