הנושא : סדר
פעילות זו מתאימה לילדים מגיל 4 ומעלה . המתקשים בסדר ואירגון .קשיים בתפיסה המרחבית .
קושי במיון, קושי בזיכרון חזותי ולכל הבלגניסטים .כולל את בעלי הזרתות הארוכות והיד המלבנית .
חשוב לוודא שקיימת מודעות מרחבית של : ימין שמאל . לפני , מאחורי . בין. מעלה , מטה וכו'.
אופן הפעילות :
לוקחים קופסת קרטון בגודל של: קופסת מגפיים . לתוכה מכניסים : סוגי פריטים קטנים.
כגון :חיות . צבעים. סוגי מכונית . תכשיטים . מיניאטורות . כלי כתיבה , כלי עבודה וכו'.
הקופסא צריכה להכיל פריטים רבים ככל האפשר.
מבקשים מהילד למצוא פריט מסוים.(כזה שלא נראה לעין) מתחילים למנות ..כמה זמן לוקח לו למצוא את החפץ. (מאוד משעשע לראות כיצד הילד מפשפש בתכולה ומגיב בדרך המיוחדת לו כשאינו מוצא את הפריט) מנסים חפץ נוסף ....(הילדים מבקשים זאת) הפעם אני מקציבה זמן , נאמר , עד לספירה של 20.
דבר שגורם ללחץ רב . הילד אינו מצליח לעמוד בזמן שהוקצב לו.(עוצר נשימה)
אני מציעה לו דרך למצוא חפצים בקלות ובמהירות
ממיינים מס' פריטים לקבוצות . כגון: קבוצת המכוניות. הצבעים , החיות וכו'.
- מניחים כל קבוצת פריטים בתוך מגש , סלסלה .
- קובעים היכן למקם כל קבוצה . לדוגמא: קבוצת החיות בצד ימין. קבוצת כלי העבודה בצד שמאל וכו'
- בשלב הראשון מסתפקים ב-ארגון 4 קבוצות חפצים. לצד :ימין, שמאל ..ו- שתי קבוצות
- מבקשים מהילד סוג של חיה .מתחילים למנות.. ממשיכים עם סוג של צבע . וכו'.
- בשלב הבא. מוסיפים כוונים נוספים כמו : מאחורי. ע"י , בין וכו'.
- שלב נוסף - מציאת חפצים בעיניים עצומות.(זיכרון חזותי ומרחבי)
- מציאת 2 חפצים בכוונים שונים .בשתי ידיים בו זמנית.
- המשימה שהילד מקבל בבית לתרגול : לארגן מגירות , צעצועים . ילקוט וכו'
שיהיה לכולכם חג שמח ומהנה @} @}(())@}@}