תוכניות לימודים

לוטם_מרווני*
הודעות: 3987
הצטרפות: 27 דצמבר 2003, 21:55
דף אישי: הדף האישי של לוטם_מרווני*

תוכניות לימודים

שליחה על ידי לוטם_מרווני* »

כיתה אלף:
א.המספרים הטבעיים בתחום ה-100 (25 ש')
  1. הכרת המספרים 1-20;
  2. הכרת ערכי האותיות א עד י;
  3. הכרת המספר אפס;
  4. מנייה עד 50, ספירה עד 100;
  5. סימני השוויון והאי-שוויון;
  6. ישר המספרים;
  7. הכרת המספרים בתחום ה-100;
  8. זוגיות ואי-זוגיות.
ב.פעולות החשבון (70 ש')
  1. חיבור וחיסור עד 10;
  2. חיבור וחיסור בעשרת השנייה;
  3. חיבור וחיסור בעשרות שלמות;
  4. חיבור וחיסור עד 20 או יותר;
  5. שאלות חיבור וחיסור;
  6. כפל וחילוק עד 20.
kita1]פירוט תוכנית הלימודים במתמטיקה לכיתה אלף בקובץ PDF 1204762245[/po].pdf
לוטם_מרווני*
הודעות: 3987
הצטרפות: 27 דצמבר 2003, 21:55
דף אישי: הדף האישי של לוטם_מרווני*

תוכניות לימודים

שליחה על ידי לוטם_מרווני* »

כשאתם ניגשים לכתוב את תוכנית הלימודים לשנה הקרובה עבור ילדכם אשר בחינוך הביתי, קראו את הלינקים המצורפים ומצאו את הסעיפים שאתם בוחרים לכלול בבקשתכם.
בהצלחה!
שיחות*
הודעות: 889
הצטרפות: 17 נובמבר 2003, 23:29

תוכניות לימודים

שליחה על ידי שיחות* »

לוטם מרווני תודה רבה!
זה מידע שרציתי כבר מזמן "מתחת ליד", בלי קשר להגשת בקשה לאישור, ואני מודה לך על הריכוז הנוח {@
POOH_והתוספות*
הודעות: 1091
הצטרפות: 19 ספטמבר 2004, 11:38
דף אישי: הדף האישי של POOH_והתוספות*

תוכניות לימודים

שליחה על ידי POOH_והתוספות* »

לוטם הרבה תודה...

אמנם לשנה הבאה כבר קיבלנו אישור [לפי הנוהל הישן עוד] אבל זה בטוח יהיה שימושי בלי קשר וגם לשנים הבאות..
שאלה*
הודעות: 135
הצטרפות: 12 אוקטובר 2003, 17:02

תוכניות לימודים

שליחה על ידי שאלה* »

לוטם, את מספיקה כל מה שמתואר בתוכניות לימוד?
מעניין אותי לדעת איך ילדייך מתמודדים עם נושאים שלא כל כך מעניינים אותם?
תודה.
לוטם_מרווני*
הודעות: 3987
הצטרפות: 27 דצמבר 2003, 21:55
דף אישי: הדף האישי של לוטם_מרווני*

תוכניות לימודים

שליחה על ידי לוטם_מרווני* »

_לוטם, את מספיקה כל מה שמתואר בתוכניות לימוד?
מעניין אותי לדעת איך ילדייך מתמודדים עם נושאים שלא כל כך מעניינים אותם?_
מה שאני כתבתי בתוכנית הלימוד זה רק החלקים שמעניינים אותי ואת הילדים שלי לעסוק בהם. אני לא יושבת ומלמדת (אלא כשמבקשים ממני). רוב הלמידה נעשית כפי שאני מאמינה שהיא צריכה להעשות- מתוך משחק, וגילויים, וטיולים, וכייף. כשמשהו אינו מעניין את ילדיי הם פשוט מפסיקים להקשיב והולכים. כשמשהו כן מעניין אותם הם שואלים עוד ועוד וממשיכים לעסוק בזה גם כשאני כבר לא לידם, למשל להציג הצגות בנושא, לצייר ציורים, לדר עם חברים ועם שכנים. כשנושא מעניין אותם הם מתמסרים לו.
בתנועה_מתמדת*
הודעות: 674
הצטרפות: 23 אפריל 2003, 21:52
דף אישי: הדף האישי של בתנועה_מתמדת*

תוכניות לימודים

שליחה על ידי בתנועה_מתמדת* »

לא בטוחה שזה הדף המתאים...מי שיכול חשוב על דף אחר יותר מתאים מוזמן להציעו-

הגשנו לאחרונה למחוז ת"א בקשה לחנ"ב לשנה הקרובה לילדתנו העולה לכתה א'.

המכתב שהכנו היה בנוסח דומה למה שהגשנו, וקיבלנו אישור, בשנה שעברה - בנוסח המכתבים הכללים המופיעים פה בדף הדוגמאות.

השנה קיבלנו תשובה שעלינו להגיש בקשה בצרוף תכנית לימודים ע"פ המתווה המוצג בנוהל החדש .

אין בידי כרגע שום תכנית לימודים כנ"ל.

אשמח לשמוע אם יש מישהו שכבר כתב לעצמו תכנית ע"פ נוהל זה ומוכן לשתף אותי בה.
בעיקר כדי לקבל השראה ולעשות התאמות רלוונטיות לנו.

אלף תודות@}
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

תוכניות לימודים

שליחה על ידי יונת_שרון* »

בתנועה, אשמח לדעת מאיזה מחוז את ומי חתום על התשובה שקיבלת. תודה!
אילה_בשדה_הדגן*
הודעות: 880
הצטרפות: 16 אוקטובר 2006, 18:24
דף אישי: הדף האישי של אילה_בשדה_הדגן*

תוכניות לימודים

שליחה על ידי אילה_בשדה_הדגן* »

מה שנראה לי (ועדין לא כתבתי בעצמי ,כי בן זוגי חושב שמה שכתבנו יספיק):

הנהל דורש למידת שפת אם,קורא וכתוב -לציין רשימה של קריאת ספרים או חומר קריאה כל שהוא,חוברות עבודה אם יש,משימות כמו לכתוב רשימת מכולת או מכתב לחבר
מתמטיקה-לציין את רמת התרגילים ,למשל,פעולות חשבון חיבור וחיסור בתחום המאה,כפולות 10
מיומניות חברתיות -לציין מפגשים,ופעיליות חברתיות מכל סוג
אשכולות שמהם בוחרים 55%:
אשכול מיומניות הגוף: חוג קארטה ורכיבה על אופניים,
אשכול רוח וחברה:היסטוריה :ביקור במוזיאון וקריאה באיזה ספר של מנהרת הזמן שקשור,קריאה באינציקלופדיה,למידת שיר עיברי שקשור לתקופה.
אשכול מדעים :טבע: טיפול בב"עח /גן ירק
זה גם יכול להיות באשכול מומניות וערכים, כי זה עינין של מוסר לתת מים לכלב כל יום .
אומנות : צפיה באומן קיפולי נייר באינטרנט,עבודה עם חוברת הדרכה לקיפולי נייר .
זהו , לא נראה לי שצריך הרבה יותר מזה

אם את רוצה עזרה אישית תכתבי את האזור שלך ואפנה אותך לנציג אזורי .או מישהו שישוחח איתך בטלפון.
את יכולה גם במייל:[email protected]
זה אילה נקודה די שטרודל גמיל נקודה קום
בהצלחה.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

תוכניות לימודים

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אתרים לתוכניות לימודים לפי אנתרופוסופיה, מצאתי אותם מרתקים בשבילי ובשביל הילדים יחד:
1
http://www.waldorfhomeschoolers.com/category/curriculum
2
3
4
יפה_חדשה_בסיפור*
הודעות: 1
הצטרפות: 09 יולי 2010, 11:22

תוכניות לימודים

שליחה על ידי יפה_חדשה_בסיפור* »

שלום,
יש לנו 7 ילדים והחלטנו החל מהשנה הקרובה להעביר אותם לחינוך ביתי. יש לי 2 שאלות:
1) הגשתי בקשה למשרד החינוך ואני בקשר עם המפקח- הוא ממש רוצה שאני יפרט לו את החומר שאני יעביר לילדי. האם אני חייבת לשבת ולחשוב מראש על כל הנושאים האלו? אני תכננתי לזרום עם קצב הילדים. אם אני כן חייבת, מאיפה אני לוקחת את נושאי הילמוד אותם יש ללמד?
2) האם המדינה צריכה לתת לי איזשהו תקציב?

אשמח מאוד לשמוע מכם.
יפה
לוטם_מרווני*
הודעות: 3987
הצטרפות: 27 דצמבר 2003, 21:55
דף אישי: הדף האישי של לוטם_מרווני*

תוכניות לימודים

שליחה על ידי לוטם_מרווני* »

האם המדינה צריכה לתת לי איזשהו תקציב?
הלוואי!
את לא חייבת לפרט. ראי דוגמאות של בקשות לחינוך ביתי.
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

תוכניות לימודים

שליחה על ידי יונת_שרון* »

הוא ממש רוצה שאני יפרט לו את החומר שאני יעביר לילדי.

חומר = מה שאת מתכננת לעשות. אתם מתכננים לשחק? לקרוא? לטייל? לבשל? תכתבי כל מה שאתם מתכוונים לעשות.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

תוכניות לימודים

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אשמח לעזרה בכל הקשור לכתיבת תוצרי למידה. איך כותבים והאם כל מה שאכתוב יספיק. האם ניתן לשלול אישור כשהתוצר לא מספק את מי שצריך. יש כל כך הרבה נושאים שנגענו בהם וקשה לתעד הכל. מה עוד, שאינני רוצה לשלוח תמונות שיש לנו לאנשים זרים. האם המכתב צריך ליהיות בקצרה, או מתיש?
תודה.
פלונית_אלמונית_1*
הודעות: 7
הצטרפות: 23 יוני 2015, 12:09

תוכניות לימודים

שליחה על ידי פלונית_אלמונית_1* »

הילדים שואלים כל הרבה שאלות לגבי כל כך הרבה נושאים ויש המון שיחות והסברים והדגמות, שקשה מאוד לכתוב הכל. זה גם מפריע מאוד לספונטניות ולתהליך הלמידה. שמתי לב שהם נרתעים ונסוגים שמתחילים לתעד כל דבר.
פלונית_אלמונית_1*
הודעות: 7
הצטרפות: 23 יוני 2015, 12:09

תוכניות לימודים

שליחה על ידי פלונית_אלמונית_1* »

בשאלה הקודמת זה גם אני. פשוט ניסיתי ליצור כינוי מזהה
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

תוכניות לימודים

שליחה על ידי יונת_שרון* »

בדיוק כמו שכתבת, הנסיון לזהות ״תוצרי למידה״ מוגדרים עומד בסתירה ללמידה רחבה ומקיפה. את יכולה לנסות לנסח את הלמידה של ילדיך במונחים של תוצרים שהפקידים מסוגלים לקלוט. למשל, אם הילדים קראו ספרים אז אפשר לדבר על תחום השפה, פיתוח כושר אמפתי, או כל דבר אחר שנראה לך קשור למה שהם עשו.

האם יבטלו לך אישור? אי אפשר לדעת, זה תלוי בהמון גורמים, כולל מצב הרוח של פקידה כזאת או אחרת. זה לא שיקול שאפשר להתנהל לפיו -- הוא מקרי מדי ושרירותי מדי. תוודאי שיש לך תעוד מסודר של התקשורת איתם (עותקי מכתבים, סיכומים קצרים של שיחות ופגישות) כדי שתוכלי לערער אם יהיה צורך. זאת רשת הבטחון שלך למקרה שפקיד מסוים יתעורר על צד שמאל.
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

תוכניות לימודים

שליחה על ידי יונת_שרון* »

הנה תוכנית לימודים שנראית לי טובה והגיונית, באדיבות איריס בן צבי:
https://irisplace.net/2018/02/23/%d7%aa ... %99%d7%9d/
שליחת תגובה

חזור אל “למידה”