הכל על הנקה

שליחת תגובה

לפעמים הדרך לנצח היא להכנע
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: הכל על הנקה

הכל על הנקה

על ידי אישה_במסע* » 18 ינואר 2018, 14:52

אבל לא העליתי בדעתי שלגלולות יכולה להיות השפעה טובה על ההנקה.
למה? לי נראה לא הגיוני שלמשהו יכולה להיות רק השפעה טובה. אם זה משפיע, אז זה יכול להשפיע בשני הכיוונים, תלוי בהקשר.

הכל על הנקה

על ידי תפילה_לאם » 18 ינואר 2018, 14:33

כמובן. מה שהתכוונתי הוא שאם יש לך ייצור מוגבר או שחרור מוגבר, וההורמונים החיצוניים יפחיתו אותם, תתקבל אולי תוצאה טובה להפתיע של עידון הזרימה (יחד עם השפעות אחרות, ברוכות פחות).

הכל על הנקה

על ידי דפנה* » 18 ינואר 2018, 07:59

אבל לא העליתי בדעתי שלגלולות יכולה להיות השפעה טובה על ההנקה.

הכל על הנקה

על ידי תפילה_לאם » 17 ינואר 2018, 23:12

יכולה רק לשער, שכמו שלגלולות יכולה להיות השפעה על ייצור החלב כך גם להתקן, אף שהיא אמורה להיות פחותה.

הכל על הנקה

על ידי דפנה* » 17 ינואר 2018, 08:10

תגידו, חכמות, יש מצב שהתקן הורמונלי פתר לי בעיית זרימה מהירה? מוכרת השפעה כזאת?
לכתחילה לא קישרתי את זה להתקן, חשבתי שפשוט גדלנו והמערכת התאזנה, אבל ההתקן עשה צרות אחרות, והוצאתי אותו, ואחרי יומיים כשקימטתי את המצח מול העולל המשתנק בהנקות כמו בראשית ימיו, בעלי הציע שמא הייתה להתקן יד בדבר. האומנם?
<הבהרה: אני לא פה בחיפוש אחר עצות לזרימה מלאה. כבר מצאתי את הדברים שעובדים לנו. זו סקרנות מדעית...>

הכל על הנקה

על ידי אמא_לילי* » 19 יולי 2016, 11:30

באמת,כל מה שקשור לזה מעניין,בעיני לפחות,פשוט מערכת מורכבת,חכמה,יפה ומרתקת!!!

הכל על הנקה

על ידי תמרוש_רוש » 19 יולי 2016, 03:45

מעניין! לא ידעתי :-)

הכל על הנקה

על ידי אמא_לילי* » 18 יולי 2016, 18:48

זה קשור למנגנוני ייצור החלב.החלב נוצר בתוך נאדיות,שהן דומות לענבים המחוברים אחד לשני ע''י מערכת צינוריות,כמו אשכול.כל נאדית כזאת עטופה בתאים(לקטוציטים) שאחראיים על סינתוז החלב. כשהנאדיות ריקות יחסית-בזמן יצירת הקולוסטרום ובזמן גמילה ,למשל (וגם בזמן מחלה של האם או ווסת) נוצר רווח בין הלקטוציטים וניכנס לחלב יותר נתרן ופחות לקטוז,בגלל זה החלב בתקופות האלה יותר מלוח. (בדיוק לומדת הדרכת הנקה!!:))

הכל על הנקה

על ידי פלוני_אלמונית* » 18 יולי 2016, 13:15

את מתכוונת שהוא תמיד קצת מלוח?
כי אף פעם לא הרגשתי אותו ככה מלוח
אומרים שגם הקולוסטרום מלוח-אף פעם לא הייתי מספיק בפוקוס כדי לטעום ולברר בתקופה ההיא:)

הכל על הנקה

על ידי תמרוש_רוש » 14 יולי 2016, 03:58

הוא גם מתקתק וגם קצת מלוח. לא זוכרת בדיוק למה - נדמה לי שהתאים החיסוניים נותנים לו מליחות.

הכל על הנקה

על ידי פלוני_אלמונית* » 13 יולי 2016, 13:12

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הפסקתי להניק בגיל שנתיים
אחרי שבוע בערך הוצאתי קצת חלב מהפיטמה וטעמתי אותו והיה לו טעם מלוח. למה זה? הרי תמיד הוא מתוק

הכל על הנקה

על ידי כוכבית_בוקר* » 28 מרץ 2013, 16:28

הרבה תודה, תמרוש!

הכל על הנקה

על ידי תמרוש_רוש » 28 מרץ 2013, 13:40

האם תופעת הציצי המצטמק עוד בתקופת ההנקה מוכרת לכן?
בטח!
זה סימן שהוא נהיה יעיל יותר: אוגר פחות חלב, ומייצר יותר חלב על המקום, מרגע תחילת היניקה.
שנאמר: הצתיצי הוא בית חרושת לחלב, לא כלי אחסון חלב.

איך אדע בודאות שיש מספיק חלב?
יש דף כזה, נדמה לי קוראים לו אין מספיק חלב או משהו דומה. חפשי (במדור הנקה, או בחיפוש) ותמצאי.
כעיקרון: חיתולים רטובים, עלייה במשקל, חיוניות, שביעות רצון והתפתחות של התינוקת. פרטים בדף הרלוונטי. וכמובן: אם היה מספיק חלב במשך כמה חודשים, סבירות נמוכה ביותר שפתאום לא יהיה (ובלי שום טריגר). קושי בסיסי בייצור החלב זו תופעה נדירה-יחסית, שמתבטאת כבר מתחילת ההנקה.

הכל על הנקה

על ידי כוכבית_בוקר* » 28 מרץ 2013, 11:45

מניקה מלא תינוקת בת 7 חודשים. תינוקת שנולדה מעל 4 קילו ועכשיו שוקלת קרוב ל-9. (..כבר כמה זמן לא שקלתי). בחודש האחרון השדיים נהיו קטנים יותר. החלב מרגיש "פנימי" יותר. הפסקתי להניק בלילה אחרי שהייתי מניקה המון. הילדה נראית שבעה וגם מתחילה לאכול קצת דברים אחרים. ובכל זאת, רוצה לשאול- איך אדע בודאות שיש מספיק חלב? האם תופעת הציצי המצטמק עוד בתקופת ההנקה מוכרת לכן?

הכל על הנקה

על ידי סיהרא* » 27 מרץ 2013, 23:42

יפה. מענין. תודה...
אצלנו הן לא חוזרות למטה...הן נשארות גדולות יחסית. אמנם מתאזנות בסביבות גיל חצי שנה אבל נשארות גדולות. (בנות 4 וחצי ו3)

הכל על הנקה

על ידי תמרוש_רוש » 27 מרץ 2013, 04:31

(ורק להבהיר שתזונה = סביבה)

הכל על הנקה

על ידי תמרוש_רוש » 27 מרץ 2013, 04:29

המעט שאני יודעת בנושא, זה שתינוקות יונקים נוטים יותר להעלות בזריזות במשקל בהתחלה, לחתוך עקומות כלפי מעלה (עקומות של כלל התינוקות, כמובן :-P) וז להתמתן ולחתוך בחזרה למטה.
עוד דבר שאני יכולה להסיק זה שחלב אם מביא לגדילה אופטימלית של התינוק. כך שתמ"ל עשוי להביא לעלייה יותר גדולה או פחות גדולה ממה שחלב אם היה עושה, ושתיהן לא אופטימליות.

גנטיקה או סביבה? שניהם :-) הגנטיקה קובעת איזשהו פוטנציאל, או טווח פוטנציאלי, הסביבה קובעת איך ומתי ועד כמה הוא יתבטא.
<אין לי מחקרים>

הכל על הנקה

על ידי סיהרא* » 27 מרץ 2013, 00:17

מכל דפי ההנקה לא מצאתי אחד המתאים לשאלתי, אז הנה היא:
שלוש הבנות שלנו ב"ה ינקו בכיף (הקטנה בת 5 חודשים, כמובן יונקת במרץ). הן נולדו יחסית גדולות (בין 3.5 ל3.9), ומהר מאוד השמינו ונהיו ענקיות... הקטנה עכשיו שוקלת יותר מ8 קילו, ולובשת בגדי גוף של גיל שנה כי רק הם נסגרים לה מתחת לחיתול...
אז מה אני שואלת בעצם? תהיתי לעצמי (הגיגים תוך כדי הנקות), מה הגורם המכריע לגבי גדילת התינוק. האם הגורם הגנטי (שנינו גבוהים וגדולים) או החלב. למשל, אם אני אניק את הילד הצפלון של השכנים, האם הוא גם יגיע למימדים של הבנות שלי? או שהוא ישאר קטן, כי זה המבנה שלו וזהו?
או לחילופין, אם הייתי משתמשת בתמ"ל שהוא יותר אחיד, האם הבנות שלי גם היו כאלה גדולות?
מענין אם יש למישהי רעיון או תשובה או הפניה לאיזה מחקר...

הכל על הנקה

על ידי אנונימי » 07 נובמבר 2006, 09:29

יש בכללית מושלם:
שרותי ייעוץ הנקה לפני ואחרי הלידה בבית היולדת
אני לא יודעת מה זה כולל, אם מדובר בהשתתפות, או שיש יועצות שעובדות איתן או מה בדיוק, אבל יש.

הכל על הנקה

על ידי סיגל_ב* » 13 מאי 2005, 09:12

לפנות ליועצת הנקה מוסמכת. ראי יועצות הנקה.
מאחלת לה הצלחה.

הכל על הנקה

על ידי אמבט_ים* » 13 מאי 2005, 07:52

חברה שלי ילדה לפני חודשיים בחו"ל, ובאה לחודש לארץ, בנה נולד בניתוח קיסרי בהול ולאחר הלידה אושפז בטיפול נמרץ לשלושה ימים, רק אחרי שלושת הימים הללו הביאו לה משאבה כדי שתשאב עבורו חלב, והוא התחיל לינוק מבקבוק, אחרי כמה ימים (לא זוכרת במדויק) הוא התחבר גם לציצי, וינק יפה, אבל בכה נורא והיא הרגישה שאין לה מספיק חלב ונתנה לו תוספות (לא היתה לה תמיכה שם), עכשיו הוא גם יונק וגם ניזון מבקבוק, היא אומרת שעדיין בוכה אחרי הנקה וגם תוך כדי, השאלה שלה, האם יכול להיות שבאמת אין לה מספיק חלב, (ממה שראיתי היא מחזיקה אותו בתנוחה טובה ונראה שהוא יונק טוב) מה עליה לעשות כדי לחזור להנקה מלאה?

הכל על הנקה

על ידי יונת_שרון* » 30 אפריל 2005, 08:18

הכל על הנקה

על ידי טרה_רוסה* » 29 אפריל 2005, 21:28

כנראה שאין רשימה כזאת.
למה את צריכה רשימה כזאת? הדרך הטובה ביותר להעלות את תנובת החלב היא להניק יותר.
לגבי מה אסור, נדמה לי שתה נענע מייבש. אומרים שבירה שחורה זה טוב, אבל אני לא יודעת אם זו סתם אמונה תפלה או לא. כנ"ל חילבה.

הכל על הנקה

על ידי רונית* » 26 אפריל 2005, 13:58

אשמח לקבל רשימה של מאכלים ומשקאות מגבירי חלב ורשימה הפוכה של דברים להימנע.

בינתיים אשאל ספיציפית: שמרי בירה או בירה שחורה מועיל?(אחרי פסח)
מיץ ענבים - איזו השפעה יש לזה?
יין מייבש חלב? (בכמות מועטה יין של טעימה לקידוש)
אגוזים צימוקים?
כרוב - עושה גזים בלבד או גם מייבש?
תה שומר - מועיל?

הכל על הנקה

על ידי נגה* » 26 אפריל 2005, 13:10

יש הרבה חומר על הנקה באתר.. וזה מצויין. לוקח לי קצת זמן לעבור על הכל.

הכל על הנקה

על ידי טרה_רוסה* » 26 אפריל 2005, 12:33

בבקשה @} והמשך הנקה מהנה. עם הזמן כשהתינוק גדל זה משתפר, וכבר לא צריך את כל הכריות האלה.

אגב, מכירה את מדור הנקה?
(אם לא אכפת לך, אעביר את הדיון לדף תנוחות בהנקה).

הכל על הנקה

על ידי נגה* » 26 אפריל 2005, 11:40

עכשיו ניסיתי בפעם הראשונה להניק אותו במנשא.. זה מעולה! לא צריך ידיים בכלל! בלילה אני אדאג לכריות.. גם הכי קל להימרח לפוזיציה מעוותת כשאני מנקרת בשעות הקטנות. בבוקר אני קמה עם כאבי גב.

הכל על הנקה

על ידי נגה* » 26 אפריל 2005, 11:33

תודה!

הכל על הנקה

על ידי טרה_רוסה* » 26 אפריל 2005, 11:07

איך לא לקבל כאב גב מהנקה?
למצוא מקום נוח לשבת. לא להתכופף אל התינוק, להביא את התינוק אל הגוף. לסדר כריות כך שהתינוק יהיה מונח על כרית ולא מוחזק רק על ידי הזרועות. גם אם צריך הרבה כריות.

הכל על הנקה

על ידי נגה* » 26 אפריל 2005, 10:39

איך לא לקבל כאב גב מהנקה?

הכל על הנקה

על ידי טרה_רוסה* » 07 אוקטובר 2004, 15:50

הכל על הנקה

על ידי עדי_יותם* » 23 אוגוסט 2004, 08:33

לפעמים יש רגישות מסוימת בימים הראשונים. אחרי שבוע וחצי, ו"כואב מאוד" - זה כבר לא נשמע מי יודע מה תקין, וכנראה שיש צורך בשינוי תנוחה מסוים. יש תינוקות שיגדלו וישפרו תפיסה, אבל אני לא ממליצה לשבת ולסבול בינתיים בשקט... אולי יש קבוצת ליגת לה לצ'ה באזור שלה?

הכל על הנקה

על ידי חגית* » 23 אוגוסט 2004, 07:12

גיסתי ילדה לפני שבוע וחצי. היא מניקה.
אתמול היא שאלה אותי למה כואב לה מאד בשניות הראשונות של ההנקה.
לא ידעתי לענות. זה נורמלי? זה בסדר? או שצריך לשנות את התנוחה?
אחר כך, היא אומרת, זה עובר.

הכל על הנקה

על ידי אם_הבנים_שמחה* » 08 יולי 2004, 10:33

רפלקס המשחרר, גורם להווצרות חלב זמין מוכן ללגימה בשד. מורגש כעקצוץ/משיכה/כאב קל עד קצת יותר מקל בבית השחי ובשד.
מורגש שמדברים על היונק, חושבים עליו, שומעים אותו בוכה וכשעבר הרבה זמן מהיניקה האחרונה.

הרבה זמן= מושג יחסי.

הכל על הנקה

על ידי רציה* » 08 יולי 2004, 10:26

מהו רפלקס שיחרור החלב?

הכל על הנקה

על ידי עדי_יותם* » 24 פברואר 2004, 10:35

אתר עם לינקים למאמרים טובים (לפחות חלקם...)
http://www.bmsg.org.sg/BFarticles.htm

הכל על הנקה

על ידי פלוני_אלמונית* » 31 דצמבר 2003, 00:33

האם מישהי יודעת אם אחד המרכיבים הללו מזיקים להנקה?
CIMICIFUGA, ANETHUM,TAMARIND,FRAXINUS,TARAXCUM,CINNAMON,PAPAVER,
TILLA, ULMUS

הכל על הנקה

על ידי עירית_ל* » 25 ספטמבר 2003, 10:23

למומחיות ההנקה - הזדמנות פז: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/ ... d=20947448

הכל על הנקה

על ידי ורד_לב* » 01 ספטמבר 2003, 21:28

זה בדיוק הפרק עליו דיברתי.
אקרא את הלינק.

הכל על הנקה

על ידי עדי_יותם* » 01 ספטמבר 2003, 11:22

_אבל אם יכולת האחסון קטנה, זה אומר, שמרבית החלב נוצר תוך כדי הנקה, ולא מראש. התינוק שלי, לא אוהב לעשות את זה. אם אני מיניקה אחרי שאיבה, למשל, הוא יפסיק מהר או יתעצבן. הרבה ארוחות קטנות - גם לא נראה לי מתאים לכל אחד. ובכלל, איך אפשר לבדוק דבר כזה?
גם לגבי הכמות. איך בדקו?_
כמו שכתבתי, נכון, יש הרבה נשים שמתקשות להניק ארוחות קטנות ותכופות. יש כמה טריקים כדי לנסות להאריך וליעל, אבל זה לא יעשה הבדל דרמטי. לא לכל דבר יש פתרון.
איך בדקו - אה, זה מרתק. רוב המחקרים שמתייחסים למידע הזה חדשים-דנדשים, מ-2002, ובוצעו ע"י חוקר אוסטרלי בשם פיטר הרטמן, Peter Hartmann בעזרת אולטרסאונד.
הנה לינק מאתר "ליגת לה לצ'ה הבינלאומית" www.lalecheleague.org למאמר מעניין שסוקר את ספר התשובות החדש. באמצע יש ראש פרק שנקרא Breast Anatomy, Physiology, and Milk Supply שמתייחס קצת לזה (אין לי זמן לקרוא בעיון, מקווה שזה עוזר). כתבה אותו אחת משתי מחברות הספר, שמרכז פחות או יותר את כל המידע העדכני שיש היום לגבי הנקה.

הכל על הנקה

על ידי אם_פי_3* » 01 ספטמבר 2003, 09:32

אבל אם יכולת האחסון קטנה, זה אומר, שמרבית החלב נוצר תוך כדי הנקה, ולא מראש. התינוק שלי, לא אוהב לעשות את זה. אם אני מיניקה אחרי שאיבה, למשל, הוא יפסיק מהר או יתעצבן. הרבה ארוחות קטנות - גם לא נראה לי מתאים לכל אחד. ובכלל, איך אפשר לבדוק דבר כזה?
גם לגבי הכמות. איך בדקו?
למה הגוף שלי חושב שיש לי עוד תינוק? כי יש יותר דרישה - ולכן הוא מייצר יותר. בדיוק.
מצד שני, אני מסכימה שהחישוב המקובל של 150 מ"ל לכל ק"ג משקל גוף (ליום) הוא לא לגמרי סביר - בגיל מסוים (לא זוכרת איזה, אבל נדמה לי שיותר מחודש), גם תינוקות תמ"ל מתמקמים על כמות מסוימת בארוחה, ולא מגדילים אותה, או את כמות הארוחות, גם כשמשקלם עולה.

הכל על הנקה

על ידי עדי_יותם* » 31 אוגוסט 2003, 12:08

דובר על כך שנשים עם חזה גדול יותר יכולות לשמור יותר חלב ב"מזווה" לעומת נשים עם חזה קטן.
הניסוח המדויק הוא לא חד משמעי כ"כ: "יכולת האחסון, כמות החלב שהשד יכול לאחסן בין האכלות,
appears to be related
לגודל השד, אך איננה קשורה ליכולת הייצור הכוללת."

במקום אחר נכתב כי הרכב החלב משתנה. אולי זה ההסבר? במקום שכמות החלב תגדל עם הזמן, הרכבו פשוט ישתנה ליותר חלבונים ושומנים, כך שערכו הקלורי כן יעלה?
נראה לי שזה אכן ההסבר.

תמיד אומרים שאין קשר בין גודל השד ליכולת ההנקה, כיוון ששד גדול זה בעיקר יותר רקמות שומן.
לא מדובר על "יכולת ההנקה" אלא רק על יכולת האחסון בין הנקות. מעבר לרקמת השומן, יש רקמת שד, שזה אומר, גודל ומספר צינוריות החלב. כשיש יותר, והן יותר גדולות, אפשר להניק ארוחות גדולות ומרווחות יותר. כשיש פחות והן קטנות (צרות?) יותר - יש צורך בארוחות תכופות וקטנות. בסה"כ, הכמות היומית תהיה אותה כמות אצל נשים משני צדי הסקאלה.

אם אשה עם שד קטן לא יכולה לאחסן הרבה חלב, וגם יש לה תינוק "עצלן" שלא אוהב לעבוד קשה בשביל להוציא חלב (כמו שלי: הוא התרגל לחלב זורם בקלות, ומתעצבן כשזה לא ככה, ולא ממש מוכן להתאמץ להוציא עוד)- הוא לא יקבל מספיק חלב, לא?
אני מעלה פה השערה ומחשבות: יש באמת תינוקות שמתעצבנים בתחילת ההנקה, ולפעמים גם אחריה. עניין של אופי? אם זה משולב בהיצמדות (latch) לא אופטימלי (או באמא שקשה לה להתמודד עם המצב הזה - והוא באמת לא פשוט בכלל), יש בעיות. ויש המון מקרים כאלה, שלא מגיעים בכלל לאבחון אלא לגמילה מוקדמת.
והכמות עלתה משמעותית מאז שהתחלתי (וזה היה יותר מחודש מההתחלה). האם זה אומר שתינוקי מקבל פחות? לא נשמע לי.
אם פי 3 יקרה, נשמע לי שהגוף שלך חושב שילדת תאום באיחור, או אימצת תינוק D-:

הכל על הנקה

על ידי בשמת_א* » 31 אוגוסט 2003, 09:56

עד כמה שידוע לי, לא מדובר בגודל השד (חיצוני) אלא ב כושר האיחסון שלו.
גם לגבי החלב, אני לא בטוחה.

הכל על הנקה

על ידי אם_פי_3* » 31 אוגוסט 2003, 09:37

נשמע לי מוזר מאד. תמיד אומרים שאין קשר בין גודל השד ליכולת ההנקה, כיוון ששד גדול זה בעיקר יותר רקמות שומן. אם אשה עם שד קטן לא יכולה לאחסן הרבה חלב, וגם יש לה תינוק "עצלן" שלא אוהב לעבוד קשה בשביל להוציא חלב (כמו שלי: הוא התרגל לחלב זורם בקלות, ומתעצבן כשזה לא ככה, ולא ממש מוכן להתאמץ להוציא עוד)- הוא לא יקבל מספיק חלב, לא?
וגם השני: אני שואבת, בד"כ במקביל להנקה מלאה (כלומר, לא במקום הנקות), והכמות עלתה משמעותית מאז שהתחלתי (וזה היה יותר מחודש מההתחלה). האם זה אומר שתינוקי מקבל פחות? לא נשמע לי.

הכל על הנקה

על ידי אביב_חדש* » 30 אוגוסט 2003, 21:56

:-0
עד שתגיע איזו אחות טיפת חלב ותתחיל לקלקל הכל...

הכל על הנקה

על ידי ורד_לב* » 30 אוגוסט 2003, 21:51

יש לי 2 שאלות (כרגע) אחרי שהתחלתי לקרוא (סופסוף) ברצינות את ה- The Breastfeeding Answer Book
אשמח לתשובות:
  1. נתקלתי בנושא של איחסון החלב בציצ בין הארוחות. דובר על כך שנשים עם חזה גדול יותר יכולות לשמור יותר חלב ב"מזווה" לעומת נשים עם חזה קטן. מה שאומר שנשים עם חזה קטן צריכות להאכיל יותר פעמים ביום, בכדי לשמור על אספקת חלב תקינה ואולי אף להתעורר יותר פעמים בלילה לשם כך.
האם? ז"א מעבר לתיאוריה, נסיונכן בבקשה!
  1. משהו שקצת הפתיע אותי. דובר על כך שלאחר כחודש (מהלידה) מתבססת ההנקה, פחות או יותר, כשהכל הולך כמו שצריך, כמובן.
לאחר מכן כמות החלב לה זקוק התינוק אינה עולה באופן משמעותי במשך הזמן וכאשר הוא יתחיל לאכול מזון מוצק, היא אף תרד בהדרגה. האמנם? אז מה, אם כן, כל העניין של קפיצות גדילה? ולי נשמע דווקא הגיוני שתינוק גדול יותר יזדקק ליותר מזון, לא?
במקום אחר נכתב כי הרכב החלב משתנה. אולי זה ההסבר? במקום שכמות החלב תגדל עם הזמן, הרכבו פשוט ישתנה ליותר חלבונים ושומנים, כך שערכו הקלורי כן יעלה?
תודה {@

הכל על הנקה

על ידי מרב_סגל* » 30 אוגוסט 2003, 20:35

חייבת לשתף אתכם: היום פגשתי תינוק בן חצי שנה (ויומיים) ששוקל 25 פאונד, שזה כמעטה 11.5 קילו! הוא נראה כמו חבית קטנה, מתוק ביותר - והכל (הכל) מהנקה!!!! פשוט לא יאמן.

הכל על הנקה

על ידי עדי_יותם* » 27 יולי 2003, 11:54

למה זה קורה?, לדעתכן
רוב הילדים נחשפים למיץ פטל ושאר שתייה מזיקה מגיל צעיר - בין אם זה כי ההורים בעצמם רגילים לזה, בין אם זה שייך ל"מערכת הערכים" של הגן, וכו'. וישנה כמובן, כמו שציינה יונת, הדוגמה ההורית.
אצלנו בבית ברוב הארוחות יש על השולחן שני בקבוקים - אחד פפסי (לאבא, וגם אני חוטאת לפעמים), ומים. מגיל חצי שנה הצענו מים פה ושם, ומתישהו שניהם פיתחו אהבה גדולה לזה. במיוחד עזר בנסיעות, כשהיו להם כוסות עם ציורים.
שניהם מרותקים לכל נושא קוביות הקרח - עוד דרך שאולי יכולה לגרום לילדים לאהוב מים.
וגם, יש עניין של "חינוך". הבכורה מדי פעם מבקשת שנקנה מיץ פטל, ואני מסבירה שאצלנו אין, לא היה ולא יהיה, כי זה מזיק - סוכר, צבעי מאכל. היא מקבלת את זה ברמה העקרונית.
ברמה המעשית, בימי הולדת וכו', היא תשתה מיץ פטל/מיץ אחר/מים - ללא התעקשות על משהו מסוים.
כהורה, יש לי הזכות והחובה לדאוג לה לתזונה בריאה במידת האפשר. מים כשתייה יחסית קל לאכוף (הרבה יותר קל מאשר לקנות ולבשל אוכל אורגני כל יום! (-; ) כשיש עקביות, אין מאבקים.
היא לא סובלת משקאות תוססים - הוא מאוד אוהב סודה (ויש לפעמים בבית), ולפני חודש-חודשיים מישהו גם נתן לא, ללא רשותי, קולה - והוא התלהב מאוד. עדיין, בבית הוא יודע שזה של פאפי, ולא מבקש.

הכל על הנקה

על ידי אביב_חדש* » 27 יולי 2003, 10:56

ינקה הנקה מלאה (עם טיפטיפונת מוצקים בסביבות גיל 6 חודשים).
והרבה ילדים לא שותים/אוהבים מים עניין של העדפה. אצלנו, אותו הבית, ילד אחד עם העדפה למתוק ואחד "צועק" עלינו כשבטעות מגישים לו מיץ ומיד מחליפים למים.

הכל על הנקה

על ידי אמא_נמרה* » 27 יולי 2003, 10:53

שגית, מה היא שתתה עד אז? או שהמשכת עוד להניק וזה הספיק לה.

הנימוק של הטעם של המים לא נשמע לי מצחיק, כי באמת רוב האנשים שותים מתוק. חלב האם הוא מתוק, והרבה ילדים לא שותים/אוהבים מים (למה זה קורה?, לדעתכן).

הכל על הנקה

על ידי אביב_חדש* » 24 יולי 2003, 13:44

רק אחרי חודשיים היא התחילה להתעניין
חודשיים מהרגע שהצעתי וזה אומר גיל 7 חודשים. רק בגיל 9 חודשים התחילה לשתות. (סליחה על ההטעיה).

הכל על הנקה

על ידי אם_פי_3* » 24 יולי 2003, 10:54

לא להציע מים לתינוק על הנקה מלאה, אבל כשמתחילים מוצקים - שיהיו מים, ולא מיצים למיניהם (אפילו טבעיים) או משקאות ממותקים, זמינים - אפילו בבקבוק.

הכל על הנקה

על ידי אביב_חדש* » 24 יולי 2003, 10:07

לא צריך לדחוף כלום. לליבי יש בקבוק-כוס עם מים. רק אחרי חודשיים היא התחילה להתעניין. כנראה שלא היה לה צורך במים לפני זה. (אגב, כן, החלפתי את המים כל יום ולא חיכיתי חודשיים...)
בעקבות כדי שיתרגל לטעם, כי התינוק שלה לא מוכן, בגיל למעלה משנה לשתות מים

הכל על הנקה

על ידי תבשיל_קדרה* » 24 יולי 2003, 07:50

אין צורך לתת מים ליונקים לפני שמתחילים מוצקים.
זה אפילו עלול להזיק (מים - שבע - לא יונק - לא מיוצר חלב - אין די חלב - (נותנים עוד מים - ) לא עולה במשקל).
אני מכירה אמהות שכן נתנו מים, ולא קרה שום דבר רע, אבל באמת שאין צורך.

כדי שיתרגל לטעם - נימוק משעשע - אולי צריך לתת גם סטייק? (-;

הכל על הנקה

על ידי יונת_שרון* » 24 יולי 2003, 01:15

כל הילדים שלי שותים מים למרות (בגלל?) שלא ניסיתי לתת להם מים לפני שהם ביקשו. אבל אני שותה רק מים בעצמי, אז סביר שזה חלק מהסיבה.

הכל על הנקה

על ידי אמא_נמרה* » 24 יולי 2003, 00:17

אני מניקה באופן מלא (וטבעי?) 4 חודשים. היום מישהי אמרה לי שכדאי לתת לתינוק לשתות מעט מים, כדי שיתרגל לטעם, כי התינוק שלה לא מוכן, בגיל למעלה משנה לשתות מים ( הוא עדין יונק וכמובן אוכל). שמעתי סיפור דומה מאימהות נוספות. האם זה באמת כדאי, האם יש לתינוקות בעיה להתרגל למים שאינם מתוקים כמו החלב בגיל מאוחר יותר?

הכל על הנקה

על ידי אם_פי_3* » 18 מאי 2003, 10:24

מדברים על הנקה כמשכך כאבים לתינוק, ושכדאי להניק בשעת בדיקות, דקירות וכד'. (למרות שבדקירה היחידה שבני התינוק עבר עד כה, הכאב היה חזק מדי, והוא לא היה מסוגל להמשיך לינוק). חשבתי לי, שבעצם, אפשר להשתמש בהנקה גם כמשכך כאבים לאמא. הרי מופרשים פרולקטין ואוקסיטוצין (מקווה שאני לא מבלבלת בשמות) וזה אמור לסייע... מה אתן אומרות? לנצל את התינוק?

הכל על הנקה

על ידי יעל_כ* » 16 מאי 2003, 11:03

תראו איזה חמוד...בואו נעשה א-ב ;-)

הכל על הנקה

על ידי ענת_גביש* » 09 מאי 2003, 15:07

מאיה איזה יופי !! כיף לשמוע.

הכל על הנקה

על ידי בשמת_א* » 09 מאי 2003, 11:59

אני מאוד שמחה, ותודה לכן על החיזוקים.
ענת D-: יש לי עוד סיכוי... אני משתפרת...

הכל על הנקה

על ידי אמבט_ים* » 09 מאי 2003, 10:55

אחותי מאוד מודה לך על התשובה, זה מאוד מחזק אותה, היא אומרת שזה באמת הלחיץ אותה שהשדיים נראים מדולדלים (כמו שקית שוקו ריקה).
היא תלך לפגישה הבאה של לה לצ'ה (בי-ם, זה רק פעם בחודש ).
היא לא רצתה לתת תוספת, ועכשיו היא מספיק מחוזקת לא לתת אותה. תודה.

הכל על הנקה

על ידי אמבט_ים* » 09 מאי 2003, 00:16

בשמת, וואו, יש בתשובה שלך הכל, ידע, פתרונות, הצעות, אכפתיות, אהבה. אני אדפיס לה ויתן לה(או אקריא לה בטלפון)מיד. תודה רבה.

הכל על הנקה

על ידי ענת_גביש* » 08 מאי 2003, 23:56

בשמת, לפעמים את מרגיזה אותי עם התוקפנות שלך בכל הקשור להנקה, ולפעמים, עכשיו למשל, אני ממש מצטערת שאת לא עוסקת רק ביעוץ, כל הזמן, כמה שיותר.

הכל על הנקה

על ידי בשמת_א* » 08 מאי 2003, 17:27

ושכחתי להגיד:
שיהיה לה בהצלחה, שתרגיש תמיד טוב, שתיהנה מהתינוק, ואנחנו כאן תמיד מוכנות לעזור @}

הכל על הנקה

על ידי בשמת_א* » 08 מאי 2003, 17:19

מאיה,
רק עכשיו חשבתי, שאולי כשכתבת "יועצת" לא התכוונת באמת ליועצת הנקה מוסמכת IBCLC.
היא רק דיברה איתה בטלפון? בלי לראות אותה? אולי זו היתה מדריכה מתנדבת של לה לצ'ה? או "יועצת" לא מוסמכת?
בכל אופן, בואי נעשה קצת סדר כדי לעזור לאחותך במהירות:
  • א. מאוד מומלץ שאחותך תקרא משהו רציני על ההנקה. למשל, הפרק על ההנקה בספר החדש "טבעי ללדת". או הספר החדש "הנקה פשוטה וטבעית" (ניתן להשגה דרך ליגת לה לצ'ה, ואם תרצי יש פה כמה שיוכלו לקשר אותך).
  • ב. לא סביר שהנקה רגילה בשכיבה תיצור בעיות כאלה. מה שסביר הוא, שהתנוחה או האחיזה היו לא טובות, ומכאן הבעיה. היא לא מוכרחה להתיישב בלילה אם היא יכולה לתקן את תנוחת ההנקה בשכיבה - זה מומלץ בעזרת יועצת הנקה מוסמכת.
  • ג. היא גם חולה וגם יוצאת לעבודה וגם מניקה בישיבה בלילה? אמהות רבות גילו, שכאשר הן מותשות פיזית, הן גם לא שופעות חלב, והתינוק נאלץ לינוק ולינוק ולינוק כדי להשיג את הכמות, שבאה לו בקלות ביום אחר, שבו האמא לא כה מותשת, והיא נחה ואכלה ושתתה היטב.
  • ד. דפוסי השינה של תינוקות משתנים כל הזמן. בהחלט נורמלי שהוא כבר ישן כמה שעות ברצף, ופתאום שוב השתנה ליניקות תכופות. זה ישתנה עוד ועוד בשנים הקרובות, עד שהם בגיל בית הספר ואי אפשר להקים אותם מהמיטה... ;-)
  • ה. גם דפוסי היניקה של תינוקות משתנים כל הזמן, ויש להם גם משהו שנקרא "קפיצות גדילה". פעם חשבו שזה בזמנים קבועים (בגיל שלושה שבועות, שלושה חודשים, חצי שנה וכו'). היום מבינים שלא - אצל כל תינוק יש קפיצות גדילה במרווחי זמן אישיים. בזמנים אלה התינוק פתאום רוצה לינוק כל הזמן, כי הוא רוצה להגביר בבת אחת את ייצור החלב בשדיים של אמא שלו, והדרך לעשות זאת היא פשוט - לינוק המון (היניקה היא שמייצרת את החלב בשד, וכמות החלב המיוצרת היא לפי כמה שהתינוק מרוקן). לכן גם יכול להיות שהוא בקפיצת גדילה. מומלץ לה לנוח המון, להיכנס איתו למיטה למשך שעות, ורק לנוח, להיניק, לשתות היטב ולאכול.
  • בימים האחרונים היה חם מאוד. יכול להיות שבגלל המחלה שלה והחמסין והיניקות המוגברות האמא קצת התייבשה כי לא יצא לה לשתות מספיק כדי להרוות את הצמא? חשוב מאוד לשתות מספיק מים בזמנים כאלה, כדי שגם החלב יהיה בשפע.
  • יש להדגיש , ששאיבת חלב לעולם אינה מצליחה כמו הנקה ואיננה מהווה שום עדות לכמות החלב שיש לאמא בשדיה, או לכמות החלב שהתינוק מצליח לינוק ממנה. זה ממש ממש לא מדד. שאיבה כדרך "לבדוק אם יש לי מספיק חלב" בדרך כלל יוצרת אפקט מדכא, כי השאיבה לא יעילה, ובוודאי לא יעילה אצל מישהי שרק מתחילה לשאוב (שואבות מנוסות מצליחות לשאוב יותר, ועדיין לא את מלוא התפוקה שהתינוק מצליח לינוק).
  • הואיל והשד מייצר חלב לפי דרישת התינוק, אם היא תיתן תוספת, השד ייצר פחות, וכך באמת יהיה לה פחות.
לכן - אם ההנקה חשובה לה כמו שאני חושבת (ונראה לי מדברייך שהיא בהחלט עושה מאמצים ניכרים להיניק) - חשוב להזכיר לה את התקציר הבא:
  • ייתכן שזו קפיצת גדילה. במקרה כזה: לנוח, לשתות ולהיניק. לנוח, לשתות ולהיניק.
  • "לשחק" עם תנוחות ו/או לקבל ייעוץ מיועצת הנקה מוסמכת או לבוא למפגש לה לצ'ה שבו יסתכלו על תנוחת ההנקה בשכיבה שלה ויתקנו, אם יש צורך, כדי שתוכל להמשיך להיניק בשכיבה בנוחיות ובהנאה (אני מיניקה בשכיבה חצי מהיממה וזה ממש נפלא).
  • כמות החלב היא פונקציה של היניקה. יניקה טובה ויעילה - ריקון יעיל של השד, וייצור כמות מספקת. פחות הנקות (למשל, חלק מהחלב שהתינוק אוכל מגיע מבקבוק) => פחות חלב בשד.
  • התייבשות של האם (מחלה מתישה, חום של האם, חמסין, שתייה לא מספקת) עלולה לגרום לכך שהחלב לא שופע. אני לא חושבת שזה ישפיע על כמות החלב שהתינוק מוציא בהנקה, אבל אולי הוא נאלץ לעבוד יותר קשה בשביל הכמות הרגילה שלו וזה מתסכל אותו, אולי זה גורם לו לינוק הרבה יותר כדי לקבל אותה כמות חלב ולכן זה נראה כמו רעב, אולי הוא יונק בסדר אבל היא מרגישה שאין לה בגלל ההתייבשות, אולי יש פה קומבינציה של זה עם קפיצת גדילה - האפשרויות רבות. בכל אופן, מנוחה, הנקה ושתייה אמורות לפתור את רוב הבעיות הנ"ל.

הכל על הנקה

על ידי אמבט_ים* » 08 מאי 2003, 16:30

זה נכון לגבי הטלפון השבור, בכל אופן נראה לי שגילה עלתה על הבעיה.
אחותי מודה לכן מאוד, מכיוון שהיא נטולת מחשב אני אכתוב בשמה, היא אומרת שקצת לפני שחלתה הוא התחיל לקום בלילות כל שעתיים שלוש לינוק וזה אחרי שעשה כבר מרווחים גדולים יותר, ומאז שהיא גילתה את האפשרות להניק בשכיבה היא טוענת שזה ממש ממכר ונח, עכשיו בעקבות היעוץ שקיבלה היא נאלצת להתיישב בלילה להניק וזה ממש מתיש אותה, היא גם יוצאת לעבוד (התינוק איתה או שהיא קופצת למטפלת להניק). היא מודאגת שאין לה מספיק חלב, נסתה לשאוב לו ויצא לה רק 20 סיסי, היא מרגישה שהוא רעב.
אמרתי לה שזה מוקדם מידי לתוספות, האמנם, גם במקרה כזה?

הכל על הנקה

על ידי תבשיל_קדרה* » 08 מאי 2003, 12:35

כן כן. קרה לי לא פעם - לשמוע ציטוט זוועתי מיועצת, שממש מרגיז אותי, ואז לדבר עם האמא, ולהבין שהבעיה היא לא בדיוק כמו שתוארה, והדברים הם לא בדיוק כמו ש"צוטטו" (במרכאות כי זה תמיד תקצור+פרשנות).

הכל על הנקה

על ידי בשמת_א* » 08 מאי 2003, 10:23

אני מסכימה עם גילה וגם עם ענת.
מאוד מתסכל לשמוע מיד שנייה מה שכביכול אמרה לה יועצת ההנקה. טלפון שבור. מאיה, שימי לב שגם ענת, גם גילה וגם אני חושבות שהיא לא תרגמה טוב את דברי היועצת.

הכל על הנקה

על ידי תבשיל_קדרה* » 08 מאי 2003, 08:07

יכולים להיות כאבים בפטמה עקב כמה ימים של הנקה מממושכת באותה תנוחה (מה גם שניתן לנחש שהאמא היתה מותשת, ולא הקפידה על אחיזה אופטימלית).
אז לא הייתי אומרת "מעכשיו רק בישיבה", אבל בהחלט - יום יומיים של בעיקר בישיבה, עד החלמת הפטמות.

הכל על הנקה

על ידי ענת_גביש* » 08 מאי 2003, 01:00

אני לא יועצת אבל נשמע לי עיצה על הפנים. טוב להניק בכל תנוחה שנוחה לאם ולתינוק, והכאבים ודאי מסיבה אחרת. כשאני מניקה בתנוחה לא נוחה בשכיבה במהלך הלילה כואב לי הגב בבוקר. אולי היועצת התכוונה שכדאי לשנות תנוחה לפרק זמן מסויים , כי הגוף שלה פשוט כואב מאותה התנוחה כל הזמן, מה שסביר שקרה. איזה כאבים אלה בדיוק? בפטמה? בשרירי הכתפיים והצואר?

הכל על הנקה

על ידי אמבט_ים* » 08 מאי 2003, 00:03

לאחותי יש תינוק בן 4 חודשים, לפני כמה ימים היא חלתה בשפעת +דלקת בגרון ובימים שהיא היתה חולה היא הניקה אותו כל הזמן בשכיבה כי היא היתה תשושה, עכשיו כשהיא הבריאה היא סובלת מכאבים חזקים בזמן ההנקה, היא התקשרה לאחת היועצות וזו שאלה אותה אם יש לה אולי פטרייה אחותי ענתה בשלילה, וציינה שהיתה חולה....
אז היועצת אמרה לה שכנראה זה בגלל ההנקות הממושכות בשכיבה ומעכשיו שתניק רק בישיבה, האם יש דברים בגו?

הכל על הנקה

על ידי בשמת_א* » 01 מאי 2003, 13:39

זה ברור, חגית. התכוונתי רק שכל הטור שלה שטויות, וחבל שזה בכלל מתפרסם.
גם גפי אמיר מעיתון "העיר" - כנ"ל.

הכל על הנקה

על ידי חגית_ל* » 01 מאי 2003, 12:26

שטויות או לא, הבעייה שהרבה נשים נחשפות לזה - וגמרנו, נתקע להן בראש ש"לא חייבים להיניק" ועוד תינוק/ת אכלו אותה. תרתי-משמע.

הכל על הנקה

על ידי עדינה_מאוד* » 30 אפריל 2003, 20:01

אני אנסה לברר עם בתיה

הכל על הנקה

על ידי בשמת_א* » 30 אפריל 2003, 17:38

קראתי את ליהיא לפיד.
טוב שאני לא קוראת עיתונים. איזה גיבוב של שטויות.

הכל על הנקה

על ידי הילה* » 30 אפריל 2003, 13:59

תודה גילה. רעיון טוב.

הכל על הנקה

על ידי עדי_יותם* » 30 אפריל 2003, 13:47

סוף סוף, מצאתי 25]קישור 4 2003[/po]/magazin5.htm לטור של ליהיא לפיד. האמת, כשקוראים את זה בהקשר של כל הטור, אצלי זה לא עורר שום רגש. אז אמרה.

הכל על הנקה

על ידי תבשיל_קדרה* » 30 אפריל 2003, 07:29

לצלם כדי לתת למספר קטן, סופי, של חברים - אני חושבת שאין בעיה.
למה לא תפני לבתיה דייויס (מופיעה בדף יועצות הנקה), ותשאלי אם יש לה את זה בקובץ?

הכל על הנקה

על ידי הילה* » 30 אפריל 2003, 05:49

כתבה של בתיה דייויס וד"ר עליזה פינקל: "תינוק לומד לינוק".
משהו בעבודה (שאישתו בחודש תשיעי והוא לא ממש קולט את הסיפור) ביקש לשאול את הספר (שהמלצתי לו) המדריך הישראלי להריון ולידה (הידוע לטוב).
חשבתי להוסיף לו גם איזו פרסומת להנקה. משהוא שכתוב יפה ולא נראה פנטי או כמו הטפה, מאחר והזוג הזה ממש לא נישמע לי מועמד טיבעי להנקה (אם כי לעולם אין לדעת) וחבל. עברתי על הדפים שלי ומצאתי חוברת ישנה ובה הכתבה של בתיה דייויס ועליזה פינקל, שכתובה מאד מאד יפה, כוללת את הבסיס בסיס ומדגישה שגם להניק צריך לדעת. אז קודם כל, למקרה שמי מהכותבות קוראת: יופי של כתבה. עכשיו, רציתי לשאול בקשר לזכויות יוצרים: יש איזה שהיא בעיה לצלם את הכתבה על מנת לתת אותה בעתיד להריוניות נוספות? ושאלה שניה, מאחר וצילום יוצא פחות יפה מהדפסה: יש איזה שהוא מקום ברשת שאפשר להדפיס אותה ממנו במקרה?
תודה.

הכל על הנקה

על ידי חגית_ל* » 29 אפריל 2003, 13:06

תודה בנות. האמת שהיא לא ענתה לי כלום כך שאני אפילו לא יודעת אם היא טרחה לקרוא את זה.
בשמת, כבר ציינתי שאני א ו ה ב ת את כל מה שאת כותבת. ניזהרתי מאוד בניסוח כי לא רציתי ליצור אצלה אנטגוניזם על ההתחלה.

הכל על הנקה

על ידי בשמת_א* » 29 אפריל 2003, 13:01

חגית, כל הכבוד שכתבת.
בכלל לא בטוח שהייתי מתנסחת יותר טוב. את כתבת בטקט, וזה כידוע לא הפורטה שלי....

הכל על הנקה

על ידי עדינה_מאוד* » 28 אפריל 2003, 23:38

אחלה!!!

הכל על הנקה

על ידי ענת_גביש* » 28 אפריל 2003, 22:49

כל הכבוד, חגית. בדרך כלל תגובות מסוג זה נמסות בשלב התכנון.

הכל על הנקה

על ידי חגית_ל* » 28 אפריל 2003, 12:59

תודה, תודה :-] @}

הכל על הנקה

על ידי עדי_יותם* » 28 אפריל 2003, 10:32

חגית, מצוין!

הכל על הנקה

על ידי חגית_ל* » 28 אפריל 2003, 07:34

נכון, זה היה במקומון ונכון שהיא צלמת.
הנה נוסח המייל המאופק ששלחתי לה:
שלום לך ליהיא, אני חגית משוהם ובתי, עוד מעט בת שש, גם שמה ליהי וההשראה לכך גם ממך.
קראתי את מה שכתבת בנושא ההנקה. בטח קיבלת הרבה מכתבים בנידון. זה לא סוד שזה עניין שנוי במחלוקת.
בתי המקסימה ינקה עד גיל ארבע וחצי ומכאן ברורה לך עמדתי בנושא, כך שלא ארחיב. אני רק רוצה להעיר את תשומת לבך שכשאת כותבת בעיתון יש משקל מאוד חזק לדברים שאת אומרת והתרשמתי שעטך היה קל בנושא מסויים זה.
כאב לי לקרוא את זה, כי רק לא מזמן הועלה הנושא למודעות מחדש ולא קל ליידע אנשים שמרגישים בטוחים בעיקר עם דברים מוכרים ומקובלים ושונאים כמובן, כמו שציינת, שמטיפים להם.
את צודקת, זו לא חובה להיניק ומה זאת אהבה? וכיצד את יודעת שבן זוגך אוהב אותך? האם לא ע"י מעשיו האוהבים? או שאת מסתפקת שהוא יגיד לך שהוא אוהב אותך ויקנה לך שוקולד?
הנקה שווה נתינה שווה אהבה.
בריאות ושמחה תמיד.

עד כאן המייל. החלק עם בן הזוג לקוח היישר מבשמת, שמצאה חן בעיני ההשוואה שלה באתר על אהבת אם. היא בטוח היתה מתנסחת הרבה-הרבה יותר טוב, אבל הייתי חייבת להגיב לשם שינוי.

הכל על הנקה

על ידי א_ילת* » 27 אפריל 2003, 20:24

היא כתבה שאיפה שלא מסתכלים רואים הטפות להנקה. היא מבקשת לרדת, מזה, ומייד. אבל אני לא בטוחה שהז היה במקומון.
אני אישית מעדיפה את המדור של יאיר לפיד. הוא יותר מצחיק בעיני. את ליהיא לפיד את אני משווה לאודטה דנין. ובמקצועה נדמה לי שהיא צלמת.

הכל על הנקה

על ידי עדי_יותם* » 27 אפריל 2003, 15:21

היא גם כתבה ספר נחמד בשם "סודות ששמרתי בבטן", ויש שם התייחסות מעניינת מאוד להנקה.
אגב, קראתי ראיון שערכו איתה לפני כמה זמן, והיא סיפרה שם שגמלה את בתה בת החצי שנה מפני שרופא אמר לה שהיא חייבת לגמול בזמן שהיא לוקחת תרופה אנטיביוטית כלשהי - נדמה לי שזה היה בגלל דלקת בשד, אבל אני לא בטוחה. בכל אופן, הפרטים מטושטשים אבל אני זוכרת שקראתי והיה ברור שהרופא פשוט טעה באבחנה, והיא, למרבה הצער, גם כן לא היתה מעודכנת.

הכל על הנקה

על ידי עדינה_מאוד* » 27 אפריל 2003, 15:04

אשתו של(נכון לעכשיו)יאיר לפיד

הכל על הנקה

על ידי בשמת_א* » 27 אפריל 2003, 14:57

סליחה, אבל מי היא בכלל?
<בשמת לא רואה טלביזיה ישראלית ולא קוראת עיתונים>

חזרה למעלה