האם באופן טבעי מקצין
-
- הודעות: 217
- הצטרפות: 10 אפריל 2002, 21:51
- דף אישי: הדף האישי של אמא_של_איסתרא_ובלגינא*
האם באופן טבעי מקצין
לאחרונה בעקבות מס' דפים שקראתי בבאופן עלו בי מספר הרהורי כפירה(יצוין שאני פה כשלוש שנים).
האם אין גבול לענין הטבעיות?- כלומר על מה עוד אפשר לוותר בחיינו כדי לחזור למקור?(כזכור השנה היא 2005)
האם הצעד הבא יהיה ויתור על חשמל, מים וכיב'?
אני לא שואלת מתוך זלזול אלא מתוך נסיון להבין.
יש נושאים שאני מבינה ומקבלת- ומנסה ליישם(הנקה, אוכל ועוד) אך אני חשה שבמובן מסוים הטבעיות הפכה לדת לחלק מאיתנו.
האם אין גבול לענין הטבעיות?- כלומר על מה עוד אפשר לוותר בחיינו כדי לחזור למקור?(כזכור השנה היא 2005)
האם הצעד הבא יהיה ויתור על חשמל, מים וכיב'?
אני לא שואלת מתוך זלזול אלא מתוך נסיון להבין.
יש נושאים שאני מבינה ומקבלת- ומנסה ליישם(הנקה, אוכל ועוד) אך אני חשה שבמובן מסוים הטבעיות הפכה לדת לחלק מאיתנו.
-
- הודעות: 229
- הצטרפות: 30 אוגוסט 2004, 16:07
- דף אישי: הדף האישי של נורמה_טבעית*
האם באופן טבעי מקצין
אמאשל,
ראית את: באופן טבעי ככת ואת התנגדות הורי ל''כת'' באופן טבעי ?
אולי את יכולה לפרט יותר מה נראה לך מוגזם, כי לי זה לא ברור ממה שכתבת.
למשל כתבת:
האם הצעד הבא יהיה ויתור על חשמל, מים וכיב'?
מהו ויתור על מים?
אם מדובר בניסיון לחסוך בכמויות המים שמשתמשים בהם אז לא לגמרי ברור לי למה זה קיצוני בעיניך, זה דבר שמקובל על הרבה מאוד אנשים שיש לעשותו.
אז לא כל-כך הבנתי.
ראית את: באופן טבעי ככת ואת התנגדות הורי ל''כת'' באופן טבעי ?
אולי את יכולה לפרט יותר מה נראה לך מוגזם, כי לי זה לא ברור ממה שכתבת.
למשל כתבת:
האם הצעד הבא יהיה ויתור על חשמל, מים וכיב'?
מהו ויתור על מים?
אם מדובר בניסיון לחסוך בכמויות המים שמשתמשים בהם אז לא לגמרי ברור לי למה זה קיצוני בעיניך, זה דבר שמקובל על הרבה מאוד אנשים שיש לעשותו.
אז לא כל-כך הבנתי.
-
- הודעות: 294
- הצטרפות: 14 אפריל 2005, 09:45
- דף אישי: הדף האישי של אמא_לביאה*
האם באופן טבעי מקצין
אך אני חשה שבמובן מסוים הטבעיות הפכה לדת לחלק מאיתנו.
מזדהה.
לפעמים אני קוראת ונדמה לי שהנושא העיקרי של חלק מהכותבים כאן הוא להיות אחר ושונה מכלל החברה
הופתעתי מכמה תגובות שנכתבו ב המיינסטרים מתקרב לבאופן למשל.
בשבילי הטבעיות היא הטבעיות שלי . מה שטבעי ונכון לי. ללא קשר לחברה הכללית או לחברה הבאופנית. ולפעמים יש לי הרגשה שיש פה כותבים שממש הלכו לאיבוד בתוך הבאופניות.
מזדהה.
לפעמים אני קוראת ונדמה לי שהנושא העיקרי של חלק מהכותבים כאן הוא להיות אחר ושונה מכלל החברה
הופתעתי מכמה תגובות שנכתבו ב המיינסטרים מתקרב לבאופן למשל.
בשבילי הטבעיות היא הטבעיות שלי . מה שטבעי ונכון לי. ללא קשר לחברה הכללית או לחברה הבאופנית. ולפעמים יש לי הרגשה שיש פה כותבים שממש הלכו לאיבוד בתוך הבאופניות.
-
- הודעות: 2106
- הצטרפות: 17 אוגוסט 2003, 20:40
- דף אישי: הדף האישי של סמדר_נ*
האם באופן טבעי מקצין
בעקבות מס' דפים שקראתי בבאופן
אני מצטרפת לנורמה: בתור התחלה אולי כדאי לציין באילו דפים מדובר.
אני מצטרפת לנורמה: בתור התחלה אולי כדאי לציין באילו דפים מדובר.
-
- הודעות: 2560
- הצטרפות: 23 דצמבר 2002, 00:39
- דף אישי: הדף האישי של אמא_של_יונת*
האם באופן טבעי מקצין
כבר מזמן לא היה כאן דף וכחני, וכבר מזמן לא סערו הרוחות על מידת הטבעיות שזולת כלשהו נוקט, מידת התאמתה למגיב הספציפי וכו' וכו'.
לפעמים אני קוראת ונדמה לי שהנושא העיקרי של חלק מהכותבים כאן הוא להיות אחר ושונה מכלל החברה
האם אין גבול לענין הטבעיות?-
לא ברור לי מדוע את חושבת כך.
יש מי שגר באוהל טיפי, מאחסן בו את כל חפציו ומתרחץ בברז ההשקייה. לעומתו יש מי שגר בוילה בישוב יוקרתי.
יש מי שאוכל רק טבעוני ואורגני, ולעומתו יש מי שאוכל בשר ואפילו מבקר במקדונלדס.
יש מי שעוסק בתקשורים ומאמין בארועים קוסמיים וגלגולי נשמות, ויש מי שמסתמך רק על עובדות שאפשר לאמת מדעית.
יש מי שעושה חינוך ביתי ויש מי שילדיו הולכים למסגרות חינוך.
יש מי שיולדת בבית ויש מי שיולדת בביה"ח בניתוח קיסרי יזום.
כולם חלק מהאתר הזה ומהקהילה הזאת.
ושימי לב: לגבי כל אחד ציינתי מאפיין אחד בלבד. האם יש לכך משמעות? מה עם שאר המאפיינים?
מי שגר בוילה בישוב יוקרתי, עם שתי מכוניות, אבל עושה חינוך ביתי;
מי שאוכל המבורגר, אבל מכין קומפוסט בגינתו מאשפה אורגנית;
מי שחי בעיר וילדיו מתחנכים במסגרות פורמליות, אבל הם יונקים למרחקים ארוכים וישנים במיטה משפחתית.
בקיצור - כל אחד בוחר לו את דרכו, בדיוק כמוך.
אין שום סיבה לראות בבחירתם של אחרים איום על בחירתך.
לפעמים אני קוראת ונדמה לי שהנושא העיקרי של חלק מהכותבים כאן הוא להיות אחר ושונה מכלל החברה
האם אין גבול לענין הטבעיות?-
לא ברור לי מדוע את חושבת כך.
יש מי שגר באוהל טיפי, מאחסן בו את כל חפציו ומתרחץ בברז ההשקייה. לעומתו יש מי שגר בוילה בישוב יוקרתי.
יש מי שאוכל רק טבעוני ואורגני, ולעומתו יש מי שאוכל בשר ואפילו מבקר במקדונלדס.
יש מי שעוסק בתקשורים ומאמין בארועים קוסמיים וגלגולי נשמות, ויש מי שמסתמך רק על עובדות שאפשר לאמת מדעית.
יש מי שעושה חינוך ביתי ויש מי שילדיו הולכים למסגרות חינוך.
יש מי שיולדת בבית ויש מי שיולדת בביה"ח בניתוח קיסרי יזום.
כולם חלק מהאתר הזה ומהקהילה הזאת.
ושימי לב: לגבי כל אחד ציינתי מאפיין אחד בלבד. האם יש לכך משמעות? מה עם שאר המאפיינים?
מי שגר בוילה בישוב יוקרתי, עם שתי מכוניות, אבל עושה חינוך ביתי;
מי שאוכל המבורגר, אבל מכין קומפוסט בגינתו מאשפה אורגנית;
מי שחי בעיר וילדיו מתחנכים במסגרות פורמליות, אבל הם יונקים למרחקים ארוכים וישנים במיטה משפחתית.
בקיצור - כל אחד בוחר לו את דרכו, בדיוק כמוך.
אין שום סיבה לראות בבחירתם של אחרים איום על בחירתך.
-
- הודעות: 217
- הצטרפות: 10 אפריל 2002, 21:51
- דף אישי: הדף האישי של אמא_של_איסתרא_ובלגינא*
האם באופן טבעי מקצין
התהיה שלי התחילה כמו שאמרתי ממס' דפים ומקננת בי כבר זמן רב אבל הדף שגרם לי לפתוח את הדף הזה היה (תסלחו לי אבל אין לי כח ללנק אותו עכשיו) על איך מוציאים מכשירי חשמל מהבית- בין השאר מקרר.
ושאלתי את עצמי את השאלה המתבקשת מקרר לא אבל מחשב עם חיבור לאינטרנט כן?
ושאלתי את עצמי את השאלה המתבקשת מקרר לא אבל מחשב עם חיבור לאינטרנט כן?
-
- הודעות: 21563
- הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
- דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*
האם באופן טבעי מקצין
השאלה המתבקשת מקרר לא אבל מחשב עם חיבור לאינטרנט כן?
מתבקשת אצלך, לא אצל כולם. זה בכלל לא מובן מאליו.
ראשית, כמה אנשים את רואה פה שמוציאים את המקרר מהבית?
זה נראה לך טרנד חדש בבאופן שאת מוכרחה לצאת נגדו? נכון שתסכימי איתי שלא?
אז ליאת עושה את הדבר הזה. נכון, הוא שונה לחלוטין, מהפכני מבחינתנו, מפתיע ומעניין, והמקום היחידי שהיא יכולה לכתוב עליו ולקבל עניין וגם תמיכה וגם הבנה למניעים שלה הוא האתר של באופן טבעי . לי זה לא מפריע בכלל, אף על פי שאין לי שום כוונה ולו הקלה ביותר לוותר על המקרר שלי. להיפך, הניסוי שלה מעניין אותי, אני תומכת בה, ולו רק מפני שהיא עושה משהו שלא גורם שום נזק לאף אחד, והוא ראוי בעיני להערכה על האומץ ועל הכוונות להיטיב.
במה זה קשור לטענות על "הקצנה"? כל אדם אחד, בודד, שעושה משהו שונה זה כבר "הקצנה של באופן"?
אם עניין החשמל והמקרר הוא שמפריע לך - אני מציעה לך ללכת לדף על המקרר, ולהציג את עמדתך. אבל האמת שלא ממש הבנתי מהי עמדתך. אני מבינה שהרעיון נפל עלייך בהפתעה, אבל מה באמת יש לך להגיד לה? שהיא מגזימה? למה? באיזו זכות? מה שהיא עושה פוגע בך? זה מפריע לזכותך להחזיק מקרר בבית? לא מובן לי מה באמת מקפיץ אותך, אחרי ההפתעה הראשונית.
האם יש עוד נושא, חוץ מהמקרר? האם בכל הנושאים שמפריעים לך את רואה מכנה משותף שאת קוראת לו "טבעיות"? האם הוא באמת המכנה המשותף?
בואי ניקח עכשיו את המקרר מול האינטרנט.
האם ליאת נפטרה מהמקרר בגלל רצון ב"טבעיות"?
אילו זו היתה הסיבה, הרי טענתך לגבי האינטרנט היתה הגיונית.
אבל זו לא הסיבה שהיא נותנת. והיא מסבירה היטב את הנזקים האקולוגיים (נושא שחשוב לה) שנגרמים ממקררים. והיא מסבירה את בחירתה להיפטר מהמקרר ולא מהאינטרנט.
לכן, גם הטענה שלך מבוססת על פרשנות מוטעית.
האם גידול תינוקות בלי חיתולים נובע מרצון ב"טבעיות"? בתור פותחת הנושא בארץ, אני אומרת חד משמעית שלא. זה אולי קיים שם כמין תופעת לוואי צדדית ושולית, אבל לא זו הסיבה בכלל.
האם לידה בבית נובעת מרצון ב"טבעיות"? אצל רבות מאיתנו, לא. היא נובעת מהתפיסה שזו הלידה הפיזיולוגית ביותר, המתאימה ביותר, הבטוחה ביותר, והנכונה ביותר לעובר וליולדת, אם הכל בסדר. היא מבוססת על העובדה שבבתי החולים ליולדות הסיכוי ללדת בצורה מבוססת מחקר ו"נכונה" נמוך מדי, בגלל יותר מדי דיעות קדומות לא-רפואיות ונהלים מזיקים ומסוכנים.
האם ההנקה נובעת מרצון ב"טבעיות"? אצל רבות מאיתנו, בכלל לא. השיכבה המיניקה היא דווקא נשים מבוססות ומשכילות. אז מה מביא אותן להנקה? ה"טבעיות"? או אולי דווקא קריאת ספרים ומחקרים שמוכיחים שההנקה היא המזון המתאים לתינוקות שלנו, ונשים אלה רוצות לגדל את הילדים שלהן (שהן בחרו ללדת מתוך כוונה ורצון) בצורה הנכונה והטובה לדעתן, לא מתוך מגמה לעשות את המינימום אלא את האופטימום. מה לזה ולטבעיות? לפעמים זה בדיוק ההיפך...
מתבקשת אצלך, לא אצל כולם. זה בכלל לא מובן מאליו.
ראשית, כמה אנשים את רואה פה שמוציאים את המקרר מהבית?
זה נראה לך טרנד חדש בבאופן שאת מוכרחה לצאת נגדו? נכון שתסכימי איתי שלא?
אז ליאת עושה את הדבר הזה. נכון, הוא שונה לחלוטין, מהפכני מבחינתנו, מפתיע ומעניין, והמקום היחידי שהיא יכולה לכתוב עליו ולקבל עניין וגם תמיכה וגם הבנה למניעים שלה הוא האתר של באופן טבעי . לי זה לא מפריע בכלל, אף על פי שאין לי שום כוונה ולו הקלה ביותר לוותר על המקרר שלי. להיפך, הניסוי שלה מעניין אותי, אני תומכת בה, ולו רק מפני שהיא עושה משהו שלא גורם שום נזק לאף אחד, והוא ראוי בעיני להערכה על האומץ ועל הכוונות להיטיב.
במה זה קשור לטענות על "הקצנה"? כל אדם אחד, בודד, שעושה משהו שונה זה כבר "הקצנה של באופן"?
אם עניין החשמל והמקרר הוא שמפריע לך - אני מציעה לך ללכת לדף על המקרר, ולהציג את עמדתך. אבל האמת שלא ממש הבנתי מהי עמדתך. אני מבינה שהרעיון נפל עלייך בהפתעה, אבל מה באמת יש לך להגיד לה? שהיא מגזימה? למה? באיזו זכות? מה שהיא עושה פוגע בך? זה מפריע לזכותך להחזיק מקרר בבית? לא מובן לי מה באמת מקפיץ אותך, אחרי ההפתעה הראשונית.
האם יש עוד נושא, חוץ מהמקרר? האם בכל הנושאים שמפריעים לך את רואה מכנה משותף שאת קוראת לו "טבעיות"? האם הוא באמת המכנה המשותף?
בואי ניקח עכשיו את המקרר מול האינטרנט.
האם ליאת נפטרה מהמקרר בגלל רצון ב"טבעיות"?
אילו זו היתה הסיבה, הרי טענתך לגבי האינטרנט היתה הגיונית.
אבל זו לא הסיבה שהיא נותנת. והיא מסבירה היטב את הנזקים האקולוגיים (נושא שחשוב לה) שנגרמים ממקררים. והיא מסבירה את בחירתה להיפטר מהמקרר ולא מהאינטרנט.
לכן, גם הטענה שלך מבוססת על פרשנות מוטעית.
האם גידול תינוקות בלי חיתולים נובע מרצון ב"טבעיות"? בתור פותחת הנושא בארץ, אני אומרת חד משמעית שלא. זה אולי קיים שם כמין תופעת לוואי צדדית ושולית, אבל לא זו הסיבה בכלל.
האם לידה בבית נובעת מרצון ב"טבעיות"? אצל רבות מאיתנו, לא. היא נובעת מהתפיסה שזו הלידה הפיזיולוגית ביותר, המתאימה ביותר, הבטוחה ביותר, והנכונה ביותר לעובר וליולדת, אם הכל בסדר. היא מבוססת על העובדה שבבתי החולים ליולדות הסיכוי ללדת בצורה מבוססת מחקר ו"נכונה" נמוך מדי, בגלל יותר מדי דיעות קדומות לא-רפואיות ונהלים מזיקים ומסוכנים.
האם ההנקה נובעת מרצון ב"טבעיות"? אצל רבות מאיתנו, בכלל לא. השיכבה המיניקה היא דווקא נשים מבוססות ומשכילות. אז מה מביא אותן להנקה? ה"טבעיות"? או אולי דווקא קריאת ספרים ומחקרים שמוכיחים שההנקה היא המזון המתאים לתינוקות שלנו, ונשים אלה רוצות לגדל את הילדים שלהן (שהן בחרו ללדת מתוך כוונה ורצון) בצורה הנכונה והטובה לדעתן, לא מתוך מגמה לעשות את המינימום אלא את האופטימום. מה לזה ולטבעיות? לפעמים זה בדיוק ההיפך...
-
- הודעות: 294
- הצטרפות: 14 אפריל 2005, 09:45
- דף אישי: הדף האישי של אמא_לביאה*
האם באופן טבעי מקצין
אין שום סיבה לראות בבחירתם של אחרים איום על בחירתך.
אם זה היה מכוון אלי (כי ציטטת לא רק אותי...) אז אני לא מרגישה מאויימת כלל. בכלל לא מעניין אותי מהם ההרגלים של כל אדם באופני או לא באופני.
בגדול אני מרגישה שאלו הגולשים באתר חולקים דרך משותפת ברמה זו או אחרת. כתבתי -
הופתעתי מכמה תגובות שנכתבו ב המיינסטרים מתקרב לבאופן למשל.
ובדיוק לכך התכוונתי , לא יותר וגם לא פחות. היתה לי תחושה שיש פה כאלו שלא מעוניינים לחלוק את הדרך הזאת עם המיינסטרים.
ובאופן אישי דווקא נראה לי שהעולם יהיה נעים יותר אם יותר אנשים יפתחו לדרך הבאופנית. צרם לי .
אם זה היה מכוון אלי (כי ציטטת לא רק אותי...) אז אני לא מרגישה מאויימת כלל. בכלל לא מעניין אותי מהם ההרגלים של כל אדם באופני או לא באופני.
בגדול אני מרגישה שאלו הגולשים באתר חולקים דרך משותפת ברמה זו או אחרת. כתבתי -
הופתעתי מכמה תגובות שנכתבו ב המיינסטרים מתקרב לבאופן למשל.
ובדיוק לכך התכוונתי , לא יותר וגם לא פחות. היתה לי תחושה שיש פה כאלו שלא מעוניינים לחלוק את הדרך הזאת עם המיינסטרים.
ובאופן אישי דווקא נראה לי שהעולם יהיה נעים יותר אם יותר אנשים יפתחו לדרך הבאופנית. צרם לי .
-
- הודעות: 217
- הצטרפות: 10 אפריל 2002, 21:51
- דף אישי: הדף האישי של אמא_של_איסתרא_ובלגינא*
האם באופן טבעי מקצין
בשמת, כמו שכתבתי, ליאת והמקרר כדוגמא.
היו ענינים נוספים שכשאלו שאלתי את עצמי היכן הגבול בין חיים טבעיים למלחמה בתחנות רוח.
ברצוני להבהיר, שאני מקבלת מהאתר תכנים שבשום מקום אחר לא הייתי מגיעה אליהם. ואני חוזרת להגדרתי הראשונה. יש כאן עניינים(וכמו שאמא של יונת כתבה), שעבור אנשים מסוימים מקודשים כדת, ואני שבה ושואלת היכן עובר הגבול הדק ההוא שאני מחפשת?
כי גם אני חיה באיזור הביניים האפור נהינת מכל העולמות
היו ענינים נוספים שכשאלו שאלתי את עצמי היכן הגבול בין חיים טבעיים למלחמה בתחנות רוח.
ברצוני להבהיר, שאני מקבלת מהאתר תכנים שבשום מקום אחר לא הייתי מגיעה אליהם. ואני חוזרת להגדרתי הראשונה. יש כאן עניינים(וכמו שאמא של יונת כתבה), שעבור אנשים מסוימים מקודשים כדת, ואני שבה ושואלת היכן עובר הגבול הדק ההוא שאני מחפשת?
כי גם אני חיה באיזור הביניים האפור נהינת מכל העולמות
-
- הודעות: 2560
- הצטרפות: 23 דצמבר 2002, 00:39
- דף אישי: הדף האישי של אמא_של_יונת*
האם באופן טבעי מקצין
שם הדף המדובר לחיות בלי מקרר .
יש כאן עניינים(וכמו שאמא של יונת כתבה), שעבור אנשים מסוימים מקודשים כדת,
אני כתבתי? אם כך, לא הבהרתי את עצמי.
אינני חושבת שאנשים כאן "מקדשים" את הטבעיות, ואם יש כאלה הם מיעוט מבוטל.
רוב האנשים כאן בוחרים במה שמתאים להם. הטבעיות היא לדעתי שיקול אחד מרבים. בשמת פירטה והסבירה מצויין, אין טעם שאני אחזור על כך.
בגדול אני מרגישה שאלו הגולשים באתר חולקים דרך משותפת ברמה זו או אחרת.
מסכימה. יש נושאים וגישות שרבים כאן שותפים להם.
מצד שני, כמה מהכותבים המרכזיים והיותר-מקובלים כאן מגדירים את עצמם כמי שאינם באופן טבעי ,או אפילו כמיינסטרים, ומשום מה הם נתפסים על ידי זולתם כמאוד שייכים לאתר הזה ולקהילה הזאת.
מעניין למה.
אולי מפני שהגבולות חמקמקים מאוד, ואולי מפני שהערך המוסף של האתר הזה הוא לא בדיוק מדד הטבעיות שלו אלא משהו אחר, ולמשהו האחר הזה שותפים גם אנשים שאין להם יומרות "טבעיות" (מה שזה לא יהיה).
יש כאן עניינים(וכמו שאמא של יונת כתבה), שעבור אנשים מסוימים מקודשים כדת,
אני כתבתי? אם כך, לא הבהרתי את עצמי.
אינני חושבת שאנשים כאן "מקדשים" את הטבעיות, ואם יש כאלה הם מיעוט מבוטל.
רוב האנשים כאן בוחרים במה שמתאים להם. הטבעיות היא לדעתי שיקול אחד מרבים. בשמת פירטה והסבירה מצויין, אין טעם שאני אחזור על כך.
בגדול אני מרגישה שאלו הגולשים באתר חולקים דרך משותפת ברמה זו או אחרת.
מסכימה. יש נושאים וגישות שרבים כאן שותפים להם.
מצד שני, כמה מהכותבים המרכזיים והיותר-מקובלים כאן מגדירים את עצמם כמי שאינם באופן טבעי ,או אפילו כמיינסטרים, ומשום מה הם נתפסים על ידי זולתם כמאוד שייכים לאתר הזה ולקהילה הזאת.
מעניין למה.
אולי מפני שהגבולות חמקמקים מאוד, ואולי מפני שהערך המוסף של האתר הזה הוא לא בדיוק מדד הטבעיות שלו אלא משהו אחר, ולמשהו האחר הזה שותפים גם אנשים שאין להם יומרות "טבעיות" (מה שזה לא יהיה).
האם באופן טבעי מקצין
כי גם אני חיה באיזור הביניים האפור נהנית מכל העולמות
גם אני. למה לקרוא לו אפור? יש בו צבעוניות רבה. וטוב שכך. האם מטריד אותך משהו מסויים? משהו בחייך את שאת מתלבטת אם לשנות כי קראת עליו באתר? יתכן שדברים שהקפיצו אותך כאן פורטים לך על איזה נים? ש"ככה" היית רוצה או "ככה" את מרגישה צריכה אבל לא רוצה?
אני מקווה שברור שאני שואלת ברצינות ובעדינות ולא בקנטרנות, כדי לנסות יחד איתך, אם בא לך, להבין מה הקפיץ אותך ולמה. אולי תגלי דברים מעניינים.
לי, למשל, נושא המקרר לא מזיז. אין לי בעיה עם המקרר שלי ולכן כשקלטתי שיש שם רעיון באופני חדש אפילו לא נכנסתי לשם (עם כל ההערכה וכו')
אבל לא יהיה לי קשה למצוא עניינים אחרים כאן שמרגיזים אותי. בד"כ מקופלת שם איזו מתנה, בהתרגזות הזאת.
גם אני. למה לקרוא לו אפור? יש בו צבעוניות רבה. וטוב שכך. האם מטריד אותך משהו מסויים? משהו בחייך את שאת מתלבטת אם לשנות כי קראת עליו באתר? יתכן שדברים שהקפיצו אותך כאן פורטים לך על איזה נים? ש"ככה" היית רוצה או "ככה" את מרגישה צריכה אבל לא רוצה?
אני מקווה שברור שאני שואלת ברצינות ובעדינות ולא בקנטרנות, כדי לנסות יחד איתך, אם בא לך, להבין מה הקפיץ אותך ולמה. אולי תגלי דברים מעניינים.
לי, למשל, נושא המקרר לא מזיז. אין לי בעיה עם המקרר שלי ולכן כשקלטתי שיש שם רעיון באופני חדש אפילו לא נכנסתי לשם (עם כל ההערכה וכו')
אבל לא יהיה לי קשה למצוא עניינים אחרים כאן שמרגיזים אותי. בד"כ מקופלת שם איזו מתנה, בהתרגזות הזאת.
האם באופן טבעי מקצין
האם מטריד אותך משהו מסויים? משהו בחייך את שאת מתלבטת אם לשנות כי קראת עליו באתר? יתכן שדברים שהקפיצו אותך כאן פורטים לך על איזה נים? ש"ככה" היית רוצה או "ככה" את מרגישה צריכה אבל לא רוצה?
כן, היו דברים כמו חווית הלידה הראשונה שלי, שלא רציתי שתשוב ובעזרת האתר חווית הלידה השניה שלי היתה אחרת לגמרי
אבל לא יהיה לי קשה למצוא עניינים אחרים כאן שמרגיזים אותי.
הדברים לא מרגיזים אותי רק מעוררים בי שאלה עקרונית(שאולי אני צריכה לשאול את עצמי אך לא מצאתי תשובה) על מה מוותרים ולטובת מה.
בכל החירה בחיים יש רווח והפסד, לכל דבר יש מחיר. השאלה שלי היא מה יהיה גובה המחיר?
האם הצעד הבא יהיה ויתור על חשמל, מים וכיב'?
התכוונתי ויתור על מים זורמים בבית
>אשא"וב לא מקנטרת אלא מנסה לרדת לעומק העניין<
כן, היו דברים כמו חווית הלידה הראשונה שלי, שלא רציתי שתשוב ובעזרת האתר חווית הלידה השניה שלי היתה אחרת לגמרי
אבל לא יהיה לי קשה למצוא עניינים אחרים כאן שמרגיזים אותי.
הדברים לא מרגיזים אותי רק מעוררים בי שאלה עקרונית(שאולי אני צריכה לשאול את עצמי אך לא מצאתי תשובה) על מה מוותרים ולטובת מה.
בכל החירה בחיים יש רווח והפסד, לכל דבר יש מחיר. השאלה שלי היא מה יהיה גובה המחיר?
האם הצעד הבא יהיה ויתור על חשמל, מים וכיב'?
התכוונתי ויתור על מים זורמים בבית
>אשא"וב לא מקנטרת אלא מנסה לרדת לעומק העניין<
-
- הודעות: 1314
- הצטרפות: 22 מרץ 2004, 23:15
- דף אישי: הדף האישי של אל_דנטה*
האם באופן טבעי מקצין
המחיר יהיה כבד ביותר. מחיר בלתי נסבל.
הצעד הבא הוא בלי ספק התנועה להכחדות מרצון , התבצרות בפארק הירדן בנוסח כורש בתוך אוהלים.
אנו נוותר על חיינו למען עולם הרמוני ואקולוגי יותר.
ומי שלא יוותר, לא יהיה חבר בבאופן - ילקח ממנו המנוי, האי פי שלו ייחסם, הוא יאלץ לאכול רק אוכל מהונדס, ללדת רק בקיסרי, לא להניק ולגדול במעון של ויצ"ו.
הצעד הבא הוא בלי ספק התנועה להכחדות מרצון , התבצרות בפארק הירדן בנוסח כורש בתוך אוהלים.
אנו נוותר על חיינו למען עולם הרמוני ואקולוגי יותר.
ומי שלא יוותר, לא יהיה חבר בבאופן - ילקח ממנו המנוי, האי פי שלו ייחסם, הוא יאלץ לאכול רק אוכל מהונדס, ללדת רק בקיסרי, לא להניק ולגדול במעון של ויצ"ו.
-
- הודעות: 5845
- הצטרפות: 08 ינואר 2004, 15:33
- דף אישי: הדף האישי של טרה_רוסה*
האם באופן טבעי מקצין
_הדברים לא מרגיזים אותי רק מעוררים בי שאלה עקרונית(שאולי אני צריכה לשאול את עצמי אך לא מצאתי תשובה) על מה מוותרים ולטובת מה.
בכל החירה בחיים יש רווח והפסד, לכל דבר יש מחיר. השאלה שלי היא מה יהיה גובה המחיר?_
כלומר, הדפים ה"קיצוניים" להגדרתך מעוררים בך מחשבה וגורמים לך להגדיר את סדר העדיפויות שלך. אני חושבת שזה נהדר. לכן אני לא מבינה את נימת התלונה שלך. היית מעדיפה שבאופן לא יקצין ושלא יעלו רעיונות שמאתגרים את מחשבתך?
<לא חושבת בכלל שבאופן מקצין. אם כבר ההיפך P-: >
בכל החירה בחיים יש רווח והפסד, לכל דבר יש מחיר. השאלה שלי היא מה יהיה גובה המחיר?_
כלומר, הדפים ה"קיצוניים" להגדרתך מעוררים בך מחשבה וגורמים לך להגדיר את סדר העדיפויות שלך. אני חושבת שזה נהדר. לכן אני לא מבינה את נימת התלונה שלך. היית מעדיפה שבאופן לא יקצין ושלא יעלו רעיונות שמאתגרים את מחשבתך?
<לא חושבת בכלל שבאופן מקצין. אם כבר ההיפך P-: >
-
- הודעות: 429
- הצטרפות: 27 אוקטובר 2003, 10:44
- דף אישי: הדף האישי של מים_שקטים*
האם באופן טבעי מקצין
לפי דעתי את צריכה לשאול את עצמך שאלות אחרות לגמרי.
למה את חושבת שכל נושא שמעלים פה את מרגישה איזושהי מחויבות ליישם?
אולי יש נושאים שמעלים פה שגורמים לך להרגיש שאם לא תיישמי לא תהיי חלק מהקהילה?
מקריאה פה באתר בהחלט אפשר לראות שכל אחד יש לו כיוון אחר ומיישם משהו אחר. יש רעיון חדש - בא לך תקחי לא בא לך אל תקחי.
אפשר פשוט להשתעשע ברעיונות - לא חייבים ללכת איתם עד הסוף.
למה את חושבת שכל נושא שמעלים פה את מרגישה איזושהי מחויבות ליישם?
אולי יש נושאים שמעלים פה שגורמים לך להרגיש שאם לא תיישמי לא תהיי חלק מהקהילה?
מקריאה פה באתר בהחלט אפשר לראות שכל אחד יש לו כיוון אחר ומיישם משהו אחר. יש רעיון חדש - בא לך תקחי לא בא לך אל תקחי.
אפשר פשוט להשתעשע ברעיונות - לא חייבים ללכת איתם עד הסוף.
האם באופן טבעי מקצין
אני הייתי מגדירה קיצוניות בכל הבעת דעה שיש בה הטפה או כפייה, הדף שציינת אינו כזה, ולכן לא רואה בו איום ממשי למשתמש.
בענייני מוסר, בגידות למשל (דיון נוקב מתקיים בנושא זה במסגרת מאוהב בשכנה), או העלאת נושאים בהם ניכרת סובלנות כלפי דיעות שאינן סובלניות בעצמן.... כאן לדעתי צריך להיות עם היד על הדופק.
בענייני מוסר, בגידות למשל (דיון נוקב מתקיים בנושא זה במסגרת מאוהב בשכנה), או העלאת נושאים בהם ניכרת סובלנות כלפי דיעות שאינן סובלניות בעצמן.... כאן לדעתי צריך להיות עם היד על הדופק.
-
- הודעות: 217
- הצטרפות: 10 אפריל 2002, 21:51
- דף אישי: הדף האישי של אמא_של_איסתרא_ובלגינא*
האם באופן טבעי מקצין
הדפים ה"קיצוניים"
אני לא הגדרתי אותם ככאלה.
אך אני חשה שבמובן מסוים הטבעיות הפכה לדת לחלק מאיתנו.
זו ההגדרה (כמובן שיש גם קיצוניים דתיים...(-: )
אני לא הגדרתי אותם ככאלה.
אך אני חשה שבמובן מסוים הטבעיות הפכה לדת לחלק מאיתנו.
זו ההגדרה (כמובן שיש גם קיצוניים דתיים...(-: )
-
- הודעות: 1080
- הצטרפות: 15 מרץ 2004, 18:11
- דף אישי: הדף האישי של ש_מים_וארץ*
האם באופן טבעי מקצין
במובן מסוים הטבעיות הפכה לדת לחלק מאיתנו.
מאוד יכול להיות שגם זה מתרחש פה.
אבל עדיין לא הייתי אומרת שזה הופך את באופן טבעי להיות מקצין.
נראה לי שבגלל אופיו הייחודי של האתר, באופן טבעי על כל 'מיינסטרים כופר' שיפציע פה, מייד תצוץ מנגד ה'טבעיות הדתית'- ולהיפך.
ככה זה, הגוף שואף לאזן את עצמו בין הקצוות.
וטוב שכך. טוב מאוד שכך
מאוד יכול להיות שגם זה מתרחש פה.
אבל עדיין לא הייתי אומרת שזה הופך את באופן טבעי להיות מקצין.
נראה לי שבגלל אופיו הייחודי של האתר, באופן טבעי על כל 'מיינסטרים כופר' שיפציע פה, מייד תצוץ מנגד ה'טבעיות הדתית'- ולהיפך.
ככה זה, הגוף שואף לאזן את עצמו בין הקצוות.
וטוב שכך. טוב מאוד שכך
-
- הודעות: 229
- הצטרפות: 30 אוגוסט 2004, 16:07
- דף אישי: הדף האישי של נורמה_טבעית*
האם באופן טבעי מקצין
עלה בגורלי גריין שגריינה עוף החול ומתאים מאוד לדף, אז באתי לכתוב אותו פה:
בפעם האחרונה שבדקתי למיינסטרים לא היה מונופול על עדריות, ולחורגים ממנו לא היה מונופול על תבונה.
(שמיכת טלאים מסכמת במשפט אחד כמה וכמה דיונים ארוכי טווח מתוך שינוי נטיה מינית)
אשאו"ב
הבנתי מה את אומרת.
הגם שלי אישית אין בעיה עם הקצנה (במיוחד לא עם הצבת נורמות טבעיות), לדעתי את טועה.
גם מהסיבות שכתבו אש"י ובשמת, ובעיקר בגלל שהכל (הקול) כל-כך מגוון עד שאין כאן שאלה של קהילה שמקצינה.
בפעם האחרונה שבדקתי למיינסטרים לא היה מונופול על עדריות, ולחורגים ממנו לא היה מונופול על תבונה.
(שמיכת טלאים מסכמת במשפט אחד כמה וכמה דיונים ארוכי טווח מתוך שינוי נטיה מינית)
אשאו"ב
הבנתי מה את אומרת.
הגם שלי אישית אין בעיה עם הקצנה (במיוחד לא עם הצבת נורמות טבעיות), לדעתי את טועה.
גם מהסיבות שכתבו אש"י ובשמת, ובעיקר בגלל שהכל (הקול) כל-כך מגוון עד שאין כאן שאלה של קהילה שמקצינה.
-
- הודעות: 217
- הצטרפות: 10 אפריל 2002, 21:51
- דף אישי: הדף האישי של אמא_של_איסתרא_ובלגינא*
האם באופן טבעי מקצין
נורמה-
הבירור הוא עצמי -כללי
או כמו שהוא מוגדר למעלה- דף נבירה עצמית, אהבתי את ההגדרה
הבירור הוא עצמי -כללי
או כמו שהוא מוגדר למעלה- דף נבירה עצמית, אהבתי את ההגדרה
-
- הודעות: 1392
- הצטרפות: 30 יוני 2003, 10:48
- דף אישי: הדף האישי של תמר_ס*
האם באופן טבעי מקצין
כלומר, הדפים ה"קיצוניים" להגדרתך מעוררים בך מחשבה וגורמים לך להגדיר את סדר העדיפויות שלך. אני חושבת שזה נהדר. לכן אני לא מבינה את נימת התלונה שלך. היית מעדיפה שבאופן לא יקצין ושלא יעלו רעיונות שמאתגרים את מחשבתך?
בדיוק מה שרציתי לומר. זה מאתגר. גם מה שנראה לנו מטורף לגמרי (לפחות בהתחלה) נכנס לתודעה שלנו כאפשרי.
מעידה על עצמי שכשקראתי לראשונה על בלי חיתולים הגבתי כמו שאת (אולי) הגבת ל לחיות בלי מקרר . אבל הקשבתי, קראתי והבנתי כמה זה מתאים לנו עוד לפני שהתחלנו.
גם אני עם המקרר לא הבנתי בהתחלה מאיפה זה בא הרעיון הזה. היום אני יודעת שאולי זה לא מתאים לי אבל מצליחה להבין איך לליאת זה מתאים.
וזה מה שיפה! כולנו כל כך שונים, כל אחד ומה שמתאים לו. אני יכולה ללדת בבית ולאכול זבל ואני יכולה לחנך בבית ולהיות הכי לא שומרת על הסביבה שאפשר.
בדיוק מה שרציתי לומר. זה מאתגר. גם מה שנראה לנו מטורף לגמרי (לפחות בהתחלה) נכנס לתודעה שלנו כאפשרי.
מעידה על עצמי שכשקראתי לראשונה על בלי חיתולים הגבתי כמו שאת (אולי) הגבת ל לחיות בלי מקרר . אבל הקשבתי, קראתי והבנתי כמה זה מתאים לנו עוד לפני שהתחלנו.
גם אני עם המקרר לא הבנתי בהתחלה מאיפה זה בא הרעיון הזה. היום אני יודעת שאולי זה לא מתאים לי אבל מצליחה להבין איך לליאת זה מתאים.
וזה מה שיפה! כולנו כל כך שונים, כל אחד ומה שמתאים לו. אני יכולה ללדת בבית ולאכול זבל ואני יכולה לחנך בבית ולהיות הכי לא שומרת על הסביבה שאפשר.
-
- הודעות: 105
- הצטרפות: 07 ספטמבר 2004, 01:41
- דף אישי: הדף האישי של שרון_ח*
האם באופן טבעי מקצין
מי שגר בוילה בישוב יוקרתי, עם שתי מכוניות, אבל עושה חינוך ביתי;
לרגע חשבתי שאת מכירה אותי רק שזה לא ישוב יוקרתי ויש רק מכונית אחת.
אז מה זה אומר?
האם אני טבעית קיצונית
או טבעית ימנית
או סתם אפורה?;-)
נ.ב.
אצלינו אפשר לאמר שחיים כבר בלי חשמל. כל הזמן יש הפסקות.
לרגע חשבתי שאת מכירה אותי רק שזה לא ישוב יוקרתי ויש רק מכונית אחת.
אז מה זה אומר?
האם אני טבעית קיצונית
או טבעית ימנית
או סתם אפורה?;-)
נ.ב.
אצלינו אפשר לאמר שחיים כבר בלי חשמל. כל הזמן יש הפסקות.
-
- הודעות: 2560
- הצטרפות: 23 דצמבר 2002, 00:39
- דף אישי: הדף האישי של אמא_של_יונת*
האם באופן טבעי מקצין
אצלינו אפשר לאמר שחיים כבר בלי חשמל. כל הזמן יש הפסקות.
אוי.
אבל אני חייתי את שנותי הראשונות באמת בלי חשמל. ובחדרי החברים גם לא היו מים זורמים ולא שירותים.
בבית-הילדים כן היו שירותים ומים זורמים, אבל לא חשמל. התאורה היתה ע"י מנורות נפט, וכדי ללכת בלילה בחצר הקיבוץ (בלי מדרכות, כמובן) היה צורך בפנס כיס.
לכן זה לא נשמע לי כל כך מוזר לחיות בלי מקרר (לא שהייתי בוחרת לחזור לחיות בתנאים ההם מרצוני הטוב).
אוי.
אבל אני חייתי את שנותי הראשונות באמת בלי חשמל. ובחדרי החברים גם לא היו מים זורמים ולא שירותים.
בבית-הילדים כן היו שירותים ומים זורמים, אבל לא חשמל. התאורה היתה ע"י מנורות נפט, וכדי ללכת בלילה בחצר הקיבוץ (בלי מדרכות, כמובן) היה צורך בפנס כיס.
לכן זה לא נשמע לי כל כך מוזר לחיות בלי מקרר (לא שהייתי בוחרת לחזור לחיות בתנאים ההם מרצוני הטוב).
-
- הודעות: 8089
- הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
- דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*
האם באופן טבעי מקצין
ליאת, תראי מה שהמקרר שלך עושה לאנשים...
רק for the record, מקרר צורך יותר חשמל ממחשב ואינטרנט, ובעתיד סביר שהמחשב יהיה חסכוני יותר בחשמל ואילו המקרר לא. אז אם החשמל יתייקר לנו מאוד עוד כמה שנים (טפו-טפו-טפו) או שלא כולם יוכלו לסמוך על אספקה אמינה של חשמל, יעזור לנו מאוד לדעת איך לחיות בלי מקרר.
> לא פסימית, רק מנסה להסתכל קדימה <
רק for the record, מקרר צורך יותר חשמל ממחשב ואינטרנט, ובעתיד סביר שהמחשב יהיה חסכוני יותר בחשמל ואילו המקרר לא. אז אם החשמל יתייקר לנו מאוד עוד כמה שנים (טפו-טפו-טפו) או שלא כולם יוכלו לסמוך על אספקה אמינה של חשמל, יעזור לנו מאוד לדעת איך לחיות בלי מקרר.
> לא פסימית, רק מנסה להסתכל קדימה <
-
- הודעות: 1080
- הצטרפות: 15 מרץ 2004, 18:11
- דף אישי: הדף האישי של ש_מים_וארץ*
האם באופן טבעי מקצין
אז אם החשמל יתייקר לנו מאוד עוד כמה שנים
מה גורם בעצם להתייקרות החשמל?
מה גורם בעצם להתייקרות החשמל?
-
- הודעות: 21563
- הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
- דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*
האם באופן טבעי מקצין
בכל בחירה בחיים יש רווח והפסד, לכל דבר יש מחיר. השאלה שלי היא מה יהיה גובה המחיר?
יופי - זה בדיוק העניין.
כאן כל אחד מחליט בעצמו גם על גובה המחיר (ראי אתר באופן טבעי שווה תשלום (-; ) וגם אם הוא מוכן לשלם אותו!
וזוהי כל התורה כולה על רגל אחת! ואידך זיל גמור!
רימון מצאתי, תוכו אכלתי, קליפתו זרקתי! (מי אמר על מי? שכחתי! אבל זה היה אחד מחז"לינו על חכם אחר, ש"התפקר" וניסו למנוע מאנשים לדבר איתו, ואותו חכם רצה להגיד - אני שמח לדבר עם אותו אדם, לא מפריע לי בכלל שהוא הפך לכופר, זה לא משפיע עלי, אני לוקח ממנו את מה שמלמד ומפרה אותי, ואני לא לוקח את מה שאני לא צריך, בלי פחד).
תשלמי רק על מה שאת קונה.
אל תקני מה שלא מתאים לך.
ואיזה יופי שבבאופן יש שוק חופשי, שמציע מגוון גדול של מוצרים, רק למי שרוצה לקנות.
יופי - זה בדיוק העניין.
כאן כל אחד מחליט בעצמו גם על גובה המחיר (ראי אתר באופן טבעי שווה תשלום (-; ) וגם אם הוא מוכן לשלם אותו!
וזוהי כל התורה כולה על רגל אחת! ואידך זיל גמור!
רימון מצאתי, תוכו אכלתי, קליפתו זרקתי! (מי אמר על מי? שכחתי! אבל זה היה אחד מחז"לינו על חכם אחר, ש"התפקר" וניסו למנוע מאנשים לדבר איתו, ואותו חכם רצה להגיד - אני שמח לדבר עם אותו אדם, לא מפריע לי בכלל שהוא הפך לכופר, זה לא משפיע עלי, אני לוקח ממנו את מה שמלמד ומפרה אותי, ואני לא לוקח את מה שאני לא צריך, בלי פחד).
תשלמי רק על מה שאת קונה.
אל תקני מה שלא מתאים לך.
ואיזה יופי שבבאופן יש שוק חופשי, שמציע מגוון גדול של מוצרים, רק למי שרוצה לקנות.
האם באופן טבעי מקצין
אולי זמינות חומרי הדלק מהם מפיקים את החשמל?
זה, כמובן, בלי לקחת בחשבון את הזעזועים הפוליטיים שגורמים לתנודות במחירי חביות הנפט בלי קשר לזמינותן (כשעדיין לא שורפים בארות נפט...)
זה, כמובן, בלי לקחת בחשבון את הזעזועים הפוליטיים שגורמים לתנודות במחירי חביות הנפט בלי קשר לזמינותן (כשעדיין לא שורפים בארות נפט...)
-
- הודעות: 1086
- הצטרפות: 04 מאי 2004, 21:31
- דף אישי: הדף האישי של יעל_צ*
האם באופן טבעי מקצין
רימון מצאתי, תוכו אכלתי, קליפתו זרקתי! לבור של הקומפוסט.
וברצינות - פתגם נהדר.
וברצינות - פתגם נהדר.
-
- הודעות: 21563
- הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
- דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*
האם באופן טבעי מקצין
התכוונתי ויתור על מים זורמים בבית
ובואי נניח שמישהו פה יוותר על מים זורמים, ויכתוב על זה בבאופן.
אז?
פה הנקודה שאני כנראה מפספסת אותך. למה זה צריך להפריע לך שמישהו אחר בוחר בחירה כזאת?
אגב, יש איזו משפחה (טוב, כמה עשרות אלפי משפחות, אבל בואי לא נתייחס לבדואים ולא לכל מי שאני לא מכירה) שעשתה בדיוק את זה, לפני שנים. הם באו לחיות על איזה ג'בל עם שני ילדים (יכול להיות שהיו 3, או שנולדו עוד אחר כך, לא זוכרת), בלי מים זורמים ובלי חשמל ובכלל גם גרו באוהל או משהו כזה ובהדרגה בנו את הבית שלהם, במו ידיהם, וסידרו מים וחשמל והכל, אבל זה לקח להם שנים. היום יש להם שם צימרים. בקדיתא, כמדומתני.
ובואי נניח שמישהו פה יוותר על מים זורמים, ויכתוב על זה בבאופן.
אז?
פה הנקודה שאני כנראה מפספסת אותך. למה זה צריך להפריע לך שמישהו אחר בוחר בחירה כזאת?
אגב, יש איזו משפחה (טוב, כמה עשרות אלפי משפחות, אבל בואי לא נתייחס לבדואים ולא לכל מי שאני לא מכירה) שעשתה בדיוק את זה, לפני שנים. הם באו לחיות על איזה ג'בל עם שני ילדים (יכול להיות שהיו 3, או שנולדו עוד אחר כך, לא זוכרת), בלי מים זורמים ובלי חשמל ובכלל גם גרו באוהל או משהו כזה ובהדרגה בנו את הבית שלהם, במו ידיהם, וסידרו מים וחשמל והכל, אבל זה לקח להם שנים. היום יש להם שם צימרים. בקדיתא, כמדומתני.
-
- הודעות: 1146
- הצטרפות: 06 פברואר 2003, 21:21
- דף אישי: הדף האישי של ליאת_טאוב*
האם באופן טבעי מקצין
ליאת, תראי מה שהמקרר שלך עושה לאנשים...
המקרר שלי מקולקל כבר חודשיים. הוא לא עושה כלום.
המקרר שלי מקולקל כבר חודשיים. הוא לא עושה כלום.
-
- הודעות: 1086
- הצטרפות: 04 מאי 2004, 21:31
- דף אישי: הדף האישי של יעל_צ*
האם באופן טבעי מקצין
המקרר שלי מקולקל כבר חודשיים. הוא לא עושה כלום.
למה את אומרת ככה... לא סיכמנו שתאפסני בו את האנציקלופדיה העברית (לפחות כרך א' ו-ב')?
למה את אומרת ככה... לא סיכמנו שתאפסני בו את האנציקלופדיה העברית (לפחות כרך א' ו-ב')?
-
- הודעות: 493
- הצטרפות: 20 פברואר 2004, 11:51
- דף אישי: הדף האישי של עומר_ס*
האם באופן טבעי מקצין
מה גורם בעצם להתייקרות החשמל?
תלוי על איזה תקופה מסתכלים.
אם מסתכלים על תקופה של עשרות שנים, מחירי החשמל משתנים כתוצאה מהשתנות תשומות הייצור, שינויי מזג האוויר, שינויי המלאי העולמי ושינויים במערכת של היצע וביקוש.
אם מסתכלים על תקופה של מאה - מאתיים שנה, הצריכה עולה בגלל העליה הטכנולוגית וכושר הייצור עולה (מאותה סיבה), ככול שהחשמל נהיה בסיסי יותר, ויותר אנשים משתמשים בו ליותר דברים מחירו יורד (!!!!), הטכנולוגיה הופכת להמונית וזולה, ומגוון שיטות עוזרים לשמור על מקורות האנרגיה העולמיים (מעט) מעל הקו האדום (כך שזה לא מדאיג את הבורסות)
אם מסתכלים על תקופה של כמה מאות או אלפי שנים, מקור האנרגיה להמונים תמיד יהיה ברמה שהחציון או השלישון העליון יוכל להנות ממנו , כי אחרת רמת החיים והשימוש בטכנולוגיה תרד ותתאזן כך שהם יוכלו להנות ממנו.
מסקנה: גם אם החשמל יתייקר, תמיד יש אורניום זול אצל האירנים.
תלוי על איזה תקופה מסתכלים.
אם מסתכלים על תקופה של עשרות שנים, מחירי החשמל משתנים כתוצאה מהשתנות תשומות הייצור, שינויי מזג האוויר, שינויי המלאי העולמי ושינויים במערכת של היצע וביקוש.
אם מסתכלים על תקופה של מאה - מאתיים שנה, הצריכה עולה בגלל העליה הטכנולוגית וכושר הייצור עולה (מאותה סיבה), ככול שהחשמל נהיה בסיסי יותר, ויותר אנשים משתמשים בו ליותר דברים מחירו יורד (!!!!), הטכנולוגיה הופכת להמונית וזולה, ומגוון שיטות עוזרים לשמור על מקורות האנרגיה העולמיים (מעט) מעל הקו האדום (כך שזה לא מדאיג את הבורסות)
אם מסתכלים על תקופה של כמה מאות או אלפי שנים, מקור האנרגיה להמונים תמיד יהיה ברמה שהחציון או השלישון העליון יוכל להנות ממנו , כי אחרת רמת החיים והשימוש בטכנולוגיה תרד ותתאזן כך שהם יוכלו להנות ממנו.
מסקנה: גם אם החשמל יתייקר, תמיד יש אורניום זול אצל האירנים.
-
- הודעות: 493
- הצטרפות: 20 פברואר 2004, 11:51
- דף אישי: הדף האישי של עומר_ס*
-
- הודעות: 207
- הצטרפות: 09 יוני 2004, 09:07
- דף אישי: הדף האישי של איבי_כ*
האם באופן טבעי מקצין
אם מסתכלים על תקופה של כמה מאות או אלפי שנים, מקור האנרגיה להמונים תמיד יהיה ברמה שהחציון או השלישון העליון יוכל להנות ממנו , כי אחרת רמת החיים והשימוש בטכנולוגיה תרד ותתאזן כך שהם יוכלו להנות ממנו.
לא הבנתי
לא הבנתי
-
- הודעות: 493
- הצטרפות: 20 פברואר 2004, 11:51
- דף אישי: הדף האישי של עומר_ס*
האם באופן טבעי מקצין
_אם מסתכלים על תקופה של כמה מאות או אלפי שנים, מקור האנרגיה להמונים תמיד יהיה ברמה שהחציון או השלישון העליון יוכל להנות ממנו , כי אחרת רמת החיים והשימוש בטכנולוגיה תרד ותתאזן כך שהם יוכלו להנות ממנו.
לא הבנתי_
התפיסה ההיסטורית שלי גורסת שבכל תרבות יש מעמדות עליונים. העליונות יכולה להיות בכסף (כיום) בנחלות ויחוס (ימי הביניים) או בידע (באקדמיה או בחברת המידע המודרנית). תמיד למעמד העליון תהיה נגישות לטכנולוגיה מסויימת שלמעמד התחתון אין או קיימת בצורה מוגבלת. אם הטכנולוגיה תהיה יקרה מדי, אזי רק בודדים יוכלו להשתמש בה, והיא תהיה לא רווחית להשקעה (מבחינת מאמץ וכסף) ולכן תוחלף בטכנולוגיה אחרת שתהיה זמינה למעמד העליון.
המונח חציון או השלישון בא לבטא את המעמד העליון, לא את העשירון העליון (מבחינת הכנסה ואו"ח) אלא את 30 או 40 אחוז מהאוכלוסיה הנחשבים ל"עליונים" יותר (כל תקופה והגדרותיה).
לא הבנתי_
התפיסה ההיסטורית שלי גורסת שבכל תרבות יש מעמדות עליונים. העליונות יכולה להיות בכסף (כיום) בנחלות ויחוס (ימי הביניים) או בידע (באקדמיה או בחברת המידע המודרנית). תמיד למעמד העליון תהיה נגישות לטכנולוגיה מסויימת שלמעמד התחתון אין או קיימת בצורה מוגבלת. אם הטכנולוגיה תהיה יקרה מדי, אזי רק בודדים יוכלו להשתמש בה, והיא תהיה לא רווחית להשקעה (מבחינת מאמץ וכסף) ולכן תוחלף בטכנולוגיה אחרת שתהיה זמינה למעמד העליון.
המונח חציון או השלישון בא לבטא את המעמד העליון, לא את העשירון העליון (מבחינת הכנסה ואו"ח) אלא את 30 או 40 אחוז מהאוכלוסיה הנחשבים ל"עליונים" יותר (כל תקופה והגדרותיה).
האם באופן טבעי מקצין
על מה עוד אפשר לוותר בחיינו כדי לחזור למקור?
אני חושבת שכל מי שנמצא כאן באופן כזה או אחר, שם לב לאיזושהיא בעיה באורח החיים המודרני.
הבעיה היא גם חינוכית אישית (אופי מערכת החינוך), גם בריאותית (כמות מקרי הסרטן, האלרגיה, בעיות הפוריות וכו') גם בין-אישית (אנחנו כותבים אחד לשני באינטרנט, לפעמים השמצות, במקום לדבר). אנחנו רואים חוסר תקשורת בין הורים וילדים בכל מקום אליו אנחנו מגיעים. הרבה מדי שיח חרשים.
האם להשאר עם הבן שלי בבית יפתור את בעית החינוך? האם הנקה עד גיל 5 תפתור את בעית התקשורת בין האמהות והילדים? האם אכילת מזון אורגני יוריד שכיחוות בעיות רפואיות למיניהן? כמובן כל זה בהגזמה.
האם אין גבול לענין הטבעיות?-
בוודאי שיש. הגבול שכל אחד שם לעצמו. אני חושבת שרעיון הטבעיות, לפחות בעיני, הוא ראשית כל להיות קשוב למה שקורה לך באופן טבעי. כמו שבשמת הגדירה הרבה מהסיבות הן יותר לוגיות מאשר אמוציונליות (לא אצל כולם כמובן). ולכל אחד לוגיקה משלו.
אני חושבת שכל מי שנמצא כאן באופן כזה או אחר, שם לב לאיזושהיא בעיה באורח החיים המודרני.
הבעיה היא גם חינוכית אישית (אופי מערכת החינוך), גם בריאותית (כמות מקרי הסרטן, האלרגיה, בעיות הפוריות וכו') גם בין-אישית (אנחנו כותבים אחד לשני באינטרנט, לפעמים השמצות, במקום לדבר). אנחנו רואים חוסר תקשורת בין הורים וילדים בכל מקום אליו אנחנו מגיעים. הרבה מדי שיח חרשים.
האם להשאר עם הבן שלי בבית יפתור את בעית החינוך? האם הנקה עד גיל 5 תפתור את בעית התקשורת בין האמהות והילדים? האם אכילת מזון אורגני יוריד שכיחוות בעיות רפואיות למיניהן? כמובן כל זה בהגזמה.
האם אין גבול לענין הטבעיות?-
בוודאי שיש. הגבול שכל אחד שם לעצמו. אני חושבת שרעיון הטבעיות, לפחות בעיני, הוא ראשית כל להיות קשוב למה שקורה לך באופן טבעי. כמו שבשמת הגדירה הרבה מהסיבות הן יותר לוגיות מאשר אמוציונליות (לא אצל כולם כמובן). ולכל אחד לוגיקה משלו.
האם באופן טבעי מקצין
אני גם כן לא לגמרי מבינה את התלונה המקורית.
אני קוראת את "באופן" אולי שנתיים ומשתתפת אולי חודשיים, ואף פעם לא התיימרתי להבין את "התזה הכללית של הבאופנים", כי לדעתי אין בכלל תזה כזאת, רק אוסף של מקרי מבחן ספציפיים, שחלק מדברים אלי מאוד וחלק לא. גם אין לי מושג אם אני "באופן" או לא, מבחינת התפיסה שלי. אני מרגישה פה טוב, בדפים שאני בוחרת להיכנס אליהם, ולא הייתי מוצאת את ידי ואת רגלי בכמה דפים אחרים.
באמת יכול להיות שיש משהו שקראת לו הקצנה, שאחרים היו בוחרים לקרוא לו "התפתחות" או "חשיבה נועזת", כלומר, מזה שאנשים פתאום גילו שאפשר לחיות בלי חיתולים, או בלי אפידורל, הם יותר מעיזים להעמיד בסימן שאלה דברים אחרים שעד עכשיו נראו הכי טריוויאליים וללא פקפוק (כמו מקרר, או חשמל בכלל, או הסתמכות על מערכת הביוב של העיריה), ואני רואה בזה משהו יפה - אני מאוד אוהבת חשיבה ביקורתית, שמעמידה בסימן שאלה את הכל (כולל חינוך ביתי).
אולי חלק מהניסיונות יתבררו כמטופשים או לא טובים במיוחד, וחלק יובילו לאיזו התקדמות מוצלחת במיוחד באורחות חיינו - מי יודע? לדעתי בעצם ההעזה יש משהו יפה.
אבל אני מבינה את התחושה של הקצנה, אם מסתכלים על "באופן" כעל מקשה אחת.
אבל אני באמת לא חושבת שבאופן הוא מקשה אחת. כי עובדה שאני גם שייכת לפה וגם לא שייכת, בעת ובעונה אחת.. ואני מתארת לי שגם אנשים אחרים מרגישים כמוני.
אני קוראת את "באופן" אולי שנתיים ומשתתפת אולי חודשיים, ואף פעם לא התיימרתי להבין את "התזה הכללית של הבאופנים", כי לדעתי אין בכלל תזה כזאת, רק אוסף של מקרי מבחן ספציפיים, שחלק מדברים אלי מאוד וחלק לא. גם אין לי מושג אם אני "באופן" או לא, מבחינת התפיסה שלי. אני מרגישה פה טוב, בדפים שאני בוחרת להיכנס אליהם, ולא הייתי מוצאת את ידי ואת רגלי בכמה דפים אחרים.
באמת יכול להיות שיש משהו שקראת לו הקצנה, שאחרים היו בוחרים לקרוא לו "התפתחות" או "חשיבה נועזת", כלומר, מזה שאנשים פתאום גילו שאפשר לחיות בלי חיתולים, או בלי אפידורל, הם יותר מעיזים להעמיד בסימן שאלה דברים אחרים שעד עכשיו נראו הכי טריוויאליים וללא פקפוק (כמו מקרר, או חשמל בכלל, או הסתמכות על מערכת הביוב של העיריה), ואני רואה בזה משהו יפה - אני מאוד אוהבת חשיבה ביקורתית, שמעמידה בסימן שאלה את הכל (כולל חינוך ביתי).
אולי חלק מהניסיונות יתבררו כמטופשים או לא טובים במיוחד, וחלק יובילו לאיזו התקדמות מוצלחת במיוחד באורחות חיינו - מי יודע? לדעתי בעצם ההעזה יש משהו יפה.
אבל אני מבינה את התחושה של הקצנה, אם מסתכלים על "באופן" כעל מקשה אחת.
אבל אני באמת לא חושבת שבאופן הוא מקשה אחת. כי עובדה שאני גם שייכת לפה וגם לא שייכת, בעת ובעונה אחת.. ואני מתארת לי שגם אנשים אחרים מרגישים כמוני.