מה שכן יעשה את זה הוא קבלה. קבלה שלך את עצמך בדיוק כפי שאת.
יופי את מחברת את הנקודות כאן. לא "תגובה", לא "איזה מלים לומר" אלא בכלל - לאן לעבור בתוכנו פנימה...
_ההבדל הוא באנרגיה.
כשאת "חותכת" זה חד ומאומץ. את מפסיקה לדבר באופן בולט.
כשאת "לא נמצאת" זה משוחרר, מאפשר נשימה ועם מינימום מאמץ. את בוחרת לא לדבר_
כקוראת מהצד,
וגם כמישהי שהשקיעה שנים רבות ללמוד לעשות את זה,
וגם כמישהי שתומכת באחרים במאמצים שלהם ללמוד לעשות את זה,
אני קוראת את המלים המאוד-מאוד-מדוייקות של חני פה ומרגישה צורך להסביר אותן קצת, כי אני מדמיינת את עצמי בשלב של ה"לפני" וזוכרת שניסוח כזה היה מהווה סינית בשבילי.
אני אנסה "לתרגם" ומזכירה שחני מוזמנת לתקן אותי או לדייק את התרגום שלי במקומות שלא אהיה מספיק ברורה או מדוייקת, ושמי שקוראת מוזמנת לשים לב אם זה באמת עזר לה ולשאול שאלות ממוקדות במקום שנשאר לא ברור (
חלק משניים, אני מוצאת את השאלות שלך מאוד ממוקדות, זה עוזר לעזור לך (-: ).
מה שאנחנו מחפשות הוא "מתכון" - במקום להגיד את המלים האלה, להגיד את המלים הללו.
מה שחני אומרת הוא שה"מתכון" לא נמצא בכלל במלים וגם לא בפעולה ספציפית,
אלא
בגישה הפנימית שלנו באותו רגע.
או (מחפשת עוד מלים נרדפות ל"אנרגיה") בהלך הרוח שלנו. בתחושה שלנו עם עצמנו. בהרגשה שלנו. בנקודת המוצא שלנו, במיצוב הפנימי שלנו. ב"מקום" שאנחנו נמצאים בו.
(בשבילי באופן אישי המלה "מקום" נותנת מטאפורה חזקה, כי אני באמת מדמיינת את עצמי עומדת, או יושבת, במקום אחר לגמרי בחלל כאשר אני מדברת בצורה א' לעומת כאשר אני מדברת בצורה ב', זה כאילו אני ממש צריכה לזוז כדי לעשות את זה אחרת, גם אם התזוזה בחלל קורית לא בחדר החיצוני שבו אנו מדברים אלא בתוך החלל הפנימי של הגוף שלי).
מה פירוש "כשאת חותכת זה חד ומאומץ"?
הפעולה גם חדה כמו בסכין, וגם מאומצת, כי יש שם פעולה בכוח, וגם המהירות היא חלק מהכוחניות שבה (כשאנחנו משתמשים במלה "לחתוך" ומלווים אותה בתנועת יד, תשימי לב שתמיד נסמן תנועה חדה ומהירה, לא רכה ואיטית).
זה מאפיין את הפעולה עצמה. את ה"איך" עשיתי.
וכשאני "חותכת" זה גם מאפיין את האפקט של הפעולה
כלפי חוץ: את ה"מה". מה נחתך? השיחה נחתכת. האווירה נחתכת. לפעמים הזולת נחתך...
אבל כלפי חוץ איך זה נראה?
עצירה. הפסקת לדבר.
מה פירוש "כשאת "לא נמצאת" זה משוחרר, מאפשר נשימה ועם מינימום מאמץ. את בוחרת לא לדבר"?
כלפי חוץ איך זה נראה?
כאילו אותו דבר.
עצירה. הפסקת לדבר.
מה שחני מנסה להגיד, שזו הפסקת דיבור אחרת לגמרי, ממקום אחר לגמרי. את לא "חותכת" אלא "לא נמצאת".
היא כותבת:
מה שלא מגיע בפשטות, ולוקח מאמץ, חשוב להתבונן התבוננות עצמית מתוך חמלה. התבוננות כזו מרככת ומקלה.
_אני מבינה את הצורך שלך בטיפ נקודתי. אבל שום טיפ שאתן לך לא יעשה עבודה של שחרור דפוסי השיח שלך או של בן זוגך.
מה שכן יעשה את זה הוא קבלה. קבלה שלך את עצמך בדיוק כפי שאת._
התרגום שלי לדברי חני, מתואר לפי שלבים:
(שימי לב, לא מלים ולא תגובה אליו, אלא מה את עושה עם עצמך) :
שלב ראשון: קולטת שהיה פה דיבור מחליש כלפייך ("יבוא יום ותלמדי...").
שלב שני: נושמת.
שלב שלישי: מתבוננת התבוננות עצמית מתוך חמלה: מה אני מרגישה כרגע? מה התגובה שעולה לי? איזה רגשות אני מרגישה? מה קורה אצלי בגוף, בראש?
שלב רביעי: מקבלת באהבה ובחמלה כל מה שעולה בך. ללא התנגדות לעצמך, ללא שיפוט. פשוט מקבלת.
שלב חמישי: בוחרת לנשום ולשחרר ולא להמשיך לדבר איתו כרגע.
(מה שיכול בפועל להשתנות כעבור דקה, כי כשחני כותבת:
_מודעות והכרה בצורך בשמירה על עצמי . ואז להיות בחמלה אל הצורך הזה. וגם להזכיר לעצמי שאני בטוחה. אני לא באמת בסכנה.
העצמה פנימית זו תביא את המילים לשקף לבן הזוג את מה שמתאים ומדוייק לשקף לו_
היא מתכוונת שמייד אחרי שנכנסת למודעות ולהכרה והשגת העצמה פנימית
אז תוכלי גם למצוא את המלים להגיב בצורה מדוייקת ומתאימה.
ביחס ל"תרגום" שלי, אז כאילו בשלבים 3-4-5 את מתמקדת במודעות שלך לעצמך, בהכרה שלך בצורך לשמור על עצמך, בחמלה שלך אל הצורך לשמור על עצמך, בתזכורת שלך לעצמך שאת בטוחה, שאת לא בסכנה לא משנה איזה מלים הוא אמר. כל אלה ושאר הדברים שתיארתי בשלבים 3-4-5 יובילו להעצמה פנימית שלך,
ואז אולי תבחרי כן לדבר, או להתבטא, לא בהכרח במלים, ולשקף לבן הזוג את מה שמתאים ומדוייק לשקף לו בתגובה לדבריו.
חני, תתקני אותי בבקשה בכל מקום שבילגנתי?