איתן לרנר
-
- הודעות: 163
- הצטרפות: 24 יולי 2005, 16:37
- דף אישי: הדף האישי של איתן_לרנר*
איתן לרנר
שלום לכולן/ם
שמי איתן, בן 42 , נשוי על פי טקס אישי שערכנו אני ובת זוגי ( אך לא באופן חוקי או דתי ) ומתגורר ועובד בתל אביב.
במקצועי אני מורה ומטפל בשיטת פלדנקרייז , מלמד במתנסים ומועדני ספורט כמו גם באופן פרטי בביתי.
לאחרונה החלטתי לפתוח בסדרת סדנאות בשיטה שתעסוקנה על פני השנה בנושאים שונים. בשבת האחרונה (23/7/05) ערכתי את הסדנא הראשונה שנקראה: נשימה, קול, תנועה ומה שבינייהם. הסדנא והנושא מרתקים אותי במיוחד. הסדנא הבאה באותו נושא ( לכל המצטרדים או אלו המעוניינים ללמוד כיצד להפיק נשימה וקול דיבור או שירה בנינוחות וקלות וללא מאמצים ומתח ) תיערך 24/09/05 בשבת בבוקר בסטודיו נוח וכייפי בתל אביב .
עסקתי בעבר מעט בקריינות ואני שר ומזמר, כך שנושא הפקת הקול ואופן הקשר שלו לאיכות התנועה וארגון המערכת האנושית, מושך ומסקרן אותי מאוד.
אני כאמור שר, בעיקר גוספל, שירי ג'אז ושנות ה- 60 ( אבל גם קלאסי בעברי במקהלות), מת על קולנוע וקורא המון .
מקווה לשמוע מכם
שמי איתן, בן 42 , נשוי על פי טקס אישי שערכנו אני ובת זוגי ( אך לא באופן חוקי או דתי ) ומתגורר ועובד בתל אביב.
במקצועי אני מורה ומטפל בשיטת פלדנקרייז , מלמד במתנסים ומועדני ספורט כמו גם באופן פרטי בביתי.
לאחרונה החלטתי לפתוח בסדרת סדנאות בשיטה שתעסוקנה על פני השנה בנושאים שונים. בשבת האחרונה (23/7/05) ערכתי את הסדנא הראשונה שנקראה: נשימה, קול, תנועה ומה שבינייהם. הסדנא והנושא מרתקים אותי במיוחד. הסדנא הבאה באותו נושא ( לכל המצטרדים או אלו המעוניינים ללמוד כיצד להפיק נשימה וקול דיבור או שירה בנינוחות וקלות וללא מאמצים ומתח ) תיערך 24/09/05 בשבת בבוקר בסטודיו נוח וכייפי בתל אביב .
עסקתי בעבר מעט בקריינות ואני שר ומזמר, כך שנושא הפקת הקול ואופן הקשר שלו לאיכות התנועה וארגון המערכת האנושית, מושך ומסקרן אותי מאוד.
אני כאמור שר, בעיקר גוספל, שירי ג'אז ושנות ה- 60 ( אבל גם קלאסי בעברי במקהלות), מת על קולנוע וקורא המון .
מקווה לשמוע מכם
-
- הודעות: 611
- הצטרפות: 04 מרץ 2004, 16:52
- דף אישי: הדף האישי של ב_דרך*
איתן לרנר
תתחדש
וברוך הבא.
וברוך הבא.
איתן לרנר
אני מקווה שהשאלה שלי לענין...
קראתי קצת על פלדנקרייז וקצת על טכניקת אלכסנדר והן נשמעות לי דומות בדרכים מסויימות.
אשמח לשמוע מה הדומה והשונה. המון המון תודה מראש!
קראתי קצת על פלדנקרייז וקצת על טכניקת אלכסנדר והן נשמעות לי דומות בדרכים מסויימות.
אשמח לשמוע מה הדומה והשונה. המון המון תודה מראש!
-
- הודעות: 390
- הצטרפות: 26 יוני 2004, 22:01
- דף אישי: הדף האישי של רון_ג*
איתן לרנר
ברוך הבא !
רק עכשיו שמתי לב שאתה פה.
רק עכשיו שמתי לב שאתה פה.
-
- הודעות: 163
- הצטרפות: 24 יולי 2005, 16:37
- דף אישי: הדף האישי של איתן_לרנר*
איתן לרנר
שלום אלמונית ושלום רון , רק עכשיו לאחר שנה נכנסתי שוב לדף בעיקר בגלל שיטוטיהן של זוגתי שתחיה ושל חברתי הטובה תמי גלילי .
לגבי השאלה על אלכסנדר ופלדנקרייז : ובכן יש דמיון מסוים כיוון ששתיהן עוסקות או מתיימרות לעסוק , בהגברת המודעות כאשר התנועה הינה הן האמצעי לכך והן התוצאה .
שתייהן עובדות באמצעות הנחיית התלמיד על ידי מגע עדין ) .
עד כאן הדימיון . מכאן ואילך הכל מאוד שונה : אלכסנדר עד כמה שקראתי והמעט שהתנסיתי בה , רואה לפניה דוגמה של היציבה הנכונה של האדם ולכן עוסקים אצלם המון ביחסים בין הגב והעורף ומצב הראש ביחס אל הגוף .
בנוסף , וזה חלק שאני מאוד משתמש בו בעצמי ומאוד מעניין לכשעצמו , עוסקים בעיכוב ובלימה של פעולה על מנת לשפר את איכותה ולסלק תבניות פעולה לא יעילות .( למשל , אני רוצה לדבר אך בכל פעם שאני מדבר אני אוטומטית מניע את הראש מעט קדימה ובכך נועל את הגרון , נועל את עמוד השדרה , הנשימה נפגמת וקולי נשנק ונחנק - כמובן שיש השלכה על כל המערכות האחרות בגוף והיציבה בתנועה הופכת ללא יעילה . מורה לאלכסנדר אולי יבקש ממך לדמות את המילול של מילה או משפט מסויים תוך ויתור על פעולה בפועל ובה בעת ינחה את ראש וגופך ליחס יותר נכון בין החלקים השונים .)
בנוסף ,פלדנקרייז לא עסק בנכון או לא נכון בפעולה אלא טען כי מערכת העצבים יעילה יותר כאשר היא יכולה לפעול בריבוי אפשרויות לכל פעולה . המוח שלנו בנוי כך שבכל תחומי הלמידה האורגנית בינקות ובילדות , הן בלמידת השפה והן בתנועה הלמידה מתרחשת כך שבתחילה כל האפשרויות קיימות והמוח אלסטי מאוד ויכול להתפתח לכל כיוון אפשרי אך בהדרגה אנו מנפים את מה שלא מוצא הד בסביבה הקרובה ומתחילים להיווצר מסלולים עצביים החוזרים על עצמם , בהם אנו משתמשים . יחד עם זאת היכולת לשנות תבניות וחיווט מחדש של מסלולי עצבים לצורך פעולה ותנועה כלשהיא אפשריים ככל הנראה בכל גיל ( יש לי הסתייגויות ,אך על כך בקרוב כאשר אשפר את דף הבית שלי ) ושיטת פלדנקרייז למעשה מתייחסת כך אל יכולת הלמידה האנושית .
שיטת פלדנקרייז פותחה לשתי שיטות : אחת בהנחייה באמצעות מגע , כמו אלכסנדר ואילו השנייה בהנחייה מילולית ולכן יכולה להיות מועברת לקהל גדול בו בזמן .
אני מזמין תגובות ודיון ממורה לאלכסנדר אם יש כזה באתר ואשמח אם יתקן את ידיעותיי אם הן לא מדוייקות .
להתכתב
איתן
לגבי השאלה על אלכסנדר ופלדנקרייז : ובכן יש דמיון מסוים כיוון ששתיהן עוסקות או מתיימרות לעסוק , בהגברת המודעות כאשר התנועה הינה הן האמצעי לכך והן התוצאה .
שתייהן עובדות באמצעות הנחיית התלמיד על ידי מגע עדין ) .
עד כאן הדימיון . מכאן ואילך הכל מאוד שונה : אלכסנדר עד כמה שקראתי והמעט שהתנסיתי בה , רואה לפניה דוגמה של היציבה הנכונה של האדם ולכן עוסקים אצלם המון ביחסים בין הגב והעורף ומצב הראש ביחס אל הגוף .
בנוסף , וזה חלק שאני מאוד משתמש בו בעצמי ומאוד מעניין לכשעצמו , עוסקים בעיכוב ובלימה של פעולה על מנת לשפר את איכותה ולסלק תבניות פעולה לא יעילות .( למשל , אני רוצה לדבר אך בכל פעם שאני מדבר אני אוטומטית מניע את הראש מעט קדימה ובכך נועל את הגרון , נועל את עמוד השדרה , הנשימה נפגמת וקולי נשנק ונחנק - כמובן שיש השלכה על כל המערכות האחרות בגוף והיציבה בתנועה הופכת ללא יעילה . מורה לאלכסנדר אולי יבקש ממך לדמות את המילול של מילה או משפט מסויים תוך ויתור על פעולה בפועל ובה בעת ינחה את ראש וגופך ליחס יותר נכון בין החלקים השונים .)
בנוסף ,פלדנקרייז לא עסק בנכון או לא נכון בפעולה אלא טען כי מערכת העצבים יעילה יותר כאשר היא יכולה לפעול בריבוי אפשרויות לכל פעולה . המוח שלנו בנוי כך שבכל תחומי הלמידה האורגנית בינקות ובילדות , הן בלמידת השפה והן בתנועה הלמידה מתרחשת כך שבתחילה כל האפשרויות קיימות והמוח אלסטי מאוד ויכול להתפתח לכל כיוון אפשרי אך בהדרגה אנו מנפים את מה שלא מוצא הד בסביבה הקרובה ומתחילים להיווצר מסלולים עצביים החוזרים על עצמם , בהם אנו משתמשים . יחד עם זאת היכולת לשנות תבניות וחיווט מחדש של מסלולי עצבים לצורך פעולה ותנועה כלשהיא אפשריים ככל הנראה בכל גיל ( יש לי הסתייגויות ,אך על כך בקרוב כאשר אשפר את דף הבית שלי ) ושיטת פלדנקרייז למעשה מתייחסת כך אל יכולת הלמידה האנושית .
שיטת פלדנקרייז פותחה לשתי שיטות : אחת בהנחייה באמצעות מגע , כמו אלכסנדר ואילו השנייה בהנחייה מילולית ולכן יכולה להיות מועברת לקהל גדול בו בזמן .
אני מזמין תגובות ודיון ממורה לאלכסנדר אם יש כזה באתר ואשמח אם יתקן את ידיעותיי אם הן לא מדוייקות .
להתכתב
איתן
איתן לרנר
תמי גלילי הפנתה אליך את המתעניינים בתרפיה [המעודכנת] של ג'נסן - לא התענינות תאורטית אלא פרקטית לחלוטין. יש לך קצה חוט לתת למי שרוצה לנסות?
-
- הודעות: 163
- הצטרפות: 24 יולי 2005, 16:37
- דף אישי: הדף האישי של איתן_לרנר*
איתן לרנר
אלמונית, אענה לך בדף תרפיה באבל לשחרור מטראומות ילדות.
אפשר לפנות אלי גם במייל : EYTAN.LERNER בג'ימייל קום .
אפשר לפנות אלי גם במייל : EYTAN.LERNER בג'ימייל קום .
-
- הודעות: 1700
- הצטרפות: 23 ספטמבר 2001, 07:34
- דף אישי: הדף האישי של פלונית_אלמונית*
איתן לרנר
מנסה להעביר לך מייל לכתובת שרשמת. המייל לא עובר. יתכן שאת: EYTAN.LERNER צריך לכתוב באותיות קטנות?
-
- הודעות: 3
- הצטרפות: 02 אוקטובר 2006, 09:59
איתן לרנר
היי איתן, שלום.
אני לומדת בקורס למורים אצל בייזל גלזר בקמפוס ברושים. השנה החדשה עומדת להתחיל, ואני שואלת את עצמי שאלות...
אולי הקונקרטיות ביותר כרגע, פחות 'עמוקות', הן:
אני לומדת בקורס למורים אצל בייזל גלזר בקמפוס ברושים. השנה החדשה עומדת להתחיל, ואני שואלת את עצמי שאלות...
אולי הקונקרטיות ביותר כרגע, פחות 'עמוקות', הן:
- אילו קורסים למורים פועלים כרגע והיכן?
- האם יש עוד קורסים בת"א?
-
- הודעות: 163
- הצטרפות: 24 יולי 2005, 16:37
- דף אישי: הדף האישי של איתן_לרנר*
איתן לרנר
היי
נדמה לי שרותי אלון ורותי בר מתחילות קורס חדש . את רותי בר איני מכיר כמורה אלא כשותפה להתנסויות בסדנאות . רות אלון לעומתה לימדה אותי בקורס שלי חלק מהזמן .
הטלפון של רותי בר : 03-5403916
איתן
נדמה לי שרותי אלון ורותי בר מתחילות קורס חדש . את רותי בר איני מכיר כמורה אלא כשותפה להתנסויות בסדנאות . רות אלון לעומתה לימדה אותי בקורס שלי חלק מהזמן .
הטלפון של רותי בר : 03-5403916
איתן
איתן לרנר
אני אשמח לקבל פרטים לגבי הסדנאות של ג'נסן בארץ אני בטלפון 0523854633 תודה!
-
- הודעות: 311
- הצטרפות: 07 מאי 2006, 07:05
- דף אישי: הדף האישי של ליאורה_אורה*
איתן לרנר
איתן שלום, גם אני אשמח לקבל פרטים לגבי הסדנה הקרובה של ג'נסן בארץ. אני בטלפון: 052-6020480 תודה.
-
- הודעות: 1314
- הצטרפות: 22 מרץ 2004, 23:15
- דף אישי: הדף האישי של אל_דנטה*
איתן לרנר
אהלן איתן, לא ידוע לי על כל חדש.
כפי שכתבתי היום לחברה, כששמענו כמה זה עולה נכנסנו למצב רגרסיבי אוטומטי (תראפייה DIY!)
כפי שכתבתי היום לחברה, כששמענו כמה זה עולה נכנסנו למצב רגרסיבי אוטומטי (תראפייה DIY!)
-
- הודעות: 163
- הצטרפות: 24 יולי 2005, 16:37
- דף אישי: הדף האישי של איתן_לרנר*
איתן לרנר
איתן, תישאר ותלחם נגד התופעה הדוחה הזו של המחיקות. המחיקות היחידות שאני עשיתי אי פעם באתר זה לגבי דברים שאני כתבתי. רוב הקהילה חושבת כמוך. למה לתת למשתיקי הפיות את הנצחון? מזל שאפשר להחזיר מחיקות.
חוץ מזה, מחיקות זה לא עריכות. העורכים בהתנדבות באתר לא מבצעים מחיקות כאלו.
חוץ מזה, מחיקות זה לא עריכות. העורכים בהתנדבות באתר לא מבצעים מחיקות כאלו.
איתן לרנר
לגבי האתר שהציע לך פרסום: לא יצא לי לחפש משהו התפתחותי, אבל גולשת לא מעט באתרי הורים ומעודי לא שמעתי על האתר הזה. במקומך הייתי שואלת את אותה שאלה בפורום "להיות הורים" בתפוז (ונזהרת לא לעבור על כללי הפרסום בפורום עצמו)אולי שם ידעו.
איתן לרנר
שלום איתן,
קראתי בדף על פלדנקרייז ותינוקות/ילדים. איך אפשר ליצור אתך קשר?
זה "המייל" [email protected] שלי ,
בברכה,
נמרה.
קראתי בדף על פלדנקרייז ותינוקות/ילדים. איך אפשר ליצור אתך קשר?
זה "המייל" [email protected] שלי ,
בברכה,
נמרה.
איתן לרנר
שלום איתן , קבילתי את המייל שלך. כרגע אנחנו מתארגנים עם ההתרגשות של החזרה לגן ובניית השגרה מחדש. מקוה ליצור אתך קשר בעוד כמה שבועות. בברכ,
נמרה
נמרה
-
- הודעות: 2750
- הצטרפות: 29 ספטמבר 2007, 21:16
- דף אישי: הדף האישי של סוסת_פרא*
איתן לרנר
מה זה 'תהליך רגרסיבי פרימאלי'?
אשמח לשמוע בדף הבית שלי...
אשמח לשמוע בדף הבית שלי...
-
- הודעות: 2750
- הצטרפות: 29 ספטמבר 2007, 21:16
- דף אישי: הדף האישי של סוסת_פרא*
איתן לרנר
אה, ואיפה קבוצת התמיכה הזאת מתקיימת?
-
- הודעות: 317
- הצטרפות: 16 אוקטובר 2008, 22:14
- דף אישי: הדף האישי של נחל_לבן*
איתן לרנר
שוב תודה!
אנחנו קצת רחוקים מת"א אבל כשתהיה לנו האבחנה של האורתופד, אני אשמח להעזר בך..ולו רק לצורך המלצה על מטפל / ת מתאימה באזורנו.
שבת שלום וכל טוב @}
אנחנו קצת רחוקים מת"א אבל כשתהיה לנו האבחנה של האורתופד, אני אשמח להעזר בך..ולו רק לצורך המלצה על מטפל / ת מתאימה באזורנו.
שבת שלום וכל טוב @}
-
- הודעות: 317
- הצטרפות: 16 אוקטובר 2008, 22:14
- דף אישי: הדף האישי של נחל_לבן*
איתן לרנר
תודה!
ואם יוצא לך להגיע לכאן שוב, האם תוכל, בבקשה, להיכנס לדף עקמת באופן טבעי ?
שאלתי שם כל מיני שאלות כלליות על עקמת ואני אשמח מאד למצוא עליהן תשובה מהסוג הלא-קונבנציונאלי...
תודה שוב ובכל מקרה!
שבוע טוב.
ואם יוצא לך להגיע לכאן שוב, האם תוכל, בבקשה, להיכנס לדף עקמת באופן טבעי ?
שאלתי שם כל מיני שאלות כלליות על עקמת ואני אשמח מאד למצוא עליהן תשובה מהסוג הלא-קונבנציונאלי...
תודה שוב ובכל מקרה!
שבוע טוב.
-
- הודעות: 43441
- הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
- דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*
איתן לרנר
כיוון שלא ניתן לערוך כעת את הדף אני מוסיף כאן פרטי התקשרות למי שמעוניינת/מעוניין לפנות אליי בנושא פלדנקרייז ופתרון בעיות ,תנועה וכאבים למבוגרים וגם לגבי עבודה עם תינוקות וילדדים עם צרכים מיוחדים ו/או בעיות מוטוריות והתפתחותיות: איתן לרנר , 077-7007363 נייד 052-8321780 .אתר אינטרנט :www.metaplim.co.il/eytanlerner
מייל:eytan.lerner(at)gmail.com
מייל:eytan.lerner(at)gmail.com
-
- הודעות: 163
- הצטרפות: 24 יולי 2005, 16:37
- דף אישי: הדף האישי של איתן_לרנר*
איתן לרנר
כמובן שאני לא פלונית אלמונית ,טעיתי , אך כאמור לא ניתן בשלב זה לערוך את הדף
-
- הודעות: 394
- הצטרפות: 15 אוגוסט 2006, 13:50
- דף אישי: הדף האישי של שיר_ה*
איתן לרנר
הי, דוקא עניתי לך בסמס, לא קבלת? עזבנו את ויתקין, אנחנו בקבוץ, נהנים מכל רגע ומצפים ללידה בכל יום. ד"ש חמה ליסמין ולרן. שירה (הטלפון הקווי שלנו שונה, אבל נייד נשאר)
-
- הודעות: 163
- הצטרפות: 24 יולי 2005, 16:37
- דף אישי: הדף האישי של איתן_לרנר*
איתן לרנר
קבוצת העבודה בשיטת ג'ין ג'נסן ( תהליך אבל לשחרור מטראומות ילדות ) התחדשה, יש מקום למשתתף אחד או שניים נוספים
צרו קשר ל
eytan.lerner ב gmail.com
צרו קשר ל
eytan.lerner ב gmail.com
-
- הודעות: 59
- הצטרפות: 22 אפריל 2009, 06:36
- דף אישי: הדף האישי של הולנדי_ה*
איתן לרנר
הי איתן, ראיתי את מה שכתבת בדף "אולי משהו לא בסדר עם הילד שלי" וקצת התפלאתי שהפנתה את ההורים לאבחון נפרד לנושא התקשורת. אצלנו השעורים בתנועה עזרו מאד בכל נושא התקשורת בכלל ודיבור בפרט. עד עכשיו הייתי תחת הרושם שנושא התקשורת משתפר בעצמו כאשר מערכת העצבים מתארגנת טוב יותר. אשמח ללמוד מנסיוינך.
-
- הודעות: 121
- הצטרפות: 30 אפריל 2009, 14:50
- דף אישי: הדף האישי של שורשים_עמוקים*
איתן לרנר
תודה על המידע הרב. אתה באזור ירושלים לפעמים?
-
- הודעות: 163
- הצטרפות: 24 יולי 2005, 16:37
- דף אישי: הדף האישי של איתן_לרנר*
איתן לרנר
הולנדי ה
כתבתי את זה כי היה נדמה לי שראיתי משהו בתקשורת שכדאי לאבחנו. אני מסכים איתך לחלוטין, עם כל הילדים שאני עובד השפה והתקשורת מתפתחים בד בבד ואני שמח שרוב ההורים רואים את השינוי ומדווחים על כך . בכל פגישה עם ילד והורה אני מבקש מההורה להתבונן ולחפש שינויים ולו הקטנים ביותר בכל מיני תחומים:שפה , קשר עין , ספונטניות , תחושת ביטחון של הילד בפעולותיו , שיתוף פעולה עם אחרים וכל דבר אחר שהם רואים. אני מסביר להם שמערכת עצבים שמתפתחת לוקחת מידע חדש ועושה איתו עבודה ושינוי בכל מיני תחומים . ההתפתחות שלנו אינה ליניארית ולכן אין דרך לדעת מה מערכת העצבים תעשה עם המידע . מה שברור ברוב המקרים הוא שהיא תעשה איתו משהו אם המידע היה באיכות כזו שבאמת איפשרה למוח להבחין בשינויים והבדלים קטנים (שזה אחד מתפקידיו יחד עם עשיית סדר בחוסר הסדר לדברי ענת בניאל) ושהמשהו הזה יהיה קשור לשיפור היכולת.
שורשים עמוקים :לא איני בירושלים אבל מגיעים אליי ממקומות רחוקים. בירושלים אוכל להפנות אותך לאילת אלמגור שהיא וענת בניאל היו המורות שלי.
כתבתי את זה כי היה נדמה לי שראיתי משהו בתקשורת שכדאי לאבחנו. אני מסכים איתך לחלוטין, עם כל הילדים שאני עובד השפה והתקשורת מתפתחים בד בבד ואני שמח שרוב ההורים רואים את השינוי ומדווחים על כך . בכל פגישה עם ילד והורה אני מבקש מההורה להתבונן ולחפש שינויים ולו הקטנים ביותר בכל מיני תחומים:שפה , קשר עין , ספונטניות , תחושת ביטחון של הילד בפעולותיו , שיתוף פעולה עם אחרים וכל דבר אחר שהם רואים. אני מסביר להם שמערכת עצבים שמתפתחת לוקחת מידע חדש ועושה איתו עבודה ושינוי בכל מיני תחומים . ההתפתחות שלנו אינה ליניארית ולכן אין דרך לדעת מה מערכת העצבים תעשה עם המידע . מה שברור ברוב המקרים הוא שהיא תעשה איתו משהו אם המידע היה באיכות כזו שבאמת איפשרה למוח להבחין בשינויים והבדלים קטנים (שזה אחד מתפקידיו יחד עם עשיית סדר בחוסר הסדר לדברי ענת בניאל) ושהמשהו הזה יהיה קשור לשיפור היכולת.
שורשים עמוקים :לא איני בירושלים אבל מגיעים אליי ממקומות רחוקים. בירושלים אוכל להפנות אותך לאילת אלמגור שהיא וענת בניאל היו המורות שלי.
איתן לרנר
היי איתן
האם אתה עדיין עוסק בסדנאות קול?
האם אתה עדיין עוסק בסדנאות קול?
-
- הודעות: 163
- הצטרפות: 24 יולי 2005, 16:37
- דף אישי: הדף האישי של איתן_לרנר*
איתן לרנר
מידי פעם אך גם עובד באופן פרטני עם מי שמעוניין לשפר את השימוש בקולו ובגופו.האם אתה מתעניין עבורך ?רציתי לכתוב לך בדף הבית אך הוא ריק.
-
- הודעות: 207
- הצטרפות: 19 אפריל 2007, 15:37
- דף אישי: הדף האישי של אלנור_יה*
איתן לרנר
איתן שלום,
תודה על המידע. אני מכירה (לטובה!)את שמך מדפים אחרים פה באתר ומהמלצותיה הוירטואליות של תמי גלילי.
אני מחפשת איש מקצוע עבור גיסתי ולכן אעביר לה את הקישור לאתר והיא תחליט. נראה שיש בידך כלים מצוינים לסייע, ההבעיה היחידה היא המרחק: היא מטופלת בנוסף גם בשתי תאומות בנות חצי שנה ולכן ההתנהלות הטכנית היא קריטית...
ושוב רוב תודות!
תודה על המידע. אני מכירה (לטובה!)את שמך מדפים אחרים פה באתר ומהמלצותיה הוירטואליות של תמי גלילי.
אני מחפשת איש מקצוע עבור גיסתי ולכן אעביר לה את הקישור לאתר והיא תחליט. נראה שיש בידך כלים מצוינים לסייע, ההבעיה היחידה היא המרחק: היא מטופלת בנוסף גם בשתי תאומות בנות חצי שנה ולכן ההתנהלות הטכנית היא קריטית...
ושוב רוב תודות!
-
- הודעות: 337
- הצטרפות: 25 אפריל 2009, 21:39
- דף אישי: הדף האישי של ורד_דרור*
איתן לרנר
שלום איתן, לגבי שאלתך - אני מטפלת במגע מזה 13 שנים. במקביל אני אמנית, פרפורמרית, למדתי גם תיאטרון פיזי ועוד מגוון של דרכי עבודה עם הגוף, אני מתרגלת יוגה כבר שנים רבות.
בשנים האחרונות אני עובדת יותר עם נשים בהריון ותינוקות (עיסוי ומגע) ואף למדתי ליווי התפתחותי אצל ד"ר חווה שלהב (Child'Space). בנתיב זה אני בראשית דרכי ומאוד סקרנית, מלאת פליאה וצמאת דעת.
בשנים האחרונות אני עובדת יותר עם נשים בהריון ותינוקות (עיסוי ומגע) ואף למדתי ליווי התפתחותי אצל ד"ר חווה שלהב (Child'Space). בנתיב זה אני בראשית דרכי ומאוד סקרנית, מלאת פליאה וצמאת דעת.
-
- הודעות: 163
- הצטרפות: 24 יולי 2005, 16:37
- דף אישי: הדף האישי של איתן_לרנר*
-
- הודעות: 337
- הצטרפות: 25 אפריל 2009, 21:39
- דף אישי: הדף האישי של ורד_דרור*
איתן לרנר
תודה, בהחלט אעשה זאת
-
- הודעות: 43441
- הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
- דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*
איתן לרנר
הי איתן,
שאלתי בככר השוק והפנו אותי לכאן - בתי בת 7 עומדת כשכפות רגליה מוטות פנימה, אחת כלפי השניה. אובחנה אצלה פעם גמישות יתר (אם יש קשר). מתענינת באיזה כוון מטפלים.
גרה בצפון.
איילה [email protected]
שאלתי בככר השוק והפנו אותי לכאן - בתי בת 7 עומדת כשכפות רגליה מוטות פנימה, אחת כלפי השניה. אובחנה אצלה פעם גמישות יתר (אם יש קשר). מתענינת באיזה כוון מטפלים.
גרה בצפון.
איילה [email protected]
-
- הודעות: 163
- הצטרפות: 24 יולי 2005, 16:37
- דף אישי: הדף האישי של איתן_לרנר*
איתן לרנר
פלוני אלמונית , שלחתי לך מייל
-
- הודעות: 394
- הצטרפות: 15 אוגוסט 2006, 13:50
- דף אישי: הדף האישי של שיר_ה*
איתן לרנר
הי איתן, דוקא החלפנו אז הודעות בכתב. טוב לשמוע כל מה שאתה מספר, על הקליניקה ועל המשפחה. יהיה טוב לדבר. יוצא שכל פעם שניסיתי להתקשר, בדיוק מישהוא או משהוא פה דרשו את תשומת לבי המיידית. אל תיקח את זה באופן אישי כמובן, זה מה שקורה רוב הזמן....כרגע איתמר מחלים מ"מחלת הפה והטלפיים" (למרות שבכלל אין לו טלפיים!). אנחנו בטוב. שנה מאוד אינטנסיבית. עדיין לא חזרתי לעבוד, שניים בבית זאת משרה מאוד מלאה ומאוד נפלאה.
מקווה שנצליח לדבר בקרוב. ד"ש חמה ליסמין ורן.
מקווה שנצליח לדבר בקרוב. ד"ש חמה ליסמין ורן.
-
- הודעות: 176
- הצטרפות: 03 דצמבר 2006, 02:15
- דף אישי: הדף האישי של בוחרת_באהבה*
איתן לרנר
רוצה לשאול לדעתך: אנחנו גרים בסין ואני מתוודעת פה לצד המאוד לא טבעי של המזרח הרחוק:
התפיסה כאן היא של 'תירבות' , אין כלל כבוד והמתנה להתפתחות טבעית, זחילה זה מלכלך ושל חיות אז כשילד זוחל הוא מקבל פאצ' בטוסיק, בבית כן נותנים אבל באופן מוגבל (קר וכו') ובטח שלא מעודדים את זה.
מושיבים ומעמידים ילדים בצורה אקטיבית ודי אלימה, האמירה היא שהילד צריך מנחה שילמד אותו מה ואיך לעשות ולהתפתח. יש ציפיה שהילד ילך בגיל שנה, אז מוליכים אותו עם הליכון או חגורה שמחוברת לחזה, אם הוא כולו ספגטי ללא כל שרירי יציבה והרגלים לא מוכנות לשאת משקל אז מרימים אותו שוב ושוב, כשהוא קורס כמו בובת סמרטוטים מרימים אותו, כך עשרות פעמים לאורך היום.
הילד שלי הלך בשנה ו-5 והתגובות היו קשות ומרגיזות:, איך הוא לא הולך, ילד בן שנה צריך ללכת, אבל שבוע אחרי הצעדים הראשוני שלו הוא כבר הלך יציב וקם לבד משכיבה לעמידה כשהוא נפל, בקלות רבה יחסית לעמיתיו שלא תרגלו זחילה ו'לימוד ההליכה' שלהם אורך חודשים. (דור הסבתות הרבה יותר נוקשה בעניין מדור ההורים)
הם גם לא משחקים בישיבה על הרצפה, מאותם סיבות, אלא בכריעה או על שרפרפים שבמקרים רבים גדולים לילד ואין לו תמיכה לרגליים.
בגיל שנה-שנתיים הם עדיין נראים לי ילדי ספגטי אבל בגילאי 4 וביה"ס יש להם, למראית עין, כבר יופי של יציבה, המוטוריקה העדינה שלהם מצוינת: כתיבת סימניות ואכילה במקלות בגיל 4, אופניים מגיל מאוד צעיר.
(גם מבוגרים יושבים הרבה יותר זקוף, מכריחים לשבת זקוף בבי"ס, אני לא יודעת אם יש יותר כאבי גב וכו' יש מליארד סינים וקשה לחקור) ,
יצוין שהם מבלים שעות במנשא עד גיל שנה-וחצי שנתיים ואח"כ הרבה ברגל או על אופניים מה שתורם ליציבה ואולי מפצה על התפקודים הבסיסיים שעליהם דילגו
רציתי לשאול איך אתה מסביר את המהלך הזה בהבנה המקצועית שלך, אנחנו הרי מאמינים בהתפתחות הטבעית ובהבשלה ודפוסי תנועה מורכבים שמתפתחים על בסיס דפוסים בסיסיים, מפתיע אותי שאני לא רואה תוצאות ניכרות לעין מדרך הגידול הזו.
(אני מדברת רק על הפיזי כאן ללא התייחסות למרכיב הרגשי שבכל המהלך)
תודה
התפיסה כאן היא של 'תירבות' , אין כלל כבוד והמתנה להתפתחות טבעית, זחילה זה מלכלך ושל חיות אז כשילד זוחל הוא מקבל פאצ' בטוסיק, בבית כן נותנים אבל באופן מוגבל (קר וכו') ובטח שלא מעודדים את זה.
מושיבים ומעמידים ילדים בצורה אקטיבית ודי אלימה, האמירה היא שהילד צריך מנחה שילמד אותו מה ואיך לעשות ולהתפתח. יש ציפיה שהילד ילך בגיל שנה, אז מוליכים אותו עם הליכון או חגורה שמחוברת לחזה, אם הוא כולו ספגטי ללא כל שרירי יציבה והרגלים לא מוכנות לשאת משקל אז מרימים אותו שוב ושוב, כשהוא קורס כמו בובת סמרטוטים מרימים אותו, כך עשרות פעמים לאורך היום.
הילד שלי הלך בשנה ו-5 והתגובות היו קשות ומרגיזות:, איך הוא לא הולך, ילד בן שנה צריך ללכת, אבל שבוע אחרי הצעדים הראשוני שלו הוא כבר הלך יציב וקם לבד משכיבה לעמידה כשהוא נפל, בקלות רבה יחסית לעמיתיו שלא תרגלו זחילה ו'לימוד ההליכה' שלהם אורך חודשים. (דור הסבתות הרבה יותר נוקשה בעניין מדור ההורים)
הם גם לא משחקים בישיבה על הרצפה, מאותם סיבות, אלא בכריעה או על שרפרפים שבמקרים רבים גדולים לילד ואין לו תמיכה לרגליים.
בגיל שנה-שנתיים הם עדיין נראים לי ילדי ספגטי אבל בגילאי 4 וביה"ס יש להם, למראית עין, כבר יופי של יציבה, המוטוריקה העדינה שלהם מצוינת: כתיבת סימניות ואכילה במקלות בגיל 4, אופניים מגיל מאוד צעיר.
(גם מבוגרים יושבים הרבה יותר זקוף, מכריחים לשבת זקוף בבי"ס, אני לא יודעת אם יש יותר כאבי גב וכו' יש מליארד סינים וקשה לחקור) ,
יצוין שהם מבלים שעות במנשא עד גיל שנה-וחצי שנתיים ואח"כ הרבה ברגל או על אופניים מה שתורם ליציבה ואולי מפצה על התפקודים הבסיסיים שעליהם דילגו
רציתי לשאול איך אתה מסביר את המהלך הזה בהבנה המקצועית שלך, אנחנו הרי מאמינים בהתפתחות הטבעית ובהבשלה ודפוסי תנועה מורכבים שמתפתחים על בסיס דפוסים בסיסיים, מפתיע אותי שאני לא רואה תוצאות ניכרות לעין מדרך הגידול הזו.
(אני מדברת רק על הפיזי כאן ללא התייחסות למרכיב הרגשי שבכל המהלך)
תודה
-
- הודעות: 163
- הצטרפות: 24 יולי 2005, 16:37
- דף אישי: הדף האישי של איתן_לרנר*
איתן לרנר
היי בוחרת _באהבה ,
אענה לך גם בדף הבית .
שאלה מעניינת מאוד. השאלה היא כמובן כיצד את מגדירה יציבה.יציבה בהגדרתה אינה אופן העמידה או הישיבה בלבד אלא האופן בו את מעבירה את גופך ממצב למצב תוך מעבר דרך המצב הרופף של עמידה .כשמסתכלים על זה כך הדברים נראים אחרת ומה שנראה כזקוף יכול להיות מגביל כאשר האדם הלכאורה זקוף צריך לבצע דברים הדורשים חופש יותר גדול מחוליות הגב והאגן למשל כמו כפיפה פיתול או דברים אחרים.
אני משוכנע שאם נתבונן לעומק בחברה כזו שבה יש טאבו או לפחות מגבלה על תפקוד או הכוונה להתפתחות על פי לחץ חיצוני(אגב , רובנו גדים כך בכל מיני דרגות של הגבלות),נגלה לא מעט בעיות הקשורות ללמידה ,קריאה וכתיבה , לקויות למידה וכמובן פגיעות ברמה הרגשית וזה כשלעצמו מבחינתי אומר שהיציבה אינה יציבה טובה . יציבה טובה היא כשהאדם חופשי לבחור מתוך יותר אפשרויות ,ז"א דרגות החופש מגוונות יותר . יציבה טובה יותר היא היכולת להמשיך ללמוד וליצור מסלולים עצביים חדשים במוח בכל גיל (למידה אמיתית שמעוררת את מערכת העצבים להתפתחות ולחיים מלאים יותר) .ככל שהאיכויות האלו של למידה נוכחות יותר, היציבה של אותו אדם טובה יותר גם אם הוא גיבן שאינו יכול להזדקף באופן אלגנטי ויפה לעין.
לא יתכן שזירוז ודחיפה לגדילה מודרכת לא תפגע בנו כיוון שאנו זקוקים לחיפוש ולמשחק ולזמן לתנועות אקראיות ו"מוטעות"על מנת לחווט את מוחנו בצורה המלאה ביותר ולארגן בכך את גופנו בהתאם.
נשיאה במנשא היא דבר חשוב אבל איני חושב שזהיכול לפצות על ישיבה כפוייה על שרפרף או כל כפייה או מניעה אחרת שציינת.
מעניין לבדוק את זה יותר לעומק.האם זה משהו שנפוץ בחברה הסינית מאז ומעולם ?האם זה רק במחוזות מסויימים או בכל מקום?
אענה לך גם בדף הבית .
שאלה מעניינת מאוד. השאלה היא כמובן כיצד את מגדירה יציבה.יציבה בהגדרתה אינה אופן העמידה או הישיבה בלבד אלא האופן בו את מעבירה את גופך ממצב למצב תוך מעבר דרך המצב הרופף של עמידה .כשמסתכלים על זה כך הדברים נראים אחרת ומה שנראה כזקוף יכול להיות מגביל כאשר האדם הלכאורה זקוף צריך לבצע דברים הדורשים חופש יותר גדול מחוליות הגב והאגן למשל כמו כפיפה פיתול או דברים אחרים.
אני משוכנע שאם נתבונן לעומק בחברה כזו שבה יש טאבו או לפחות מגבלה על תפקוד או הכוונה להתפתחות על פי לחץ חיצוני(אגב , רובנו גדים כך בכל מיני דרגות של הגבלות),נגלה לא מעט בעיות הקשורות ללמידה ,קריאה וכתיבה , לקויות למידה וכמובן פגיעות ברמה הרגשית וזה כשלעצמו מבחינתי אומר שהיציבה אינה יציבה טובה . יציבה טובה היא כשהאדם חופשי לבחור מתוך יותר אפשרויות ,ז"א דרגות החופש מגוונות יותר . יציבה טובה יותר היא היכולת להמשיך ללמוד וליצור מסלולים עצביים חדשים במוח בכל גיל (למידה אמיתית שמעוררת את מערכת העצבים להתפתחות ולחיים מלאים יותר) .ככל שהאיכויות האלו של למידה נוכחות יותר, היציבה של אותו אדם טובה יותר גם אם הוא גיבן שאינו יכול להזדקף באופן אלגנטי ויפה לעין.
לא יתכן שזירוז ודחיפה לגדילה מודרכת לא תפגע בנו כיוון שאנו זקוקים לחיפוש ולמשחק ולזמן לתנועות אקראיות ו"מוטעות"על מנת לחווט את מוחנו בצורה המלאה ביותר ולארגן בכך את גופנו בהתאם.
נשיאה במנשא היא דבר חשוב אבל איני חושב שזהיכול לפצות על ישיבה כפוייה על שרפרף או כל כפייה או מניעה אחרת שציינת.
מעניין לבדוק את זה יותר לעומק.האם זה משהו שנפוץ בחברה הסינית מאז ומעולם ?האם זה רק במחוזות מסויימים או בכל מקום?
איתן לרנר
שלום איתן.
יש לי שאלה לגבי פלדנקרייז.
תרגלתי בעבר מעט פלדנקרייז גם בשיעורים פרטיים וגם FI. שמתי לב שאחרי התרגולים הבטן רפויה או יותר נכון יוצאת ברכות החוצה. אמנם לא נחשב יפה כ"כ בחברה שלנו אבל אין לי התנגדות.
מה שכן אני אחרי 2 לידות. כבר מהלידה הראשונה נשארה לי בטן ועכשיו שאני שנה אחרי השניה יש לי בטן של חודש חמישי ( בלי הגזמה הבן הגדול לא מאמין שאין לי תינוק בבטן ) בכל מקרה זה לא ממש אסתטי. השאלה שלי היא האם יש תרגול של פלדנקרייז שיכול להכניס טיפה את הבטן ( אני אחרי שנה של חיזוקי שרירי הבטן בהתעמלות קונבנציונלית ואין תוצאות.... אולי אפילו להפך ) בכל מקרה מעניין אותי למה לפי הראיה הפלדנקרייזית זה קורה ...
תודה.
יש לי שאלה לגבי פלדנקרייז.
תרגלתי בעבר מעט פלדנקרייז גם בשיעורים פרטיים וגם FI. שמתי לב שאחרי התרגולים הבטן רפויה או יותר נכון יוצאת ברכות החוצה. אמנם לא נחשב יפה כ"כ בחברה שלנו אבל אין לי התנגדות.
מה שכן אני אחרי 2 לידות. כבר מהלידה הראשונה נשארה לי בטן ועכשיו שאני שנה אחרי השניה יש לי בטן של חודש חמישי ( בלי הגזמה הבן הגדול לא מאמין שאין לי תינוק בבטן ) בכל מקרה זה לא ממש אסתטי. השאלה שלי היא האם יש תרגול של פלדנקרייז שיכול להכניס טיפה את הבטן ( אני אחרי שנה של חיזוקי שרירי הבטן בהתעמלות קונבנציונלית ואין תוצאות.... אולי אפילו להפך ) בכל מקרה מעניין אותי למה לפי הראיה הפלדנקרייזית זה קורה ...
תודה.
-
- הודעות: 163
- הצטרפות: 24 יולי 2005, 16:37
- דף אישי: הדף האישי של איתן_לרנר*
איתן לרנר
פלונית שלום
אני לא מכיר שיעורים בפלדנקרייז שיגרמו לבטן להיכנס. באופן טבעי הבטן צריכה להיות משוחררת ולכן בולטת לפנים .מצד שני יתכן שאת מתארת מצב שבו שירי הגב התחתון מקוצרים באופן מוגזם וכרוני בגלל משא ההריון הקודם ולכן אין תיאום בין השרירים היריבים -הזוקפים והכופפים.
כשאת מתאמנת בניסיון לחזק את שרירי הבטן כדאי לברר האם הם באמת חלשים. ברוב המקרים ומתוך הסתכלות מקוטעת ,והתייחסות לא דינמית אלא סטטית לגוף ,נותנים לנו עצה לחזק ארת השרירים בעוד שבהרבה מקרים הבעיה מלכתחילה שהם חזקים מידי. בהסתכלות שלמה על התנועה וההתפתחות מה שדרוש הוא תאום טוב בין השרירים כך שמאחור יתארכו בשעה שאת רוצה לקצר את שרירי הבטן (כמו בכפיפה ) ובזקיפה הבטן ושרירי החזה יתארכו ויאפשרו את התקצרות הגב.
השליטה בתהליך כזה אינה ישירה ולכן אני מסתייג מתרגילים בכלל ותפיסות יציבה שמבקשות מאיתנו להיכנס לתנוחה באופן מאולץ ולסגל יציבה טובה יותר.בפלדנקרייז כמו שאת מכירה השליטה היא הדרגתית ועקיפה באמצעות עיכוב על פעולות ותנועות פרזיטיות , מאמצי סרק שהופכים להיות מודעים מסולקים מתבנית התנועה ואז את באמת מחזיקה את הגב והבטן באופן כזה שקרוב לאידאל.
מקווה עזרתי.את מוזמנת לשאול שוב אפילו בטלפון.
אני לא מכיר שיעורים בפלדנקרייז שיגרמו לבטן להיכנס. באופן טבעי הבטן צריכה להיות משוחררת ולכן בולטת לפנים .מצד שני יתכן שאת מתארת מצב שבו שירי הגב התחתון מקוצרים באופן מוגזם וכרוני בגלל משא ההריון הקודם ולכן אין תיאום בין השרירים היריבים -הזוקפים והכופפים.
כשאת מתאמנת בניסיון לחזק את שרירי הבטן כדאי לברר האם הם באמת חלשים. ברוב המקרים ומתוך הסתכלות מקוטעת ,והתייחסות לא דינמית אלא סטטית לגוף ,נותנים לנו עצה לחזק ארת השרירים בעוד שבהרבה מקרים הבעיה מלכתחילה שהם חזקים מידי. בהסתכלות שלמה על התנועה וההתפתחות מה שדרוש הוא תאום טוב בין השרירים כך שמאחור יתארכו בשעה שאת רוצה לקצר את שרירי הבטן (כמו בכפיפה ) ובזקיפה הבטן ושרירי החזה יתארכו ויאפשרו את התקצרות הגב.
השליטה בתהליך כזה אינה ישירה ולכן אני מסתייג מתרגילים בכלל ותפיסות יציבה שמבקשות מאיתנו להיכנס לתנוחה באופן מאולץ ולסגל יציבה טובה יותר.בפלדנקרייז כמו שאת מכירה השליטה היא הדרגתית ועקיפה באמצעות עיכוב על פעולות ותנועות פרזיטיות , מאמצי סרק שהופכים להיות מודעים מסולקים מתבנית התנועה ואז את באמת מחזיקה את הגב והבטן באופן כזה שקרוב לאידאל.
מקווה עזרתי.את מוזמנת לשאול שוב אפילו בטלפון.
-
- הודעות: 176
- הצטרפות: 03 דצמבר 2006, 02:15
- דף אישי: הדף האישי של בוחרת_באהבה*
איתן לרנר
שוב שלום, זו אני , עם הסינים
תודה על התשובה ונקודת המבט המרתקת.
גם אני רואה את זה כמובן כהתעללות, במקרה הזה קל לי למתוח את הקו ולומר - זה מעבר ל'רלטיויזם תרבותי' . אבל לגבי המון דברים שכאן מסביב, קשה וכנראה שגם אין צורך, לשפוט.
קשה לומר מה ההשלכות הרגשיות של דרך הגידול למרות שברור לי שהן ישנן כי לא רק כל הדרך החינוכית שונה, אלא כל התרבות שונה כל כך לעומק שהמבנה הרגשי והאישיותי נראה שונה אף הוא.
הדרך החינוכית והתרבותית היא של אילוף- עיצוב, דאגה ומשמעת זה בא לידי ביטוי בכל התחומים:
ההורה צריך ללמד את הילד ללכת, כי הוא לא יכול לבד, ההורה גם מלמד את הילד אינטראקציות חברתיות, לנפנף לומר תודה ושלום לדודה- כל האינטראקציות מתווכות. גם שיטת הבלי חיתולים היא לא של קשב, כמו שאנו מתארים אותו, מתי הילד צריך, אלא הפוך- הילד זקוק להורה ע"מ שירוקן אותו, ההורה/הגננת קוראים לילד לסיר ועל הילד להתרוקן.
הילד והמבוגר לומדים לשלוט ברגשות שלהם ולהתנהג בהתאם לנורמה ולקוד החברתי. החשיבה היא פרגמטית, לא פסיכולוגית, וחברתית משפחתית, לא אינדיווידואלית.
כל זה יוצר מערכת חברתית, של קשרים, ואינטראקציות. ומערכת אישיותית של קבלת החלטות חשיבה ורגשות, מאוד מאוד שונות וקשות להבנה עבורינו.
כמובן שלי, הלבנה, מבחוץ, זה נראה כמו חסימה רגשית, חוסר מודעות, חמלה ויצירתיות, אבל ככל שאני נכנסת פה יותר לעומק אני מתחילה להבין משהו על מהות השוני בתפיסה ובציפיות ועד כמה זו הדרך עבורם.
לגבי השאלות על הזחילה וההעמדה, גם אני שואלת את עצמי הרבה וקשה לי למצוא תשובה נכונה כי סין כ"כ גדולה ומגוונת. עד כמה שהבנתי זה חדש כמה דורות אך פחות ממאה שנים, בכפר פחות מקפידים על לא לזחול מאשר בעיר (תירבות) אבל גם שם לא מעודדים את זה וגם יש תפיסה של ללמד את הילד.
אני לא יודעת לגבי הכפרים הממש נידחים ופרימיטיביים, יש בארץ העצומה הזו פערים שאין לתאר בין העיר לכפר, ובין הכפר לאיזורים פריפריאלים עניים ופשוטים מאוד.
שאלתי היום את הסטודנטים שלי והמורים ( לריפוי בעיסוק ופיזיוטרפיה) חלקם אמרו : אבל זו התרבות הסינית, ככה כולם מגדלים את הילדים, יש מישהי שאמרה שהיום מדברים על זה שהליכונים זה שלילי, הם מסכימים שזחילה זה טוב, אבל רק בבית. התפתחות טבעית או הדרגתית היא לא חלק מתכנית הלימודים או התפיסה הטיפולית
עדיין מעניין אותי מאוד להבין מה ההשלכות של מה שאני רואה אבל קשה מאוד לבודד ולהבין את זה
תודה על התשובה ונקודת המבט המרתקת.
גם אני רואה את זה כמובן כהתעללות, במקרה הזה קל לי למתוח את הקו ולומר - זה מעבר ל'רלטיויזם תרבותי' . אבל לגבי המון דברים שכאן מסביב, קשה וכנראה שגם אין צורך, לשפוט.
קשה לומר מה ההשלכות הרגשיות של דרך הגידול למרות שברור לי שהן ישנן כי לא רק כל הדרך החינוכית שונה, אלא כל התרבות שונה כל כך לעומק שהמבנה הרגשי והאישיותי נראה שונה אף הוא.
הדרך החינוכית והתרבותית היא של אילוף- עיצוב, דאגה ומשמעת זה בא לידי ביטוי בכל התחומים:
ההורה צריך ללמד את הילד ללכת, כי הוא לא יכול לבד, ההורה גם מלמד את הילד אינטראקציות חברתיות, לנפנף לומר תודה ושלום לדודה- כל האינטראקציות מתווכות. גם שיטת הבלי חיתולים היא לא של קשב, כמו שאנו מתארים אותו, מתי הילד צריך, אלא הפוך- הילד זקוק להורה ע"מ שירוקן אותו, ההורה/הגננת קוראים לילד לסיר ועל הילד להתרוקן.
הילד והמבוגר לומדים לשלוט ברגשות שלהם ולהתנהג בהתאם לנורמה ולקוד החברתי. החשיבה היא פרגמטית, לא פסיכולוגית, וחברתית משפחתית, לא אינדיווידואלית.
כל זה יוצר מערכת חברתית, של קשרים, ואינטראקציות. ומערכת אישיותית של קבלת החלטות חשיבה ורגשות, מאוד מאוד שונות וקשות להבנה עבורינו.
כמובן שלי, הלבנה, מבחוץ, זה נראה כמו חסימה רגשית, חוסר מודעות, חמלה ויצירתיות, אבל ככל שאני נכנסת פה יותר לעומק אני מתחילה להבין משהו על מהות השוני בתפיסה ובציפיות ועד כמה זו הדרך עבורם.
לגבי השאלות על הזחילה וההעמדה, גם אני שואלת את עצמי הרבה וקשה לי למצוא תשובה נכונה כי סין כ"כ גדולה ומגוונת. עד כמה שהבנתי זה חדש כמה דורות אך פחות ממאה שנים, בכפר פחות מקפידים על לא לזחול מאשר בעיר (תירבות) אבל גם שם לא מעודדים את זה וגם יש תפיסה של ללמד את הילד.
אני לא יודעת לגבי הכפרים הממש נידחים ופרימיטיביים, יש בארץ העצומה הזו פערים שאין לתאר בין העיר לכפר, ובין הכפר לאיזורים פריפריאלים עניים ופשוטים מאוד.
שאלתי היום את הסטודנטים שלי והמורים ( לריפוי בעיסוק ופיזיוטרפיה) חלקם אמרו : אבל זו התרבות הסינית, ככה כולם מגדלים את הילדים, יש מישהי שאמרה שהיום מדברים על זה שהליכונים זה שלילי, הם מסכימים שזחילה זה טוב, אבל רק בבית. התפתחות טבעית או הדרגתית היא לא חלק מתכנית הלימודים או התפיסה הטיפולית
עדיין מעניין אותי מאוד להבין מה ההשלכות של מה שאני רואה אבל קשה מאוד לבודד ולהבין את זה
-
- הודעות: 163
- הצטרפות: 24 יולי 2005, 16:37
- דף אישי: הדף האישי של איתן_לרנר*
איתן לרנר
בוחרת באהבה
אני ממליץ לך לצפות בסרטון דיוידי see how they move מעמותה אמריקאית שנקראת RIE אפשר לשיג דרך אמזון .מראים שם בני 0-2 וכיצד הם נעים ומתפתחים (רק בהיבט המוטורי אבל ניתן ללמוד מזה המון ) כשלא מפריעים להם.אולי מזה תוכלי לבודד השלכות של התרבות הסינית על ההתפתחות.
אגב , הטענה שאלו הסינים וזו התרבות שלהם או רלטיויזם תרבותי אינה משנה כהוא זה כמובן לפגיעה בילד. מוח הוא מוח הוא מוח בכל מקום בעולם וילד זקוק למה שהוא זקוק על מנת להתפתח וללמוד. זה שהתרבות כולה כזו לא הופך את הפגיעה לבלתי משפיעה או לא קיימת.אין מבנה רגשי שונה אצל אף אחד מאיתנו, ילד שלא מקבל את כל מה שהוא צריך וזה מקודד בביולוגיה שלנו (מה שאנחנו זקוקים לו על מנת לגדול ולשרוד)נפגע ומדחיק אוטומטית כל כאב ומשמעות של כאב שאינו יכול להכילם. לכן נוירוזה היא נוירוזה בכל מקום בעולם. נכון שניתן לומר שבתרבות שיש בה למשל היתר לרצוח וזה מקובל, לנוירוזה יש היתר ולכן היא יכולה להיראות כנורמאליות. אבל נורמליות אינה רלטיוית אלא ביולוגית .ניתן לבחון מוח שאינו נורמאלי לעומת זה שכן- מפנה אותך לקריאה על התראפיות הפרימאליות למיניהן שאני מאמין בהן ומכיר באופן אישי את תועלתן .
אני ממליץ לך לצפות בסרטון דיוידי see how they move מעמותה אמריקאית שנקראת RIE אפשר לשיג דרך אמזון .מראים שם בני 0-2 וכיצד הם נעים ומתפתחים (רק בהיבט המוטורי אבל ניתן ללמוד מזה המון ) כשלא מפריעים להם.אולי מזה תוכלי לבודד השלכות של התרבות הסינית על ההתפתחות.
אגב , הטענה שאלו הסינים וזו התרבות שלהם או רלטיויזם תרבותי אינה משנה כהוא זה כמובן לפגיעה בילד. מוח הוא מוח הוא מוח בכל מקום בעולם וילד זקוק למה שהוא זקוק על מנת להתפתח וללמוד. זה שהתרבות כולה כזו לא הופך את הפגיעה לבלתי משפיעה או לא קיימת.אין מבנה רגשי שונה אצל אף אחד מאיתנו, ילד שלא מקבל את כל מה שהוא צריך וזה מקודד בביולוגיה שלנו (מה שאנחנו זקוקים לו על מנת לגדול ולשרוד)נפגע ומדחיק אוטומטית כל כאב ומשמעות של כאב שאינו יכול להכילם. לכן נוירוזה היא נוירוזה בכל מקום בעולם. נכון שניתן לומר שבתרבות שיש בה למשל היתר לרצוח וזה מקובל, לנוירוזה יש היתר ולכן היא יכולה להיראות כנורמאליות. אבל נורמליות אינה רלטיוית אלא ביולוגית .ניתן לבחון מוח שאינו נורמאלי לעומת זה שכן- מפנה אותך לקריאה על התראפיות הפרימאליות למיניהן שאני מאמין בהן ומכיר באופן אישי את תועלתן .
איתן לרנר
תודה איתן! איזו תשובה מפורטת. נשמעת לי גם מאוד הגיונית.
-
- הודעות: 394
- הצטרפות: 15 אוגוסט 2006, 13:50
- דף אישי: הדף האישי של שיר_ה*
איתן לרנר
הי איתן, קבלתי את הודעתך בשמחה.
אתה רואה מה השעה?! איתמר עובר צמיחת שיניים כואבת בעיקר סובל בלילה ואנחנו אתו... זה נמשך כבר כמה זמן, שורדים את העייפות ולא ממש מצליחה להגיע לדבר עם אנשים...בינתיים ד"ש חמה לשלושתכם, שירה
אתה רואה מה השעה?! איתמר עובר צמיחת שיניים כואבת בעיקר סובל בלילה ואנחנו אתו... זה נמשך כבר כמה זמן, שורדים את העייפות ולא ממש מצליחה להגיע לדבר עם אנשים...בינתיים ד"ש חמה לשלושתכם, שירה
-
- הודעות: 3625
- הצטרפות: 19 יוני 2007, 18:46
- דף אישי: הדף האישי של נקודות_ורודות_אגדיות*
איתן לרנר
מעוניינת לחלוטין. צריך לבדוק איפה ואיך עושים את זה, עלויות וכמובן כמה אנשים צריכים להתאגד כדי שנוכל לעמוד בזה.
יש לך קצה חוט?
הייתי בכלל שמחה לעשות כל מיני בדיקות, אבל בוא נתחיל בזה (-:
יש לך קצה חוט?
הייתי בכלל שמחה לעשות כל מיני בדיקות, אבל בוא נתחיל בזה (-:
-
- הודעות: 3625
- הצטרפות: 19 יוני 2007, 18:46
- דף אישי: הדף האישי של נקודות_ורודות_אגדיות*
איתן לרנר
אנסה להתחיל לגשש, אם יש לך אצל מי גם לגשש, אז לך על זה.נדבר בהמשך @}
-
- הודעות: 1233
- הצטרפות: 25 יולי 2004, 14:17
- דף אישי: הדף האישי של תמרול_ה*
איתן לרנר
הי איתן,
אנחנו ירושלמים ולא הייתי בקשר איתך, כך שלא נראה לי שאני התמרולה מתפוז.
השאלה שלך גרמה לי להגיע לדף המעניין הזה, ואני אתעמק בו יותר.
כל טוב,
תמר
אנחנו ירושלמים ולא הייתי בקשר איתך, כך שלא נראה לי שאני התמרולה מתפוז.
השאלה שלך גרמה לי להגיע לדף המעניין הזה, ואני אתעמק בו יותר.
כל טוב,
תמר
-
- הודעות: 394
- הצטרפות: 15 אוגוסט 2006, 13:50
- דף אישי: הדף האישי של שיר_ה*
איתן לרנר
הי איתן, חשבתי עליכם בזמן האחרון. אשמח לדבר, אלא שהימים ימי מחלות ואני רוב הזמן לא ממש פנויה לטלפון. שמחה מאוד לשמוע על ההתפתחויות המקצועיות והאישיות. אנחנו גרים עכשיו במוצא עילית. יוצא לכם לסוע לכוון י-ם ? בינתיים ד"ש ליסמין ורן (שעדיין לא פגשנו). אגב, יש מפגשי חינוך ביתי מדליקים ביער אשתאול שזה דקה מצומת שער הגיא. אולי תרצו לבוא ונפגש שם? ביום ב' הקרוב.
-
- הודעות: 1233
- הצטרפות: 25 יולי 2004, 14:17
- דף אישי: הדף האישי של תמרול_ה*
איתן לרנר
מזמן אומרים לי שמסתובבת לה איזו כפילה שלי, שמאד דומה לי, נוסף לכל, אפילו ההורים שלי ראו אותה מאחור וחשבו שזו אני (-:
לא נותר אלא לקוות שהיא מתנהגת בהתאם...
לא נותר אלא לקוות שהיא מתנהגת בהתאם...
-
- הודעות: 163
- הצטרפות: 24 יולי 2005, 16:37
- דף אישי: הדף האישי של איתן_לרנר*
איתן לרנר
+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+
שלום לכולם ושנה טובה ,
לרגל העלאת האתר החדש שלי ולרגל החגים אני מציע הזדמנות להנות משיעור אישי/טיפול בשיטת פלדנקרייז ב 50% הנחה על השיעור הראשון.למי שלא מכיר ,אני עובד עם מבוגרים המעוניינים לשפר את היכולת והקלות התנועתית והתפקודית ולתינוקות וילדים עם עיכוב התפתחותי תנועתי-חושי או עם צרכים מיוחדים.
אתר חדש : www.eytan- lerner.co.il
טלפון : 052-8321780
שלום לכולם ושנה טובה ,
לרגל העלאת האתר החדש שלי ולרגל החגים אני מציע הזדמנות להנות משיעור אישי/טיפול בשיטת פלדנקרייז ב 50% הנחה על השיעור הראשון.למי שלא מכיר ,אני עובד עם מבוגרים המעוניינים לשפר את היכולת והקלות התנועתית והתפקודית ולתינוקות וילדים עם עיכוב התפתחותי תנועתי-חושי או עם צרכים מיוחדים.
אתר חדש : www.eytan- lerner.co.il
טלפון : 052-8321780
-
- הודעות: 590
- הצטרפות: 25 מאי 2009, 14:26
- דף אישי: הדף האישי של גלי_לבנדר*
איתן לרנר
הי איתן, כמה עולה הכרטיס? והאם אתה יודע מאיזה גיל צריך לשלם?