הספר חשבון להורים
-
- הודעות: 3
- הצטרפות: 01 אוקטובר 2004, 14:47
הספר חשבון להורים
זה רק ישפר את ההבנה המתמטית שלהם, ובעיני זה עושר רוחני משמעותי
לצערי, לא מעניין אותם עושרוחני זה.
<לזכור למצוא ספרי עושר רוחני לילדים שלי>
לצערי, לא מעניין אותם עושרוחני זה.
<לזכור למצוא ספרי עושר רוחני לילדים שלי>
הספר חשבון להורים
בכלל לא קשור לחשבון, סתם כי נראה לי שזה קהל מתאים, רוצה להמליץ על משחק הקלפים SET שבני קיבל בערב שבת מסבתא שלו ומאז לא מפסיקים לשחק בו, מגיל 7 ועד בכלל.
http://www.setgame.com/set/index.html
http://www.setgame.com/set/index.html
הספר חשבון להורים
למה לא קשור לחשבון? מאוד קשור לחשבון...
-
- הודעות: 3305
- הצטרפות: 21 אפריל 2004, 20:42
- דף אישי: הדף האישי של רסיסים_של_אור*
הספר חשבון להורים
שמיכת טלאים, אני איתך... נכנסתי עם המון מוכנות לספוג ובסוף גיליתי שאיפושהוא באמצע אני מאבדת את כולם וטובעת לי במושגים כמו , מונה במונה, מכנה במכנה...
הספר חשבון להורים
שיעורי בית לסוכות - תרגילי חיבור פשוטים. הילדים מתבקשים לפרק את המספרים בצורה שתקל את החיבור.
למשל:30+8+40+2 / 40+42-2 = 38+42
מה לעשות שהפרוק מעצבן את הילד - הוא עונה 'בדרך שלו' ומחנטרש פירוק. הצעתי לו לענות את התשובה בדרך שלו ואני מתכוונת לכתוב מכתב למורה. נראה לי שכשלילד ברורה הדרך - רק מזיק 'להקל עליו'.
מה לדעתכם גישת הספר? או במילים אחרות איך מסבירים את זה לאזנים של מורה (שחשבון הוא תחום ההתמחות שלה)? בכלל הייתי רוצה להציג בפניה את הגישה של הספר - בלי לאמר 'שיטת סינגפור', כי נדמה לי שהמורים מתפוצצים משיטות וחידושים.
למשל:30+8+40+2 / 40+42-2 = 38+42
מה לעשות שהפרוק מעצבן את הילד - הוא עונה 'בדרך שלו' ומחנטרש פירוק. הצעתי לו לענות את התשובה בדרך שלו ואני מתכוונת לכתוב מכתב למורה. נראה לי שכשלילד ברורה הדרך - רק מזיק 'להקל עליו'.
מה לדעתכם גישת הספר? או במילים אחרות איך מסבירים את זה לאזנים של מורה (שחשבון הוא תחום ההתמחות שלה)? בכלל הייתי רוצה להציג בפניה את הגישה של הספר - בלי לאמר 'שיטת סינגפור', כי נדמה לי שהמורים מתפוצצים משיטות וחידושים.
-
- הודעות: 1086
- הצטרפות: 04 מאי 2004, 21:31
- דף אישי: הדף האישי של יעל_צ*
הספר חשבון להורים
מה לעשות שהפרוק מעצבן את הילד - הוא עונה 'בדרך שלו' ומחנטרש פירוק. איך הוא פותר? הוא בטח "מפרק" את זה בצורה כלשהי, לא?
הבן שלי (בן 7.5) פותר תרגילים כמו 38+42 ע"י כך שהוא מחבר 30+40 ואח"כ 8+2 ובסוף מחבר את שתי התוצאות.
אני באמת לא יודעת אם זה מה ש"לימדו" אותו בכיתה או שזו הדרך שנוחה לו.
אם לילד שלך יש דרך שלו שעובדת בשבילו, אז למה לא?
(את הספר חשבון להורים עוד לא קראתי, כך שלא יכולה להתייחס למה ששאלת).
הבן שלי (בן 7.5) פותר תרגילים כמו 38+42 ע"י כך שהוא מחבר 30+40 ואח"כ 8+2 ובסוף מחבר את שתי התוצאות.
אני באמת לא יודעת אם זה מה ש"לימדו" אותו בכיתה או שזו הדרך שנוחה לו.
אם לילד שלך יש דרך שלו שעובדת בשבילו, אז למה לא?
(את הספר חשבון להורים עוד לא קראתי, כך שלא יכולה להתייחס למה ששאלת).
-
- הודעות: 8851
- הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
- דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*
הספר חשבון להורים
מה לעשות שהפרוק מעצבן את הילד - הוא עונה 'בדרך שלו' ומחנטרש פירוק.
איך הוא פותר? האם הוא יכול לתאר בקול רם איך הוא פותר?
(גם סקרנית, וגם אולי זה יספק את המורה)
איך מסבירים את זה לאזנים של מורה
האמת? מרגיזה אותי עם ה"בשיטה שלי", ולא נראה לי שצריך להסביר לה. די בפתק שאת מודעת ומגבה אותו, ואולי מציעה שיחה שלה עם הילד (אולי בנוכחותך), בה הוא יסביר לה שהיא צריכה לצאת לו מהוריד
איך הוא פותר? האם הוא יכול לתאר בקול רם איך הוא פותר?
(גם סקרנית, וגם אולי זה יספק את המורה)
איך מסבירים את זה לאזנים של מורה
האמת? מרגיזה אותי עם ה"בשיטה שלי", ולא נראה לי שצריך להסביר לה. די בפתק שאת מודעת ומגבה אותו, ואולי מציעה שיחה שלה עם הילד (אולי בנוכחותך), בה הוא יסביר לה שהיא צריכה לצאת לו מהוריד
-
- הודעות: 1477
- הצטרפות: 05 אוגוסט 2002, 23:41
הספר חשבון להורים
38+42
מצאה לה תרגיל...
את יכולה להגיד לה שלאנשים עם חוש למתמטיקה לפעמים יותר הגיוני לפרק את זה כך
38+42=
(40-2)+(40+2)=
(40+40) + (2-2)
=80+0
=80
כך שאין דרך אחת, אלא דווקא בריא שהתלמידים מזהים את הנתיב שלהם לפתרון.
> אני לא יודע למה, אבל המלים "חשבון הוא תחום ההתמחות שלה" גרמו לי צמרמורת <
מצאה לה תרגיל...
את יכולה להגיד לה שלאנשים עם חוש למתמטיקה לפעמים יותר הגיוני לפרק את זה כך
38+42=
(40-2)+(40+2)=
(40+40) + (2-2)
=80+0
=80
כך שאין דרך אחת, אלא דווקא בריא שהתלמידים מזהים את הנתיב שלהם לפתרון.
> אני לא יודע למה, אבל המלים "חשבון הוא תחום ההתמחות שלה" גרמו לי צמרמורת <
הספר חשבון להורים
לנער יותר קל לחבר חבור טורי - אחדות לאחדות, עשרות לעשרות (ולמה שביניהם קוראים - המרה. לא ידעתי). נראה לי שהכוונה שלהם טובה - להראות גישות אינטואיטיביות שונות לקרוא את התרגיל ושחיבור הופך לפשוט עם מעגנים אותו במספר עגול וממנו מחסירים (סליחה על השפה הלא-מתמטית). אבל בדרך, לדעתי, מבלבלים את התלמיד, כי מרגע שהוא מצא את הדרך 'שלו' וממשיכים להציע לו (או להכריח אותו לפתור בדרך שונה) מערערים לו את הבטחון. מרוב כוונות טובות.
עודד, לא יודעת איך זה בבית ספר יסודי, אני חושבת שכל מורה משתלמת בתורה/חשבון וכו'. עכשיו גם לי יש צמרמורת.
תבשיל, אנחנו בתחילת השנה וחשוב לי להבהיר לה שהחוברות מכילות דברים חכמים לצד חזרות וקביעות מבלבלות. הכי טוב יהיה להכיר לה את הגישה.
את הספר חשבון להורים עוד לא קראתי קודם אקרא בעצמי.
עודד, לא יודעת איך זה בבית ספר יסודי, אני חושבת שכל מורה משתלמת בתורה/חשבון וכו'. עכשיו גם לי יש צמרמורת.
תבשיל, אנחנו בתחילת השנה וחשוב לי להבהיר לה שהחוברות מכילות דברים חכמים לצד חזרות וקביעות מבלבלות. הכי טוב יהיה להכיר לה את הגישה.
את הספר חשבון להורים עוד לא קראתי קודם אקרא בעצמי.
-
- הודעות: 1086
- הצטרפות: 04 מאי 2004, 21:31
- דף אישי: הדף האישי של יעל_צ*
הספר חשבון להורים
נראה לי שהכוונה שלהם טובה - להראות גישות אינטואיטיביות שונות לקרוא את התרגיל ושחיבור הופך לפשוט אם מעגנים אותו במספר עגול וממנו מחסירים
אבל בדרך, לדעתי, מבלבלים את התלמיד, כי מרגע שהוא מצא את הדרך 'שלו' וממשיכים להציע לו (או להכריח אותו לפתור בדרך שונה) מערערים לו את הבטחון
מסכימה מאוד. אני ראיתי בעצמי שכשניסיתי להראות לבן שלי (בהקשר קצת אחר) את האפשרות "לעגל" ואחר כך להחסיר, ראיתי שאני סתם מבלבלת אותו. אז עזבתי את זה. נדמה לי שזה היה משהו כמו 99 כפול 2.
אני מאמינה שהוא יגיע לזה מעצמו, כשיגיע הזמן הנכון מבחינתו.
אבל בדרך, לדעתי, מבלבלים את התלמיד, כי מרגע שהוא מצא את הדרך 'שלו' וממשיכים להציע לו (או להכריח אותו לפתור בדרך שונה) מערערים לו את הבטחון
מסכימה מאוד. אני ראיתי בעצמי שכשניסיתי להראות לבן שלי (בהקשר קצת אחר) את האפשרות "לעגל" ואחר כך להחסיר, ראיתי שאני סתם מבלבלת אותו. אז עזבתי את זה. נדמה לי שזה היה משהו כמו 99 כפול 2.
אני מאמינה שהוא יגיע לזה מעצמו, כשיגיע הזמן הנכון מבחינתו.
הספר חשבון להורים
אם אני צריכה לקחת איתי משפט אחד מכל הספר, אקח את "חרדת מתמטיקה מתעוררת כאשר מדלגים על שלב בלי לשים לב לכך". מאז שקראתי את זה, בכל פעם שהבן שלי מגלה התנגדות לא מוסברת, ולא רק במתמטיקה, אני מיד בודקת אם לא דילגנו שלב...
צריך לזכור שהילדים שלנו אינם לומדים מתמטיקה באופן פרטי, אלא בקבוצה, ואפילו בקבוצה גדולה למדי, שלעיתים היא פשוט גדולה מדי.
יתכן שהמורה מנסה ללמד את כל שיטות הפירוק האפשריות, כדי שכל ילד יבחר לעצמו בסופו של דבר את השיטה המתאימה לו ביותר. העניין הוא, שכדי לבחור על הילדים להתנסות בכל אחת ואחת מהשיטות, ולכן, יתכן שהמורה מתעקשת. בכל אופן זה שווה בירור. לדעתי, לפני שמגבים את הילד באופן גורף, צריך לתת גיבוי למורה. אני הייתי אומרת: 'אלו שיעורי הבית, נכין אותם היום כפי שהתבקשת, ומחר נברר עם המורה...'
לעניין ההתמקצעות, לדעתי לא צריך להתחלחל. המגמה בבתי הספר היסודיים כיום היא שהמורים יתמקדו במקצוע אחד ויתמחו בו. מה רע בכך שילד לומד מתמטיקה אצל מורה שזכתה להשתלם ולהעמיק בהוראת מקצוע המתמטיקה, ומדעים אצל מורה שלמד והעמיק בהוראת המדעים בביה"ס היסודי?
בספר מספר אהרוני על כך שהתלמידים הסינים מקדימים את האמריקאים במבחנים משווים במתמטיקה, למרות שהמורים האמריקאים משכילים הרבה יותר מעמיתיהם הסינים. הסיבה, לפי עבודת דוקטורט שכתבה מורה סינית בסטנפורד, היא ש"המורים הסינים מייטיבים מן האמריקאים להבין את המתמטיקה של בית הספר היסודי." הדוגמאות שהוא נותן ממש פוקחות עיניים (טוב, לפחות את העיניים שלי) - בעמודים 96-98.
צריך לזכור שהילדים שלנו אינם לומדים מתמטיקה באופן פרטי, אלא בקבוצה, ואפילו בקבוצה גדולה למדי, שלעיתים היא פשוט גדולה מדי.
יתכן שהמורה מנסה ללמד את כל שיטות הפירוק האפשריות, כדי שכל ילד יבחר לעצמו בסופו של דבר את השיטה המתאימה לו ביותר. העניין הוא, שכדי לבחור על הילדים להתנסות בכל אחת ואחת מהשיטות, ולכן, יתכן שהמורה מתעקשת. בכל אופן זה שווה בירור. לדעתי, לפני שמגבים את הילד באופן גורף, צריך לתת גיבוי למורה. אני הייתי אומרת: 'אלו שיעורי הבית, נכין אותם היום כפי שהתבקשת, ומחר נברר עם המורה...'
לעניין ההתמקצעות, לדעתי לא צריך להתחלחל. המגמה בבתי הספר היסודיים כיום היא שהמורים יתמקדו במקצוע אחד ויתמחו בו. מה רע בכך שילד לומד מתמטיקה אצל מורה שזכתה להשתלם ולהעמיק בהוראת מקצוע המתמטיקה, ומדעים אצל מורה שלמד והעמיק בהוראת המדעים בביה"ס היסודי?
בספר מספר אהרוני על כך שהתלמידים הסינים מקדימים את האמריקאים במבחנים משווים במתמטיקה, למרות שהמורים האמריקאים משכילים הרבה יותר מעמיתיהם הסינים. הסיבה, לפי עבודת דוקטורט שכתבה מורה סינית בסטנפורד, היא ש"המורים הסינים מייטיבים מן האמריקאים להבין את המתמטיקה של בית הספר היסודי." הדוגמאות שהוא נותן ממש פוקחות עיניים (טוב, לפחות את העיניים שלי) - בעמודים 96-98.
-
- הודעות: 8851
- הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
- דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*
הספר חשבון להורים
למעונינים -
מנהל פורומתמטיקה בתפוז ערך את האירוח הנ"ל art]לאוסף מאמרים id[/po]=173, מחולק לפי נושאים.
תהנו.
מנהל פורומתמטיקה בתפוז ערך את האירוח הנ"ל art]לאוסף מאמרים id[/po]=173, מחולק לפי נושאים.
תהנו.
הספר חשבון להורים
אמא שלו, מעניין התגובה שלך, אני בדיוק עומדת לכתוב פתק למורה.
אני לא רואה את 'גיבוי הילד' עומד בסתירה ל'גיבוי המורה'. בדיוק מהסיבה שהמורה צריכה ללמד ילדים רבים אני חושבת שיש מקום לעמוד 'בצד' של הילד ולהאיר בפניה את מה שהתרגיל מעורר. הבעיה נמצאת במנגנון ה'חסכני', כפי שאני רואה את זה, שפועל פה. מרגע שהילד מבין בצורה מסוימת - הוא לא מעונין שימשיכו להסביר לו. למורה אין דרך לדעת זאת ואני נוטה לחשוב שצריך להניח לו. מורה שבטוח בעצמו לא יראה בכך איום (אם 'דילגנו' על עמוד והרווחנו הבנה).
כאן בדיוק נכנס החשש ממורה שלא בטוחה בעצמה ונתלית בחוברות. אם הייתי מורה הייתי שמחה לסוג כזה של שיתוף ביני לבין הורה, בתנאי שהוא לא נעשה בהתנשאות. המורים הסינים כנראה מלמדים טוב. לא נראה לי שידע במתמטיקה יכול לפגום בכשרון או בחכמה ללמד.
אני לא רואה את 'גיבוי הילד' עומד בסתירה ל'גיבוי המורה'. בדיוק מהסיבה שהמורה צריכה ללמד ילדים רבים אני חושבת שיש מקום לעמוד 'בצד' של הילד ולהאיר בפניה את מה שהתרגיל מעורר. הבעיה נמצאת במנגנון ה'חסכני', כפי שאני רואה את זה, שפועל פה. מרגע שהילד מבין בצורה מסוימת - הוא לא מעונין שימשיכו להסביר לו. למורה אין דרך לדעת זאת ואני נוטה לחשוב שצריך להניח לו. מורה שבטוח בעצמו לא יראה בכך איום (אם 'דילגנו' על עמוד והרווחנו הבנה).
כאן בדיוק נכנס החשש ממורה שלא בטוחה בעצמה ונתלית בחוברות. אם הייתי מורה הייתי שמחה לסוג כזה של שיתוף ביני לבין הורה, בתנאי שהוא לא נעשה בהתנשאות. המורים הסינים כנראה מלמדים טוב. לא נראה לי שידע במתמטיקה יכול לפגום בכשרון או בחכמה ללמד.
הספר חשבון להורים
תבשיל, תודה על הקישור. באחד הדפים פרופ' אהרוני מספר שהוא לומד יותר משיחה עם מורה בבית-ספר מאשר ממאמרים מלומדים על 'חינוך מתמטי'. הדפסתי את הדברים - הם יכולים לעזור למורה להסתמך על הנסיון שלה ולא על הסמכות של החוברות. איזה יופי.
-
- הודעות: 1477
- הצטרפות: 05 אוגוסט 2002, 23:41
הספר חשבון להורים
אמא שלו,
לעניין ההתמקצעות, לדעתי לא צריך להתחלחל. המגמה בבתי הספר היסודיים כיום היא שהמורים יתמקדו במקצוע אחד ויתמחו בו. מה רע בכך שילד לומד מתמטיקה אצל מורה שזכתה להשתלם ולהעמיק בהוראת מקצוע המתמטיקה, ומדעים אצל מורה שלמד והעמיק בהוראת המדעים בביה"ס היסודי?
החלחלה היא מההתייחסות למורה כאל מומחה.
העובדה שהיא למדה עוד אלף שעות אשר מזכות אותה בגמול הוראה, עדיין לא אומרת שהיא מבינה משהו בהוראת חשבון. יכול מאד להיות שהיא הפכה למומחית מיומנת מאד בלימוד חשבון בצורה מזיקה.
כך, לדוגמא, אם מישהו הפך למומחה מספר אחד בעולם בשיטת הערך המשולש, אז הוא אינו מומחה להוראת חשבון, הוא מומחה להקפאת מוחות של ילדים רכים.
אדוארד דה-בונו, ההוגה החשוב ביותר בזמננו בתחום הוראת החשיבה, נותן דוגמא לאיך אדם מנוסה יכול להיות גרוע: אדם מקליד באצבע אחת במשך שנים. עם השנים הוא הופך למיומן יותר ויותר, ולמהיר יותר ויותר, בהקלדה באצבע אחת. ועדיין, הוא אינו מקליד היטב, כי הקלדה טובה היא הקלדה בעשר אצבעות. גם אם הוא עצמו מהיר מאד, הוא היה מגיע למהירות הרבה יותר גבוהה בעשר אצבעות. הוא מקליד מיומן, אבל בשיטת הקלדה גרועה.
נסיון מביא למיומנות, אך לא מביא למומחיות.
לעניין ההתמקצעות, לדעתי לא צריך להתחלחל. המגמה בבתי הספר היסודיים כיום היא שהמורים יתמקדו במקצוע אחד ויתמחו בו. מה רע בכך שילד לומד מתמטיקה אצל מורה שזכתה להשתלם ולהעמיק בהוראת מקצוע המתמטיקה, ומדעים אצל מורה שלמד והעמיק בהוראת המדעים בביה"ס היסודי?
החלחלה היא מההתייחסות למורה כאל מומחה.
העובדה שהיא למדה עוד אלף שעות אשר מזכות אותה בגמול הוראה, עדיין לא אומרת שהיא מבינה משהו בהוראת חשבון. יכול מאד להיות שהיא הפכה למומחית מיומנת מאד בלימוד חשבון בצורה מזיקה.
כך, לדוגמא, אם מישהו הפך למומחה מספר אחד בעולם בשיטת הערך המשולש, אז הוא אינו מומחה להוראת חשבון, הוא מומחה להקפאת מוחות של ילדים רכים.
אדוארד דה-בונו, ההוגה החשוב ביותר בזמננו בתחום הוראת החשיבה, נותן דוגמא לאיך אדם מנוסה יכול להיות גרוע: אדם מקליד באצבע אחת במשך שנים. עם השנים הוא הופך למיומן יותר ויותר, ולמהיר יותר ויותר, בהקלדה באצבע אחת. ועדיין, הוא אינו מקליד היטב, כי הקלדה טובה היא הקלדה בעשר אצבעות. גם אם הוא עצמו מהיר מאד, הוא היה מגיע למהירות הרבה יותר גבוהה בעשר אצבעות. הוא מקליד מיומן, אבל בשיטת הקלדה גרועה.
נסיון מביא למיומנות, אך לא מביא למומחיות.
הספר חשבון להורים
החלחלה היא מההתייחסות למורה כאל מומחה.
עכשיו החלחלה קצת יותר מובנת, אם כי אני מרשה לעצמי להמשיך ולהקשות: בשביל ההורה מן השורה, האם אין המורה מומחה להוראה, בהגדרה?
מכיוון שחונכתי להטיל ספק, היום, כאמא, אני מאוד מקפידה לשים לעצמי גבולות, וכשזה מגיע למורים של ילדי אני מנסה שהם, הילדים, יהיו מטילי הספק, ולא אני, במקומם. אני מנסה לתת למורה קרדיט, בחזקת חף מפשע עד שיוכח אחרת...
עכשיו החלחלה קצת יותר מובנת, אם כי אני מרשה לעצמי להמשיך ולהקשות: בשביל ההורה מן השורה, האם אין המורה מומחה להוראה, בהגדרה?
מכיוון שחונכתי להטיל ספק, היום, כאמא, אני מאוד מקפידה לשים לעצמי גבולות, וכשזה מגיע למורים של ילדי אני מנסה שהם, הילדים, יהיו מטילי הספק, ולא אני, במקומם. אני מנסה לתת למורה קרדיט, בחזקת חף מפשע עד שיוכח אחרת...
-
- הודעות: 1477
- הצטרפות: 05 אוגוסט 2002, 23:41
הספר חשבון להורים
בשביל ההורה מן השורה, האם אין המורה מומחה להוראה, בהגדרה?
בהגדרה - כן.
במציאות - לא.
במקרים לא מעטים ההורה יכול להסביר טוב יותר מן המורה.
במקרים לא מעטים התמחותו העיקרית של המורה היא השלטת משמעת בשלושים בני תשחורת, אשר מתעניינים זה בזה, בלבוש החדש של זו שבכסא השני, בניצני פריחת התבגרותם של שכיניהם משני הצדדים, בשאלה קבוצת הכדורגל שמי אוהד ניצחה את הקבוצה היריבה, ובפרק האחרון בסדרה שאני אפילו לא יודע את שמה. הדבר האחרון שמעניין אותם בחיים זה מה שיש לו לספר להם. להשליט שקט ומשמעת בחבורה עליזה שכזו - זו בהחלט מומחיות ראויה להערכה, אך לא לתואר "מורה".
בהגדרה - כן.
במציאות - לא.
במקרים לא מעטים ההורה יכול להסביר טוב יותר מן המורה.
במקרים לא מעטים התמחותו העיקרית של המורה היא השלטת משמעת בשלושים בני תשחורת, אשר מתעניינים זה בזה, בלבוש החדש של זו שבכסא השני, בניצני פריחת התבגרותם של שכיניהם משני הצדדים, בשאלה קבוצת הכדורגל שמי אוהד ניצחה את הקבוצה היריבה, ובפרק האחרון בסדרה שאני אפילו לא יודע את שמה. הדבר האחרון שמעניין אותם בחיים זה מה שיש לו לספר להם. להשליט שקט ומשמעת בחבורה עליזה שכזו - זו בהחלט מומחיות ראויה להערכה, אך לא לתואר "מורה".
הספר חשבון להורים
דיברתי עם המורה. היא מכירה את הספר, את פרופ' אהרוני ואת החוברות של העמותה (משום מה היא קראה להם 1+1 ולא מתמטיקה יסודית, כמו בקישור). התמונה לא מעודדת בכלל. היא מסכימה עם הבלבול ומרגישה אותו אבל החוברות הקיימות בביה"ס (חשבון 10) מיצגות מגמה של משרד החינוך 'להעמיק' את ההבנה במתמטיקה - בפועל יוצרים חוברות מאוד מתחכמות. פה נראה לי שמגולם הפרדוקס - מבקשים לקדם תפיסה מופשטת ומתוחכמת לפני שמבססים את ההבנה.
עמוד אחד בחוברת מסביר שש דרכים שונות לבצע חיסור:
אני חושבת לקנות את החוברות לילדי. וברמה הבית ספרית לנסות לקדם שיתף פעולה עם העמותה. מענין אם יש להם שירות של יעוץ נקודתי למורה, מעבר לקידום החוברות.
עמוד אחד בחוברת מסביר שש דרכים שונות לבצע חיסור:
- חיבור
- חיסור מספר עגול והשלמת התרגיל לחיסור המבוקש: 37-24 זה כמו 37-20-4
- הוספת מספר לשני המספרים לצורך עיגול : 49-30 במקום 46-27
- הוספת מספר לאחד המספרים וחיסור שלו מההפרש: 56-26-3 במקום 53-26
- להוסיף מספר לאחד המספרים כנ"ל
- ולסיום, להעזר בציר המספרים... לי לקח זמן להבין את כל הדרכים ואני מודה שטחון נטחנתי. לאחר שלל הדוגמאות הילד מתבקש לפתור (בדרך הנוחה לו) ולכתוב את הפירוט. זה כבר ממש דבר והיפוכו... מספיק שהילד הלך לאיבוד באחת הדוגמאות, מה שמתבקש מהנחת היסוד שלהם שיש דרכים שונות להבין, הרי שהוא מאבד את הבטחון בהבנה שלו.
אני חושבת לקנות את החוברות לילדי. וברמה הבית ספרית לנסות לקדם שיתף פעולה עם העמותה. מענין אם יש להם שירות של יעוץ נקודתי למורה, מעבר לקידום החוברות.
-
- הודעות: 8851
- הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
- דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*
הספר חשבון להורים
מגמה של משרד החינוך 'להעמיק' את ההבנה במתמטיקה - בפועל יוצרים חוברות מאוד מתחכמות
מזכיר לי את המערכון new math של תום לרר.
(תום לרר הוא מתמטיקאי וסטנדאפיסט)
מזכיר לי את המערכון new math של תום לרר.
(תום לרר הוא מתמטיקאי וסטנדאפיסט)
-
- הודעות: 8851
- הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
- דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*
הספר חשבון להורים
פה אפשר לשמוע את זה. מומלץ מומלץ מאוד.
הספר חשבון להורים
מזכיר לי את המערכון new math של תום לרר
תודה! תודה! תודה!
<עכשיו צריך לקוות שהמורה למתמטיקה בודקת מדי פעם אימייל בחשבון שפתחנו לה בשנה שעברה...>
תודה! תודה! תודה!
<עכשיו צריך לקוות שהמורה למתמטיקה בודקת מדי פעם אימייל בחשבון שפתחנו לה בשנה שעברה...>
-
- הודעות: 1477
- הצטרפות: 05 אוגוסט 2002, 23:41
הספר חשבון להורים
לפעמים היא 'מחלקת' חידות ובעיות אתגריות לילדים ואומרת שזה 'לגדולים', כדי לא לפגוע בילדים מתקשים.
הדרך שלי היתה אחרת:
הייתי נותן כמה שאלות, שאת הקלה ביותר כל הכיתה תצליח לפתור, ואת הקשה ביותר אף אחד לא.
כך לכולם היה אתגר, ולכולם היה סיפוק חלקי.
מענין אם יש להם שירות של יעוץ נקודתי למורה, מעבר לקידום החוברות.
נדמה לי שיש משהו כזה. אני לא בטוח.
הדרך שלי היתה אחרת:
הייתי נותן כמה שאלות, שאת הקלה ביותר כל הכיתה תצליח לפתור, ואת הקשה ביותר אף אחד לא.
כך לכולם היה אתגר, ולכולם היה סיפוק חלקי.
מענין אם יש להם שירות של יעוץ נקודתי למורה, מעבר לקידום החוברות.
נדמה לי שיש משהו כזה. אני לא בטוח.
הספר חשבון להורים
_מזכיר לי את המערכון new math של תום לרר
תודה! תודה! תודה!_
גם ממני!
ב דחילו, דעתך על חשבון 10 תואמת את דעתי. וכעת אני חוששת ששיגעתי את הבת שלי, כאשר לאחר שניסיתי להסביר לה על פי הספר ש
15-7=15-5-2=10-2=8
ואחרי זה היא לא הסכימה לענות על תרגילים מהסוג וטענה שאינה יודעת! הבעיה היא, שאיני יודעת בעצמי כיצד להנחות אותה בלי לבלבל. בינתיים היא נעזרת באצבעות. האם באמת אין חשיבות לדרך, ובלבד שהם מגיעים לתשובה הנכונה? האם אין הכרת הדרך לפתרון התרגיל, שלב המהווה בסיס אותו יש לעבור לפני שממשיכים הלאה?
אני לא מומחית למתמטיקה, אך התחושה שלי היא שיש בעיה בשיטה של חשבון 10 - הקפיצה מנושא לנושא, ההסברים הלא ברורים. עם זאת אני חוששת שעבודה על החוברות של העמותה במקביל לעבודה בכיתה בחוברות חשבון 10 גם תעמיס עליה וגם תבלבל אותה.
תודה! תודה! תודה!_
גם ממני!
ב דחילו, דעתך על חשבון 10 תואמת את דעתי. וכעת אני חוששת ששיגעתי את הבת שלי, כאשר לאחר שניסיתי להסביר לה על פי הספר ש
15-7=15-5-2=10-2=8
ואחרי זה היא לא הסכימה לענות על תרגילים מהסוג וטענה שאינה יודעת! הבעיה היא, שאיני יודעת בעצמי כיצד להנחות אותה בלי לבלבל. בינתיים היא נעזרת באצבעות. האם באמת אין חשיבות לדרך, ובלבד שהם מגיעים לתשובה הנכונה? האם אין הכרת הדרך לפתרון התרגיל, שלב המהווה בסיס אותו יש לעבור לפני שממשיכים הלאה?
אני לא מומחית למתמטיקה, אך התחושה שלי היא שיש בעיה בשיטה של חשבון 10 - הקפיצה מנושא לנושא, ההסברים הלא ברורים. עם זאת אני חוששת שעבודה על החוברות של העמותה במקביל לעבודה בכיתה בחוברות חשבון 10 גם תעמיס עליה וגם תבלבל אותה.
הספר חשבון להורים
אין לי תשובות, רק
מה שאני 'עושה', לא כל כך בעשיה אלא במסר אל הילד הוא קודם כל שאם הוא מתקשה - החוברת לא בסדר... זה מסתדר עם האינסטינקט הילדותי שלו (הלוואי עלי) לייחס את הקושי למשהו חיצוני. בשביל זה אני פועלת (על עצמי) כמו בספר בישול מרוקאי: 'קודם כל תרגעי'... ומשוכנעת שכשמסבירים נכון, הילד מבין. אחרי שהשתכנעתי בכך חלק מהזמן אני תומכת בו לא לענות, ומדברת עם המורה, וחלק מהזמן אני אומרת לו לדלג על ההסבר ולענות 'בדרך שלו'.
אני לא מכירה את חוברות העמותה. בחשבון 10 יש גם רעיונות יפים, הבעיה אולי היא בגישה של המוסיף-הגורע ובמחשבה שניה אני מצפה מהמורה שלא תסתמך כל כך על חוברות, אלא תלמד במגוון של דרכים, דוגמאות, משחקים והמחשות. החוברת היא עוד כלי, אבל בפועל בלימודי החשבון ובעוד מקצועות - ממלאים חוברות. ולכן אני אנסה לחזק את המורה, לאפשר למידה יחידנית, לתת לה רעיונות (אולי מחוברות העמותה) וכדומה.
מה שאני 'עושה', לא כל כך בעשיה אלא במסר אל הילד הוא קודם כל שאם הוא מתקשה - החוברת לא בסדר... זה מסתדר עם האינסטינקט הילדותי שלו (הלוואי עלי) לייחס את הקושי למשהו חיצוני. בשביל זה אני פועלת (על עצמי) כמו בספר בישול מרוקאי: 'קודם כל תרגעי'... ומשוכנעת שכשמסבירים נכון, הילד מבין. אחרי שהשתכנעתי בכך חלק מהזמן אני תומכת בו לא לענות, ומדברת עם המורה, וחלק מהזמן אני אומרת לו לדלג על ההסבר ולענות 'בדרך שלו'.
אני לא מכירה את חוברות העמותה. בחשבון 10 יש גם רעיונות יפים, הבעיה אולי היא בגישה של המוסיף-הגורע ובמחשבה שניה אני מצפה מהמורה שלא תסתמך כל כך על חוברות, אלא תלמד במגוון של דרכים, דוגמאות, משחקים והמחשות. החוברת היא עוד כלי, אבל בפועל בלימודי החשבון ובעוד מקצועות - ממלאים חוברות. ולכן אני אנסה לחזק את המורה, לאפשר למידה יחידנית, לתת לה רעיונות (אולי מחוברות העמותה) וכדומה.
-
- הודעות: 1477
- הצטרפות: 05 אוגוסט 2002, 23:41
הספר חשבון להורים
אני מצפה מהמורה שלא תסתמך כל כך על חוברות, אלא תלמד במגוון של דרכים, דוגמאות, משחקים והמחשות.
לא הגזמת קצת בציפיות ממורה? (בפרט שזה לא דווקא מורה מיוחד במינו, אלא זו נשמעת ציפיה מכל המורים)
מי שלימדו אותה בסמינר בקושי ידעו לעשות את זה. אז את מצפה שהיא תדע?
לא הגזמת קצת בציפיות ממורה? (בפרט שזה לא דווקא מורה מיוחד במינו, אלא זו נשמעת ציפיה מכל המורים)
מי שלימדו אותה בסמינר בקושי ידעו לעשות את זה. אז את מצפה שהיא תדע?
הספר חשבון להורים
אולי אני צריכה לצפות את זה מעצמי. אסתפק בכל שלא יבלבלו אותו.
תבשיל, new math גדול! :-d עד :-'
מאיפה את מכירה את ה מתמטיקאי וסטנדאפיסט הזה, או יותר נכון למה חשבתי שבנח"ל 'עושים חיים'?
תבשיל, new math גדול! :-d עד :-'
מאיפה את מכירה את ה מתמטיקאי וסטנדאפיסט הזה, או יותר נכון למה חשבתי שבנח"ל 'עושים חיים'?
-
- הודעות: 8851
- הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
- דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*
הספר חשבון להורים
כשהייתי נערה איש יקר אחד הכיר לי אותו. יש לי קלטות עם השירים/מערכונים שלו.
פעם תרגמו קצת לעברית, קראו למופע "פצצת טום". התרגום היה די חלש, למען האמת.
פעם תרגמו קצת לעברית, קראו למופע "פצצת טום". התרגום היה די חלש, למען האמת.
-
- הודעות: 341
- הצטרפות: 28 מאי 2004, 09:33
- דף אישי: הדף האישי של יוחנן_בצק*
הספר חשבון להורים
Base eight is just like base ten really - if you're missing two fingers
ענק!
ענק!
הספר חשבון להורים
אולי אני צריכה לצפות את זה מעצמי.
כן זו גם ההארה שלי. נראה שאף אחד לא יעשה את העבודה בשבילי ומוטב לגלות זאת מאוחר. טוב, קניתי את הספר והתחלתי לקרוא בו (מרתק!) והגיע הזמן לשנס מותניים ולהיכנס לעניינים! נקווה שלא מאוחר ושיהיו לי הכוחות.
<גם אני מאלה שחשבו, שלא בצדק כנראה, שהורה לא אמור להיות מורה לחשבון>
כן זו גם ההארה שלי. נראה שאף אחד לא יעשה את העבודה בשבילי ומוטב לגלות זאת מאוחר. טוב, קניתי את הספר והתחלתי לקרוא בו (מרתק!) והגיע הזמן לשנס מותניים ולהיכנס לעניינים! נקווה שלא מאוחר ושיהיו לי הכוחות.
<גם אני מאלה שחשבו, שלא בצדק כנראה, שהורה לא אמור להיות מורה לחשבון>
-
- הודעות: 1477
- הצטרפות: 05 אוגוסט 2002, 23:41
הספר חשבון להורים
גם אני מאלה שחשבו, שלא בצדק כנראה, שהורה לא אמור להיות מורה לחשבון
מורים בחינוך הממלכתי אינם מיועדים להחליף את ההורה, אלא רק לתת לו כלי לשימושו.
האחריות ללימודיו של הילד היתה ונשארה על ההורה ועל הילד עצמו.
העובדה שמשרד החינוך משדר כאילו החינוך וההוראה הוא אחריותם זו בעיה: החינוך הוא באחריות ההורים. התפקיד של המורה צריך להיות לאפשר להורים לקבל שירותי חינוך במה שהם רוצים. משרד החינוך צריך אולי לפקח אל סבירות של תוכנית הלימודים (לימודי ליבה, מבחני מיצ"ב או כדומה).
למעשה גם את זה לא עושים במשרד החינוך, אלא במקום שזה קל.
למשל, בחינוך החרדי אין לימודי אזרחות, ומשרד החינוך אינו נוקף אצבע.
מורים בחינוך הממלכתי אינם מיועדים להחליף את ההורה, אלא רק לתת לו כלי לשימושו.
האחריות ללימודיו של הילד היתה ונשארה על ההורה ועל הילד עצמו.
העובדה שמשרד החינוך משדר כאילו החינוך וההוראה הוא אחריותם זו בעיה: החינוך הוא באחריות ההורים. התפקיד של המורה צריך להיות לאפשר להורים לקבל שירותי חינוך במה שהם רוצים. משרד החינוך צריך אולי לפקח אל סבירות של תוכנית הלימודים (לימודי ליבה, מבחני מיצ"ב או כדומה).
למעשה גם את זה לא עושים במשרד החינוך, אלא במקום שזה קל.
למשל, בחינוך החרדי אין לימודי אזרחות, ומשרד החינוך אינו נוקף אצבע.
הספר חשבון להורים
קניתי ואני קוראת בהנאה רבה. סופסוף הבנתי למה 'ערך משולש' נאמר פה כקללה וגם את החשיבות של חוקי השינוי והסיבה להתעקשות בחוברות של בני על 'עיסוי' התרגילים (במקרה הזה בחיסור) בתחבולות שונות. עכשיו כשברורה המטרה, נשאר רק לטפל בדרך, וביחוד בהצפה.
משהו מעורר מחשבה מתוך הספר תחת הכותרת 'גם המובן מאליו צריך להיאמר':
"בשלושת העשורים האחרונים פירש זרם בחינוך, ה"קונסטרוקטיביזם", את גישת "מתוך הילד" בצורה מרחיקת לכת: הילד אמור לגלות את העקרונות והחוקים בעצמו. אלא שדבר זה אינו תיווך, תיווך איננו גילוי עצמי של המושגים, אלא התנסות משותפת בדברים שהם בתחום השגתו של הילד" (עמ" 56).
נראה לי שיש לו פה ויכוח עם הולט, כי מדובר פה על 'לעיסה' של החוקיות, או המציאות - אמנם לא בישול יתר, השריה, מיצוי ודילול - אבל בהחלט על מניפולציה ופילטר מאוד מחושב דרכו ניגשים לילד. יש פה גישה של 'חילוץ' החוקיות מתוך עולם הידע 'של הילד' ('מתוך הילד'), אבל הילד מובל ולא מוביל (חייבת לרוץ)
משהו מעורר מחשבה מתוך הספר תחת הכותרת 'גם המובן מאליו צריך להיאמר':
"בשלושת העשורים האחרונים פירש זרם בחינוך, ה"קונסטרוקטיביזם", את גישת "מתוך הילד" בצורה מרחיקת לכת: הילד אמור לגלות את העקרונות והחוקים בעצמו. אלא שדבר זה אינו תיווך, תיווך איננו גילוי עצמי של המושגים, אלא התנסות משותפת בדברים שהם בתחום השגתו של הילד" (עמ" 56).
נראה לי שיש לו פה ויכוח עם הולט, כי מדובר פה על 'לעיסה' של החוקיות, או המציאות - אמנם לא בישול יתר, השריה, מיצוי ודילול - אבל בהחלט על מניפולציה ופילטר מאוד מחושב דרכו ניגשים לילד. יש פה גישה של 'חילוץ' החוקיות מתוך עולם הידע 'של הילד' ('מתוך הילד'), אבל הילד מובל ולא מוביל (חייבת לרוץ)
-
- הודעות: 8089
- הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
- דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*
הספר חשבון להורים
הויכוח, אם ישנו, הוא לא לגבי איך ללמד אלא לגבי מתי ללמד. ג'ון הולט אומר שצריך ללמד רק כשהילד מתעניין. כשזה קורה, אפשר להשתמש בכל שיטה -- גם אלה של אהרוני, גם שינון יבש, או כל שיטה אחרת.
הספר חשבון להורים
שאלה בחשבון, אולי מתאימה יותר לדף אחר, מבקשת עזרה:
בני פקח את העינים היום ושאל אותי: נכון שעל כל שטר כסף מצויין מספר? מה עושים אחרי שנגמרים המספרים?
אחרי שיחה נחמדה על הדפסת כספים חוקית ולא חוקית ודרכים שונות לבדוק שטר מזוייף אמרתי לו שיש המון המון צירופים שאפשר להפיק מעשר ספרות. אינטואיטיבית הוא הכפיל עשר ספרות בעשרה מספרים - ואמר שיש 100 אפשרויות. אמרתי לו שבאמת מכפילים אבל המספר הרבה הרבה יותר גבוה.
משהו מכיר את הנוסחא, ויכול להסביר לי אותה במספרים קטנים יותר? זכור לי משהו עם n אולי מינוס 1, אבל אולי אני מתבלבלת עם משהו אחר.
תודה @}
בני פקח את העינים היום ושאל אותי: נכון שעל כל שטר כסף מצויין מספר? מה עושים אחרי שנגמרים המספרים?
אחרי שיחה נחמדה על הדפסת כספים חוקית ולא חוקית ודרכים שונות לבדוק שטר מזוייף אמרתי לו שיש המון המון צירופים שאפשר להפיק מעשר ספרות. אינטואיטיבית הוא הכפיל עשר ספרות בעשרה מספרים - ואמר שיש 100 אפשרויות. אמרתי לו שבאמת מכפילים אבל המספר הרבה הרבה יותר גבוה.
משהו מכיר את הנוסחא, ויכול להסביר לי אותה במספרים קטנים יותר? זכור לי משהו עם n אולי מינוס 1, אבל אולי אני מתבלבלת עם משהו אחר.
תודה @}
הספר חשבון להורים
ב דחילו,
נראה לי שבנוסחא את מכוונת לנוסחא של סידרה חשבונית (n כפול n +1, והכל חלקי 2), בעוד שהשאלה על מספר הצירופים האפשריים בשטרות הכסף היא שאלה בקומבינטוריקה (לפחות כך קראו לשאלות מסוג זה בבחינת הבגרות).
מספר האפשרויות הוא אכן גבוה הרבה יותר מ 10 כפול 10:
יש ברצף שבשטר עשרה "מקומות" פנויים. בכל מקום כזה ניתן להעמיד כל ספרה מ 0 עד 9, ולפיכך, עבור כל מקום פנוי יש 10 אפשרויות. כעת יש להכפיל את האפשרויות: 10 (למקום הראשון) כפול 10 (למקום השני) כפול 10 (למקום השלישי)...וכן הלאה עד כפול 10 (למקום העשירי). סה"כ - 10 בחזקת 10.
כל האמור, בהנחה שאין מניעה שספרות יחזרו יותר מפעם אחת ברצף ושהרצף יכול להתחיל גם בספרה 0. אחרת צריך לצמצם את האפשרויות.
<ואם אני טועה, זה רק מפני שאיש המתמטיקה שלי נמצא במיל'...>
נראה לי שבנוסחא את מכוונת לנוסחא של סידרה חשבונית (n כפול n +1, והכל חלקי 2), בעוד שהשאלה על מספר הצירופים האפשריים בשטרות הכסף היא שאלה בקומבינטוריקה (לפחות כך קראו לשאלות מסוג זה בבחינת הבגרות).
מספר האפשרויות הוא אכן גבוה הרבה יותר מ 10 כפול 10:
יש ברצף שבשטר עשרה "מקומות" פנויים. בכל מקום כזה ניתן להעמיד כל ספרה מ 0 עד 9, ולפיכך, עבור כל מקום פנוי יש 10 אפשרויות. כעת יש להכפיל את האפשרויות: 10 (למקום הראשון) כפול 10 (למקום השני) כפול 10 (למקום השלישי)...וכן הלאה עד כפול 10 (למקום העשירי). סה"כ - 10 בחזקת 10.
כל האמור, בהנחה שאין מניעה שספרות יחזרו יותר מפעם אחת ברצף ושהרצף יכול להתחיל גם בספרה 0. אחרת צריך לצמצם את האפשרויות.
<ואם אני טועה, זה רק מפני שאיש המתמטיקה שלי נמצא במיל'...>
הספר חשבון להורים
אני חושבת שהנוסחא היא 10! (עצרת).
יש 6 דרכים לסדר 3 ספרות (123, 132, 213, 231, 312, 321)
3!=321=6
יש 6 דרכים לסדר 3 ספרות (123, 132, 213, 231, 312, 321)
3!=321=6
הספר חשבון להורים
רגע! סייג למציאות!
נדמה לי, שבכל הנוגע לשטרות, יש איזשהו טריק נוסף עם ענין רצפי הספרות, שנועד למניעת זיופים (אולי סכום הספרות צריך להתחלק באיזשהו מספר?). את זה לא לקחתי בחשבון.
נדמה לי, שבכל הנוגע לשטרות, יש איזשהו טריק נוסף עם ענין רצפי הספרות, שנועד למניעת זיופים (אולי סכום הספרות צריך להתחלק באיזשהו מספר?). את זה לא לקחתי בחשבון.
הספר חשבון להורים
דליתוש, זה 10 עצרת, רק אם אותה ספרה לא יכולה לחזור פעמים ברצף. במקרה של השטרות זה כן אפשרי.
(כלומר לדוגמא שלך צריך להוסיף את כל מקרי 331, 332, 313, 323, 133, 233, 333, ......)
(כלומר לדוגמא שלך צריך להוסיף את כל מקרי 331, 332, 313, 323, 133, 233, 333, ......)
הספר חשבון להורים
אם כל ספרה יכולה להופיעה בכל מקום יותר מפעם אחת אז-
נראה לי שזה 10 בחזקת 10. במקום הראשון 10 אפשרויות כפול 10 אפשרויות במקום השני וכן הלאה..
ואז התוצאה היא 100,000,000,000 ואני לא יודעת איך קוראים למספר הזה..
נראה לי שזה 10 בחזקת 10. במקום הראשון 10 אפשרויות כפול 10 אפשרויות במקום השני וכן הלאה..
ואז התוצאה היא 100,000,000,000 ואני לא יודעת איך קוראים למספר הזה..
-
- הודעות: 992
- הצטרפות: 31 אוגוסט 2004, 15:16
- דף אישי: הדף האישי של בר_עדש*
הספר חשבון להורים
הצרופים המותרים יכול להיות מיוצגים על ידי כל המספרים מ-0 עד 9999999999 (כאשר המספר 145 למשל מייצג את הרצף 0000000145). יש 10,000,000,000 (עשרה מליארד) מספרים כאלו: 9999999999 ועוד אחד עבור ה-0 (שמייצג את 0000000000).
הספר חשבון להורים
גיא, איזה יופי של פתרון!
הספר חשבון להורים
גיא, האם זה 10 בחזקת n-1 ?
-
- הודעות: 992
- הצטרפות: 31 אוגוסט 2004, 15:16
- דף אישי: הדף האישי של בר_עדש*
הספר חשבון להורים
לא. יש 10 בחזקת n צירופים. לפי "שיטת הספירה" שהצגתי למעלה, המספר הנמוך ביותר הוא אפס, והמספר הגבוה ביותר הוא [עשר בחזקת n] פחות אחד. (במקרה של n=5 למשל המספר הגבוה ביותר הוא 100,000-1=99999 )
איזה יופי של פתרון!
איזה יופי של פתרון!
-
- הודעות: 350
- הצטרפות: 30 אוגוסט 2004, 11:15
- דף אישי: הדף האישי של מודי_תאני*
הספר חשבון להורים
אני רואה סתירה לכאורה בין הספר חשבון להורים ובין בלמידה מתמדת.
רון אהרוני מתאר וממליץ על שיטת לימוד בכיתה. הוא לא מתייחס כלל לחינוך ביתי, ומקבל את קיום הכיתה כמובן מאליו. מצד שני, הוא משתמש בכיתה ככלי לימודי. דיונים בכיתה הם חלק חשוב בשיטה ומופיעים במקום מרכזי בחוברות הלימוד. אני לא יודע איך ניתן ליישם שיטה זאת בבית, כשיש רק תלמיד אחד. אולי כשיש תלמיד אחד לא צריך את השיטה?
יש גם סתירה אחרת. אהרוני מדגיש את הצורך ללמד. שאת לוח הכפל לזכור אותו בעל פה, וזה לא מגיע "סתם" צריך להשקיע זמן ומאמץ כדי ללמוד אותו. מישהי בדף טענה שההבדל הוא רק בזמן, ושג'ון הולט אומר שצריך ללמד, אבל רק כשהילד מבקש ללמוד. לא קראתי את ספריו, אבל מקריאה באתר זה לא בדיוק מה שהתרשמתי, והייתי שמח לשמוע דעות של מי שקרא את המקור.
ואפשר כמובן לשאול את אהרוני מה דעתו.
רון אהרוני מתאר וממליץ על שיטת לימוד בכיתה. הוא לא מתייחס כלל לחינוך ביתי, ומקבל את קיום הכיתה כמובן מאליו. מצד שני, הוא משתמש בכיתה ככלי לימודי. דיונים בכיתה הם חלק חשוב בשיטה ומופיעים במקום מרכזי בחוברות הלימוד. אני לא יודע איך ניתן ליישם שיטה זאת בבית, כשיש רק תלמיד אחד. אולי כשיש תלמיד אחד לא צריך את השיטה?
יש גם סתירה אחרת. אהרוני מדגיש את הצורך ללמד. שאת לוח הכפל לזכור אותו בעל פה, וזה לא מגיע "סתם" צריך להשקיע זמן ומאמץ כדי ללמוד אותו. מישהי בדף טענה שההבדל הוא רק בזמן, ושג'ון הולט אומר שצריך ללמד, אבל רק כשהילד מבקש ללמוד. לא קראתי את ספריו, אבל מקריאה באתר זה לא בדיוק מה שהתרשמתי, והייתי שמח לשמוע דעות של מי שקרא את המקור.
ואפשר כמובן לשאול את אהרוני מה דעתו.
-
- הודעות: 8851
- הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
- דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*
הספר חשבון להורים
ברשותך, מודי, אני יוצאת להפסקה, עד שאקרא את הספר חשבון להורים ואחזור על פרק החשבון של הולט מ-בלמידה מתמדת.
-
- הודעות: 2106
- הצטרפות: 17 אוגוסט 2003, 20:40
- דף אישי: הדף האישי של סמדר_נ*
הספר חשבון להורים
נו, ו...?
-
- הודעות: 8851
- הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
- דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*
הספר חשבון להורים
קראתי את הספר חשבון להורים, ועוד לא חזרתי על הפרק הנ"ל של הולט.
תודה על התזכורת.
(אף אחד אחר לא מדבר?)
בינתיים - נכון. הדברים של אהרוני מתאימים לכתה ולא לבית.
עם זאת, יש לו כמה תובנות נאות על חשבון, שיכולות להוסיף להורים ביתיים שמתכוונם ללוות את ילדיהם בלימודי החשבון.
תודה על התזכורת.
(אף אחד אחר לא מדבר?)
בינתיים - נכון. הדברים של אהרוני מתאימים לכתה ולא לבית.
עם זאת, יש לו כמה תובנות נאות על חשבון, שיכולות להוסיף להורים ביתיים שמתכוונם ללוות את ילדיהם בלימודי החשבון.
-
- הודעות: 2106
- הצטרפות: 17 אוגוסט 2003, 20:40
- דף אישי: הדף האישי של סמדר_נ*
הספר חשבון להורים
אני פשוט זוכרת שקראתי את שניהם בסמיכות זמנים יחסית, והרושם שלי היה שהשקפותיהם החשבוניות דומות למדי, אם כי אצל אהרוני זה יותר עמוק ומלוטש (מאד אהבתי את החלק שעסק בחשבון בכתה א', פחות את החלק שעסק בחשבון בכיתות גבוהות יותר).
מה שכן, הפילוסופיה החינוכית מן הסתם שונה. ואולי לא כל כך, לא יודעת.
>סמדר, מניפה בידיה, מנופפת במרץ כדי להשיב את רוח האתר <
מה שכן, הפילוסופיה החינוכית מן הסתם שונה. ואולי לא כל כך, לא יודעת.
>סמדר, מניפה בידיה, מנופפת במרץ כדי להשיב את רוח האתר <
-
- הודעות: 293
- הצטרפות: 21 נובמבר 2005, 11:31
- דף אישי: הדף האישי של אמא_בגובה_דשא*
הספר חשבון להורים
נכון שחשבון להורים נכתב על למידה בכיתה,
ובכל זאת רבים מהעקרונות בו מתאימים (מאוד) ללמידה בבית.
למשל:
העניין של להתנסות בצורות שונות-
בבדידים, בחרוזים, באצבעות, באבנים-
הרי זה בדיוק מה שקורה כשלומדים בבית.
למשל:
הרעיון של לתת לילדים לחבר בעצמם שאלות מילוליות.
למשל:
זה שדואגים לבסס היטב כל שלב לפני שעוברים לשלב הבא (שזה בדיוק מה שקורה כשהילד לומד בקצב שלו)
אין לי כרגע עוד דוגמאות (קראתי את הספר מזמן, אולי הגיע הזמן לקרוא אותו שוב) אבל בגדול אני מתייחסת אליו כמו לכל ספר הדרכה או ספר מקצועי שאני קוראת:
אני קוראת את כולו, ועל כל דבר שואלת את עצמי:
האם זה מוצא חן בעיני?
האם אני רוצה ליישם את זה בעצמי?
מי אמר שחייבים לקבל או לדחות את השיטה במלואה?
ובכל זאת רבים מהעקרונות בו מתאימים (מאוד) ללמידה בבית.
למשל:
העניין של להתנסות בצורות שונות-
בבדידים, בחרוזים, באצבעות, באבנים-
הרי זה בדיוק מה שקורה כשלומדים בבית.
למשל:
הרעיון של לתת לילדים לחבר בעצמם שאלות מילוליות.
למשל:
זה שדואגים לבסס היטב כל שלב לפני שעוברים לשלב הבא (שזה בדיוק מה שקורה כשהילד לומד בקצב שלו)
אין לי כרגע עוד דוגמאות (קראתי את הספר מזמן, אולי הגיע הזמן לקרוא אותו שוב) אבל בגדול אני מתייחסת אליו כמו לכל ספר הדרכה או ספר מקצועי שאני קוראת:
אני קוראת את כולו, ועל כל דבר שואלת את עצמי:
האם זה מוצא חן בעיני?
האם אני רוצה ליישם את זה בעצמי?
מי אמר שחייבים לקבל או לדחות את השיטה במלואה?
-
- הודעות: 8851
- הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
- דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*
הספר חשבון להורים
רבים מהעקרונות בו מתאימים (מאוד) ללמידה בבית
העניין של להתנסות בצורות שונות-
הרעיון של לתת לילדים לחבר בעצמם שאלות מילוליות.
נכון ולא נכון.
אלה לא דברים שאני עושה בבית, אלא הם קורים מעצמם, מעצם הלמידה "על-הדרך".
הילדים כל הזמן מחברים שאלות מילוליות (בלי להכיר את הסימנים הגראפיי: + - *) כי הם מתיחסים למספרים כמיצגים כמויות של דברים, ולא כאל ציורים על הלוח או במחברת.
כלומר - אלה דברים יפים, אבל זה כמו להגיד "יש לי רעיון מצוין איך לשפר את הלמידה בבית הספר: בואו נאפשר לתלמידים להגיע באיזו שעה שהם רוצים, אחרי שהם מיצו את שנת הלילה שלהם. ככה הם יגיעו רעננים, ופתוחים ללמוד".
העניין של להתנסות בצורות שונות-
הרעיון של לתת לילדים לחבר בעצמם שאלות מילוליות.
נכון ולא נכון.
אלה לא דברים שאני עושה בבית, אלא הם קורים מעצמם, מעצם הלמידה "על-הדרך".
הילדים כל הזמן מחברים שאלות מילוליות (בלי להכיר את הסימנים הגראפיי: + - *) כי הם מתיחסים למספרים כמיצגים כמויות של דברים, ולא כאל ציורים על הלוח או במחברת.
כלומר - אלה דברים יפים, אבל זה כמו להגיד "יש לי רעיון מצוין איך לשפר את הלמידה בבית הספר: בואו נאפשר לתלמידים להגיע באיזו שעה שהם רוצים, אחרי שהם מיצו את שנת הלילה שלהם. ככה הם יגיעו רעננים, ופתוחים ללמוד".
-
- הודעות: 293
- הצטרפות: 21 נובמבר 2005, 11:31
- דף אישי: הדף האישי של אמא_בגובה_דשא*
הספר חשבון להורים
טוב, האמת שביתי בת השלוש בהחלט מחברת במודע שאלות חשבוניות:
"אמא, כמה זה שלוש עוגיות ושתי אצבעות?"
והדרך שבה היא לומדת היא בהתנסות עצמית-בדיוק מה שהוא מציע בספר (מניחים על השולחן שלוש עוגיות, שולפים שתי אצבעות וסופרים).
נכון שבשלב זה אנחנו לא משתמשים בסימנים גרפיים, אבל אני בהחלט מאמינה שגם זה בוא יבוא.
הרי היא לא תמשיך לנצח לעשות חשבון ברמה של עד 10, נכון?
והעניין הוא שאני אישית כן "מלמדת". אולי אין שיעור חשבון, אבל אני כן מפנה את תשומת ליבה לדברים שונים, ובין היתר גם לדברים שאפשר לחשב.
(דוגמא: אמא, לר' יש ילדה אחת וילד אחד ונסיך אחד (=בן זוג. היא בתקופה הרומנטית שלה).
אני: אז כמה אנשים יש במשפחה שלהם?)
"אמא, כמה זה שלוש עוגיות ושתי אצבעות?"
והדרך שבה היא לומדת היא בהתנסות עצמית-בדיוק מה שהוא מציע בספר (מניחים על השולחן שלוש עוגיות, שולפים שתי אצבעות וסופרים).
נכון שבשלב זה אנחנו לא משתמשים בסימנים גרפיים, אבל אני בהחלט מאמינה שגם זה בוא יבוא.
הרי היא לא תמשיך לנצח לעשות חשבון ברמה של עד 10, נכון?
והעניין הוא שאני אישית כן "מלמדת". אולי אין שיעור חשבון, אבל אני כן מפנה את תשומת ליבה לדברים שונים, ובין היתר גם לדברים שאפשר לחשב.
(דוגמא: אמא, לר' יש ילדה אחת וילד אחד ונסיך אחד (=בן זוג. היא בתקופה הרומנטית שלה).
אני: אז כמה אנשים יש במשפחה שלהם?)
הספר חשבון להורים
מכובדי,
אודה לכם על המלצות קריאה בנושא 'חשבון להורים' (בנוסף לספרו של רון אהרוני). האם אתם נעזרים גם בחוברות שלו ? מה דעתכם על החוברות לגיל הגן ?.
אשמח לקבל המלצות על דרך המאפשרת להורה לתמוך בתהליך הלמידה הטבעי של הילד.
אודה לכם על המלצות קריאה בנושא 'חשבון להורים' (בנוסף לספרו של רון אהרוני). האם אתם נעזרים גם בחוברות שלו ? מה דעתכם על החוברות לגיל הגן ?.
אשמח לקבל המלצות על דרך המאפשרת להורה לתמוך בתהליך הלמידה הטבעי של הילד.
הספר חשבון להורים
בעיני זו לא שיטה. אלו ספרים. וספרים מעולים
האם תסכימי לכתוב היכן ניתן לרכוש את החוברות של רון אהרוני ?
תודה רבה.
האם תסכימי לכתוב היכן ניתן לרכוש את החוברות של רון אהרוני ?
תודה רבה.
-
- הודעות: 43441
- הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
- דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*
הספר חשבון להורים
קיבלתי במייל את המצגת הזו . אשמח לשמוע את דעתכם (בספרות 9 ו-7 נראה לי שנעשה נסיון להתאים את היוצא מן הכלל לכלל).
-
- הודעות: 598
- הצטרפות: 19 דצמבר 2006, 22:04
- דף אישי: הדף האישי של הרגע_שלפני*
הספר חשבון להורים
אני רוצה ללמד ילדה בכיתה ו' משוואות עם נעלם. מכירים אתר עם תרגילים בנושא?
הספר חשבון להורים
קיבלתי במייל את המצגת הזו . אשמח לשמוע את דעתכם (בספרות 9 ו-7 נראה לי שנעשה נסיון להתאים את היוצא מן הכלל לכלל).
הנושא שנוי במחלוקת. הזרם המרכזי של המחקר ההיסטורי בנושא לא מכיר בגרסת הזוויות הפניקיות, כך שזו תיאוריה בין אלטרנטיבית לחתרנית. מתוך ויקיפדיה:
http://en.wikipedia.org/wiki/[po]Arabic numerals[/po]
Common misconceptions
Despite evidence to the contrary, some folkloric explanations for the origin of modern Arabic numerals persist. While these hypotheses continue to propagate due to their seemingly well-constructed arguments, they were based entirely on speculation by individuals who, while genuinely intrigued by the subject, were either ignorant of the relevant archeological facts, or simply lived in an era preceding much of their modern rediscovery. One popular example of such myths claims that the original forms of these symbols indicated their value through the quantity of angles they contained.[11][12][13]
<לא נוקט עמדה, רק מביא את עמדת הזרם המרכזי>
<חובב מחלוקות היסטוריות ונרטיבים אלטרנטיביים חתרניים>
הנושא שנוי במחלוקת. הזרם המרכזי של המחקר ההיסטורי בנושא לא מכיר בגרסת הזוויות הפניקיות, כך שזו תיאוריה בין אלטרנטיבית לחתרנית. מתוך ויקיפדיה:
http://en.wikipedia.org/wiki/[po]Arabic numerals[/po]
Common misconceptions
Despite evidence to the contrary, some folkloric explanations for the origin of modern Arabic numerals persist. While these hypotheses continue to propagate due to their seemingly well-constructed arguments, they were based entirely on speculation by individuals who, while genuinely intrigued by the subject, were either ignorant of the relevant archeological facts, or simply lived in an era preceding much of their modern rediscovery. One popular example of such myths claims that the original forms of these symbols indicated their value through the quantity of angles they contained.[11][12][13]
<לא נוקט עמדה, רק מביא את עמדת הזרם המרכזי>
<חובב מחלוקות היסטוריות ונרטיבים אלטרנטיביים חתרניים>
-
- הודעות: 6
- הצטרפות: 05 אפריל 2009, 07:45
- דף אישי: הדף האישי של אורי_מוסנזון*
הספר חשבון להורים
אתמול הונחה תבנית חשיבות על הערך "חשבון להורים" בויקיפדיה העברית. משמעות התבנית היא שאם לא תוכח חשיבותו של הערך תוך שבוע, הוא יימחק. לי הערך (את רוב הטקסט שם, הוספתי אני) והספר נראים חשובים. אני לא יודע איך להוכיח את זה.
-
- הודעות: 8089
- הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
- דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*
הספר חשבון להורים
רון אהרוני הוציא ספר המשך: ״אלגברה להורים״. כבר מקריאת דוגמית מהספר שפרסם המו״ל, אני מתרשמת ולוקחת לי נקודות לתשומת לב. מומלץ.
-
- הודעות: 2367
- הצטרפות: 14 יולי 2007, 01:22
- דף אישי: הדף האישי של ריש_גלית*
הספר חשבון להורים
אשמח לקנות את הספר יד שנייה (או לקבל אם מישהו מוסר). מכיוון שיצא בהוצאת שוקן מחירו גבוה גם בשבוע הספר... @}
-
- הודעות: 2086
- הצטרפות: 25 נובמבר 2006, 22:44
- דף אישי: הדף האישי של אבישג_א*
הספר חשבון להורים
חייבת רק לכתוב שאני נורא אהבתי את הספר "חשבון להורים" - קניתי אותו וגם אמא שלי קנתה אותו בהשפעתי, קראתי אותו בהנאה רבה ולמדתי דברים חשובים.
מצער שהזנחתי אותו בשנים האחרונות - דווקא עכשיו כשאני רוצה ללמוד עם בנותיי חשבון - כדאי שאשוב לקרא אותו.
מצער שהזנחתי אותו בשנים האחרונות - דווקא עכשיו כשאני רוצה ללמוד עם בנותיי חשבון - כדאי שאשוב לקרא אותו.