קומפוסט במרפסת בעיר

שליחת תגובה

אין ידיעה נקנית אלא בהתבוננות פנימה
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: קומפוסט במרפסת בעיר

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי פלוני_אלמוניתתתתתתת* » 23 יוני 2015, 10:17

היי סופייה,
תוסיפי לשם שכבה נוספת של חול, עיתונים, וגבעולים, דשא, תקשי מעט, העיקר לכסות. בהצלחה!

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי סופיה* » 20 יוני 2012, 18:52

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום לכולם,
כבר זמן רב שאני מגדלת בגאווה תולעים אדומות שדואגות לפרק את מה שלא נאכל בבית ולתת מכל וטוב לגינה. היום בערב הגעתי כדי לאוורר את הקומפוסט וגיליתי מפלצות ענק !!!! רכיכות ענקיות כמו חשופיות בצבע כתום צצו בתוך הקומפוסט. אין לי מושג איך זה קרה..... בנוסף לכך אינני יודעת עד כמה הן מזיקות... להוציא אותן מהקומפוסט:? או שאולי הן תורמות לתהליך ולשמור על האולוסיה שנוצרה? האם הן יכולות לאכול את התולעים???? אשמח לעזרה ... מי מכיר ויודע?! בנתיים לא נוגעת, צופה.... מעניין מאד :)

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 23 ינואר 2012, 10:55

כדאי לפתוח ולערבב מדי פעם, להכניס אוויר, להעמיד בשמש.
אפשר להוסיף מתי שבא לך. כמובן שגם כל יום.
@}
מה עם קומפוסטרים ייעודיים? גדול מדי למרפסת? אין תחתית?
קומפוסטרים ייעודיים מיועדים להצבה על האדמה, לכן אין להם תחתית. במרפסת בעיר האופציה הזו מתבטלת כי אין אדמה, אז חייבים פח עם תחתית...

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי תמר* » 23 ינואר 2012, 10:22

ביום שישי התחלתי קומפוסט בדלי במרפסת. ואני חייבת לומר שלא ידעתי שזה יפחיד אותי ככה...
אני לא מעיזה לפתוח אותו.
מתי לפתוח ולגלות אם זה אסון אקולוגי או ברכה?
האם אפשר לצרף כל יום קצת או עדיף במרוכז?

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי לילה_טוב* » 20 אוגוסט 2011, 22:43

משהו כזה שעיריות ומועצות מחלקות (או מוכרות?), נראה כמו פח ירוק גדול.

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי אילה_א* » 20 אוגוסט 2011, 20:11

מה זה קומפוסטרים יעודיים ?

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי לילה_טוב* » 20 אוגוסט 2011, 11:23

תודה רבה על הדף הזה! עושה כבר 8 שנים קומפוסט בחוץ, עוברת לדירה בעיר, מדחיקה את העניין והנה - יש פתרון!
מה עם קומפוסטרים ייעודיים? גדול מדי למרפסת? אין תחתית?

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי אילה_א* » 19 אוגוסט 2011, 17:24

בטח שזה בסדר לפזר אותו או אם יש לך כוח את יכולה גם לחפור בור ולקבור אותו

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי הרגע_שלפני* » 18 אוגוסט 2011, 18:00

אני עוברת לדירה בלי מרפסת והקומפוסט שלי במצב די רקוב אבל לא ממש מוכן, חשבתי לפזר אותו באיזה שטח פתוח טבעי באזור, זה נשמע לכם בסדר?

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי טל_דניאל* » 18 אוגוסט 2011, 17:31

מבקשת עצתכם - בתוך אדמת העציצים הרבים שלי התיישבו בשבועות האחרונים מיליוני חרקים קטנטנים - יתכן שיש להם כנפיים. איני בטוחה. האם תוכלו לומר לי מה זה ואיך נפטרים מהתופעה מבלי לחסל את כל הגינה הפרטית שלי?

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 07 פברואר 2011, 22:57

האחת, האם אפשר לזרוק נייר אפייה לקומפוסט?
לא נראה לי...

האם מישהו ניסה פעם לעשות קומפוסט בתוך קופסת קרטון במקום ערימה באדמה?
תוך זמן מה זה פשוט יירטב והקרטון יתפורר. חייבים איזושהי תחתית/דופן לא-מתכלה.

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי פלוני_אלמונית* » 06 פברואר 2011, 00:12

שתי שאלות לי. האחת, האם אפשר לזרוק נייר אפייה לקומפוסט?
השנייה, האם מישהו ניסה פעם לעשות קומפוסט בתוך קופסת קרטון במקום ערימה באדמה? בתיאוריה זה נשמע אחלה,אבל צריך לראות מה הנוזלים והלחות עושים לקופסא עם הזמן..
תודה:)

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 30 יולי 2010, 20:46

לי יש המון תולעים אבל לא מהסוג הרצוי.. :-/

כמו שכתבתי בדף הכנת קומפוסט (שיש לו שם ממש מוזר), הפח התמלא פתאום בתולעים גדולות ובלתי מזוהות. ראיתי שהן שורצות בכל הפח והחלטתי לבצע ג'נוסייד קר רוח - סגרתי אותו לשלושה ימים. היום בדקתי, ומצאתי שלושה(!) סוגים - אחד התולעים הגדולות שלא זיהיתי, קצת רימות של זבובים וגם "תולעי פסיק" קטנטנות כאלה שנדבקות בהמוניהן לצד הפנימי של המכסה ומתות בקלות. המחזה מזוויע למדי, סגרתי את הפח שוב.
וכיוון שחדר השינה שלי כעת הפך סמוך למרפסת, וכיוון שאני רוצה שהיא תתחיל להיראות כמו מרפסת של בני אדם ולא כמו מפגע אקולוגי (עוגמת הנפש מהזחלים האלה והטראומה של הרימות מהשנה שעברה, לא שוות את שקית הקליפות שנזרקת לשם מדי 4 ימים), נראה לי שאני פשוט הולכת לסיים תקופה זו של שלוש שנים בדיוק(!) ולחסל את הפח. |תמר|
ניתן לחבר'ה האלה למות עוד קצת ואז אוריד אותו למטה בעזרת מישהו, אולי אפזר את התכולה בחצר האחורית, וניפטר מהפח (אלא אם מישהו רוצה אותו, במצבו הריק כמובן).

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי פלונית* » 29 יולי 2010, 14:11

גם אנחנו נשמח לתרומת תולעים.
נמצאים בירושלים.
אפשר ליצור קשר ב hadoda בג'ימייל.
תודה!

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי ג'וניפר_והמשפחה* » 18 יולי 2010, 11:41

חוזרת שוב על בקשתי לתולעים. מישהו מעוניין לתרום?

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 18 יולי 2010, 10:00

שוב חזרנו לקמפסט, בקנה מידה קטן - משהו כמו 20% מהזבל האורגני הולך לקומפוסט. גם זה משהו.
עלינו ל-30% בערך :-)
בקיץ החם והלח הזה פה, אחרי פחות משבוע כבר קשה לאתר את העקבות של מה ששמתי שם.

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 18 יולי 2010, 09:58

אשר, אהלן :-)

אני מכירה אותך (וירטואלית) מעץ בעיר, אחרת הייתי חושבת שהמודעה שלך פרסומית גרידא... (ונוטה למחוק אותה)

השיטה שהזכרת מאוד מעניינת, וגם לא מוכרת פה באתר. לדעתי אפילו שווה לפתוח עליה דף נפרד - בהנחה שתיכנס לשם ותכתוב על עיקרי השיטה, על מה היא מבוססת ומה היא דורשת, ואולי גם תענה לשאלות של מתעניינים.

מה דעתך?

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי אשר_EM* » 18 יולי 2010, 09:52

למי שמעוניין עוד על שיטת המיחזור בעזרת בוקאשי ניתן להסתכל ב- http://www.emisrael.co.il/[po]bokashi home bucket[/po].html
ולגמרי בעברית! השיטה עובדת, ללא ריחות רעים וללא צורך להאכיל, ללחלח, לנקות וכדומה.

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי ג'וניפר_והמשפחה* » 15 מרץ 2010, 10:48

אני חושבת שהצלחתי מתישהו להרוג את התולעים שלי, והקומפוסט עולה על גדותיו בלי להתקמפסט.
אולי למישהו יש תולעים שמעוניינות בהגירה למדינת שפע? אוכל לא חסר, יש לברה מצויינת (מכונת הכביסה עומדת ליד, ויש שני חתולים) ואני מבטיחה להשתדל לא להרוג אותן. :-)

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 23 פברואר 2010, 09:44

החלטתי על עוד הפסקה קצרה בהפרדת הזבל האורגני (באסה, איפה הדף על השקיות המטפטפות!) עד שאחליט מה עושים.
... שוב חזרנו לקמפסט, בקנה מידה קטן - משהו כמו 20% מהזבל האורגני הולך לקומפוסט. גם זה משהו.

הפעם דווקא לא מצטברים נוזלים למטה - כל עניין הזבובים היה בגלל שהשארתי את הפח פתוח (עם רשת, אבל מסתבר שלא הרמטית). עכשיו אני מחזיקה אותו סגור, זה מפחית מיכולת האוורור ולכן גם הקיבולת/ניצולת שלו קטנה מבחינת מה שאפשר לזרוק לשם. אז משתדלת לזרוק דברים פחות "רטובים" - נניח, לא קליפות של 4 תפוזים אחרי שסחטנו מיץ, ולא שאריות סלט גדול עם כל הרוטב.

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 23 פברואר 2010, 09:41

אפשר לשים את הפח גם בתוך הבית?
בטח שאפשר. בהנחה שהבית מאוורר, שריח קל לפעמים לא יציק לכם מאוד, ושאין פעוטות שיתחילו לפתוח ולהוציא משם דברים :-)

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי גילית_ט* » 23 פברואר 2010, 08:14

היי, האם אפשר לשים את הפח גם בתוך הבית? כי אין לי מרפסת, ובחצר אני לא בטוחה שאוכל לשים...., פעם ראיתי סרט ששמו בבית עם תולעים...

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 22 אוקטובר 2009, 21:30

אמרתי לך
גם למירי חנוך יש בעיות עם הקומפוסט (2 פסקאות מהסוף). :-) כאן

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי אילה_א* » 18 אוקטובר 2009, 22:39

המים המצחינים עמדו פה קצת
אמרתי לך

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי אנונימי » 18 אוקטובר 2009, 21:08

הבוקאשי הזה בא לי בדיוק בזמן.
יש לי מיכל מים כזה, של 5 ליטר, שהברז שלו מטפטף.
מה שאומר שאין מה לעשות בו.
אבל, אפשר להעמיד אותו עם כוס למרגלות הברז ולנצל אותו למיכל בוקאשי כזה.

אם רק אבין מה בדיוק נדרש ואיך בדיוק לתפעל, כי זה באנגלית צפופה מדי בשביל מוחי המעוך :-)

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 15 אוקטובר 2009, 21:56

למשל לא זורקת פנימה גלעיני מנגו.
לא קשור לכלום - שלשום ישבתי על מנגו עם הילד, והגלעין היה חצי פתוח - ממש בצבץ משם נבט. מדהים שזה התחיל לנבוט בתוך הפרי. ביקעתי את הכיסוי השעיר שלו והוצאתי את הגלעין העירום שבפנים. זה היה כמו לידה(!).
שמנו במים, נפתח שם בקצה משהו והתחיל לצוץ שורש קטן. איזה כייף.

בטטה, מאחורייך.

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 15 אוקטובר 2009, 21:53

מצריך ניקוז של המים המצחינים
טוב, אז אולי השיטה שלי לא כזו מצוינת. המים המצחינים עמדו פה קצת (לא שמתי לב) וכמה זבובות נואלות הטילו ביצים, מה שאומר שרצפת המרפסת התכסתה עשרות אם לא מאות גלמי זבובים. זה מגניב לראות זבוב מבצבץ ממה שהיה פעם רימה, אבל NIMBI. טאטאתי את כל הגלמים החוצה ביסודיות, כיסיתי את המים באדמה ווידאתי שלא רטוב שם למעלה. עדיין התסריט הזה חזר פעמיים. החלטתי על עוד הפסקה קצרה בהפרדת הזבל האורגני (באסה, איפה הדף על השקיות המטפטפות!) עד שאחליט מה עושים.

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי פלוני_אלמונית* » 05 אוקטובר 2009, 09:53

שיטת קומפוסט יפנית: בוקאשי. גם רעיון יפה: מיכל עם ברז ניקוז בתחתית.
http://en.wikipedia.org/wiki/[po]Bokashi composting[/po]

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 22 ספטמבר 2009, 11:28

מצריך ניקוז של המים המצחינים.
פטנט אחר, שהציעה אילה א : להעמיד את הפח כך שהחורים יובילו את המים אל המרזב, אם יש כזה.

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי אנונימי » 22 ספטמבר 2009, 02:52

מלאת התפעלות והתקנאות מההתמדה, מהרעיונות, מהביצוע.

<מתלבטת ותוהה אם עדיף לי להתחיל כבר עכשיו עם תולעים או קומפוסט-אדמה-חיה, או לחכות לבית הבא, שלא אצטרך להעביר דירה גם ערמת זבל...>

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 21 ספטמבר 2009, 21:15

אבל לא ממהרת להתחיל שוב, כי רוצה פתרון טכני טוב יותר לעניין של הרטיבות למטה ושל הערבוב. שוקלת לקדוח חורי ניקוז בפח כמו שהציע פשוט יונתן לעיל.
אז יש חורי ניקוז. לא היה צורך לקדוח אפילו, מספיק פטיש ובורג עבה.
חוררתי כ-5-6 חורים על כל היקף הפח - כמה ס"מ מתחתיתו. בדיעבד היה כדאי לקדוח גם ממש למטה בתחתית. אולי עוד אעשה את זה. בכל אופן זה מכניס אוויר למטה וגם מאפשר קצת ניקוז.
וכאן הגליק - אבקש לקרוא לזה "שיטת קרוטונית" :-) למרות שחלק מהמידע נוצר בעקבות סיעורי מוחות במקומות שונים ברשת, הטוויסט האחרון הוא שלי.
במקום להעמיד את הפח על משהו להגבהה, וכלי מתחתיו -
קניתי גיגית בקוטר קצת יותר גדול מהפח (45 ס"מ - זה הגודל הכי גדול של גיגית שתמצאו בשוק או בחנויות כלי בית). הצבתי את הפח בתוכה. עד כאן מה שהציעו לי, שזה אחלה רעיון אבל מצריך ניקוז של המים המצחינים.
הטוויסט - שמתי בתוך הגיגית קצת אדמה יבשה, גם למטה וגם בדפנות. מעכשיו אפשר לשים שם צמחים והם יצמחו מהשקיית המים של הג'יפה |יש|

אם כך, חזרתי לקמפסט בחדווה, אבל בקטנה. למשל לא זורקת פנימה גלעיני מנגו, או אפרסק רקוב שלם.
נכון להיום תוך 30 שניות בערך נעלם כל זכר לפירות שנכנסו לשם. הערימה פשוט לוהטת.

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 21 ספטמבר 2009, 21:03

הרגע שלפני, הבנת נכון.

ואז איך מוסיפים עוד פעם?
חופרים קצת, מכניסים זבל ומכסים.

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי הרגע_שלפני* » 23 אוגוסט 2009, 17:33

ואז איך מוסיפים עוד פעם?
אם הבנתי נכון אז הכוונה לעשות בור גדול וכל פעם ששמים שכבה של זבל לשים עליה חומר יבש ואז לקבור באדמה, א"כ מוסיפים עוד שכבה לבור מעל האדמה. כן?

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי אילה_א* » 23 אוגוסט 2009, 14:12

אפשר לקבור את הזבל ואז לא יהיה חשש וזה עדיין ייטב את האדמה

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי הרגע_שלפני* » 23 אוגוסט 2009, 13:27

איך לשכנע את החבר לעשות קומפוסט?
הוא עבר עכשיו לדירת קרקע עם ריבוע קטן של אדמה ליד הכניסה. ניסיתי לשכנע אותו שנתחיל להכין קומפוסט אבל הוא מפחד שזה ימשוך חרקים שיגיעו גם אל הדירה.
החשש מוצדק?
ושאלה לא כל כך קשורה - האדמה שם מלאה בקקי של כלבים, אנחנו מתחילים לארגן גינה, כדאי לאסוף ולזרוק את הקקי או לעדור אותו לתוך האדמה? זה מזבל טוב לצמחים?

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי פלוני_אלמונית* » 23 אוגוסט 2009, 13:16

שלום רב
דבר ראשון כל הכבוד !!
רציתי לשאול אם יש למישהוא בתל אביב קומפוסט מוכן שבא לו לתרום לא יותר מדי מספיק ל 4 /5 עציצים
השמח עם תצרו קשר
0522490313
תודה
ליה

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי ליאת_טאוב* » 25 מאי 2009, 21:40

מה עם קומפוסט תולעים?
זה עובד מצוין גם בתוך הבית.

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי אומ_איליי* » 25 מאי 2009, 20:58

לי אין מרפסת, אצלי הקומפוסט בדלי במעקה מורחב הבעיה בדלי שזה מתמלא מהר מידיי ולא בקצב של להיות מוכן אז אני מקמפסטת בהפסקות.
ועכשיו גם מתעסקת בזה מעט, אבל אולי אפשר לעשות כמה דליים ולעבור כל יום לדלי אחר ?

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי אילה_א* » 25 מאי 2009, 18:16

אולי על הגג?

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי טדליק_נהנאנע* » 25 מאי 2009, 15:59

ומה עושה מי שאפילו מרפסת אין לו?

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי אילה_א* » 20 אפריל 2009, 22:58

היום קניתי שתילים ושתלתי באדמה המקופסטת שיש לי בדלי
מזמן לא ראיתי אותו כל כך ריק

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 20 אפריל 2009, 21:05

סוף תקופה (קשה ;-) ) : הפסקתי עם הקומפוסט, כבר בסוף ההריון ובטח אחרי הלידה. אפשר לקרוא לזה "שובה של שקית הזבל המטפטפת". ריכזתי את כל הקומפוסט המוכן ב-3 שקיות גדולות - וגיליתי שאפשר להביא אותן לגן הילדים שלידנו, גן "ירוק" עם מודעות אקולוגית, הם עושים קומפוסט בעצמם ואמרו שישמחו לקבל עוד. את החומר היבש (המון נייר במקרה שלנו) לקחתי לפח המחזור והשאר, שאריות יבשות, סתם הלך לפח לצערי, לפני ניקיון פסח.

עכשיו אני כבר בכושר, אבל לא ממהרת להתחיל שוב, כי רוצה פתרון טכני טוב יותר לעניין של הרטיבות למטה ושל הערבוב. שוקלת לקדוח חורי ניקוז בפח כמו שהציע פשוט יונתן לעיל. כמו כל דבר אחר בימים אלה, זה ייקח לי זמן...

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי ש_י_ר_י* » 19 דצמבר 2008, 21:54

חזרתי לדווח @}

התחלנו את הקומפוסט לפני בערך שבוע וחצי, טפו טפו, בסל של איקאה - העמדנו אותו על רשת ברזל ישנה שהייתה לנו, כך שאם נוזל אפשר לראות ולנקות. בינתיים לא נוזל וגם אין כ"כ ריח - יש בעיקר ריח של העלים שהבאנו לכסות את כל החומר האורגני.
גילינו לשמחתנו שרוב הפסולת שלנו היא אורגנית, מה שאומר שהסל מתמלא בקצב מהיר.
לפני יומיים כבר הורגש חום קל בוקע מהערימה, והבנזוג נשבע שהערימה התכווצה!
והכי חשוב - התחושה כ"כ טובה וכ"כ נכונה. היה לנו כל כך קל להתחיל להפריד פסולת, והכי מרגש שהקטן, בן שנה ו-10, התחיל להגיד "קו-פו-ס" שהוא רואה קליפות או שאריות מזון על הצלחת... :-)

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי גיל_גילה* » 08 דצמבר 2008, 21:31

אני כל כך שמחה שמאז שהכרזתי כאן שאני מתחילה לעשות קומפוסט במרפסת, לא זרקתי לפח הרגיל שום פיסת חומר אורגני. לפחות בעניין הזה סגרתי פער בין הרצוי למצוי.
הקשיים הטכניים, ההגייניים וכו' שחששתי מהם, מסתבר שכל כך פשוט להתגבר עליהם. לפח הראשון שלי הכנתי מכסה רשת מרשת כפולה, אפילו, כדי שזבובים לא ייכנסו ולא יתפתחו בקומפוסט רימות. למרות הכל (באיזשהו שלב הנחתי על הפח שכבות בדים) התפתחו רימות לרוב, הן נעלמו. הבית שלי לא מלא זבובים, אני אוהבת להשאיר חלונות ודלתות פתוחים, אולי פשוט עפו החוצה.
עכשיו אין רימות. נראה שדוקא הרימות גרמו לקומפוסט להבשיל יותר מהר.
במשך הזמן מצאתי פח נוסף, גדול מהראשון, ללא מכסה. פיתחתי שיטה לערבוב והוספת הקומפוסט הטרי יותר לתוך הגדול עם הקומפוסט הותיק יותר: כשהקטן מתמלא (שכבות של שיירים אורגניים ונסורת מנגריה לסירוגין) אני מערבבת את הקומפוסט הותיק ומרוקנת חלק ניכר ממנו לתוך מיכלים, קופסת קרטון, כך שאני יכולה לערבב עד לקרקעית. לאחר הערבוב (ואולי הוספת נסורת, אם רטוב מדי) הופכת את הפח הקטן לתוך הגדול, כמו שילדים מכינים 'עוגות' חול. מסביב ל'עוגה' מפזרת קומפוסט ותיק וכן מלמעלה.
הפח נשאר פתוח. לא מסריח. גם הטרי לא מגיע לסרחון של פח 'רגיל'. כשאני מערבבת, יש ריח של אשפה, הרבה פחות מסריח ממשאית אשפה. והפח הרגיל? אני 'מורידה' פעם בשבוע, נדמה לי, שקית קלת משקל נטולת ריח.

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי ש_י_ר_י* » 06 דצמבר 2008, 14:47

רינצ'י, תודה. התעצלתי לחפש את התמונה. בדיוק לזה התכוונתי.
מבחינת הניקוז חשבנו לשים את זה על רשת גריל גדולה של תנור, ולנקות מתחת מה שמתנקז. על הכובד באמת לא חשבתי. באסה.
פשוט מבחינה אינטואטיבית היה נראה לי טוב יותר שהקומפוסט יהיה במיכל מאוורר, קצת כמו שניצן תיארה ב יצירת קומפוסט , שהיא השתמשה בשקיות נייר. באמת צריך לשאול אותה איך הניסוי הזה יצא לה!
בכל אופן תודה, נראה מה עושים הלאה ונחזור לדווח @}

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי אילה_א* » 06 דצמבר 2008, 08:51

יכולים נוזלים שמצטברים לדלוף דרכה.
בגלל זה
וגם בגלל ריחות
אבל מצד שני לקרוטונית יש קמופוסט לא מכוסה
בקיצור נסוי ותהיה רק שלא יצא טעיה

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי רינ_צ'י* » 06 דצמבר 2008, 08:46

הנה תמונה . מניחה שלזה התכוונת.

שירי, אני לא מבינה בכלל בקומפוסט במיכל קטן על המרפסת, אבל אם צריך לערבב (במיכל גדול צריך), נראה לי מסובך לעשות זאת בסל איקאה הזה. או אולי לא, בעצם - פשוט לנער. אבל זה בטח לא יעבוד כשיהיה מלא וכבד, הוא עלול להיקרע.
חוץ מזה, התחתית שלו לא אטומה (אם אני זוכרת נכון), ובקלות יכולים נוזלים שמצטברים לדלוף דרכה. מצד שני, אם מניחים אותו על אדמה באיזה קערה, זה פותר את הבעיה.

כאן בסביבה ראיתי שמוכרים בחנויות גינון משהו מוזר: שק גדול מהחומר הפלסטי הזה שממנו מכינים את השקיות הרב פעמיות, שמיועד להכנת קומפוסט. יש בו חלונות אוורור (לא ראיתי בדיוק איך ומה, כי באריזה סגורה). בכל מקרה, גם שם אי אפשר לערבב בנוחות, לדעתי. לא מוצאת קישור לתמונה של המוצר הזה, אבל הנה polypropylene]משהו דומה sacs[/po].jpg רק בלי פתחי אוורור.

את יודעת מה, אולי אפשר לרפד את התחתית של הסל-איקאה בשקית כזאת, כדי להפוך אותה אטומה יותר?
אם כי בכל זאת נשמע לי לא מתאים, כי הקומפוסט כבד והסל עדיני.

טוב, נו, אם יש לך אומץ - תנסי :-)
אם תיתקלי בבעיות, תפתרי אותן. כמה נורא זה כבר יכול להיות?

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי ש_י_ר_י* » 05 דצמבר 2008, 17:15

את יכולה לפרט מה לא נראה לך? אני לא כזאת אמיצה...

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי אילה_א* » 05 דצמבר 2008, 15:33

אנילא הייתי עושה את זה אבל אם ישלך אומץ תנסי

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי ש_י_ר_י* » 05 דצמבר 2008, 14:28

מה דעתכן על הרעיון שצץ לי: יש לנו סלי כביסה מאיקאה, אלו שעשויים מרשת כסופה ויכולים להתקפל למין עיגול כזה. אולי אני אמצא קישור תיכף.
בכל מקרה, זה בערך בגודל של פח הפלסטיק השחור המפורסם. חשבתי שזה יכול להיות מצוין לקומפוסט, כי זה נושם ולא יסריח, אבל מצד שני זו רשת כ"כ צפופה שתמנע מחרקים למינהם להיכנס!
מה המומחיות אומרות?

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי אילה_א* » 23 נובמבר 2008, 17:14

כן
יש לך שמש ? שימי בשמש

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי אם_אוהבת* » 23 נובמבר 2008, 16:02

לקחתי דלי של שטיפה ומילאתי באדמה מעדנית ישנה. האדמה רטובה מהגשם, מקווה שזה בסדר. באמצע שמתי את השאריות שצברתי במקרר במשך כמה ימים ומעל עוד שכבת אדמה. לא ערבבתי בינתיים.
מתכוונת לאוסיף עוד בימים הקרובים ובינתיים לשמור במקרר ואז לערבב.
זה בסדר?

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי אילה_א* » 21 נובמבר 2008, 13:23

דפוס של עיתונים הוא מחומר אורגני לא זוכרת איזה אולי משהו עם סויה
קראתי את זה בדף חיפוי בעיתונים או שם דומה

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 21 נובמבר 2008, 09:19

אבל איך זה יקרה אם כל פעם מוסיפים אוכל לשם?
זה קורה בשכבות שלמטה ובמרכז, לא באופן אחיד, רק היכן שהוא מצליח להתחמם. אם מערבבים מאיצים את התהליך.

מה הנזק לכדור הארץ בקליפות פירות וירקות (ודברים דומים) שנזרקים לפח רגיל?
יש דף שלם בנושא - קומפוסט וזבל לא אורגני סדרי עדיפויות

הנייר צריך להיות נקי ז"א לא עיתון או דף מקושקש בכדי לא להפריש חומרים מדפוס וצבע וכד'?
ניצן הביאה פעם ב יצירת קומפוסט קישור שאומר שאפשר לזרוק את כל סוגי הנייר ושזה בטל בשישים. כאמור, תלוי מה מטרתך: אם את רוצה להפיק דשן אורגני טהור שישמש לגידול העגבניות האורגניות הטהורות שלך, אז אולי לא כדאי. למי שסתם רוצה למחזר פסולת רטובה ולשים קצת בעציצים, אין שום בעיה.

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי אם_אוהבת* » 21 נובמבר 2008, 07:30

בפח רגיל זה סגור ותוך השקית זבל ודחוס בין עוד מלא זבל של שקיות ופלסטיק ועוד ואין ביכולתוט להתפרק בסביבתו הטיבעית. לא?

בכל מקרה אתן צ'אנס נוסף לניסיון הקימפוסט בתוך הבית ומקווה שבעלי לא יברח ממני. סתאם. אבל עדיין זה לא בא לא טוב בעין.
ולגביי משטחי הקומפוסט, הנייר צריך להיות נקי ז"א לא עיתון או דף מקושקש בכדי לא להפריש חומרים מדפוס וצבע וכד'?

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי אביבה* » 21 נובמבר 2008, 01:56

נשמע מאד מעניין. אני שוקלת זאת ברצינות. אשמח לשמוע הסבר על הפן האקולוגי של העניין. כלומר: מה הנזק לכדור הארץ בקליפות פירות וירקות (ודברים דומים) שנזרקים לפח רגיל? תודה מראש.

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי מווא* » 21 נובמבר 2008, 01:16

גם אני מנסה
:-)
בינתיים יש לי מלא זבל בשני עציצים
אני עושה בשיטה משולבת איה+קרוטונית=סגור ובשמש
אם אשרוד את הגועל נפש - אדווח

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי סאלוש* » 21 נובמבר 2008, 00:07

יש לי שאלה.

איך זה הולך התזמון של זה. כלומר נניח יש פח קומפוסט. אז כל פעם זורקים עוד ועוד שאריות אוכל לשם? (זבל אתן מתכוונות שאריות אוכל, נכון?...) זורקים ומערבבים?

כי מתישהו זה הכל אמור להפוך לאדמה, נכון? אבל איך זה יקרה אם כל פעם מוסיפים אוכל לשם?

תודה.
לא מבטיחה לבצע עדיין, אבל ברור לי שזה צריך להגיע מתישהו...

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 20 נובמבר 2008, 22:08

את בעצמך מלפפון! |גזר|

אצלי הפח תמיד סגור !.
יש לך פח סגור בדיוק בגלל שיש לך המון שמש. אבל עדיף שישאירו פתוח והקומפוסט יתייבש קצת ויהיו יתושונים, מאשר ישאירו סגור ויקללו אותנו אח"כ על הסירחון האיום.

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי אילה_א* » 20 נובמבר 2008, 22:01

קם המלפפון על הגנן
כל התשובות שלי הפוכות :-)
_הפח צריך להיות אטום לאויר וסגור במכסה?
להפך - פתוח לאוויר! מאותה סיבה גם מערבבים מדי פעם. בפח סגור יהיה פירוק אנאירובי = ריקבון מהסוג המגעיל, להבדיל מהריקבון הבריא של הקומפוסט. אצלי הפח תמיד סגור !.

חייב ליד מקור חום משמש או שלא משנה באיזו פינה בבית?
לא משנה._
אצלי הפח במקום הכי מלא בשמש שיש לי (במרפסת )
בקיצור אין שיטה אחת נכונה לעשות זאת (שיט ) רק לנסות ולגלות מה עובד עבורך

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 20 נובמבר 2008, 21:21

אני רוצה להתוודות שבימים האחרונים, בגלל מצבי התופח, לא הצלחתי להפריד לקומפוסט (בעצם להפריד זה קל, לנהל את הערבוביישן זה קצת יותר קשה) והרבה דברים הולכים פשוט לשקית הזבל. שוב הזבל מגעיל ברמות.

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 20 נובמבר 2008, 21:20

קליפות הביצים נשארו כמו שהם וגם הגלעינים וקליפות הבצל היבשות.
כנראה שהיה יבש מדי? בכל מקרה, לקליפות ביצים לוקח די הרבה זמן יחסית לקליפות של ירקות למשל. גם בקומפוסט בן כמה חודשים עדיין אפשר לראות שברי קליפת ביצה, וזה לא כזה נורא.

האדמה יכולה להיות כל אדמה וגם כזו שמוכרים במשתלות למרות שאולי יש בה דישונים וכאלה?
כן. מידת ההקפדה תלויה בך. אם את רוצה לגדל ירקות אורגניים בעזרת הדשן הזה, אולי תקפידי יותר. בכל מקרה לתהליך לא נחוצה אדמה מיוחדת (ובעצם מספיק להתחיל עם כמה חופני אדמה בלבד, ואח"כ להסתפק בקרטון כחומר יבש למשל).

הפח צריך להיות אטום לאויר וסגור במכסה?
להפך - פתוח לאוויר! מאותה סיבה גם מערבבים מדי פעם. בפח סגור יהיה פירוק אנאירובי = ריקבון מהסוג המגעיל, להבדיל מהריקבון הבריא ;-) של הקומפוסט.

חייב ליד מקור חום משמש או שלא משנה באיזו פינה בבית?
לא משנה.

כל כמה זמן לערבב ומה מידת הלחות שהאדמה צריכה להיות?
כל כמה זמן שאת מצליחה. האדמה צריכה להיות לחה כמו מטלית סחוטה. לא להיבהל אם בהתחלה נוצרים כל מיני עובשים ומגיעים רמשים קטנים. קומפוסט מוכן, וגם 3/4 מוכן, צריך להריח כמו אדמת יער אחרי הגשם = ריח נעים.

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי אם_אוהבת* » 20 נובמבר 2008, 17:52

בעבר ניסיתי לקמפסט בתוך ארגז קרטון גדול ואדמה מעדנית ישנה. במשך כשלושה שבועות ערבבתי שאריות של ירקות ופירות וגם ביצים. בעלי נרתע מהעניין שיש לנו ארגז מלא זבל תןך הבית ואין לנו מרפסת אז זה עמד בצד הסלון בפינה מוסתרת מכל עובר אורח. קליפות הביצים נשארו כמו שהם וגם הגלעינים וקליפות הבצל היבשות. בסופו של דבר נאלצתי להעיף את הכל מן הבית.
אחר כך פשוט זרקתי בחוץ בין השיחים אבל איזו שכנה העירה לנו ונאלצתי לזרוק לפח.
חשבתי אולי פשוט לצרף את הזבל שלי למישהו אחר באזור שלנו אם יש או לקבל טיפים בניסיון חוזר לקמפסט בבית מבלי שזה יראה דוחה בעיני בעלי. אשמח לטיפים למתחילה.
ועוד שאלות:
האדמה יכולה להיות כל אדמה וגם כזו שמוכרים במשתלות למרות שאולי יש בה דישונים וכאלה?
הפח צריך להיות אטום לאויר וסגור במכסה?
חייב ליד מקור חום משמש או שלא משנה באיזו פינה בבית?
כל כמה זמן לערבב ומה מידת הלחות שהאדמה צריכה להיות?

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי אילה_א* » 08 נובמבר 2008, 19:15

חנות טמבור גדולה מוכרת פחים שחורים עם מכסה
חלק מהמשתלות וגם אם אין ברירה רשתות הום סנטר ואייס

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי תולעת* » 08 נובמבר 2008, 17:18

הממם
כלומר, כשאתן אומרות "אדמה" אתן מתכוונות לקומפוסט מוכן?
בדיוק הקומפוסט הלא-מרפסתי שלי עושה רושם מוכן, אבל איכשהו חבל לי להשתמש בו רק כבסיס לעוד קומפוסט.. אם כי נראה לי שאני יכולה להתגבר על זה די בקלות.
קרוטונית, איפה את נמצאת?
וגם: חיפושי אחר פח שחור לא ממש צלחו עד כה. רעיונות??
תודה..

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 25 אוקטובר 2008, 07:59

מי עושה פה רעש בשבת בבוקר ומעיר אותי? :-0

ממני אפשר לקחת אדמה בכייף. יש לי כרגע רבע שק בערך וצריכה לאסוף עוד מתוך הפחים (מרפסת מרובת פחים).

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי אילה_א* » 25 אוקטובר 2008, 07:46

כרגע לא
כרגע יש לי רק זבל אולי עוד כמה חודשים תיהיה לי שוב אדמה למסירה

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי תולעת* » 25 אוקטובר 2008, 00:13

גמני רוצה!
יש לי גישה לא רעה לנסורת (נגריות)
פח שחור בטח אפשר להשיג (לא בא לי סתם לתרום כסף לכתר)
מה בדבר אדמה?
אילה א, ההצעה שלך לקחת אדמה עדיין אקטואלית?

<יו איזה כיף!>

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי יש_לי_אוצר* » 18 אוקטובר 2008, 23:34

מחפשת תולעים אדומות בחיפה. מי מכיר? מי שמע?

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 03 ספטמבר 2008, 08:34

יופי טופי :-) רק תזכרי לשמור על יחס של 2/3 ל-1/3 בין חומר יבש וחומר רטוב, לטובת היבש.

אני מחכה לשמוע את הטיפים השווים, אלו שאת לא חושפת באינטרנט
נראה לך שנשארו לי סודות אחרי כל האינטרנט הזה? ;-)

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי מונו_לוגית* » 02 ספטמבר 2008, 13:50

שמחה לומר שגם אני התחלתי:
  1. עברתי לדירה עם מרפסת
  2. קניתי פח שחור עם מכסה במחיר מופקע בשעה הפנויה שקיבלתי בזכות הגן
  3. בדיוק היום ביקר הגנן וגנבתי לו ערמה נאה של עלים יבשים
  4. מצאתי בכניסה לבניין אדנית זרוקה ולצידה ערמת אדמה - אספתי את האדמה
  5. את השאריות מארוחת הצהריים כבר צירפתי לפח ועירבבתי
{@ ..ותודה לקרוטונית שהראתה לי שיש בכלל דבר כזה (אני מחכה לשמוע את הטיפים השווים, אלו שאת לא חושפת באינטרנט :-) )

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי פשוט_יונתן* » 02 ספטמבר 2008, 10:22

אחלה רעיון. אבל רק אם אתה מתנדב לבוא להרים את הפח הכבד כל פעם כדי לרוקן את הקערה.
צודקת. אבל יש פתרון: אפשר להגביה את הפח בעזרת קונסטרוקציה כלשהי כך שהקערה פשוט מונחת מתחתיו וניתנת לשליפה. כלומר לשים את הלבנים או מה שלא יהיה מחוץ לקערה ולא בתוכה.

(להשאיר רווח ביניהם - מסוכן מדי, תהיה לי ביצת צפרדעים שם).
סתם ניזכרתי שבקורס פרמקלצ'ר אומרים שבריכה קטנה זה ממש בגדר מאסט בחצר, כי זה מושך בעלי חיים כמו צפרדעים ושפיריות. גינה זו מערכת חיה שצריכה גם מים. אבל אני לא יודע לגבי דירה - צפרדעים הן חיות רועשות נורא. לאוהבי הז'אנר בלבד...

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 01 ספטמבר 2008, 11:49

איך יודעים אם זה עובד? מכניסים את היד פנימה ומרגישים! זו הדרך היחידה. לא להיגעל בבקשה.
מי נגעל? אולי אילה א משחקת אותה סינדרלה :-P אני עומדת שעות לערבב, לדחוף ידיים, להריח... לא מגעיל אותי, כייף לי. הלאה.

מגביעים את הפח מעט בעזרת לבנים או משו ומניחים אותו בתוך קערה. אחת לכמה זמן אוספים את הנוזלים מהקערה.
אחלה רעיון. אבל רק אם אתה מתנדב לבוא להרים את הפח הכבד כל פעם כדי לרוקן את הקערה. (להשאיר רווח ביניהם - מסוכן מדי, תהיה לי ביצת צפרדעים שם).

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי אילה_א* » 01 ספטמבר 2008, 09:07

לא להיגעל בבקשה
הלו תרגיע זה דף של בנות עדינות מתל אביב
אני עושה אתזה כבר שנים ואתן יכולות להיות בטוחות שבחיים לא
מכניסים את היד פנימה ומרגישים! מה אני גניקולוג ?
לגבי האירובי זה לא סוג של שיעור בחדר כושר?
ורד ציבעון משהו כזה מהאייטיז ?

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי פשוט_יונתן* » 01 ספטמבר 2008, 02:03

במקום כל מלחמות הייבוש האלה למה לא לחורר את תחתית הפח (וגם את הדפנות למי ששאל) ולנקז את הנוזל לתוך קערה. מגביעים את הפח מעט בעזרת לבנים או משו ומניחים אותו בתוך קערה. אחת לכמה זמן אוספים את הנוזלים מהקערה. המיץ הזה מכיל מינרלים והוא טוב מאוד להשקיית צמחים.

בשנה שעברה, כשגרתי בדירה צמודת קרקע, הכנתי קומפוסט משובח בקומפוסטר פלסטיק ללא תחתית. יצא שחור וריחני כמו אדמת יער!
השנה אנחנו הולכים להכין כנראה קומפוסטר מפח מחורר. אולי גם נצליח לקבל אישור מבעל הבית "לזרוק" את מכונת הכביסה המקולקלת ששוכבת במרפסת ואז היא תהפוך לקומפוסטר מסתובב (כדי להקל על הערבוב - זהירות! לא מתאים לקומפוסט תולעים! חבל עליהן, מסכנות...)

לכל גוזרי הקרטונים ומייבשי הקפה - אני לא יודע איך זה בתל אביב אבל בבאר שבע מוצאים כל הזמן דשא קצור או ערימות עלים שאנשים (או יותר נכון הגננים שלהם) מסלקים מהחצר בטפשותם. מחכים שהדשא או העלים יתייבשו ומוסיפים או מערבבים דשא ירוק עם דשא יבש.

כל מיני תיקונים לדברים שנאמרו כאן: לא שמים בשר בקומפוסט כי הוא מושך בעלי חיים גדולים כמו חולדות. אני לא בטוח למה לא שמים לחם.
היחס הנכון לחומר יבש ורטוב, בקומפוסטר עם ניקוז, הוא חצי חצי. לחברים שרוצים לעשות פירוק אנאירובי - פירוק ללא אוויר משחרר מטאן ומזיק לסביבה. מה יש לכם נגד פירוק אירובי? ככה עובד הטבע. הערימה צריכה להיות מאווררת ולא דחוסה, לא רטובה מדי ולא יבשה.
היא אמורה להיות חמימה למדי. איך יודעים אם זה עובד? מכניסים את היד פנימה ומרגישים! זו הדרך היחידה. לא להיגעל בבקשה. אם תטפלו בערימה נכון הטמפרטורה שלה תגיע עד לשבעים מעלות(!) ואף חרק לא ירצה לשרוץ שם. כדי שלא יהיה ריח רע צריך להצניע את השאריות האורגניות החדשות לתוך הקומפוסט (מבלי לדחוס) ולדאוג שלא יהיה רטוב מדי.

ודבר אחרון - אהבתי את התמונה של הקומפוסטר-חבית האמריקאי הזה. מישהו מצא דרך לבנות כזה דבר?
היתרון שלו שהוא מספק מינרלים לצמחים שגדלים בדפנות שלו. והוא גם בטח מבודד טוב - וזה חשוב. בקיץ חם מאוד בב"ש ואילו בחורף הייתי צריך לכסות את הקומפוסטר בשמיכה ישנה. שלא יהיה לחיידקים קר :)

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי אילה_א* » 26 אוגוסט 2008, 16:41

אני לא זה לא קומפוסט רגיל זה כלי שצריך מאוד להזהר עם כמויות הנוזלים שבו

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי ענת_גיגר* » 26 אוגוסט 2008, 09:34

אפשר לשפוך שמן לקומפוסט.

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי בשמת_א* » 25 אוגוסט 2008, 23:04

_שאלה לותיקות: האם אפשר להוסיף לקומפוסט שמן קנולה משומש
ברור! למה לא? זה צמחי! רק צריך להקפיד על המינונים._

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 25 אוגוסט 2008, 21:52

שאלה לותיקות: האם אפשר להוסיף לקומפוסט שמן קנולה משומש
ברור! למה לא? זה צמחי! רק צריך להקפיד על המינונים. לא הייתי שופכת 2 ליטר שמן בלי איזון של מספיק חומר יבש.

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי נועה* » 25 אוגוסט 2008, 21:32

ושאלה לותיקות: האם אפשר להוסיף לקומפוסט שמן קנולה משומש
לא כ"כ ותיקה, אבל מאינטואיציה לא הייתי שופכת את השמן לקומפוסט.
בהצלחה

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי אילה_א* » 25 אוגוסט 2008, 19:45

לא כל כך הבנתי את השאלה
אבל לי אין ספק בכלל שהכי טוב לעשות קומפוסט במרפסת זה בפח שחור עם מכסה מקורי שמוחבר אליו מהצד
בטוח יות רטוב מעציץ עם תחתית

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי גיל_גילה* » 25 אוגוסט 2008, 18:56

שלום לכם, אני מכריזה בזאת על הצטרפותי למקמפסות במרפסת!!! אולה!!! אחרי זמן רב של היסוסים וחששות (מה יריחו השכנים) אחרי שקראתי את הדף בשקיקה. פיניתי מיכל פלסטיק ו- רוקנתי לתוכו עציץ לא פעיל. מצאתי רשת קשרתי גומי של תחתונים (נדמה לי איכותי מדי, אבל מילא). גיליתי שאחד העציצים מגדל המון שרשים מחוץ לעציץ (הוא בתוך מיכל אז לא שמתי לב), בבקור הבא במשתלה אולי אקנה עציץ גדול עם תחתית, נראה לי יותר עדיף לקומפוסט, לא?
ושאלה לותיקות: האם אפשר להוסיף לקומפוסט שמן קנולה משומש? כרגע אני מכינה צ'יפס.
כמעט השלכתי את קליפות תפוחי האדמה לפח. אופס.

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 25 יולי 2008, 15:20

מבקשים מחברים שיבואו לקחת.

יש מי שקונה את זה?
לא. דשן אנשים קונים רק בהום סנטר בשקיות של 5 קילו... ;-)
דשן ביתי נותנים במתנה.

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי פלוני_אלמונית* » 25 יולי 2008, 12:57

כאשר הקומפוסט מוכן והמיכל מלא לאן מעביריםאותו? יש מי שקונה את זה? או לוקח בחינם?

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 17 יולי 2008, 13:08

תראו תראו (בפסקה בסוף) articles]מה עיצבו item[/po],1050,209,25597,.aspx בוגרי מכון אבני:

"תערוכה צנועה ולא מתיימרת, שמציגה פרויקטים מסקרנים דוגמת... קומפוסטר אורבני שעיצב לירון דן, שמטרתו איסוף של פסולת אורגנית ביתית והפיכתה לדשן. הקומפוסטר, שעשוי מפוליפרופילן, מעוצב בקווים נקיים וניתן בקלות לדמיין אותו כפריט עיצובי לצד שאר מכשירי החשמל שבבית".

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי אומ_איליי* » 17 מאי 2008, 19:15

מתחילים מחדש... אני והקומפוסט שלי... ממש יחסי אהבה שנאה ...
על הגג עומד מיכל גדול חציו התחתון מתקמפסט תוך שחלקו העליון מלא שתילים - מקווה שזה יעבוד ככה בדו קיום (המיכל דיי גדול, ולי לא היתה סבלנות לחכות לקומפוסט מוכן ולא היה לי כח לסחוב עוד שק אדמה אז שתלתי וזהו - חסה שעמדה באדניות בצפיפות יתרה ואת שתילי העגבניות מההודעה הקודמת שלי שהיו צפופים מידיי וכמה שתילי שמיר שלא התפתחו דיים באדנית)

מתחילה שוב בדלי קטן באדנית כשתתמלא אני אעביר למעלה ... חייבת מיכל חדש...הבעיה שהדליים האלו מתמלאים מהר מידיי ...

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי מיצי_החתולה* » 15 מאי 2008, 16:22

קרוטו, אולי אנחנו ניקח קצת לעציצים על הגג. אני אברר עם גנן הבית.

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 15 מאי 2008, 11:19

עשיתי מבצע "הכן קומפוסטך לקיץ" - רוקנתי את רוב הפח הגדול למיכלים אחרים. בתחתית היתה שכבה עבה, בערך שליש פח, שהיתה רטובה מדי - כשהוצאתי אותה גם ערבבתי עם המון קרעי עיתונים וקרטונים. לבסוף החזרתי קצת לפח, שעכשיו הוא חצי ריק ומוכן למילוי מחודש.

(עכשיו המרפסת מלאה להתפקע במיכלי קומפוסט קטנים! הצילו! שמישהו עם גינה יבוא כבר לקחת קצת, יש מוכן ושלושת רבעי מוכן).

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי שמש_בחורף* » 13 מאי 2008, 09:38

לפזר או לערבב קליפות ביצים קצוצות (מלא סידן) או שאריות ירק שיש לי - בתוך אדמת העציצים,
קליפות ביצים - לא צריכה להיות שום בעיה. (רק לוודא שהאדמה לא נהיית יותר מדי בסיסית מזה - פשוט לשים לב אם זה מיטיב עם הצמחים או שהם נראים רע)
שאריות של ירקות - תלוי מה. חלק מהדברים יכולים להסריח ולהזמין זבובי תסיסה. עלים של חסה, פטרוזיליה וכאלה, נראה לי כדאי ויעיל להוסיף.

קומפוסט במרפסת בעיר

על ידי אומ_איליי* » 13 מאי 2008, 09:19

לגינגית-
לדעתי מאוד תלוי מה את זורקת לתוך האדנית וכמובן ביחס של הרטוב ליבש אם זה רטוב מידיי יהיה רקבון (לא יודעת לגבי ביצים)
אני מילאתי אדנית קטנה בעגבניות רקובות ועכשיו כל האדנית מלאה שתילים יפים:-)

חזרה למעלה