איך בחרתם שם

שליחת תגובה

קח נשימה עמוקה ושאף את החיים אל קרבך, קחי נשימה עמוקה ושאפי את החיים אל קרבך - עכשיו!
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: איך בחרתם שם

איך בחרתם שם

על ידי יעלי_לה » 26 ינואר 2016, 23:48

כי בהברה אשכנזית כל קמץ הוא חול"ם.
וואללה! לגמרי מסביר את זה.

בזכות "צפנת פענח" שנקלט כצירוף כבול, עם הניקוד
גם.

איך בחרתם שם

על ידי בשמת_א* » 26 ינואר 2016, 22:11

_ולמה רוב האנשים, והבשמתיות בכללם, אומרים בושמת? (מנחשת שיש שם קמץ רגיל ומשום מה הוא נתפש כקמץ קטן)
והאם גם את השם אסנת היו אמורים בעצם לבטא כמו את שמך (asnat)? (כלומר, גם שם הקמץ רגיל ולא קטן? מניחה שזה אותו דבר, שני השמות מקראיים ובתבנית שנראית זהה)_
מדוע רבים אומרים "בושמת" ו"אוסנת"? (צודקת, בתרגום השבעים Bassemat וגם Assenat)
כי בהברה אשכנזית כל קמץ הוא חול"ם. גם צורפת ולא צרפת...
(ומצד שני תיקון יתר מעצבן: כל אלה שאומרים צהריים ולא צוהוריים, קדקוד ולא קודקוד וכן הלאה...)

בתנ"ך כרגיל שמות כאלה מסומנים במתג (קו אנכי קטן) ליד הקמץ, לסמן שהוא גדול
נכון. ליתר דיוק: המתג מנחה אותך לקרוא את השוא שאחריו כשוא נע, ולכן הקמץ שלפני שוא נע צריך להיקרא כקמץ גדול.
בעפרה השוא נח - עפ-רה.

ונכון שצפנת אומרים נכון, אולי בזכות "צפנת פענח" שנקלט כצירוף כבול, עם הניקוד.

איך בחרתם שם

על ידי כינור_לשירייך* » 26 ינואר 2016, 21:49

מעניין, אני חושבת שרוב האנשים דווקא כן אומרים Tzafnat (בהקשר של יוסף. יש עוד הקשר לשם הזה?) אבל לא Basmat ו-Asnat.{{}}
נכון. אולי בדיוק מהסיבה הזאת - שלא מכירים את זה כשם פרטי אלא כמילה מהתורה?

איך בחרתם שם

על ידי יעלי_לה » 26 ינואר 2016, 21:08

אסנת, צפנת, בשמת - כולם שמות ממקור לא עברי
כן, הנחתי ככה.

מעניין, אני חושבת שרוב האנשים דווקא כן אומרים Tzafnat (בהקשר של יוסף. יש עוד הקשר לשם הזה?) אבל לא Basmat ו-Asnat.

איך בחרתם שם

על ידי כינור_לשירייך* » 26 ינואר 2016, 20:25

מנחשת שיש שם קמץ רגיל ומשום מה הוא נתפש כקמץ קטן
אם אני לא טועה, כשיש מילה עברית אמיתית שמנוקדת ככה, הקמץ באמת יהיה קטן. למשל "עָפְרָה", הנקבה של עופר - קמץ קטן. כשהיא נסמכת - עָפְרַת, בקמץ קטן.
אסנת, צפנת, בשמת - כולם שמות ממקור לא עברי,והקמץ גדול.
בתנ"ך כרגיל שמות כאלה מסומנים במתג (קו אנכי קטן) ליד הקמץ, לסמן שהוא גדול.

איך בחרתם שם

על ידי יעלי_לה » 26 ינואר 2016, 16:50

ולמה רוב האנשים, והבשמתיות בכללם, אומרים בושמת? (מנחשת שיש שם קמץ רגיל ומשום מה הוא נתפש כקמץ קטן)
והאם גם את השם אסנת היו אמורים בעצם לבטא כמו את שמך (asnat)? (כלומר, גם שם הקמץ רגיל ולא קטן? מניחה שזה אותו דבר, שני השמות מקראיים ובתבנית שנראית זהה)

איך בחרתם שם

על ידי בשמת_א* » 26 ינואר 2016, 16:39

תסבירי שאת על משקל "ברווז"
בדרנית D-:
כתבתי על משקל "ענת", זה לפחות מתחרז (-: אבל עם שם כזה, פעם חיברו עלי בבית הספר שיר היתולי שבו חרזו את שמי עם "שחמט".
מה הפירוש אפרופו של בשמת?
לא לגמרי ידוע כי זה שם מאוד עתיק, ומקורו אינו בעברית אלא בשפה שמית קרובה, ככל הנראה. בתנ"ך יש שלוש בשמתיות. בבראשית כ"ו בשמת בת אילון החיתי היא אשתו של עשיו. בבראשית ל"ו בשמת היא בת ישמעאל, אחות נביות ואמו של רעואל, ובמלכים א' פרק ד' בשמת היא בתו של שלמה המלך (סביר שמאחת הנשים הזרות) ונישאה לאחימעץ משבט נפתלי.
פירוש השם הוא ככל הנראה בשומה, מבושמת. אם כי רש"י (בנסיון ליישב את הסתירה בין בראשית כ"ו לבראשית ל"ו) וגם מפרשים אחרים, סבורים ששמה היה אחר ו"בשמת" היה כינויה, מפני שהעלתה קטורת לעבודה זרה (קטורת, בשמים).
השם השתמר לאורך כל נתיב שיירות המסחר, החל מחצי האי ערב (בערבית השם השתמר בצורות בסמה ובסמאת, אם כי הם לא יודעים את המשמעות הקדומה ומקשרים את השם עם המלה "חיוך" כי בסמאת פירושו "חיוכים"), דרך אתיופיה (יש גירסה אמהרית של השם הזה והוא שם די שכיח בעדה האתיופית) וכלה בהודו (אורז בסמטי? אורז מבושם. אז כשאני רוצה להתלוצץ אני כותבת "אורז בשמתי").

ומדוע קראו לי בשמת?
ראשית הורי עברו על כל רשימת השמות בסוף מילון אבן-שושן וזה היה השם היחיד שהסכימו עליו, ביחס אלי.
ושנית כשאמא שלי היתה ילדה היא קראה סיפור על ילדה נסיכה בשם בשמת, ומאז היא אהבה את השם הזה.
לימים, כשהייתי בתפקיד ראש מרכז לוין קיפניס לספרות ילדים, גיליתי שאת הסיפור הזה כתב לוין קיפניס (-:

איך בחרתם שם

על ידי תמי* » 26 ינואר 2016, 08:56

אני מכירה אלי בת, ואוהבת שמות על שם אנשים אהובים

איך בחרתם שם

על ידי תפילה_לאם » 26 ינואר 2016, 08:25

אז לא יודעת איך להסביר בכתב שהב' בקמץ גדול...
תסבירי שאת על משקל "ברווז". D-:

איך בחרתם שם

על ידי אל_הלב* » 26 ינואר 2016, 05:44

זו טעות בהגייה. זה לא שאני כותבת בלי ו"ו, זה שאני גם אומרת בלי ו"ו. אין תנועת חול"ם בשם שלי.
וואלה, זה לא ידעתי. מה הפירוש אפרופו של בשמת?

איך בחרתם שם

על ידי בשמת_א* » 25 ינואר 2016, 22:05

סליחה בשמת, זו טעות הקלדה, אני יודעת שאת כותבת בלי ו
לא, זו לא טעות הקלדה - זו טעות בהגייה. זה לא שאני כותבת בלי ו"ו, זה שאני גם אומרת בלי ו"ו. אין תנועת חול"ם בשם שלי.
שמעתי שאנשים היום לא מבינים בניקוד, וראיתי שגם כשאני כותבת BASMAT אנשים פשוט מתעלמים מהכתיב הלטיני וקוראים BOS במקום BAS, אז לא יודעת איך להסביר בכתב שהב' בקמץ גדול...

איך בחרתם שם

על ידי מיכל_בז* » 25 ינואר 2016, 18:01

_מיכל,
אבל זה שם שכיח מאוד עכשיו זה בעצם בעיקר מה שקשה לי עם השם הזה, זה מפריע לכם עכשיו? (גם לי קוראים בשם כמו מיכל, שהיה ועדיין נפוץ ביותר, ולי זה תמיד מאוד הפריע)._

לא. אבל גם את מיכל אני מאוד אוהבת ואף פעם לא הפריע לי שהוא שכיח והייתה תקופה שחשבתי שכל המיכליות בעולם הן נהדרות כי לא פגשתי מיכל לא אחלה. עד כה החוק הזה תקף גם לגבי עלמות, עוד לא פגשתי עלמה לא חמודה. (ושלי החמודה מכולן, כמובן.)

איך בחרתם שם

על ידי אל_הלב* » 25 ינואר 2016, 14:00

תיקנתי לך את השם שלי. אין בו חול"ם.
סליחה בשמת, זו טעות הקלדה, אני יודעת שאת כותבת בלי ו, שמתי לב כבר אחרי ששלחתי והתעצלתי לערוךאת כל הדף (-:

תמרה גם. (לעומת תמר שקשה יותר).
לפי תורת הקבלה תמרה זה שם מאוד לא מומלץ וקשה. תמר שם חזק פי אלף.

שם שלאחרונה מצא חן בעיני ליאן. ראיתי שהמשמעות היא צמח הלוטוס שמסמל אינסופיות ויופי או משהו בסגנון,
וגם זה ראשי תיבות של לי ילדה אלוהים נתן.
צריכה לדבר על זה עם האיש.

אגב נגה אני לא אוהבת למי שהציעה לפני כמה ימים.

איך בחרתם שם

על ידי א_ל_א_ן* » 25 ינואר 2016, 12:25

לי לקח חודש שלם, למצא ששמו של בני הרביעי יהיה זהר.

איך בחרתם שם

על ידי שישה* » 25 ינואר 2016, 10:48

(אופס. "זהר" בלי "ו" אאל"ט. מכירה גם זהרה.
גל, גם רך אך נפוץ.
תמרה גם. (לעומת תמר שקשה יותר).
אור. (פחות אוהבת אורה).

איך בחרתם שם

על ידי שישה* » 25 ינואר 2016, 10:32

נעמה? גאיה? זוהר? נגה?

איך בחרתם שם

על ידי גוונים* » 25 ינואר 2016, 10:22

מיכל,
אבל זה שם שכיח מאוד עכשיו זה בעצם בעיקר מה שקשה לי עם השם הזה, זה מפריע לכם עכשיו? (גם לי קוראים בשם כמו מיכל, שהיה ועדיין נפוץ ביותר, ולי זה תמיד מאוד הפריע).

איך בחרתם שם

על ידי גוונים* » 25 ינואר 2016, 10:19

רותה, כשקראתי את התיאור שלך עלה לי השם חמוטל, לא יודעת למה... שם מאוד מיוחד ויפה לדעתי (אם לא מפריע שהוא מיושן...)
וגם אולי - קמה, אלומה, תלמה ?
יש גם אלין שהקיצור יכול להיות אלי (וגם אלינור ואלינה)

איך בחרתם שם

על ידי מיכל_בז* » 25 ינואר 2016, 07:00

גוונים, גם עלמה שלנו הייתה הבחירה השנייה או השלישית של כל אחד מאיתנו בנפרד, אבל היחיד שהסכמנו עליו ביחד. היום אני מאוד אוהבת, אבל זה שם שכיח מאוד עכשיו, כמו מיכל של הדור שלי.

אני מכירה אלונה אחת כל כך מקסימה ומשגעת ואני גם מאוד אוהבת תמרה.

איך בחרתם שם

על ידי בשמת_א* » 24 ינואר 2016, 20:08

אפרופו שמות, אל הלב, תיקנתי לך את השם שלי. אין בו חול"ם. "בשמת" על משקל "ענת".

איך בחרתם שם

על ידי עדי_אמשליער_וכליל* » 24 ינואר 2016, 13:45

... משוחדת לגבי כליל. שכמעט היתה גילי/ גילו (גילו בה כל אוהביה).

נלי? נילי? ליה? (קורנליה)

למרות שהסתייגת משמות בנים לבנות, לאחרונה חשבתי שגבע יכול להיות יפהפה דוקא לבת. וגם פשוט טל. טלילה. יש בו את העדינות והעוצמה ביחד בעיני.

ומשמעות מבורכת

איך בחרתם שם

על ידי טלי_ב* » 23 ינואר 2016, 14:51

קיצור של אלישבע? גם זו אופציה לאלי כשם חיבה...

איך בחרתם שם

על ידי ר_ו_ת_ה* » 23 ינואר 2016, 11:49

תודה על ההצעות!
מה זה אליקה?

איך בחרתם שם

על ידי פלוני_אלמונית* » 23 ינואר 2016, 11:31

אליקה,
ואלי כשם חיבה.

איך בחרתם שם

על ידי פלוני_אלמונית* » 23 ינואר 2016, 09:58

לרותה, אולי:
תמה
תהל
אליה (שכבר הציעו לאל הלב) (אגב,לנו יש שכנה בת 8 שקוראים לה אלי וזה עובר ממש חלק)
עמנואלה

איך בחרתם שם

על ידי ר_ו_ת_ה* » 23 ינואר 2016, 08:39

חשבתי גם על אלי, שזה היה שמה של סבתי האהובה (שמה המלא היה קורנליה), אבל קצת חוששת גם כי זה שם של בן (לא מתה על שמות בנים לבנות), גם כי הוא לא שם עברי, וגם חוששת גם מ'לקרוא על שם', כאילו הילדה היא נר זיכרון...
בקיצור, התלבטות

איך בחרתם שם

על ידי ר_ו_ת_ה* » 23 ינואר 2016, 08:33

תודה על הברכות!
ציל צול, לא זוכרת אם בפגישתנו החטופה כבר הייתי הרה...בכל אופן- בת אחרי 2 בנים זו שמחה גדולה, כמו שאת בטח יודעת :-).
אני רואה שהדף עורר עוד בנות לחיפוש שמות,
ובכל זאת אשמח לעזרתכן לגבי זו שכבר נולדה.
אנחנו אף פעם לא מחפשים שמות מראש, צריכים קצת להכיר לפני שנותנים שם...
פה הפיצקית כבר בת 3 שבועות ואין עוד כיוון.
רוצה שם שיהיו בו רכות ועוצמה, משהו מהחלומיות, הרכות, השלווה, המדיטטיביות שהיו בלידה המהממת שלה, יחד עם חיבור חזק לחיים ולאדמה- כל זה היה מאד חלק מהלידה וללא ספק חלק מהאיכויות שכבר רואים שיש בה..
טליה ובאר שמות יפים אבל לא מתחברים לי איתה...אלה זה השם של האחיינית, אז פחות רוצים...
אני חשבתי בינתיים על כליל אבל הבן זוג לא רוצה :-(.
עלו גם שירה, תיאה (מהספר האהוב מינוטאור), זהרה, יסמין... אף אחד לא יושב בול.
חברה נומרולוגית המליצה גם שהשם יסתכם במספר זוגי, למי שמבינה מה זה אומר.
מה עולה לכן?

איך בחרתם שם

על ידי אל_הלב* » 23 ינואר 2016, 04:53

תודה בנות,
חרשתי כבר על אתר שם לי...כל הזמן חוזרת לאותם שמות.
לפתע נראה לי שאמא שלי בחרה את 4 השמות הכי יפים שיש לי ולאחי ואלו שאוהבת דומים מידי לשמות הללו.
אישה מעניין מה שאת אומרת על ליאנה, באמת משמעויות סותרות. מעדיפה שמות שקשורים לאור, שמחה, מוזיקה. לא לצמחים וטבע.
ובשמת, אפרופו גליה, בהריון הקודם היה לי חלום שזוכרת עד היום שילדתי והופתעתי שהתינוקת שיצאה ענקית, בת שנתיים ומספרת לי בעצמה ששמה הוא גליה. שזה הזוי, כי לא הכרתי אף אחת בשם הזה.
אםכבר יותר מוצא חן בעיני גלי-יה, אך האיש חושב שזו התחכמות מיותרת ולמה לא לבחור שם שברור איל להגותו. גם ככה עם הראשונה יש לנו את העניין של לתקן שאומרים את שמה במלרע ולא במלעיל.

איך בחרתם שם

על ידי שקטה* » 22 ינואר 2016, 22:06

אל הלב ,
יש גם אריה - ARYA כמו במשחקי הכס. אני אוהבת את הצליל של השם הזה אבל לדעתי קצת בעייתי בעברית כי יחשבו שזה אריה כמו החיה.

אליה או אלה את לא אוהבת? ומה לגבי אגם, אדר / אדרה או אדוה?

יש מאגר שמות ממש גדול עם אינפורמציה על כל שם באתר שם-לי: http://www.shemli.co.il/hebnames/[po]female names[/po].seam?letter=%D7%90&pageID=1

איך בחרתם שם

על ידי אישה_במסע* » 22 ינואר 2016, 16:12

טליה באמת רך מאוד בעיניי. וגם אוריאנה.

ליאנה זה שם של צמח, וגם החלק הגמיש והמטפס בצמח (החלק שהוא כמו ליאנה
הערך על ליאנה https://en.wikipedia.org/wiki/Liana

תמונות של ליאנה: https://www.google.co.il/search?q=%D0%B ... IKHVF3Af4Q AUIBigB[/po]

בחיפוש אחר משמעות השם מצאתי תמונה שבה רשום שמשמעות השם "ליאנה" באה מיוונית עתיקה, שם המשמעות היא משהו כמו קפדנית, דקדקנית, חמורה, מקפידה.

מוזר אם לשם יש שתי משמעויות מנוגדות (כי ליאנה-הצמח זה צמח גמיש, שממש ההפך מקפדנות בעיניי)
אבל אני בכלל לא בטוחה שהפירוש הזה נכון, ולא מצאתי עוד מקומות שרשום בהם ככה.
למשל:
http://www.behindthename.com/name/liana

איך בחרתם שם

על ידי בשמת_א* » 22 ינואר 2016, 15:50

מכירה אוריאנה.
רעיה.
גליה מאוד רך בעיני.
וכמובן טליה (במלרע, אם כי לא איכפת לה גם אם אומרים טא-ליה). השם שנתתי לבתי, כי הרגשתי שכל השמות שחשבתי עליהם מראש "קשים" מדי בשבילה, שהיא צריכה שם רך-רך.

איך בחרתם שם

על ידי שקטה* » 22 ינואר 2016, 12:14

אני לא יודעת מה משמעות השם, אני פשוט מכירה מישהי בשם זה. אבל בטוחה שאפשר לבדוק בגוגל אם את אוהבת את הצלצול שלו. אורה לא בא בחשבון?

אולי כדאי לבדוק אתרים של שמות באותיות שאת אוהבת, שם יש רשימות ארוכות.

איך בחרתם שם

על ידי אל_הלב* » 22 ינואר 2016, 10:09

תודה על ההצעות.
זה לא ממש הכיוון.
אני לא אוהבת שמות עם האות ע'.
אוהבת מאוד גם אופיר, חשבנו על אושרי אבל תכלס אורי הרבה יותר מדבר אלי.
גם אורין או אוריה בחולם בא בחשבון, אבל האיש לא מתחבר לזה, נשמע לו דתי מידי.
אלמה גם אהוב על האיש, לי קצת מפריע שזה לא בעברית (למרות שהפירוש בספרדית נפלא: נשמה) ושאין י'.
ממש קשה....כל שם פחות יפה בעיני מהשם אורי. באסה.
בקשר לשם ליאנה - מה משמעותו? חשוב לי מאוד שם עם משמעות ולא יותר משתי הברות.

איך בחרתם שם

על ידי שקטה* » 22 ינואר 2016, 00:23

מזל טוב לכן happy ולמי שעדיין לא היה, שיהיה בקלות ובשמחה happy

איך בחרתם שם

על ידי אמא_צעירה* » 22 ינואר 2016, 00:22

מזל טוב לכן :-) ולמי שעדיין לא היה, שיהיה בקלות ובשמחה :-)

איך בחרתם שם

על ידי טנא_מלא_כוכבים* » 22 ינואר 2016, 00:16

אילה, נעמה, עפרי, עפרה, יעל, יעלה, נעה, נעמי.

איך בחרתם שם

על ידי אישה_במסע* » 21 ינואר 2016, 23:38

מעניין אילו שמות נחשבים מבחינתך רכים.
בעיני רכות מתקשרת לשמות אלפיים, כל מיני נימרודל, גלדריאל, גילתוניאל וכו'. לא שנראה לי סביר לקרוא למישהי ככה במציאות :-)

מעניין שגם למראה השם יש משמעות מבחינתי. האות ע' היא לא רעה מבחינתי, גם כשהשם עצמו שנמע רך וזורם ונעים לאוזן, כמו מנגינה.

וגם אני חשבתי על ליאנה.

איך בחרתם שם

על ידי תפילה_לאם » 21 ינואר 2016, 23:20

רותה,
לא יודעת אם אני בכלל בכיוון, אבל... באר?

אל הלב,
לא לגמרי לפי הקריטריונים שהגדרת, אבל בגלל הקשרי האור בשמות שהזכרת שאת אוהבת, ובגלל הסגנון שנראה לי מתחבר עם השמות שאישך אוהב - חשבתי על נֹגה.

גוונים, בסגנון של השמות שאת אוהבת יש גם אליענה.
ואל תתנצלי על ההתפייטות . חשיבות הנושא ורגישותו ברורות!

בשעה טובה!

איך בחרתם שם

על ידי שקטה* » 21 ינואר 2016, 22:39

גוונים, בסגנון של השמות שאת אוהבת יש גם את ליאנה, אם זה עוזר:) בהצלחה.

איך בחרתם שם

על ידי גוונים* » 21 ינואר 2016, 21:35

אה ומזל טוב!!!

איך בחרתם שם

על ידי גוונים* » 21 ינואר 2016, 21:32

גם אנחנו במחשבות על שם לבת, שצריכה להיוולד בקרוב. אחרי שפעם קודמת לקח כמעט חודש עד שהוחלט ועקב טעם שונה לגמרי שלי ושל האיש (כבר צחקנו שאנחנו צריכים ללכת על זה לגישור...) מרגישים ממש תקועים.
אצלנו לא עבד פעם קודמת העניין של השם יגיע עם התינוקת וכו', הגיעה התינוקת עברו הרבה ימים ושום שם לא הגיע ולא התחבר אליה או נדבק, זו היתה החלטה מהראש, שאז דווקא לא הייתי מאוד שלמה איתה וככל שעבר הזמן זה נראה לי שם טוב ומדויק ויפה ונכון עבורה.

אני גם מחפשת שם רך או שם שקט כמו שזה מוגדר אצלי.
בתקופה זו של חיי אני מרגישה ששמות ארוכים או ארוכים יחסית שנגמרים ב-ה' או ב-יה הם שמות רכים יותר לרוב (מבחינת הצליל)
גם שמות עם האותיות י' ו-ל' ו-א' (ולפעמים גם ע') מתחברים לי לרוך ושקט.
אני די מסתובבת סביב משפחת השמות: עלמה, אלמה, אלומה, עמליה, אלינה, אלונה (צלילים מאוד רכים בעיני, המשמעות של חלק יותר ושל חלק פחות. אלומה מקום ראשון אצלי, משמעויות נהדרות, צליל יפה, האיש לא מוכן לשמוע על השם הזה/-: מקום שני כרגע עלמה, שנינו לא לגמרי שלמים איתו, אבל זה השם הכי מוסכם עד כה, נחכה שהיא תיוולד ונראה מה יש לה להגיד).
עוד כמה שלא נכללים במשפחה הנ"ל אבל עדיין שקטים, עדינים ורכים בעיני: הדס, עפרה, ערבה, ענבל.
ויש גם משפחה שלמה של שמות שאני מאוד אוהבת, הם פחות עדינים ורכים בעיני אבל בעלי עוצמה שקטה ומבחינתי יש בהם משהו רומנטי, ואיזה געגועים (וסליחה על ההתפייטות, שמות זה משהו שאני חושבת עליו הרבה ויכולה לדבר עליו שעות): מטר, סתיו, סהר, ארבל, עילם, אופיר.
האיש לא מוכן לשמוע על אף אחד מהם והאמת שגם אני כרגע יותר מתחברת למשפחה הראשונה (שמות ארוכים שמסתיימים בה') אבל עדיין בעיני שמות מקסימים.

איך בחרתם שם

על ידי תמי_גלילי* » 21 ינואר 2016, 19:06

מזל טוב!

איך בחרתם שם

על ידי שקטה* » 21 ינואר 2016, 18:37

מרים, שני, עמליה, איה, שירה, אליה

איך בחרתם שם

על ידי אל_הלב* » 21 ינואר 2016, 17:02

גם אני מחפשת שם לבת שאמורה להוולד עוד 3 חודשים. לגדולה היה לי ברור איך אקרא. לסו אין לי מושג. אוהבת ori ליאור או זוהר אך האיש לא מתחבר. הוא אוהב טליה ואביגיל ואני לא.
מחםשת שם שיש בו א מ או ש, עם עדיפות בראש מילה, עם י' עם משמעות ושם עברי.
רעיונות?

איך בחרתם שם

על ידי ציל_צול* » 21 ינואר 2016, 16:20

יקרה מאוד, מזל טוב לכם.
בכלל לא ידעתי שאת... :-)
וכמה משמח לשמוע על לידה כזו, וואו.

אני מציעה את אלה.
קראתי וזה השם הראשון שקפץ בתודעתי, ישר מהבטן.

איך בחרתם שם

על ידי ר_ו_ת_ה* » 21 ינואר 2016, 16:06

איזה קטע שהתגלגלתי לדף הזה ...
ומאחר והוא כל כך עזר לנו אז, ונורי הוא כל כך כל כך נורי- אולי מפה תבוא הישועה :-)

מחפשים שם לקטנטונת החדשה שלנו, שנולדה בלידת בית מהממת- חלומית ומדיטטיבית ב-1.1.16.
הלידה באמת היתה חלומית, לא היתה לי שום תחושת זמן, זה יכול היה להיות 10 שעות או 10 דקות מבחינתי, באמת הייתי שקועה במין מדיטציה שקטה יחד עם הבו זוג (מהמיילדת אני יודעת שכנראה הלידה היתה שעתיים וחצי בערך). הלידה שלה היתה רכה רכה.
ויש לקטנטונת גם עניין עם מספרים-
נולדה ב1.1.16 (התל"מ היה 14.1, ואת אחיה ילדתי בשבוע 40), ובמשקל של 3333 ג'.
אשמח כל כך לרעיונותיכן

איך בחרתם שם

על ידי ר_ו_ת_ה* » 28 ספטמבר 2009, 18:04

גם אנחנו אהבנו שבתוך נורי יש עוד שמות ומשמעויות יפים, ושגם קשורים לשמחה ולריקוד שבלידה שלו- ירון, רוני, רון

איך בחרתם שם

על ידי אפרת_נ* » 28 ספטמבר 2009, 01:01

קראתי מהתחלה וצחקתי כשעלה "נור". חשבתי לעצמי איך פתאום השם הזה צץ בכל מקום ונהיה אופנתי, ושאני שמחה שאנחנו נתנו "טוויסט" ואז...
נורי? זה השם של הפיצית שלנו! אז כמובן שבעקבות פטריות כבר הגעתי ל'ירון' (שזה בדיוק הפוך), וכמובן נר, רן, רון, יון, נוי
בקיצור- שם מקסים מקסים מקסים
גם נורי שלנו אש, אם כי טליה קטנה ולא כפירה (אוי, כפירה נשמע רע... שחלה? D-: בקיצור-גורת אריות)
מזל טוב ותהנו ביחד

איך בחרתם שם

על ידי אנדלוסיה* » 27 ספטמבר 2009, 23:25

היי, מזל טוב על השם! רק עכשיו התעדכנתי
@}

איך בחרתם שם

על ידי ר_ו_ת_ה* » 24 ספטמבר 2009, 20:21

אלאן, אולי תספרי מה השם שנבחר?

איך בחרתם שם

על ידי הפנתרה_הורודה* » 23 ספטמבר 2009, 12:05

"הרצאה מעניינת" על בחירת השם לילד בזמן התנ"ך , לא צריך ידע "דתי" כדי להנות.

איך בחרתם שם

על ידי א_ל_א_ן* » 23 ספטמבר 2009, 09:23

שמו בישראל נורי
מזל טוב להולדת שמו של האוצר.
אני שאבתי מההתלבטויות שלך, סבלנות, עד אשר הגעתי גם אני לשמו של התינוק שלי.(אתמול בצהריים)
ואנחנו גדולים מכם בשבוע בערך. אנחנו נולדנו ב13.8
שוב מזל טוב

איך בחרתם שם

על ידי ר_ו_ת_ה* » 23 ספטמבר 2009, 01:47

זהו- נבחר!!
שמו בישראל נורי (לא יודעת איך מנקדים,זה "נו" כמו נומי נומי)
תודה רבה רבה לכל הממליצים והמתדיינים
ובמיוחד לאהבת עולם על ההשראה והיצירתיות (שהן באמת ואו), וכמובן למארז אהבה- שהעלתה את עניין הנור..

איך בחרתם שם

על ידי פטריות_אחרי_הגשם* » 02 ספטמבר 2009, 09:13

אני גם חושבת שדוד זה שם מקסים
אשל דוד זה טוב.אפשר גם נור דוד

איך בחרתם שם

על ידי אהבת_עולם* » 02 ספטמבר 2009, 01:40

אם יש 'אשל אברהם', אז למה לא 'אשל דוד'? :-)
(ואז תקראו לו בראשי תיבות אש"ד.
או בעצם... אשדוד.... :-D)

<אהבת עולם נורא רוצה להגיע לסוף של הגמר... ;-)>
<ואוף, למה לא אמרתי 'נור' כבר בהתחלה, כשזה עלה לי בראש?>

איך בחרתם שם

על ידי ההולכת_בדרכים* » 02 ספטמבר 2009, 01:31

...רציתי להציע את דוד, אבל חשבתי שאולי זה יישמע לכם שם "זקן" מדי (למרות שבעיני זה שם מקסים)
לא יודעת בדיוק למה, אולי בגלל שדוד היה גם מלך, גם ידוע כחובב מוזיקה ומחולות, וגם אדמוני (אש)
תעדכני אותנו כשתבחרו :-)
<אם ממש תתלבטו בין שניים-שלושה שמות תמיד אפשר לעשות מבחן שריר או לשאול מתקשרת... >

איך בחרתם שם

על ידי ר_ו_ת_ה* » 01 ספטמבר 2009, 22:27

ואו כמה רעיונות!
כרגע עולים לגמר:
נור (תודה לאנדלוסיה), אשל (אהבת עולם), אריאל, ארי, הלל, ודוד- שם שעולה וחוזר גם אצלנו וגם מהמיילדת
נראה מה ישרוד

איך בחרתם שם

על ידי פטריות_אחרי_הגשם* » 01 ספטמבר 2009, 15:18

אוּ-ווה, פטריות, את הולכת ומסבכת אותם מרגע לרגע...
קלעת בול להוייה השבועית שלי
צודקת עדיף שאשתוק כאן...:-}


אבל רק ניסיתי לעזור:-[

איך בחרתם שם

על ידי אהבת_עולם* » 01 ספטמבר 2009, 15:07

אני אישית לא אוהבת שמות עם ז' או עם צ'.

שמעבר למשמעות השם חשוב להפוך ולשנות את סדר האותיות ולמצוא עוד מילים ומשמעויות בתוך השם
אוּ-ווה, פטריות, את הולכת ומסבכת אותם מרגע לרגע... :-D

איך בחרתם שם

על ידי פטריות_אחרי_הגשם* » 01 ספטמבר 2009, 14:45

נזכרתי בעוד משהו

הייתי בשיעור קבלה קצת לפני הלידה ובדיוק היה שיעור על שמות משהו שנשאר לי מהשיעור הוא שהרב אמר
שמעבר למשמעות השם חשוב להפוך ולשנות את סדר האותיות ולמצוא עוד מילים ומשמעויות בתוך השם,גם הן ילוו את התינוק במהלך חייו
[הצלחתי להסביר?]
לדוגמא: נוריאל
יש בו גם: רון,אור,לא,איל,ירא,ארון:-],וכ'ו וכ'ו...

איך בחרתם שם

על ידי פטריות_אחרי_הגשם* » 01 ספטמבר 2009, 13:57

אה... וגם עזר לנו בבחירה כל מיני משמעויות שלא רצינו

למשל:לא רצינו שם עם שיוך כמו ליאור,נורי,אורלי וכאלו

רצינו שם עם יותר מהברה אחת

והיו עוד כל מיני "לא-יים" וכן-יים" אכתוב כשאזכר

המחכימון כותב:הכל נכון – גם פרשנות לקויה

איך בחרתם שם

על ידי פטריות_אחרי_הגשם* » 01 ספטמבר 2009, 13:49

השם חייב להתחבר לאופי של מי שמקבל אותו.

איך בחרתם שם

על ידי פטריות_אחרי_הגשם* » 01 ספטמבר 2009, 13:47

אם הוא אש בטבעו - אז האם צריך לחזק את כיוון האש בַּשם, או להפך - למתֵן?

אני לא מבינת דבר אבל אנחנו מאלו שאוהבים 2 שמות אז השם הראשון הוא אדמתי,ארצי,מלמטה והשם השני יותר "גבוה",רוחני,מלמעלה

הרגיש לנו שילוב טוב,האחד מאזן את השני... כל שם לבד לא היה נכון בלי השם השני

בהתחלה כולם התקשו לקרוא לו ככה עכשיו זה כבר זורם מעצמו ואין ספק שהבחירה היתה מדוייקת.

אז ההצעה שלי היא אולי 2 שמות שישלימו אחד את השני

איך בחרתם שם

על ידי אהבת_עולם* » 01 ספטמבר 2009, 12:22

אה, ומה עם 'דינוּר'?
שמשמעותו 'של אש'....

(זיקוקין דינור = ניצוצות של אש)
(אולי הקונוטציה מקשרת גם למשהו שמח, ריקודי כזה, כמו שחיפשת בהתחלה....)

יש גם ביטוי כזה שאני לא בטוחה איפה קראתי, אולי בשיר של זלדה, שנקרא 'נהר הדינור'.

איך בחרתם שם

על ידי אהבת_עולם* » 01 ספטמבר 2009, 12:09

מה עם 'צור'?
אה, נכון, אבן צור גם מסמלת חוזק, וגם מוציאים בעזרתה אש (אם אני זוכרת נכון).

איך בחרתם שם

על ידי קיזי_הילדה_הצוענייה* » 01 ספטמבר 2009, 08:57

מה עם 'צור'? או 'איתן'?

איך בחרתם שם

על ידי אמא_אינקובטור* » 01 ספטמבר 2009, 01:48

עושה לי אסוציאציה ל'להשחיל' והאסוציאציה שלי היא "שחלה" :-P

איך בחרתם שם

על ידי אהבת_עולם* » 31 אוגוסט 2009, 19:55

לא ממש אוהבת את הצליל.
גם אני לא.
(חוצמזה, עושה לי אסוציאציה ל'להשחיל' :-P )

איך בחרתם שם

על ידי הרגע_שלפני* » 31 אוגוסט 2009, 18:04

אם כבר שם נרדף לאריה, למה לפסוח על 'שחל' <שוב בצחוק>?
דווקא אני מכירה מישהו שקוראים לו ככה. לא ממש אוהבת את הצליל.

איך בחרתם שם

על ידי ההולכת_בדרכים* » 31 אוגוסט 2009, 16:48

אין עלייך אהבת עולם, כמה רעיונות וכמה מידע!
אם אני אצטרך שם מתישהו אני ישר פונה אלייך :-)

איך בחרתם שם

על ידי אהבת_עולם* » 31 אוגוסט 2009, 16:34

ארי
לי-נוּר
לוהב-יה
להב-יה

אשל (כמו עץ חזק וחסון, וגם מכיל את המילה 'אש'. בנוסף, המילה 'אשל' מהמקורות - קשורה לנדיבות ורוחב לב ומקום לחסות בו, כמו בהכנסת האורחים של אברהם אבינו)

איך בחרתם שם

על ידי אהבת_עולם* » 31 אוגוסט 2009, 16:22

שם נרדף לאריה כמו כפיר או לביא? או אריאל?
אם כבר שם נרדף לאריה, למה לפסוח על 'שחל'?
<שוב בצחוק>

ועוד אחד ברצינות: ברק. (זה גם אש ואור. וגם אסוציאציה להארי פוטר :-D)

איך בחרתם שם

על ידי אהבת_עולם* » 31 אוגוסט 2009, 16:17

אוּריה
אוּריאל
(אוּר = אש)

איך בחרתם שם

על ידי אהבת_עולם* » 31 אוגוסט 2009, 16:11

נוּר? שם שאנחנו שקלנו. גם אור, גם אש וגם יפה.

מוזר, לפני כמה ימים כשקראתי ת'דף שלך, גם עבר לי בראש 'נור'. (או 'נוּריאל')
אבל לא חשבתי שזה קשור למשהו, אז לא הצעתי.

אם כבר אש - אז יש גם נֵר-יה. או נוּר-יה.
וגם לַהַב, (כמו 'להבה').
אפשר 'יִלְהַב'. (המצאתי הרגע :-P)

וגם 'שרגא'.
סתם בצחוק :-D.
(למי שלא יודע, שרגא = נר)

***********

אבל שאלה למביני דבר:
אם הוא אש בטבעו - אז האם צריך לחזק את כיוון האש בַּשם, או להפך - למתֵן?

איך בחרתם שם

על ידי ההולכת_בדרכים* » 31 אוגוסט 2009, 00:54

השם מגלה את עצמו במשך הזמן.
כל כך נכון... עבד לנו ככה גם בשביל הילד וגם בשביל כל הכלבים :-)
ואף פעם זה לא היה השם שחשבנו עליו מראש סתם כי הוא יפה בעינינו.
השם חייב להתחבר לאופי של מי שמקבל אותו.

אבל אם כבר הזכרת את האריה (רגוע, חזק, דעתן, עצמאי... מלך...) אז אולי שם נרדף לאריה כמו כפיר או לביא? או אריאל?
ואם אש הוא המוטיב העיקרי - אולי יאיר יתאים לו? אורי, אוריה? גם נור מתאים כמובן!

איך בחרתם שם

על ידי ורד_לב* » 30 אוגוסט 2009, 23:54

אנחנו מחכים תמיד כדי להרגיש קצת את התינוק לאחר שהוא נולד.
השם מגלה את עצמו במשך הזמן.
עם אומני לקח לנו שבוע בערך.
עם רפאל, 3 שבועות, ורק בערב לפני הברית הגיע השם.
עם איילה זה היה הכי מהיר 4-5 ימים.
אנחנו לא מתחברים לשמות מראש וממש לא מפנים לשם אנרגיה במהלך ההריון. רק אחרי ושוב, לא מייד מייד.
השם מגיע...

יש תרבויות בהם לאדם כמה שמות לאורך חייו, בכל פעם שעובר פאזה, מתפתח, מתבגר, משנים את שמו בהתאם.
כ"כ הגיוני בעיניי!

בהצלחה {@

איך בחרתם שם

על ידי אנדלוסיה* » 30 אוגוסט 2009, 23:20

נוּר? שם שאנחנו שקלנו. גם אור, גם אש וגם יפה.

איך בחרתם שם

על ידי ר_ו_ת_ה* » 30 אוגוסט 2009, 21:44

לגבי האנרגיה שלו- יש לו לגמרי אנרגיית אש
גם הרגשתי את זה בהריון מאד חזק, גם רופא סיני שהייתי אצלו בהריון קלט את זה בשניות, גם בלידה המיילדת, כששמה מוזיקה בלידה, הכריזה ש"צריך פה אש ואדמה"- ותוך שעתיים הוא נולד...
וחוץ מזה הוא מזל אריה- גם אש
חוץ מזה הוא מרגיש לי גם חזק וגם רגוע. הוא דעתן- לא מסכים ש"אחבר " אותו לציצי- מהרגע שהוא נולד הוא רוצה להתחבר לבד
די הרבה בשביל תינוקי בן 11 יום, לא?

איך בחרתם שם

על ידי ההולכת_בדרכים* » 30 אוגוסט 2009, 18:16

אולי תנסו להגדיר לעצמכם איזו "אנרגיה" יש לתינוק הזה, אילו איכויות אתם קולטים מהגוף שלו, מהפנים, מאיך שהוא... ומשם לגזור איזה שהוא שם.
אם תתארי כאן את התינוק אולי תקבלי רעיונות...

איך בחרתם שם

על ידי אילה_א* » 29 אוגוסט 2009, 22:40

אני ידעתי מיד כששמעתי את השם הזה לראשונה
אבל לבן לא היה לי שם אז הרגשתי רווחה גדולה כשנודע לי שזאת בת(בלידה)

איך בחרתם שם

על ידי אום_אל_קיצקיצ* » 29 אוגוסט 2009, 22:01

גם לנו לקח המון זמן לבחור שם לחדשה, איזה שבוע שבועיים. לא בוער. רעיון: לשאול את האח הבכור אולי יש לו רעיון או לשאול אותו מה מתאים מבין השמות שבאים בחשבון. לילדים יש נקודת מבט אחרת, יותר אינטואיטיבית, שיכולה לעזור. בסוף בעלי דוקא לא רצה את השם שהבכורה רצתה, שהיה שם שאני הצעתי.

<כשיצאנו מהשקיפות והסתבר שיש לנו עוד בת כמו שקיויתי אז בעלי אמר "טוב אז הפעם אני בוחר את השם" (יענו: היות ואת בחרת את מין היילוד) /-: >

איך בחרתם שם

על ידי מיכלי_לי* » 29 אוגוסט 2009, 20:08

מזל טוב.
אני את השמות לילדים ידעתי מראש.
הפעם השם ממש הבזיק לפני שגיליתי שאני בהריון- שמעתי שיר עם השם וידעתי שאני בהריון וידעתי שזה בן.
החצי לא ידע להחליט (בניגוד לפעמיים הקודמות) עד הרגע בו רשם אותו בשחרור מבית היולדות ואז הסכים עם השם.
בברית כבר היה שלם עם ההחלטה.
קחו את הזמן זה יבוא פתאום תסתכלו על הקטן ותדעו. בינתיים תשתמשו בשם חיבה.
אני מכירה משהי שבחרה שם רק אחרי 3 חודשים והשם מדהים ומתאים.

איך בחרתם שם

על ידי אהבת_עולם* » 29 אוגוסט 2009, 02:31

והגריין שיצא לי:
"עצרי, תנשמי ותנסי להבין מה התינוק אומר לך"
:-)

איך בחרתם שם

על ידי אהבת_עולם* » 29 אוגוסט 2009, 02:30

את הדף הזה אתם מכירים? - מברוכ שו איסמה איסמו - רעיונות לשמות.
ויש גם דיון על בחירת שם בדף בחירת שם.

ודף ספציפי של משפחת כשר תינוק חדש במשפחה מחפש שם.

בהצלחה...
{@

איך בחרתם שם

על ידי פלונית* » 29 אוגוסט 2009, 01:14

גם לנו לקח זמן רב לבחור שם. היו כמה שמות שנראו לנו יפים באופן תאורטי, אך לא התחברו עם הרך הנולד.
מאחר וסבל מכאבי בטן, הגענו לפגישה עם איילת שליו ("איילת מטוטלת"). לאחר התאמת הדיאטה היא בדקה את התאמת השמות עליהם חשבנו לתינוק...

בקיצור, למרות התהיות מסביב, איך יתכן שלתינוק עדיין אין שם, קחו את הזמן שצריך.

איך בחרתם שם

על ידי ר_ו_ת_ה* » 28 אוגוסט 2009, 23:34

נולד לנו תינוקי מהמם לפני 9 ימים ולא מצליחים למצוא לו שם...
(כתבתי את סיפור הלידה שלו בדף ריקוד לידה)
כל המאגרי שמות שהסתכלנו בהם לא ממש מושיעים אותנו. זה לא מתחבר
נתקענו
אשמח לשמוע איזה שמות נתתם לילדים, איך בחרתם, מה עזר לכם... ובכלל- עוד רעיונות לשמות...
איכשהו תמיד אני שואבת השראה מדפים באתר, אז אולי גם הפעם?

חזרה למעלה