בלוג אשה שמחה

שליחת תגובה

הכל בתואם מושלם
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: בלוג אשה שמחה

בלוג אשה שמחה

על ידי לי_אורה* » 02 דצמבר 2011, 22:21

תודה! ::-)

בלוג אשה שמחה

על ידי ריש_גלית* » 01 דצמבר 2011, 22:44

בלוג אשה שמחה

על ידי לי_אורה* » 01 דצמבר 2011, 11:18

אוי, הגעתי לסוף הדף ולסוף הבלוג!
קראתי לפי הסדר מההתחלה, את כל הבלוגים ופתאום סוף.
מקווה שיהיה המשך כאן או בדף אחר.
תודה תודה על הכל!!! {@{@{@

בלוג אשה שמחה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 20 יוני 2010, 22:44

בענייני קנבס, חשבתי לעצמי - למה לא לתת לילדים לצייר על קנבס? אפשר כל פעם לעבור עם צבע לבן ושוב ושוב לצייר, אחלה אקלוגי לצייר על בד, זה יוצא יפה ומכובד ולא קריע.
נכון?
אפשר לקנות בהמון גדלים בחנויות יצירה. הקטנים מאוד מאוד זולים!

בלוג אשה שמחה

על ידי עז_הרים* » 20 יוני 2010, 22:34

תרגיל יצירתי מצויין: לשוטט עם מסגרת מנייר במידות 5X7 על הקולאז' עד שמוצאת פריים שמעניין אותך ולצייר באקריליק על קנווס
הנאה מובטחת!

בלוג אשה שמחה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 28 מאי 2010, 17:31

גם ממני תודה על ההסברים.
לא שזה ברור מאליו.(את מתארת לך שחוויתי וויכוחים ומחשבות אין קץ על הנושא הזה). אחת הסיבות שפעם לא אהבתי את דאלי , הייתה אי היכולת שלי להבין מה הוא רוצה להגיד.
היום אני נהנית ומתחברת או שלא, ללא הצורך להבין מה היוצר רצה לאמר.
לפעמים היצירה היא חידתית מידי ולא מצליחה לגעת ואז היא מפספסת את הצופה. מצד שני לא תמיד בזמן יצירה, המחשבה היא תקשור עם הצופה..

batery notice
נקודת פתיחה מצויינת ליצירה.
נשיקות אהובה.

בלוג אשה שמחה

על ידי אהבת_עולם* » 28 מאי 2010, 02:54

תודה שהסברת.
עכשיו אני פתאום מבינה. :-)

בלוג אשה שמחה

על ידי מתחדשת* » 27 מאי 2010, 18:54

סיימון וגרפונקל- אנשים שמימשו את היצירתיות שלהם וגם מחזקים בי את היצירתיות שלי כשאני מאזינה להם,
מזדהה :-) ומאוד אהבתי את איך ששילבת אותם שם עם הפרחים האלה ושלושת הטקסטים השונים שסביבם.

בלוג אשה שמחה

על ידי אשה_שמחה* » 27 מאי 2010, 17:59

אז הנה הסבר קטן- (עולה בי קול שאומר- "אמנים לא אמורים להסביר את היצירות שלהם אלא להישאר מסתוריים", אבל אני לא מקשיבה לו כי אני נורא אוהבת להסביר ונהנית מזה :-) ותודה שביקשת, אהבת עולם )
הנושא של הקולאז' הוא היצירתיות, חיזוק היצירתיות, משהו כזה. (לא תמיד אני בוחרת את הנושא במודע. לפעמים כן, ולפעמים יכולה להיות תמונה שתמשוך אותי ותוך כדי העבודה אני מבינה שהנושא העיקרי הוא למשל חיזוק השימחה, ולפעמים בכלל עולים כמה נושאים).
אבל במקרה הזה מה שהתחיל את הכל היה התווית הזו של המחשב שמצאתי זרוקה על הריצפה ומשם זה התפתח. batery notice - שימי לב מתי הבטריה שלך מתרוקנת ותדאגי למלא אותה.
התמונה של הרימון התחברה אצלי למקום של שפע יצירתי,
סיימון וגרפונקל- אנשים שמימשו את היצירתיות שלהם וגם מחזקים בי את היצירתיות שלי כשאני מאזינה להם,
נורית זרחי היא סופרת וגם היא קשורה למישהי שאני עובדת אתה על הסיפור שלי,
האשה עם התותים- התמונה משכה אותי, והתחברה לי למשהו בקשר ליכולת שלי לבחור, לדעת מה אני רוצה.
הציטוט מתהילים קשור לחיבור שלי לאלוהים בתהליך היצירה, (פתחתי סתם ככה לראות מה ייצא והתחבר לי), לפנייה שלי אליו.
את הציפור שמתי בלי ממש לחשוב על זה, אבל עכשיו אני קולטת שבמרפסת שבה אני כותבת מופיע הרבה פעמים איזה אדום חזה שגר כנראה על אחד העצים לידנו, והמפגשים אתו תמיד ממלאים אותי שימחה והשראה.
יש גם ציטוט מ"רצות עם זאבים" שאני קוראת עכשיו שוב, בנוגע לחידוש היצירתיות.
ג'וליה רוברטס- אין לי הסבר. חוץ מזה שהיא אשה יפה, ומשהו במבט שלה שמופנה הצידה :-)

בלוג אשה שמחה

על ידי אשה_שמחה* » 27 מאי 2010, 09:30

מתחדשת, תודה! זה פחות מוזר עכשיו...
תודה עדינה (()) (קשה לי להסביר כמה המחמאות האלו מרגשות אותי. תיקון לשריטת כשלונותי בשיעורי האמנות בבי"ס- זה שבחיים לא בחרו אותי לועדת קישוט, הצב מטלאים שמעולם לא סיימתי ועוד רבים אחרים)
הצלחת לשים ביחד שתי נשים שאני מעריכה מאוד את תרומתן לעולמנו ושבטח מעולם לא היו ביחד על אותו הדף
:-)


_לא הצלחתי להבין. האם הקולאז' שהעלית לכאן הוא כזה כמו שמומלץ ב'הסוד'? משהו שנועד לחיזוק ה'חזון'?
או פשוט אמנות גרידא?_
גם וגם. לחיזוק החזון, אבל באופן שיהווה ביטוי אמנותי..
אשמח להסביר את המשמעות (לא הכל אפשר להסביר, אבל את מה שכן) - אולי בהמשך היום...
בינתיים אשתף בטיפ שקראתי איפהשהוא , שכשבוחרים תמונות ללוח כזה עושים זאת לפי איך שהתמונה גורמת לנו להרגיש, ולאו דווקא אחד לאחד.

בלוג אשה שמחה

על ידי אהבת_עולם* » 27 מאי 2010, 01:06

לפני כמה שנים, בהשראת הסרט "הסוד", הייתי עושה הרבה כאלה. (שם הם קוראים לזה "vision bord"). בהתחלה סתם הייתי מדביקה גזירי עיתון עם תמונות של דברים שאני רוצה, ולאט לאט זה התפתח. לפעמים כתבתי כמה מילים, צבעתי בפנדה, הדבקתי ברכה שחברה כתבה לי ליומולדת, כאלה.

לא הצלחתי להבין. האם הקולאז' שהעלית לכאן הוא כזה כמו שמומלץ ב'הסוד'? משהו שנועד לחיזוק ה'חזון'?
או פשוט אמנות גרידא?

אם זה לחיזוק החזון, אשמח להבין מה בעצם רואים שם. (כי אני גם מתעניינת בימים האחרונים בשימוש בתמונות ממשיות ליצירת מציאות).
וגם אם זה לא למטרה הזאת, אבל יש לזה משמעות - אשמח אם תרצי להסביר את המשמעויות.

מעבר לזה שהקולאז' מאוד יפה ואסתטי.
{@

בלוג אשה שמחה

על ידי רישגלית* » 27 מאי 2010, 00:18

גזירי הבריסטול הצהוב הם כרטיסיות של משימות כתיבה שבוצעו
יפה לך (-:
הצלחת לשים ביחד שתי נשים שאני מעריכה מאוד את תרומתן לעולמנו ושבטח מעולם לא היו ביחד על אותו הדף... @}

בלוג אשה שמחה

על ידי עדינה_ניפו* » 26 מאי 2010, 17:54

כל כך יפה!! עבודה מאד מרגשת בעיני.
תודה {@
נראה כמו הבשלה (כל האדום הזה והפרחים והפירות)

בלוג אשה שמחה

על ידי מתחדשת* » 26 מאי 2010, 17:41

לא הצלחתי לכווץ, אשמח לעזרה בעניין

הפכתי לך אותה לאצבעון (עכשיו אפשר ללחוץ עליה להגדלה)

בלוג אשה שמחה

על ידי אשה_שמחה* » 26 מאי 2010, 17:08

תודה :-)
(מרגיש לי כל כך מוזר התמונה הזאת פה. לא הצלחתי לכווץ, אשמח לעזרה בעניין)
ותזכורת שלג'וליה רוברטס יש פנים יפות :-)

בלוג אשה שמחה

על ידי יעל* » 26 מאי 2010, 08:06

יפה!

נראה כמו הבשלה (כל האדום הזה והפרחים והפירות)

יעל צ

בלוג אשה שמחה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 25 מאי 2010, 23:51

וואלה מבטיחה שאם אכנס לזה ויצא לי, אכניס לאתר גם. אבל קודם צריך שיהיה פה איזה סדר מינימלי לא?
אולי דווקא מתוך הבלאגן יצא משהו מעניין. נראה.
(())

בלוג אשה שמחה

על ידי אמא_ללי* » 25 מאי 2010, 23:20

מקסים. וגם מאד מעניין.
{@

בלוג אשה שמחה

על ידי מתחדשת* » 25 מאי 2010, 23:13

נראה כמו הבשלה :-) (כל האדום הזה והפרחים והפירות)

בלוג אשה שמחה

על ידי רישגלית* » 25 מאי 2010, 22:51

איזה כיף לזהות חלק מהדברים בקולאז' (-:
חושבת עלייך כמעט כל היום.

בלוג אשה שמחה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 25 מאי 2010, 22:49

אני רואה פה שפע, פוריות, דם, נשיות ותזכורת שלג'וליה רוברטס יש פנים יפות (-:
וזה מאוד יפה.

בלוג אשה שמחה

על ידי חמו_מה* » 25 מאי 2010, 20:30

אהבתי.
הרגשה של חיוניות, התחדשות , תמימות.
מתאים לבלוג של אשה שמחה. @}

בלוג אשה שמחה

על ידי אשה_שמחה* » 25 מאי 2010, 20:15

גזירי הבריסטול הצהוב הם כרטיסיות של משימות כתיבה שבוצעו :-)

בלוג אשה שמחה

על ידי אשה_שמחה* » 25 מאי 2010, 20:12

אוקיי, הנה הקולאז' -


+קולאז'

בלוג אשה שמחה

על ידי אשה_שמחה* » 24 מאי 2010, 20:10

אני אשמח לראות תמונה של הקולאז' שלך

עובדים על זה... :-)

ממש מדגדג באצבעות
נו, לכי על זה!

התגעגעתי
גם אני, כיף לראות את שמותיכן כאן. מחמם את הלב.

בלוג אשה שמחה

על ידי אמא_ללי* » 24 מאי 2010, 10:59

איזה בידור, יש לי עכשיו שעה יקרה ונדירה של זמן לבד ובדיוק החלטתי לנצל אותה כדי לצייר....

אני אשמח לראות תמונה של הקולאז' שלך. ובכלל, התגעגעתי (())

בלוג אשה שמחה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 24 מאי 2010, 00:51

עשיתי קולאז'.
ממש מדגדג באצבעות @}

בלוג אשה שמחה

על ידי מי_מה* » 21 מאי 2010, 22:13

תעזבי את הדף זה מסובך נורא. את פשוט צריכה להעלות את התמונה לאתר אינטרנטי כמו פיקאסה או פליקר ולשים כאן קישור. או לעשות מה שכמה חברות שלי כבר עשו ולשלוח לי ואני אעלה....
ותמיד גם אפשר להשאיר לדמיון...
חיבוק גדול ושבת שלום (())

בלוג אשה שמחה

על ידי רישגלית* » 21 מאי 2010, 21:56

נשמע מקסים. שבת שלום! @}

בלוג אשה שמחה

על ידי אשה_שמחה* » 21 מאי 2010, 17:03

לקרוא אותך זה כמו ממתק קטן לכבוד השבת.
תודה עדינה :-) גם בשבילי.

אנסה את הדף שהצעת.

בלוג אשה שמחה

על ידי עדינה_ניפו* » 21 מאי 2010, 16:47

חבל שאי אפשר לשים כאן תמונות.
אפשר לשים.
תצלמי ואז תעלי (יש כאן דף שקוראים לו משהו כמו העלאת תמונות, לא זוכרת בדיור אבל אני העליתי כמה כמה צילומים).
אני מתה לראות!

בכלל כיף לראות אותך כאן לרגע. אני גם כן בגמילה מהמחשב אז לא נכנסת הרבה אבל לקרוא אותך זה כמו ממתק קטן לכבוד השבת.
שבת שלום {@

בלוג אשה שמחה

על ידי אשה_שמחה* » 21 מאי 2010, 15:53

אתמול על הבוקר עשיתי קולאז'.
לפני כמה שנים, בהשראת הסרט "הסוד", הייתי עושה הרבה כאלה. (שם הם קוראים לזה "vision bord"). בהתחלה סתם הייתי מדביקה גזירי עיתון עם תמונות של דברים שאני רוצה, ולאט לאט זה התפתח. לפעמים כתבתי כמה מילים, צבעתי בפנדה, הדבקתי ברכה שחברה כתבה לי ליומולדת, כאלה.
הם היו די יפים, לדעתי, הדבר הכי קרוב לאמנות פלאסטית שעשיתי בחיי כבוגרת, אחרי שנים רבות שבהן הגדרתי את עצמי כבעלת שתי ידיים שמאליות. אבל קצת התביישתי בזה, וכרגיל זילזלתי בעצמי שאני עושה "הדבקות" ועוד מתגאה בזה.
מתישהוא הפסקתי עם זה. ואז נתקלתי לפני כמה ימים באיזה אתר באינטרנט של ציירת אחת, שממליצה-כדרך לרענון היצירתיות- לעשות "קולאז' בוקר". היא מראה שם כאלה שהיא עשתה- ממש יפים. זה עשה לי חשק, ונתן לי לגיטימציה להתייחס לזה כאל אמנות, וגם פתח לי את הראש בנוגע למה עוד אפשר לכלול בקולאז'- הדבר הראשון שהדבקתי היה התווית של המחשב הקטן החדש שלי, שכתוב עליו- batery notice , כתזכורת לבדוק מה מצב הבטריה שלי מבחינה רגשית, יצירתית, גופנית.
וכתבתי ציטוט מתהילים, ושורה משיר של זלדה- רק לב שרוי בישימון מאושר באורח כזה, בחיבה האילמת של עלים (ובמקריות המופלאה שבה יצירה מתרחשת, יצא שהמילה עלים נכתבה על עלה של ורד מהשיח בגינה שהדבקתי בדיוק בסוף הציטוט).
גם היה נורא כיף לעשות את זה על הבוקר, ממש אחרי הקפה.
בקיצור, אני מבסוטה.
חבל שאי אפשר לשים כאן תמונות.

בלוג אשה שמחה

על ידי אשה_שמחה* » 15 אפריל 2010, 13:42

יופי, תודה.
גם אני אמשיך שם.

בלוג אשה שמחה

על ידי מתחדשת* » 15 אפריל 2010, 00:19

מצבי רוח במחזור חודשי
ערכתי קצת שמה.

יש לי דברים להוסיף אבל בטח אגיע לזה רק מחר
@}

בלוג אשה שמחה

על ידי מי_מה* » 14 אפריל 2010, 23:31

למצוא זמן לנוח (בטח,בטח...)
את זה מתחשק לי לתלות על הדלת של המקרר ועל המראה באמבטיה ועל לוח ליבי. אבל יודעת שאני, כמו רבות וטובות, אשאר כלואה בסוגריים של הבטח בטח, אז לפחות זה שיחרר ממני צחוק בריא.

בלוג אשה שמחה

על ידי רסיסים_של_אור* » 14 אפריל 2010, 21:48

*** בעתקתי את כל החלק האחרון מה
_העבר | מחק | קישוראשה שמחה (07.04.2010 23:12):
אחרי המוות של הווסת משהו מתעורר. האגו_
ועד הקטע שמעלי לדף מצבי רוח במחזור חודשי
אתן מוזמנות להמשיך את הדיון שם !!!

בלוג אשה שמחה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 14 אפריל 2010, 20:59

ועם קשר:
כשראיתי את תגובתך סגו לה, התחלתי להרהר לעצמי..
אני בסך הכל לא בסיפור של הרוב המוחץ פה. לא מרגישה כל כך נורא. לפעמים כואב בבטן, אבל לא מרגישה בכזה לונה פארק. אפשרות אחרת היא שאני לא מודעת לזה. מעולם לא חקרתי את זה בכל אופן. מתפקדת בכל הימים עם ובלי מחזור.
גם אני אמרתי לא פעם שעושים מזה יותר מידי, נתלים בזה יותר מידי, משתמשים בזה יותר מידי
אבל, אני חושבת שקשה לשפוט את זה מפני שיכול להיות שיש נשים שחוות את זה הרבה יותר חזק מנשים אחרות.

בהריון הראשון שלי, בתוך יחסים סבוכים משהו, היו לי תופעות הורמונליות שזה לא יאומן שיש כזה דבר!! ואני דווקא כפי שכבר אמרתי, די מאוזנת הורמונלית (או שכך נדמה לי).
בהריון הזה יכולתי לראות דוגמית או יותר נכון דוגמא למה שהורמונים יכולים לעשות. ממש ממש יצאה ממני מישהי שאני לא מכירה. הייתי מטורפת לחלוטין. הייתי מדברת ואחרי זה נוגעת בעצמי להרגיש אם זו אני. זה היה משהו מאוד מאוד קיצוני.

אז אולי צריך להיות זהירים. אנחנו בטח לא חווים דברים אותו דבר. ואת זה אני אומרת גם לעצמי, שיהיה מובן (-:

בלוג אשה שמחה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 14 אפריל 2010, 20:51

בלי קשר:
התחלתי לשטוף כלים בשיטה שלך וזו ממש שיטה מנצחת! מעולה!
אפילו שדרגתי ואת הכוסות את שוטפת מעט ואז משאירה קצת מיים כדי שלא אצטרך לפתוח את הברז בזמן סיבון
(-:

בלוג אשה שמחה

על ידי סגו_לה* » 14 אפריל 2010, 20:25

ללי,אני מרגישה שלא דייקתי,כי כמו שאמרתי,דווקא הנשים שמעלות את זה כאן הן נשים שעושות עבודה אמיתית,ובכל זאת,אני מרגישה שיש הגזמה בתליית הכל בהורמונים,נכון שיש גלים ובמיוחד ביום שלפני המחזור או באותו היום,
תמיד שאני אומרת לבעלי "קיבלתי" הוא עונה "אני יודע !" כי הוא חוטף ממני את כל הג'ננה עד שאני מקבלת ונרגעת.
מצד שני,אז מה אם קיבלתי,זאת הצדקה להיות מפלצת?
למה שאני כן מתחברת,זאת ההקשבה העצמית,לדעת לדרוש פחות מעצמי ,לשים לב שאני חלשה יותר,למצוא זמן לנוח (בטח,בטח...)
ועם כל זה לדעת שיש זמנים שלמרות כל אלה החיים דורשים ממני עשייה גם בזמנים פחות נוחים-עיין ערך יום שישי אצל דוסים.

בלוג אשה שמחה

על ידי אמא_ללי* » 14 אפריל 2010, 18:00

סגו לה, אני מסכימה ולא מסכימה איתך בו זמנית. אני לא חושבת שהחיבור של מצב הרוח לגורמים הורמונליים או אחרים בהכרח משמעותו שלא לוקחים אחריות או לא עושים את העבודה. אני דווקא מרגישה שככל שאני יותר מתחברת למחזוריות של ההורמונים ולומדת להכיר את ההשפעות שלה עליי, זה מאפשר לי לעבור את זה יותר בקלות וכן לקחת אחריות על מה שקורה לי בימים האלה (שבדיוק התחילו היום :-)). ולמשל לטפל בעצמי יותר כשקשה לי או לדאוג שתהיה לי יותר עזרה בימים האלה זה חלק מלקחת אחריות, לא פחות מהעבודה הפנימית שאפשר לעשות עם זה.

בלוג אשה שמחה

על ידי סגו_לה* » 14 אפריל 2010, 17:07

וגם אני בעד העברה לדף נפרד.

בלוג אשה שמחה

על ידי סגו_לה* » 14 אפריל 2010, 17:05

ואני מרגישה שאנחנו יכולות לחבר את המצב רוח לכל דבר,לעייפות,למצב הורמונאלי,להמוגלובין נמוך,אצלי לתפקוד נמוך של בלוטת תריס או הפרעות קשב וריכוז.
בקיצור,וסליחה עם אני שוחטת איזו פרה או עגלה,אנחנו יכולות לתלות את הקושי בגורם פיזי/כימי/רגשי ולדלג על עבודה נקייה שאפשר לעשות.
אני יודעת שכל המתוקות כאן הן נשים עם מודעות עצמית גבוהה.אבל יש נטייה לפעמים לחפש מישהו או משהו לתלות בכיכר כדי לא לקח אחריות.
אז הפעם אלה ההורמונים ואצלי אני תולה את חוסר תפקוד הבלוטה (במקום חוסר התפקוד שלי....)


אוקי,העגבניות בדרך אלי....<תופסת מחסה>:-)

בלוג אשה שמחה

על ידי אשה_שמחה* » 14 אפריל 2010, 11:38

אין לי בעיה להעביר את הדיון, אבל להעתיק, לא למחוק.
עוד שמתי לב לאחרונה שהרבה פעמים עולים שוב ושוב אותם נושאים, אותן נקודות, אותם דברים שמפריעים לי ואולי ה"שירות" של ההורמונים הוא בזה שהם לא מאפשרים לי לשקוט ולנוח אלא דורשים שאמצה את פוטנציאל ה"עבודה" בנקודות האלה. כאילו מעלים אל פני השטח סוגיות שלא עובדו מספיק ולא מרפים מהן ואני, במקום לשמוח על ההזדמנות להוסיף ולעבוד, מתעצבנת ומתייאשת מזה ששוב ושוב מוצאת את עצמי לכאורה באותם בורות בדיוק...

גם אצלי זה ככה.

אם כי- כמו כדי להוכיח איזו נקודה :-) - השבוע היו לי מין ימים כאלו מוזרים. בלתי ניתנים להגדרה. אני חושבת שהביוץ כבר היה אבל אין לי שום מושג מתי. ואחריו בינתיים לא באה ירידה. דווקא ימים סבבה.

למרות שאני רואה את אלוהים כמשהו שנמצא עמוק בתוכי ובכל הדברים וכו', כשקורים דברים כאלו אני ממש מרגישה שזה מין מישהו בחוץ שעושה לי תעלולים.

בלוג אשה שמחה

על ידי רסיסים_של_אור* » 11 אפריל 2010, 19:59

ממשיכה כאן עד ש אשה שמחה תאשר העברה...)

מתחדשת - מדהים כמה לגיטימציה אני מקבלת מעצם זה שעוד מישהו בעולם חווה את הדברים כמוני, תודה {@

אני חושבת פתאם, שככל שאסכים לקבל את המחזוריות הזו, העליות והירידות, אולי אצליח לקחת אותן יותר בפופורציות ולא להיבהל מכל נפילה. בנפילה האחרונה לפחות זכרתי להגיד לעצמי שאיזה כיף שהיא מגיעה כי אני מאד אוהבת את התובנות וצלילות המחשבה שמגיעות אחרי... אני חושבת שזה מתחבר לדברים של חוחית על
להתמודד עם מצב מתמיד של שינוי, וללמוד להתבונן בו ולא להיקשר אליו רגשית, לקבל את עצמי בכל רגע ומצב נתון ולדעת שזה רק חלק מגל (גם כשאני בגל החיובי לא להתלהב ולחשוב שאני מי יודע מה מתוך הכרה שרק לפני רגע הייתי בשפל ויש עוד שפל לפני... - מין איזונים ובלמים לנפש ?!?!)

בלוג אשה שמחה

על ידי מי_מה* » 11 אפריל 2010, 07:10

אולי אפשר לשקול שנעביר לדף שייחוד לנושא ??
עיינתי די ביסודיות בדף מצבי רוח במחזור החודשי , הוא מתעסק אמנם בעיקר בתקופה שלפני הווסת אבל נראה לי אחלה פלטפורמה לדיון הזה.
יום דבש ושבוע טוב.

בלוג אשה שמחה

על ידי מתחדשת* » 11 אפריל 2010, 01:20

עוד שמתי לב לאחרונה שהרבה פעמים עולים שוב ושוב אותם נושאים, אותן נקודות, אותם דברים שמפריעים לי ואולי ה"שירות" של ההורמונים הוא בזה שהם לא מאפשרים לי לשקוט ולנוח אלא דורשים שאמצה את פוטנציאל ה"עבודה" בנקודות האלה. כאילו מעלים אל פני השטח סוגיות שלא עובדו מספיק ולא מרפים מהן ואני, במקום לשמוח על ההזדמנות להוסיף ולעבוד, מתעצבנת ומתייאשת מזה ששוב ושוב מוצאת את עצמי לכאורה באותם בורות בדיוק...

בול, אבל בול מה שקורה לי.

בלוג אשה שמחה

על ידי רסיסים_של_אור* » 10 אפריל 2010, 22:01

(אני מקווה שזה בסדר להמשיך את דיון ההורמונים כאן, אבל אולי אפשר לשקול שנעביר לדף שייחוד לנושא ?? )

אני שמתי לב שמעקב אחרי הגלים האלה מאד עוזר לי ואז לפעמים, כשאני מרגישה שמתחילה לי נפילה רצינית אני פשוט מסתכלת בלוח השנה וישר קולטת שאני בפאזה הנמוכה של גל הסינוס...

עוד שמתי לב לאחרונה שהרבה פעמים עולים שוב ושוב אותם נושאים, אותן נקודות, אותם דברים שמפריעים לי ואולי ה"שירות" של ההורמונים הוא בזה שהם לא מאפשרים לי לשקוט ולנוח אלא דורשים שאמצה את פוטנציאל ה"עבודה" בנקודות האלה. כאילו מעלים אל פני השטח סוגיות שלא עובדו מספיק ולא מרפים מהן ואני, במקום לשמוח על ההזדמנות להוסיף ולעבוד, מתעצבנת ומתייאשת מזה ששוב ושוב מוצאת את עצמי לכאורה באותם בורות בדיוק...

בלוג אשה שמחה

על ידי אשה_שמחה* » 10 אפריל 2010, 21:05

מאוד מעניין, כל הדיון הזה. גורם לי להתבונן בתחושות ובמציאות אחרת, להבין דברים קצת אחרת.
אחד הדברים שהבנתי זה שאני אוהבת את התקופה שלפני הביוץ כי יש בי אז איזו קלילות שמתוך הרגל נדמה לי שחסרה לי בשאר הזמן.
פתאום אני נהיית כזו עליזה וחברותית (למרות שגם נכנסת לסרטים חברתיים יותר בקלות), תקשורתית מאוד..
כל השנים חשבתי שטוב להיות כזו, שזו השימחה האמיתית, עד שבלימודי ימימה למדתי את המונח "שימחת קיום פשוטה" והבנתי שלא בהכרח, שיש עוד סוג של שימחה.
אבל העליזות הזו, המרץ, בכל זאת נעימים לי, כי הם שונים מהטבע הרגיל שלי.

מה שבטוח, השתכנעתי שזה בהחלט מעניין, ומסתבר שלא רק אותי :-)

שבוע טוב לכולנו (())

בלוג אשה שמחה

על ידי מתחדשת* » 09 אפריל 2010, 18:50

ההורמונים הם כוח חזק מאוד אבל לא היחיד שמשפיע על האופן שבו נצייר את התמונה.
נכון :-) האמת, די ברור, אבל מכיוון שהם השפעה כל כך גדולה על החיים שלי, קשה לי לדמיין איך זה יכול להיות :-)

שבאופן פרדוקסלי יש משהו לא מאוזן בזה שיש כל הזמן מחזור מאוזן.
נכון. ועם זאת, כמה זה חסר לי בימים אלה... (או שזה האסטרוגן שגורם לי להרגיש ככה, go figure)

:-D

שבת שלום

בלוג אשה שמחה

על ידי חוחית* » 09 אפריל 2010, 18:43

אבל הם שולטים בנו לא פחות
לא התכוונתי שבמצבים האלה או בכלל בכל רגע נתון בחיים אנחנו לא נשלטות בידי הורמונים אלא שבאופן פרדוקסלי יש משהו לא מאוזן בזה שיש כל הזמן מחזור מאוזן.
כל העולם הוא תמונה בתודעתי...
וגם בתודעתם של גברים, ילדות ונשים שעברו את הגיל עם ובלי קשר להורמונים.
ההורמונים הם כוח חזק מאוד אבל לא היחיד שמשפיע על האופן שבו נצייר את התמונה.

בלוג אשה שמחה

על ידי מתחדשת* » 09 אפריל 2010, 16:17

לעומתינו שחוות כ- 12 מחזורים בשנה במשך כמעט 30 שנות פריון מינוס כמה שנות הריונות והנקות (נגיד, הבאופנית המצויה שמניקה מעל שנה ומביאה לעולם 2.4 ילדים תוריד 5-7 שנים מהמחזוריות הזאת). בקיצור מה אני רוצה להגיד? אנחנו קצת משגעות את הגוף עם התנודות הבלתי פוסקות הללו (כמובן שגם בהריון, בהנקה ובגיל המעבר יש תנודות הורמונליות אבל הן לפחות מגוונות).

אז זהו, שבהריון ובהנקה ההורמונים אמנם קצת אחרים ובעיקר זורמים בנו בזמנים ובכמויות אחרים, אבל הם שולטים בנו לא פחות (ואולי יותר כי הם פחות צפויים).
אתמול חשבתי על זה. גם כשהייתי על גלולות, ההורמונים (החיצוניים לי) שלטו בי לגמרי!
אי אפשר לברוח מזה כל שנות הפוריות...

אז מה עושים? מתבוננים
אתן יודעות, אני חושבת שזה מדהים. גיליתי שאם אני חושבת נגיד שהבן שלי מעצבן אותי ביום מסוים, כשאני מתבוננת בהשפעת ההורמונים עלי אני מגלה שזה ממש לא הבן שלי שעצבן אותי - זה ההורמונים (כי הרי אותה התנהגות ממש, שבוע קודם או אח"כ, תוציא ממני חיוכים אמהיים מכילים וסלחניים), וככל שאני יותר מודעת לזה אני יותר ויותר מבינה שכל החיים האלה קורים בתוך הראש שלי, כל העולם הוא תמונה בתודעתי... כמו ב-100 אחוז אחריות (מצד שני זה מוזר, כי הרי גברים, ילדות ונשים שעברו את הגיל - גם הם אנשים, לא?)

בלוג אשה שמחה

על ידי חוחית* » 09 אפריל 2010, 14:54

מחשבות על הורמונים וכמה הם שולטים בחיינו:
ראשית אני חושבת שכתוכננו להיות מה שאנחנו לא תציכננו לנו הפרשה הורמונלית כזאת בדיוק. בעצם היינו אמורות משלב די מוקדם של פוריותינו להרות, להניק וחוזר חלילה ולמעשה נשים שבאמת חיות כך (דתיות ולדניות, נשים בשבטים נידחים וכיוב') חוות את המחזור החודשי פעמים די ספורות בחייהן לעומתינו שחוות כ- 12 מחזורים בשנה במשך כמעט 30 שנות פריון מינוס כמה שנות הריונות והנקות (נגיד, הבאופנית המצויה שמניקה מעל שנה ומביאה לעולם 2.4 ילדים תוריד 5-7 שנים מהמחזוריות הזאת). בקיצור מה אני רוצה להגיד? אנחנו קצת משגעות את הגוף עם התנודות הבלתי פוסקות הללו (כמובן שגם בהריון, בהנקה ובגיל המעבר יש תנודות הורמונליות אבל הן לפחות מגוונות).
שנית וכפועל יוצא ממה שכתבתי כאן אנחנו נאלצות להתמודד עם מצב מתמיד של שינוי, כפי שאומרת מורתי היקרה- השינוי הוא הדבר הקבוע ביותר בחיי אשה, יעני עד שהתרגלתי להתכנסות פנימה שלקראת הוסת ובמהלכה אני כבר צריכה להיות כולי פתוחה ויצירתית לקראת הביוץ ובעצם כל יום, וסביר יותר שכל דקה היא בעלת ניואנסים חדשים ודורשת הסתגלות מחודשת.
אז מה עושים? מתבוננים, וההתבוננות מטבעה מקצינה את התחושות הללו לפחות בשלב הראשון, אחר כך גם את זה צריך לשחרר אבל אנחנו לא הכי טובות בזה, כי עד שהבנתי שאני ככה וככה בזמן הוסת או הביוץ או אנא עארף פתאום לשכוח הכל ולאפשר לעצמי לחוות חוויות חדשות סביב המחזור החודשי, למה מי מת?
אני יכולה להעיד על עצמי שהרגשתי שחלק משמעותי מהקושי שלי להרות היה קשור בהקשרות למחזוריות הקבועה ולכל מה שהיא מביאה איתה, מצד שני, עכשיו כשאני סוף סוף בהריון יש משהו מאוד משחרר, ואני מרגישה נינוחה באופן מפתיע ולא מוכר.
סליחה על ההשתלטות, זה אחד הנושאים האהובים עלי.

_כמה אפשר להתעסק בסיפור הזה של ההשפעות ההורמונליות?
אוהו, הרבה...
את מי זה מעניין?
ממה שהולך פה בבלוגים, נראה לי ש... אותנו!_

בלוג אשה שמחה

על ידי יעל_צ* » 09 אפריל 2010, 08:32

@} @}

שופע הורמונים, הדף הזה... :-) ברור, כמובן שאצלי הכל רציונלי ואף הורמון לא מעז להתערב לי בחיים.

<עכשיו גם יודעת מי בעלת הבלוג >

בלוג אשה שמחה

על ידי עדינה_ניפו* » 09 אפריל 2010, 07:55

אני גם, מה שהן אמרו.. מנוהלת על ידי הורמונים

מתגעגעת ואוהבת

בקיצור אני ציטטה
גם כי אין בי יכולת כתיבה לאחרונה וגם כי אני מזדהה עם הכל....
(חלמתי על כל השפחה שלך הערב, חלום ארוך, בהזדמנות אספר לך)

בלוג אשה שמחה

על ידי מי_מה* » 09 אפריל 2010, 06:50

אני גם, מה שהן אמרו.. מנוהלת על ידי הורמונים (ושלי מתחילים להיות מגעילים מחמת גיל המעבר המתדפק על דלתי) , חושבת מחשבות פחדניות על ספר , מתגעגעת ואוהבת.
בקיצור אני ציטטה :-)

בלוג אשה שמחה

על ידי מתחדשת* » 08 אפריל 2010, 23:17

ואני לפעמים תוהה האם יש בי עוד משהו פרט להורמונים ?? הולכת לחפש את הבלוג של חוחית כדי להחכים קמעה כי לפעמים נראה לי שהם לגמרי מנהלים אותי ... גם לטוב וגם לרע ...

האמת שרציתי לכתוב בדיוק את זה אבל בסוף התביישתי :-)

(המממ. חשבתי עכשיו על משהו. אולי אני אכתוב על זה אצלי, אם אצליח לסדר את המחשבה)

בלוג אשה שמחה

על ידי רסיסים_של_אור* » 08 אפריל 2010, 22:39

מה שעוזר לי לצאת לפעמים מהבור הזה הוא להזכיר לעצמי שאני לא אוסף של הורמונים.
ואני לפעמים תוהה האם יש בי עוד משהו פרט להורמונים ?? הולכת לחפש את הבלוג של חוחית כדי להחכים קמעה כי לפעמים נראה לי שהם לגמרי מנהלים אותי ... גם לטוב וגם לרע ...

בלוג אשה שמחה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 08 אפריל 2010, 22:15

או! איזה התעוררות יש פה...
האמת שבאופן מוזר קראתי את מה שכתבת על פסח כבר ומשום מה הייתי מעורפלת מכדי לקלוט.
רק עכשיו קלטתי. אני בוחרת לא להגיב על הכל פה, רק רוצה לאמר שניכר מאוד היה שיש בך שמחה ופרקטיות וזרימה ובלעדייך מי יודע איך הסדר המבורדק הזה היה מסתיים...

לגבי הספר...מאוד סקרנית לקרוא.
{}

בלוג אשה שמחה

על ידי אשה_שמחה* » 08 אפריל 2010, 20:11

אם תפתחי, אני אשמח מאוד לקרוא.
כבר סיבה טובה :-)



_(כתיבת ספר זה משהו שאני רוצה לעשות אבל פוחדת)
(הנה, אמרתי את זה)_
מרגש לקרוא.
אז מעבר לשיתוף בתהליך שלי -שאולי עוד יגיע- יש ספר שאני מאוד מאוד ממליצה עליו . אם מעניין אותך אספר עליו בהזדמנות, אין לי כל כך זמן כרגע.

ולהתרגש מיציאת הספר החדש

יציאה במובן של יציאה לעולם, כן ? כי נראה לי שהוא עוד רחוק מלצאת לאור :-)
חיבוקים ונשיקות חזרה, מקווה שתצוץ הזדמנות נוספת בקרוב לאיזה מפגש.

בלוג אשה שמחה

על ידי הגבירה_בחום* » 08 אפריל 2010, 16:05

באתי רק לתת (())(())(())(())
ולהתרגש מיציאת הספר החדש
ולהתגעגע בוירטואליה אל מפגשים וירטואליים ופיסיים (אני יודעת, אני יודעת שפספסתי אחד לאחרונה ביג טיים)
נשיקות @}

בלוג אשה שמחה

על ידי מתחדשת* » 08 אפריל 2010, 15:59

לפתוח בלוג שישתף בתהליך

אם תפתחי, אני אשמח מאוד לקרוא.
(כתיבת ספר זה משהו שאני רוצה לעשות אבל פוחדת)
(הנה, אמרתי את זה)

בלוג אשה שמחה

על ידי מתחדשת* » 08 אפריל 2010, 15:56

_בשלב הלוטאלי
שזה השלב בין הביוץ לווסת?_
כן

מאיפה המילה הזאת?
לא יודעת בדיוק, משהו לטיני שקשור לצבע הצהוב... קשור להורמון ההצהבה (LH, luteinizing hormone) ולגופיף הצהוב (corpus luteum)...
(הידע בא מסדנת תכנון הריון באופן טבעי שלמדתי לפני כמעט שנתיים)

כמה אפשר להתעסק בסיפור הזה של ההשפעות ההורמונליות?
אוהו, הרבה...
את מי זה מעניין?
ממה שהולך פה בבלוגים, נראה לי ש... אותנו!

בלוג אשה שמחה

על ידי אשה_שמחה* » 08 אפריל 2010, 15:42

בשלב הלוטאלי

שזה השלב בין הביוץ לווסת? מאיפה המילה הזאת? יש שם גם לשלב השני? (טוב לגלות שעם כל המוּדעות שלי לא הכל אני יודעת :-) )

קראתי איפהשהו שהעיקר בחג זה לשבת עם הילדים ולקיים אישזהו דיבור על יציאת מצריים, זה ממש לא חייב להיות דווקא מה שכתוב בהגדה.

נשמע לי מאוד הגיוני ונכון. למרות שאת ליל הסדר הזה גמרנו בהכרזה ששנה הבאה עושים הכל מההתחלה עד הסוף... נראה אם נעמוד בזה.

מאד קשה לי עם כל החושים המחודדים והקצוות הפתוחים של ימי הביוץ
תיאור מעולה של זה.
מאוד מעניין שאתן מתחברות לשלב הזה (הלוטאלי :-) ). כאילו, גם מובן, וגם מוזר. אני בטוחה שזה פותח לי דרך התבוננות חדשה לגביו.

כמה אפשר להתעסק בסיפור הזה של ההשפעות ההורמונליות? את מי זה מעניין?
ציטוט מדוייק של המחשבות שלי :-)

ולגבי הספר- תודה לכולכן על האיחולים וההתרגשות. זה מאוד נעים.
חשבתי כבר כמה פעמים לפתוח בלוג שישתף בתהליך אבל כל פעם אני יורדת מזה, חוששת מהקושי לתחזק אותו וכו'...נראה, אולי עוד יקרה.

בלוג אשה שמחה

על ידי אמא_ללי* » 08 אפריל 2010, 08:01

מתרגשת בשקט מהחדשות על הספר המתהווה ומאחלת בהצלחה
זה קודם כל. ממש מרגש!

מזדהה כמובן עם העיסוק המחזורי... ממש מעניין כל ההשפעות ההורמונליות האלה ואיך הן שונות מאשה לאשה (אני כמו חוחית, ואחרי שקראתי את ההסבר בבלוג שלה על הפעולה של ההורמונים השונים זה ממש התחבר לי. מרגישה שאני הרבה יותר "אני" בימים של הרגיעה ומאד קשה לי עם כל החושים המחודדים והקצוות הפתוחים של ימי הביוץ). וכן, כמובן שיש שם גבול דק בין המודעות שעוזרת למודעות שמפריעה. לאחרונה יצא לי לחשוב על זה שכתבתי בבלוג שלי כל כך הרבה פעמים על ההשפעות של הביוץ, וזה ממש משהו שתופס הרבה מקום.
(ואז כמובן שהגיע הקול הביקורתי - על זה יש לך לכתוב? כמה אפשר להתעסק בסיפור הזה של ההשפעות ההורמונליות? את מי זה מעניין? אבל כנראה שאם אני כותבת על זה כל כך הרבה זה סימן שזה מעניין אותי :-) ויש תקופות שבאמת יש לזה המון השפעה על החיים ועל הכל, אז ברור שנהיה עסוקות בזה).

(())

בלוג אשה שמחה

על ידי מתחדשת* » 08 אפריל 2010, 07:55

יואו, איך אני כבר מתגעגעת לסייקל אחד שלם. נראה לי שעוד לא בייצתי מאז ההפלה (טוב עוד לא עברו שבועיים) ועכשיו אחרי שקראתי את שתיכן גם אני כבר מתה להיות בשלב הלוטאלי. אפילו חלמתי אתמול בלילה שאני מקבלת. איזה געגועים...

רק עכשיו קראתי את מה שכתבת על ליל הסדר,
ואני יודעת שאת כבר אחרי האכזבה וזה, אבל בכל זאת שתדעי,
קראתי איפהשהו שהעיקר בחג זה לשבת עם הילדים ולקיים אישזהו דיבור על יציאת מצריים, זה ממש לא חייב להיות דווקא מה שכתוב בהגדה.

<מתרגשת בשקט מהחדשות על הספר המתהווה ומאחלת בהצלחה >

בלוג אשה שמחה

על ידי חוחית* » 08 אפריל 2010, 07:20

אוי יש לי המון מה לכתוב אבל חייבת ללכת. מקווה שאזכור את הכל בהמשך. @}

בלוג אשה שמחה

על ידי אשה_שמחה* » 08 אפריל 2010, 00:11

ואת יודעת מה עוד בור? המודעות הזאת שלנו. אני שמה לב שככל שאני יותר מודעת להשפעות השונות של הסייקל שלי, ככה הן חריפות יותר כי אני מתעסקת בהן ואז הן גדלות. זה אשכרה בור. מילכוד. המודעות עוזרת לך להבין מה קורה ואפילו להתכונן ולהיערך לקראת וזה דבר טוב, אבל כל ההתכוננות הזאת מעצימה את האפקט וזה כבר פחות טוב.

כמובן שאני מסכימה. מה שעוזר לי לצאת לפעמים מהבור הזה הוא להזכיר לעצמי שאני לא אוסף של הורמונים. שיש, תודה לאל, עוד גורמים במשוואה.
ואם כבר לרכב על הדימוי- שזו בכלל לא משוואה, יותר מין משהו ערפילי כזה.

בלוג אשה שמחה

על ידי אשה_שמחה* » 08 אפריל 2010, 00:06

:-)
הנה חפרתי לי פה עוד בור רק בשביל להגיע שוב למסקנה שצריך להרפות
כן, כן, כן. זו תמיד המסקנה, אין מנוס מזה.
הלוואי רק שהייתי טובה בלהרפות כמו בלהסיק מסקנות P-:

אוהבת גם (())

בלוג אשה שמחה

על ידי מי_מה* » 07 אפריל 2010, 23:24

וואחד בור מעצבן. צריך שישימו עליו שלט וגדר ונפסיק ליפול לתוכו. אולי יונת יודעת לעשות את זה? :-)
ואת יודעת מה עוד בור? המודעות הזאת שלנו. אני שמה לב שככל שאני יותר מודעת להשפעות השונות של הסייקל שלי, ככה הן חריפות יותר כי אני מתעסקת בהן ואז הן גדלות. זה אשכרה בור. מילכוד. המודעות עוזרת לך להבין מה קורה ואפילו להתכונן ולהיערך לקראת וזה דבר טוב, אבל כל ההתכוננות הזאת מעצימה את האפקט וזה כבר פחות טוב.
הנה חפרתי לי פה עוד בור רק בשביל להגיע שוב למסקנה שצריך להרפות |אוף|
אוהבתותך |L|

בלוג אשה שמחה

על ידי אשה_שמחה* » 07 אפריל 2010, 23:12

אחרי המוות של הווסת משהו מתעורר. האגו או האור? זה מבלבל, מטעה. כי זה מרגיש טוב, נעים. כאילו חזרתי. אבל מי חזר? מי זה שלא היה? אני חושבת על הימים האחרונים- בלי רצונות וציפיות. לא הייתה התלהבות, לטוב ולרע. כך גם הרצון להוכיח משהו למישהו, הכעס, האשמה. הכל היה כמו מעומעם. אישיות בהולד. זה כאילו שבימי הוסת יש בי פחות ייחוד, פחות ברק.
הניצוץ הזה, שהופך אותי כביכול למי שאני - לא היה שם. וגם לא החלק שמוכן להילחם בחירוף נפש כדי להגן על מי שאני.
וגם עכשיו- זה לא שכל זה חזר. עדיין לא. עדיין אין יותר מדי רצונות, דווקא איזה שקט נעים. יכול להיות שאלו הפירות של הדהיוּת הזו, של ההולד באישיות. ואולי לא. הכל ממילא פרשנות.

כתבתי את זה במחברת לפני כמה ימים, ומאז, בדיוק כמו שקרה לפני חודש, בימים שלפני הביוץ, בהם אני אמורה להיות בשיאי (לטוב ולרע...)- סטראח! חטפתי איזה וירוס שהשכיב אותי במיטה ליום אחד, אותי ואת כל התכניות והרצונות וההתלהבות, אותי ואת התיאבון והתאווה והפרפורים והפרפרים.
מאוד מעניין כל העניין הזה.
בדיוק קראתי אצל חוחית על כך שהיא דוקא אוהבת את הימים שבין הביוץ לווסת. אני עד עכשיו לא כל כך אהבתי אותם, כי הם סימלו בשבילי את תחילת הירידה..אולי זה יתן לי השראה למצוא בהם את היופי.

(כשאני לא כותבת הרבה אני נופלת לבור המעצבן של- "עד שאת כבר כותבת, את בטוחה שאת רוצה לכתוב עכשיו דווקא את זה ??! )

בלוג אשה שמחה

על ידי רסיסים_של_אור* » 30 מרץ 2010, 23:31

אל תצפי לאורות גבוהים. פשוט תתפללי לשימחה
ואו כמה שזה מדויק !!

בלוג אשה שמחה

על ידי מי_מה* » 30 מרץ 2010, 23:17

איזה כייף שפתאום בא לך!
בטיול הבוקר עם הכלבה עברתי על יד המקום שעשינו בו מדורה בפסח שעבר והצרתי על זה שלא קבענו כלום לפסח הזה וחשבתי על כמה אני מתגעגעת אלייך ואל המשתתפות האחרות במדורה ההיא ואיך חברתי נ' שהגיעה מאוחר אמרה כמה הרמוני היה נראה הכינוס הזה כשהצטרפה אליו. ולמרות הכמיהה לפגוש אתכן לא התעכבתי על הגעגועים וגם אני הצלחתי היום להיות מאוד נוכחת בהווה ולשמוח על מה שיש ועל מי שישנו.
הללויה!
<מתרגשת בשקט מהחדשות על הספר המתהווה ומאחלת בהצלחה >

בלוג אשה שמחה

על ידי אשה_שמחה* » 30 מרץ 2010, 22:03

האמת היא שחשבתי שכבר לא אכתוב כאן.
משהו בזרימה של הכתיבה כאן השתנה לי. אני משערת שזה בעיקר בגלל שעברתי תהליך של אימון שכחלק ממנו נגמלתי מההתמכרות לבאופן, ואני כבר לא נכנסת בתדירות של פעם.
וחוץ מזה אני כותבת משהו אחר (ספר, רומן) ורוב האנרגיות היצירתיות שלי מופנות לשם.
אבל פתאום בא לי.
נראה מה יהיה.

בלוג אשה שמחה

על ידי אשה_שמחה* » 30 מרץ 2010, 19:49

שמחה פשוטה. זה מה שהביא לי החג הזה.
יום לפני ליל הסדר חזרו לרגע לתפקד כמה מתאי הזכרון שלי ונזכרתי במעורפל שההגדות המקוצרות שגיסתי שיכפלה בשנה שעברה, ושהחלטנו להשתמש בהן גם השנה, היו בעצם לא מוצלחות ומאכזבות.
קצרות מדי, עם מעברים לא הגיוניים וסיום שמגיע במפתיע, מהר מדי.
אבל כבר אי אפשר היה לשנות את זה, ונאלצתי להרפות מכל הציפיות, ולצפות רק לקבלה של כל מה שקורה, ולשימחה פשוטה בדברים כפי שהם.
ביום של ליל הסדר חברה התקשרה להמליץ על השיעור של הרבנית ימימה מזרחי לקראת ליל הסדר. התחלתי לצפות בו, אבל לא היה זמן וראיתי רק חלק קטן מההתחלה. היא מדברת שם על החכם מההגדה ששואל "מה העדות הזאת לכם?" (או משהו כזה, זה אחד החלקים שהושמטו בהגדות המשוכפלות שלנו P-: ), ושהכוונה היא- בשביל מה אני צריך את המעשים האלו שיעידו שאני מאמין? מספיק שאני יודע שיש בורא לעולם. והיא אמרה שגם אם בשכל אנחנו יודעים שיש בורא עולם, הלב זקוק למעשים כדי לדעת. לעדות.
"יופי, תודה רבה", חשבתי בזעף. ממש מחזק. אז מה היא אומרת בעצם? שכדי להאמין אני צריכה לקיים מצוות? שליל הסדר לא יהיה שווה אם לא נקרא את ההגדה כמו שצריך ולא נעשה כמעט כלום מהטקס המקורי?
אבל נזכרתי במה שאחותי אמרה לי, דווקא אחותי הדתיה שמקיימת סדר כהלכתו- אל תצפי לאורות גבוהים. פשוט תתפללי לשימחה. וזה מה שעשיתי.
והיום יכולתי להודות בלב שלם על כך שזה מה שהיה. ככה, כמו שהיה, עם ההגדות הקצרות המשוכפלות, עם הדאחקות והמריבות תוך כדי, עם הנסים- שלא שכחנו הפעם לשיר את אחד מי יודע, שגיסי השונא-חרדים-מצביע-שינוי הזכיר לנו והתעקש בכוס השלישית שאביו יברך בורא פרי הגפן, שהצלחתי להיות שמחה בתוך כל זה.
לא, לא הצלחתי. כי לא ניסיתי. זה פשוט קרה מעצמו.

בלוג אשה שמחה

על ידי אשה_שמחה* » 05 פברואר 2010, 15:43

תודה אנדלוסיה, כיף לראות אותך כאן @} :-)

ותודה עדינה על האהבה והציטוט, בהחלט בא לי בזמן (())
שתהיה באמת שבת שלום, שופעת רגעי אננדה או לפחות סבלנות ואמונה עד לשובם...

בלוג אשה שמחה

על ידי עדינה_ניפו* » 05 פברואר 2010, 08:35

בסוף השלג ירד רק לרגע ומאז לא התחדש, וגם מצב הרוח חזר להיות מדושדש
מזכיר לי משהו שכתבה הגבירה בחום בקטע שלה "להחזיק אננדה"
אנחנו יכולים רק לפעול ולחכות להתרחשות, וכשמגיע פתאום מן רגע כזה מזוכך וחופשי ומתמלא באננדה, לא נותר לנו אלא לחוות אותו במלואו ולתת לו ללכת ולדעת, שהזרע שלו טמון שם בפנים וישוב לפרוח, בזמנו.

אוהבת אותך, שבת שלום ומבורך

בלוג אשה שמחה

על ידי אנד_לוסיה* » 04 פברואר 2010, 20:26

מרגישים את החמימות. @}
<סובבת בבית ומחפשת איפה הסדקים שהרוח נכנסת מהם.>

בלוג אשה שמחה

על ידי אשה_שמחה* » 04 פברואר 2010, 15:10

תודה יקירות (())
בסוף השלג ירד רק לרגע ומאז לא התחדש, וגם מצב הרוח חזר להיות מדושדש, כך שהתגובות שלכן מחממות לי את הלב ומשמחות.

בלוג אשה שמחה

על ידי מי_מה* » 04 פברואר 2010, 14:51

תודה על השלג , מה, לא?
חיבוק גדול. כייף לקרוא.
הרבה אהבה |L|

בלוג אשה שמחה

על ידי הגבירה_בחום* » 04 פברואר 2010, 14:30

הי אהובה
כ"כ הרבה דברים פספסתי כאן
כ"כ הרבה דברים אני מפספסת בכלל לאחרונה, והנה בהקשר של הפוסטים האחרונים שלך, הבחירה שלי להסתכל על הריק ולא על המלא...
קודם כל, מזל טוב!!!
מאחלת לך שנה של מתנות ובעצם לפי איך שהיא התחילה נראה שהזרע ניתן לך כבר במתנה (הוא ניתן לכולנו הא?)
וחוץ מזה, תענוג לקרוא כרגיל ולהנהן בהזדהות.
נשיקות ו- (())

בלוג אשה שמחה

על ידי אום_שלום* » 04 פברואר 2010, 14:28

החוט הזהוב שנרקם בתוכי בכל פעם שאני עושה משהו שטוב לי, טוב באמת, נפרם בקלות.
כמה מוכר...
כל כך נעים תמיד לקרוא את כתבייך, המלים המדויקות, התיאורים נוגעים ללבי.
תהנו מהשלג, כאן סתם קר.

בלוג אשה שמחה

על ידי ריש_גלית* » 04 פברואר 2010, 13:34

(()).
שלג, איזה כיף! הבטחתי לילדים שאם ירד בירושלים ניסע לשם. עוד לא אבדה תקוותנו.

בלוג אשה שמחה

על ידי עדינה_ניפו* » 04 פברואר 2010, 13:25

בסוף היא החליטה לעשות לעצמה מחברת שבה היא תכתוב את כל הדברים הטובים שיש לה ושקורים לה.
מאמצת לי.
תודה שירה (-:


בזמן שכתבתי כאן התחיל לרדת שלג!
|יש|

בלוג אשה שמחה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 04 פברואר 2010, 13:00

אז הפעם התאפקתי. הלכתי על הנתיב השני.
ועל זה נאמר איזהו גיבור - אז הערך המוסף זה בוודאי כיבוש היצר וכמובן בטח גם תחושת ההתעלות כשהגוף קצת זז ומתחמם ומתחזק.
כיף לך. בטח הקפה אחרי זה היה הרבה הרבה יותר טעים ומספק.

בלוג אשה שמחה

על ידי אמא_ללי* » 04 פברואר 2010, 11:47

{@

בלוג אשה שמחה

על ידי מתחדשת* » 04 פברואר 2010, 10:57

:-)

בלוג אשה שמחה

על ידי אשה_שמחה* » 04 פברואר 2010, 10:42

מחכות לשלג, בבית הסגור והחם.
בבוקר, עת דישדשתי ישנונית בבית המבולגן, בגדים בסלון, המון נמלים במטבח, התנור מכובה ומלא אפר שצריך לרוקן, רשימת מטלות מתנסחת בתוכי וגואה ומציפה, וכל מה שמתחשק לי לעשות (או שכך לפחות נדמה לי) זה לשתות קפה. חמש כוסות ברצף, אם אפשר.
אני רואה את שני הנתיבים משתרעים לפניי. האחד- להתגבר על החשק, לסדר קצת את הבית, לעשות יוגה, להכין ארוחת בוקר, לכתוב.
השני- קפה. לוותר על היוגה. עוד קפה. ללכת בעקבות החשקים, להתפתות להבטחה השקרית שבהם- פתרון קל ומיידי לכל המצוקות, אבל לא, אני יודעת שלא כי כל חודש, בתקופה הזו, זה ככה, וההבטחות לא מתקיימות.
אז הפעם התאפקתי. הלכתי על הנתיב השני. ההבטחה שבו חדשה, עדיין לא כל כך מוכרת, כשההורמונים מתחילים לגעוש היא גם נשכחת בקלות, מתעמעמת- "יוגה? משעמם. למי יש כוח. לחכות עם הקפה? שעה וחצי?! בשביל מה?". החוט הזהוב שנרקם בתוכי בכל פעם שאני עושה משהו שטוב לי, טוב באמת, נפרם בקלות.
ובכל זאת הצלחתי הפעם.
והנה- מעשה פלאים, שעתיים וחצי אחרי שקמתי, אני מנהלת עם שירה שיחה על הודייה. זה המשך לשיחה שהתחילה אתמול בערב, כשהייתי זועפת מאוד. מוזר לנהל שיחה על הודייה בזעף, אבל זו אחת מאותן סיטואציות הזויות שהאמהות מזמנת. "חשוב להגיד תודה! לראות את הטוב בחיים", נבחתי על שירה, והיא -"אבל זה משעמם! ואני לא אוהבת לעשות דברים רק כי חייבים!".
הבוקר זה היה אחרת, תיקון לאתמול, ושתינו שפענו רעיונות לאיך לעשות שזה לא יהיה משעמם (לשיר את התודה, להגיד לפי הא"ב, לצייר ועוד).
בסוף היא החליטה לעשות לעצמה מחברת שבה היא תכתוב את כל הדברים הטובים שיש לה ושקורים לה.
ואז גם יכולתי לראות איך עצם זה שאנחנו מנהלות שיחה כזו זה משהו להודות עליו.

בזמן שכתבתי כאן התחיל לרדת שלג!

בלוג אשה שמחה

על ידי מתחדשת* » 03 ינואר 2010, 17:48

(()) @} @} (())
|עוגה|

מזל טוב קצת באיחור (לא הייתי פה כי גם אני חגגתי רחוק מהבית :-))

חזרה למעלה