חג פסח

טליה*
הודעות: 265
הצטרפות: 22 ספטמבר 2001, 19:11

חג פסח

שליחה על ידי טליה* »

פעילות לפסח ולא רק .......

הנושא : סדר

פעילות זו מתאימה לילדים מגיל 4 ומעלה . המתקשים בסדר ואירגון .קשיים בתפיסה המרחבית .

קושי במיון, קושי בזיכרון חזותי ולכל הבלגניסטים .כולל את בעלי הזרתות הארוכות והיד המלבנית .

חשוב לוודא שקיימת מודעות מרחבית של : ימין שמאל . לפני , מאחורי . בין. מעלה , מטה וכו'.

אופן הפעילות :

לוקחים קופסת קרטון בגודל של: קופסת מגפיים . לתוכה מכניסים : סוגי פריטים קטנים.
כגון :חיות . צבעים. סוגי מכונית . תכשיטים . מיניאטורות . כלי כתיבה , כלי עבודה וכו'.
הקופסא צריכה להכיל פריטים רבים ככל האפשר.
מבקשים מהילד למצוא פריט מסוים.(כזה שלא נראה לעין) מתחילים למנות ..כמה זמן לוקח לו למצוא את החפץ. (מאוד משעשע לראות כיצד הילד מפשפש בתכולה ומגיב בדרך המיוחדת לו כשאינו מוצא את הפריט) מנסים חפץ נוסף ....(הילדים מבקשים זאת) הפעם אני מקציבה זמן , נאמר , עד לספירה של 20.
דבר שגורם ללחץ רב . הילד אינו מצליח לעמוד בזמן שהוקצב לו.(עוצר נשימה)
אני מציעה לו דרך למצוא חפצים בקלות ובמהירות
ממיינים מס' פריטים לקבוצות . כגון: קבוצת המכוניות. הצבעים , החיות וכו'.
  1. מניחים כל קבוצת פריטים בתוך מגש , סלסלה .
  2. קובעים היכן למקם כל קבוצה . לדוגמא: קבוצת החיות בצד ימין. קבוצת כלי העבודה בצד שמאל וכו'
  3. בשלב הראשון מסתפקים ב-ארגון 4 קבוצות חפצים. לצד :ימין, שמאל ..ו- שתי קבוצות
לפנים עם הגבהה .(כרית, שרפרף וכו' כדי לתת את תחושת המושג – למעלה למטה.
  1. מבקשים מהילד סוג של חיה .מתחילים למנות.. ממשיכים עם סוג של צבע . וכו'.
הילד מוצא את כל החפצים במהירות והנאה.
  1. בשלב הבא. מוסיפים כוונים נוספים כמו : מאחורי. ע"י , בין וכו'.
  2. שלב נוסף - מציאת חפצים בעיניים עצומות.(זיכרון חזותי ומרחבי)
  3. מציאת 2 חפצים בכוונים שונים .בשתי ידיים בו זמנית.
  4. המשימה שהילד מקבל בבית לתרגול : לארגן מגירות , צעצועים . ילקוט וכו'

שיהיה לכולכם חג שמח ומהנה @} @}(())@}@}
טליה*
הודעות: 265
הצטרפות: 22 ספטמבר 2001, 19:11

חג פסח

שליחה על ידי טליה* »

סדר וניקיון פנימי
(מבוסס על קטע בספרדית ממקור לא ידוע)
היה עליי לערוך ניקיון בתוכי.
לזרוק כמה מחשבות לא רצויות.
לנקות כמה אוצרות שהיו מעט חלודים
לכן הוצאתי מתחתית המגירה
זיכרונות שאני כבר לא משתמשת בהם
ושאינני רוצה בהם עוד.
הוצאתי כמה חלומות, כמה אשליות,
ניירת מההווה שמעולם לא השתמשתי בה.
חיוכים שמעולם לא הענקתי.
זרקתי את הזעם והטינה מהפרחים הקמלים

שהיו בתוך ספר שמעולם לא קראתי.
הבטתי על החיוכים העתידיים שלי
ועל השמחות שאני מתיימרת לחוות...
ושמתי אותם בצד, כשהם מסודרים היטב.
סבלנותי פקעה!
הוצאתי את כל תכולת הארון
והשלכתי את הכול לרצפה:
תשוקות נסתרות, רצונות שדחקתי,
מילים איומות שמעולם לא רציתי לומר,
פגיעה מצד חבר, זיכרון מיום עצוב.

אבל גם מצאתי דברים אחרים ויפים מאוד:
ציפור שיר שזימרה בחלוני, ירח בצבע כסף,
שקיעת השמש... הכול הקסים אותי
ודעתי הוסחה כשהבטתי בכל אותם הזיכרונות.
התיישבתי על הרצפה כדי לבחון
השלכתי ישר לשקית האשפה
את שאריות האהבה שפגעה בי.
לקחתי את מילות הזעם
והכאב שהיו במדף העליון, שאני בקושי
משתמשת בו וזרקתי אותן החוצה מיד.
דברים אחרים שעדיין מכאיבים לי
שמתי בצד כדי לבדוק אחר כך
מה לעשות בהם, האם אשכח אותם
או אשליך אותם לפח האשפה?
בצידה השני של אותה המגירה,
אשמור את הדברים החשובים ביותר:
האהבה, השמחה, החיוכים, קורטוב האמונה.
מוכנים לשימוש ברגעים שאזדקק להם ביותר.
אספתי את האהבה, החיבה,
קיפלתי יפה את המשאלות,
ניגבתי במטלית את מדף המטרות שלי
והשארתי אותן במקום נראה לעין
כדי שלא אשכח אותן.
במדפים התחתונים, הנחתי כמה זיכרונות ילדות,
במגירות העליונות את זיכרונות הנעורים
וממולי תליתי את יכולתי לתת,
ובעיקר את יכולתי להתחיל מחדש.
שליחת תגובה

חזור אל “חגים ומועדים יהודיים”