עצוב לי לראות כמה מהר היא נלחצת ומוותרת. לדעת אורי וגם לדעתי, לעתים קרובות הלחץ שלה הוא הגורם העיקרי לכישלון, וזה יוצר מעגל קסמים של חרדה-כישלון וחוזר חלילה. הייתי מאוד רוצה לגלות איך לחלץ אותה מהמקום הזה.

אינטואיטיבית, זה מזכיר לי את מה שכתבת פה פעם, על איך שאמרת לאורי "החלטתי שהמטרה עכשיו היא..." והוא אמר בעייפות: "לכל דבר צריכה להיות מטרה?"
הסיפור הזה גרם לי לחשוב על הפער שבין המציאות והמציאות:
ההפעלה הייתה פשוטה מאוד, רק ללחוץ על הדוושה ולכוון את הכידון לכיוון שאליו רוצים להתקדם.
זו ההגדרה שלך למה זה "פשוט". אבל איך הדס היתה מגדירה את זה?
אולי, נניח, משהו בסגנון הזה:
"צריך להזיז את האוטו אבל אני לא רואה איך, בסוף התברר שיש למטה מין דבר כזה שצריך ללחוץ עליו, אבל אני לא יכולה עם היד, אז צריך עם הרגל (אני שונאת את הרגליים שלי! הן מכוערות), אבל אני לא רואה את הרגל אז איך אדע איפה ללחוץ? וגם הדבר הזה קטן נורא וממתכת אז הרגל שלי החליקה הצידה ואז לחצתי אבל המכונית עפה לכיוון הלא נכון והתבלבלתי לגמרי ואז היה צריך להחזיק גם עם הידיים, ואז היה לי יותר קשה לשמור את הרגל במקום, (ובכלל לא ראיתי איפה המקום), וגם עם הידיים זה מבלבל כי אם אני רוצה לסובב את הכידון אז כשיד אחת דוחפת את הכידון ומתיישרת, אז השניה מתקפלת, וזה מבלבל ששתי הידיים זזות לכיוונים הפוכים. אני מנסה ליישר את שתיהן ביחד או לדחוף את שתיהן ביחד וזה לא הולך".

אני לא אומרת שזה בהכרח מה שעבר לה בראש, אבל זה תסריט אפשרי. דוגמה.
בקיצור, כשאנחנו חושבים שדבר מסוים הוא קל, והילד חושב משהו אחר לגמרי, שתי תפיסות המציאות האלה מתנגשות מיידית ויוצרות מתח. כשיש פער כזה, הרבה יותר קל לילדה להיתסכל, וגם למבוגר שמלווה אותה, כי "ריבונו של עולם, זה הרי כל כך פשוט!! מה הבעיה שלה??"
הבעיה שלה, לפי כל הסימנים שנתת, ויסלח לי אלוהי המטפלים על האבחון דרך האינטרנט, זה בעיה בתכנון תנועה. אולי יש גם קושי בהפרדת תנועות. אי אפשר לדעת. צריך שמישהו מומחה יראה אותה, ימפה את המצב, ויעזור לכם לתרגם את הקושי שלה כך שתוכלו לדמיין אותו מבפנים.
זה קשה, חמודה

, זה נורא נורא נורא נורא קשה להיכנס לראש של מישהו אחר ולראות את העולם דרך העיניים שלו. כמעט בלתי אפשרי. גם התסריט שאני כתבתי הוא לא יותר מהימור פרוע, ואני מן הסתם אף פעם לא אדע אם הוא נכון.
ולכן לא הייתי ממליצה לך כרגע לעבוד אתה, למשל, על ציור, עם
הנחייה ישירה ופידבק על איכות הביצוע, כי אני מניחה שהפער בין תפיסות העולם האלה ("תראי, זה נורא פשוט: לא יוצאים מהקוים, אבל כן צובעים הכל בתוך הקוים" "פשוט ב%%@##@%$# שלי") יקשה על העניינים.
תאפשרי לה הרבה התנסות (ואני מדברת על
שעות של צביעה "רשלנית"), תשתדלי שהצבעים והעפרונות יהיו פחות חלקלקים מהלורד הממוצע ויותר עבים ממנו, לא ארוכים מדי, בעיני גם עדיף פסטלים שמנים ורכים כאלה (שם מסחרי "פנדה", בקופסה שחורה) על פני צבעים יותר קשים (וזולים) שצובעים בקו יותר חלש, תתני לה התנסויות בכמה שיותר סוגים של דברים (צבעים קשים ורכים, מכחולים, מברשת שיניים ישנה, חתיכות ספוג טבולות בצבע) ותזכרי שבשלב הזה ובגיל הזה, למידה לא מובנית היא בעלת חשיבות עצומה. אחר כך יהיה זמן גם ללמידה מובנית.
מה שכן, מדי פעם את יכולה לשחק במשחק "מי צובע הכי לאט" ולראות אם זה עוזר לה להסתכל אחרת על הפעילות, אם זה מאפשר לה מרחב לעבודה יותר מדויקת.
אני חושבת שמשפטים כמו "לאט לאט, יש לך את כל הזמן שבעולם", "אין לאן למהר", עם התכוונות עליהם (תגידי את זה גם לעצמך

), עשויים לעזור וליצור את המרחב הדרוש.
בניגוד ל"תעבדי יותר לאט כדי שיצא מדויק", שעדיף שלא ייכנס ללקסיקון. שלך.
וחוץ מזה, תשתדלי לא להיכנס יותר מדי למשבצת המרפאה/ המורה. משום מה (ואני אף פעם עוד לא הצלחתי להבין למה) זה מאוד לא מומלץ, ומוסיף מתח.
כמו שבעלים לא יכולים ללמד משהו את נשותיהם שתיכף מתמרדות ומתעצבנות, ולהיפך.