צמחים שלא כדאי לאכול טריים

שליחת תגובה

הציפיות רק לכריות
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: צמחים שלא כדאי לאכול טריים

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי יולי_קו » 22 מרץ 2017, 09:32

חצילים...

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי אוריס* » 22 מרץ 2017, 09:09

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

גם חומעה לא מומלץ לאכול בכמויות. מכילה ריכוז גבוה יחסית של חומצה אוקסאלית. אמנם בריכוז נמוך בהשואה לחמציץ, אבל גם פה כבר ידוע על מקרים בהם דוווח על פגיעה במערכת השתן, מהכליות והלאה.

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי מצ'רה* » 18 פברואר 2015, 08:29

יש הסבר ומתכון בספר של אורי מאיר צ'יזיק - צמחי בר למאכל.
למיטב ידיעתי אוכלים רק את פקעות הניצן הסגורות, בשלב מאד קצר שלהן. כלך זה רעיל!

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי עטרה_הורוביץ* » 17 פברואר 2015, 14:47

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

למישהו יש מושג איך מבשלים כלך מצוי?

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי פלוני_אלמונית* » 22 ינואר 2015, 19:16

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

האם מותר לאכול חציל ללא בישול

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי עוגי* » 23 אוקטובר 2014, 09:55

כן, בטטה טריה נחשבת לאכילה (טעים יותר אחרי עבודת קולפן.)

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי פלוני_אלמונית* » 22 אוקטובר 2014, 17:55

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

האם מותר לאכול בטטה טריה ?

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי ח_מציץ* » 20 אפריל 2013, 07:43

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

חמציצים לא מומלץ לאכול. הם מכילים חומצה אוקסאלית (חומצת נמלים) בכמות אמנם לא רבה.

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי טלי_מא* » 15 אוגוסט 2010, 16:53

לעיתים יש בלבול בין החומעה לבין החמציץ, ויש המכנים את החומעה בשם חמציץ.
את החומעה כן נהוג לבשל, אבל אין בעיה לאכול אותה טריה.

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי מצ'רה* » 15 אוגוסט 2010, 14:18

חמציצים - ברור! (מה, יש דרך אחרת? מבשלים אותם?)

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי פלוני_אלמונית* » 14 אוגוסט 2010, 20:12

מה לגבי חמציצים- האם אפשר טרי?

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי שמש_בחורף* » 29 דצמבר 2008, 11:01

תרד אפשר לאכול טרי.

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי עשב_השדה* » 28 דצמבר 2008, 21:04

ומה עם תרד?
שמעתי שיש בו חמרים שמזיקים לכיס המרה
אבנים חול וכו

אני בכל אופן מעדיפה תרד תורקי

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי טרה_רוסה* » 08 ספטמבר 2008, 22:33

גבעולים של רובארב לא כדאי לאכול טריים. את העלים והשורשים לא כדאי לאכול בכלל.
עלים וגבעולים צעירים של בטטה. לבשל 20 דקות במים.

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי טרה_רוסה* » 31 אוגוסט 2008, 17:01

תזכורת לעצמי לכתוב על פטריות. ויש גם את הדף האם אכילת פטריות מזיקה

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי לוטם_מרווני* » 31 אוגוסט 2008, 16:06

חוץ מזה שזוטא לבנה מאוד מחממת, ההיפך מנענע ומנטה שהן מקררות.

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי לוטם_מרווני* » 31 אוגוסט 2008, 16:05

בזוטא לבנה טריה יש גם חומרים שעלולים להשפיע על הלב. בגלל זה מומלץ להמנע מזוטא טריה ואף מחליטת זוטא לתינוקות. זה יכול לגרום לדום לב (תלוי ביחס החומר הפעיל בזוטא לשטח פנים לנפח התינוק כמובן).

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי טרה_רוסה* » 31 אוגוסט 2008, 15:44

באמת? לא ידעתי על הדפנה. זוטא אנחנו משתמשים טרי. אבדוק את העניין.

לגבי הצמחים האחרים, אגיע לזה בהזדמנות.

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי שמש_בחורף* » 31 אוגוסט 2008, 11:20

שמעתי שזוטא לבנה לא כדאי לחלוט טריה, רק מיובשת, כי במצב הטרי יש בה חומרים שמקשים על הכבד. מישהו יודע על זה משהו?

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי לוטם_מרווני* » 31 אוגוסט 2008, 08:56

יש טעם לציין צמחי מאכל שחייבים בישול, גם אם הם לא נפוצים בארץ?
כן, כי יש קוראים מכל מיני מקומות בעולם. אם כבר אז כבר.

כדאי להמנע מאכילת עלי ער אציל (דפנה בפי העם) טריים. בכדי לתבל בהם מזון יש קודם כל ליבש אותם היטב בצל ורק אז אפשר להשתמש בהם.

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי טרה_רוסה* » 31 אוגוסט 2008, 08:43

יש דף מתכונים לירקות שלא מקובל לאכול חיים ומתכון לסלט עם במיה טריה בדף סלטים חיים כמנה עיקרית.

יש טעם לציין צמחי מאכל שחייבים בישול, גם אם הם לא נפוצים בארץ? פשוט נתקלתי בכמה בספר שאני קוראת.)

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי מירב_ב* » 17 אוגוסט 2008, 18:23

אצלנו גם אוכלים במיה טרייה ודלעת טרייה, אבל חצילים לא, כי יש רגישות משפחתית לחציל.

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי ניצן_אמ* » 17 אוגוסט 2008, 17:11

אין בעיה עם דלעת טריה. אני התייחסתי לכך שאבטיח עדיף מדלעת מבושלת. אני עושה עוגיות דלעת טריה נחמדות במייבש.
אישי לא מרגיש טוב עם דלעות. אבל זה אישי. ;-)

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי תמרוש_רוש » 17 אוגוסט 2008, 15:47

מה עם דלעת טריה? אפשר?

(טעמתי. יש לזה טעם של אבטיח, רק מעודן. מרגיש טוב)

תודה

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי טלי_מא* » 16 אוגוסט 2008, 19:12

במיה טריה זה מצוין.
וגם נשכן טוב.

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי טרה_רוסה* » 07 יולי 2008, 22:14

במיה? חציל?

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי Honeysuckle_Rose* » 19 יוני 2008, 03:27

איך אפשר אפילו לפקפק??? מלוכיה טרייה זה הכי הכי... אני כ"כ מתגעגעת ועברו פחות משבועיים...

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי אורי_יורמן* » 19 יוני 2008, 01:24

תשמרי לי זרעים!

מלוכיה, ברור שאפשר לאכול טרי, עם טעם כזה לא נראה לי שיש בכלל שאלה

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי שמש_בחורף* » 18 יוני 2008, 12:57

נורא קל לגדל אותה! אני בטוחה שאפשר גם באדנית!

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 18 יוני 2008, 11:52

לא נראה לי שיש בעיה עם מלוח'יה טרייה, כמובן חוץ מהעובדה שבמרק היא הכי טעימה :-) (עשית לי חשק... ויש לי רק דודה אחת שמכינה את התבשיל הזה, וגם זה פעם בכמה חודשים כשהיא מצליחה לנסוע לשוק הערבי).

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי שמש_בחורף* » 18 יוני 2008, 11:18

שואלת שוב: מישהו יודע משהו על מלוכיה כצמח טרי? (חוץ מ מירב ב וממני, שניסינו לטעום... עכשיו יש לי כמויות בגינה, ואני מתלבטת אם להכיר אותה לילדים)

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי שמש_בחורף* » 04 יוני 2008, 11:48

במסורת הערבית נהוג רק לבשל אותה, אבל לא מטעמי רעילות. (הירקן הקשיש שאני קונה ממנו אמר לי איזו פעם "לא חשבתי אף פעם לאכול אותה טרייה...").
זה מה שגם אני פגשתי. כך זה עם מרבית הצמחים שיש לגביהם מסורת ליקוט: רק מבושלים, גם כאלה שאפשר וטעים לאכול טריים.

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי מירב_ב* » 04 יוני 2008, 11:14

מודה שאני לא יודעת מה מותר או אסור לאכול בכל הנוגע לצמחים, למעט האזהרות שגדלתי עליהן (הרדוף וכדומה). כך שאני כותבת על סמך הניסיון האישי שלי בלבד (לא לוקחת אחריות בעניין הזה).
טעמתי עלים צעירים של מלוכיה והטעם פשוט מדהים - עדין, מיוחד ומזכיר מעט חלמית. מבירור לא מקיף שערכתי, במסורת הערבית נהוג רק לבשל אותה, אבל לא מטעמי רעילות. (הירקן הקשיש שאני קונה ממנו אמר לי איזו פעם "לא חשבתי אף פעם לאכול אותה טרייה...").

בכל אופן אני נהנית ממלוכיה בסלט ובשייק ירוק כבר חודשיים.
אשמח גם אני לשמוע מידע נוסף/אחר.

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי שמש_בחורף* » 04 יוני 2008, 08:28

מלוכיה מותר לאכול טריה? או רק מבושלת?

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי פלוני_אלמוני* » 04 יוני 2008, 07:21

_< ואני לא מבינה למה צריך לאכול דווקא צמח רעיל כשיש כל כך הרבה אוכל ? >
פשוט כי זה טעים._
הלוף, למשל, נחשב בריא מאוד במסורת הערבית.
כשהוא מבושל.

טבעוני הוא אחד שלא אוכל מזון מעובד
נכון. אכן כך הוא.
כך גם בתנועה לצמחונות ולטבעונות.

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי tאמא* » 03 יוני 2008, 18:43

< ואני לא מבינה למה צריך לאכול דווקא צמח רעיל כשיש כל כך הרבה אוכל ? >
פשוט כי זה טעים.מבשלים להרבה זמן, מוסיפים לימון, בשר ואז ניתן להוסיף לאורז, כמרק לקובה ,סלט ועוד.
אמא שלי נוהגת לבשל את זה. בעבר נהגה ללקט בעצמה היום מחכה למלקטות אחרות. ואנחנו מחכים כל שנה לקראת החורף לאכול את זה.נוהגת גם להקפיא כך שלפעמים גם עכשיו יש .אבל מה צריך לדעת איך לטפל בזה אחרת זה רעיל.

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי סוסת_פרא* » 02 יוני 2008, 14:15

אפשר לקצר את שם הדף (במילה אחת) ל:
צמחים שלא כדאי לאכול טריים.

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי with_passion* » 02 יוני 2008, 14:02

תרמיל -
הגוף שלנו יכול לתת לנו משוב מיידי לגבי מה לאכול ומה לא וכמה, כל עוד אנחנו לא מתחכמים לטבע. יתכן שגם אחרי שנים של התכחשות למנגנון הזה - נצטרך להעיר אותו בהדרגתיות.
המשוב יכול להיות ריח רע, טעם רע, ואם לא הפסקנו שם.. אז גם הרגשה רעה בחלקים אחרים בגוף. ניתן לעקוף את מנגנון הסינון הזה בכל מיני דרכים, על ידי טיבול, ערבוב, וגם בישול - זה לא אומר שזה "כדאי", בטווח הקצר או הארוך.

משהו כמו הונאת האינסטינקטים שלנו על מנת לאכול יותר רעל לדעתי צריך להיות דיון מקדים.

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי טרה_רוסה* » 02 יוני 2008, 11:30

כשמבשלים לוף, חשוב להוסיף הרבה לימון. זה כנראה מנטרל את הרעל. ליונית קריסטל יש מתכון טוב ורציני. היא טועמת, ואם זה עדיין מעקצץ, היא מבשלת עוד).

< ואני לא מבינה למה צריך לאכול דווקא צמח רעיל כשיש כל כך הרבה אוכל ? >

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי שמש_בחורף* » 02 יוני 2008, 10:59

עלי לוף : לפי הבדואיות בגליל, שמהן למדתי, יש קודם כל שני סוגי לוף ורק אחד מהם אוכלים (אני לא זוכרת איך מבדילים בין שניהם. הם אוספים אותם, מרתיחים די הרבה זמן (כחצי שעה), מסננים, סוחטים את העלים בידיים בכל הכוח- ואז מטגנים עם בצל. מענין מה נשאר בלוף אחרי טיפול כזה...
(אנחנו טעמנו את זה באותה הדרכה, ולאחת מאיתנו היתה אח"כ "תחושת הרדמה" כזו בלשון ובחיך.)

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי שמש_בחורף* » 02 יוני 2008, 10:08

מכיוון שכל פעם אני מוצאת את עצמי כותבת (ומתווכחת) על הנושא הזה, החלטתי לפתוח דף כדי לעשות את זה יותר בנוחות.


פה אפשר לשתף ולדון במידע על צמחים ש לא כדאי ללקט ולאכול טריים. אפשר גם לגבי צמחים תרבותיים/חקלאיים.


צמחים רעילים ומסוכנים

מאתר צמח-השדה

אגף למתכונים

תורמוס ההרים : הזרעים נראים מאד מפתים, אך למיטב ידיעתי יש בהם רעלנים. תורמוס תרבותי שמגדלים כקטניה מבשלים פעמיים ובאמצע שופכים את המים- כדי להיפטר מהחומרים המזיקים שבהם.

תפוחי אדמה : מי יודע אם מותר לאכול אותם לא מבושלים?

צמחים שלא כדאי לאכול טריים

על ידי אנונימי » 02 יוני 2008, 10:08

ראו גם: מתכונים לירקות שלא מקובל לאכול חיים

צמחים שנוהגים לבשל על מנת לאכול אותם בכמויות גדולות יותר או שלא נהוג לאכול אותם טריים מחשש לרעלנות.

חזרה למעלה