בלוג גן ירק חדש

שליחת תגובה

כאשר הנך נותן תמיכה, לעתים אינך נותן מרחב.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: בלוג גן ירק חדש

בלוג גן ירק חדש

על ידי בונבונטופי* » 12 יולי 2009, 14:42

לגבי חיפוי: בפארק הירדן ניתן לקבל בחינם כמה שרוצים חיפוי מעץ קצוץ ושלא כמו נסורת החיפוי הזה עובד! מעבר לכך ובנוגע למשבר המים: אני לא חושב שירקות קנויים מבזבזים פחות מים כך שאני אישית לא רואה כל תועלת ביבוש גן הירק שלי.

בלוג גן ירק חדש

על ידי בונבונטופי* » 12 יולי 2009, 14:39

מניסיוני ניתן להחזיק גן ירק צנוע בהיסתמך על מיים אפורים בילבד בביית בו חיות מיתקלחות ומכבסות 4 נפשות. חוצמיזה למי שמפעיל מזגן חובה לאסוף את המיים כ 5-10 ליטר ליום בקלות

בלוג גן ירק חדש

על ידי שמש_בחורף* » 28 ינואר 2009, 11:39

הו, תודה.
אז מה, בלי גינת יקרות קיץ? :-(
נראה לי שעוד לא הפנמתי את משמעויות משבר המים.
את כנראה ממש ממש צודקת.

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 26 ינואר 2009, 22:58

עדכון קטן -
גינת החורף הלכה ככה-ככה. חלק הצליח וחלק לא.
השתילים הצעירים של הכרוביים נתקפו על ידי מזיק כלשהו ומתו בטרם עת. שתילים גדולים יותר הותקפו קשות על ידי כנימות. אני חושדת שהשארת מספר צמחי כרוב בגינה במשך כל הקיץ סיפקה לכנימות מקום מגורים ועם השתילה בסתיו, התנפלו בהמוניהן על השתילים החדשים.
אה- והיתה לי פשלת נסורת - פיזרתי נסורת בחלק אחד של הגינה, וזה פשוט הרס את האדמה ושום דבר לא צמח שם. תמיד חשבתי שאומרים לא לפזר נסורת בגלל החומרים הרעילים שמספיגים את העצים, אבל מסתבר שגם נסורת מעץ טבעי הורסת את האדמה. אולי אני צריכה להתחיל להאמין במה שכתוב בספרים, ולא לנסות להמציא את הגלגל?

לגבי האביב:
החלטתי, לאור משבר המים, לא לעשות גן ירק בעונה זו. עכשיו המטרה שלנו היא להציל את הצמחיה הרב שנתית, כמו עצים שיחי תבלין. למטרה זו נארגן מערכת מים אפורים. חלק מהצמחיה הזאת מושקית כרגיל בטפטפות של גן הירק, ולכן נצטרך לרשת מחדש את הצנרת של הגינה.

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 13 ספטמבר 2008, 10:19

טוב, אצלינו הכי אותנטי שיש זה נלסון...
אולי באמת אני צריכה לגדל גם. עוד סוג לרשימת הזרעים שאני צריכה לנסות להשיג...

בלוג גן ירק חדש

על ידי יונת_שרון* » 13 ספטמבר 2008, 07:13

אצל שלומית הטבק מהגינה, אצלי הוא מהאורחים שעישנו סיגרים אותנטיים ביותר (לקחתי את הבדלים שנשארו).
שלומית לא זכרה איך קוראים להן.

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 12 ספטמבר 2008, 23:46

אנחנו הכנו היום תה טיון, וזה לא כל כך עבד. גם הריח של הפיגם לא הבריח אותן.
מאיפה הטבק? פשוט פוררת סיגריות וחלטת במים רותחים?
שלומית יודעת איך קוראים להן?

בלוג גן ירק חדש

על ידי יונת_שרון* » 12 ספטמבר 2008, 23:18

זה מה שיש לי. שלומית אמרה לרסס אותן עם תה טבק. ריססתי וזה באמת עבד, אבל יש לי הרבה אז אני צריכה לרסס בכמויות. :-(

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 12 ספטמבר 2008, 06:30

ראיתי אותן אתמול גם בגינה של אחותי. הן די קטנות, פחות מסנטימטר. נגיד חצי סנטים. שחורות עם כתמים ונקודות בלבן וכתום. ומגיעות באלפים. מתגודדות יחד, וכשמנערים את הצמח הן פשוט נופלות. זה מה שיש לך?
הסתכלתי באתר של שדה אליהו ושל הגינה האורגנית ולא ראיתי שם בכלל חיפושיות. אתמול ראיתי ציפור קטנה עומדת על הברוקולי וחוטפת לה חיפושיות בהנאה. לא ראיתי איזו ציפור, לא רציתי להתקרב וחס וחלילה להפריע לה ! :-D
טוב, קמתי מוקדם ואני הולכת לעבוד בגינה. יש דברים שצריך לזרוע ישר באדמה, ועד כה כמעט ולא עשיתי. אתמול זרעתי צנוניות מזרעים שקטפתי בגינה, ומיד זרעתי אותם. נחמד. (אגב, אלו היו הצנוניות שזרעתי במרץ או אפריל ולא הצליחו. אבל זרעים הם עשו. הסקתי שאי אפשר צנוניות בקיץ, ואז לפני שבועיים בנזוגי פגש גנן פה באיזור ששלף לו מהגינה צרור צנוניות :-D טוב, לא חוכמה, יש לו מים בלי הגבלה)

בלוג גן ירק חדש

על ידי יונת_שרון* » 11 ספטמבר 2008, 17:23

הן בעיקר שחורות עם נקודות לבנות ירוקות וכתומות (מהזיכרון..)
איזה גודל?
(לא שאני מבינה, אבל יש לי משהו דומה.)

בלוג גן ירק חדש

על ידי אמא_אדמה* » 11 ספטמבר 2008, 12:57

תנסי אולי באתר של ביו בי של שדה אליהו....

ובהצלחה!

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 11 ספטמבר 2008, 09:21

אני ממשיכה חשיבתית ומעשית לכיוון של הקמת משתלה. יש לי כבר חזון לגביה. מדי יום אני מכינה עוד ועוד שתילים מכל הצמחים המיוחדים שאספתי במשך שנים.
השבוע יצא שראו את גינת הירק שלי כמה אנשים שמבינים בגינות והתרשמו מהגינה שלי. אני מאוד גאה בגינה, בעיקר מול עצמי, כי אין יותר מדי מבקרים כאן אז זה נחמד שגם אנשים אחרים מעריכים את העבודה הקשה שלי וכיף לי לקבל מחמאות.

החיפושיות הקשקושיות ממשיכות בהרס, כל פעם אני רואה אותן בהמוניהן במקום אחר. הן כנראה צוות החיסול של סוף הקיץ. עדיין לא זיהיתי אותן, הן לא מופיעות באנציקלופדיה ולא במדריך המזיקים של רודייל. אולי יש מישהו במשרד החקלאות שיכול לזהות אותן? אין לי ממש כוונה לעשות משהו בקשר אליהן, סתם מעניין אותי מי הן. הנזק שהן עושות הוא לכרסם את הקליפה החיצונית של הגבעול ולמצוץ את המוהל. שני שיחים ענקיים של ברוקולי שהשארתי מהחורף ושרדו את כל הקיץ ובניתי על יבול ברוקולי מוקדם מתו, אבל את שאר הצמחים הן לא הרגו. הבעיה שהן עכשיו על הבמיה מחמלת נפשי...

בלוג גן ירק חדש

על ידי אל_דנטה* » 10 ספטמבר 2008, 22:15

בהצלחה !
:-)

בלוג גן ירק חדש

על ידי במבי_ק* » 10 ספטמבר 2008, 22:10

בהצלחה !

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 09 ספטמבר 2008, 23:42

החלטתי להקדיש את כל החודש הקרוב רק לגינה, הכנות לגינת החורף. התחלתי בזריעה בכוסיות, כי אם אני אתחיל עכשיו להכין את הגינה זה יעכב אותי בשבועיים ואני מעדיפה שהצמחים יתחילו לגדול. תוך כדי גם התחלתי בעבודה ב"משתלה", אני מכינה עודפים של שתילים וכל מני. יש לי כבר מקום נוח לעבוד בדשא צמוד לבית, עם שולחן, כך שאני יכולה לעבוד גם כשהתינוקת ישנה בבית וגם כשהיא ערה איתי. אחר כך אני מעבירה את מה שהכנתי למקום רחוק יותר שם יש לי מתזים שמשקים כמו במשתלה אמיתית :-)

הלכתי היום למכולת לשאול את בעלת המכולת אם היא רוצה לקנות ממני תוצרת אורגנית, והיא אמרה ש"ברור שאני מעדיפה לקנות ממך מאשר ממשהו אחר!". כמובן שיש לי מעט מאוד דברים, רק טיפה עודפים, אבל עדיין זה נחמד. גם בשנה האחרונה מכרתי בחנות של אמא שלי, אבל זה לא היה אופטימלי כי אנשים לא באים לשם במטרה לקנות ירקות, אז נראה להם מוזר לקנות פתאום צרור מנגולד בלי קשר לכלום. אז מחר אני אביא לה הזמנה ראשונה: צרור פטרוזיליה, שני צרורות בזיליקום, ו4-5 פלפלים חריפים :-D ממש טייקון עסקי ...

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 02 ספטמבר 2008, 15:09

הן בעיקר שחורות עם נקודות לבנות ירוקות וכתומות (מהזיכרון..) אבדוק אחכ.

בלוג גן ירק חדש

על ידי במבי_ק* » 02 ספטמבר 2008, 12:40

בהצלחה! תפור עליך!

בלוג גן ירק חדש

על ידי אמא_אדמה* » 02 ספטמבר 2008, 12:37

איך נראות החיפושיות האלה? הבוגרות ירוקות כאלה?

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 01 ספטמבר 2008, 23:41

היום קטפתי לראשונה אבטיח, מלון ודלוריות. לא יצאו לנו המון דלוריות. היתי בטוחה שיהיה עודף ולא נדע בכלל מה לעשות איתן...חלק מהדלוריות נסדקו. שנה הבאה אני חייבת לזרוע אבטיח ומלון יותר מוקדם. אולי צריך להתחיל בחממה.

אתמול ראיתי על הלוביה מיליארדי חיפושיות קטנות. לא היה לי זמן להתעסק עם זה. גם לא ממש ידעתי מה לעשות. סיפרתי לאיש. הוא הלך לראות - אין שם כלום :-0
בערב הלכתי לקטוף מהגינה, במקום אחר לגמרי, על הברוקולי והפלפל החריף מיליארדי חיפושיות. כשמקשיפים שומעים אותן כמו גשם, נופלות על העשב. הסתכלתי עליהן מקרוב. מה הן עושות? יש חיפושיות בכל מני שלבי גלגול. חלק עומדות במקום ובוהות. חלק הולכות הלוך-חזור-הלוך-חזור. חלק מלטפות את העלה בעדינות עם המחושים. לא ראיתי שהן אוכלות את העלים. משונה!

הגעתי למסקנה שהנמלים הביאו את השטר של ה-200 שח. זה היה ליד קן גדול של נמלת הקציר.

בשבוע האחרון של החופש נפשנו עם ליאת וע'. ע' שכנע אותי להקים משתלה. הרעיון הזה עלה לי כבר כמה פעמים וכל פעם פסלתי אותו. אפילו אבא שלי הציע לי את זה איזה יום (זה היה קטע מוזר! מאוד לא אופייני). החלטתי ללכת על זה. בקטן, לאט לאט. גם ככה אני לא יכולה לעשות יותר מדי עם כל הבנות, אבל כן, להתחיל. סידרתי (מה "סידרתי"?, א' סידר, כמובן) מתז בפינה לא משומשת של החצר, הבאנו משטחים והעברנו לשם את כל העציצים וכבר התחלנו במעט ייחורים. השלב הבא - להכין שתילי תותים. שנה שעברה הכנתי עשרות עציצי תותים וחילקתי. השנה יש לי אפילו יותר. אני צריכה להתחיל לאסוף כוסיות של לבן וגבינה למשתלה. אולי אני אשים פתק במכולת.

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 29 אוגוסט 2008, 23:02

אני חושבת שאחת הסיבות לעשות בכלל גינת ירק, זה ללמוד איך לעשות את זה, ליצור תשתית רציפה של גידול עצמאי (כולל איסוף זרעים), ולרדת בעוד מדרגה מפס היצור/צריכה של החברה. שיהיה עוד דבר שיודעים לעשות לבד.
אני מאוד אוהבת לעשות דברים לבד, ויש הרבה דברים שאני עושה חוץ מהגינה. עכשיו אני רוצה להיכנס בצורה יותר רצינית לקטע של איסוף זרעים. הבעיה היא שגם אני, שיש לי גינה גדולה יחסית, לא הגעתי למצצב שאני לא צריכה לקנות ירקות. זה די מתסכל. למעשה, המשכנו לקנות ירקות כמעט כרגיל. אה, לא, תיקון. בקיץ קנינו רק מלפפונים ועגבניות, ופירות. היו איזה שבועיים שלא קנינו עגבניות בכלל, ובשאר הזמן היה לנו מספיק לסלט, אבל לא לבישול. אולי כשעצי הפרי שלנו יהיו גדולים ויניבו, זה ייראה אחרת.


כשעושים את זה באופן מעשי מתעוררות המון שאלות והתמודדויות.
המון. לא היה לי כוח לתחזק את הבלוג בקיץ, אבל אני כל הזמן בבעיות ושאלות. מה שבטוח שיש טעויות שאני לא אחזור עליהן, כך שמשנה ושנה אמור להיות שיפור. אם אני נשארת באותו מקום, כי חלק מהדברים הם ספציפיים למקום. נגיד, השעועית לא גדלה טוב מתחת לעץ.

_חוצמזה, דוקא בקיץ כשאין הרבה עלים ירוקים בבר, גינת ירקות זו הדרך הכי זמינה לאכול אוכל שכרגע התנתק מצמח האם. מהבחינה הזו זה נורא שווה.
יש לי חבר שאמר שהם דוקא לא עושים גינת ירקות בחורף, כי יש כ"כ הרבה ירוקים בטבע._
יש בזה משהו. בןזוגי גם טוען שמה שהיום נקרא אורגני הוא לא אורגני כמו הגינה שלנו. שהם כן משתמשים בחומרים, עם תקן אורגני. הגזר שהייתי מקבלת במשלוח האורגני בטח לא היה טרי בכלל. ובאמת בעיני יש חשיבות גדולה לטרי שהרגע נקטף.

בלוג גן ירק חדש

על ידי שמש_בחורף* » 28 אוגוסט 2008, 08:23

במחלקת "הדיוניםהמעמיקים":
אני חושבת שאחת הסיבות לעשות בכלל גינת ירק, זה ללמוד איך לעשות את זה, ליצור תשתית רציפה של גידול עצמאי (כולל איסוף זרעים), ולרדת בעוד מדרגה מפס היצור/צריכה של החברה. שיהיה עוד דבר שיודעים לעשות לבד.
תאורטית נראה לי שאנחנו יודעים לגדל ירקות (את בכלל נראית לי מומחית), אבל כמו שהבלוגים שלך ושל עודד מראים, כשעושים את זה באופן מעשי מתעוררות המון שאלות והתמודדויות.

חוצמזה, דוקא בקיץ כשאין הרבה עלים ירוקים בבר, גינת ירקות זו הדרך הכי זמינה לאכול אוכל שכרגע התנתק מצמח האם. מהבחינה הזו זה נורא שווה.
יש לי חבר שאמר שהם דוקא לא עושים גינת ירקות בחורף, כי יש כ"כ הרבה ירוקים בטבע.

בלוג גן ירק חדש

על ידי פלוני_אלמונית* » 27 אוגוסט 2008, 22:01

:-)

יעלצ

(אולי זה נפל לנו כשהיינו אצלכם? יש לי סימנים מזהים - אדום כזה, עם תמונה של זלמן שז"ר.....) סתם, סתם...

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 27 אוגוסט 2008, 21:21

היום מצאתי בגינה שטר של 200 שח :-D רק לא מצאתי את השתיל שהוא גדל עליו |אוף|

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 10 יולי 2008, 22:03

נראה לי שאני צריכה לעבור לגור באוסטרליה. קטגוריית הגינון בחנות ספרים מקוונת כוללת מעל 6,000 כותרים :-0
למה הגעתי לשם? או!
בעקבות תהיותי לגבי חיפוי הגינה בעיתונים, והבנתי שצריך איכשהו להוסיף קומפוסט, התחלתי לחשוב על שיטת הגינון No-Dig. אחת ממייסדי התחום היא אשה בשם אסתר דינס, שכתבה בשנות השבעים ספר על שיטת הגינון שהמציאה. מסתבר שהיא אוסטרלית (כמו ההורים שלי), וככל הנראה הייתה דמות מוכרת. עוד דבר שקראת עליה, היה שהיא הייתה מחפשת מים עם מקל, ואני זוכרת שכשילדה הייתה תקופה שההורים שלי התעסקו בשיטה הזאת. אני צריכה לשאול את אבטא שלי אם הוא מכיר אותה. אולי יש לו את הספר שלה?

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 10 יולי 2008, 13:46

תמונה
נחושתית (?) על פרח של ארטישוק

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 10 יולי 2008, 09:53

את צודקת לגבי זה שלא משתלם לעשות גינת קיץ. אבא שלי תמיד טען את זה. מצד שני, זה אורגני, ומצד שלישי זה לא רק אורגני זה גם טרי, ומבחינת הערך התזונתי של הירקות, אני חושבת שזה מאוד חשוב.
אנחנו באמת רצינו לעשות מערכת של מים אפורים, כדי לבטל את העניין הזה של אי-הכדאיות עקב עלות המים (ועכשיו מחיר המים עוד הולך לעלות, אם בכלל יהיה מותר להמשיך להשתמש). כרגע אנחנו עדיין לא עשינו כלום, כי הבנו שלא פשוט להגיע למצב בו מים אפורים טובים מספיק כדי להשקות גן ירק, ועוד יש את הבעיה של הכנסת המים למערת הטפטוף. כמה שאני יותר חושבת על זה, יותר נראה לי להשתמש במים אפורים להדחת אסלות (ואולי גם כביסה), כי לזה צריך מים גם בקיץ וגם בחורף, ואילו גן הירק לא צריך מים ממוחזרים בחורף.

בלוג גן ירק חדש

על ידי במבי_ק* » 10 יולי 2008, 08:54

ולא מגיעה לפיתוח דיונים עמוקים יותר.

אצלי, זה למשל בנושא של עד כמה משתלם לעשות גינת קיץ. לדעתי - זה לא. קשה להתעלות על הדחף לעשות, כי זה כיף. אבל זה המון מים, השנה - מעט ירקות יחסית, וכמובן, המון המון עשבים.. (אבל הבת אוכלת לוביה טריה מהגינה, אולי בכל זאת זה שווה משהו)

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 09 יולי 2008, 18:02

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 09 יולי 2008, 12:01

אני קצת מאוכזבת מהבלוג שלי.
כשהתחלתי אותו, רציתי שיהיה מין מקום כזה לדון בו בבעיות שמעסיקות אותי בקשר לגינה. בפועל, אני רק מעדכנת כאן מה זרעתי ומה שתלתי, ולא מגיעה לפיתוח דיונים עמוקים יותר.
יחד עם זאת, אני כן משוחחת על גינון עם המשפחה שלי ועם חברים, וכן עולים דברים מעניינים. אני רק צריכה לכתוב יותר...

בלוג גן ירק חדש

על ידי שמש_בחורף* » 07 יולי 2008, 08:26

ומיליארד עגבניות
D-:

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 06 יולי 2008, 22:41

בשבועות (8.6, לפני חודש) זרעתי בגינה החדשה-ישנה שסידרנו שעועית, לוביה, כוסברה, פלפלים, מלפפונים ומהמשתלה שהייתה לי מתחילת העונה עגבניות, אבטיח, זוקיני חדשים מהמשתלה שלי, שתילי פלפל ששכן נתן לי, ובצל מזרעים שזרעתי והיה צריך לרווח. יצאו הרבה מלונים ומיליארד עגבניות, ריג'לה ועוד כל מני.

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 02 יולי 2008, 22:40

כל כך הרבה דברים קרו, שכבר אי אפשר לעדכן.

היום זרעתי דלורית, תירס וגזר ב"ערוגות" חדשות (פשוט עוד קווי טפטפות).
אני שוקלת לזרוע עוד בצל. אני יודעת שזה מאוחר, אבל אני רואה שהכל צומח עכשיו כל כך מהר, וממילא משיג את כל מה שזרעתי לפני כמה חודשים.

בלוג גן ירק חדש

על ידי מימ* » 25 יוני 2008, 06:25

שלום לכולם. כולי קנאה למקרא חוויות הגננות שיש להן שטחי אדמה. אני גרה בעיר ויש לי רק אדניות אבל אני מצליחה לגדל הרבה תבלינים, פלפל, חסה, מלפפונים ופרחים. הבעיה זה העגבניות. קניתי כמה סוגי זרעים וגם שתילים. עגבניות גם פורצות באופן ספונטאני. יש לי המון שתילים יפים, מפותחים וגבוהים אבל הפרי נגוע: התחתית שלו שחורה ונראית רקובה. אף פרי לא יצא מהכלל הזה. אין לי מושג מה זה ולמה זה קורה. לפני כמה שנים גידלתי על הגג עגבניות מופלאות מכמה סוגים ומזרעים שהבאתי מאנגליה. אז לא הכרתי את הבעיה והיו לי יבולים ממש מסחריים של עגבניות הכי טעימות בעולם.
משהו מכיר את הבעיה? אולי זאת הצפיפות? ממש כואב הלב לראות עגבניות חמודות על השיח- אבל מקולקלות, מסכנות...

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 30 מאי 2008, 08:06

עוברת, נראה לי שעדיף בשלב זה לקנות שתילים. כבר קצת מאוחר.

כן, התכוונתי לירקה (שמתרבה כמו תותים)

בלוג גן ירק חדש

על ידי אמא_של_א_א_א* » 30 מאי 2008, 00:52

(כמו הצמח נוי הנפוץ הזה עם הפסים ירוק/לבן) אני חושבת שהתכוונת לירקה או גזניה (לה יש פרחים.
ו.. יופי של בלוג , כייף לך , אני חולמת ועושה מעט, נתת לי חשק ...

בלוג גן ירק חדש

על ידי עוברת_אורח* » 29 מאי 2008, 23:54

תודה! הוספתי ל"מועדפים" ובסופשבוע אעמיק ואקרא (אחרי שאזרע שוב עגבניות ופלפלים חריפים שסרבו לנבוט ואבצע נסיון ראשון בזריעת אבטיחים)

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 29 מאי 2008, 22:07

יש פה יותר למעלה קישור לאתרים ישראלים.

בלוג גן ירק חדש

על ידי במבי_ק* » 29 מאי 2008, 22:06

הבעיה העיקרית שלי היא שרוב החומר הכתוב שאני מצליחה להשיג לגבי גידול ירקות הוא אמריקאי

אני שמעתי מחברה שלמתן הגנן יש רשימת תפוצה שהוא שולח אליה פעמיים בשנה מין עלון עם אינפו מעולה שמתאים בדיוק לארץ, לעונות ולמה שצריך. אני כבר כמה זמן רוצה להתטרף ורשימת תפוצה הזאת. תחפשי "מתן הגנן" בגוגל ותצרי איתו קשר. זה מידע מעולה, בעברית ומותאם לארץ

בלוג גן ירק חדש

על ידי מיצי_החתולה* » 29 מאי 2008, 20:38

מה זה הבלוג השני? הבלוג שלך, כמובן :-).

בלוג גן ירק חדש

על ידי אל_דנטה* » 29 מאי 2008, 20:32

בגן הפורה של שלמה אילן יש זמני זריעה ושתילה מדוייקים לישראל (עד כמה שאני זוכר)

בלוג גן ירק חדש

על ידי עוברת_אורח* » 29 מאי 2008, 20:16

אצלי יצאו די הרבה אבל קטנים למדי, ואף מאוד
המסקנה שלי היתה שפשוט מיהרתי מדי להוציא אותם החוצה. בסיבוב הבא אני אשאיר אותם יותר, ואספר לך מה קרה.....

הבעיה העיקרית שלי היא שרוב החומר הכתוב שאני מצליחה להשיג לגבי גידול ירקות הוא אמריקאי, ומטבע הדברים דן ארוכות בכפור ושלג, ומשמעותית פחות בחום הנורא של הקיץ. לכן גם ההבנה שלי לגבי מתי נכון לזרוע מאד מצומצמת. אבל אוקיי, ננסה חסה וכרוב בסתיו ונראה מה יהיה....

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 28 מאי 2008, 23:42

כרוב צריך לזרוע באוגוסט/ספטמבר. חסה לא טוב לזרוע בינואר או פברואר. בעיקרון גם חסה צריך לזרוע בסתיו, אבל אפשר גם באביב, תלוי בזן (יש זנים שיותר נוטים לפריחה). לי יש עכשיו חסות, אבל הן לא גדלות הרבה, ואני קוטפת את העלים כשהם ממש קטנים. ראיתי שלמסולסלת אדומה (אלון) הולך טוב עכשיו.

בלוג גן ירק חדש

על ידי עודד_המחפש* » 28 מאי 2008, 22:40

(בינתיים הדברים היחידים שגידלתי בהצלחה הם בצל ירוק ותפו"א, אבל כיף ללמוד מהכשלונות...)
אפשר לקבל טיפ על תפו"א? אצלי יצאו די הרבה אבל קטנים למדי, ואף מאוד. (סיבה אפשרית: האדמה היתה אדמה חרסיתית כבדה).

בלוג גן ירק חדש

על ידי עוברת_אורח* » 28 מאי 2008, 22:33

שתלת מאוחר מדי.
אני זורעת ישר לאדמה. מתי נכון לזרוע כרוב/חסה? ינואר? פברואר? עוד קודם?
(בינתיים הדברים היחידים שגידלתי בהצלחה הם בצל ירוק ותפו"א, אבל כיף ללמוד מהכשלונות...)

בלוג גן ירק חדש

על ידי אל_דנטה* » 28 מאי 2008, 22:25

טרה, מבדיקה שעשיתי לאור הירח (ככה שזה לא בטוח. היה חושך) נראה שההעתקה של התירסים הצליחה! כיפק היי!

בלוג גן ירק חדש

על ידי עודד_המחפש* » 28 מאי 2008, 22:05

מה זה הבלוג השני?

בלוג גן ירק חדש

על ידי מיצי_החתולה* » 28 מאי 2008, 19:49

בעקבות התלונות שלך בבלוג גן ירק השני: רק שתדי שאני כל הזמן קוראת. פשוט אין לי הרבה מה לומר חוץ מוואו!
מה שהיא אמרה.

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 28 מאי 2008, 17:57

שתלת מאוחר מדי.

בלוג גן ירק חדש

על ידי עוברת_אורח* » 28 מאי 2008, 17:53

יש לי שאלה, אולי תדעי לענות לי?
זרעתי כרוב בחורף, ובמקום שיצאו ראשי כרוב יצאו צמחים גבוהים עם עלים, שבסופו של דבר פרחו. גם החסה שזרעתי מיהרה לגדול לגובה. אולי את יודעת למה זה? יותר מדי השקיה? פחות מדי?

בלוג גן ירק חדש

על ידי אמא_אדמה* » 28 מאי 2008, 17:26

הצמחים של הקישואים נורא קטנים וכבר פורחים. אולי אני צריכה להוריד את הפרחים

אצלי לא מפריע. נותן פירות גם בשלב שהצמח עדיין צעיר..

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 28 מאי 2008, 14:13

הגזמת!
(והגינה שלכם נראית נהדר :-))

בלוג גן ירק חדש

על ידי אל_דנטה* » 28 מאי 2008, 14:07

גם אני! את ובעלך, כל פעם שאתם באים, אני רוצה להזמין גנן לפני מרוב בושה... :-)

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 28 מאי 2008, 14:04

תודה :-)

בלוג גן ירק חדש

על ידי שמש_בחורף* » 28 מאי 2008, 13:33

בעקבות התלונות שלך בבלוג גן ירק השני: רק שתדי שאני כל הזמן קוראת. פשוט אין לי הרבה מה לומר חוץ מוואו! ואת זה כבר אמרתי...
גן ירק זה נפלא
ובוירטואלי גם.
אני לומדת מכאן כל הזמן.

בלוג גן ירק חדש

על ידי עודד_המחפש* » 27 מאי 2008, 18:26

לא יודעת כמה זה טוב לערבב שליש אפר
אני רק מצטט מה שאמרו לי.

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 27 מאי 2008, 11:51

גם לדעתי יותר מדי.
אנחנו ערבבנו שליש אדמה, שליש קומפוסט ושליש חול.

הצמחים של הקישואים נורא קטנים וכבר פורחים. אולי אני צריכה להוריד את הפרחים?

בלוג גן ירק חדש

על ידי אמא_אדמה* » 27 מאי 2008, 11:44

לעודד - לא יודעת כמה זה טוב לערבב שליש אפר .. נראה לי יותר מדיי. הופך את התערובת למאוד בסיסית ואולי לא מתאים לכל הצמחים לגדול בPH כזה..

לדעתי עדיף חצי אדמה מקומית וחצי קומפוסט...

בלוג גן ירק חדש

על ידי במבי_ק* » 27 מאי 2008, 09:08

יש לאורגניגן - מוכרים אותם ארוזים. אני זרעתי בלי השריה והם צומחים מעולה (לא ידעתי שצריך), אבל פה יש אדמה כל-כך פוריה ועשירה, שכל דבר שזורקים כמעט נובט

בלוג גן ירק חדש

על ידי עודד_המחפש* » 27 מאי 2008, 00:56

תשרה את הזרעים ללילה
אין לי :-( מוכרים אותם?
אבל תודה בכל אופן.

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 25 מאי 2008, 23:32

אפשר עדיין לזרוע. תשרה את הזרעים ללילה.

בלוג גן ירק חדש

על ידי עודד_המחפש* » 25 מאי 2008, 23:04

נשמע טוב.
ומתי זה הזמן המתאים?

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 25 מאי 2008, 22:54

הוא לא צמח כל כך ענק. פחות מ-2 מטר גובה, ולא רחב. כל צמח מניב 3-4 קלחים. אפשר לגדל עליו את הלוביה. דווקא לגדל תירס זה דיי שווה. נורא טעים, אפשר אפילו לאכול חי.

בלוג גן ירק חדש

על ידי עודד_המחפש* » 25 מאי 2008, 22:05

קראתי עכשיו את הבלוג שלך, והתרשמתי מאוד.
כתבת למעלה לגבי תערובת לזריעה. למדתי שאפשר להכין לבד: שליש אדמה, שליש קומפוסט ושליש אפשר לבן של מדורה, ואז לנפות בנפה.
עוד לא ניסיתי אבל אני מתכוון לנסות בקרוב כי גם אני לא אוהב את התערובת הקנויה (מי יודע מה שמים בה).

כתבת שאת מגדלת תירס: זה לא צמח ענקי? ואם אני זוכר נכון, אז לא יוצאות כמויות של תירס מכל צמח, אז ממש צריך שטח ענק בשביל שזה יהיה שווה משהו. או שאני טועה?

בלוג גן ירק חדש

על ידי ג'ינ_ג'ית* » 18 מאי 2008, 05:21

נראה לי שזה דווקא כן זחלים של משהו, אבל אולי בולבולים. לא נורא, גם ככה מה היית עושה עם 70 שתילי עגבניה?? (אגב, רק אתמול בשיטוט בדף ישן הבנתי מי את )
אה! העניין הוא שהציפורים בררניות, הן מחכות בסבלנות עד שהשתילים מפתחים עלים יפים ובשרניים יחסית וא זנוגסות. העלים הפחות גדולים נשארים בסדר עד שגם הם מגיעים לפרקם.. חתיכת קטע. בקצב הזה לא נרא הפה עגבניה אחת השנה.( אני בטוחה שזה ציפורים כי כשהכנסתי את האדניות לבית לאיזה יומים השתילים השתקמו...).
ויופי שזיהית אותי, מוטב מאוחר מלעולם לא.. :-)

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 14 מאי 2008, 23:31

נראה לי שזה דווקא כן זחלים של משהו, אבל אולי בולבולים. לא נורא, גם ככה מה היית עושה עם 70 שתילי עגבניה?? (אגב, רק אתמול בשיטוט בדף ישן הבנתי מי את :-D)

אני בימים האחרונים גזמתי את כל הזעתר והמליסה שהחלו לפרוח, ואני מייבשת אותם. לא מזמן חתכתי את כל הסלרי, הפרדתי לעלים (שנקצצו) ולגבעולים (למרק) והקפאתי.

אני שוקלת סיבוב זריעה נוסף של תירס, מלפפונים, קישואים.

בלוג גן ירק חדש

על ידי ג'ינ_ג'ית* » 14 מאי 2008, 18:28

אה, דיברתי יותר מדי.. בינתיים ה50 הפכו ל70 (מתרבים כמו שפנים, לא ברור מה קורה שם) אבל הסתבר שמישהו או מישהם חתכו להם את העלים... לא מצאתי סימנים לכרסום ואין סימנים לאיזה טפיל.. רק חתכו את העלים והשאירו גבעולים.. כנראה ציפורים.
טרה, זה מוכר לך? מה אני אמורה לעשות עם שתילים קרחים.. ואיך למנוע מהחבר'ה לנקר שוב?

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 12 מאי 2008, 21:34

מזל טוב :-D

בלוג גן ירק חדש

על ידי ג'ינ_ג'ית* » 12 מאי 2008, 20:41

כן.. רק שהמדענית אמרה שככל הנראה לא יהיו שנה הבאה גמצוצים. הם מופיעים פעם אחת בלבד...
ממתי מאמינים לתחזיות של מדענים?!
לפי הסטטיסטיקות ו"המדע" הפטריות מלכתחילה לא היו אמורים לגדול שם משום מקום...
יש למה לצפות בעונה הבאה...

אצלי בינתיים הופיעו 50 נבטים יפים של עגבניות וכל זה מעגבנייה רגילה אחת וצ'רי אחת... :-0

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 12 מאי 2008, 19:02

כן.. רק שהמדענית אמרה שככל הנראה לא יהיו שנה הבאה גמצוצים. הם מופיעים פעם אחת בלבד...

בלוג גן ירק חדש

על ידי ג'ינ_ג'ית* » 12 מאי 2008, 18:55

הגמצוץ טעים למדי ושונה מפטריות שאני רגילה - הוא יבש כזה ובכלל לא רירי
סחטיין, אני לא הייית מעזה.. כלומר לא לפני שהמדענית רואה בעיניים. תגידי, מה לגבי שיווק למסעדות גורמה? נראה לי שקילו מיובש מהפטריה המצחיקה (לפי הכתבה 2,500 ש"ח לערך) מממן את כל גינת הירק שלך לעוד 3 שנים..

בלוג גן ירק חדש

על ידי רוזמרין* » 12 מאי 2008, 14:18

ברגע שמנסים להילחם במשהו, יוצאים מאיזון.
משפט חזק, טרה. אפשר לצרף למרגיעונים...
בעקרון אני מסכימה, אבל מלפפון זה ירק יותר פופולרי אצלנו מדלעת או שעועית אז אני מתעקשת לנסות.
אני אלך על הורדת עלים נגועים. זה נשמע לי רעיון מצויין.
תודה לך

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 12 מאי 2008, 12:41

אני לא מרססת עם שום דבר, גם לא חומרים שנחשבים אורגניים.
אני מאמינה שצריך לקבל את מה שקורה בגינה כחלק מהתהליכים הטבעיים. אם ירק מסוים לא הולך, אז שותלים יותר ממה שכן מצליח. ברגע שמנסים להילחם במשהו, יוצאים מאיזון.

בלוג גן ירק חדש

על ידי רוזמרין* » 12 מאי 2008, 12:33

יש חברה שנקראת ביומור מקצרין ויש להם מוצרים שמבוססים על שמן עץ התה. לא עונים לי שם בינתיים. ברגע
שתהיה לי תשובה אני אכתוב כאן.
מה שמטריד אותי זה התוויות של החומרים המציינות שזה חומר מסוכן ואת דרכי הטיפול.
יכול להיות שזה כסת"ח בלבד אבל אני חייבת לדעת מה הם מכניסים לשם.
הריסוסים שלהם מיועדים לחקלאות אורגנית ולגינון ביתי.

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 12 מאי 2008, 12:21

הקמחון פוגע בעלים ובסוף הצמח מת. יכול להיות שיש איזשהו ריסוס, אנחנו לא חיפשנו עד כה. אני חושבת שאפשר להרחיק בעדינות את העלים שנדבקו, כדי שהנבגים לא יתפזרו לעלים אחרים.

בלוג גן ירק חדש

על ידי רוזמרין* » 12 מאי 2008, 12:15

אם משקים בטפטוף לרוב אין קמחון
אנחנו משקים בטפטוף אבל יש הרבה לחות בלילות, גם בקיץ אז אולי בגלל זה.
טרה, הקמחון לא פגע במלפפונים עצמם? ואין איזה ריסוס שעוזר? נניח חליטת שום או משהו מהסוג הזה?

בלוג גן ירק חדש

על ידי שמש_בחורף* » 12 מאי 2008, 12:02

אם משקים בטפטוף לרוב אין קמחון.

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 12 מאי 2008, 12:02

כן, ברור שיש קימחון, אז לוקחים בחשבון מראש שהצמח מניב רק במשך 3-4 שבועות, וזורעים במחזורים.

בלוג גן ירק חדש

על ידי רוזמרין* » 12 מאי 2008, 11:40

טרה, לא קראתי הכל אז אולי פיספסתי, אבל יצא לך לגדל מלפפונים? ואם כן אז נתקלת בבעיה של קמחון?
איך מטפלים בבעיה הזו? אני רוצה לגדל כי זה נורא יקר בחנויות אבל הכשלון מהפעמים הקודמות צרוב עדיין.

בלוג גן ירק חדש

על ידי שמש_בחורף* » 12 מאי 2008, 10:20

אבא שלי טוען שצריך לחפות גם את השבילים.
חיפינו את רובם, כל שנשאר לנו עשב מעושב.
זה גם פחות בוץ כשהולכים (בחורף, בעיקר)

בלוג גן ירק חדש

על ידי אמא_אדמה* » 12 מאי 2008, 09:29

גם אני מחפה את השבילים , בעיקר בכדי שהם לא "יגנבו" מים מהערוגות...

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 12 מאי 2008, 08:57

אבא שלי טוען שצריך לחפות גם את השבילים.

בלוג גן ירק חדש

על ידי שמש_בחורף* » 12 מאי 2008, 08:48

תודה.

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 11 מאי 2008, 15:56

החיפוי נשמע טוב.
לשתילים עשינו "צוארון"כזה מסביב לגבעולים שלהם, אבל הם בכל זאת קצת מוצלים.
זה טוב.

בלוג גן ירק חדש

על ידי שמש_בחורף* » 11 מאי 2008, 11:06

טרה,
את מחפה את הערוגות שלך? אם כן, במה ואיך?
אתמול גמרנו לשתול ולזרוע את גינת הירקות (גמרנו=נגמר המקום בערוגות), וכיסינו הכל בצורה רופפת בעשב שעישבנו משם (היה המון...)
לשתילים עשינו "צוארון"כזה מסביב לגבעולים שלהם, אבל הם בכל זאת קצת מוצלים.

ואני תוהה אם זה נכון לעשות כך. אף פעם עוד לא חיפינו הכל.

בלוג גן ירק חדש

על ידי אורי_יורמן* » 07 מאי 2008, 22:44

עלי כרוב וכרובית (וברוקולי וכו') טעימים לפעמים, ולפעמים הם ממש מרים ומגעילים. כנראה זה תלוי באיזה שלב הצמח

בלוג גן ירק חדש

על ידי ג'ינ_ג'ית* » 07 מאי 2008, 22:29

את הלבן של הבצל ? או רק את השורשים? (אמא שלי אמרה לי שהם היו אוכלים גם את השורש של הבצל).
רק את השורשים! הלבן הוא בצל אז אוכלים.. אני משאירה כמעט רק את השורשים, מחזירה לאדמה ויוצא עוד בצל ירוק.

אני גם מציקה לכל מה שאני שותלת בהתחלה מרוב סקרנות, (חייבת לראות מה קורה להם שם מתחת לאדמה הרחק מעיניי אדם...) אז הסתכלתי בכל מיני שלבים והשורש הקטנטן גדל כאילו שהוא מאחה את הפצע של החיתוך, גדלים שכבות עדינות של בצל עד שיוצא גם הירוק. חמוד לאללה.

אני חושבת שזה כמו התפו"א, שום, בטטה, בצלים - שותלים אחד יוצאים כמה. אז כאן שותלים חלק קטנטנן - ויוצא הנוסע השמיני..

אני מארגנת כמה עציצים טובים למרפסת ורוצה לגדל עלים לסלט ועוד ירקות שתופסים מינימום נפח בעציץ למרות שלא אכפת לי שיגדלו פרא לגובה, לא נזקקים לאדמה עמוקה מדי, ומביאים תוצרת סבירה (קישוא אחד על כל שיח אחרי חודשים של טיפוח יחנוק לי את המוטיבציה).
כרגע חשבתי על תירס (לא אכפת לי שיגדל לגובה!), שעועית, קישואים, עגבניות כמובן, וכל מיני עלים (מנגולד,רוקט, וכל דבר שיומלץ לקיץ טעים לסלט ובלי טעם מריר /חריף) מנסיון שלכן, יש בעיות מיוחדות עם הנ"ל בעציצים גדולים במרפסת שמשית?

והכי בא לי לגדל חמניות, שתיים שלוש, למישהי יש נסיון עם זה?
אגב, טרה, העלים של הכרוביות שם למעלה אכילים? נראים בשרניים..


אגב, מאז שהתחלתי עם שגעת הזריעות.. בכל פעם שאני אוכלת עגבניה על כל זרעיה או מתפלק לי גרעין אבטיח לגרון - חולף בראשי חשש קל על האפשרות שיצמחו לי עגבניות/אבטיחים בבטן... :-0 מנפלאות ההכרותה קרובה מדי עם זרעים..

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 06 מאי 2008, 20:35

לא יודעת מה קרה לצמחים. אולי מזיק או מחלה, אולי לא הייתה העונה, עולה גדלו וסיימו את מחזור החיים שלהם. העיקר לא להתייאש ולהמשיך.
ראי בלוג גידול ירקות על הגג
ירקות בעציץ
מה כדאי לגדל בעציץ ולמה

בלוג גן ירק חדש

על ידי אם_אוהבת* » 06 מאי 2008, 17:11

בעבר ניסיתי לגדל בעדניות ולא כל כך הצליח לי. את הפטרוזיליה, הכוסברה והחסה חיסלו לי תוך יומיים וגם שתי השרי שהיו בעציץ נעלמו מיידית רק הנענע שרדה ועדיין כל קיץ פורחת ומתפשטת וגם הריחן עולה לגובה. מה חיסל לי את הצמחים ואיך לטפל בהם?

בלוג גן ירק חדש

על ידי טרה_רוסה* » 06 מאי 2008, 09:55

אה...הבנתי.
כשהיה לי בגינה הרבה בצל ירוק התחלתי להשתמש בו במקום בצל, בבישולים. נגיד 4 בצל ירוק מטוגן, עם עגבניות, לרוטב פסטה, או 4 בצל ירוק למג'דרה. פעם אחת עשינו עם חברים פיתות בסאג', והבאתי בצל ירוק מטוגן למרוח על הפיתות כמו זעתר, וכולם אכלו את זה ככה, כמו סלט, ושאלו איך הכנתי :-D זה היה רק בצל ירוק מטוגן קלות בטיפה שמן זית.

בלוג גן ירק חדש

על ידי במבי_ק* » 06 מאי 2008, 09:28

אבל למה אתם לא אוכלים אותו? זה החלק הכי טעים

אוכלים, אוכלים. אבל אנחנו מקבלים צרורות ענק של בצל ירוק. כמה אפשר לאכול. זאת גם הסיבה שהוא לא נשאר באדמה אלא הולך אליה - הוא מגיע עם הסל האורגני. שתביני איזה כמויות - אני ואמא שלי מתחלקות בסל כזה. אני זאת שמבצעת בפועל את החלוקה ומשתדלת שהיא תהיה הוגנת גם אם לא שווה (לפעמים יש אייטם שאי-אפשר או לא בא לחלק). אז לפני שבוע, אחרי שחילקתי שמתי את הירוקים במקרר. נתקלתי בצרור ענק (!!!) של בצל ירוק. אמרתי לעצמי - שיט שכחתי לתת לאמא את הבצל הירוק, אביא לה מחר. אני באה למחרת (בלי הבצל, סתם להגיד שלום) והיא אומרת לי - נכון שהבאת לי את כל הבצל הירוק? תודי!

בקיצור, כל אחת היתה בטוחה שהיא קיבלה את כל הכמות, כי זה כ"כ הרבה.

חזרה למעלה